Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V noci ať se jezdí pomaleji, žádají obce v blízkosti Pražského okruhu

Obce podél Pražského okruhu, který spojuje dálnice D1 a D5, si stěžují na nadměrný hluk. Radnice proto chtějí, aby se na komunikaci v noci snížila nejvyšší povolená rychlost. Kamiony by podle nich měly jet 60 a auta 110 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mikey1759

To je drzost, to snad nemyslí vážně.

V žádném případš neměnit, naopak v noci by se mohlo jezdit rychleji!!;-O

+4/0
1.11.2012 10:18

Volejbalové kladivo

a ještě jedna věco

Nechápu co ten vocas z Libuš pořád chce, nejdřív zablokuje postavený sjezd a a za chvíli bude žádat rozebrání okruhu.

+1/0
1.11.2012 10:00

Volejbalové kladivo

Tramavaje

prosím o zrušení všech tramavají v Praze, ten hluk se nedá vydržet. ;-D

Prostěš pokud chce někdo žít v absolutní tichosti ať se odstěhuje někam do pustiny.

+2/0
1.11.2012 9:58

motorol

Navrhuju snížit rychlost úplně všude

A co takhle v noci snížit rychlost úplně všude, protože všude bydlej nějaký lidi, nebo by to mohlo plašit zvířátka v lesích. Takže mezi 21 a 7 ráno bych omezil maximálku pro kamiony na 60 (v obcích na 30) a pro osobáky na 80 (v obcích 35) ;-D

+1/0
1.11.2012 9:44

CART09

Hluk?

Ale vždyť vůbec nejde o hluk, je to o tom, že někdo potřebuje zakázku na ty protihlukové stěny...

0/0
1.11.2012 9:34

Gunter von Bahnhof

nevhodný povrch

nejvíce hluku je od kol. Na okruhu se použil nevhodný, hlučnější povrch. Kdyby se netunelovalo a nešidilo, tak není hluk a Břežanský most nepadá.

+1/0
1.11.2012 9:18

looki25

Re: nevhodný povrch

blbost, tenhle povrch je naprosto nejlepší. On totiž vydrží x-krát déle než asfalt. Pro vyřešení problému stačí pár set metrů protihlukových stěn, vysázení zeleně (která bude muset vzrůst) atd.

Navíc v drtivé většině se hluk dotýká nově přistěhovalým troubům, co si koupí barák vedle (plánované) dálnice a pak si stěžujou, podávají žaloby a jinak terorizujou okolí.

+2/0
1.11.2012 9:42

Winny

Zavřít okruh

Se divím že starosty ještě nenapadlo nenavrhnout okruh na noc zavřít :-)

+1/0
1.11.2012 8:34

jardahorak

Troubeni

Snizeni rychlosti? Tak to tam bude urcite nejake nebezpecne misto. Kde se, kuprikladu, pohybuji chodci. Nemelo by se na takovych usecich troubit? Jistota je jistota ;-)

+2/0
1.11.2012 8:30

kmotrs

dálnice je v mapě 10 let zakreslená

Pokud si někdo koupil pozemek blízko a ted si stěžuje  tak má prostě smůlu. Neměl si tam stavět barák.  90%  baráku v oklí je nových, staré vesničky měl 50 baráků, dnes je tu 500 baráků.  Takže prostě SMULA

+6/0
1.11.2012 8:24

Malcolm de Serenity

Re: dálnice je v mapě 10 let zakreslená

no mě by docela zajímaly měření, o kolik desetin decibelů se sníží ten hluk..

0/0
1.11.2012 9:08

Tlusťáma

Hlavně že je tam nejmíň pět

investičně náročnejch a zbytečnejch přechodů pro zvěř... za ty peníze mohlo být odhlučněno kde co.

0/0
1.11.2012 7:57

pavev1

?

Pro všechny: V Německu naprosto běžná věc, kolem měst snížená rychlost,  v Rakousku je trvale kolem obcí na dálnicích snižená rychlost na 110 km. Jo a k té magistrále: snížená rychlost velice (spolu s novým povrchem), velice výrazně snížila hlučnost. Ne že ne, to píšou jen všichni ti kdo tam nikdy nebyli.  Jako řidiče mě to také občas štve, ale celkově to má pro okolí přínos.

Co nemá logiku je to, že na Strakonické směrem z Prahy je 50 ale obráceně zůstala 80. To nechápu, betonové oddělovače uprostřed vysoké 80 cm, proti hluku neochrání.

+2/−1
1.11.2012 7:50

kmotrs

Re: ?

v Německu je v noci 80 tam kde dálnice vede zastavneou oblastí, mnohdy jsou baráky přímo za to stěnou. Rozhodně není tam kde jsou vesnice 2 km daleko. Strakonickou jaksi nechápu taky, hlavně nechápu to kdo má ten hluk, když v místě 50 jsou jen břízky.

0/0
1.11.2012 8:26

Neonym

Kamion

dělá mnohem větší kravál při 60tce než při 80tce

0/0
1.11.2012 0:11

bimbousek

a já bych dal 40 v cé ČkocorkovéRepublice

A nikdo by si nestěžoval. Všichni by jeli pomalu, při bouračkách by se nikdo nezabil, nikdo by nemohl řvát, že ho auta ruší, Poláci a ostatní verbeš by se ČR obloukem vyhnula jak kamiony, tak ty vymaštěnky s D značkou.... jé to by byla paráda.

+1/0
1.11.2012 0:08

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2

Hm...

Už mě to snižování rychlosti všude možně kvůli hluku štve - jsem rozhodnutej pořídit si "laďák", který splní limity hluku, ale na doraz, ne s rezervou jako sériově montované tlumení. Jak vy k my, tak my k vy.

+1/0
31.10.2012 23:37

warken

No jasne :-D

A mohli bysme jet treba max 40 :-) Co kdyby to naaaaaahodou nekoho,  kdo si koupil barak/byt v lokalite, kde je znamo, ze bude/je dalnice/obchvat, rusilo... To nemuzeme dopusit!

A navic, i kdyby to prece zachranilo byt jen jeden zivot, tak to prece ma smysl! A navic ten klidny spanek aspon 10 lidi!

To prece ma smysl ;-D

+5/0
31.10.2012 22:37

kiv

Re: No jasne :-D

R^;-D

0/0
31.10.2012 23:27

iFos.cz

Re: No jasne :-D

Nač ta skromnost? Při nulové rychlosti je hluk i riziko nehody zcela minimální ;-)

0/0
1.11.2012 7:55

Potápka

hm

a za chvíli tam máme prasáckou padesátku jako na Strakonické u Chuchle, kde hluk v noci asi ruší šanony a židle v těch pár domech s kancelářemi podél a jejich klidný spánek tam hlídají v jedenáct v noci měšťáci. Chjo.

+3/0
31.10.2012 22:33

Fare.l

Re: hm

Ve špičce raději za benzínkou sjíždím na starou, kde je ještě 70, paradoxní.

0/0
31.10.2012 22:37

kiv

Re: hm

Pozor, ruší to určutě i koně v Chuchli ...;-D

0/0
31.10.2012 23:29

J.K. 4

Masový automobilismus

nás zničí Rv

+1/0
31.10.2012 21:53

MayaMoya1

Re: Masový automobilismus

;-D;-D

+2/0
31.10.2012 22:09

kiv

Re: Masový automobilismus

Nebýt něho, jsme na tom se životní úrovní někde kolem r. 1900. OK, pak si ale přiznejte, že bude muset opět 60% obyvateklstva býti zaměstnáno v zemědělství a více jak 70% Vašich osobních nákladů půjde jen na základní potravu ... K tomu se opravdu, upřímně a vážně chcete opět doprtacovat?8-o

0/0
31.10.2012 23:36

iFos.cz

Re: Masový automobilismus

To je troll otravující s tím svým "tématem" kdejakou diskuzi, nejen na iDnes ... škoda času na reakce.

0/0
1.11.2012 7:57

navsteva proti levicactvi

Svet se definitivne v prdel obraci.

;-O

+1/0
31.10.2012 21:52

luban12

Snížení rychlosti to nevyřeší.

V praxi to zkusili na příjezdu do Prahy z D1 a výsledek byl negativní. Protihlukové stěny jsou dost drahé, náročné na výstavbu a výsledek je nejistý. Na venkově se něčím takovým úřady nezabývají a lidé si to vyřeší sami. Stačí jim vysázet mezi silnicí a zahradou stěnu s tújí, které poměrně rychle rostou a kromě utlumení hluku to je i hezčí než ty betonové stěny. Účinnost zelených stěn je neuvěřitelně vysoká. Jediná "nevýhoda" pro jejich uvedení do praxe je ta, že je tam příliš vysoká průhlednost nákladů na zřízení.1 metr takové stěny by vycházel okolo 100.-Kč ,zatímco u betonové jsou náklady ovlivněny,podložím,cenou materiálu, použitou technikou, počasím, různými vícepracemi a v tom se daleko lépe nějaký milion ztratí.

+3/0
31.10.2012 21:18

luban12

Re: Snížení rychlosti to nevyřeší.

...z tújí...

0/0
31.10.2012 21:20

drsňák

Re: Snížení rychlosti to nevyřeší.

Přes tůje je slyšet jako by tam nic nestálo. Nejlepší je pětimetrová betonová zeď.

0/−1
31.10.2012 21:45

J.K. 4

Re: Snížení rychlosti to nevyřeší.

účinnost zelených stěn je téměř nulová

0/−1
31.10.2012 21:55

HrubesaMares

Re: Snížení rychlosti to nevyřeší.

A proto na sporilovske vysazeli stromy za 10 milionu :-/Rv

0/0
31.10.2012 22:51

steve78

COOOO

Se zbláznili ne, už ten experiment na Nuseláku ukázal, že snížení rychlosti k žádnému významnému poklesu hluku nepomůže. Akorát zbytečná buzerace. Tak ať si tam starostové postaví protihlukové stěny a maj klid.... Nejvíc hluku dělaj kamiony a ty dělaj randál za jakékoli rychlosti (vím bydlel jsem hlavního tahu přes město, kde se jezdilo 50)

+2/0
31.10.2012 21:00

kuře91

...

to je zase debilita...hodnotný přístěvek na závěr stávajícího sytému diskuzí:)

0/0
31.10.2012 20:58

Strasma

Tak to asi není dobré řešení,

v noci totiž tolik aut nejezdí. Pomalejší rychlost, víc smradu z exhalací. V první řadě by se měla z pražského okruhu vyloučit kamionová přeprava. Nebo jim napálit takové mýtné, že budou raději přepravovat zboží po železnici. Zpoplatnit průjezd pro nerezidenty, zpoplatnit parkování pro nerezidenty. A to tak, že se posadí na zadek a do autobusu. Ti, jenž to nechápou a bydlí v klidnějších satelitech v okolí Prahy, nechť laskavě ráno nastoupí do MHD nebo zanechají auta na odstavných parkovištích. Jak jednoduché a kolik peněz by se z toho na opravy dálnic a údržbu silnic vytřískalo. Neříkejte mi, že to někoho ještě nenapadlo.

+1/0
31.10.2012 20:58

steve78

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Kdyby všichni z aut nasedly do MHD tak MHD zkolabuje. A už vůbec nevím jak to řeší situaci na obchvatu, ty jsi zase myslel viď...

+2/0
31.10.2012 21:01

Strasma

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Dojížděč nebo rezident?

0/0
31.10.2012 21:43

steve78

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Rezident, který si jezdí pohodlně do práce autem, protože MHD je ve špičce narvaná k prasknutí a tlačit se tam s ntb na zádech je peklo. Takže když porovnám volné místo v MHD (téměř 0) s počtem řidičů, kteří v tu samou dobu potkám na silnici, tak mi matematikou ze základní školy musí být jasné, že MHD by je stejně nepobrala.

+1/0
31.10.2012 21:54

macarát

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Stačí dokoupit pár autobusů.  A když je nebudou zdržovat zácpy osobáků, budou jezdit podstatně přesněji.

+1/0
31.10.2012 22:43

harius

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Právě, takže jen ať jezdí auty, já si alespoň ráno sednu v tramvaji a nemusím půl hodiny stát.

0/0
31.10.2012 21:45

uluf

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Vyloucit kamionovou dopravu? Neudelal se ten okruh prave proto, aby kamiony nejezdily centrem?

+3/0
31.10.2012 21:06

Strasma

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Nevyloučit, ale zpoplatnit. Maximálně a likvidačně.

0/0
31.10.2012 21:51

steve78

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Zpoplatnění kamionové dopravy tu dopravu nikam nevytlačí, protože kamiony, které do města zajíždí tam zajíždět musí. A zvýšené náklady na přepravu zboží pak stejně zaplatí koncový spotřebitel.

+2/0
31.10.2012 21:56

Strasma

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Koncový spotřebitel nebude předražené zboží kupovat. Nabídka stále převyšuje poptávku. Ti, jenž ušetří na dopravě, budou zvýhodněni.

+1/0
31.10.2012 22:09

Fare.l

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Vy děláte jakoby se vše vyrábělo přímo v Praze (např.) Ani si neuvědomujete jakou má Praha základní spotřebu. To tam na kolejích bohužel nenavozíte. Nehledě na to, že ty kamiony, které kritizujete vozí nejdříve na sklad mimo Prahu a až teprve poté se převážejí na prodejny. Snad nechcete mí koleje naprosto do všech budov?

+1/0
31.10.2012 22:36

macarát

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Tak kdyby byly pro začátek ty mezisklady u železnice, tak by to dost pomohlo.

0/0
31.10.2012 22:44

Fare.l

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Proti tomu nic nemám. Je spousta zboží, kde se na rychlost dopravy nehledí a dá se to posílat ve velkém.

0/0
31.10.2012 23:12

Strasma

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Potraviny jsou jedna věc a trvanlivé zboží druhá. Nevidím důvod k tomu, aby silnice brázdily kamiony s hadry, elektronikou, nábytkem apod.

Např. koleje metra vedou skutečně téměř do bezprostřední blízkosti všech velkých obchodních center v Praze.

0/0
1.11.2012 7:18

Mumat

Re: Tak to asi není dobré řešení,

Jednoduchý řešení člověka, kterej o tom zhola nic neví...

0/0
1.11.2012 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.