Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje budou stavět na znamení. První se objeví už v prosinci

V prosinci by se Praze měla objevit vůbec první tramvajová zastávka na znamení. Takové označení by měla nést stanice ČSAD Smíchov. Pokud se osvědčí, bude společnost Ropid, která městskou dopravu v metropoli organizuje, uvažovat o tom, že by takových zastávek mohlo být v budoucnu víc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R58a49d78o66s83l10a42v 87K70l40a15u94d13a 5904218804802

To zas bude mrtvejch:-) Chodci i řidiči většinou reagují poněkud jinak, než by si úředník přál. Pokud vidí přijíždět k zastávce tramvaj, do teď platilo že ta 100% zastaví. Takže chodec nerušeně přechází a řidič klidně vjede na koleje.

+2/−1
17.12.2012 16:11

Z80d90e80n38e21k 39V79r81b19a 8539905333107

Já nevím co tady vlastně všichni řešíte. Tady v Reichengergu funuje tram. zastávka na znamení již od komunistů. Primárně byla zavedena tuším pro to, že je v dost prudkém kopci a na podzim to tram na listí moc do kopce nejede. Diskuze nad tím, jestli mávat nebo nemávat je zcestná. Když tam někdo stojí, řidič zastaví. Možná zastaví občas zbytečně - a komu to trhá žíly? Předtím tam přeci stavěl pokaždé. Primárně ale zjistíte, že moc zastávek na znamení mít nemůžete. Jízdní řád by šel do kytek. Ani zavedení intervalů místo pevného řádu nic neřeší. Vzniknou problémy s řízením vzniklého chaosu, zejména pokud se na konečné obrací více linek. Takže ve finále mají smysl dvě poslední zastávky před konečnou - většinou jsou beztak čistě výstupní. Pak v místech kde zastavení je problém, ať už pro samotnou tramvaj nebo pro okolní provoz s tím, že na následující zastávce bude tram čekat o něco déle. A pak samozřejmě zastávky, které jsou využívané jen velmi zřídka - málokdy jsou více jak dvě za sebou. Přínos zastávek na znamení je jasný. Zvýšení bezpečnosti (tam kde zbytečné zastavení působí potíže, jako je např. zablokování ostatní dopravy),  drobné snížení nákladů a možná to je určitá možnost, jak zredukovat nepravidelnosti. (zpoždění). Rozhodně zastávky na znamení nejsou univerzální řešení pro polovinu zastávek...

0/0
11.12.2012 23:06

A90n21n52a 43K27i79r10š55o15v45á 9756970925493

No to by mě zajímalo, jakou dobu předem bude muset člověk "mávat", aby tramvaj zastavila. Ono je to dost těžké vozidlo, takže pár metrů na zastavení nestačí....

Systém zastávek na  znamení, ale u autobusové linky, byl před pár lety zaveden i u spoje, kterým jezdím, ale nakonec byl v tichosti zrušen....:-/

+1/−2
4.12.2012 22:28
Foto

E65r92i85k 11S72l20a20v57a36t85a 4873676253782

Mávat nemusíte, stačí stát a být viděn ;-)

0/0
1.1.2013 7:57

J74i72ř57í 97M69a90c39e58k 3885675244221

Je to úsměvné. Asi před 10 lety jsem psal na DPP, že by bylo vhodné, aby zastávka ČSAD Smíchov byla na znamení, když v mnoha zemích zastávky na znamení fungují a šetří čas i náklady. Odepsali mi tehdy plno vytáček a výmluv, proč to nejde. Najednou se probudili.

+4/0
26.11.2012 18:51

B86o41h25u97s94l36a48v 29K69r34á82l67í13k 2651830229456

Nejen v mnoha zemích, i v mnoha českých městech. V tom roce 2003 se snad uvažovalo i o zrušení zastávky ČSAD Smíchov a jistě se probírala i varianta "na znamení". Jenže v té době měly z bezpečnostních důvodů povinnost zastavovat v každé zastávce i služební jízdy (pokud neměly oranžový majáček), takže opravdu byl ten návrh bezpředmětný. Ostatně i teď budou muset tramvaje podle předpisu u čela zastávky zpomalit na 15 km/h.

0/−1
28.11.2012 20:42

M79i85c29h19a19l 26Z55e55t18e82k 3798622340767

ROPID je banda lotrů a ignorantů. Vzhledem k tomu, co proasdil od září 2012 za změny v MHD. Např. linky 123, 176, 143.....hnus.;-€

+4/0
19.11.2012 12:11

Z86d16e45n71a 89H87v12o13z29d63e58n93s62k36á 6763227507806

193, 114...

+1/0
2.12.2012 17:47

T29o42m42á21š 16H38r16d78ý 9898300179301

119 narvaná i o víkendech...

0/0
21.12.2012 23:03

M12i56l78a46n 79K64ř83i12v34k27a 2821524189166

Předem upozorňuju, že jsem řidič MHD a tedy zaujatý. Nechápu, proč existuje ROPID. Dokud fungovalo seskupení Magistrát Prahy a přímo pod ním Dopravní podnik Praha, sice nebylo vše ideální, ale daleko pružněji se reagovalo na podněty a nebylo tolik kopanců. Pak se však od nikud zjevil ROPID, vklínil se jako mezičlánek mezi magistrát a DP a začalo rodeo popsané v povídce pánů Šimka-Krampola (Vlaková souprava pro 3. tisíciletí). Ropid se prostě rozhodl, že všem ukáže, jaký je prezident vesmíru. ON něco vymyslí a aniž by se kohokoli zeptal, ON rozhodne a Vy cestující se buď podřídíte nebo si dělejte co chcete. Spojte se dohromady a zatlačte na magistrát. Jde přece o Vaše pohodlné cestování. My řidiči s ROPIDem máme taky potíže. A pak jsme naštvaní my na Vás a Vy na nás. Někdy právem, někdy neprávem. ROPID je podle mne trafika pro odložené známé a příbuzné naši vládnoucích.[>-]

+11/−1
15.11.2012 11:14

R68e38n96é 23C22v96r76k51a55l 9556869656976

Původní myšlenka ROPIDU nebyla v zásadě špatná - dopravu v aglomeraci Praha zajišťuje více dopravců, nejen DP - takže koordinační orgán by měl svůj smysl. To, co se z toho vyvinulo, je bohužel hnus - s tím musím souhlasit...

+4/0
15.11.2012 12:00
Foto

M25a68r43t18i65n 32Š64u78b56r69t 1445531334135

Ropid (nebo něco podobného) samozřejmě existovat musí, protože DP je jen jedním z už asi 20 dopravců. Někde musí být mezičlánek mezi dopravci a těmi, kdo to platí. Ostatně je to běžné v řadě světových integrovaných systémů. Že se Ropid chová, jak se chová, je věc jiná. není přece možné, aby jeden z dopravců organizoval dopravu svým konkurentům, aby DP jednal s obcemi, kde třeba ani jeho busy na linkách nejezdí, aby pořádal výběrová řízení na nové linky a sám byl jejich účastníkem, aby jednal s Českými drahami o jízdních řádech a nebo koordinoval jízdní řády přívozů. Ostatně Ropid (město) by měl převzít i úkoly typu přepravní kontroly nebo dopravních informací.

+4/0
15.11.2012 12:15

M43i22l90a45n 29K97ř19i61v64k32a 2441434519316

Neměl jsem na mysli, že by funkci ROPIDU převzal DP. Od toho aby organizoval dopravu v Praze je magistrát Prahy. Nikoli středočeská organizace.

+3/0
15.11.2012 15:29

B86o86h45u37s24l41a29v 32K77r57á48l98í83k 2131340269166

Jakou středočeskou organizaci máte na mysli? Myslíte tu příspěvkovou organizaci města Prahy, kterou nevzdělaní redaktoři stále znovu a znovu nazývají "společností"? Jaký by podle vás byl zásadní rozdíl, když by to nebyla samostatná městská příspěvková organizace, ale třeba oddělení na magistrátu? Mimochodem, objednatelem dopravy v Praze není ani tak magistrát (ten v tomto obou vykonává především přenesenou státní správu), ale samostatnou působnost města vykonávají v tomto především rada a zastupitelstvo. Myslím, že kdyby pánové Jareš a Procházka působili pod hlavičkou magistrátu a jejich útvar by měl podobné kompletence, jaké má dnes ROPID, tak by se to příliš nelišilo od nynější situace.

+1/0
16.11.2012 14:49

K77a92r97e67l 88D89r32d51a 6324562927

Pokud je zde klasický problém, že lidé z praxe rozumí věci lépe, něž pánové z ROPIDu a nedochází k předávání informací, nevím, co by pro zlepšení interní komunikace v pražské MHD mohla jakákoliv občanská laická aktivita udělat?Obávám se, že to je úkol výhradně pro zaměstnance, aby dokázali vést odbornou diskusi ve svém resortu.

Dle mých zkušeností, flegmatici a kritici z řad zaměstnanců i přes hlasité slovo, zpravidla netuší jak rozhodovat lépe. Aneb odkazuji na přísloví kozel zahradníkem.    Nespokojenost s pražskou MHD mají nejčastěji v ruce právě řidiči, a jde o jejich ochotu dělat svoji práci lépe.

Po diskusích kolem 154, 271, 125, omezení provozu metra a osobní automobilové dopravy, kdy realita dopadla zcela v můj neprospěch, nejsem přesvědčen, že Magistrát umí jednat ku prospěchu Pražanů a ROPID chápu jako jedno z jeho chapadel. Předpokládám, že prosazené změny v MHD se dělaly ku prospěchu Středočechů na úkor Pražanů. Aneb reakce na stav, kdy 1/4 Pražanů se stala Středočechy.

0/0
16.11.2012 6:43

J55a72n 37J17í32c59h33a 8900850148341

Na znamení by měly být všechny zastávky, jízdní řád by byl otevřený (bez pevně daného příjezdu)...aby pak stejně řidič nestál v zastávce a čekal na odjezd. Stačil by pevný interval mezi spoji v určitých hodinách a na zastávce informační panely o času příjezdu jednotlivých spojů (to samé online v mobilu).

+2/−7
15.11.2012 9:12

K28a40r86e73l 39D51r15d20a 6924742427

Od té doby, co se zavedlo otevírání dveří na tlačítko, jsou zastávky tak trochu na znamení. Spoj, kde jiný cestující právě neotevřel dveře, nedoběhnete a řidič vám opožděné otevření dveří neumožní a ujíždí (za hlasitého smíchu).

Jinak si myslím, že to čekání je o dodržování pevného intervalu. Protože stačí pár "červených" a spoje se na jedné trati sjedou. Takové 9 jsou schopné jet ve špičce dvě za sebou na dohled a pak 10 minut nejede nic.

+5/−4
15.11.2012 9:30

R22o90b29e74r92t 15P88r63a86ž34á95k 4718536665610

Pane Drdo, neztrapňujte se. Nejspíš vám DPP provedl něco velmi ošklivého, zkuste se nad to povznést;-)

+2/−4
15.11.2012 10:23

K93a59r83e93l 38D41r48d50a 6924562947

Nápodobně. Podle vašich odborných znalostí, jste patrně zaměstnanec dopravních podniků. Vaše schopnost věcné diskuse je tristní. :-)

+3/−1
16.11.2012 7:20

R24o88b39e40r37t 28P87r50a83ž72á30k 4978636605460

Budete se divit,ale nejsem a nikdy jsem nebyl zaměstnanec DPP. Nevím  do jaké míry jsem odborník, studoval jsem SPŠD se specializací na městskou dopravu.

0/−3
16.11.2012 21:31

B29o52h39u67s55l92a44v 96K13r63á26l45í79k 2281320619876

U linek o délce do 15 minut by to možná jakž takž fungovalo. Ale u delších linek je jízdní řád (a tedy i vyčkávání nadjetých spojů) nutný k tomu, aby se spoje neshlukovaly - stačí, když se jeden vůz o minutku zdrží, a už je plnější a zpoždění se zvětšuje - následující spoj je pak zákonitě prázdnější a tedy ho dojede, a interval se tím zdvojnásobí a navíc se stane nevypočitatelným. Krom toho v zastávce mě nezajímá příjezd, ale odjezd.

+2/0
16.11.2012 14:54

K47a74r26e48l 79D23r13d97a 6184922297

OSOBNÍ ZÁŽITEK - CO ROPID PŘIPRAVUJE

Zrušila se tramvajová zastávka na Chodovské (20 let zpět, dnes benzina za Kauflandem). Značení zastávek zůstalo, byly zde ostrůvky. Každý počítal s tím, že tam tramvaje zastavují, tak jako vždy.

Mamča s kočárkem potřebovala překonat bariéru "Chodovská" asi k zastávce autobusu do Vršovic. Musela se vecpat mezi auta, dostat se na vyvýšené koleje... atd. Ze zatáčky od Michle na Spořilov přifrčela T3. Ta mamča počítala, že zastavuje v zastávce a je dost času. Tak v poklidu přecházela koleje. T3 ale projela "nečekaně" zastávkou a mamču nabrala. Kočár dělal kotrmelce, mimino dělalo salta v kolejišti, mamča udělala kotrmelec. Bylo zcela nepochopitelné proč řidička tramvaje nezastavila (myslím, že to byla řidička). Tu přecházející mamču viděla na 200 metrů. Četla si snad noviny? Samozřejmě šok pro všechny. Snad to skončilo jen modřinami.

Tak takto budou v Praze fungovat "zastávky na znamení". Přeji pěkné sny. Spi sladce Ropide...

+4/−5
15.11.2012 7:53

A41n51e30t26a 48M45a95l50á 6471390395

No až na to, že tramvaj má přednost i na přechodu, takže to nebyla chyba řidičky a tramvaj jentak nezastavíte

+6/−2
15.11.2012 8:17

K58a44r70e17l 77D48r80d23a 6344452927

Je to 20 let zpět. Žádná přednost ještě nebyla. Přechod na Chodovské u zastávek MHD nikdy nebyl. Je až na světelné křižovatce (Bohdalecká, U plynárny), to je cca 150 metrů. Rozjetá T3 na nějakých 100 metrech určitě zastavit umí. Tohle musela být velká nepozornost nebo úmysl.

Včera 9 nechtěla nabrat auto, tak na to řidič dupl. Stál na fleku. Cestující dělali kotrmelce. Seděl jsem, málem jsem přišel o zuby. Tramvaj umí zastavit na místě, když chce. Byl to ale hodně smolný řidič. Dupal na to na Žižkově podobně asi 5x. Příjemná jízda...

+4/−3
15.11.2012 9:43

A17n93e65t52a 53M10a20l86á 6471390535

Dobře, tak tramvaj dokáže zabrzdit, ale tak jak jste to popsal vy. To je přece jednodušší aby se slepice s kočárem nepletla pod kola tramvaje, notabene mimo přechod, kde nemá co dělat.

+3/−2
15.11.2012 10:01

K97a10r61e25l 86D16r30d82a 6604532207

Mýlíte se. Nastudujte si předpisy. Ta mamča jednala naprosto správně. (Pokud není přechod do 50 metrů, přecházíte kde jste, máte si ohlídat bezpečnost - nesmíte ohrozit a omezit jiné účastníky, tramvaj má přednost.) Jak asi měla předpokládat, že tramvaj zastávkou jen projíždí? O tom přesně je téma diskuse. V případě zastávek na znamení nebudou ostatní účastníci dopravního provozu vědět, kdy tramvaj v zastávkách zastavuje a kdy ne. Za zastávkou ČSAD Smíchov se často obracím s autem - je zde vhodný prostor. Tedy, nově zde bude hrozit shodná nehoda.  

Jinak, těm lidem šlo o život. Nelíbí se mi váš výraz "slepice". Doufám, že nemáte profesně s pražskou MHD nic společného. :-/

+6/−4
16.11.2012 7:44

R97e93n12é 23C44v30r95k13a52l 9506749416416

V zaujatosti proti DP ani nedokážete udržet myšlenku:-P Řidič 9 nechtěl nabrat auto, tak to zadupl - dobré. Dupal na to 5x, příjemná jízda - špatné, měl podle Vás ta auta nabrat. Na Chodovské to tramvajačka nezadupla a nabrala mimino - špatné. Co tedy podle Vás mají ti řidiči vlastně dělat????

+3/−2
15.11.2012 11:58

K43a78r19e90l 96D49r84d24a 6524522247

V prvé řadě mají umět řídit. To je jasné, ne? K tomu patří i předvídání situace a šestý smysl, kdy nemám potřebu na 1 km 5x dupnout na brzdu. (U tramvaje mohlo jít i o technickou závadu. Již jsem párkrát zažil 9, co neuměla "zvolna přibrzdit".)

Když řídím, pokud stále přede mě najíždí další auta, tak je to buď smůla na hloupou situaci a měl bych ubrat v adrenalinu nebo jedu hloupě a velkým odstupem nebo liknavou nesrozumitelnou jízdou vybízím ostatní řidiče k najíždění. (Chápu, že do prostoru před pomalejší MHD řidiči aut rádi myškují.)

To, že tramvaj na rovném přehledném úseku srazí nápadného dobře viditelného chodce, a to ze vzdálenosti 150 metrů, přece není o žádném řidičském umění a zadupnutí. Takový nepozorný nebo bezohledný řidič nemá na silnici - kolejích co dělat. ;-)

+3/−3
16.11.2012 8:11

Z87d56e33n38a 81H28v31o31z57d85e97n61s98k13á 6343777557146

Co maji delat? Kdyz jim najednou vleti auto nebo chodec do cesty, tak holt se dupat musi.

Ovsem vjizdet do zastavek stylem plyn-brzda snad uz tak nutne neni. Bohuzel, obcas se najde ridic, ktery timto stylem hopsa mestem a cestujici setrasa jako hrach v pytli.

+2/0
2.12.2012 17:51

K59a44r16e12l 22D39r72d62a 6764682727

Resp. Chodovská je díky kolejím celá bariérová. Přechody jsou tady tak po 500-800 metrech. A kdoví zda bezbariérové. Takových ulic po Praze díky tramvajím je mnoho. Sportovec přeběhne - přeskočí, kočárek překoná s velkými obtížemi, důchodci a lazaři o berlích sem nemají co chodit a vozíčkář na električáku to musí objet. Aneb krásy života v Praze po boku "městotvorných" tramvají (nejlépe bariérových T3, aby se nezdržovaly s nabíráním obtížných cestujících). ;-D

+2/−3
15.11.2012 9:54

R96o85b69e22r83t 91P23r71a19ž14á89k 4508716175620

Myslím, že zrovna Chodovská je schůdná docela dobře, navíc se zde momentálně dokončuje nový přechod se semafory (na úrovni OMV). Jinak je to ve větší části nezastavěný napaječ pro D1 a není důvod jej přecházet na více místech. Nebo myslíte, že zrušením tramvají zde zázrakem vznikne pěší zona?

+2/0
15.11.2012 10:21

K86a74r58e56l 89D46r72d83a 6794892477

Denně tady stojí kolony. Zrušení kolejí a zřízení dvou dalších jízdních pruhů by dopravní situaci (Spořilov, Bohdalec, Vršovice, Michle, Jižní spojka) rozhodně prospělo. Nejsem si jist zda právě zde převažuje zájem tramvají nad stovkami popojíždějících řidičů, co do množství zúčastněných - přepravovaných osob. (Podobně Švehlova.) Není to černobílé.

Nehoda se stala na zastávkách MHD, které roky slouží jako přestupní (pro Záběhlice) a roky zde chodci musí chodit vozovkou přes koleje, protože zastávky jsou daleko od světelné křižovatky. Nově přibyl Kaufland.

Přechod je dobrá zpráva. Doufám, že je blízko zastávek MHD. ;-)

0/−1
16.11.2012 8:30

B28o82h35u51s22l16a46v 38K44r24á88l57í19k 2611610709916

Ovšem přes těch vašich prospěšných 6 jízdních pruhů nacpaných auty - či v lepším případě používaným jako závodiště po různé Laciny a Trpišovské, by se té mamince s kočárkem určitě přecházelo lépe, že?

+2/0
16.11.2012 15:00

R26o84b85e59r22t 74P65r87a82ž85á31k 4538246595270

Inu, pan Drda je zapřísáhlý nepřítel MHD. Rád bych, aby svoji koncepci Chodovské ulice přednesl před obyvateli Spořilova (sídliště i původní zástavby). Docela by mě zajímal stav jeho chrupu po této přednášce.;-)

+1/−1
16.11.2012 21:36

K10a77r54e83l 37D94r25d42a 6414192547

Opět jen demagogie. Umíte někdy cokoliv komentovat konstruktivně? :-/

Spořilov dusí kolony aut, které brzdí například tato křižovatka na Bohdalci. Vyřešte to a máte medaili.

Jinak samozřejmě lžete téměř ve všem. MHD používám a chci aby byla funkční ve svém vlastním zájmu. Před domem na sídlišti mi mají nahradit funkční autobusy za tramvaje, omezit jízdní pruhy na silnicích, zavést placené parkování, zdražit stávající parkování... a to vše na úkor stávající parkové zeleně. A proč? Prý "městotvorný prvek". Jediný důvod, co uvádí. Podle mě čirá demagogie a vyhazování veřejných prostředků do kapes kamarádíčků.

Tak chci znát skutečné důvody k podpoře tramvají v Praze. A narážím jen na fandy tramvají, co dělají dobrovolně pražským kmotrům ODS ve své zaslepenosti hlásné trouby. :-P

0/−1
17.11.2012 9:15

K91a94r57e72l 69D40r34d97a 6274902167

Asi jste přehlédl, že ten kočárek nerozmetal Lacina, ale bezohledně jedoucí tramvaj co projela bez zastavení zastávkou.

Fakticky by se 6 jízdních pruhů přecházelo lépe. Musel by být vyřešen bezpečný přechod s ochranou chodců. Nebyla by bariéra vyvýšených kolejí. Relativní pohoda.

Neskutečně mě štve, jak u dálkových vyvýšených tramvajových tratí mimo přímé centrum (ehm bariérová Lazarská, Vodičkova s ostrůvkem pro chodce přes který jezdí auta... taky síla) tramvajová loby obhajuje zcela bariérová a pro město odpudivá řešení. Chybí bezbariérové přechody, chybí v kolejišti vozovka. Mimo tramvaj zde neprojedou hasiči či sanitky. Chodci a vozíčkáři mají smůlu. Jen tramvaje a představa, že jim nemá nikdo lézt do cesty. To je skutečná "městopudnost" tramvají.

Příkladem je právě Chodovská, dále třeba Olšanská.

0/−1
17.11.2012 8:15

Z60d96e38n21a 91H93v16o68z83d59e85n92s41k75á 6303527257106

Kdyz ono vysypat to kolejiste sterkem prijde asi mnohem levneji. Mame takhle udelanou celou Olsanskou v Pze 3.

0/0
2.12.2012 17:46

K31a37r23e89l 80D49r67d69a 6914782697

KOMICI V ROPIDU

Podle jakého klíče se vybírají odborníci na pražskou MHD? IQ konve, o dopravě v Praze nic netuší, ukončená ZŠ, synovec poslance za ODS, umí mumlat zřetelně "kaštan" 50x za sebou... či jak?

DPP za těžké miliardy ročně přece provozuje informační systém "jezdíme podle jízdního řádu". Pokud řidič tramvaje čas podjíždí, dostává elektrické šoky 220V rovnou do sedačky. Takže v Praze zastaví tramvaj plná lidí, co spěchají do práce, a stojí, a stojí, a stojí... Zcela nesmyslně čeká až se její čas srovná s jízdním řádem. Pak teprve řidič pokračuje. Přitom nezapomene kaštanům na zastávce bouchnout dveře před nosem a ujet jim. Podle pravidel DPP mají právo na přepravu jen ti, co stepovali na zastávce deset minut před příjezdem tramvaje. Dobíhání se musí trestat.

Za takového stavu věcí mně bajky Ropidu o tom, jak tramvaj někde jinde ušetří čas a peníze přijdou neskutečně komické. ;-D

0/−8
15.11.2012 6:47

K56a84r47e34l 15D71r85d10a 6764182317

Uvítal bych, kdyby Ropid konečně začal řešit v době "počítačů a modelování procesů" plynulost a návaznost dopravy v Praze. 

Aby přijíždějícím na přestupech neujížděly navazující spoje před nosem. Aby se nekumulovaly 4 spoje v jeden čas na zastávce, kde se přetlačují o místo a tím nutí cestující přebíhat ve strkanici kilometry po zastávce (a to přesně podle jízdního řádu). Přitom následných 10 minut na zastávku žádný spoj nedorazí. Aby neexistovaly v Praze zastávky, které linky jen projíždí (Háje mají 2, resp. 5 zastávek a Ropid úmyslně zabraňuje Petrovickým užívat spoje do Uhříněvsi). Aby řidiči umožňovali přestup z linky do linky. Aby řidiči MHD chodili každý měsíc na školení, jak neujíždět cestujícím, jak případně otevřít dveře i podruhé či jak zastavit na jedné zastávce podruhé. Objev století! Pražané spoje dobíhají, aby šetřili čas.

Teprve až takové civilizované způsoby pražská MHD pobere, by bylo vhodné začít uvažovat zastávky na znamení.

+6/−4
15.11.2012 7:21

K10a64r87e12l 75D93r36d44a 6554502527

Je v mém příspěvku snad něco věcně nesprávně? Jsou tady odborníci na tramvaje, prosím o komentář. Jízda tramvají v Praze je řízena podle předepsaných časů. Systém očividně hlídá "podjíždění" času, nevím zda hlídá "zpoždění", resp. s tím nikdo nic nenadělá. Jak to jde dohromady s možností vynechávat zastávky? Jak to bude řešeno? Nebo "podjíždění" na koncových tratích není třeba řešit? (Podle mě je to třeba řešit i zde.)

Užíváme MHD tak, že musíme chodit na konkrétní spoje. Nedodržování jízdního řádu v Praze, i přes sytém řízení, je obrovský problém. 

(Jinak komentuji 9 z Bolzanovy. Při přestupu, když vidím přijíždějící tramvaj, dobíhám. Je to v pohodě. Pravidelně tady 9 ale stává dlouhé minuty. (I když, poslední dobou spíš ne. Není tento systém aktuálně zrušen?) Za tu dobu dojdu na zastávku i když jsem tramvaj dobíhat původně nechtěl, protože byla daleko. Samozřejmě nejen já, jde hlouček lidí z metra. V okamžiku, kdy chceme nastoupit, tramvaj zavře dveře a ujíždí. Je to zlomyslnost.)

0/−1
16.11.2012 8:53

B57o59h30u24s80l36a81v 36K53r68á10l96í96k 2591190849196

Vy si trochu protiřečíte. Nejprve vytýkáte podniku, že vás nutí dodržovat jízdní řád a čekat na čas odjezdu, a pak zase tvrdíte, že podle PP mají právo na přepravu jen ti, co stepovali na zastávce deset minut předem - ale k tomu přece nutíte cestující vy, kdo byste rádi ze zastávky odjížděli co nejdřív bez ohledu na jízdní řád, ne? Jak je vůbec možné, že na místě řidiče má podnik někoho, kdo za ta léta vůbec nepochopil, jak jízdní řád funguje a proč nemůžete jezdit jako taxíky jak se vám zlíbí?

+1/0
16.11.2012 15:04

K74a65r63e23l 33D36r10d77a 6434402957

Vyjadřuji se tak nesrozumitelně? Nejsem řidič MHD. Jako cestující komentuji stav pražské MHD. Na jedné straně velmi luxusní a kvalitní, na druhé straně se spoustou zbytečných problémů vycházejících ze schopnosti Čechů házet si klacky pod nohy.

+2/−1
17.11.2012 8:20

M19i20c70h64a88l 30S12z21a80j45e70r 2881128276982

To mi hlava nebere.Tady lidi musi furt jen remcat,nic se jim nelibi,zadny napad neni dost dobry.Nevim co je na zastavce na znameni spatneho,i kdyby byly vsechny na znameni tak co? To vas jako zabije zmacknout tlacitko ze chcete prave vystupovat???Navic kdyz to usetri penize,cas a zprijemni cestovani.

+8/−5
15.11.2012 3:33
Foto

A46n90n88a 32R48y62k70l10o44v77á 3166223616502

Zas tak blbej nápad mi to nepřijde, na nejdelších trasách se tím podle mě i docela ušetří čas. Ale pokud je budou volit jako zastávky pro busy, máme se na co těšit. Na Píškově zastavuje snad každej autobus, protože lidi přestupujou na ten, co jede do tý správný strany sídliště. Zastávka je celodenně na znamení, blbost. Na Žižkově je na znamení Třebešín. Za těch pár měsíců, co tam pravidelně jezdím v různé hodiny, se mi stalo asi dvakrát, že bych byla jediná, kdo chce vystoupit, nebo někdo do toho jednoho busu, co tam jezdí, nechtěl nastoupit. Chápu, že o víkendech a v noci je situace jiná, ale nešlo by je tedy dát na znamení jen v tyhle doby? Nejvtipnější je před Třebešínem dávat znamení po předchozí zastávce, kde si to bus sviští zatáčkou a člověk se musí zuby nehty držet, aby nespadl a do toho mačkat tlačítko.:)

+3/−2
15.11.2012 2:14

J20a52n 26H46u60r33k42a 7870646356187

...a bude brzy také na znamení přidat tramvaj,autobus?...přidat soupravu...neboť některé spoje patří do hororového žánru pro přetíženost a bordel...o kultuře cestování a bezpečnosti nikdo nic8-o

0/−2
15.11.2012 0:56

T56o91m85á72š 83Š75t40e73c 4698640105437

Nehovorilo sa, že to bude spolu so zmenou predpisov (ktoré umožnia prejazd vlaku zastávkou) už od toho apríla? No, majú „trochu“ sklz.

0/−2
15.11.2012 0:02
Foto

R64o33b83e56r68t 60P21l72o82c50h 4866472561163

Já hlavně nechápu proč tu zastávku ČSAD Smíchov rovnou nezrušej. K čemu je tam v dnešní době dobrá? Další zastávky, které by (dle mého názoru) mohli být na znamení:Plzeňka, Prašný most (až bude obnoven) nebo třeba U Libušského potoka.

+5/−3
14.11.2012 23:27

I62v92o 69H17a59b27e14r55l17a87n10d 9444449449519

a Krejcárek

+2/−3
15.11.2012 0:12

J87a77r92o50m90í14r 73K77a81p55l50a17n 7298554622314

Přesně, místo tramvají by mohl v zastávce ČSAD Smíchov zastavovat na znamení třeba bus 253.

0/0
15.11.2012 8:16
Foto

R78o22b65e71r84t 66P80l63o64c97h 4306812941783

Krejcárek je taky o ničem :) a to ČSAD Smíchov s autobusem 253 taky nebrat. Zastávku úplně zrušit. Továrny tam už dávno nefungují a nic jiného okolo tam nikde neni. Ta zastávka tam vlastně jen zbytečně překáží v provozu aut a autobusů...

0/0
16.11.2012 15:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.