Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha připravuje nové tramvajové tratě, někde obnoví už dříve zrušené

Tramvajová doprava v Praze se v budoucnu rozšíří do několika dalších lokalit. Magistrát plánuje, že vybuduje nové a zároveň obnoví i některé v minulosti zrušené tramvajové tratě. Na seznamu jsou například koleje vedoucí na Dědinu, Háje či do Suchdola. První by se mohly otevřít po roce 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K59a14r23e69l 74D74r11d86a 6924562827

JIŽNÍ MĚSTO

Dohledával jsem informace o smyčce na Spořilově a našel jsem plány na tramvajovou trať na Jižní Město, která by měla propojit Vršovice (Slavia) - Spořilov - Opatov - Háje.   Uvažuje se odbočka na Spořilově a točna na sídlišti Košík.

To mi přijde mnohem přijatelnější než představa jediné tratě přes Michli. Spořilov by získal tramvajové spojení bez potřeby přestupu na autobus. Trojmezí a Košík si lepší řešení MHD také zaslouží.

Této trati jen chybí rychlé a přímé spojení na metro. Opatov je příliš daleko. Lepší by byl Chodov či Roztyly. Na Jižním Městě by bylo třeba podpořit dopravu mezi Chodovem, starým Chodovem, Opatovem a Litochleby, v duchu "přemostění D1". Nemyslím si, že trať vedená Opatovskou je jediné a nejvhodnější řešení. Tady potřebuje doprava zklidnit. Chtělo by to analyzovat víc variant řešení.

0/0
14.11.2012 6:54

K80a88r61e94l 73D31r69d22a 6944622937

Při představě, že spojení Slavia - Háje je dnes řešeno autobusy a jízda trvá tak 20 minut, pokud není na Bohdalci "věčná kolona", soudím, že přínos tramvaje na stejné trase bude kritický. Tramvaj se zácpou sice lépe protáhne, ale s kličkováním přes Spořilov a s výškovými rozdíly bude jízda o mnoho delší - odhadem 30-40 minut a to kdykoliv, i mimo špičku. Povede to ke zrušení či omezení stávajících autobusů a narušení rychlého spojení mezi trasou metra C a A.

Přínos takové tramvajové trati je, podle mě, pro cestující sporný.

0/0
14.11.2012 7:11

P63e75t83r 82V66e69s73e34l96ý 2169728693516

Tramvaj má schopnost jezdit vyšší rychlostí, než 20 km/hod. Nemluvě o její mnohem vyšší přepravní kapacitě. Co se týče kopcovitosti, tak moderní tramvaje (a to už byly T1) s pohonem všech náprav jsou na tom mnohem líp neč autobus.

V podstatě při stejné frekvenci zastávek je na tom tramvaj krapítek líp jak autobus.

Vemto to tak, že v Ostravě urazí 11 km za 27 minut - a to na 15 zastávkách. A tramvajová doprava tam je páteří městské dopravy. Taková 8 ve špiččce urazí za 41 minut 14km na 24 zastávkách s přepravní kapacitou 200-230 lidí na soupravu - to máte 2 až 3 12 metrové autobusy, nic jiného se do centra nevejde. V podstatě máme pokryte spojení Poruba-Centrum v 3-4 minutovém taktu, z toho dvě přímá a jedno s přestupem. Autobusy obsluhují převážně okrajové oblasti a slouží primárně jako přípoj k tramvaji.

0/0
14.11.2012 12:03

K68a66r49e35l 16D24r14d47a 6554842957

Vycházím ze zkušeností dálkové dopravy, kdy autobusem dám 100 km za 1 hodinu, vlakem za 2,5 hodiny. Podle mě je to hodně podobné i při srovnání tramvaj - autobus v MHD. Akorát, tady není jak srovnávat. Linky zpravidla nevedou po stejné trase. Svého času jsem mohl jezdit do školy tramvají (oklikou s přestupy) nebo autobusem. Nakonec jsem volil jako všichni přímý autobus, úspora cca 20-30 minut.

Jinak linky Slavia - Jižní Město jsou zpravidla kloubové autobusy, co poberou tak 160 lidí. Nemyslím, že tramvaj zde bude přínosem. A jak se zavede, vzpomene si Ropid na přestupy a rušení stávajících autobusů a ve výsledku bude vše špatně.

0/0
15.11.2012 8:11

R80o49b43e85r59t 37P69r79a35ž74á31k 4568106105500

Srovnávat autobus MHD a dálkovou dopravu je opravdu "velmi relevantní".

+1/0
15.11.2012 10:07

P13a79v29e85l 41M21e32r22t68l67í16k 7657739486776

Koukám mapa se iDnesu opět povedla :-)

Ale jinak vize hezký, každoroční tradicí je zvěřejňovat plány o rozvoji tramvajových tras, především na Suchdol a zatím jediný co se pro to udělalo, bylo zúžení vjezdu na kuláťák, aby to víc brzdilo autobusy, což, uznávám, potřebu tramvají zdůrazní, ale mám obavu, že toho se dožije nemnoho z nás :-)

+2/0
13.11.2012 15:54

L96u82k35á50š 96N17o41v14á53k 4716416512233

koukám, že v tý mapce se rozjeli ve velkym a kromě zmiňovaných tratí tam domalovali ještě spoustu dalších (Kukulova ulice; Řepy-Bílá Hora; přes Horní Měcholupy a Petrovice; Argentinská; Bohnice-Podbaba; Spojovací-Depo Hostivař; Komořany; Budějovická-Michle atd.)

Jo, kéž by celá takhle nakreslená síť byla pravdou...jenže toho já se nedožiju, a to mi teprve bude třicet a Cháronem se převézt hned tak nehodlám.

+1/0
13.11.2012 9:44

J51a67r25o45m54í85r 37K72a35p33l72a36n 7238424762214

Máte pravdu, vypadá to krásně! No když se toho nedožijete vy, tak já, jakožto o 20 let starší stařec, už vůůůbec ne ;-D

0/0
13.11.2012 9:58

R20o59b71e96r98t 33P33r48a67ž95á95k 4418486775720

Takovýchto mapek jsem za život viděl mnoho. Takže jsem spíše skeptik. Ale ta Budějovická by bodla. A co takhle z Budějárny k Thomayerce?

0/0
13.11.2012 14:31

K88a53r16e76l 24D80r77d92a 6484242147

Na Florenci? Nechápu k čemu by tady byla trať dobrá. Rozumíte někdo tomuto návrhu?

Smyčka Depo Hostivař to samé. Proč je potřebná, když o dvě zastávky dál je smyčka s kompletním zázemím pro řidiče? To jako někdo chystá linky, co budou končit v Depu a ty tři zastávky dál do průmyslové zóny budou řešeny autobusem nebo tramvají jednou za hodinu? Neměl by mudrlant za takovouto úvahu dostat korunu?

+3/−2
13.11.2012 7:44

L70u68k92á72š 84N95o81v41á56k 4716176272733

Na Florenci je potřebná..je potřeba odlehčit ulici Na Poříčí, navíc tramvaj je prvek městotvorný, který rozvíjející se ulice Na Florenci potřebuje. No a smyčka u stanice metra je logická.

Chápal byste to, kdybyste občas zvedl zadek z auta!!

+3/−2
13.11.2012 9:45

K82a70r29e14l 15D18r64d82a 6814272957

Tvrdíte hlouposti, tramvajový aktivisto. "Městotvorný" prvek si strčte za klobouk, neb je to čirá demagogie tramvajové loby a pravdou je spíš, že tramvaje městu škodí. 

Smyčka Depo Hostivař 800m vedle stávající smyčky logická rozhodně není, pokud není cílem propojit Depo s Dílnami DP. Sem směřoval můj dotaz. Z hlediska pouze možného krácení tramvajových linek mi to přijde jako podlost. Na Depu Hostivař je vyřešen přestup metro - tramvaj po chodníku cca 100 m. jiné řešení zde není třeba.

Ulice Na Poříčí žádné odlehčení nepotřebuje. Je to častý cíl cesty. Cestující nepotřebují linky, které budou zastávku Bílá labuť "projíždět". Dále odkazuji na plány Florentina, které předpokládají ulici Na Florenci věnovanou chodcům, zeleni, parkování a se zklidněnou dopravou. Tramvaje zde tento záměr poškozují.

http://tinyurl.com/bpklwbl

0/0
14.11.2012 6:06

K22a41r63e83l 72D94r54d11a 6374162597

NOVÉ TRAMVAJE V PRAZE? NE!!!

Jsem pro drobné úpravy, rozumím prodloužení tratí, kde to dává smysl - nevelkými náklady obsloužit třeba Dědinu, (pokud to neomezí přetíženou automobilovou dopravu a nezničí dostupnost letiště). Jsem ale zásadně proti budování nekonečných zdlouhavých nepraktických tratí, které povedou k rušení mnohem rychlejších autobusů. Je to vyhazování našich peněz oknem.

Z uvedeného sem řadím Budějovickou - Dvorce a Opatov - Háje. Zažil jsem nuceně tramvaje ze Spořilova do centra, či z Hostivaře na Žižkov. Jet víc jak 5 stanic tramvají je naprosto neúnosné. Nové linky navíc nemohou do centra protože je již přetížené. Podle mě tramvaje přispívají ke vzniku dopravních kolapsů, protože dokáží zablokovat všechnu dopravu v centru. Navíc mají tramvaje pravidelné výpadky bez náhrady a jejich spolehlivost je špatná. 

Pokud místo kolejí řeším silnice, pomáhám mnohem většímu počtu účastníků dopravy (MHD, dálkovým autobusům, taxíkům, automobilům, cyklistům, chodcům)!

+2/−12
13.11.2012 7:26

L48u51k85á64š 49N68o41v59á97k 4166816862713

;-D

+3/0
13.11.2012 9:46

R18o72b23e19r66t 96P18r57a37ž38á88k 4228106365390

Pane Drdo, můžete mi vysvětlit pojem "nuceně tramvaj ze Spořilova do centra"?

To vás pod bajonety nahnali do tramvaje a deportovali pod koně?

+1/0
13.11.2012 14:29

K29a65r56e78l 32D96r16d79a 6444732577

To je odkaz na doby, kdy Jižní Město mělo spojení s centrem pouze vyhlídkovým autobusem na Budějovickou na metro C, s možným přestupem na tramvaj na Spořilově (s vyhlídkovou jízdou přes Michly a Nusle) či s přestupem na neskutečně narvanou 136 (s vyhlídkovou jízdou přes n. Míru na dnešní Dejvickou. (Pokud to popisuji dobře.)

Naprosto nepraktická hrůzná doprava, kterou chce dnes někdo oživit a tramvaj  protáhnout až na Háje a zničit tím hlavní ulice Jižního Města za cenu hluku a zvýšeného nebezpečí pro chodce, které je již dnes na hranici přijatelného.

0/0
14.11.2012 6:26

J65o76s98e39f 33T14u67m50a 6738163975469

Snad vyjma té trati na Václaváku je to zajímavé, ale asi by si páni plánovači měli uvědomit že při tom počtu tratí by měli i navýšit počet tramvají a postavit taky novou vozovnu.

+2/−1
13.11.2012 2:24

Z53d10e77n70ě36k 51C58m34u29n13t 7831807754182

Vozovna tramvají se plánuje na Libuši. Měla by být větší než na Pankráci.

+2/−1
13.11.2012 5:36

A74l17e37š 43J25a56b42ů66r67e84k 4529681860249

hlvně ne obnovení tramvají na Václaváku.  Rv;-O;-€

+8/−4
12.11.2012 23:23

M15i12l89a85n 29N86o85v51á79k 2470815595415

Jak vyplývá z počtu diskutujících, takovéto populistické sliby, bez reálného financování již nikoho nezajímají.

+4/−3
12.11.2012 23:15

J89a76n 89N67o34v32a95c70e52k 4923414485395

Koukam ze novinari zas napsali clanek o tom, jak nasi "....."planuji.... Kdo si to objednal?  budou v Praze volby? A ten obrezek se zakreslenymi neexistujicimi tratemi? Kde na to chteji vzit, kdyz za poslednich par let se zmohli na stavbu par asi 1km useku? ... Hem

+5/−2
12.11.2012 22:23

J60a10r40o89m56í30r 48K68a47p10l25a97n 7388944702924

Před několika málo dny Nosek prohlásil, že na tyhle věci Praha nemá peníze a že je to reálné jen, pokud to zacvaká Evropská unie.

0/0
13.11.2012 9:31

R57a95d52e47k 66N74o42v45a88k 9814253929810

Nosek by s měl hlavně starat, aby konečně prošly zásady územního rozvoje, aby se konečně mohlo pohnout se stavbou 511 Pražského okruhu Modletice-Běchovice.

To je pro Prahu důležitější než linka Dvorce-Smíchov.

+1/−2
13.11.2012 10:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.