Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V prodlouženém úseku metra A by lidé mohli telefonovat v tunelu

Pokud cestující ve vagónech pražského metra telefonují a vjedou do podzemního tunelu, signál se ztratí. Změnit by se to mohlo na prodlouženém úseku trasy A z Dejvické do Motola. Sám Dopravní podnik na to ale nemá, spoléhá na mobilní operátory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S67t50a35n24i68s50l55a87v 27K67y55s73e33l89a 5123475420987

Já si naopak myslím, že kdyby se v metru neukazovalo, kdy předchozí metro odjelo, ale kdy má přijet další, nemuselo by to stát miliony na projektory, který jsou stejně k ničemu, ale mohl by se čas ukazovat na těch tabulích, co jsou uprostřed každého metra a upozorňují, když vlak končí třeba na Kačerově. Mimo to, ten čas zjistit jde, tak nevím, kde by byl problém to zavést.

Pro ty, co si myslí, že je to zbytečnost, tak všude v Evropě tento systém mají a je výhodný jak pro turisty, tak i pro obyvatele - ne vždycky chci chodit přes půl stanice, abych se podíval do jízdního řádu, kdy mi jede další metro.

+1/0
4.1.2013 16:47

D63a64n94i80e72l 15K51o94r71t82s18c61h65a64k 4260794831389

Mate pravdu, displeje tam jsou uz dneska. Bylo by vyhodne, kdyby se i v Praze konecne ukazovalo, kdy ma prijet dalsi metro.

Ale kritika co se tyce intervalu v Prazskem metru opravdu neni na miste. 90 nebo 100 vterin je skvele. Tady ve Frankfurtu n. M. jezdi metro rano a vecer jen kazdych 20 minut, pokud vubec jezdi. Az 40 let stare soupravy maju totiz kazdou chvili nejakou poruchu. Nemluve o casto stojicich eskalatorech a vsudepritomne spine. A za to pak zaplatite vize nez 800 EUR na rocni kupon.

0/−1
4.1.2013 17:43

S52t81a79n43i71s77l32a95v 82K91y61s89e30l27a 5503985470307

Intervaly metra mi vůbec nevadí - po zkušenostech jinde mi přijde, že naše metro je zlatý, nemluvě o tom, jak je naše metro moderní.. Cena je taky přiměřená, jen prostě je tu pár drobností, které by potřebovali změnu.. Co se týká telefonování v metru, stejně by to tolik lidí nevyužívalo, protože není mnohdy slyšet vlastního slova, jen by instalace na pokrytí nešla jen z kapes operátorů, ale i dopravního podniku, takže je to podle mě zbytečnost...

+1/0
4.1.2013 19:14

L90u71k78á52š 15Š17l83e89h71o46f82e26r 1313509205679

Koukám že pro zdejší diskutéry je mobil jen o volání. Ale já bych třeba uvítal signál kvůli pokrytí tunelu připojením k internetu. Ne vždy se vše stihne načíst ve stanici ;-)

+4/0
4.1.2013 11:18

R75a63d75o66s81l13a28v 81K84l33a53u71d45a 5864698934852

Signál v metru je určený převážně pro volání. Také proto operátoři neuvažují o vysokorychlostním připojení. To nikdy nebude ani ve stanicích, natož v tunelech. Bylo by to příliš drahé a zbytečné. Pár minut bez internetu snad může vydržet každý.

0/−3
4.1.2013 13:12

P73e73t76r 53T61a20b42o60r54s56k80y 8857242267977

Ale totez by slo rict i o telefonovani, nemyslite ?

0/0
6.1.2013 14:05

L23u62k45á47š 79H64l45o66u28c16a17l 6282460891134

jak jsem psal níže, lidem, kteří používají telefon jen pro základní funkce, to logicky nevadí, na tom není nic zvláštního. ale nechápu proč se těm ostatním posmívají a mají nutkání (třeba jako dotyčný pode mnou) někomu neustále nabízet nějaké jiné, náhradní řešení, když mobilní signál v tunelu metra je ve vyspělém světě běžnou záležitostí

+1/0
4.1.2013 13:53

L97u71k16á71š 69H39l76o17u30c17a94l 6802660851304

pardon, nade mnou

0/0
4.1.2013 13:54

R68a31d86o15s90l80a50v 12K74l78a65u55d39a 5634578224692

Co se vám nelíbí na tom co jsem napsal? Tohle je fakt, který pronesli zástupci mobilních operátorů.

0/0
4.1.2013 16:03

J53a81n 86M50o18h16y94l89a 3288808786618

Naši operátoři pronášejí mnoho skvělých slov, jen málo z nich je ovšem nějak spjato s fakty.

0/0
5.1.2013 19:22

P58e94t23r 78Š22k25o36d77a 5447240334410

Signál v tunelu je to poslední, co mi v metru chybí. Mnohem radši bych uvítal panely s odjezdy vlaků už při vstupu do stanice.

+4/−1
4.1.2013 10:00

T26o75m18a21s 27A17u63g47u30s53t72y59n 6897406491490

premyslel jste o tom, jak by to vypadalo, kdyby tam byly? (myslim ttim vstup jeste nad eskalatorama)

0/0
4.1.2013 20:19
Foto

M18a53r41t84i36n 32Š62u63b39r77t 1945481334805

Masívní běh "přes mrtvoly" po eskalátorech dolů i v časech, kdy se metro už doběhnout nedá... Řešilo se to několikrát a vždycky se na tento problém narazilo. Nicméně pár míst (třeba Depo Hostivař a nějaké stanice se schody) by to mít mohlo.

0/−1
12.1.2013 20:23

R53o76b73e74r33t 11H52o57m69o73l18k28a 2700282552731

Interval je věčný boj. A to držení dveří se lidi naučili až v posledních letech s novými soupravami. Přejal bych model z Paříže. Tam zapípá signalizace, dveře se o pár centimetrů pouzavřou a následně je hydraulika přirazí takovou rychlostí, že si každý sakra rozmyslí, strkat tam ruku nebo nohu. A interval se špičce méně než minutu je na světě. A v noci? Ve 23:30 to bylo pod 5 minut...

+1/−1
4.1.2013 7:10

R70a68d82o50s50l21a61v 69K11l48a80u69d86a 5454628854732

To držení dveří tady bylo už za bolševiků. S novou soupravou nesouvisí. To s tou Paříží je pochopitelně nesmysl. Něco takového nepatří do civilizace, je to proti bezpečnostním předpisům. Nemusí se jednat o přidržení dveří, ale o to že tam dítě strčí ruku, že se tma zpříčí invalida, že se ve dveřním prostoru někomu udělá špatně, cokoliv.

+2/−1
4.1.2013 8:17

P54e30t70r 16N42e69c75h40a88n81i23c38k62ý 7613926808870

U Madridu zas nejsou veřejné jízdní řády MHD, takže přijď a čekej. O plánování návazností nemluvě.

+2/−1
4.1.2013 6:39

T36o83m85á63š 78H14r95d13ý 9868860479651

Kdyby radši místo vymýšlení ptákovin udělali pořádný spojení na letiště Ruzyně. Je jedno jestli metro, nebo rychlodráhu, hlavně něco! Ty narvaný busy jsou nedůstujný a pomalý.

+5/−8
3.1.2013 23:52

L82u25k52a47s 22N38o57v79a42k 4809859693228

Tak jedu taxikem ne?

Nerikam s letistnima, ale sou tu dispecinky ktery jezdi za 17-18kc/km....

+5/−5
4.1.2013 2:03

R87a59d67o87s22l22a96v 82K33l66a58u89d69a 5664438324492

Stovka jezdí poloprázdná a 119 bývá ve špičce plnější, ale těch 20 min. se dá přežít. Řada lidí vystupuje dřív a z Dědiny už to není nic hrozného.  Pak jsou tady ještě autobusy ČD, kterými jede pár lidí.

+5/−1
4.1.2013 6:27

F58r54a32n92t76i53š64e58k 30S79k17o21č75d48o33p27o75l66e 9919974306633

A není levnější než dráha na letiště koupit pár busu navíc? ;-D

U nás se docela dost lže s tím, že všude v Evropě vede metro na letiště. Naopak skoro všude kde jsem byl tak na letiště metro NEVEDE. :-) Třeba i v Hamburku se jezdí na letiště busem. :-P

+3/−2
4.1.2013 6:34

M30a88r75t22i57n 19Š24í71m78a 6133574480148

Doufám, že to neklapne. Už vidím tu hromadu řvoucích lidí, kteří se snaží překřičet hluk jedoucí soupravy a posléze sami sebe. Osobně jsem rád, že v metru signál není.

+11/−5
3.1.2013 23:19

V41í14ť62a 67N78o60v76á45k 1738723645571

Každý zvládne odeslat sms "jsem v metru" . A pokud na 2. konci Neni úplný blb,tak si těch 10-20 minut počká..Nesmysl se vůbec jako DP v tom angažovat.Stejně by 95% peněz šlo na Kajmany.

+8/−3
3.1.2013 23:06

E10d65a 90D49r12á23b43e73k 7469952223787

Operátoři si umí spočítat, že s minutovou tarifikací se jim to nevyplatí. Jeden hovor "jsem v metru, zavolej za chvíli", druhý hovor "ještě jsem v metru", třetí hovor mimo metro. To se vyplatí víc, než kdyby se během minuty během vjezdu do tunelu stihlo vše vyřídit.

+9/−3
3.1.2013 21:59

R15o74b60e11r80t 75H74o16m23o79l54k66a 2980302282351

Jenže minutová tarifikace už pomalu ale jistě končí. Už dneska má spousta lidí vteřinovou...

0/−3
4.1.2013 7:05

J64a16n 30J33e83l72í54n95e80k 8963415162446

To slyšíme furt, nejsou peníze, nejsou peníze. Peníze jsou, ale na Kajmanských Ostrovech, nebo v kapse Béma!

+5/−3
3.1.2013 21:50

R69a97d66o52s61l85a13v 84K69l32a92u28d97a 5584798464652

To je pravda. Jenže z celkových výdajů na metro je to zanedbatelné množství, které by metru moc nepomohlo. Tím neříkám že se mi takové jednání líbí.

+1/−6
3.1.2013 21:55

J84a95n 92J19e89l73í51n26e97k 8173425542656

A to slyšíme taky furt, zanedbatelné množství. Ale těch zanedbatelných množství je dohromady nezanedbatelně, takže už je to pak pěkná suma.

+4/−3
3.1.2013 22:21

R21a76d18o62s61l93a50v 80K38l96a35u17d65a 5574498854272

Přirozeně. Ale metro by to do nočních hodin neprodloužilo.

+1/−5
3.1.2013 22:34

S86t58a12n70i17s67l64a28v 71M90a33l97i94n74a 2357764173707

hlavně by se hodilo metro do pozdějších hodin než pouze do čtvrt na jednu

+4/−8
3.1.2013 21:48

R97a76d27o29s81l21a58v 29K47l52a33u71d85a 5914238364102

Nejsou prachy. Provoz metra je velmi nákladný.

+3/−5
3.1.2013 21:49

T74o89m47a49s 85A84u64g65u29s25t13y30n 6357366391480

opilci at si jezdi taxikama ;)

0/−1
4.1.2013 20:16

R37a67d74o68s67l20a59v 47K44l80a71u14d44a 5904578174562

Pražské metro jezdí na čas, který mají v grafikonu na vteřiny. Na každé stanici je jízdní řád, všichni cestující se můžou podívat kdy jim další souprava pojede. Na velkých stanicích je i čas do příjezdu další soupravy. Podle mě je to dostačující. Signál v tunelu je blbost. Tenkrát to bylo tuším mezi I.P. Pavlova - Muzeem a Hl. nádraží, jenže se to neosvědčilo. Vlak je v tunelu příliš hlučný a telefonující se automaticky promění v ukřičeného orangutana.

+26/−8
3.1.2013 21:37

D34a49v91i52d 14R78e61g23n98e55r 5833281797209

Pokrytí signálem už dávno není jen o hlasových hovorech. Je to jen otázka času, až některé aplikace (třeba streamovaná hudba do sluchátek) si to pokrytí vyžádá. A neříkejte prosím nic o tom, že to je zbytečné. Ano, všechno je zbytečné, ale život je od toho, abychom si ho dělali příjemnějším.

+3/−8
3.1.2013 22:52

R83a57d13o28s80l62a88v 64K92l27a43u14d93a 5364568194932

Pokud bude v metru pokrytí, budou lidé telefonovat. A pokud budou telefonovat, budou přirozeně i hulákat. Pražské metro je zkrátka velmi hlučné. Pokrytí tunelů je velmi drahá záležitost a pochopitelně v metru nebude nikdy konkurence. Ve stanicích funguje "vnitrostátní" roaming.

+4/−3
3.1.2013 22:56

D74a21v77i31d 57R77e35g38n21e90r 5493861107749

Tak by bylo nejlepší, kdyby to dopravní podnik pokryl pomocí wifi. Na takovou službu občanům by se snad zdroje mohly najít. Metro je časté a vhodné místo, kde se člověk potřebuje podívat na jízdní řády, mapy, úřední či ordinační hodiny... a podle toho směřovat své další kroky. Jistě, někdo by to používal k hulákání do Skypu, ale mezilidská slušnost se snad má pěstovat jinak, než technickými omezeními.

+2/−7
3.1.2013 23:10

R88a41d62o90s50l54a36v 64K89l23a29u55d64a 5954948844852

Mobilní operátoři platí DP dost vysoký nájem. Nejsem si jistý jestli by taková služba nebyla z jejich strany žalovatelná. Navíc 100% by nesměla být zdarma.

+4/−2
3.1.2013 23:16
Foto

R11o30m34a36n 50P54o80l72á66č62e41k 1800876100325

Nemyslím, že má naše metro tak dlouhé trasy, aby hovor nepočkal na konec cesty a nebo si dotyčný počkal na další soupravu.

Ostatní věci spíš vidím jako hodinky s vodotryskem.. Metro má maximální interval 10 minut (když pominu dva spoje ráno, které mají větší mezeru mezi sebou), takže odpočty nevidím jako nějakou srážející cenu pražského metra.

Spíš než problém samotném zabezpečení a tlačení intervalu smerem dolu, ho vidím v plánování dopravy. Třeba dnešní interval 5 minut na trase A okolo půl šesté večer je "luxuxsní".

Metro na nuseláku vyřeší snad někdy hodně v daleké budoucnosti trasa D.

+7/−7
3.1.2013 21:13

L40u36k91á59š 67H71l65o94u73c29a56l 6802350711904

...asi byste mluvil jinak, kdybyste bydlel třeba na rajské zahradě a pracoval ve stodůlkách. každý den 2x 40min v tunelu prakticky bez možnosti vyřídit cokoliv po telefonu. ano, není to nic dramatického, lidstvo žilo bez mobilů stovky let, ale bohužel všechno se zrychluje, na spoustu věcí je třeba reagovat rychle (a není to jen o práci, či penězích), ale především - všude ve světě je to běžné, i ti zmiňovaní Španělé (třeba barcelonské metro je skvostné) mají už asi šest let pokryté tunely. je to asi jako kdybyste říkal: na co si lidi stěžují, že je nová oktávka v česku dražší než v cizině, vždyť tu máme špatný silnice, na to mi stačí stará stodváca.

+5/−4
3.1.2013 21:38

M33i17c86h63a98l 41N29o12v32á78k 1304207622544

Tak třeba já celou cestu do práce vyřizuji e-maily, na odeslání signál ve stanici bohatě stačí a výše zmínění ukřičení orangutani by mě akorát rušili. Každá mince má dvě strany.

+9/−3
3.1.2013 21:42

R13a33d62o31s69l86a91v 39K10l20a66u54d49a 5974638594312

Říká vám něco pojem slušnost? Jestli se cítíte tak důležitý, nejezděte hromadnou dopravou. Fakt nikdo není zvědavej na vaše kecy do mobilu. Hlavně ve špičce je to lahůdka.

+10/−6
3.1.2013 21:47

D72a85v12i63d 98R60e85g76n53e19r 5263391147639

Říká vám něco pojem 21. století? :) Určitě z větší části nepůjde o hlasové hovory, ale o to, aby si člověk mohl přečíst noviny, vyřídit pár mailů nebo si zahrát šachy.

+4/−7
3.1.2013 22:25

M47a12r73e13k 41P63a51l35i61c34k78a 1675879101493

Telefonovat jde i normálním hlasem. Nebo považujete za neslušné, když si v metru dva lidé povídají?

+4/−7
3.1.2013 22:29

R20a55d25o29s25l31a58v 76K76l59a23u46d91a 5644328534362

Nejde. V tunelu v metru do doopravdy nejde. Jak jsem již psal, ta zkušenost z pražského metra tady je. Kravál je v tunelu příliš velký.

+5/−5
3.1.2013 22:31

D36a16v34i89d 96R72e12g34n51e15r 5973111237889

A ještě něco - pravidelně mě rozčiluje, když se chci v metru podívat na jízdní řád, jestli bude lepší vystoupit na stanici X nebo Y, ovšem než se mi telefon připojí k serveru, tak jsem stanici X už přejel. Nehledě na vybíjení baterky při neustálých pokusech o připojení.

+4/−5
3.1.2013 22:30

R15a69d56o37s87l67a61v 37K14l34a65u81d48a 5184198244982

Tak tím je to vyřešené. Pojedete ze stanice Y:-)

+7/−4
3.1.2013 22:33

D54a98v87i69d 24R97e24g67n49e27r 5283111427529

No ... a jsem nasraný, ztratím nějaký čas, vyprodukuju nižší HDP... a na krizi je zaděláno. :)

+4/−5
3.1.2013 22:35

L17u30k31á35š 77H39l37o28u29c69a53l 6672260801824

mívám podobný problém, ale pánové nad vámi to nedokáží pochopit. já jim to neberu, každý se chová tak, jak je mu blízké.

a kritizovat někoho (nebo si z něj dělat srandu) jenom proto, že dokážete používat mobil pro řadu jiných, užitečných funkcí kromě běžného telefonování (od toho se jim říká chytré telefony) ukazuje na jejich netoleranci a buranství.

+1/0
4.1.2013 13:51

P73a56v35l63a 44B82r13u98z30k65o51v38a 5367556254546

Není nic snazšího než si do mobilu stáhnout jízdní řády dostupné offline - MHD, autobusy, vlaky v ČR i v zahraničí, pravidelné aktualizace, když je člověk online. Já platím asi 70 korun za rok, někde.to je nejspíš i zdarma.

Najde mi to dokonce i autobus do IKEA nebo Fashion arény, které zajišťuje soukromý dopravce.

+5/−1
4.1.2013 0:26

J16a81n 98B87u51d20a89ř 1882531545858

Také si v metru vyhledávám vhodný návazný spoj a tím pádem i výstupní stanici a vždy to bez problémů stíhám. Ideální je si v aplikaci předvyplnit údaje ještě během jízdy v tunelu a v okamžiku příjezdu vlaku do stanice již pouze odklepnout vyhledávání. Pak doba na připojení telefonu k serveru bohatě dostačuje. ;-)

+3/−1
4.1.2013 1:02

J82a17n 86M50o50h87y14l15a 3438248116218

Vzhledem k tomu, že pokrytí je často tristní i na zastávkách, tak to bohužel mnohdy nestačí.

0/0
5.1.2013 19:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.