Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané MHD po změnách chválí, tvrdí Ropid. Každá pátá cesta ale trvá déle

S MHD jsou cestující spokojení více, než byli před rokem, tvrdí průzkum, který koncem roku připravila Praha a organizátor dopravy Ropid. Spokojeno je 93 procent dotázaných. Zároveň se ovšem ukázalo, že velké změny ze září více lidem cestování zkomplikovaly, než zlepšily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K54a91r29e11l 88H58a84n28o16u48s90e57k 6506307436541

Desatero spokojenosti:

1) prodloužené intervaly metra

2) fakticky oslabený provoz tramvají o desítky procent - např. dočasně byly zrušeny linky 4,6 a jiné, aniž by bylo kdekoli info, ani se neškrtala čísla

3) u některých významných linek jezdí často jen 1 vůz, ve špičkách je to opravdu pro hodně náruživé frotéry

4) nízkopodlažní tramvaje abys pohledal - jsou to křápy v depu, na hlavních linkách jezdí jen staré dobré T3.... obzvlášť oceńují matky s kočárky, senioři a zdravotně postižení

5) prodloužení intervalů je opravdu nepochopitelné - min. intervaly jsou nejen 15, ale i 30, 40 a 60 minut 6) autobusy opět jezdí muzejní kousky - např. 207 nedávno snad vyjela z NTM 7) už nejezdí jen kolony 3 tramvají za sebou a pak 15 minut nic, ale už tak jezdí i 5 autobusů, aby se asi neztratily.... 8) metrobus a jízdní řád, to spíš na výletu v Tatrách potkáme yettiho... 9) nelogické dublování linek 10) více přestupů, prodloužení cestování...

+12/−2
10.1.2013 18:49

Z79d65e10n72a 46H73v55o76z63d29e32n14s64k52á 6203827117916

Hanousek, vemou laskave na vedomi, ze metro jiz neni prioritou, uvedomej si to konecne!

Koncepce navozu lidi na metro a jejich rychle protazeni pod centrem byla za sociku a ted je zrejme prohlasena za fuj.

Sotousove horuji pro metrobusy a paterni tramvaje, tedy povrchovou dopravu. S metrem se totiz neda sibovat kazdej mesic, podle smeru vetru a vysky slunce...;-D

+2/−1
10.1.2013 20:04

A23l82b27e97r15t 24C66e84c25h89l 1633971567208

Copak kvůli výšce slunce, ale ti kluci Ropiďáci mají tolik nápadů, které si chtějí vyzkoušet ! Jsou to takoví hračičkové, jako když mají děti doma vláčky a zkouší co to udělá, když pošlou vláček třeba na slepou kolej .... :-P

0/0
11.1.2013 12:43

P47e46t70r 97V63e67s93e66l63ý 2349488623216

Paní, to se mejlíte, šotoušové jsou v tom nevině. Ti by nejraději všude viděli koleje a interval jeden za druhým, vláček na vláček. Přiznám se, že i já k nim patřím, ale s antikoncepcí MHD oni nemají nic společného. Nedejbože s autobusy, autobus to je přece smrtelný nepřítel každého pravého šotouše.

0/0
11.1.2013 12:51

L23u77k47a47s 53N56o11v96a22k 4899819593848

V noci zas jezdi tramvaji az az. Co mam moznost sledovat tak 58 a 59 jezdi ze smichova do rep a 20min( samozrejme kazda s intervalem 40min) a sou vecne poloprazdny. Autobusy jezdi do cca.pulnoci taky dost casto, a opet prazdny....

Setri pres den, aby se na vecernich a nocnich spojich penize opet promrhaly.

0/−1
10.1.2013 21:51
Foto

R15o60b58e65r22t 65P71l22o66c28h 4806212281433

Noční linky mají už hodně let interval 30 minut a je to tak naprosto vyhovující.

+1/0
10.1.2013 23:02

L96u55k29a91s 58N51o13v52a17k 4769519203508

Tak v tom pripade jedou a15min ;)

Prijde mi to zbxtecny vyhazovani penez, aby byla zdvojena linka, ktera veze 10lidi.

0/−1
10.1.2013 23:40

K54a22r34e55l 88H47a78n61o43u17s97e22k 6826907986561

A cenu Dr. Josepha Goebbelse za rok 2012 získává.... ROPID, upřímně blahopřejeme!!!

+8/−1
10.1.2013 18:34

M59a65r36e34k 22M14a50r92t96i32n 8189804626530

A to hlasovali jen zaměstnanci DP a ROPIDU nebo i normální cestující? ;-D

+7/−1
10.1.2013 18:08

K81a23r11e24l 26H98a41n71o91u72s49e81k 6626487316791

zpřesníme to, co vy na to.....jen ti zaměstnanci DP a ROPIDu, co cestují limuzínami....

+1/0
10.1.2013 18:35

V75l60a14d95i57m20í24r 85H37o50l71ý 8404571656397

nehlasoval nikdo. Moudrá hlava v ROPID prostě vzala kružítko, pravítko, tužku...

+1/0
11.1.2013 10:37

P96a98v88e34l 83K20r67a73m10e24r 9863737629835

jediným cílem omezování počtu spojů MHD v Praze i Brně je zřejmě to, aby dojíždějící mimoměstští zaměstnanci ještě více používali automobily a naplnili tak poloprázná (a samozřejmě placená) záchytná parkoviště. No a pak už jen zbývá zavést ekopovolenky a inkasovat do městské kasičky ještě více. Říká se tomu "ekoterorismus" :-)

+1/−3
10.1.2013 18:05

T40o50m12á71š 27Z55e56m76a65n 3955718984255

Záchytná parkoviště již více zaplnit nelze.

Z mnoha směrů navíc chybí.

+1/0
10.1.2013 20:06

K85a75r37e11l 24J36a43r51o82s72l23a46v 68P18r86o14c80h69á46z61k11a 7966986692684

Citát:"

Průzkum probíhal od poloviny listopadu do začátku

prosince na 60 místech Prahy. Zhruba tři tisíce respondentů odpovídaly

ve frekventovaných přepravních uzlech jako je Anděl, Budějovická, Skalka

či Roztyly."

Z toho jasně vyplývá, že v naprosté většině byli dotazováni 1/ - lidé kteří bydlí přímo na stanici metra, a 2/ - lidé kteří mají přímé spojení na takovouto stanici, tj. lidé pro které se nic nezměnilo, nebo naopak změnilo k lepšímu. Podle toho také výsledek "průzkumu" vypadá. Metro trasy kupodivu nezměnilo, tramvaje jen v nejmenší míře. Nejhorší dopady změn pocítili hlavně ti co jsou nuceni celou trasu cestovat autobusy, maximálně v kombinaci s tramvají, a jsou často nuceni přestupovat na zastávkách kde zahynul pes. (Je tato formulace dostatečně slušná???)  Těm se (Podle jejich vlastního přiznání) tazatelé snažili obloukem vyhnout!!!

+15/0
10.1.2013 16:48

Z40d19e81n29a 42H92v62o84z93d80e96n71s23k72á 6463297427566

Hrebicek na hlavicku!R^

+5/0
10.1.2013 16:55
Foto

R76o87b34e57r47t 69P72l84o35c35h 4466242881753

Netušim jak vám, ale mě Roztyly nepříjdou jako přestupní uzel. Jezdim denně metrem v úseku Kačerov - Háje a na Roztylech nastupuje suveréně nejméně lidí...

+1/−2
10.1.2013 23:04

J66o42s82e26f 60S32c50h79m60i61d74t 5363887413672

A co všichni ti lidi, co dojížděj z jihu do Prahy za prací a do školy? Autobusový terminál mi přijde jako celkem významný přestupní uzel. ;)

0/0
11.1.2013 11:26
Foto

R96o98b41e68r49t 32P80l43o81c71h 4226562561673

Mnohem více lidí dojíždí do Prahy za prací nebo do školy s přestupem na Hajích nebo na Opatově. Ale je fakt, že ty dálkové linky opravdu končí na Roztylech. Ale platí, že tam z celého jižního města nastupuje nejméně cestujicích.

+1/0
12.1.2013 1:14

J36a47n 79J91o30r15d79a88n 5301687199

Kdyby tak dodržovali jízdní řády!! To by se pak jezdilo.

+3/−1
10.1.2013 16:12

J16i96ř36í 71K82r20e80j41č27í37k 2367148544486

Ono by se to dodržovalo, ale když Ropid soustředil příliš mnoho spojů do míst, kam se fyzicky nevejdou a Praha zároveň začala systematicky likvidovat preferenci MHD, tak prostě zůstává u zbožného přání...

+1/−1
10.1.2013 17:36

J84a97n 10J54o47r75d92a21n 5331247939

No je to spíš tím, že Ropid stanovuje nesmyslné jízní řády, které řidiči nemají šanci stihnout!

0/0
11.1.2013 14:31

M44a67r35t86i18n 77K72n58o43b 1359547705984

...a jak jste spokojeni se změnami v pražské MHD vy? Vylpňte anketu na

http://cibulky.info/anketa/index.html

průběžné výsledky na

http://cibulky.info/anketa/vysledky.php

0/0
10.1.2013 15:48

A60l41b24e38r39t 10C42e34c52h76l 1293801877758

Při zpracování tohoto průzkumu se zřejmě inspirovali jistým Josefem G. který se kdysi vyskytoval v Německu. Ten taky říkal, že Německo válku vyhrává a přitom ruský tanky už stáli na kraji Berlína. :-P

+9/0
10.1.2013 15:11

Z30d43e22n84a 13H57v87o74z22d15e40n29s57k41á 6953147287406

Mein Fuehrer....Steiner hat es nicht geschafft...

;-D

+1/0
10.1.2013 17:02

K37a11r93e16l 60H63a81n32o80u68s91e90k 6166157296121

aha, tak já jsem to dnes vzal bez čtení, tak držíte první místo

0/0
10.1.2013 18:37

J52i24ř31í 49K50r23a20m84p28l 4186974206516

zmanipulovaná statistika.

Nová doprava NENÍ lepší. Zaznamenal jsem pouze zhoršení stavu. Nevěřím žádné statistice, kterou jsem si sám nezmanipuloval.

+10/−1
10.1.2013 14:46

M11i38l47a58n 87N53o86v81á23k 6825570131

já vím o celé čtvrti, kde nejspíš nenajdou ani jednoho spokojeného ...Hodkovičky ... tam bych řekl 70% lidí Ropid a jeho změny nesnáší ...a těch zbylých 30% jezdí autem

+3/0
10.1.2013 14:40

L79a75d29i82s31l98a35v 10H55a87b81a82l77a 6899238896186

Ten průzkum asi dělali v sídle DPHMP...

+9/0
10.1.2013 14:36

M86a51r65t70i80n 79P40e53t41r 6273602418309

To mě také napadá jako asi jediné místo v Praze, kde by jim to mohlo takto vyjít....

+4/0
10.1.2013 14:41

J38i41r72i 46J69a47v90u11r96e19k 7726202952226

Ani nevíte, jakou máte pravdu. Ptali se totiž lidí v MHD, jestli jezdí MHD. Vyšlo, že jezdí. Z hlediska statistiky je tento výzkum zcela bezcenný, protože nebyl použit reprezentativní vzorek obyvatel. Těch, co jezdí autama, se nikdo neptal.

+4/0
10.1.2013 15:39

J55i63ř79í 97K40r95e72j35č40í91k 2417988944876

Proč DPHMP ? Ten s průzkumem ani změnami nemá nic společného...

+2/0
10.1.2013 17:40
Foto

K39a88r80e73l 67P35l58a50c20h41ý 6296756984169

Super dobrodruzstvi bylo to, jak znama, z Pardubic. ktera neslysi cestovala z hl. nadrazi na Malostranske namesti. Nez prisla na to, ze tramvaj na Malostranske vymeni cislo, dvakrat ji to ujelo a prisli jsme pozdě na konferenci (cekal jsem na ni a rovnez neslysim) Nemely by byt ty adventury zpoolatnene?

+3/0
10.1.2013 14:22

Z89d42e92n60a 83H66v83o88z61d29e30n45s56k12á 6103807147706

Jo, ja jsem Ropidu desne vdecna za to, ze autobus k nam do prace jezdi mimo spicku jen 2x do hodiny anebo musim klusat od jineho spoje pres pul kilometru.  Jo, postat si denne na Kacerove 15 minut jako tydyt, to se oceni.;-€;-O

+4/0
10.1.2013 14:11

P51e12t71r 18V37e97s51e70l62ý 2159538473786

Co byste ještě nechtěla? Nám to jezdí jednou za hodinu nebo šlapat 2 km od nejbližšího trolejbusu.

0/−2
10.1.2013 14:15

Z63d96e65n45a 96H97v79o24z38d13e49n36s61k53á 6323777567496

Ja bych jen chtela, aby to bylo jako tech vic nez 30 let predtim...;-)

To jsme totiz meli linku 193 primo k ustavum z Budejovicke (no, taky se jmenovala jinak, ale princip byl stejny) a koncila tam.

Tu ted sotousove presmerovali do Kunratic na Seberak, ale protoze cestou z centra je zastavka uz za krizovatkou u IKEMu, tak k nam nemuze odbocit a jede rovne. Cestou zpet uz odbocit mozne je, tak se u nas stavuje. Jak u blbejch na dvorku, fakt.

A nejhezci  je, kdyz se u brany pred byvalou zastavkou schazi hloucek tech, co sli odzdola od IKEMu s temi, co klusali od Zelenych domku o zastavku dal...

+2/0
10.1.2013 16:54

P39e36t57r 34V95e44s81e14l94ý 2189238133786

Takových optimalizací bylo. 500m na zastávku je opravdu sranda, to chodím každý den. Já se děsím březnové "optimalizace" v Ostravě.

0/0
11.1.2013 12:45

J44a23n 49M65o48h89y66l13a 3818348556228

Celých 500 metrů, to je opravdu tragédie :-D zdaleka ne všechny změny byly k lepšímu, ale tento argument je čistá lenost

+2/0
11.1.2013 8:41

K98a31r80e75l 53U29r91b16a65n 8244212308381

Dobrá změna je, že Trojka jezdí přes den s jedním vozem. Narvaná jak za bolševika.

+9/0
10.1.2013 14:06

K10a31r63e91l 13H70a11n34o34u15s22e21k 6876837866891

zase mají lidi k sobě tak nějak blíž....

+1/0
10.1.2013 18:39

Z46d56e12n12a 21H96v23o11z38d50e88n30s95k22á 6303127297366

Intimni atmosfera.

0/0
10.1.2013 18:46
Foto

R47o68b13e20r78t 62P54l87o74c26h 4676632651453

Jo ta páteřní jednovozová trojka, to je dobrá blbost no :)

0/0
10.1.2013 23:09

P15e26t29r 67Š18k28o27d13a 5177620634610

"Věřím pouze tomu průzkumu, který si sám udělám"...takže asi tak. Tohle je výsměch Magistrátu v čele s panem radním všem cestujícím :-/

+5/0
10.1.2013 13:47
Foto

A81n80g37e21l83i20k90a 60K45o27c85k35o76v48á 2571330317

škoda len, že tie ich metrolinky nechodia tak, ako majú.. pravidelne ráno čakám na 174 a ešte sa mi nestalo, že by prišla načas.. tie ich vychvaľované intervaly sú nanič, keď namiesto každých 7 minút chodí každých 10- 15 minút.. a to nehovorím o zrušenej 130, takže sa cez víkend dostať z Nových Butovíc znamená, že musím ísť až na Luka a tam čakať na už spomínanú 174.. takže úspora času = 0

+6/0
10.1.2013 13:44

Z96d42e73n84a 53H25v79o91z62d92e11n19s44k61á 6503557277806

Nechodia tak proto, protoze to jsou metrolinky. Kdyz tahnete bus pres cele mesto, jak to dle Ropidu musi byt, tak holt se to zpozdeni nasbira.

+3/0
10.1.2013 14:12
Foto

A72n59g62e41l56i72k15a 98K86o39c92k89o69v70á 2921800207

ja viem, že to je tým, že tá trasa je dlhá, ale to ma predsa zaujímať nemusí.. vyhlasovali, aké sú metrolinky super a ako často chodia a človek zistí, že chodia ešte menej často, ako "obyčajné" spoje..

tak nech posunú odchody na zastávkach.. ak je tam napísané, že prejde z Hradčanskej na Nárožní za 20 minút a on ten bus to nestíha ani za 30, tak je asi niekde chyba v systéme.. nehľadiac na to, že keď prídem na bus o pol a je trištvrte a široko ďaleko žiaden bus, tak to dosť naštve..

0/0
10.1.2013 16:14

Z29d89e75n37a 65H57v29o31z26d89e50n11s65k45á 6793597677836

No to je ale ten rozdil mezi vyhlasovanym a skutecnosti.

Ze se metrolinky budou zpozdovat, to jim DP rikal jeste pred zarijovymi zmenami.

Ale marny, marny, marny...

+2/0
10.1.2013 17:00
Foto

A73n68g64e85l11i79k53a 37K49o98c72k33o40v26á 2631500307

ja viem.. škoda slov :) som sa len chcela odreagovať :))

+1/0
10.1.2013 18:37

L65a50d52i17s11l43a20v 39H81o63l97í31k 5922232399111

Buďte ráda, že když Vám 174 přijede, tak se do ní alespoň vejdete. Já u 135 takové štěstí nemíval, tak místo toho chodím 3x tak delší trasu na tramvaj.

+1/0
10.1.2013 17:28
Foto

A85n28g21e55l43i87k95a 83K37o17c29k58o92v59á 2341470247

máte pravdu :)))

+1/0
10.1.2013 18:36

A25l23e19x25a75n71d35r 53Š55í28r 5251550153

Připomíná mi to jednu sloku jedné písně z dob bolševismu:

Socialismus je výhoda

pro velikánskou část národa,

snad pro polovinu,

nebo desetinu,

přinejmenším pro dvě procenta.

+5/0
10.1.2013 13:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.