Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

MHD do Suchdola se přizpůsobí studentům. Změní se jízdní řád i zastávka

Ropid pokračuje v seriálu změn v pražské MHD, tentokrát se týkají cestujících, kteří jezdí z Dejvické do Suchdola. Od 9. prosince se přesunou zastávky na Dejvické a upraví se také jízdní řády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a73n 86P67i33v34a33r74n84í33k 1278673833921

Jó hnojárna, za bolševika 2. nejlehčí VŠ (po pajdáku v Boleslavi). Dnes hrdá ZU. "Studuje" se tam všechno (ale v jaké úrovni a kvalitě ?), snad i zemědělské obory. A protože je to "sranda" VŠ  a  udělá  ji každej, kdo se umí podepsat, tak je na ni velkej nával a jezděj na ni všichni z celý Prahy a přilehlej i vzdálenejch vesnic.  Tak se  nedivme návalu v MHD. Já bejt ředitelem toho ústavu (výrazy jako rektor nebo děkan patří na VŠ nikoliv na školy pomocné či praktické;-D), tak bych nařídil studentům v rámci  TV a zvýšení kondice z Kulaťáku pěší dopravu, aby měli aspoň kondičku, když ne vzdělání a problém by byl vyřešen!!!

+3/−5
29.11.2012 10:24

J44i32ř79í 34J70í66š54a 3300182477888

Ano, pokutovat chodce na červenou, ale ne za stovku ale minimálně za 500 až 10000 jako řidiče. To by najednou bylo vzorných chodců. Na Hradčanskou jsou semafory fakt výplod dementa, když je pod nima podchod. Takhle se totiž dělá v Praze doprava. Ostatně ten pruh pro autobusy taky platí na Hradčanský 24 hodin, 7 dní v týdnu. Co se týče suchodáků, těm bych akorát naprděl, když protestujou proti obchvatu, který tam je naplánován od roku 1930!!!!  Až přestanou dělat obstrukce, tak pak klidně.

+1/−2
29.11.2012 9:21

M80a90r84e46k 98T63u68r14n46o94v37e67c 7505832430656

Tak pravda, když je někde podchod, většina lidí může opravdu podchodem, tak se existence povrchového přechodu může některým zdát zbytečná. Ale mám otázku. Existuje do toho podchodu z obou stran také výtah? Pokud ne, tak je takový podchod naprosto nepoužitelný třeba pro vozíčkáře. A asi je to i obtížnější například pro lidi s kočárkem, nebo obecně hůře pohyblivé (těm by někdy pomohly alespoň eskalátory, ale ty, co si pamatuji, také nejsou z vestibulu na Hradčanské všude). Takže právě pro takové případy se nechává i možnost překonat vozovku po povrchu.

0/−1
29.11.2012 13:53

K21a46r77e23l 12D79r98d67a 6294242727

ŽELIVSKÉHO - DOBŘE ZRUŠENĚ TRAMVAJE

Doporučuji navštívit Želivského. Konečně zde byly zrušeny 3 tramvajové ostrůvky. Nově jsou jen 2. Byl zaslepen jeden vchod do metra. Místo toho zde vznikl široký ostrůvek pro cestující - úplná pěší zóna. Už se zde nemusí tísnit cestující na úzkém ostrůvku ofukováni smradem z kolony aut.

Byl nově přetvořen přechod pro chodce přes Vinohradskou. Není přímý, vytváří šikany. Vcelku bezpečné přecházení. Myslím, že chodec přechází na tři oddělené semafory. I když ta logika je děsná. Na Hradčanské to samé. Jeden semafor přes vozovku, druhý přes koleje, třetí přes vozovku. Na zelenou vlnu zapomeňte. Takže jdete přes a stále mačkáte tlačítka a čekáte. Takže je lépe chodit na červenou. S čímž se asi počítá. Čekám jen měšťáky, kdy si z pokutování chodců udělají na "bezpečných přechodech" byznys. Ach jo. ;-)

+3/0
29.11.2012 8:36

K25a26r21e36l 96D89r51d43a 6484372847

Včera jsem se projel v poledne ze Žižkova na Letnou. Jeli společně dlouhá 5 a 26 po stejné trase a překáželi si v zastávkách. Všude tramvají jak psů, že chodec nepřejde přechod. Dopravní ruch v Praze uměle vyrábí tramvajová MHD. A poloprázdné tramvaje převáží v poledne 5 cestujících.

Když si to porovnám s narvaným metrem ve 21-22 hodin, které nestíhá v desetiminutových intervalech převážet fandy či lidi z divadel a tréninků, tak mě jímá zlost za to pitomě nastavené šetření ROPIDu.

Jinak koukám a od 8.12. budou nové jízdní řády. Co tak kontroluji, je to bez zásadních změn.

+2/0
29.11.2012 8:26
Foto

R68o57b62e46r96t 17P63l39o50c37h 4116422821393

je to téměř beze změn. Jen ten jeden človíček za den, co nastupuje na ČSAD Smíchov, bude muset stát tak, aby ho tramvaják viděl ;-)

0/0
30.11.2012 0:20

F33r86a96n80t33i64š32e36k 47S51k92o20č97d46o25p17o44l16e 9799514876253

Všichni řeší problém s dopravou ale ten problém je jinde - neskutečně nesmyslné rozšiřování VŠ "vzdělání" v této republice. Ještě před 5-10 roky platilo že maturitu může mít i naprostý PÍP jako řezník apod. A dneska? VŠ tituly si běžně dělají blbečci, kuchaři, atd. Rv Vědomosti VŠ absolventů jsou naprosto tragické, častoi neumějí ani základy jako pravopis, na technické škole půlka studentů neumí ani trojčlenku. ;-O

Poznámka - nemám nic proti žezníkům, kuchařům a jiným manuálům. Pokud jsou šikovní vydělají si kupu peněz za poctivou práci. Ale nemají mít sakra maturitu nebo dokonce titul. PROČ proboha?? 8-o

+7/−2
29.11.2012 6:29

P75e14t72r 45Š38k78o85d71a 5827420804120

Proč? Protože ČR byla dlouho kritizována z různých mezinárodních organizací, že je tady málo lidí s VŠ. Že to bylo proto, že úroveň středního vzdělání byla mnohem výše než jinde, to už nikdo neříkal. Tak se to začalo všechno uvolňovat, maturitu má kdekdo, úroveň středního vzdělání klesla a VŠ taky. Jinými slovy - dnešní vysokoškolák je na úrovni středoškoláka před 30 lety. Ale zato můžeme říkat, že máme hodně vysokoškoláků.

+3/0
29.11.2012 8:24

K19a91r69e19l 82D14r58d30a 6154682367

Tomu se říká devalvace VŠ vzdělání. Češi jsou chytří, podle mě mají mít i víc VŠ, než kolik mají jiné země. Otázkou je, kde VŠ seženou práci? Vesměs jde v Česku o zaměstnance pro státní správu. A koukněte na platové tabulky. VŠ zde má 15.000 Kč čistého. Tedy zhruba to, co člověk bez VŠ dělající v soukromém sektoru.

Jinak, kolik asi Pražanů studuje zemědělku s představou práce v zemědělství? Zemědělka má koleje přímo na Suchdole. Tak proč vlastně ty davy na Dejvické? To na Suchdole bydlí studenti z ČVUT? Nebo je to nějaký tranzit Strahov - Suchdol? Neumíte to někdo upřesnit?

0/0
29.11.2012 8:50

K98a69r47e31l 15D30r30d90a 6934232567

Tak mě napadá, zrušme Slovákům bezplatné školství a problém bude vyřešen. ;-D Tak soudím podle stavu na kolejích a VŠ, co znám. V Praze studují možná "statisíce" Slováků. A také tady na postech VŠ zaměstnanců často zůstávají. ;-)

+3/0
29.11.2012 8:55

K82a34r45e94l 85J46a64r64o19s21l17a87v 54P55r96o61c12h31á30z81k55a 7496156132964

Musí doopravdy všechny busy ze Suchdola končit na jednom konci Vítězného náměstí když nejbližší tramvajová zastávka je asi 300 m? Nemohla by jedna z linek končit na Špejchaře a druhá třeba na Smíchově?

Ta kumulace do jednoho místa, navíc bez přímé návaznosti je naprosto nesmyslná.

+5/−1
28.11.2012 22:39
Foto

R16o72b65e50r90t 47P67l54o36c66h 4346242951673

A co takhle už konečně popřemýšlet o prodloužení tramvajové tratě z Podbaby. Neni to zase až tak daleko - jen asi 4km.

+1/−4
28.11.2012 21:46
Foto

R93o65b95e56r29t 20P24l91o33c53h 4286972691223

Samozřejmě za předpokladu, že to bude levnější než ten stometrovej úsek, co tam otevřeli nedávno.

0/−1
28.11.2012 21:47

J67a17n 76D31v47o87ř23á80k 4233722703537

Až zas tak daleko to není, ale ty terénní poměry...!!

+4/0
28.11.2012 22:18
Foto

R62o60b87e30r82t 64P44l37o64c84h 4976302941873

Jaké terénní poměry? Když tramvaj zvádne kopec Hlubočepy - Geologická nebo stoupání na Petřiny, tak si myslim, že by zvládla i stoupání od Vltavy do Suchdola. A peníze? to je věčnej problém, ale možná kdyby se nestavěli stometrové tratě za nehorázné miliony, cyklostezka za 150 míčů, polozbytečná stanice Motol a tunel Blanka (užitečnej, ale kolik už se tam utopilo miliónků a miliard navíc, než byl původní rozpočet?), tak by bylo třeba i na tuhle tramvajovou trať nebo na jiné důležité investice (metro D v původní trase)...

0/0
30.11.2012 0:09
Foto

M15a81r29t46i52n 31Š35u98b46r59t 1455851354825

Estakády, tunely - máte v peněžence cca 2 miliardy volně k použití? ;-) Navíc tramvaj je sice vhodná kapacitně, ale zase méně vhodná z hlediska proměnlivé poptávky.

0/0
28.11.2012 22:28

A86l80e91x35a13n65d58r 36K70o50s88t83k69a 5159366689866

Jen novější tramvaje jsou nedělitelné. Klasická T3 je použitelná jak ve variantě 1, tak 2 vozů a mám pocit, že by šlo klidně připřáhnout ještě pár dalších. Takže v době menšího počtu cestujících stačí 1 vůz, v době náporu 4. Jen by to chtělo nějak pořešit, aby řidič viděl i na zadní vozy, ale nějaká ta webkamera, malý notebook a interní wifi by se mělo vejít do pár tisíc kč na vůz. (jek tak by voko, 2 webkamerky, jedna na zrcátku, jedna u zadních dveří tak 2000 kč, malý netbook s linuxem, který je bude pohánět řekněme 7000, úprava elektroinstalace tramvaje pro napájení tak tisícovka, úprava software jednorázově, pro všechny tramvaje v celé Praze tak 15-30 tisíc)

+1/0
28.11.2012 23:18
Foto

M81a42r42t15i92n 43Š69u51b44r54t 1255111514445

I nové tramvaje 15T jsoui dělitelné. Mohou mít dva články, nebo také čtyři. Ale o tom to není. Ta tramvaj na Suchdol bude jezdit také v podobě linek z centra a ty kvůli centru zas tak zkracovat během dne nepůjdou, takže k tomu musí být nějaký napaječ ze Špejcharu či ČV a ten už přece jen dost velký kus poveze vzduch, protože kvůli němu nezrušíme souběžné linky z centra.

0/0
29.11.2012 12:16
Foto

R56o80b57e56r71t 59P94l63o45c61h 4436402391623

Estakády - něco mi to připomnělo - megalomanská trať k nám do Modřan. Rychlá - super - ale všelijaké ty nadjezdy nad silničkama, kde projede pár aut za den - člověk nechápe. No jo no, holt zlatá devadesátá :) Ale celkově jsem rád, že tu ta trať stojí. Já jí používám místo přetíženého metra C. Jen kdyby jí stavěli dneska, tak by asi v rámci úspor vedla středem Modřanské a Baranďák? No a co :-P

0/0
30.11.2012 0:15

P81a26v98e39l 58O76b12d53r30ž89á52l20e50k 6906584508562

Není třeba přemýšlet. Projekt je prakticky hotový, plány namalované.

Jen nejsou prachy a pokud budou, zblázní se zase ekologové (trať by asi 200m vedla chráněným územím u Vltavy)

0/0
29.11.2012 13:25

M83a36r93t18i36n 23V42e76i73s33s 2467796975743

Autobusem do Suchdola jsem nikdy nejel, takže nevím, jak zastávka v Dejvicích vypadá... Ale mohl by mi někdo, kdo ví, vysvětlit, kde vzniknul problém? Hnojárna se přece nepostavila letos v létě, jaktože se dřív nepsalo o přetékajících ostrůvkách?

0/0
28.11.2012 21:42

J62a80r86o35s45l24a65v 34B48r90ü36m90m14e46r 7314673466

Těch problémů je několik, "Hnojárna" se za posledních pár let neuvěřitelně rozrostla, studentů je mnohem více, možná i několikanásobně. A pak, jak už psali přede mnou, hlavně absolutně pitomé, šílené a zločinné "zklidnění" Jugoslávských partyzánů.

+6/−1
28.11.2012 21:49
Foto

M22a87r77t17i45n 31Š35u68b82r31t 1655351404325

Problém tam je roky. Loni v září začal být vidět více po zúžení vjezdu na Vítězné náměstí ze dvou na jeden jízdní pruh, čímž délka stání busů v koloně před náměstím vyletěla z maximálních cca 10 minut na dvojnásobek, dokonce byla zaznamenána loni i nějaká zdržení v trvání i 29 minut na úseku, který se běžně projede za 4 minuty. No a jelikož busy stojí v koloně a na Dejvické není moc prosotru na odstavy, nepřijíždějí busy tomu davu, co chce jet zpět, pravidelně a problém je vidět více. Největší kolony jsou na začátku semestru, postupně se to pak zklidňuje. Ale potíže s uspokojením poptávky jsou tam i vzhledem k výuce a k rostoucímu počtu studentů. Je fajn, že v oblasti jízdních řádů byl udělán velký krok v před. Ještě to bude chtít něco lehce stavebního ;-).

+1/0
28.11.2012 22:33

M54i54c36h70a32l 25N54o43v84á32k 1444457672274

Bylo to vždycky, jen na to všichni kašlali. Před pěti lety měla ČZU 14 tisíc studentů, nevím, kolik jich má teď. Archivní video u článku je z nějaké autobusové výluky, konference nebo tak něco, záběry mi jsou velmi povědomé... nejde o běžný školní den.

0/0
29.11.2012 8:09
Foto

M31a75r21t18i37n 21Š57u12b90r38t 1405541284515

Bohužel jde o běžnou situaci, která se tam vyskytuje ráno zejména na konci září a na počátku října každého roku.

+1/0
29.11.2012 12:17

M23a57r40t93i26n 45K80o63n42e23č16n23ý 4120379657423

Zrušte nesmyslné semafory a málo využívaný pruh pouze k odbočení vlevo u stanice Podbaba, zrušte zúžení u stanice Čínská, kde když stojí autobus tak blokuje veškerý provoz z Vítězného náměstí směrem dolů, nebudou se dělat kolony a může jezdit víc autobusů. Jenže to by někdo musel uznat, že vymyslel úplné hlouposti a přiznat vlastní chybu co?

+9/−1
28.11.2012 20:50

R77o14m14a91n 71K23ů38r23k82a 9293637267945

hlavní průšvih je zúžení před "kulaťákem", autobusy který maj jet z dejvický na ní ještě ani nejsou a trčej v zácpě na Jug.partyzánech... v dobách kdy byly na kulaťák zespoda dva připojovací pruhy to zdaleka nebylo tak hrozný...

+7/−1
28.11.2012 21:32

A26l14e72x41a85n53d38r 27K98o86s62t88k62a 5149946349826

Zlý to bylo, ale takhle hrozný ne. Toho, kdo vymyslel snížení průjezdnosti na kulaťák bych nazval slovy, za která by nenásledovala penalizace jen 100 dukátů, ale rovnou ban. Už ta logika, že v místě, kudy jezdí tisíce aut a stovky autobusů, které nemohou jet jinam, snížíme průjezdnost je hodně divná.

+1/0
28.11.2012 23:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.