Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V pražských Košířích se srazily tramvaje, řidič zřejmě zkolaboval

Dvě tramvaje se srazily nedaleko zastávky Kavalírka v Praze 5. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Provoz tramvají mezi Andělem a vozovnou v Motole se na dvě hodiny zastavil. Příčinou nehody byl zřejmě kolaps jednoho z řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K49a58r67e30l 43D51r13d51a 6904222237

MIZERNÉ OPRAVY TRAMVAJOVÝCH TRATÍ

Doporučuji nahlédnout na polemiku, která probíhá mezi DPP a odboráři z OSPEA. Ti upozorňují na chybně prováděné opravy tratí hrozící nehodami. DPP jejich tvrzení popírá. Shodou okolností, před nehodou na Barrandově, také odboráři tvrdili, že jsou zde přechody pro chodce chybné a nebezpečné.

A copak se odborářům nezdá? Plzeňská (příhodně) u Krematoria Motol, rekonstrukce 2010, hrozí vykolejení při rychlosti 60 km/hod. Spořilov - přípojka k točně, rekonstrukce 2011, hrozí kolize protijedoucích tramvají, řešeno zákazem současné jízdy. Křižovatka Špejchar u Hradčanské, rekonstrukce 2010, pro závadu snížena rychlost na 10 km/hod. Apod.

Doufám že zde nešířím poplašné zprávy. Asi se stanu odborářem. ;-D

http://www.ospea.cz/?p=133

0/0
7.12.2012 7:16

R32o62b36e90r68t 45P97r34a30ž48á85k 4478426475620

Světe div se, já s vámi vyjímečně souhlasím.:-)

0/0
7.12.2012 9:25

K31a47r67e85l 57D82r75d49a 6564892807

RYCHLOST TRAMVAJÍ

Pro pražskou tramvajovou síť je DPP stanovena nejvyšší dovolená rychlost 60 km/hod. Což je pro tramvajové tratě v Česku standardní. Tuto rychlost využije tramvaj na vyhrazené trati. Na pozemních komunikacích platí max. rychlost jako pro ostatní vozidla 50 km/hod. Pokud je povolena 70, může tramvaj jet max. 60 km/hod. Dále platí omezení podle situace, třeba průjezd výhybkou v přímém směru 15 km/hod., při odbočování 10 km/hod. apod.

Nevím, zda na Plzeňské je vyvýšený tramvajový pás považován za vyhrazenou trať a zda zde platí max. 50 nebo 60 km/hod v místech, kde pro auta platí 50. Na úseku, kde mají auta povoleno 70, mohou jet tramvaje zde 60. Aneb auto jedoucí poctivě 50, může tramvaj na vyhrazené trati předjíždět 60. Na 70 by měla auta naopak předjíždět tramvaje. Je tedy možné odnést si z jízdy po Plzeňské pocit "dostihu s tramvají" aniž kdokoliv porušuje dopravní předpisy.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlost_vlaku

http://tram.webzdarma.cz/predpisy/rychlost.htm

0/0
7.12.2012 6:56

K39a28r20e49l 20D73r64d15a 6834712257

Když si představím sportovní jízdu autem a tramvaj jedoucí vedle podobnou rychlostí, tak se pozastavuji nad tvrzením, že zde tramvaje jezdí maximálně 30 km/hod. Což jsem si na rozdíl od "nevěřících Tomášů" dohledal, a 30 km/hod platí patrně výhradně pro průjezd výhybkou u točny na Kotlářce ve směru k Andělu.

0/0
7.12.2012 7:01

J66i56ř11í 42K66r38e71j62č20í34k 2827798304656

Na Plzeňské platí pro tramvaje 50, jen v úseku mezi zastávkami Motol a Krematorium Motol, kde je silniční 70, mohou tramvaje jezdit 60, takže vaše tvrzení, že vás v rychlosti 100 km/h předjížděla tramvaj, je zcela jistě lživé. ;-)

0/0
8.12.2012 11:40

K83a15r63e39l 55D23r78d10a 6874152787

Tak to jsem v klidu. To jsem nikdy netvrdil.

Plzeňskou jezdím od Kartouzské. Podle mě až k točně na Kotlářce je 50 pro auta, tramvaje asi mohou místy jet i 60. Pak mám pocit, že je (nebo bývala) 70 až do Motola. 70 je určitě za křižovatkou v Motole. Ale podle mě končí až před zastávkou Hlušičkova.

Až do Košíř je vcelku zázrak, když mě žádný řidič nepřekáží a mohu dát 70. Tady tramvaje jezdí místy rychleji než auta. Od Košíř se dá jet 100.

Spíš tedy otázka, překračují řidiči tramvají povolenou rychlost když to jde, podobně jako řidiči aut? Zdá se mi, že ano.

0/0
8.12.2012 13:03

K24a80r37e21l 82D37r62d89a 6154802207

Třeba to zvýšené opotřebení kolejí u Krematoria Motol není jen o chybách projektu a o špatné opravě, ale také o tom, že z kopce od Řep jezdí tramvaje víc něž 60. Ale radar v kufru fakt nemám, abych to přeměřil. ;-)

0/0
8.12.2012 13:08

J83i25ř26í 46K77r93e79j56č56í47k 2897838364686

Přečtěte si ještě jednou co jsem napsal a nešiřte bludy.

Vyjma jednoho úseku (Motol - Krematorium Motol) mohou tramvaje 50.

Píšete "jezdím 80/100 a občas jsem na ty tramvaje neměl", což je zjevný nesmysl.

70 končí u zastávky Krematorium Motol.

Velká část tramvají jezdících do Motola má omezovač na 60, menší část víc než 60 do kopce ani nejede a na rozdíl od řidičů IAD jsou řidči tramvají na rychlost permanentně kontrolováni, takže překračování rychlostí u nich moc nehrozí.

0/0
8.12.2012 13:27

K11a74r37e58l 45D65r68d95a 6624522577

Díky za zasvěcený komentář. Procházím pomocí google mapy Plzeňskou a prohlížím dopravní značky. (Občas je tam ještě rekonstrukce trati, aktuálnost nafocení je třeba brát s rezervou.) Ve směru Řepy je 70 od křižovatky Motol po Hlušičkovu. Jak si to pamatuji. Ve směru Smíchov je 70 až od krematoria po křižovatku Motol. Co mě překvapuje, od Košíř po Motol žádná 70 není. (Nejezdím zde patrně tedy 100, ale 70-80 max. Při standardně nadhodnoceném rychloměru spíš 60-75.)

S výjimkou značky úsekový dělič žádné značení pro tramvaje nevidím. Rozumím vašemu komentáři tak, že kde je 70 pro auta, mohou tramvaje 60. Jinak smějí po celé Plzeňské jen max. 50, tedy není zde vyhrazená trať po které smějí tramvaje 60.

Jak je ta permanentní kontrola realizována? Opravdu zde nemohou jezdit tramvaje 60 a víc (i s omezovačem na 60) na povolené 50/30/15 (výhybky točna, vozovna)?

0/0
8.12.2012 16:40

J43i50ř37í 95K29r88e24j83č73í30k 2477238194446

Vykašlete se na google, už potřetí vám opakuji, že v obou směrech je 70 jen v úseku křižovatky Motol-Krematorium Motol. K Hlušičkově rozhodně není.

Ano, tam kde mají auta 60 nebo 70, tam tramvaj může 60. Vyjímkou jsou stavebně oddělené tratě (Krejcárek, Barrandov, Modřany), kde platí taky 60.

Má-li tramvaj omezovač na 60, tak prostě víc než 60 nejede. Vozy s novými tachografy při průjezdu přes bránu depa odešlou celodenní data do počítače, kde si je dopravní kontrola analyzuje a mimoto probíhá denně námátkové měření rychlosti.

0/0
9.12.2012 0:17

K84a30r41e58l 40D34r96d11a 6514802617

Divokých jízd v tramvaji jsem již pár zažil. Pochybuji, že jsou všechny tramvaje vybaveny tachografem, který umí "napráskat" překračování rychlosti či agresivní jízdu a pokud ano, že se tím DPP dále zabývají. Na to mi přijde, že jsou řidič v obdobných situacích až příliš v klidu.

Podrobné záznamy mají být ostatně v tachografu o průběhu posledních cca 500 metrů jízdy a slouží pro analýzu nehod, ne pro prevenci chování řidičů.

Je fakt, že jde o subjektivní posuzování (jak řidičem, jiným účastníkem či kontrolou). Protože mohu mít nakrásně povolenu 50, ale i 30 může být v dané situaci příliš agresivní. Posledně mě ohrozila tramvaj ve Spálené u staveniště na Národní a řidič prostě jen nebral ohledy na situaci stavby. Aneb agresivní jízda není jen jízda 100 na povolené 50. Takže zjišťování, zda tramvaj nepřekračuje povolenou rychlost je vlastně jen neúplnou informací.

0/0
9.12.2012 11:18

J34i41ř68í 24K50r87e61j72č88í44k 2527518594366

Koukam, že to fakt nemá cenu. Přestože o tom vůbec nic nevíte, vydáváte své dojmy za fakta.

Nové tachografy skutečně zaznamenávají celou směnu, starší pochopitelně méně, ale vždy záleží na velikosti paměťové karty. Věřte, že řidiči opravdu v klidu, co se rychlosti týče, nejsou, jelikož už překročení o 3 km/h (53 km/h) je stojí peníze.

Nevim jak vás může tramvaj ohrozit na svém vlastním tělese dráhy, spíš to bude asi naopak, ne ?

0/0
9.12.2012 22:03

K58a74r98e62l 47D62r61d28a 6234602457

Aha, tedy pokutováno je překročení i 50. (Opravdu je tachograf synchronní s dopravní situací, když nemají tramvaje často ani synchronní hlášení o zastávkách?) Dobrá, věřím, budu si toho všímat. Beru tedy za platné, že tramvaj nažene čas jen v rámci agresivní jízdy v mezích povolené rychlosti a arogance vůči cestujícím. ;-)

Ve Spálené najel řidič do chodců, co kličkovali staveništěm. Aneb klasické ohrožení tramvajemi v Praze. ;-)

0/0
10.12.2012 7:41

K47a32r27e59l 41D97r55d44a 6934572547

Jako cestující se mohu řídit jen dojmy. Tak to je.

0/0
10.12.2012 7:43

F69r32a42n84t49i29š10e41k 77E80l31i81á58š 6977473135286

Včera se na tom televize vydováděla. Opravdu to někoho zajímá?

0/−1
6.12.2012 8:00

K10a16r28e18l 78D23r49d39a 6544392127

Jo jo. Volala mi mamka z druhého konce republiky, že mi nejela tramvaj. ;-D

0/−1
6.12.2012 8:17

R53o95b24e42r11t 30P39r40a15ž77á21k 4988226285670

Já věděl, pane Drdo, že budete mít radost. Ale jestli tvrdíte, že jezdíte Plzeňskou 80-100 km/h a tramvaje jsou rychlejší než vy, měl byste vystupovat pod pseudonymem "bratři Grimmové".;-)

+1/0
6.12.2012 10:29

K55a26r50e68l 61D92r94d37a 6444872397

Mé bajky jsou pravda pravdoucí. Není chybou na mé straně, že jim odmítáte uvěřit. ;-)

0/−1
7.12.2012 6:15

R46o89b18e92r55t 93P89r96a87ž80á65k 4878806385670

Že vás předjížděla tramvaj v osmdesátce, tomu teda věřit odmítám.:-P

+1/0
7.12.2012 9:21

M17i97c50h87a17l 15Z88e20t66e33k 3888852770187

Opět jsem včera nemohl DP přijít na jméno, resp. připadal jsem si jako někde v Teheránu nebo Dillí. Nejezdilo totiž prakticky nic - ani BUS 167. A to jsem jel z práce hodinu po té bouračce, kdy už na Kavalírce ty tramvaje dávno nebyly.

Ó, jak moudré rozhodnutí jste učinili, soudruzi z ROPIDu, když jste nám zkrouhli 123

ku...;-€

+1/0
6.12.2012 7:49

K58a68r79e54l 70D82r48d31a 6224312277

VÝPADKY 9

Když se stala podobná nehoda v Košířích v září, byl podle DPP také kolaps řidiče. Za tuhle příčinu nehod schovávají DPP patrně vše, aneb oblíbená fráze tiskové mluvčí. Ale také se uváděla nepřiměřená rychlost. Tak se zdá, že přes Košíře to metelí řidiči tramvají jako draci a ohrožují svévolně cestující a svěřený majetek.

Na Plzeňské jsem občas pořádal dostihy s tramvají. Ani nevím, zda je za Kotlářkou povolená 70. Já tady jezdím, pokud možno, tak 20-30 km nad povolenou rychlost (tedy 80/100) a občas jsem na ty tramvaje neměl. Pak mi tisková mluvčí tvrdí, že na Kotlářce tramvaje jezdí max. 30. Tak to ani omylem.

Jinak mě fascinuje X9 jezdící k Andělu. Něco jako X9 jsem na Žižkově nikdy nezahlédl. Mimo Košíře DPP jiné cestující na trati neřeší?

A samozřejmě s informovaností cestujících je v Praze naprostá krize. Plné zastávky lidí, občas i projede auto "Nehody" či jedou jiné spoje, ale nikdo z DPP neblafne ani popel. Přitom by se dal při dobré informovanosti použít jiný spoj.

0/−4
6.12.2012 6:42

K24a40r85e88l 37D68r40d92a 6854952867

Upřesňuji: v září 2011.

0/0
6.12.2012 6:50

J55a80n 33Š57v79a51n68d66r18l22í88k 7386218846430

Zdravím pane Drda, 

k té nehodě na Kotlářce v loňském roce, překročená rychlost byla proto, že řidič při kolapsu ponechal ruku na ručním řadiči tak, že tramvaj stále nabírala rychlost. Jako řidič vím, že jsou zaváděny náhradní autobusové spoje i jinde. Například když byla nedávno stržená trolej u Fidlovačky, byla zavedena náhradní doprava autobusy, samozřejmě se nejdříve musí vymyslet kudy, aby se nestalo, že někde bude špatně zaparkované auto a autobusy tam budou stát.

+1/0
6.12.2012 8:24

K19a54r29e84l 85D28r70d97a 6894572347

Ke Kotlářce se uváděl náraz při rychlosti 65 km/h a tisková mluvčí DPP tvrdila, že v místě je povolena rychlost 30 km/h. Což je hodnota, která se běžně neuvádí. Tak by mě zajímalo o jaký úsek či opatření se jedná. Podle mě je v místě průjezd výhybkou po hrotech v přímém směru, což by mohlo být ono.

Když vypadne 9, chybí spojení na Žižkově. Nahrazuje ho sice formálně 26 a 5, ale ty z nějakého důvodu často nejezdí také, i když mají trasu přes Letnou (patrně situace dopravních kolapsů v celé Praze). X9 na Žižkově DPP nenasazují a cestující na zastávkách neřeší a neinformují. Je to pokaždé hloupá situace k zlosti. Při lepší informovanosti by bylo možné poměrně snadno volit jiné spoje.

0/0
7.12.2012 6:35

J76i95ř29í 55K84r32e62j81č33í73k 2477348684796

Vy jste ale Andrzén, nechcete ty pohádky třeba vydat knižně ? ;-D

+1/0
6.12.2012 11:33

K52a64r19e95l 35D12r73d13a 6934592847

ODPOLEDNE 5.12. BYL VÝPADEK TRAMVAJÍ

Na Žižkově stály kolem 17. hodiny davy lidí na zastávkách. Jezdila 5. Nejezdila 9. Netušíte někdo proč také nejezdila ve špičce 26? Má mít interval 8 minut. Docela by se hodilo, pokud by v takovéto situaci jela. Na Kavalírku pokud vím nejezdí.

0/0
6.12.2012 6:06

O72n10d19r67e84j 81L43i10p54t73a71k 7461610370659

ja jel posledni devitkou si hodit veci domu (seifertka), ze pak budu pokracovat do centra, a ani tuk! ... mam za to ze se neco prihodilo mezi olsanskym namestim a nakladovym nadrazim. zas takova traga to nebyla, za nekolik let eviduji v tomto useku snad 2 takovy pripad.

0/0
6.12.2012 7:47

K74a39r61e68l 71D30r60d15a 6424632607

Já šel pěšky po 17. do Alberta. A jela jen 5. Pak jsem šel s nákupem a jezdila už jedna tramvaj za druhou. Ale když nejezdila 9, nejela ani 26. Přitom na Ohradu to ze Želivského jezdilo v pohodě.

Výpadky jsou tady pravidelné. Odhaduji tak 1x do týdne. Totálku jsem zažil snad jednou.

0/0
6.12.2012 8:14

K12a63r54e59l 72D12r68d69a 6214312527

RÁNO 5.12. BYL VÝPADEK TRAMVAJÍ

Kolem deváté hodiny nejezdily na Žižkov 9, 26 a 5. Nevíte někdo, co se stalo, že to zastavilo soupravy na různých tratích? Zpravidla nejezdí jen 9. Když se to pohnulo po desáté jela nepřetržitá kolona 5, 26 a 9 Žižkovem.

0/0
6.12.2012 5:51

M23a48r90e13k 34H23r16u79b27y 6567682681368

No, az budou jezdit 70 lety ridici pred penzi, bude zazrak, kdyz nejakej spoj dojede ;-)

+2/0
5.12.2012 23:24

R44o51m34a87n 64P22o93l76á14č33e79k 1790546940105

Pánové tak si tam běžte sednout. Díky slavné zářijové revoluci tam není skoro co poslat.

167 musí jezdit kvůli sídlišti na Homolce. Na 123 jezdí jenom dva busy. A operativní záloha jsou snad 4 SD vozy a ty to moc nevytrhnou.

+2/0
5.12.2012 19:36

L69u77k91á25š 43H32l25o22u76c67a94l 6462980611454

sorry, ale to mi je úplně ukradený. já jsem kvůli nějakýmu kolapsu šel až skoro na Anděla pěšky, a na schůzku (byť jsem vyrazil s velkou rezervou) jsem nakonec přišel s půlhodinovým zpožděním. ani taxík nešel v obřím davu nešťastníků, co někam pospíchali, ulovit.

netvrdím, že je to jen problém dispečerů, ale mě jako zákazníka nezajímá jakou má DPP rezervu autobusů. pokud firmu (v konečném důsledku její klienty) s rozpočtem cca 15 miliard omezí bouračka dvou tramvají, tak něco není dobře.

+1/−5
5.12.2012 19:55

J14i42ř93í 27K24r31e76j80č15í97k 2377758194246

A teď si představ, že když je třeba blbá mlha (nebo sníh, sopka, či jiná "prkotina"), tak nelítaj letadla společností s se stonásobnym rozpočtem a to třeba tejden.

Taky něco neni dobře a co s tim naděláš ? Moc si to bereš, tři hodiny jsou prkotina... ;-)

+6/−1
5.12.2012 20:22

L21u33k78á27š 15H19l49o63u52c34a14l 6292380561294

a ve stredu v 15.55 byla v Kosirich mlha?

+1/−1
6.12.2012 0:10

J68i75ř94í 24K67r29e46j84č36í80k 2787928954856

Co tím chtěl básník říct ? Bude pointa ?

0/−1
6.12.2012 11:35

J26a16n 55M15a97j65e44r 5257287

Tak DPP zdraží jízdné, aby byly neustále připravené pro špičku náhradní busy a řidiči a až se zase něco stane, tak pan Hloucal nepříjde o 1/2 hodiny později na schůzku;-D

+1/−1
5.12.2012 22:58

L92u51k95á49š 89H68l23o93u91c29a60l 6452320411614

pripada Vam 12 miliard dotace od mesta + 3,5 miliardy vybranych na jizdnem od zakazniku malo na zajisteni operarivni zalohy busu? potom tedy v tomto meste/state nemuze fungovat nic

+1/−1
6.12.2012 0:13

J51a93n 73Š47v51a45n36d26r52l77í35k 7276578236400

Také je problém v tom, že pokud se to stalo na tomto místě, jsou nějáké tramvaje zablokované ve směru od Anděla směrem k nehodě, a od Sídliště Řepy k nehodě. Dále, než se někde najdou autobusy, které mohou jezdit, jde o to aby řidiči nejezdili více, než zákonem můžou, což je myslím maximálně 4 hodiny v kuse a nečerpají někde bezpečnostní přestávku také chvíli trvá, dále pokud tam byla kolona vozidel tak se může stát, že náhradní autobusy stály v této koloně a nemohly přijet k zastávce kde jste stál

+2/−1
6.12.2012 8:28

M89a84r52e56k 11T71u70r78n56o25v23e85c 7855722450496

Jel jsem asi v 17.30 ze Sídliště Homolka a na zastávce čekalo nějaké neobvykle velké množství lidí, dychtících svézt se autobusem. Asi tam čekali dost dlouho. Když pak 167 přijela, byla dost plná... A na každé další zastávce směrem k Andělu to bylo jen a jen horší. Čím to tedy bylo, když 167 NEBYLA použita jako náhrada za tramvaje?

+1/0
5.12.2012 20:48

L92u74k93á63š 13H90l95o73u82c66a35l 6532710631504

protoze NIKDO z DPP nebyl schopen dat lidem informaci o tom, co se stalo. pokud si to clovek neprecetl z idnesu a spol., tak cekal...

+1/−1
6.12.2012 0:16

M64a80r61t39i75n 92V75e40i89s79s 2257276315383

Děkuji řidiči, že zbavil Prahu dvou naprosto nepoužitelných tramvají. (I když to asi nebyl záměr :-/) Když jsou radní takoví matláci, že objednávají tramvaje, do kterých se nikdo nevejde, tak se jich holt budem muset zbavovat takto zdola. ;-)

+2/−5
5.12.2012 18:29
Foto

R59o49b52e16r37t 42P52l63o58c36h 4986872781733

Zbavil Prahu jednoho zbytečného Porsche. Tramvaj 15T je v pohodě.

+2/0
5.12.2012 20:03

M44a45r26e17k 92T73u57r15n34o43v68e56c 7275442140826

Po pravdě - já dřív hodně nadával na 14T a myslel jsem si, že horší to už být nebude a 15T jsem si docela idealizoval. No a teď v poslední době, když už jsem se s ní také párkrát svezl (protože začala jezdit na trasách, kterými cestuji), už 15T tak chválit nemůžu. Například ty dřevěné sedačky, o kterých si všichni mysleli, že budou lepší, než polstrované - při sebemenším zpomalení z nich skoro každý sjíždí. Podivně řešený "zadní salónek"... Jak jsem na 14T vždycky nadával, teď je mám na své delší cesty přes Prahu skoro nejraději. Vždycky si zalezu co nejvíc dopředu za řidiče - skoro vždycky je tam místo a skoro nikdo se tam necpe a já tak můžu nerušeně absolovat svůj 30minutový průjezd Prahou. :-)

+2/0
5.12.2012 20:44

O87n73d73r44e32j 26L81i46p43t31a97k 7111310340399

14T nejsou pro prazskou aglomeraci absolutne pripustne! ze si sedite s miste kam nikdo nechodi je pouze dukazem, ze ta tramvaj je navrzena spatne.cilem ma byt rovnomerne rozlozeni cestujicich. proste 1. a posledni dvere jsou absolutne k nicemu. co se tyce 15T, jedina vytka patri opravdu sedackam, ale neni to zas takovy hardcore. Zadni cast je opravdu ponekud zvlastni, ale neprijde mi to takovy extrem jako u 14T. Jak uz jsem kdesi psal, na 14T je zajimava jenom ta elektronika, jinak je to vozidlo naprosto k nicemu.

a posledni vec! radeji budu sedet na prkne nez na pochcane a proprdene sedace kde se okotilo milion blech a filcek!

+2/−1
6.12.2012 7:55

O87n23d12r94e53j 62L18i34p57t80a54k 7241190470809

chtel jsem rict v 1. radku NEpripustne :-/

0/0
6.12.2012 7:56

L24u18k59á75š 47H34l23o44u50c27a63l 6782720701754

pokud se ta nehoda stala opravdu v 15.55, tak dispečerům DPP trvalo skoro 40min aby vypravili první náhradní autobus směrem na Anděla. to je teda pružnost :(

hlavně, že přímo na Kavalírce stál prázdný bus, který tam končí (tuším, že č.123), který mohli využít a poslat dolů

0/0
5.12.2012 17:11

H56a82n98a 13S80k42o24u48m60a30l79o49v26á 5630777122

Jo, posílená autobusová doprava opravdu stála za to. 167 normálně jezdí jedna za druhou, ale tentokrát jsem na ni čekala snad 20 minut. A samozřejmě se do ní lidi pak nemohli nacpat.

0/0
5.12.2012 19:04

A72l98e62x16a88n50d55r 86K15o74s78t61k77a 5889836449626

Na jednu stranu chápu, že nemají připravených 20 či 40 autobusů navíc jako zálohu, které by mohli nasadit okamžitě, na stranu druhou, přesně jak říkáte. z několika konečných lze přesměrovat busy prakticky okamžitě, takže by tam něco jezdilo skoro hned. A holt, v zájmu udržení provozu na poměrně klíčové trase by okolní busy nejely co 10, ale co 15 minut. 40 minut do příjezdu prvního náhradního busu bych viděl na vyhazov toho dispečera, který si neporadil. Ostatně, kamarád jezdí balíkovou dopravu a zažil jsem kolikrát, že mu volali z dispečinku: Hele, je problém. musíš na depo teď hned a pak ještě rozoz tady a svoz támhle, kleklo nám auto (nebo stojí v zácpě na D1, taky oblíbená hláška!) Zajímavé, že jeden dispečer dopravy to zařídit umí a druhý ne.

0/0
5.12.2012 19:24

P80e33t70r 24L15u65d47a10n69e98k 1547674847953

ve špičce prakticky nikdy nestojí bus na konečné jen tak. v naprosté většině případů to znamená, že řidič čerpá bezpečnostní přestávku, takže to není tak jednoduché.

+3/0
5.12.2012 22:36

J80a71n 25M90a78j20e64r 5867157

Tady dost lidí vidí všechno hrozně jednoduše. Stejně tak pak vypadají jejich příspěvky.

+2/0
5.12.2012 22:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.