Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vltavské náplavky se změní. Budou tu obchody, kavárny i vodní tramvaj

Praha opět řeší, co s Vltavskými náplavkami. Tentokrát má plán, že by se tam vešli chodci, cyklisté, koncerty, výstavy, hospůdky, lodě, plovárna, hřiště či odpočinkové plochy. Vyplývá to z analýzy, již si nechala Praha zpracovat. Odborníci však varují před nepromyšlenými kroky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Doktor Redaktor

Představa, že se budou chodci a cyklisti respektovat...

... to je ze říše sociálněinženýrských snů. Cyklista prostě jede rychle, i když nejede jako magor co nejrychleji po pěší zoně. Takže jak má respektovat chodce, kteří se tam motají? A motají se tam oprávněně, protože mají v hlavě úplně jiné věci, než neustále myslet na cyklistu na zádech - procházejí se po krásném nábřeží s velice romantickými výhledy na řeku a na Hradčana... Pustit cyklisty na toto nábřeží, s tím, že se budou vzájemně respektovat, je zcestné, musel by být vybudovaný skutečně dokonale oddělený koridor (samozřejmě ne pro chodce... ;-)).

0/0
31.10.2012 10:53

Doktor Redaktor

Poznámka - já taky rád jezdím na kole...

... a samozřejmě když tam pojedu, budu nadávat na chodce... je to jako chodci a řidiči, ten samý člověk má jiný přístup podle toho, v jaké z těch dvou rolích zrovna je. Napadá mě přirovnání - je to jako by po komunikaci mohli chodit chodci i jezdit auta, s tím, že se mají vzájemně respektovat...

0/0
31.10.2012 10:56

haru64

hmmmmm

jsem zvědavej jak budou ty koleje pro tu tramvaj na tu Vltavu pokládat ;-D

+1/0
31.10.2012 10:29

ifox

To bude

ve Vltavě bordelu, až to všechno povodeň spláchne.

+1/0
31.10.2012 9:39

Sub7

...

A co takhle tam udělat rokovací místnost pro pražský magistrát s výhledem na řeku? Pražané by se začali modlit, ať přijde další povodeň.

0/0
31.10.2012 9:24

Karlos BS MC

na co šáhne státní úředník

tam sto let tráva neroste

0/0
31.10.2012 7:42

Tom Hagen

Vodní tramvaj?

To má být něco jako vaporetto? 8-o

0/0
31.10.2012 7:39

k o z a k 5 2

náplavka je protipovodňová záležitost ,

není mi dost jasné , jak se k různým stavbám a stavbičkám postaví stavební úřad, ;-)

0/0
31.10.2012 7:36

simacu

A zřídí se nová městská firma,

aby zasloužilí souptáci a topdruzi měli trafiku, až odejdou na zasloužilý odpočinek. Správa náplavek bude jednat s Ředitelstvím cyklostezek o regulaci cyklistického provozu na již vybudovaných stezkách. Problémem bude řízení hladiny Vltavy, neb poroučení větru, dešti je v kompetenci Povodí Vltavy, které se nachází mimo působnost hlmpr. Nutno vypracovat studii proveditelnosti JMH (Jižní městské hráze) s velkokapacitní retenční nádrží (takové Lahovice a Lahovičky jsou už stejně v záplavové oblasti...)

0/0
31.10.2012 7:15

pes jitrničku sežral

Re: A zřídí se nová městská firma,

Vsadte se o co chcete ze za tim bude nejaka dalsi zlodejina.

0/0
31.10.2012 11:17

Jirka1938

Takova vylepseni na brezich Vltavy

mela uz byt davno uskutecnena. Pamatujete si na plovouci plovarnu u Narodniho divadla? Stale mame Zlute lazne, ale Na Mlejnku zmizely davno pri stavbe Nuselskeho mostu a nahrada se neobjevila.

+1/0
30.10.2012 23:41

zorro_rojo

Re: Takova vylepseni na brezich Vltavy

Nezlobte se, ale blbosti jako treba plovouci bazen na rece? , to jsou jen vyhozene penize.

Ricni lazne zmizely v mnoha mestech, proste o to lide nemaji zajem. A nedivim se, pri "cistote" a vuni vody, ktera v rekac, jako je Vltava v Praze je. Pred par lety jsem si daval pivko na lodi na Vltave. A opravdu, nevim jestli tak hrozne smrdel obsah kelimu, nebo reka.

0/0
31.10.2012 1:46

bartik09

To sou zas vtipy

Vodni tramvaj, butiky na casto zaplavovanym miste... Nejakej ourada nema co na praci? A co takhle nova linka metra, koleje na letiste a do Kladna...? Na to uz se zapomelo?

+5/0
30.10.2012 23:36

Jirka1938

Re: To sou zas vtipy

Nove instalace se musi pripravit na moznosti zaplav.

0/0
30.10.2012 23:44

Plané řeči

Re: To sou zas vtipy

Ano, jen bude potreba vypsat tendr na obojzivelne butiky

+1/0
30.10.2012 23:55

Fai Rodis

Re: To sou zas vtipy

Zbozi vyhradne z omyvatelneho plastu.

0/0
31.10.2012 12:03

7kulivchrastave

DOKUD NEBUDE NÁBŘEŽÍ PROPOJENÉ BUDE TO K NIČEMU

první věcí je tam naučit chodit lidi a to není možné, pokud to budou takové krátké úseky, kdy to bylo průchozí od Podolí a od Smíchova až do Karlína a Holešovic stane se z toho oblíbené místo procházek, odvede to chodce z úzkých chodníků podél silnic !!!!!!

0/0
30.10.2012 23:23

chudejklukzvesnice

Re: DOKUD NEBUDE NÁBŘEŽÍ PROPOJENÉ BUDE TO K NIČEMU

Lidí tam chodí spousty

+1/0
30.10.2012 23:44

7kulivchrastave

Re: DOKUD NEBUDE NÁBŘEŽÍ PROPOJENÉ BUDE TO K NIČEMU

věnujte se vesnickým tématům

0/0
31.10.2012 0:29

slevydr

no zrovna to kolo

Od jara do podzimu tam jezdím pomalu každý den a je to hrůza. Pro cyklisty tam jdou dva pruhy a co pět metrů značka na zemi značka, že to je pro cyklisty. A pipky s kočárkama nebo lodičkama jdou právě po tom pruhu, protože to hold není z kostek. Kde je ten respekt???

+1/0
30.10.2012 23:03

BezPrace.info

Re: no zrovna to kolo

Tak se těm pěším vůbec nedivím! Po té náplavce se nedá vůbec chodit a jedině ten metrový pruh, tvářící se jako cyklostezka, je trochu vhodný na chůzi. Vůbec nechápu, který ichtyl takové řešení navrhnul a který to schválil! 8-o

+5/0
30.10.2012 23:08

mts85

Re: no zrovna to kolo

Alexandra Udzenija ;-D

+1/0
30.10.2012 23:19

Plané řeči

Re: no zrovna to kolo

Ja vam reknu,kde je ten vzajemny respekt. Chodec muze jit i po cyklostezce, kdezto cyklista pokud sjede z toho cca 10cm sirokeho pruhu, dopousti se prestupku.

0/0
30.10.2012 23:38

Fai Rodis

Re: no zrovna to kolo

A kde by mel byt?

 Manzela malem sundal cykloun nahore na nabrezi na chodniku a oduvodnoval to tim, ze ta cyklostezka po naplavce drnca, takze po ni proste nepojede.

0/0
31.10.2012 11:59

vzdyt_to_rikam_02

Re: no zrovna to kolo

Tak zkuste po té náplavce jít s kočárkem. To z děcka vytřesete duši. Cyklistům se postaví prima pohodlný hladký pruh, a vy ostatní se kodrcejte po kočičích hlavách.

+1/0
31.10.2012 21:11

roboploch@seznam.cz

Re: no zrovna to kolo

Jezdim tam na kole poměrně často ( hlavně od Vyšehradského tunelu k Mánesu ) a  věřte nebo ne, maminky s kočárkama mi nevaděj. Ale co mě vyloženě sere je, když se po těch dvou pruzích procházejí lidé jen tak a neuhnou ani náhodou. Prostě jednou je tam znak že tohle je pro cyklysty, tak se snažte to pochopit. Chůze po kočičích hlavách neni vůbec žádnej problém, ale jízda ano. Úplně nejhorší je to v té uzké části, jak je ta restaurace před Mánesem. Tam se na úzkém prostoru motají cyklisté, chodci, kočárky a někdy i auta. A korunu tomu nasadili tim, jak tam letos na jaře nainstalovali ty retardéry. To zase mohlo napadnout jenom debila...

0/0
31.10.2012 23:41

jana b

řekla radní Aleksandra Udženija

........to zase Moskva rozhoduje o Praze?????????

+5/0
30.10.2012 22:47

machinist.

Re: řekla radní Aleksandra Udženija

když už, tak Zagreb a ne Moskva

0/0
31.10.2012 7:02

Tento názor byl napsán

O oživení pražských nábřeží se mluví už dlouho..

...ale nejvíc by pomohlo zredukování dopravy na nábřežních komunikacích :-/

+3/0
30.10.2012 22:44

chudejklukzvesnice

Re: O oživení pražských nábřeží se mluví už dlouho..

Souhlasím, tramvaje mě štvou čím dál víc :-)

0/0
30.10.2012 22:45

Tento názor byl napsán

Re: O oživení pražských nábřeží se mluví už dlouho..

samozřejmě víte, že se nebavím o těch pár tramvajích...

+3/0
30.10.2012 22:49

roboploch@seznam.cz

Re: O oživení pražských nábřeží se mluví už dlouho..

Souhlasim. Ta doprava je tam strašná, ty věčný kolony...Ale co s tim?

0/0
31.10.2012 23:43

Goues

.

"Důležité je, aby bylo město samo aktivní" - Klasika, ztráty se socializují, zisky privatizují. Město by nemělo podnikat, nikdy to nedopadne dobře!

+1/0
30.10.2012 22:39

Tento názor byl napsán

Re: .

To je hloupost. Každé město nějakým způsobem podniká a většinou cílem nemusí být zisk.

0/0
30.10.2012 22:42

xBaHnO

Re: .

Jedna vec mi neni jasna - kdysi davno to fungovalo. Plzen si treba zalozila pivovar a pivovar generoval zisky pro mestskou kasu. Dneska to nefunguje, presne podle vaseho vzoru, co jde se rozkrade, zisk privatni, ztraty spolecne(Proto jsem v zasade proti podnikani mesta, presne z tohoto duvodu).

Ale porad nevim, kde je ta chyba. Mozna v principu. Mozna je to tim, ze tehda mela Plzen par tisic obyvatel a zlyncovani rozkradjiciho spravce nikdo nebranil a zaroven bylo dost ochotnych rukou. Mozna tehda neco bylo jinak. Nevim - ale zajimalo by me to.

0/0
31.10.2012 0:05

khonsun

A hned to dat "palec" nejake soukrome spolecnosti,

ci alespon sdruzeni. Nebot jsme teoreticky pouceni, ze soukromnik se o to bude urcite lepe starat nez stat, ci mesto.

0/0
30.10.2012 22:23

khonsun

Re: A hned to dat

"pod palec"; nejak mi to zvecera ujelo.

0/0
30.10.2012 22:24

já se ale slimáků fakt štítím

bude to prý dřina

vyřešit tento veldůležitý problém 8-o

Takže úředník bude rok hloubat, pobere pěkné odměny, nakrmí spřátelené firmy zakázkami na různé studie....a za rok se zapomene, že nějaký projekt byl :-P

+2/0
30.10.2012 22:21

chudejklukzvesnice

Re: bude to prý dřina

Bude tam KFC, stánek s matrjoškama, echt Tschechische kneipe s třetinkou plzně za šest pětek a v tý pařížský detašovaná prodejna LV na pontonech

+3/0
30.10.2012 22:27

chudejklukzvesnice

Nechte je být !

Náplavky žijí a žijí hlavně díky prostoru i relativnímu klidu. To co je spolehlivě zabije jsou komerční plochy Rv

+8/0
30.10.2012 22:17

rtc

Re: Nechte je být !

Jak uz to je s vetsinou verejnych projektu u nas, skutecnym cilem neni ozivit naplavky pro lidi, ale ziskat pro kmotry vypalny z projektu co se tu budou soutezit. Jeste budem radi kdyz se po nich bude moct za par let zadarmo chodit nebo jezdit na kole... Rv

0/0
30.10.2012 23:43

Logic

Re: Nechte je být !

souhlasim, na nabrezi chodi vetsina lidi proto, ze je tam KLID....nestojim o to abych se vyhybal stovce rusaku a stankum ktery mi budou cpat trdelnik za 60Kc ! zas nekdo potrebuje nekde prolejt prachy.... :(

+2/0
31.10.2012 0:28

Vildaa

chyba

Nejsem z Prahy, ale náplavky jsou skvělou příležitostí jak oživit město. Ale pochybuji, že postavením obchodů a restaurací. Klidně bych část náplavek zatravnil, jinak za dobrý nápad považuji pořádání občasných kulturních akcí. V Hradci to je pěkně vyřešené a funguje to.

0/0
30.10.2012 22:13

roman37j

Re: chyba

To je vidět že nejsi z Prahy. Fakt nechápu co bych chtěl na náplavkách zatravňovat. To je širokej "chodník" v korytu Vltavy, kousek nad hladinou. Ty kulturní akce.... Pár metrů nad náplavkou je velmi rušná doprava + množství mostů, odkud se line dost silný hluk. Jediný co se tam dá pořádat jsou diskotéky. Ale pro takovej účel je vhodnější loď.

+3/0
30.10.2012 22:19

Vildaa

Re: chyba

Na náplavkách bych zatravňoval náplavku, ono moc betonu škodí. Ale to se asi Pražákům líbí.

0/0
30.10.2012 22:25

chudejklukzvesnice

Re: chyba

náplavky jsou kamenné, betonu minimum, jestli vůbec nějaký

0/0
30.10.2012 22:29

Vildaa

Re: chyba

Jo tááááák. No to je tedy opravdu rozdíl ;-D To mě podržte

0/0
30.10.2012 22:30

chudejklukzvesnice

Re: chyba

Náplavka se to jmenuje proto, že je čas od času zaplavená Vltavou a dobrý kámen voda neodplaví, víš? Pak stačí jednoduše vyčistit a hotovo.

+4/0
30.10.2012 22:43

Éter1

Re: chyba

Z estetického hlediska je tam kámen právě o moc vhodnější.

Přijeďte se do Prahy, podívejte se, a pak si uděláte jiný názor.

0/0
31.10.2012 7:27

simacu

Re: chyba

Oni před těmi (zhruba) 100 roky neuměli náležitě ocenit krásu "pohledového" železobetonu.

0/0
31.10.2012 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.