- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To zas bude mrtvejch Chodci i řidiči většinou reagují poněkud jinak, než by si úředník přál. Pokud vidí přijíždět k zastávce tramvaj, do teď platilo že ta 100% zastaví. Takže chodec nerušeně přechází a řidič klidně vjede na koleje.
Já nevím co tady vlastně všichni řešíte. Tady v Reichengergu funuje tram. zastávka na znamení již od komunistů. Primárně byla zavedena tuším pro to, že je v dost prudkém kopci a na podzim to tram na listí moc do kopce nejede. Diskuze nad tím, jestli mávat nebo nemávat je zcestná. Když tam někdo stojí, řidič zastaví. Možná zastaví občas zbytečně - a komu to trhá žíly? Předtím tam přeci stavěl pokaždé. Primárně ale zjistíte, že moc zastávek na znamení mít nemůžete. Jízdní řád by šel do kytek. Ani zavedení intervalů místo pevného řádu nic neřeší. Vzniknou problémy s řízením vzniklého chaosu, zejména pokud se na konečné obrací více linek. Takže ve finále mají smysl dvě poslední zastávky před konečnou - většinou jsou beztak čistě výstupní. Pak v místech kde zastavení je problém, ať už pro samotnou tramvaj nebo pro okolní provoz s tím, že na následující zastávce bude tram čekat o něco déle. A pak samozřejmě zastávky, které jsou využívané jen velmi zřídka - málokdy jsou více jak dvě za sebou. Přínos zastávek na znamení je jasný. Zvýšení bezpečnosti (tam kde zbytečné zastavení působí potíže, jako je např. zablokování ostatní dopravy), drobné snížení nákladů a možná to je určitá možnost, jak zredukovat nepravidelnosti. (zpoždění). Rozhodně zastávky na znamení nejsou univerzální řešení pro polovinu zastávek...
No to by mě zajímalo, jakou dobu předem bude muset člověk "mávat", aby tramvaj zastavila. Ono je to dost těžké vozidlo, takže pár metrů na zastavení nestačí....
Systém zastávek na znamení, ale u autobusové linky, byl před pár lety zaveden i u spoje, kterým jezdím, ale nakonec byl v tichosti zrušen....
Mávat nemusíte, stačí stát a být viděn
Je to úsměvné. Asi před 10 lety jsem psal na DPP, že by bylo vhodné, aby zastávka ČSAD Smíchov byla na znamení, když v mnoha zemích zastávky na znamení fungují a šetří čas i náklady. Odepsali mi tehdy plno vytáček a výmluv, proč to nejde. Najednou se probudili.
Nejen v mnoha zemích, i v mnoha českých městech. V tom roce 2003 se snad uvažovalo i o zrušení zastávky ČSAD Smíchov a jistě se probírala i varianta "na znamení". Jenže v té době měly z bezpečnostních důvodů povinnost zastavovat v každé zastávce i služební jízdy (pokud neměly oranžový majáček), takže opravdu byl ten návrh bezpředmětný. Ostatně i teď budou muset tramvaje podle předpisu u čela zastávky zpomalit na 15 km/h.
ROPID je banda lotrů a ignorantů. Vzhledem k tomu, co proasdil od září 2012 za změny v MHD. Např. linky 123, 176, 143.....hnus.
Předem upozorňuju, že jsem řidič MHD a tedy zaujatý. Nechápu, proč existuje ROPID. Dokud fungovalo seskupení Magistrát Prahy a přímo pod ním Dopravní podnik Praha, sice nebylo vše ideální, ale daleko pružněji se reagovalo na podněty a nebylo tolik kopanců. Pak se však od nikud zjevil ROPID, vklínil se jako mezičlánek mezi magistrát a DP a začalo rodeo popsané v povídce pánů Šimka-Krampola (Vlaková souprava pro 3. tisíciletí). Ropid se prostě rozhodl, že všem ukáže, jaký je prezident vesmíru. ON něco vymyslí a aniž by se kohokoli zeptal, ON rozhodne a Vy cestující se buď podřídíte nebo si dělejte co chcete. Spojte se dohromady a zatlačte na magistrát. Jde přece o Vaše pohodlné cestování. My řidiči s ROPIDem máme taky potíže. A pak jsme naštvaní my na Vás a Vy na nás. Někdy právem, někdy neprávem. ROPID je podle mne trafika pro odložené známé a příbuzné naši vládnoucích.
Původní myšlenka ROPIDU nebyla v zásadě špatná - dopravu v aglomeraci Praha zajišťuje více dopravců, nejen DP - takže koordinační orgán by měl svůj smysl. To, co se z toho vyvinulo, je bohužel hnus - s tím musím souhlasit...
Na znamení by měly být všechny zastávky, jízdní řád by byl otevřený (bez pevně daného příjezdu)...aby pak stejně řidič nestál v zastávce a čekal na odjezd. Stačil by pevný interval mezi spoji v určitých hodinách a na zastávce informační panely o času příjezdu jednotlivých spojů (to samé online v mobilu).
Od té doby, co se zavedlo otevírání dveří na tlačítko, jsou zastávky tak trochu na znamení. Spoj, kde jiný cestující právě neotevřel dveře, nedoběhnete a řidič vám opožděné otevření dveří neumožní a ujíždí (za hlasitého smíchu).
Jinak si myslím, že to čekání je o dodržování pevného intervalu. Protože stačí pár "červených" a spoje se na jedné trati sjedou. Takové 9 jsou schopné jet ve špičce dvě za sebou na dohled a pak 10 minut nejede nic.
OSOBNÍ ZÁŽITEK - CO ROPID PŘIPRAVUJE
Zrušila se tramvajová zastávka na Chodovské (20 let zpět, dnes benzina za Kauflandem). Značení zastávek zůstalo, byly zde ostrůvky. Každý počítal s tím, že tam tramvaje zastavují, tak jako vždy.
Mamča s kočárkem potřebovala překonat bariéru "Chodovská" asi k zastávce autobusu do Vršovic. Musela se vecpat mezi auta, dostat se na vyvýšené koleje... atd. Ze zatáčky od Michle na Spořilov přifrčela T3. Ta mamča počítala, že zastavuje v zastávce a je dost času. Tak v poklidu přecházela koleje. T3 ale projela "nečekaně" zastávkou a mamču nabrala. Kočár dělal kotrmelce, mimino dělalo salta v kolejišti, mamča udělala kotrmelec. Bylo zcela nepochopitelné proč řidička tramvaje nezastavila (myslím, že to byla řidička). Tu přecházející mamču viděla na 200 metrů. Četla si snad noviny? Samozřejmě šok pro všechny. Snad to skončilo jen modřinami.
Tak takto budou v Praze fungovat "zastávky na znamení". Přeji pěkné sny. Spi sladce Ropide...
No až na to, že tramvaj má přednost i na přechodu, takže to nebyla chyba řidičky a tramvaj jentak nezastavíte
KOMICI V ROPIDU
Podle jakého klíče se vybírají odborníci na pražskou MHD? IQ konve, o dopravě v Praze nic netuší, ukončená ZŠ, synovec poslance za ODS, umí mumlat zřetelně "kaštan" 50x za sebou... či jak?
DPP za těžké miliardy ročně přece provozuje informační systém "jezdíme podle jízdního řádu". Pokud řidič tramvaje čas podjíždí, dostává elektrické šoky 220V rovnou do sedačky. Takže v Praze zastaví tramvaj plná lidí, co spěchají do práce, a stojí, a stojí, a stojí... Zcela nesmyslně čeká až se její čas srovná s jízdním řádem. Pak teprve řidič pokračuje. Přitom nezapomene kaštanům na zastávce bouchnout dveře před nosem a ujet jim. Podle pravidel DPP mají právo na přepravu jen ti, co stepovali na zastávce deset minut před příjezdem tramvaje. Dobíhání se musí trestat.
Za takového stavu věcí mně bajky Ropidu o tom, jak tramvaj někde jinde ušetří čas a peníze přijdou neskutečně komické.
Uvítal bych, kdyby Ropid konečně začal řešit v době "počítačů a modelování procesů" plynulost a návaznost dopravy v Praze.
Aby přijíždějícím na přestupech neujížděly navazující spoje před nosem. Aby se nekumulovaly 4 spoje v jeden čas na zastávce, kde se přetlačují o místo a tím nutí cestující přebíhat ve strkanici kilometry po zastávce (a to přesně podle jízdního řádu). Přitom následných 10 minut na zastávku žádný spoj nedorazí. Aby neexistovaly v Praze zastávky, které linky jen projíždí (Háje mají 2, resp. 5 zastávek a Ropid úmyslně zabraňuje Petrovickým užívat spoje do Uhříněvsi). Aby řidiči umožňovali přestup z linky do linky. Aby řidiči MHD chodili každý měsíc na školení, jak neujíždět cestujícím, jak případně otevřít dveře i podruhé či jak zastavit na jedné zastávce podruhé. Objev století! Pražané spoje dobíhají, aby šetřili čas.
Teprve až takové civilizované způsoby pražská MHD pobere, by bylo vhodné začít uvažovat zastávky na znamení.
To mi hlava nebere.Tady lidi musi furt jen remcat,nic se jim nelibi,zadny napad neni dost dobry.Nevim co je na zastavce na znameni spatneho,i kdyby byly vsechny na znameni tak co? To vas jako zabije zmacknout tlacitko ze chcete prave vystupovat???Navic kdyz to usetri penize,cas a zprijemni cestovani.