Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slavná éra smíchovské Tatry začala před 160 lety. Nahradil ji obchoďák

Je to přesně 160 let od chvíle, kdy na Smíchově vznikla slavná továrna na tramvaje Ringhoffer-Tatra. Do dnešních dnů z ní nezůstalo téměř nic. Ocel nahradilo sklo obchodních a kancelářských center. Vagony nahradil byznys.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R82o22b33e31r25t 50B35a36r50t22y66z46a31l 8240816957331

Nesouhlasím s větou "Nejdříve je pod značkou Siemens přesunut na Zličín, v roce 2011 zanikl úplně."

Výroba tramvají byla ze Smíchovana Zličín přesunuta již v polovině devadesátých let.

Ještě v roce 1999 jsem pracoval v ČKD - Dopravní systémy na Zličíně, kde se krom vozů metra M1(které se sice vyráběly v rámci konsorcia s fy.SIEMENS a tuším ještě AD Tranz), dále vyráběly tramvaje nikoli pod vedením SIEMENSe ale stále ČKD v čele s p.Marouškem.

SIEMENS ČKD Dopravní systémy koupil tuším až v roce 2001, čemuž ovšem předcházelo "zestánění" ČKD v rámci revitalizace Zemanovou vládou.

V té době se ale na Smíchově už dávno nevyrábělo...

Takhle to vyznívá, že zlá konkurence zlikvidovala českou chloubu. Tu jsme si bohužel zlikvidovali sami

0/0
20.11.2012 10:31

R53o11b54e83r29t 69P89r44a19ž38á94k 4238196475360

Ale malý český člověk se cítí lépe, když ho poškodili zlí Němci. Že by něco zbabral sám? Ale, ale...

0/−1
20.11.2012 20:59
Foto

J95a72n 84J47i78r61á71s98e80k 7552228168105

To samé s ČKD v Libni. Tam si pamatuji ještě oživování motorových lokomotiv, které ČKD divize Trakce, úspěšně vyráběla. Po Smíchovu lehla Libeň i Vysočany. Vlastně z industriálních objektů dnes Praha nemá skoro nic. Ano, ještě je tu nákladové nádraží Žižkov, ze kterého se doufejme stane památková zóna...

0/0
20.11.2012 9:08

R63o75b14e51r28t 68P39r97a12ž40á61k 4968826945880

Co to je úspěšně vyráběla? Kam, na které relevantní trhy se vyvážely?

0/−1
20.11.2012 20:57

J10i23ř68í 13J90í52š63a 3350892387938

To jsou zase fotky. Tak je ten článek o fabrice nebo jen o tramvajích. Křísťálová lupa to jako vždy zmazala na plný čáře. 9 obrázků, galerka jak stehno. To už jste tak neschopní vytahat ty fotky z archívů či alespoň si vzít foťák, až půjdete na oběd a udělat pár fotek?

+2/0
20.11.2012 8:58

S69t80a84n92i84s60l60a49v 95M29a57t85ě23j73k51a 4589923339747

Je to velice smutné že si v Praze nevážíme industriální historie jako v Ostravě!!

+3/−3
19.11.2012 23:30
Foto

R79o80b25e86r73t 55P57l40o94c22h 4566452211303

Tak něco na tom asi bude. Tady ta industrální historie hodně rychle mizí. Ve většině případů se, ale dá říci chvála bohu, že to mizí...

0/−2
19.11.2012 23:40

V66l97a46d14i56m65í18r 82F80i30b95i32g25e49r 5654611351404

Tak v dnešní době by ta továrna v téměř centru města byla nevhodně umístěná ale je škoda že to nevydrželo na tom Zličíně. Přijde mi že skoro všechno co má mnohaletou tradici a bylo světově známé postupně zaniká. Modernizovaná T3 tu bude jezdit ještě za 30 let.

+4/−1
20.11.2012 7:35

P21e67t22r 92V75e95s34e42l44ý 2649418913196

Sice už nikdo nepozná, že to byla T3 : http://www.kos.cz/tramvaj-vario-lf32.php :-P. Z T3 zbyl akorát "techničák".

0/−1
20.11.2012 8:16

R15a82d43o63s79l28a83v 23K51l58a91u16d69a 5384438594442

Světově známé od Aše až po Ural :-P

+1/−5
20.11.2012 8:22

R82a59d11o36s77l23a82v 61K51l79a95u73d83a 5874868584142

Mám dotaz na toho kdo mi dal mínus. Co na tom není pravda?

+1/−3
20.11.2012 8:26

P55e66t63r 24V34e50s66e27l28ý 2919258673426

Že třeba jezdila v DDR a ta byla na západ od Aše. :-P Proč jste tak zapšklý? Žádného typu tramvaje se nevyrobilo tolik, jako T3 a už to na zápis do historie stačí.

0/−2
20.11.2012 8:56

P61e69t11r 51V54e35s19e74l51ý 2129258793666

Mínusy dávají zneuznaní géniové diskuzí, dneska už to hodnocení ztrácí smysl, znám pár lidí, co jen tak z plezíru projíždějí diskuze a mínusují jak o život.

+1/−2
20.11.2012 8:58

P75e34t30r 45V88e63s71e19l92ý 2599108433566

Všiml jste si, že akorát moje příspěvky jsou bez mínusu, neb byly vloženy až po nájezdu mínuskářů...

+1/−2
20.11.2012 8:59

P80e86t52r 26V70e12s65e77l94ý 2179858353836

Tak mínusový fantom nás navštívil taky

+1/0
20.11.2012 11:58

L79i64b18o94r 71T11y16m29e51š 8525818157959

Ty blaho, při pohledu na ty fotky se mi vrací vzpomínky na dobu před hodně lety , kdy jsem při návštěve Prahy jezdil těmito "kráskami". Nynější tramvaje se mi teda vůbec nelíbí. Nostalgie přetrvává:-)R^

+3/−2
19.11.2012 23:22
Foto

R23o26b83e71r89t 90P77l15o66c49h 4176172511803

Já si tu továrnu ještě pamatuju, ale už v době, kdy už se blížil její zánik. Asi to byl kus historie Prahy, ale upřímně mě tam ta továrna zase až tak moc nechybí. Smíchov byl špinavou ostudou Prahy. Řekl bych, že se změnil k lepšímu, ale je zase pravda, že těch skleněných budov je tam možná až moc. Teď ještě udělat něco s tim škaredym nádražím. To je teď momentálně asi největší ostuda této městské části...

+4/−1
19.11.2012 22:43

P55e13t67r 18V45e29s67e54l73ý 2189558623516

Hm, z deště pod okap. Bolševikem zdevastovaná fabrika (oni ti zli kapitalisti dbali i na vzhled svých vykořisťovatelen) nahrazena hnusnými chrámy konzumu a modlitebnami úřednictva a darmošlapů. Místo produkce spotřeba. Akorát, kdo a kde tu bude ještě něco vyrábět?

+3/−2
19.11.2012 22:48

F68i61l13i95p19e 51S43a61l95a40m61a 6604632219

připadá vám, že je nedostatek výrobků?

0/−3
20.11.2012 0:28

P51e35t91r 93V84e33s37e96l59ý 2969358983986

???

+1/−1
20.11.2012 8:14

V53l47a47d79i57m33í45r 85F53i51b68i71g22e62r 5954461671474

Jezdil jsem kolem té továrny když se bourala, v jeden ten čas tam zůstalo jen to historické průčelí, které zachovali.

+1/−1
20.11.2012 7:36

J50i89ř55í 58L97i21b66i85c11h 9472715518601

Zničili tu všechno a ještě po nich budeme pojmenovávat třeba letiště.

+2/−6
19.11.2012 22:09

R62o57b55e13r10t 44P76r49a19ž37á28k 4568506685650

Tatrovka normálně zkrachovala. Všimněte si, kterým směrem byl zaměřen export. Prostě se vyrábělo pro RVHP a to jaksi kleklo.

+3/−3
19.11.2012 22:41

P87e73t39r 70V59e97s81e60l60ý 2729898243446

Omyl, byla zkrachována. A měla našlápnuto k celkem slušné prosperitě, přece jen T3 byl symbol tramvaje. A to co bylo v přípravě vůbec nebylo špatné.

+8/−2
19.11.2012 22:45

R70a78d93o27s81l38a16v 74K75l94a58u94d76a 5914918914442

T3 byl symbol tramvaje. Jenže ze symbolů se žít nedá. Zákazníci dneska požadují modernější stroje. První nízkopodlažní tramvaj z ČKD byla tragédie. Krachuje každý, kdo se nepřizpůsobí. Dokonce i takové společnosti jako je Kodak.

+1/−1
20.11.2012 8:05

V91l22a19d28i24m59í85r 19F93i15b59i56g21e35r 5594341491314

Tak teď vyrábíme pro EU a ta je v plánování dál než RVHP. Ti plánovali pětiletky EU jde na desetiletí.

+1/−1
20.11.2012 7:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.