Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražští zastupitelé zamítli návrat tramvají na Václavské náměstí

Pražští zastupitelé odmítli změnu územního plánu, která by umožnila obnovu tramvajové trati mezi Václavským náměstím a Vinohradskou třídou. Proti se postavila opoziční ČSSD i část ODS. Rada města záměr zhruba před měsícem odsouhlasila. Potřebná změna územního plánu však teď zastupitelstvem neprošla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K41a46r86e10l 46D69r94d94a 6694982987

ÚTERÝ NÁM. REPUBLIKY, 21:32, ŘIDIČ 8 - DALŠÍ HULVÁT V DPP

Ve směru na Letnou dobíhá 8 na zastávce starší manželský pár. Paní již stojí u dveří řidiče (T3) a prosí o sečkání, pán pokulhává ve spěchu kolejištěm. Řidič zavírá dveře, rozjíždí se a dává pozor, aby mávajícího kulhajícího pána nesrazil. Situace je zpestřena blikající sanitkou, co tramvaj (uprostřed pěších zón) právě objíždí. Přesto se 8, patrně v rozporu s dopravními předpisy, rozjíždí. Tramvaj je poloprázdná. Jede asi s 2 minutovým zpožděním. Kouká z toho 10-15 min. čekání na další spoj. Pán to komentuje slovy, že by se řidič asi zalkl, kdyby je vzal. Nezbývá než popřát řidiči, aby se skutečně zalkl. Pražskou dopravu tím o malý téměř bezvýznamný kousek zlepší. ;-D

MHD chápu jako službu hrazenou daňovými poplatníky a cestujícími a zřízenou pro řešení jejich potřeb. Rozhodně to není účelový nástroj šikany občanů v rukou řidičů MHD.

0/−1
5.12.2012 7:41

R91o48b57e73r69t 56P42r85a58ž60á63k 4788236615180

Jestliže jste byl přímý účastník tohoto incidentu, měl jste si poznamenat číslo vozu a tohoto řidiče normálně prásknout. Pláč zde nic neřeší.

0/−1
5.12.2012 11:28

K54a27r53e37l 88D64r59d36a 6904392807

Doufal jsem, že stačí uvést zastávku, směr a čas podle jízdního řádu 21:32. S intervalem 15 minut by mohlo být v DPP zřejmé o jakého řidiče se jedná. Nerad bych ho připravil o pochvalu zaměstnavatele a vysoké vánoční odměny za pečlivé dodržování přepravního řádu. ;-D

Popravdě, nevím za co bych takového řidiče mohl napráskat. Za blbost, aroganci či za to, že jde o pěknou sv... Tím by se někdo v DPP či ROPIDu zabýval? To je výhradně o ochotě. Spíš se patrně dovíme, že v DPP tepou řidiče, aby dodržovali striktně předpisy a časy a nedělali cestujícím žádné úsluhy z kterých koukají potíže, jinak jim sejmou půlku platu. Pak to podle toho vypadá v ulicích.

0/0
6.12.2012 7:03

R74o33b94e36r86t 58P43r76a31ž55á42k 4448166475640

Budete se divit, ale podle mých informací se na řidiče MHD (alespoň v Praze) uplatňuje presumpce viny. Za udání mu nejprve strhnou prémie a teprve potom se může obhajovat. Pakliže je přesvědčivý, třeba mu je vrátí. Ale spíš ne. Já bych to nedělal (řidiče MHD) ani za kus prasete.

0/0
6.12.2012 10:25

R86o50b37e83r13t 10P50r85a15ž25á81k 4188906545740

Toto platí údajně ve vozovně Pankrác. Třeba je to jinde lepší.

0/0
6.12.2012 10:26

J93i29ř84í 14K96r16e93j28č79í88k 2557278344316

Prosím o sdělení, co konkrétně udělal řidič špatně, případně v rozporu s dopravními předpisy. Sám uznáváte, že tramvaj byla zpožděná, rtakže vaším ideálem je zřejmě to, aby byla ještě zpožděnější... :-/

0/0
5.12.2012 21:29

K95a82r75e16l 42D31r25d29a 6534742927

1) Tím, že byla zpožděná o 2 minuty, tak ji patrně předjela 5 (pak již nejela). Takže cestující, které řidič nevzal, čekali 15 minut na další spoj. Jinak by jela za minutu 5 podobnou trasou.

2) Když už, 21:30, nulový provoz, vůbec nic by se nestalo, pokud by řidič počkal 10-20 sec. Je v tom vážně takový problém?

3) Jde také o klasický podraz ROPIDu a DPP. 4 linky, v tuto dobu 15 minutové intervaly a ony jedou všechny linky současně v půl, ve tři čtvrtě a celou. (Resp. 8 a 5 jezdí společně.) Zcela nesmyslné jízdní řády.

4) Jako řidič bohužel naznám dopravní předpisy pro pěší zóny. Ty by mohli znát obhájci návratu tramvají do centra, jako že na pěších zónách není žádný problém s tramvajemi. Ale pokud mě jako řidiče míjí blikající sanitka, tak uhýbám a stojím. (A mohu třeba nabrat cestující.) A ne že předvádím nutné dodržování jízdního řádu i přes blikání sanitky. Ale třeba je tomu na pěší zóně jinak. Třeba je zde zase nějaká ta skulina v zákoně, která bude řešena až po prvním smrťáku.

0/0
6.12.2012 7:30

K34a94r20e33l 85D17r57d70a 6154732347

k 4) Sanitka na kolejích. Jak je to s předností? Čekal bych, že tramvaj má zastavit a umožnit objetí či projetí. (Viz nehoda na Pavláku, kdy tramvaj nabrala blikající hasiče.)

0/0
6.12.2012 7:59

J53i61ř72í 69K66r64e33j86č96í16k 2327158264696

ad nehoda na Pavláku: Pokud myslíte ten smrťák, tak řidič hasičů to dostal tuším dokonce na tvrdo...

0/0
6.12.2012 11:48

K63a82r68e57l 90D28r23d51a 6814812857

Na Wikipedii je, že řidič hasičů dostal podmínku. Přes znalecký posudek nebyl řešen řidič tramvaje (nebrzdil, mohl a měl). Zraněný muž po roce v bezvědomí zemřel.

0/0
8.12.2012 21:05

J50i53ř85í 64K59r16e11j45č87í34k 2147108684966

Právěže znalecké posudky hovořily ve prospěch řidiče tramvaje...

Vina byla zcela jednoznačně na straně řidiče hasičů, stejně jako je teď akruálně na straně saniťáka v medializované kauze Libeň...

0/0
9.12.2012 0:05

J70i67ř80í 14K35r68e71j33č35í78k 2847518544456

1) Není chyba řidiče, ale v drtivé většině právě cestujících.

2) Viz bod 1), pokud by čekal, tak by logicky jezdil pozdě.

3) Jen tvůrce JŘ, tedy Ropidu.

4) Žádná skulina, prostě i blikající a houkající sanita musí dodržovat ZPPK, zóna nezóna. Tramvaj pochopitelně taky, ale to by řidič třeba musel o sanitě vědět...

0/0
6.12.2012 11:47

K19a50r83e13l 80D51r53d23a 6514152217

HLUČNÉ TRAMVAJE

Seděli jsme Na Poříčí v restauraci v neděli večer. Praha tradičně vymetená. Pražáka v tuto dobu v centru téměř nepotkáte. Kolem, co minuta, projížděla poloprázdná tramvaj. Dunění, hupsání celého domu, málem praskající zdi, poskakující skleničky na stole. Hodně to při večeři vadilo. Zrovna jsme řešili, že byt v centru je výhra, ale ty tramvaje pod oknem jeden mít fakt nemusí. A pak jsem si všiml, že ten efekt "projíždějícího tanku" produkují jen některé tramvaje. Zhruba 75% tramvají projelo v naprostém klidu. Ale nepřišel jsem na to které spadají do skupiny těch 25% hlučných. Na typu, se mi zdá, že nezáleží. Možná jde o vyšší rychlost. Občas jedu vozem, kterému nechutně mlátí kola. Že by šlo u tramvají o nějaké špatné vyvážení kol? Či nezáleží na typu, ale na provedení podvozku, které je různé i u stejného typu tramvají? Jde tradičně o zanedbanou údržbu v DPP? Je to nějaká rezonance domu? Nevíte někdo, co je příčinou tohoto hlukového efektu a vibrací domů?

0/−1
3.12.2012 20:36

K65a77r29e61l 19D56r81d33a 6694652237

HRADČANSKÁ - ODHLUČNĚNÍ?

Kolejiště na zastávkách tramvají na Hradčanské je plné nějakých gumových dílů. Kolejnice zde byly při rekonstrukci vylepeny z boku gumovými pásy asi metr dlouhými. Jako lepidlo byla použita něco jako montážní pěna. Ta nedrží a guma z kolejnic volně opadává. Hradčanská šla do provozu nedávno, tak je to zase nějaký ten český šlendrián z DPP.  

Spíš mi uniká smysl oblepování kolejnic gumou. To fakt tlumí hluk? Nebo to má zabránit ukopnutí palce, když se chodec pokusí přejít otevřené kolejiště? ;-D

0/−1
3.12.2012 20:44

R22o82b84e20r27t 68P48r60a95ž87á82k 4748656135820

Otevřené kolejiště nemá nikdo co přecházet.

+1/−1
4.12.2012 23:03

P59e64t58r 55H86r64o10m62á81d55k30a 1289242235168

V neděli večer každou minutu projížděla poloprázdná tramvaj? A to jste si ještě 3/4 tramvají nevšimli? Dobré pohádky ;-D

+1/−1
3.12.2012 22:07

K32a92r35e61l 68D59r43d24a 6384402397

Neděle večer, (akce šetříme s ROPIDem): 3 interval cca 8 min., 24 int. 8 min., 14 int. 8 min., 26 int. 15 min., 5 int. 15 min., 8 int. 15 min. a to celé tam a zpět, tak to máme 69 tramvajových souprav během 60 minut v ulici Na Poříčí.

Z toho železářství na kolečkách připomínalo tak 17 souprav. Tj. každé 3,5 minuty nám projel pod okny tank.

Ještě mám přidat nějakou bajku či horor? ;-)

0/0
4.12.2012 5:53

R65o93b92e95r39t 67P64r31a73ž16á67k 4658826635570

Vaše demagogie, pane Drdo, je čím dál zábavnější.:-)

0/0
4.12.2012 23:03

K33a38r32e62l 68D84r77d50a 6674642607

To je jízdní řád. Snad tady nehodláte označovat za demagogii dílo DPP a ROPIDu? ;-)

0/−1
5.12.2012 6:31

J51i96ř59í 65K38r95e86j36č30í84k 2347508254636

Vtipné, něco reálnějšího tam nemáš ? :-P

0/−1
3.12.2012 23:33

R33o30b27e75r63t 37P14r87a62ž91á76k 4408746815150

Nejde o vyvážení kol, ale o následek brzdění smykem. Na kole se vytvoří ploška, která pak mlátí o kolej. Obvykle se během provozu sama ojede a vybrousí.

+1/0
5.12.2012 11:25

J37i70ř39í 36K53r89e24j62č19í54k 2257688334966

"Jsem přesvědčen, že bychom se měli zabývat rozvojem kolejové dopravy tam, kde opravdu chybí," řekl zastupitel za ČSSD Karel Březina.

Tak tohle je snad právě argument PRO obnovení TT na Václaváku. Pan Březina to má lehce pomotané...

+1/−1
1.12.2012 13:08

R28o37b51e95r42t 82P60r37a34ž14á40k 4408336305940

Nu, pan Březina je vůbec případ.

0/−1
5.12.2012 11:38

K37a34r18e34l 43D53r54d59a 6674192357

HÁJE PÁTEK 7:00

Přichází skupinka cestujících z autobusu doposud čekající metro jim zavírá dveře před nosem a ujíždí. Na konečné, kde řidič předtím okouněl. Klasika. Patrně sranda pro dnešní den. (Kolikrát mě řidič metra nabral dodatečně a nikomu se nic nestalo. Tak je to podle mě jen o ochotě.) 

Ráno se tam mění řidiči na začátku nástupiště. Mladá holka si pospíšila, zavírající dveře roztáhla a metro tak stihla. No a ten řidič stojící na nástupišti spustil, co je to za kr... Holka ho už slyšet nemohla. Tak počastoval nás. Vynadal jsem mu podobně. Nechápu, že stále jezdí roky s MHD lidi, co umí cestujícím jen nadávat a dělat jim samé podrazy. V DPP je to samý odborář nakročený k demonstraci a pak zjišťujete neustále, že jde hlavně o hulváty a úmyslnou šikanu cestujících. Ach jo. Zlatí agresivní řidiči v autech. Na silnici mám alespoň stejná práva a nikdo nešpiní moji důstojnost. :-P

0/−3
1.12.2012 9:11

J61i89ř90í 31K73r22e50j77č17í75k 2187178764636

Co je tak nepochopitelný na tom, že do prostředku MHD se nenastupuje po spuštění výstrahy dveří ? Navíc v metru. Bylo to snad poslední metro ?

Odmítam doplácet na nedochvilnost některých jedinců. Přišel jsem včas, nastoupil jsem a jedu, přišel jsem pozdě, tak nejedu. Zkuste pochopit, že ta chyba je jen ve vás, ne v řidičích. ;-)

+2/−1
1.12.2012 12:59

K77a84r74e96l 52D92r61d89a 6584782247

Samoúčelná šikana lidí není rozhodně chybou cestujících. V hromadné dopravě patrně být musí, ale měla by se co nejvíc omezovat. Tomu se říká civilizovaná společnost. ;-)

0/−1
3.12.2012 7:18

J91i48ř38í 68K92r29e27j61č87í38k 2117688254776

Dodržování pravidel je pro vás samoúčelná šikana ? Trochu převrácené vidění světa... ;-)

+2/−1
3.12.2012 23:34

R78o49b42e97r30t 25P83r39a26ž67á45k 4478816145400

Docela bych vám přál, pane Drdo, aby vám někdo v prostředku MHD kydnul kus pizzy na kabát. Abyste věděl, proč se nesmí ve vozech jíst a pít.

+1/0
5.12.2012 11:23

K49a85r92e47l 38D21r32d90a 6984922837

A k čemu by byla dobrá taková brutální nehoda? O tom, že se nesmí v MHD jíst víte jen vy. A když budete dlabat pizzu v tramvaji, tak vám stejně nikdo nic neřekne. Tohle pravidlo fakticky neexistuje. Tak hlavně, že je v nějaké pohádkové knížce sepsané. ;-D

0/0
6.12.2012 7:40

J68i77ř18í 69K58r67e23j18č23í91k 2927738804106

Když budete jezdit na červenou, taky vám v 99% případů taky nikdo nic neřekne, ale nic to nemění na tom, že je to zakázané.

Koukam že máte docela problém s uznáváním autorit...

0/0
6.12.2012 11:49

R73o58b49e17r53t 19P88r10a93ž52á90k 4288646835370

Že se v tramvaji nesmí jíst vím já a další, kteří vidí blbuvzdorné piktogramy u VŠECH dveří.

0/0
7.12.2012 9:29

K91a56r93e69l 18D91r92d40a 6334822757

Na Wikipedii jsou piktogramy z Liberce: zákaz zmrzliny, zákaz jídla, zákaz kolečkových bruslí, zákaz batohu na zádech, zákaz znečišťování (?, asi)... Nic takového z Prahy neznám. Cestující a cizinci by se patrně nad něčím takovým umlátili smíchy. ;-D

Tedy, o některých těchto zákaz opravdu netuším a podle mě podobné piktogramy v Praze nejsou - díky za to. ;-)

0/−1
8.12.2012 21:30

K68a73r43e81l 81D72r83d34a 6464282577

Jen mě napadá, tramvaj na projetí křižovatkou má cca 20 sec po rozsvícení signálu "stůj". Kolik sec má cestující po rozsvícení signálu "nenastupuj"?

0/−1
3.12.2012 7:23

J19i98ř28í 34K29r69e63j59č69í66k 2297648314726

Tramvaj nemá 20 sekund ani omylem, cestující má 3. Jak to souvisí s nedochvilnými cestujícími ? ;-)

0/0
3.12.2012 23:36

K38a89r53e17l 27D63r79d98a 6604262577

3 sec jsem nikde nenašel. V přepravním řádu je zákaz vystupovat - nastupovat, jakmile zazní znamení. Většina Pražanů nastupuje do tramvaje na vytížených zastávkách za situace, kdy jim řidič již dávno houká do kroku.

Ta přepravní pravidla jsou na dvě věci. Prostě si DPP hledají důvody pro šikanu cestujících. Podle předpisů nesmíte mít třeba v MHD batoh na zádech, i v přepravním prostoru MHD je zákaz jíst a pít či zákaz hlučného hovoru... To se to pak cestujícím nadává za každou volovinu. Jak tak koukám, denně porušuji asi 30 důležitých nařízení, jinak bych MHD nemohl používat. ;-D

0/−1
4.12.2012 6:36

J76i20ř76í 32K54r30e11j55č28í71k 2697338894436

Čas je dán přepravnim řádem a ani další pravidla nejsou o šikaně, ale o bezpečnosti.

Anarchie se s bezpečností moc neslučuje.

0/0
4.12.2012 11:56

K82a41r14e57l 55D97r19d82a 6224242537

Ta pravidla jsou vesměs nesmyslná a samoúčelná protože jsou v praxi nevymahatelná. Jsou dobrá jen jako alibi DPP při dodatečném řešení sporů. (Tedy těžko zvyšují bezpečnost cestujících, protože jsou nefunkční. Měla by se přejmenovat na "doporučení". Tak reálně fungují.)

Chování cestujících a jejich bezpečnost lze fakticky průběžně ovlivňovat jen přímými pokyny, šikanou a osvětou. Nezbývá než doufat v normální lidský rozum.

0/−1
5.12.2012 7:06

J29i12ř72í 88K67r65e90j11č70í49k 2707138434216

...který vám ale zjevně chybí, když se vám nelíbí zavedená pravidla a místo toho preferujete anarchii...

0/0
5.12.2012 21:32

K88a18r87e98l 27D18r87d97a 6884552937

Nápodobně. Hájíte pravidla, která jsou zavedena jen ve vaší hlavě. Občas se v MHD rozhlédněte. Většina lidí netuší, že nějaká pravidla existují, natož, že je porušují.

0/0
6.12.2012 7:46

J56i18ř26í 42K26r72e62j30č33í45k 2467888404736

...což je jen a jen jejich chyba a jejich problém. Rozhlédnu-li se kolem sebe, zjistím, že dobrá polovina lidí netuší ani to, že se jezdí vpravo, k čemu jsou blinkry a že červená na semaforu znamená stůj.

A budeme ta pravidla kvůli tomu rušit ?

0/0
6.12.2012 11:42

K52a67r59e10l 75D27r49d12a 6864162367

Jen mě napadá, že rušit by se mělo v prvé řadě nebezpečí, které ohrožuje lidské životy. Takže v zájmu přepravce je pravidla nejenom vydat, ale uvést je také do praxe.

Pokud ne, je to jeho problém. Pokud se jeho byznys stane veřejným ohrožením, měl by být zrušen. ;-)

0/0
8.12.2012 21:14

J15i49ř10í 35K45r41e12j55č80í78k 2667118554756

Vy jste opravdu nikdy neslyšel formulku "neznalost zákona neomlouvá" ?

0/0
9.12.2012 0:06

K92a61r85e11l 93D25r54d66a 6754812717

Jistě, hláška ze slovníku alibizmu.

Vás opravdu neštve, když je vaše jednání postaveno za hranici zákona jen proto, že někdo existují předpisy, které nikdo nezná a nedodržuje? Kde máte lidská práva a svobodu, když jsme ze zákona v podstatě všichni zločinci a patříme za mříže? Z tohoto pohledu byla železná opona efektivním řešením. Za mřížemi byli všichni. Tak hurá zpět ovečky do klece! ;-D

0/0
9.12.2012 10:24

J97i67ř24í 12K35r95e18j49č24í75k 2697748244956

Nikoliv, platný axiom, ať už je režim jakýkoliv.

Vraťte se do reality. :-/

0/0
9.12.2012 22:08

K39a95r88e14l 38D21r65d14a 6294962607

Vaše realita, kde polovina lidí jezdí na silnicích vlevo a nerespektuje červenou mě fakt neláká. ;-D

0/0
11.12.2012 6:13

R47o56b20e22r74t 29P47r15a19ž89á74k 4368726195790

Je to marný, je to marný, je to marný...Z celého města uděláme jednu velkou pěší zónu. Prej klidový bulvár. Jestlipak odpůrci tramvají byli někdy na nějakém SKUTEČNÉM bulváru. Třeba Champs Elysees? To je taky pěší zóna? Bahnhof Str. v Zurichu? Unter den Linden? Samé pěší zóny, co?

+1/−1
30.11.2012 9:20
Foto

R98o86b52e50r95t 53P45l85o27c54h 4796512781523

Myslim si, že to je správné rozhodnutí. Je spíše potřeba rozšiřovat tramvajové tratě jinde: Suchdol, Bohnice, Měcholupy, Letiště (nebo alespoň Dědina)...

0/−1
29.11.2012 23:52

M74a19r62t84i90n 68V91e88i52s63s 2387236645113

Přečtěte si dole příspěvek od pana Šubrta. Není možné rozšířit trasy do nových čtvrtí, protože se už žádné další tramvaje do centra nevejdou.

0/0
30.11.2012 10:52
Foto

M31a20r57t82i94n 48Š46u39b40r20t 1265601604145

Možné to je, ale tramvaje třeba z Počernické budou v drtivé většině končit na Olšanských hřbitovech, nebo pojedou do Vršovic či na Palmovku. Tramvaj je primárně kapacitní prostředek, takže se oproti současným autobusům prodlouží interval a cesta do centra zůstane s přestupem na metro delší než dnes. Dědina bude mít tramvaj rovněž pouze k nejbližšímu metru a většina spojů bude končit už na Červeném Vrchu, možná linka 26 pojede do toho centra. Tramvaj by právě měla nabízet kvůli delšímu intervalu i kvalitní překryvnou síť do centra, jako návoz k metru tramvaje opravdu stavět nepotřebujeme.

+2/0
30.11.2012 12:20

K69a26r30e82l 61D86r63d20a 6324572307

To by mi pan Šubrt mohl vysvětlit k čemu je dobrá taková 9 vozící bezdomovce z konečné na konečnou s vyhlídkovou jízdou od Anděla, přes Václavák na Žižkov. Či 26 s 5 přes centrum na Letnou. A jiné podobné vyhlídkové trasy centrem Prahy. Opravdu má takto vypadat tramvajová doprava? Jinak se to nedá dělat? Opravdu musí tramvaje kopírovat na povrchu metro z podivného důvodu, že jsou šikovnější? Chtěl bych vidět statistiku požadavků cestujících. Není to hlavně o tom, že takovou linku využije v různém úseku jiná skupina cestujících a vlastně jde o tři linky spojené v jednu? Co požadavky centra řešit více samostatně?

0/−2
1.12.2012 9:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.