Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V prodlouženém úseku metra A by lidé mohli telefonovat v tunelu

Pokud cestující ve vagónech pražského metra telefonují a vjedou do podzemního tunelu, signál se ztratí. Změnit by se to mohlo na prodlouženém úseku trasy A z Dejvické do Motola. Sám Dopravní podnik na to ale nemá, spoléhá na mobilní operátory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S68t15a19n88i57s58l81a25v 96K26y27s96e68l87a 5103385860807

Já si naopak myslím, že kdyby se v metru neukazovalo, kdy předchozí metro odjelo, ale kdy má přijet další, nemuselo by to stát miliony na projektory, který jsou stejně k ničemu, ale mohl by se čas ukazovat na těch tabulích, co jsou uprostřed každého metra a upozorňují, když vlak končí třeba na Kačerově. Mimo to, ten čas zjistit jde, tak nevím, kde by byl problém to zavést.

Pro ty, co si myslí, že je to zbytečnost, tak všude v Evropě tento systém mají a je výhodný jak pro turisty, tak i pro obyvatele - ne vždycky chci chodit přes půl stanice, abych se podíval do jízdního řádu, kdy mi jede další metro.

+1/0
4.1.2013 16:47

D61a54n34i86e75l 15K34o70r76t88s33c68h44a36k 4270324211649

Mate pravdu, displeje tam jsou uz dneska. Bylo by vyhodne, kdyby se i v Praze konecne ukazovalo, kdy ma prijet dalsi metro.

Ale kritika co se tyce intervalu v Prazskem metru opravdu neni na miste. 90 nebo 100 vterin je skvele. Tady ve Frankfurtu n. M. jezdi metro rano a vecer jen kazdych 20 minut, pokud vubec jezdi. Az 40 let stare soupravy maju totiz kazdou chvili nejakou poruchu. Nemluve o casto stojicich eskalatorech a vsudepritomne spine. A za to pak zaplatite vize nez 800 EUR na rocni kupon.

0/−1
4.1.2013 17:43

S95t52a14n47i68s65l60a62v 33K77y83s68e71l45a 5863475490737

Intervaly metra mi vůbec nevadí - po zkušenostech jinde mi přijde, že naše metro je zlatý, nemluvě o tom, jak je naše metro moderní.. Cena je taky přiměřená, jen prostě je tu pár drobností, které by potřebovali změnu.. Co se týká telefonování v metru, stejně by to tolik lidí nevyužívalo, protože není mnohdy slyšet vlastního slova, jen by instalace na pokrytí nešla jen z kapes operátorů, ale i dopravního podniku, takže je to podle mě zbytečnost...

+1/0
4.1.2013 19:14

L12u80k38á14š 63Š85l80e92h91o37f80e89r 1793469765459

Koukám že pro zdejší diskutéry je mobil jen o volání. Ale já bych třeba uvítal signál kvůli pokrytí tunelu připojením k internetu. Ne vždy se vše stihne načíst ve stanici ;-)

+4/0
4.1.2013 11:18

R41a43d75o23s84l68a36v 23K81l56a86u18d26a 5874808964862

Signál v metru je určený převážně pro volání. Také proto operátoři neuvažují o vysokorychlostním připojení. To nikdy nebude ani ve stanicích, natož v tunelech. Bylo by to příliš drahé a zbytečné. Pár minut bez internetu snad může vydržet každý.

0/−3
4.1.2013 13:12

P52e30t40r 36T91a87b27o65r75s72k32y 8807432967477

Ale totez by slo rict i o telefonovani, nemyslite ?

0/0
6.1.2013 14:05

L90u35k13á52š 70H35l88o43u53c24a31l 6172980721754

jak jsem psal níže, lidem, kteří používají telefon jen pro základní funkce, to logicky nevadí, na tom není nic zvláštního. ale nechápu proč se těm ostatním posmívají a mají nutkání (třeba jako dotyčný pode mnou) někomu neustále nabízet nějaké jiné, náhradní řešení, když mobilní signál v tunelu metra je ve vyspělém světě běžnou záležitostí

+1/0
4.1.2013 13:53

L13u55k82á13š 37H25l46o19u49c55a57l 6572190941144

pardon, nade mnou

0/0
4.1.2013 13:54

R41a48d58o49s27l89a84v 38K35l60a63u86d85a 5214698794282

Co se vám nelíbí na tom co jsem napsal? Tohle je fakt, který pronesli zástupci mobilních operátorů.

0/0
4.1.2013 16:03

J92a10n 69M76o96h39y69l31a 3548268636968

Naši operátoři pronášejí mnoho skvělých slov, jen málo z nich je ovšem nějak spjato s fakty.

0/0
5.1.2013 19:22

P23e76t79r 47Š49k81o82d58a 5587540844280

Signál v tunelu je to poslední, co mi v metru chybí. Mnohem radši bych uvítal panely s odjezdy vlaků už při vstupu do stanice.

+4/−1
4.1.2013 10:00

T27o56m51a73s 38A59u97g78u74s38t64y18n 6347376431180

premyslel jste o tom, jak by to vypadalo, kdyby tam byly? (myslim ttim vstup jeste nad eskalatorama)

0/0
4.1.2013 20:19
Foto

M88a28r72t73i31n 41Š22u82b83r48t 1465381864315

Masívní běh "přes mrtvoly" po eskalátorech dolů i v časech, kdy se metro už doběhnout nedá... Řešilo se to několikrát a vždycky se na tento problém narazilo. Nicméně pár míst (třeba Depo Hostivař a nějaké stanice se schody) by to mít mohlo.

0/−1
12.1.2013 20:23

R69o47b25e51r59t 50H87o95m91o93l28k83a 2310832222701

Interval je věčný boj. A to držení dveří se lidi naučili až v posledních letech s novými soupravami. Přejal bych model z Paříže. Tam zapípá signalizace, dveře se o pár centimetrů pouzavřou a následně je hydraulika přirazí takovou rychlostí, že si každý sakra rozmyslí, strkat tam ruku nebo nohu. A interval se špičce méně než minutu je na světě. A v noci? Ve 23:30 to bylo pod 5 minut...

+1/−1
4.1.2013 7:10

R22a22d47o74s68l40a81v 20K96l85a44u67d88a 5894238684912

To držení dveří tady bylo už za bolševiků. S novou soupravou nesouvisí. To s tou Paříží je pochopitelně nesmysl. Něco takového nepatří do civilizace, je to proti bezpečnostním předpisům. Nemusí se jednat o přidržení dveří, ale o to že tam dítě strčí ruku, že se tma zpříčí invalida, že se ve dveřním prostoru někomu udělá špatně, cokoliv.

+2/−1
4.1.2013 8:17

P53e68t27r 92N82e77c92h29a92n36i77c55k46ý 7193386708220

U Madridu zas nejsou veřejné jízdní řády MHD, takže přijď a čekej. O plánování návazností nemluvě.

+2/−1
4.1.2013 6:39

T35o34m90á22š 62H38r64d14ý 9538720159301

Kdyby radši místo vymýšlení ptákovin udělali pořádný spojení na letiště Ruzyně. Je jedno jestli metro, nebo rychlodráhu, hlavně něco! Ty narvaný busy jsou nedůstujný a pomalý.

+5/−8
3.1.2013 23:52

L16u11k79a59s 91N77o24v94a76k 4399449543548

Tak jedu taxikem ne?

Nerikam s letistnima, ale sou tu dispecinky ktery jezdi za 17-18kc/km....

+5/−5
4.1.2013 2:03

R74a14d14o64s59l75a15v 96K75l64a88u77d78a 5894398614882

Stovka jezdí poloprázdná a 119 bývá ve špičce plnější, ale těch 20 min. se dá přežít. Řada lidí vystupuje dřív a z Dědiny už to není nic hrozného.  Pak jsou tady ještě autobusy ČD, kterými jede pár lidí.

+5/−1
4.1.2013 6:27

F38r14a86n98t86i34š96e95k 53S41k23o74č45d94o89p45o66l86e 9349604496933

A není levnější než dráha na letiště koupit pár busu navíc? ;-D

U nás se docela dost lže s tím, že všude v Evropě vede metro na letiště. Naopak skoro všude kde jsem byl tak na letiště metro NEVEDE. :-) Třeba i v Hamburku se jezdí na letiště busem. :-P

+3/−2
4.1.2013 6:34

M10a32r39t46i90n 80Š23í86m83a 6423874100398

Doufám, že to neklapne. Už vidím tu hromadu řvoucích lidí, kteří se snaží překřičet hluk jedoucí soupravy a posléze sami sebe. Osobně jsem rád, že v metru signál není.

+11/−5
3.1.2013 23:19

V66í55ť87a 78N16o67v16á44k 1918313405681

Každý zvládne odeslat sms "jsem v metru" . A pokud na 2. konci Neni úplný blb,tak si těch 10-20 minut počká..Nesmysl se vůbec jako DP v tom angažovat.Stejně by 95% peněz šlo na Kajmany.

+8/−3
3.1.2013 23:06

E98d41a 22D13r14á11b48e44k 7169862753577

Operátoři si umí spočítat, že s minutovou tarifikací se jim to nevyplatí. Jeden hovor "jsem v metru, zavolej za chvíli", druhý hovor "ještě jsem v metru", třetí hovor mimo metro. To se vyplatí víc, než kdyby se během minuty během vjezdu do tunelu stihlo vše vyřídit.

+9/−3
3.1.2013 21:59

R87o16b24e40r53t 38H42o57m94o59l78k21a 2970552542801

Jenže minutová tarifikace už pomalu ale jistě končí. Už dneska má spousta lidí vteřinovou...

0/−3
4.1.2013 7:05

J86a61n 17J11e97l76í91n49e10k 8823785412486

To slyšíme furt, nejsou peníze, nejsou peníze. Peníze jsou, ale na Kajmanských Ostrovech, nebo v kapse Béma!

+5/−3
3.1.2013 21:50

R64a33d78o78s39l90a98v 53K74l89a62u88d81a 5734488614102

To je pravda. Jenže z celkových výdajů na metro je to zanedbatelné množství, které by metru moc nepomohlo. Tím neříkám že se mi takové jednání líbí.

+1/−6
3.1.2013 21:55

J14a58n 56J67e57l54í78n74e58k 8203245732396

A to slyšíme taky furt, zanedbatelné množství. Ale těch zanedbatelných množství je dohromady nezanedbatelně, takže už je to pak pěkná suma.

+4/−3
3.1.2013 22:21

R69a58d10o19s39l36a10v 41K67l64a54u37d21a 5714548224252

Přirozeně. Ale metro by to do nočních hodin neprodloužilo.

+1/−5
3.1.2013 22:34

S13t52a87n10i78s30l83a79v 17M78a98l14i80n79a 2847784453297

hlavně by se hodilo metro do pozdějších hodin než pouze do čtvrt na jednu

+4/−8
3.1.2013 21:48

R13a87d72o43s22l61a67v 45K93l11a40u45d81a 5344628424172

Nejsou prachy. Provoz metra je velmi nákladný.

+3/−5
3.1.2013 21:49

T70o85m39a90s 38A25u38g32u57s10t37y86n 6837686571750

opilci at si jezdi taxikama ;)

0/−1
4.1.2013 20:16

R51a51d33o52s69l40a36v 41K42l35a81u49d71a 5954748514472

Pražské metro jezdí na čas, který mají v grafikonu na vteřiny. Na každé stanici je jízdní řád, všichni cestující se můžou podívat kdy jim další souprava pojede. Na velkých stanicích je i čas do příjezdu další soupravy. Podle mě je to dostačující. Signál v tunelu je blbost. Tenkrát to bylo tuším mezi I.P. Pavlova - Muzeem a Hl. nádraží, jenže se to neosvědčilo. Vlak je v tunelu příliš hlučný a telefonující se automaticky promění v ukřičeného orangutana.

+26/−8
3.1.2013 21:37

D71a24v92i16d 38R73e71g43n20e64r 5603401587199

Pokrytí signálem už dávno není jen o hlasových hovorech. Je to jen otázka času, až některé aplikace (třeba streamovaná hudba do sluchátek) si to pokrytí vyžádá. A neříkejte prosím nic o tom, že to je zbytečné. Ano, všechno je zbytečné, ale život je od toho, abychom si ho dělali příjemnějším.

+3/−8
3.1.2013 22:52

R42a82d68o40s81l38a89v 46K40l59a96u58d12a 5434888604612

Pokud bude v metru pokrytí, budou lidé telefonovat. A pokud budou telefonovat, budou přirozeně i hulákat. Pražské metro je zkrátka velmi hlučné. Pokrytí tunelů je velmi drahá záležitost a pochopitelně v metru nebude nikdy konkurence. Ve stanicích funguje "vnitrostátní" roaming.

+4/−3
3.1.2013 22:56

D35a85v49i21d 54R63e69g23n76e61r 5193581747749

Tak by bylo nejlepší, kdyby to dopravní podnik pokryl pomocí wifi. Na takovou službu občanům by se snad zdroje mohly najít. Metro je časté a vhodné místo, kde se člověk potřebuje podívat na jízdní řády, mapy, úřední či ordinační hodiny... a podle toho směřovat své další kroky. Jistě, někdo by to používal k hulákání do Skypu, ale mezilidská slušnost se snad má pěstovat jinak, než technickými omezeními.

+2/−7
3.1.2013 23:10

R11a83d26o49s65l12a64v 91K23l57a35u82d43a 5184788714382

Mobilní operátoři platí DP dost vysoký nájem. Nejsem si jistý jestli by taková služba nebyla z jejich strany žalovatelná. Navíc 100% by nesměla být zdarma.

+4/−2
3.1.2013 23:16

R53o59m13a34n 54P18o96l86á28č98e27k 1150766790875

Nemyslím, že má naše metro tak dlouhé trasy, aby hovor nepočkal na konec cesty a nebo si dotyčný počkal na další soupravu.

Ostatní věci spíš vidím jako hodinky s vodotryskem.. Metro má maximální interval 10 minut (když pominu dva spoje ráno, které mají větší mezeru mezi sebou), takže odpočty nevidím jako nějakou srážející cenu pražského metra.

Spíš než problém samotném zabezpečení a tlačení intervalu smerem dolu, ho vidím v plánování dopravy. Třeba dnešní interval 5 minut na trase A okolo půl šesté večer je "luxuxsní".

Metro na nuseláku vyřeší snad někdy hodně v daleké budoucnosti trasa D.

+7/−7
3.1.2013 21:13

L64u83k94á74š 85H92l33o57u95c42a71l 6912850701304

...asi byste mluvil jinak, kdybyste bydlel třeba na rajské zahradě a pracoval ve stodůlkách. každý den 2x 40min v tunelu prakticky bez možnosti vyřídit cokoliv po telefonu. ano, není to nic dramatického, lidstvo žilo bez mobilů stovky let, ale bohužel všechno se zrychluje, na spoustu věcí je třeba reagovat rychle (a není to jen o práci, či penězích), ale především - všude ve světě je to běžné, i ti zmiňovaní Španělé (třeba barcelonské metro je skvostné) mají už asi šest let pokryté tunely. je to asi jako kdybyste říkal: na co si lidi stěžují, že je nová oktávka v česku dražší než v cizině, vždyť tu máme špatný silnice, na to mi stačí stará stodváca.

+5/−4
3.1.2013 21:38

M60i43c15h32a65l 98N71o49v56á74k 1284627472124

Tak třeba já celou cestu do práce vyřizuji e-maily, na odeslání signál ve stanici bohatě stačí a výše zmínění ukřičení orangutani by mě akorát rušili. Každá mince má dvě strany.

+9/−3
3.1.2013 21:42

R86a45d76o46s28l59a22v 14K85l45a30u11d16a 5914818264212

Říká vám něco pojem slušnost? Jestli se cítíte tak důležitý, nejezděte hromadnou dopravou. Fakt nikdo není zvědavej na vaše kecy do mobilu. Hlavně ve špičce je to lahůdka.

+10/−6
3.1.2013 21:47

D25a97v48i82d 10R53e24g87n91e43r 5483101677409

Říká vám něco pojem 21. století? :) Určitě z větší části nepůjde o hlasové hovory, ale o to, aby si člověk mohl přečíst noviny, vyřídit pár mailů nebo si zahrát šachy.

+4/−7
3.1.2013 22:25

M85a55r58e54k 36P24a48l52i70c47k39a 1295869441963

Telefonovat jde i normálním hlasem. Nebo považujete za neslušné, když si v metru dva lidé povídají?

+4/−7
3.1.2013 22:29

R65a57d74o57s17l46a48v 63K62l86a90u62d57a 5354258734132

Nejde. V tunelu v metru do doopravdy nejde. Jak jsem již psal, ta zkušenost z pražského metra tady je. Kravál je v tunelu příliš velký.

+5/−5
3.1.2013 22:31

D28a15v44i55d 56R46e54g12n71e72r 5363101537809

A ještě něco - pravidelně mě rozčiluje, když se chci v metru podívat na jízdní řád, jestli bude lepší vystoupit na stanici X nebo Y, ovšem než se mi telefon připojí k serveru, tak jsem stanici X už přejel. Nehledě na vybíjení baterky při neustálých pokusech o připojení.

+4/−5
3.1.2013 22:30

R66a78d90o36s84l72a51v 60K92l46a90u95d67a 5444618894262

Tak tím je to vyřešené. Pojedete ze stanice Y:-)

+7/−4
3.1.2013 22:33

D54a72v35i10d 81R10e50g18n20e29r 5553441727219

No ... a jsem nasraný, ztratím nějaký čas, vyprodukuju nižší HDP... a na krizi je zaděláno. :)

+4/−5
3.1.2013 22:35

L62u19k16á34š 82H66l97o40u10c61a66l 6212970631604

mívám podobný problém, ale pánové nad vámi to nedokáží pochopit. já jim to neberu, každý se chová tak, jak je mu blízké.

a kritizovat někoho (nebo si z něj dělat srandu) jenom proto, že dokážete používat mobil pro řadu jiných, užitečných funkcí kromě běžného telefonování (od toho se jim říká chytré telefony) ukazuje na jejich netoleranci a buranství.

+1/0
4.1.2013 13:51

P78a20v50l80a 55B81r36u27z79k84o77v49a 5277736534956

Není nic snazšího než si do mobilu stáhnout jízdní řády dostupné offline - MHD, autobusy, vlaky v ČR i v zahraničí, pravidelné aktualizace, když je člověk online. Já platím asi 70 korun za rok, někde.to je nejspíš i zdarma.

Najde mi to dokonce i autobus do IKEA nebo Fashion arény, které zajišťuje soukromý dopravce.

+5/−1
4.1.2013 0:26

J25a30n 34B38u85d61a19ř 1772331275248

Také si v metru vyhledávám vhodný návazný spoj a tím pádem i výstupní stanici a vždy to bez problémů stíhám. Ideální je si v aplikaci předvyplnit údaje ještě během jízdy v tunelu a v okamžiku příjezdu vlaku do stanice již pouze odklepnout vyhledávání. Pak doba na připojení telefonu k serveru bohatě dostačuje. ;-)

+3/−1
4.1.2013 1:02

J71a73n 43M69o12h85y57l41a 3198148626268

Vzhledem k tomu, že pokrytí je často tristní i na zastávkách, tak to bohužel mnohdy nestačí.

0/0
5.1.2013 19:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.