Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V prodlouženém úseku metra A by lidé mohli telefonovat v tunelu

Pokud cestující ve vagónech pražského metra telefonují a vjedou do podzemního tunelu, signál se ztratí. Změnit by se to mohlo na prodlouženém úseku trasy A z Dejvické do Motola. Sám Dopravní podnik na to ale nemá, spoléhá na mobilní operátory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S54t53a28n47i11s19l13a11v 96K95y94s87e80l44a 5583545900937

Já si naopak myslím, že kdyby se v metru neukazovalo, kdy předchozí metro odjelo, ale kdy má přijet další, nemuselo by to stát miliony na projektory, který jsou stejně k ničemu, ale mohl by se čas ukazovat na těch tabulích, co jsou uprostřed každého metra a upozorňují, když vlak končí třeba na Kačerově. Mimo to, ten čas zjistit jde, tak nevím, kde by byl problém to zavést.

Pro ty, co si myslí, že je to zbytečnost, tak všude v Evropě tento systém mají a je výhodný jak pro turisty, tak i pro obyvatele - ne vždycky chci chodit přes půl stanice, abych se podíval do jízdního řádu, kdy mi jede další metro.

+1/0
4.1.2013 16:47

D90a61n22i11e69l 94K56o49r93t37s22c61h22a44k 4940904411149

Mate pravdu, displeje tam jsou uz dneska. Bylo by vyhodne, kdyby se i v Praze konecne ukazovalo, kdy ma prijet dalsi metro.

Ale kritika co se tyce intervalu v Prazskem metru opravdu neni na miste. 90 nebo 100 vterin je skvele. Tady ve Frankfurtu n. M. jezdi metro rano a vecer jen kazdych 20 minut, pokud vubec jezdi. Az 40 let stare soupravy maju totiz kazdou chvili nejakou poruchu. Nemluve o casto stojicich eskalatorech a vsudepritomne spine. A za to pak zaplatite vize nez 800 EUR na rocni kupon.

0/−1
4.1.2013 17:43

S29t89a38n81i75s70l45a29v 18K21y36s34e30l22a 5343535600617

Intervaly metra mi vůbec nevadí - po zkušenostech jinde mi přijde, že naše metro je zlatý, nemluvě o tom, jak je naše metro moderní.. Cena je taky přiměřená, jen prostě je tu pár drobností, které by potřebovali změnu.. Co se týká telefonování v metru, stejně by to tolik lidí nevyužívalo, protože není mnohdy slyšet vlastního slova, jen by instalace na pokrytí nešla jen z kapes operátorů, ale i dopravního podniku, takže je to podle mě zbytečnost...

+1/0
4.1.2013 19:14

L58u53k82á33š 89Š61l24e74h87o45f82e59r 1923889135539

Koukám že pro zdejší diskutéry je mobil jen o volání. Ale já bych třeba uvítal signál kvůli pokrytí tunelu připojením k internetu. Ne vždy se vše stihne načíst ve stanici ;-)

+4/0
4.1.2013 11:18

R35a10d64o18s85l50a64v 50K86l45a22u69d17a 5984378674832

Signál v metru je určený převážně pro volání. Také proto operátoři neuvažují o vysokorychlostním připojení. To nikdy nebude ani ve stanicích, natož v tunelech. Bylo by to příliš drahé a zbytečné. Pár minut bez internetu snad může vydržet každý.

0/−3
4.1.2013 13:12

P42e41t86r 31T94a98b76o66r10s82k10y 8467572277467

Ale totez by slo rict i o telefonovani, nemyslite ?

0/0
6.1.2013 14:05

L31u75k85á33š 88H51l75o18u87c42a46l 6542480541664

jak jsem psal níže, lidem, kteří používají telefon jen pro základní funkce, to logicky nevadí, na tom není nic zvláštního. ale nechápu proč se těm ostatním posmívají a mají nutkání (třeba jako dotyčný pode mnou) někomu neustále nabízet nějaké jiné, náhradní řešení, když mobilní signál v tunelu metra je ve vyspělém světě běžnou záležitostí

+1/0
4.1.2013 13:53

L87u17k24á75š 60H57l25o32u39c11a86l 6512850661644

pardon, nade mnou

0/0
4.1.2013 13:54

R14a38d28o74s47l41a23v 13K78l42a66u33d97a 5884588544382

Co se vám nelíbí na tom co jsem napsal? Tohle je fakt, který pronesli zástupci mobilních operátorů.

0/0
4.1.2013 16:03

J22a42n 93M91o31h81y66l88a 3168538556328

Naši operátoři pronášejí mnoho skvělých slov, jen málo z nich je ovšem nějak spjato s fakty.

0/0
5.1.2013 19:22

P11e10t88r 50Š33k38o17d35a 5727160354740

Signál v tunelu je to poslední, co mi v metru chybí. Mnohem radši bych uvítal panely s odjezdy vlaků už při vstupu do stanice.

+4/−1
4.1.2013 10:00

T14o44m43a92s 33A26u43g79u55s58t38y52n 6727716811560

premyslel jste o tom, jak by to vypadalo, kdyby tam byly? (myslim ttim vstup jeste nad eskalatorama)

0/0
4.1.2013 20:19
Foto

M60a85r41t86i66n 80Š76u41b76r82t 1735601514285

Masívní běh "přes mrtvoly" po eskalátorech dolů i v časech, kdy se metro už doběhnout nedá... Řešilo se to několikrát a vždycky se na tento problém narazilo. Nicméně pár míst (třeba Depo Hostivař a nějaké stanice se schody) by to mít mohlo.

0/−1
12.1.2013 20:23

R65o16b16e28r87t 85H47o72m65o88l19k75a 2760522702461

Interval je věčný boj. A to držení dveří se lidi naučili až v posledních letech s novými soupravami. Přejal bych model z Paříže. Tam zapípá signalizace, dveře se o pár centimetrů pouzavřou a následně je hydraulika přirazí takovou rychlostí, že si každý sakra rozmyslí, strkat tam ruku nebo nohu. A interval se špičce méně než minutu je na světě. A v noci? Ve 23:30 to bylo pod 5 minut...

+1/−1
4.1.2013 7:10

R61a56d59o74s86l73a47v 18K33l67a11u26d49a 5514828384362

To držení dveří tady bylo už za bolševiků. S novou soupravou nesouvisí. To s tou Paříží je pochopitelně nesmysl. Něco takového nepatří do civilizace, je to proti bezpečnostním předpisům. Nemusí se jednat o přidržení dveří, ale o to že tam dítě strčí ruku, že se tma zpříčí invalida, že se ve dveřním prostoru někomu udělá špatně, cokoliv.

+2/−1
4.1.2013 8:17

P91e32t45r 54N83e94c18h87a29n52i77c90k13ý 7333706408160

U Madridu zas nejsou veřejné jízdní řády MHD, takže přijď a čekej. O plánování návazností nemluvě.

+2/−1
4.1.2013 6:39

T22o13m90á53š 77H41r67d19ý 9648280469561

Kdyby radši místo vymýšlení ptákovin udělali pořádný spojení na letiště Ruzyně. Je jedno jestli metro, nebo rychlodráhu, hlavně něco! Ty narvaný busy jsou nedůstujný a pomalý.

+5/−8
3.1.2013 23:52

L25u46k36a46s 50N59o47v10a31k 4779609513868

Tak jedu taxikem ne?

Nerikam s letistnima, ale sou tu dispecinky ktery jezdi za 17-18kc/km....

+5/−5
4.1.2013 2:03

R66a30d69o27s29l43a39v 84K43l39a78u46d81a 5234908774442

Stovka jezdí poloprázdná a 119 bývá ve špičce plnější, ale těch 20 min. se dá přežít. Řada lidí vystupuje dřív a z Dědiny už to není nic hrozného.  Pak jsou tady ještě autobusy ČD, kterými jede pár lidí.

+5/−1
4.1.2013 6:27

F28r75a70n40t14i16š50e53k 62S73k32o40č83d44o52p49o66l21e 9209964916443

A není levnější než dráha na letiště koupit pár busu navíc? ;-D

U nás se docela dost lže s tím, že všude v Evropě vede metro na letiště. Naopak skoro všude kde jsem byl tak na letiště metro NEVEDE. :-) Třeba i v Hamburku se jezdí na letiště busem. :-P

+3/−2
4.1.2013 6:34

M84a16r70t81i16n 57Š10í67m45a 6563324860588

Doufám, že to neklapne. Už vidím tu hromadu řvoucích lidí, kteří se snaží překřičet hluk jedoucí soupravy a posléze sami sebe. Osobně jsem rád, že v metru signál není.

+11/−5
3.1.2013 23:19

V84í79ť55a 62N24o29v73á66k 1698163545591

Každý zvládne odeslat sms "jsem v metru" . A pokud na 2. konci Neni úplný blb,tak si těch 10-20 minut počká..Nesmysl se vůbec jako DP v tom angažovat.Stejně by 95% peněz šlo na Kajmany.

+8/−3
3.1.2013 23:06

E94d36a 96D25r12á79b79e52k 7839902643697

Operátoři si umí spočítat, že s minutovou tarifikací se jim to nevyplatí. Jeden hovor "jsem v metru, zavolej za chvíli", druhý hovor "ještě jsem v metru", třetí hovor mimo metro. To se vyplatí víc, než kdyby se během minuty během vjezdu do tunelu stihlo vše vyřídit.

+9/−3
3.1.2013 21:59

R32o98b92e53r94t 37H75o17m95o85l66k69a 2200582952771

Jenže minutová tarifikace už pomalu ale jistě končí. Už dneska má spousta lidí vteřinovou...

0/−3
4.1.2013 7:05

J28a77n 25J98e25l31í21n31e13k 8513435762516

To slyšíme furt, nejsou peníze, nejsou peníze. Peníze jsou, ale na Kajmanských Ostrovech, nebo v kapse Béma!

+5/−3
3.1.2013 21:50

R44a73d93o25s85l40a24v 36K29l70a41u40d47a 5624188684372

To je pravda. Jenže z celkových výdajů na metro je to zanedbatelné množství, které by metru moc nepomohlo. Tím neříkám že se mi takové jednání líbí.

+1/−6
3.1.2013 21:55

J14a53n 82J11e33l15í75n64e54k 8103865702496

A to slyšíme taky furt, zanedbatelné množství. Ale těch zanedbatelných množství je dohromady nezanedbatelně, takže už je to pak pěkná suma.

+4/−3
3.1.2013 22:21

R52a92d97o65s61l21a72v 53K34l27a80u51d97a 5164828684772

Přirozeně. Ale metro by to do nočních hodin neprodloužilo.

+1/−5
3.1.2013 22:34

S67t12a62n75i47s89l92a49v 20M68a27l60i41n39a 2367644793287

hlavně by se hodilo metro do pozdějších hodin než pouze do čtvrt na jednu

+4/−8
3.1.2013 21:48

R47a41d80o11s96l94a82v 79K35l11a59u35d97a 5914948754412

Nejsou prachy. Provoz metra je velmi nákladný.

+3/−5
3.1.2013 21:49

T84o18m73a15s 13A15u25g50u51s54t92y92n 6877546851280

opilci at si jezdi taxikama ;)

0/−1
4.1.2013 20:16

R87a44d37o95s66l14a66v 91K66l63a91u88d84a 5694358644642

Pražské metro jezdí na čas, který mají v grafikonu na vteřiny. Na každé stanici je jízdní řád, všichni cestující se můžou podívat kdy jim další souprava pojede. Na velkých stanicích je i čas do příjezdu další soupravy. Podle mě je to dostačující. Signál v tunelu je blbost. Tenkrát to bylo tuším mezi I.P. Pavlova - Muzeem a Hl. nádraží, jenže se to neosvědčilo. Vlak je v tunelu příliš hlučný a telefonující se automaticky promění v ukřičeného orangutana.

+26/−8
3.1.2013 21:37

D97a51v55i15d 23R44e36g65n59e54r 5493881857479

Pokrytí signálem už dávno není jen o hlasových hovorech. Je to jen otázka času, až některé aplikace (třeba streamovaná hudba do sluchátek) si to pokrytí vyžádá. A neříkejte prosím nic o tom, že to je zbytečné. Ano, všechno je zbytečné, ale život je od toho, abychom si ho dělali příjemnějším.

+3/−8
3.1.2013 22:52

R56a73d16o20s57l67a79v 73K79l50a80u47d48a 5224358654812

Pokud bude v metru pokrytí, budou lidé telefonovat. A pokud budou telefonovat, budou přirozeně i hulákat. Pražské metro je zkrátka velmi hlučné. Pokrytí tunelů je velmi drahá záležitost a pochopitelně v metru nebude nikdy konkurence. Ve stanicích funguje "vnitrostátní" roaming.

+4/−3
3.1.2013 22:56

D29a38v38i88d 12R39e23g74n10e10r 5403171597279

Tak by bylo nejlepší, kdyby to dopravní podnik pokryl pomocí wifi. Na takovou službu občanům by se snad zdroje mohly najít. Metro je časté a vhodné místo, kde se člověk potřebuje podívat na jízdní řády, mapy, úřední či ordinační hodiny... a podle toho směřovat své další kroky. Jistě, někdo by to používal k hulákání do Skypu, ale mezilidská slušnost se snad má pěstovat jinak, než technickými omezeními.

+2/−7
3.1.2013 23:10

R13a79d26o45s25l77a58v 76K96l84a33u71d15a 5334748944232

Mobilní operátoři platí DP dost vysoký nájem. Nejsem si jistý jestli by taková služba nebyla z jejich strany žalovatelná. Navíc 100% by nesměla být zdarma.

+4/−2
3.1.2013 23:16
Foto

R39o92m72a29n 60P57o57l53á43č92e45k 1560666490665

Nemyslím, že má naše metro tak dlouhé trasy, aby hovor nepočkal na konec cesty a nebo si dotyčný počkal na další soupravu.

Ostatní věci spíš vidím jako hodinky s vodotryskem.. Metro má maximální interval 10 minut (když pominu dva spoje ráno, které mají větší mezeru mezi sebou), takže odpočty nevidím jako nějakou srážející cenu pražského metra.

Spíš než problém samotném zabezpečení a tlačení intervalu smerem dolu, ho vidím v plánování dopravy. Třeba dnešní interval 5 minut na trase A okolo půl šesté večer je "luxuxsní".

Metro na nuseláku vyřeší snad někdy hodně v daleké budoucnosti trasa D.

+7/−7
3.1.2013 21:13

L30u33k77á66š 31H76l20o86u32c51a40l 6532640401344

...asi byste mluvil jinak, kdybyste bydlel třeba na rajské zahradě a pracoval ve stodůlkách. každý den 2x 40min v tunelu prakticky bez možnosti vyřídit cokoliv po telefonu. ano, není to nic dramatického, lidstvo žilo bez mobilů stovky let, ale bohužel všechno se zrychluje, na spoustu věcí je třeba reagovat rychle (a není to jen o práci, či penězích), ale především - všude ve světě je to běžné, i ti zmiňovaní Španělé (třeba barcelonské metro je skvostné) mají už asi šest let pokryté tunely. je to asi jako kdybyste říkal: na co si lidi stěžují, že je nová oktávka v česku dražší než v cizině, vždyť tu máme špatný silnice, na to mi stačí stará stodváca.

+5/−4
3.1.2013 21:38

M89i98c15h86a10l 23N85o96v51á32k 1684907802834

Tak třeba já celou cestu do práce vyřizuji e-maily, na odeslání signál ve stanici bohatě stačí a výše zmínění ukřičení orangutani by mě akorát rušili. Každá mince má dvě strany.

+9/−3
3.1.2013 21:42

R23a30d39o44s66l50a81v 54K17l72a45u29d15a 5494768294142

Říká vám něco pojem slušnost? Jestli se cítíte tak důležitý, nejezděte hromadnou dopravou. Fakt nikdo není zvědavej na vaše kecy do mobilu. Hlavně ve špičce je to lahůdka.

+10/−6
3.1.2013 21:47

D91a22v19i13d 45R51e78g48n52e43r 5353351447629

Říká vám něco pojem 21. století? :) Určitě z větší části nepůjde o hlasové hovory, ale o to, aby si člověk mohl přečíst noviny, vyřídit pár mailů nebo si zahrát šachy.

+4/−7
3.1.2013 22:25

M85a38r12e19k 31P10a18l97i88c52k44a 1905419511793

Telefonovat jde i normálním hlasem. Nebo považujete za neslušné, když si v metru dva lidé povídají?

+4/−7
3.1.2013 22:29

R17a46d29o32s27l75a78v 71K80l76a77u59d95a 5234178554282

Nejde. V tunelu v metru do doopravdy nejde. Jak jsem již psal, ta zkušenost z pražského metra tady je. Kravál je v tunelu příliš velký.

+5/−5
3.1.2013 22:31

D71a19v59i90d 13R39e55g28n95e93r 5323661687539

A ještě něco - pravidelně mě rozčiluje, když se chci v metru podívat na jízdní řád, jestli bude lepší vystoupit na stanici X nebo Y, ovšem než se mi telefon připojí k serveru, tak jsem stanici X už přejel. Nehledě na vybíjení baterky při neustálých pokusech o připojení.

+4/−5
3.1.2013 22:30

R19a37d67o45s95l15a13v 27K85l16a65u31d41a 5534498214832

Tak tím je to vyřešené. Pojedete ze stanice Y:-)

+7/−4
3.1.2013 22:33

D81a95v25i28d 32R90e88g14n17e73r 5133301817569

No ... a jsem nasraný, ztratím nějaký čas, vyprodukuju nižší HDP... a na krizi je zaděláno. :)

+4/−5
3.1.2013 22:35

L15u22k32á67š 32H37l77o21u50c24a54l 6322520351804

mívám podobný problém, ale pánové nad vámi to nedokáží pochopit. já jim to neberu, každý se chová tak, jak je mu blízké.

a kritizovat někoho (nebo si z něj dělat srandu) jenom proto, že dokážete používat mobil pro řadu jiných, užitečných funkcí kromě běžného telefonování (od toho se jim říká chytré telefony) ukazuje na jejich netoleranci a buranství.

+1/0
4.1.2013 13:51

P96a12v77l83a 19B50r69u52z34k86o46v78a 5407886404106

Není nic snazšího než si do mobilu stáhnout jízdní řády dostupné offline - MHD, autobusy, vlaky v ČR i v zahraničí, pravidelné aktualizace, když je člověk online. Já platím asi 70 korun za rok, někde.to je nejspíš i zdarma.

Najde mi to dokonce i autobus do IKEA nebo Fashion arény, které zajišťuje soukromý dopravce.

+5/−1
4.1.2013 0:26

J95a14n 59B59u19d19a84ř 1272831155708

Také si v metru vyhledávám vhodný návazný spoj a tím pádem i výstupní stanici a vždy to bez problémů stíhám. Ideální je si v aplikaci předvyplnit údaje ještě během jízdy v tunelu a v okamžiku příjezdu vlaku do stanice již pouze odklepnout vyhledávání. Pak doba na připojení telefonu k serveru bohatě dostačuje. ;-)

+3/−1
4.1.2013 1:02

J54a10n 73M98o47h62y32l19a 3718348456718

Vzhledem k tomu, že pokrytí je často tristní i na zastávkách, tak to bohužel mnohdy nestačí.

0/0
5.1.2013 19:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.