Diskuze

Praha připravuje nové tramvajové tratě, někde obnoví už dříve zrušené

Tramvajová doprava v Praze se v budoucnu rozšíří do několika dalších lokalit. Magistrát plánuje, že vybuduje nové a zároveň obnoví i některé v minulosti zrušené tramvajové tratě. Na seznamu jsou například koleje vedoucí na Dědinu, Háje či do Suchdola. První by se mohly otevřít po roce 2014.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K49a83r23e63l 81D22r66d90a

14. 11. 2012 6:54

JIŽNÍ MĚSTO

Dohledával jsem informace o smyčce na Spořilově a našel jsem plány na tramvajovou trať na Jižní Město, která by měla propojit Vršovice (Slavia) - Spořilov - Opatov - Háje.   Uvažuje se odbočka na Spořilově a točna na sídlišti Košík.

To mi přijde mnohem přijatelnější než představa jediné tratě přes Michli. Spořilov by získal tramvajové spojení bez potřeby přestupu na autobus. Trojmezí a Košík si lepší řešení MHD také zaslouží.

Této trati jen chybí rychlé a přímé spojení na metro. Opatov je příliš daleko. Lepší by byl Chodov či Roztyly. Na Jižním Městě by bylo třeba podpořit dopravu mezi Chodovem, starým Chodovem, Opatovem a Litochleby, v duchu "přemostění D1". Nemyslím si, že trať vedená Opatovskou je jediné a nejvhodnější řešení. Tady potřebuje doprava zklidnit. Chtělo by to analyzovat víc variant řešení.

0 0
možnosti

K98a11r88e57l 50D48r59d15a

14. 11. 2012 7:11

Při představě, že spojení Slavia - Háje je dnes řešeno autobusy a jízda trvá tak 20 minut, pokud není na Bohdalci "věčná kolona", soudím, že přínos tramvaje na stejné trase bude kritický. Tramvaj se zácpou sice lépe protáhne, ale s kličkováním přes Spořilov a s výškovými rozdíly bude jízda o mnoho delší - odhadem 30-40 minut a to kdykoliv, i mimo špičku. Povede to ke zrušení či omezení stávajících autobusů a narušení rychlého spojení mezi trasou metra C a A.

Přínos takové tramvajové trati je, podle mě, pro cestující sporný.

0 0
možnosti

Koukám mapa se iDnesu opět povedla :-)

Ale jinak vize hezký, každoroční tradicí je zvěřejňovat plány o rozvoji tramvajových tras, především na Suchdol a zatím jediný co se pro to udělalo, bylo zúžení vjezdu na kuláťák, aby to víc brzdilo autobusy, což, uznávám, potřebu tramvají zdůrazní, ale mám obavu, že toho se dožije nemnoho z nás :-)

2 0
možnosti

koukám, že v tý mapce se rozjeli ve velkym a kromě zmiňovaných tratí tam domalovali ještě spoustu dalších (Kukulova ulice; Řepy-Bílá Hora; přes Horní Měcholupy a Petrovice; Argentinská; Bohnice-Podbaba; Spojovací-Depo Hostivař; Komořany; Budějovická-Michle atd.)

Jo, kéž by celá takhle nakreslená síť byla pravdou...jenže toho já se nedožiju, a to mi teprve bude třicet a Cháronem se převézt hned tak nehodlám.

1 0
možnosti

Máte pravdu, vypadá to krásně! No když se toho nedožijete vy, tak já, jakožto o 20 let starší stařec, už vůůůbec ne ;-D

0 0
možnosti

K77a96r94e58l 77D10r63d66a

13. 11. 2012 7:44

Na Florenci? Nechápu k čemu by tady byla trať dobrá. Rozumíte někdo tomuto návrhu?

Smyčka Depo Hostivař to samé. Proč je potřebná, když o dvě zastávky dál je smyčka s kompletním zázemím pro řidiče? To jako někdo chystá linky, co budou končit v Depu a ty tři zastávky dál do průmyslové zóny budou řešeny autobusem nebo tramvají jednou za hodinu? Neměl by mudrlant za takovouto úvahu dostat korunu?

3 2
možnosti

Na Florenci je potřebná..je potřeba odlehčit ulici Na Poříčí, navíc tramvaj je prvek městotvorný, který rozvíjející se ulice Na Florenci potřebuje. No a smyčka u stanice metra je logická.

Chápal byste to, kdybyste občas zvedl zadek z auta!!

3 2
možnosti

K24a65r76e36l 89D63r49d49a

13. 11. 2012 7:26

NOVÉ TRAMVAJE V PRAZE? NE!!!

Jsem pro drobné úpravy, rozumím prodloužení tratí, kde to dává smysl - nevelkými náklady obsloužit třeba Dědinu, (pokud to neomezí přetíženou automobilovou dopravu a nezničí dostupnost letiště). Jsem ale zásadně proti budování nekonečných zdlouhavých nepraktických tratí, které povedou k rušení mnohem rychlejších autobusů. Je to vyhazování našich peněz oknem.

Z uvedeného sem řadím Budějovickou - Dvorce a Opatov - Háje. Zažil jsem nuceně tramvaje ze Spořilova do centra, či z Hostivaře na Žižkov. Jet víc jak 5 stanic tramvají je naprosto neúnosné. Nové linky navíc nemohou do centra protože je již přetížené. Podle mě tramvaje přispívají ke vzniku dopravních kolapsů, protože dokáží zablokovat všechnu dopravu v centru. Navíc mají tramvaje pravidelné výpadky bez náhrady a jejich spolehlivost je špatná. 

Pokud místo kolejí řeším silnice, pomáhám mnohem většímu počtu účastníků dopravy (MHD, dálkovým autobusům, taxíkům, automobilům, cyklistům, chodcům)!

2 12
možnosti

J26o16s95e65f 64T84u17m65a

13. 11. 2012 2:24

Snad vyjma té trati na Václaváku je to zajímavé, ale asi by si páni plánovači měli uvědomit že při tom počtu tratí by měli i navýšit počet tramvají a postavit taky novou vozovnu.

2 1
možnosti

Vozovna tramvají se plánuje na Libuši. Měla by být větší než na Pankráci.

2 1
možnosti

hlvně ne obnovení tramvají na Václaváku.  Rv;-O;-€

8 4
možnosti

M48i62l46a79n 71N61o10v87á24k

12. 11. 2012 23:15

Jak vyplývá z počtu diskutujících, takovéto populistické sliby, bez reálného financování již nikoho nezajímají.

4 3
možnosti

J18a59n 79N69o69v60a24c50e53k

12. 11. 2012 22:23

Koukam ze novinari zas napsali clanek o tom, jak nasi "....."planuji.... Kdo si to objednal?  budou v Praze volby? A ten obrezek se zakreslenymi neexistujicimi tratemi? Kde na to chteji vzit, kdyz za poslednich par let se zmohli na stavbu par asi 1km useku? ... Hem

5 2
možnosti

Před několika málo dny Nosek prohlásil, že na tyhle věci Praha nemá peníze a že je to reálné jen, pokud to zacvaká Evropská unie.

0 0
možnosti