Diskuze

Návrat tramvají na Václavské náměstí má několik možných variant

Na pražském Václavském náměstí jezdily tramvaje přes 110 let. Kvůli metru odtud před 30 lety zmizely. Teď se uvažuje o návratu, přičemž magistrát je pro, Praha 1 naopak proti. MF DNES připravila přehled možností, kudy by koleje nově mohly vést.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

K98a19r35e37l 70D40r23d36a

15. 11. 2012 9:18

PRAHA MÁ UNIKÁTNÍ BULVÁR - PODPOŘME HO!

Praha i Česká republika potřebuje žijící centrální bulvár. Václavském náměstí má světové unikátní parametry. Podařilo se zde zklidnit dopravu. Přesto chodníky zůstaly vesměs ve stavu tak, jak byly zbudovány před cca 100 lety. Když se zde objeví předzahrádky, chodci si zde překáží. Václavské náměstí potřebuje změnu ve prospěch chodců. Ti zde byli dlouhá desetiletí vytěsňováni na úkor dopravy. A současný stav je stále jen provizorium v původním duchu.

Dle mého názoru, ideální by bylo vytvořit kolem dominujícího sv. Václava pěší zónu, tak jako na Můstku a po celé délce podpořit širší chodníky a zeleň. Parkování aut bych řešil v podzemí i na povrchu - je to praktické. Bohužel Magistrát má vítězný projekt z roku 2005 od Cigler Marani Architects. Aneb tramvaje na pěších zónách v centru kam oko dohlédne (prý je ale shodná varianta i bez tramvají). Sv. Václav v obklíčení kolejí je arogantním řešením.

http://tinyurl.com/brevae2

http://www.ciglermarani.cz

2 1
možnosti
Foto

Tramvaj na pěší zoně není nic neobvyklého. Stačí vyjet do některého německého nebo švýcarského města. Napadá mě třeba Mannheim. A auta v centru opravdu NIKDO nechce. Neustále umanutě opakujete mantru o nebezpečné tramvaji. Máte nějaké statistiky, kolik lidí se stalo obětí tramvajové dopravy?

0 1
možnosti
DR

Ještě jeden nápad pro případ, že by Praha nevěděla, co s penězi... :) Na Václaváku hned pod koněm tramvaj vjede do raženého tunelu, který se na Jungmanově náměstí změní na hloubený (přestup na metro B v prostoru dnešního horního vestibulu), pokračuje pod Národní a vyústí na povrch před křižovatkou se Spálenou, kde se napojí na stávající trať (směr Národní divadlo nebo směr Karlovo nám.).

0 0
možnosti
Foto

To by byly pěkné provize  a vícepráce. Mazánek by byl jistě pro.;-D

0 1
možnosti
PV

P87e32t45r 50V58e30s23e91l79ý

14. 11. 2012 11:46

Obdivuju pana Šubrta a jeho nekonečnou trpelivost s tramvajobijci. Pamatuju tramvaje na Václaváku i Na příkopech a rozhodně to mělo smysl. Všude v civilizovaném světě prožívá tramvajová doprava renesanci, jen v našm balíkově budeme stavět další a další cesty pro plechové krabičky s jedním člověkem..

5 3
možnosti
Foto

Díky ;-). Ovšem pokud nějak (protitramvajově) rozhodne většina, i tak je to v pořádku. Není mým cílem přesvědčovat, jen nabízet odpovědi na otázky.

1 0
možnosti
KD

K69a26r79e73l 37D11r21d87a

14. 11. 2012 8:26

JINDŘIŠSKÁ - VODIČKOVA JE PŘETÍŽENÁ

Jakékoliv napojení dalších linek, ať už na Václavském či Senovážném nám. mi přijde nereálné. Tak trochu nevím o čem pak pánové na radnici a magistrátu diskutují. S návratem kolejí na Václavské náměstí padne bezpečnost chodců. To mi přijde neúnosné.

Ideální by bylo vyřešit nejprve Magistrálu tunelem. Pak řešit tramvaje. Byl bych pro příčné propojení Senovážné nám. - Ječná, tedy s využitím Washingtonovy a Opletalovy.

1 5
možnosti
Foto

Pane, vy máte z těch tramvají zjevně fobii. Nemyslím, že největší nebezpečí pro chodce by představovaly zrovna tramvaje. Daleko více se děsím ekobojovníků na kolech, co se řítí po chodnících.

11 1
možnosti
TM

Bože, na každém rohu stanice metra a oni to chtějí zadrátovat. Kousek popojít bolí, hlavně, že si pak zajdeme do posilky.

8 8
možnosti
Foto

Nejde o jednorázové popojití. Když máte pochůzky po centru a je jich víc, můžete se cítit poněkud uondán. A nahrazovat to metrem je nesmysl. Metro má sloužit jako rychlá cesta z periferie do centra a ne k popojíždění po jedné stanici.

A nejvíc mě baví ten "cenný středový pás" Václavského náměstí s těmi prefabrikovanými betonovými lavory plnými vajglů a stříkaček. Dřív se tomu říkalo Štrougalovy sady.

8 1
možnosti
JP

J88a30n 49P45r91a53v87d39a

13. 11. 2012 21:53

Soudruh Oldřich Lomecký očividně miluje devastaci města způsobenou komunisty.

4 6
možnosti
JZ

J75a20n 72Z55e61l70e59n36k54a

13. 11. 2012 21:21

Soudruh Lomecký je úplně mimo. TRAMVAJE NA VÁCLAVÁK PATŘÍ a jsem přesvědčen, že až padnou všechna ta pitomá dogmatická pseudo-omezení, co občas zaznívají, budou tramvaje obnoveny. Podporuji nejen jejich návrat do horní části Václaváku, ale i po celé délce, a navíc na Můstek a do ulic Na Příkopě a 28. října. Uprostřed náměstí (Vodičkova-Jindřišská) by měla být zřízena "plná hvězda" - tedy křižovatka obsahující kromě křížení jízdu do všech směrů (jako je např. na Palmovce). Bylo by možné sem přesunout centrální přestupní bod noční dopravy z Lazarské. Pro denní dopravu by to znamenalo mj. podstatné odlehčení přetížené Ječné ulice a zlepšení operativních možností objížděk a otoček při výlukách. Např. linka 22 by mohla být rozdělena na 22 a 23, přičemž 22 by mohla jezdit přes václavák a 23 by mohla jezdit nadále Ječnou. 9 by se mohla vrátit do trasy přes Můstek atd. Ať žijí tramvaje! ;-)

8 18
možnosti
Foto

Plná hvězda né... ;-) To by bylo zbytečné zadrátování a zbytečné ubrání velké plochy náměstí. Systém by byl dobře funkční i bez plné hvězdy, ostatně ve středu nám bylo kdysi jen křížení, teď by tam bylo ještě odbočení do Jindřišské a Vodičkovy... Návrat tramvají musí být proveden případně zodpovědně, ne pod heslem ať žijí tramvaje, ale s důrazem na to, aby jejich případný návrat řešil konkrétní dopravní požadavky centra.

9 3
možnosti
TS

A zkusila ta banda demagogů vymyslet variantu ve které se tramvaje Vaclaváku vyhnou? Vážně nechápu tu obrovskou snahu zadrátovat další náměstí.

12 9
možnosti
Foto

Zkuste jí vymyslet vy? ;-) Snaha je motivována každodenní poptávkou po přepravě z oblasti Můstku v řádu cca 70 000 cest, které jsou prováděny buď příliš dlouhou pěší cestou, nebo příliš krátkou cestou metrem na jednu či dvě stanice, která ale časově vyjde jako ta pěší cesta. Snaha je rovněž motivována tím, že v centru při výhledovém omezení cest auty z magistrály bude chybět dalších až 30 000 cest a také tím, že v bezprostředním okolí Václavského náměstí pracuje cca 85 000 lidí a bydlí cca 15 000 lidí. Současně tím, že při prodlužování tras metra roste podíl dostředných cest pro lidi z okrajů, kterým v metru musíme umět nabídnout místo a zároveň při zkracování intervalů nezahltit nástupiště a přestupní prostory, které jsou už při drobných nepravidelnostech v provozu metra často přeplněné. Tj. někdo si nevymyslel, že chce jen tak někam koleje a dráty, nejprve v tom prostoru identifikoval poptávku, kterou metro uspokojit neumí a auty je to fakt v centru masově poněkud nevhodné...

13 9
možnosti
JK

J10o80s39e75f 65K81o90l75á64ř

13. 11. 2012 20:58

Tak sice nevím, co s Václavákem, ale zase vím, že tramvajová doprava kolem nám. Míru a stanice metra I.P Pavlova je extrémně přetížená, takže soudruzi z radnice mají určitě dost věcí, nad kterými by mohli bádat ;-).

6 1
možnosti
Foto

Naposledy byla velmi přetížená dnes. Po oět stržené troleji v Nuslích odklony linek 6,7,18 a 24 přes IPP vedou ve špičce k počtu asi 68 tram spojů za hodinu. Maximální kapacita trati (teoretická) je 72 souprav v jednom směru za hodinu, ale to jen v případě, že při každém volnu na nám. IPP projedou současně dvě připravené soupravy, což je prakticky téměř nemožné. Reálná kapacita trati je někde okolo 50 spojů za hodinu. Pokud by sama Ječná nebyla tak zatížena, odklon z Nuslí by neměl takové důsledky na pravidelnost i ostatních linek. Problém z Nuslí pro linky 6, 7, 18 a 24 se tak přenáší i na linky 4,10,16 a 22, dále na linku 14 (bohužel spojena s 24, to není vina neexistence tratrí v centru ale Ropidu) a na Karláku se promítne jediná použitelná trať i do provozu linky číslo 3. To je skoro půlka linek v Praze v problémech a poznají to lidé na Zenklově, Petřinách, v Hostivaři, na Sokolovské...prostě i na koncových úsecích, kde je pak příjezd tramvaje na hození si korunou....

12 1
možnosti
Foto

Pro pana Lomeckého je klíčová střední část náměstí... Myslí jako tu, kde do roku 2000 patřilo 50% plochy automobilům a zbytek květináčům a kromě následně zasloupkovaného jednoho pruhu pro pěší se tam dodnes nic nezměnilo? I auta mají na náměstí nahoru a dolů stále dva jízdní pruhy, což je už 12 let vlastně v rozporu s normami, protože jsou tam neřízené přechody přes dva jízdní pruhy. Nebo myslí pan Lomecký tu střední plochu náměstí, kterou navrhuje vítězná studie na revitalizaci náměstí zcela odstranit a pěším odebrat, neboť ta studie rozšiřuje pouze postranní chodníky a střední prostor definuje pouze jako dopravní v šířce cca 25 metrů...? A to i ve variantě bez tramvají...

15 3
možnosti