- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak nevím,ale nebyl tento problém i před rokem 1989? A neřešily to takové budovy jako byly např. Garáže (nevím,zda řeknu dobře název ) Flora? Prostě takový parkovací dům uprostřed nějaké zóny? Proč to nefunguje dneska??,,
před rokem 89 jezdil zlomek aut, stačí se podívat, jak byla dimenzována parkoviště před tehdejšími novostavbami a jaký byl provoz. Problémy byly velmi lokální, já si třeba pamatuju, že v Holešovicích, kde bydlela babička, se kolikrát nedalo zaparkovat. A nikdo to neřešil. Akorát řidiči nadávali.
Modré zóny v této koncepci je nesmysl. Až budou modré zóny ve všech částech, tak si budu jezdit autem jen po "své Praze" nebo co? Tak to jsem pak zvědav, jak se tady bude žít těm, kteří tady bydlí v podnájmu, a že jich znám. Nemluvě o rejpalech z Moravy, kteří sem pak budou moct přijet už jen "žlutým busem", protože tady nebudou smět nikde parkovat. Začíná to být pomalu pěkná pakárna bydlet v Praze, možná je to záměrem radních, tady lidem zněpříjemňovat život. Zóny na centrum a zbytek MČ stejně nezavedou, protože to by bylo považováno za ušlý zisk!
Jenže vy chcete po úřednících aby mysleli, což je dost problém. Na to oni nejsou stavěni.
No nic. Náhlá nevolnost a neschopnost pokračovat v jízdě to asi jistí.
Modré zóny jsou nesmysl. Praha je veliká, takže hodně Pražáků jezdí napříč městem autem. Jenže třeba na Vinohradech člověk z Letňan nezaparkuje. Takže zaparkuje ve Vršovicích a na Vinohrady dojde. A co se stane? Modrou čáru si tam namalují Vršovice. Takže se zaparkuje v Malešicích. A tak to jde pořád dál. Navíc se vůbec nepočítá s tím, že třeba 20% obyvatel Jižního města tam nemá trvalé bydliště, protože bydlí v nájmu a kdyby si tam přihlásili trvalý pobyt, majitel je z bytu vyhodí. Takže budou parkovat v Říčanech a do Prahy jezdit autobusem.
Obava z trvalých pobytů je tak trochu přežitek. Nebo je tomu v praxi jinak? (Třeba černé nájmy = daňové úniky - které se trvalým pobytem zveřejní úřadu a majiteli hrozí postih?)
Mělo by to přece normálně fungovat. Nájemce se může přihlásit k trvalému pobytu bez souhlasu majitele bytu. Pokud dojde na ukončení smlouvy, má majitel právo trvalý pobyt nájemci ukončit. Jsou uváděny třeba problémy s exekutory.
Faktem je, že jen trvalým pobytem se ve čtvrti s modrými zónami dostane nájemce na cenu parkovací karty pro rezidenty za cca 700 Kč pro jedno vozidlo. Jinak musí platit buď na parkovacím automatu nebo koupit parkovací kartu za 24.000 Kč přenosnou a za 12.000 Kč nepřenosnou pro 1. vozidlo. Což je dost rozdíl.
Rezident má parkovací kartu za 700 Kč pro 1. vozidlo (350 Kč pro důchodce), 7.000 Kč pro 2. vozidlo, pak za 14.000 Kč. Rodina bude muset mít víc aut registrovaných na jednotlivé členy domácnosti.
Nodré zóny jsou jen další daně pro naplnění pokladen města. Modrá čára na ulici nepřidá ani jedno parkovací místo. Kdy se z vybraných peněz postavili podzemní parkoviště nebo parkovací domy
Na Opatově o parkovacím domě uvažují. Jenže kdo tam bude parkovat za dva a půl tisíce měsíčně? Na to, že jedu někam autem jednou týdně... To ho radši zaparkuju za Prahou a když ho budu potřebovat, dojedu si k němu autobusem.
Na Praze 11 máme parkoviště v sousedství pole kolem Hostivařské přehrady, cca 800 m od stanice metra. Starosta tady chce zavést modré zóny. Podepsali jsme petice proti zónám a za odstoupení starosty. Bráníme se marně. Mám tady osobní dopis od Mlejnského: ZPS se zavádí díky vstřícnému přístupu Magistrátu, zřizovatelem ZPS je Magistrát, Praha 11 pouze přistoupila na podmínky Magistrátu, naší hloupostí je, když nevíme, že modré zóny dávno mají Kyjov, Břeclav, Opava, Liberec, Teplice, Ostrava, Brno, Pardubice, České Budějovice aj.
Dle studie má náš obvod na 1 byt 1,1 PS. V noci se zde parkuje špatně. Dva sousední obvody mají na 1 byt 0,8 PS a 0,35 PS. Pereme se tedy o místa se sousedy ze "sousedního bloku". Situace se mohla změnit s výstavbou na Milíčově. Přes hádanice s radnicí, radnice situaci neřešila. Volné plochy jsou určeny pro developery, ne pro parkování starousedlíků.
Ze studie pro zavedení ZPS jeden zajímavý demografický údaj. Z obvodů, kde je parkování přijatelné se od roku 1991 odstěhovala 1/4 obyvatel. Aneb sociálně silnější míří ze sídliště do kolonií za Prahu. Z obvodu, kde parkování zoufale chybí, se odstěhovalo jen 13% obyvatel. Domnívám se, že to ukazuje na skladbu sociálně slabších obyvatel, kteří nemají na jiné bydlení. Aneb žádané "bohaté" láká vyřešené parkování.
Se zaváděním ZPS si radnice zahrává se šikanou, která může urychlit probíhající odchod sociálně silnějších obyvatel z Jižního Města a urychlit vznik ghetta. Zvláště za situace, kdy je zřejmé, že pro normální bydlení chybí jednomu obvodu 2/3 PS a radnice nedělá nic pro jejich doplnění.
Naopak, hájíme tady plánované rušení parkovišť na úkor výstavby parkovacích domů, a to v obvodě, který má nyní 1,1 PS na byt! Snaha o výstavbu garáží plánovaná ODS na Praze 11 je podivná za situace, kdy má Jižní Město 34 tis. bytů, 27 tis. vozidel a 31 tis. PS.
Vždy mě rozesměje, když vidím téměř volné parkoviště s modrou čárou. Já jsem pro, ale ideální by bylo posuzovat lokality individuálně. A nejhorší pras.rna je, když vám chlupatí odtáhnou auto, které necháte jen půl hodiny na téměř prázdné modré, která má kapacitu 100 aut. Opravdu nejde přimhouřit jedno oko?
a jste si jist, že jste tam parkoval a ne že se Vám tam rozbilo auto (třeba spálila pojistka od ŘJ)? Taková vozidla MP obvykle neodtahuje, byť si Vás pak vyzvou k podání vysvětlení, což se dá již pořešit poněkud lépe, než když je Vám zablokován majetek.
Tohle je vyloženě opatření namířené proti řidičům z jiných měst. Je třeba zakázat pražákům parkovat mimo prahu. Žádám okamžitou odvetu.
ale jo, něco na tom je... když si někdo vyhradí parkování v ulici, kde bydlí jenom pro sebe, tak fajn.. ale proč by měl využívat pak prostor u těch, kteří toto neudělali..?
a s tou koncepcí/strategií je to vtipné. Tu nemohou vymyslet.
1/ aut je pomalu více jak parkovacích míst, jen se ta auta přesouvají dle denní doby
2/ čech přece nepojede do parkovacíh domu, kde musí zaplatit 20, / hod. a ještě s tím, že pak musí jít 5 min. pěšky ....
já jsem celkem pro. Bydlím kousek od O2 arény a vždy mě rozčílí, když u nás v ulici, v době nějaké akce, zaberou "czinci" autama celou ulici, a nezajímá je, že na jedné traně smí parkovat jen lidé s kartou od MÚ. Také se nakýblují na chodníky, zablokují kontejnery. Min.1/2 z nich jsou líní pražáci, co nemohou přijet metrem, tramvají, autobuem ... . Také mě fascinuje, že vysolí třeba 1500,- a více za lístek, přijedou autem za 1/2 mega a nemají 100-200,- na parkování na parkovištích u haly ... . Já pak přijedu večer domů a nemám kde zaparkovat ...
kolem O2 arény je zvláštní režim parkování, takže si stěžujte akorát na Městskou policii, že na to kašle. Já tam jezdím taky autem, protože nemám zájem cestovat narvanou MHD jako dobytek. Protože posilové spoje nikdo nezavede.