Diskuze
Návrat tramvají na Václavské náměstí má několik možných variant
Děkujeme za pochopení.
K11a46r40e39l 53D90r70d60a
PRAHA MÁ UNIKÁTNÍ BULVÁR - PODPOŘME HO!
Praha i Česká republika potřebuje žijící centrální bulvár. Václavském náměstí má světové unikátní parametry. Podařilo se zde zklidnit dopravu. Přesto chodníky zůstaly vesměs ve stavu tak, jak byly zbudovány před cca 100 lety. Když se zde objeví předzahrádky, chodci si zde překáží. Václavské náměstí potřebuje změnu ve prospěch chodců. Ti zde byli dlouhá desetiletí vytěsňováni na úkor dopravy. A současný stav je stále jen provizorium v původním duchu.
Dle mého názoru, ideální by bylo vytvořit kolem dominujícího sv. Václava pěší zónu, tak jako na Můstku a po celé délce podpořit širší chodníky a zeleň. Parkování aut bych řešil v podzemí i na povrchu - je to praktické. Bohužel Magistrát má vítězný projekt z roku 2005 od Cigler Marani Architects. Aneb tramvaje na pěších zónách v centru kam oko dohlédne (prý je ale shodná varianta i bez tramvají). Sv. Václav v obklíčení kolejí je arogantním řešením.
R66o54b59e91r77t 94P88r30a33ž90á23k
Tramvaj na pěší zoně není nic neobvyklého. Stačí vyjet do některého německého nebo švýcarského města. Napadá mě třeba Mannheim. A auta v centru opravdu NIKDO nechce. Neustále umanutě opakujete mantru o nebezpečné tramvaji. Máte nějaké statistiky, kolik lidí se stalo obětí tramvajové dopravy?
D37a74v60i21d 94R85e32g45n88e24r
Ještě jeden nápad pro případ, že by Praha nevěděla, co s penězi... :) Na Václaváku hned pod koněm tramvaj vjede do raženého tunelu, který se na Jungmanově náměstí změní na hloubený (přestup na metro B v prostoru dnešního horního vestibulu), pokračuje pod Národní a vyústí na povrch před křižovatkou se Spálenou, kde se napojí na stávající trať (směr Národní divadlo nebo směr Karlovo nám.).
R13o71b73e23r44t 89P46r14a26ž95á67k
To by byly pěkné provize a vícepráce. Mazánek by byl jistě pro.
P35e70t80r 74V87e33s95e97l17ý
Obdivuju pana Šubrta a jeho nekonečnou trpelivost s tramvajobijci. Pamatuju tramvaje na Václaváku i Na příkopech a rozhodně to mělo smysl. Všude v civilizovaném světě prožívá tramvajová doprava renesanci, jen v našm balíkově budeme stavět další a další cesty pro plechové krabičky s jedním člověkem..
M63a79r43t44i19n 49Š49u34b44r53t
Díky ;-). Ovšem pokud nějak (protitramvajově) rozhodne většina, i tak je to v pořádku. Není mým cílem přesvědčovat, jen nabízet odpovědi na otázky.
K30a54r81e46l 62D81r84d78a
JINDŘIŠSKÁ - VODIČKOVA JE PŘETÍŽENÁ
Jakékoliv napojení dalších linek, ať už na Václavském či Senovážném nám. mi přijde nereálné. Tak trochu nevím o čem pak pánové na radnici a magistrátu diskutují. S návratem kolejí na Václavské náměstí padne bezpečnost chodců. To mi přijde neúnosné.
Ideální by bylo vyřešit nejprve Magistrálu tunelem. Pak řešit tramvaje. Byl bych pro příčné propojení Senovážné nám. - Ječná, tedy s využitím Washingtonovy a Opletalovy.
R43o15b51e25r16t 93P54r11a13ž78á45k
Pane, vy máte z těch tramvají zjevně fobii. Nemyslím, že největší nebezpečí pro chodce by představovaly zrovna tramvaje. Daleko více se děsím ekobojovníků na kolech, co se řítí po chodnících.
T17o62m36á47š 80M59o33r38a39v13č93í49k
Bože, na každém rohu stanice metra a oni to chtějí zadrátovat. Kousek popojít bolí, hlavně, že si pak zajdeme do posilky.
R22o68b72e75r22t 53P34r28a91ž12á53k
Nejde o jednorázové popojití. Když máte pochůzky po centru a je jich víc, můžete se cítit poněkud uondán. A nahrazovat to metrem je nesmysl. Metro má sloužit jako rychlá cesta z periferie do centra a ne k popojíždění po jedné stanici.
A nejvíc mě baví ten "cenný středový pás" Václavského náměstí s těmi prefabrikovanými betonovými lavory plnými vajglů a stříkaček. Dřív se tomu říkalo Štrougalovy sady.
J65a47n 73P48r88a18v45d70a
Soudruh Oldřich Lomecký očividně miluje devastaci města způsobenou komunisty.
J88a37n 90Z93e17l10e85n39k53a
Soudruh Lomecký je úplně mimo. TRAMVAJE NA VÁCLAVÁK PATŘÍ a jsem přesvědčen, že až padnou všechna ta pitomá dogmatická pseudo-omezení, co občas zaznívají, budou tramvaje obnoveny. Podporuji nejen jejich návrat do horní části Václaváku, ale i po celé délce, a navíc na Můstek a do ulic Na Příkopě a 28. října. Uprostřed náměstí (Vodičkova-Jindřišská) by měla být zřízena "plná hvězda" - tedy křižovatka obsahující kromě křížení jízdu do všech směrů (jako je např. na Palmovce). Bylo by možné sem přesunout centrální přestupní bod noční dopravy z Lazarské. Pro denní dopravu by to znamenalo mj. podstatné odlehčení přetížené Ječné ulice a zlepšení operativních možností objížděk a otoček při výlukách. Např. linka 22 by mohla být rozdělena na 22 a 23, přičemž 22 by mohla jezdit přes václavák a 23 by mohla jezdit nadále Ječnou. 9 by se mohla vrátit do trasy přes Můstek atd. Ať žijí tramvaje!
M55a74r48t65i39n 56Š42u28b42r56t
Plná hvězda né... ;-) To by bylo zbytečné zadrátování a zbytečné ubrání velké plochy náměstí. Systém by byl dobře funkční i bez plné hvězdy, ostatně ve středu nám bylo kdysi jen křížení, teď by tam bylo ještě odbočení do Jindřišské a Vodičkovy... Návrat tramvají musí být proveden případně zodpovědně, ne pod heslem ať žijí tramvaje, ale s důrazem na to, aby jejich případný návrat řešil konkrétní dopravní požadavky centra.
T78o60m53á14š 18S73o54u25k22u59p
A zkusila ta banda demagogů vymyslet variantu ve které se tramvaje Vaclaváku vyhnou? Vážně nechápu tu obrovskou snahu zadrátovat další náměstí.
M89a50r94t58i77n 33Š41u81b80r15t
Zkuste jí vymyslet vy? ;-) Snaha je motivována každodenní poptávkou po přepravě z oblasti Můstku v řádu cca 70 000 cest, které jsou prováděny buď příliš dlouhou pěší cestou, nebo příliš krátkou cestou metrem na jednu či dvě stanice, která ale časově vyjde jako ta pěší cesta. Snaha je rovněž motivována tím, že v centru při výhledovém omezení cest auty z magistrály bude chybět dalších až 30 000 cest a také tím, že v bezprostředním okolí Václavského náměstí pracuje cca 85 000 lidí a bydlí cca 15 000 lidí. Současně tím, že při prodlužování tras metra roste podíl dostředných cest pro lidi z okrajů, kterým v metru musíme umět nabídnout místo a zároveň při zkracování intervalů nezahltit nástupiště a přestupní prostory, které jsou už při drobných nepravidelnostech v provozu metra často přeplněné. Tj. někdo si nevymyslel, že chce jen tak někam koleje a dráty, nejprve v tom prostoru identifikoval poptávku, kterou metro uspokojit neumí a auty je to fakt v centru masově poněkud nevhodné...
J53o47s87e48f 56K78o23l36á35ř
Tak sice nevím, co s Václavákem, ale zase vím, že tramvajová doprava kolem nám. Míru a stanice metra I.P Pavlova je extrémně přetížená, takže soudruzi z radnice mají určitě dost věcí, nad kterými by mohli bádat .
M90a40r30t55i60n 65Š20u44b32r81t
Naposledy byla velmi přetížená dnes. Po oět stržené troleji v Nuslích odklony linek 6,7,18 a 24 přes IPP vedou ve špičce k počtu asi 68 tram spojů za hodinu. Maximální kapacita trati (teoretická) je 72 souprav v jednom směru za hodinu, ale to jen v případě, že při každém volnu na nám. IPP projedou současně dvě připravené soupravy, což je prakticky téměř nemožné. Reálná kapacita trati je někde okolo 50 spojů za hodinu. Pokud by sama Ječná nebyla tak zatížena, odklon z Nuslí by neměl takové důsledky na pravidelnost i ostatních linek. Problém z Nuslí pro linky 6, 7, 18 a 24 se tak přenáší i na linky 4,10,16 a 22, dále na linku 14 (bohužel spojena s 24, to není vina neexistence tratrí v centru ale Ropidu) a na Karláku se promítne jediná použitelná trať i do provozu linky číslo 3. To je skoro půlka linek v Praze v problémech a poznají to lidé na Zenklově, Petřinách, v Hostivaři, na Sokolovské...prostě i na koncových úsecích, kde je pak příjezd tramvaje na hození si korunou....
M29a61r84t73i79n 63Š14u78b89r86t
Pro pana Lomeckého je klíčová střední část náměstí... Myslí jako tu, kde do roku 2000 patřilo 50% plochy automobilům a zbytek květináčům a kromě následně zasloupkovaného jednoho pruhu pro pěší se tam dodnes nic nezměnilo? I auta mají na náměstí nahoru a dolů stále dva jízdní pruhy, což je už 12 let vlastně v rozporu s normami, protože jsou tam neřízené přechody přes dva jízdní pruhy. Nebo myslí pan Lomecký tu střední plochu náměstí, kterou navrhuje vítězná studie na revitalizaci náměstí zcela odstranit a pěším odebrat, neboť ta studie rozšiřuje pouze postranní chodníky a střední prostor definuje pouze jako dopravní v šířce cca 25 metrů...? A to i ve variantě bez tramvají...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
Tvář stará tisíc let. Podobu sv. Vojtěcha odhadli odborníci podle lebky z pokladu
Pravděpodobnou podobu patrona pražského arcibiskupství sv. Vojtěcha ve čtvrtek odhalili zástupci...
V plaveckém bazénu v Řepích utonul muž, nejspíš měl zdravotní problém
Ve veřejném plaveckém bazénu v pražských Řepích ve čtvrtek utonul přibližně sedmdesátiletý muž....
Omezí příjezd Středočechů do Prahy závory a buspruhy? Kraji se plány nelíbí
Vedení Středočeského kraje se ohradilo vůči záměrům Prahy 6 na regulaci dopravy. Jednat se má...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.