Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané MHD po změnách chválí, tvrdí Ropid. Každá pátá cesta ale trvá déle

S MHD jsou cestující spokojení více, než byli před rokem, tvrdí průzkum, který koncem roku připravila Praha a organizátor dopravy Ropid. Spokojeno je 93 procent dotázaných. Zároveň se ovšem ukázalo, že velké změny ze září více lidem cestování zkomplikovaly, než zlepšily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K95a19r63e84l 29H21a14n53o52u44s91e87k 6186337156611

Desatero spokojenosti:

1) prodloužené intervaly metra

2) fakticky oslabený provoz tramvají o desítky procent - např. dočasně byly zrušeny linky 4,6 a jiné, aniž by bylo kdekoli info, ani se neškrtala čísla

3) u některých významných linek jezdí často jen 1 vůz, ve špičkách je to opravdu pro hodně náruživé frotéry

4) nízkopodlažní tramvaje abys pohledal - jsou to křápy v depu, na hlavních linkách jezdí jen staré dobré T3.... obzvlášť oceńují matky s kočárky, senioři a zdravotně postižení

5) prodloužení intervalů je opravdu nepochopitelné - min. intervaly jsou nejen 15, ale i 30, 40 a 60 minut 6) autobusy opět jezdí muzejní kousky - např. 207 nedávno snad vyjela z NTM 7) už nejezdí jen kolony 3 tramvají za sebou a pak 15 minut nic, ale už tak jezdí i 5 autobusů, aby se asi neztratily.... 8) metrobus a jízdní řád, to spíš na výletu v Tatrách potkáme yettiho... 9) nelogické dublování linek 10) více přestupů, prodloužení cestování...

+12/−2
10.1.2013 18:49

Z87d15e47n19a 61H71v28o10z28d87e91n74s76k25á 6763967157346

Hanousek, vemou laskave na vedomi, ze metro jiz neni prioritou, uvedomej si to konecne!

Koncepce navozu lidi na metro a jejich rychle protazeni pod centrem byla za sociku a ted je zrejme prohlasena za fuj.

Sotousove horuji pro metrobusy a paterni tramvaje, tedy povrchovou dopravu. S metrem se totiz neda sibovat kazdej mesic, podle smeru vetru a vysky slunce...;-D

+2/−1
10.1.2013 20:04

A50l45b40e68r67t 89C32e70c37h88l 1173851807588

Copak kvůli výšce slunce, ale ti kluci Ropiďáci mají tolik nápadů, které si chtějí vyzkoušet ! Jsou to takoví hračičkové, jako když mají děti doma vláčky a zkouší co to udělá, když pošlou vláček třeba na slepou kolej .... :-P

0/0
11.1.2013 12:43

P37e53t25r 39V80e15s66e33l89ý 2629668403296

Paní, to se mejlíte, šotoušové jsou v tom nevině. Ti by nejraději všude viděli koleje a interval jeden za druhým, vláček na vláček. Přiznám se, že i já k nim patřím, ale s antikoncepcí MHD oni nemají nic společného. Nedejbože s autobusy, autobus to je přece smrtelný nepřítel každého pravého šotouše.

0/0
11.1.2013 12:51

L39u76k36a66s 94N81o83v82a69k 4319299463578

V noci zas jezdi tramvaji az az. Co mam moznost sledovat tak 58 a 59 jezdi ze smichova do rep a 20min( samozrejme kazda s intervalem 40min) a sou vecne poloprazdny. Autobusy jezdi do cca.pulnoci taky dost casto, a opet prazdny....

Setri pres den, aby se na vecernich a nocnich spojich penize opet promrhaly.

0/−1
10.1.2013 21:51
Foto

R85o89b44e39r92t 42P16l42o47c32h 4986462251103

Noční linky mají už hodně let interval 30 minut a je to tak naprosto vyhovující.

+1/0
10.1.2013 23:02

L67u26k55a76s 12N37o70v92a93k 4109319223138

Tak v tom pripade jedou a15min ;)

Prijde mi to zbxtecny vyhazovani penez, aby byla zdvojena linka, ktera veze 10lidi.

0/−1
10.1.2013 23:40

K96a75r67e32l 95H92a33n28o75u88s60e69k 6336347856901

A cenu Dr. Josepha Goebbelse za rok 2012 získává.... ROPID, upřímně blahopřejeme!!!

+8/−1
10.1.2013 18:34

M54a36r29e79k 80M26a65r24t53i27n 8199854916950

A to hlasovali jen zaměstnanci DP a ROPIDU nebo i normální cestující? ;-D

+7/−1
10.1.2013 18:08

K43a17r79e38l 19H66a78n98o13u53s90e80k 6906367936171

zpřesníme to, co vy na to.....jen ti zaměstnanci DP a ROPIDu, co cestují limuzínami....

+1/0
10.1.2013 18:35

V77l12a83d12i48m72í11r 42H31o80l19ý 8534771776837

nehlasoval nikdo. Moudrá hlava v ROPID prostě vzala kružítko, pravítko, tužku...

+1/0
11.1.2013 10:37

P46a36v78e55l 52K88r93a24m29e21r 9543337759875

jediným cílem omezování počtu spojů MHD v Praze i Brně je zřejmě to, aby dojíždějící mimoměstští zaměstnanci ještě více používali automobily a naplnili tak poloprázná (a samozřejmě placená) záchytná parkoviště. No a pak už jen zbývá zavést ekopovolenky a inkasovat do městské kasičky ještě více. Říká se tomu "ekoterorismus" :-)

+1/−3
10.1.2013 18:05

T10o34m39á29š 46Z49e16m12a89n 3575698164465

Záchytná parkoviště již více zaplnit nelze.

Z mnoha směrů navíc chybí.

+1/0
10.1.2013 20:06

K17a38r56e35l 31J34a69r53o54s22l79a50v 27P82r87o64c89h92á49z34k53a 7316556792334

Citát:"

Průzkum probíhal od poloviny listopadu do začátku

prosince na 60 místech Prahy. Zhruba tři tisíce respondentů odpovídaly

ve frekventovaných přepravních uzlech jako je Anděl, Budějovická, Skalka

či Roztyly."

Z toho jasně vyplývá, že v naprosté většině byli dotazováni 1/ - lidé kteří bydlí přímo na stanici metra, a 2/ - lidé kteří mají přímé spojení na takovouto stanici, tj. lidé pro které se nic nezměnilo, nebo naopak změnilo k lepšímu. Podle toho také výsledek "průzkumu" vypadá. Metro trasy kupodivu nezměnilo, tramvaje jen v nejmenší míře. Nejhorší dopady změn pocítili hlavně ti co jsou nuceni celou trasu cestovat autobusy, maximálně v kombinaci s tramvají, a jsou často nuceni přestupovat na zastávkách kde zahynul pes. (Je tato formulace dostatečně slušná???)  Těm se (Podle jejich vlastního přiznání) tazatelé snažili obloukem vyhnout!!!

+15/0
10.1.2013 16:48

Z41d38e76n44a 45H31v84o46z51d86e85n72s85k33á 6973157437546

Hrebicek na hlavicku!R^

+5/0
10.1.2013 16:55
Foto

R22o58b77e28r65t 28P46l10o63c30h 4806922841813

Netušim jak vám, ale mě Roztyly nepříjdou jako přestupní uzel. Jezdim denně metrem v úseku Kačerov - Háje a na Roztylech nastupuje suveréně nejméně lidí...

+1/−2
10.1.2013 23:04

J75o11s88e94f 91S19c18h89m93i14d74t 5943117903132

A co všichni ti lidi, co dojížděj z jihu do Prahy za prací a do školy? Autobusový terminál mi přijde jako celkem významný přestupní uzel. ;)

0/0
11.1.2013 11:26
Foto

R68o50b28e20r76t 43P31l54o22c72h 4586962451663

Mnohem více lidí dojíždí do Prahy za prací nebo do školy s přestupem na Hajích nebo na Opatově. Ale je fakt, že ty dálkové linky opravdu končí na Roztylech. Ale platí, že tam z celého jižního města nastupuje nejméně cestujicích.

+1/0
12.1.2013 1:14

J64a64n 58J12o13r96d83a43n 5131237349

Kdyby tak dodržovali jízdní řády!! To by se pak jezdilo.

+3/−1
10.1.2013 16:12

J46i31ř63í 73K53r70e26j55č95í93k 2787618814186

Ono by se to dodržovalo, ale když Ropid soustředil příliš mnoho spojů do míst, kam se fyzicky nevejdou a Praha zároveň začala systematicky likvidovat preferenci MHD, tak prostě zůstává u zbožného přání...

+1/−1
10.1.2013 17:36

J48a53n 56J76o32r43d21a71n 5331397499

No je to spíš tím, že Ropid stanovuje nesmyslné jízní řády, které řidiči nemají šanci stihnout!

0/0
11.1.2013 14:31

M25a91r96t93i29n 35K47n15o84b 1399217675804

...a jak jste spokojeni se změnami v pražské MHD vy? Vylpňte anketu na

http://cibulky.info/anketa/index.html

průběžné výsledky na

http://cibulky.info/anketa/vysledky.php

0/0
10.1.2013 15:48

A68l11b41e51r49t 71C85e12c75h93l 1643521377668

Při zpracování tohoto průzkumu se zřejmě inspirovali jistým Josefem G. který se kdysi vyskytoval v Německu. Ten taky říkal, že Německo válku vyhrává a přitom ruský tanky už stáli na kraji Berlína. :-P

+9/0
10.1.2013 15:11

Z79d79e23n73a 97H34v33o37z77d29e60n75s68k41á 6563967777366

Mein Fuehrer....Steiner hat es nicht geschafft...

;-D

+1/0
10.1.2013 17:02

K85a74r18e30l 11H68a32n60o52u46s49e97k 6426517916681

aha, tak já jsem to dnes vzal bez čtení, tak držíte první místo

0/0
10.1.2013 18:37

J66i35ř71í 65K22r43a57m41p33l 4226904726136

zmanipulovaná statistika.

Nová doprava NENÍ lepší. Zaznamenal jsem pouze zhoršení stavu. Nevěřím žádné statistice, kterou jsem si sám nezmanipuloval.

+10/−1
10.1.2013 14:46

M53i55l78a26n 37N65o61v57á59k 6785530501

já vím o celé čtvrti, kde nejspíš nenajdou ani jednoho spokojeného ...Hodkovičky ... tam bych řekl 70% lidí Ropid a jeho změny nesnáší ...a těch zbylých 30% jezdí autem

+3/0
10.1.2013 14:40

L47a80d85i87s78l86a19v 83H10a74b30a35l21a 6249528276766

Ten průzkum asi dělali v sídle DPHMP...

+9/0
10.1.2013 14:36

M95a87r77t59i57n 98P90e69t81r 6143842398209

To mě také napadá jako asi jediné místo v Praze, kde by jim to mohlo takto vyjít....

+4/0
10.1.2013 14:41

J16i56r27i 25J74a61v70u52r54e35k 7806882122786

Ani nevíte, jakou máte pravdu. Ptali se totiž lidí v MHD, jestli jezdí MHD. Vyšlo, že jezdí. Z hlediska statistiky je tento výzkum zcela bezcenný, protože nebyl použit reprezentativní vzorek obyvatel. Těch, co jezdí autama, se nikdo neptal.

+4/0
10.1.2013 15:39

J34i52ř14í 23K23r44e80j62č89í74k 2907898814946

Proč DPHMP ? Ten s průzkumem ani změnami nemá nic společného...

+2/0
10.1.2013 17:40
Foto

K27a95r81e34l 53P89l67a73c17h95ý 6486896554339

Super dobrodruzstvi bylo to, jak znama, z Pardubic. ktera neslysi cestovala z hl. nadrazi na Malostranske namesti. Nez prisla na to, ze tramvaj na Malostranske vymeni cislo, dvakrat ji to ujelo a prisli jsme pozdě na konferenci (cekal jsem na ni a rovnez neslysim) Nemely by byt ty adventury zpoolatnene?

+3/0
10.1.2013 14:22

Z51d61e96n69a 54H29v65o26z77d90e70n93s38k53á 6653527337846

Jo, ja jsem Ropidu desne vdecna za to, ze autobus k nam do prace jezdi mimo spicku jen 2x do hodiny anebo musim klusat od jineho spoje pres pul kilometru.  Jo, postat si denne na Kacerove 15 minut jako tydyt, to se oceni.;-€;-O

+4/0
10.1.2013 14:11

P79e74t35r 57V53e56s44e22l21ý 2609458183736

Co byste ještě nechtěla? Nám to jezdí jednou za hodinu nebo šlapat 2 km od nejbližšího trolejbusu.

0/−2
10.1.2013 14:15

Z33d87e57n20a 38H77v30o44z61d39e10n28s90k62á 6583607247186

Ja bych jen chtela, aby to bylo jako tech vic nez 30 let predtim...;-)

To jsme totiz meli linku 193 primo k ustavum z Budejovicke (no, taky se jmenovala jinak, ale princip byl stejny) a koncila tam.

Tu ted sotousove presmerovali do Kunratic na Seberak, ale protoze cestou z centra je zastavka uz za krizovatkou u IKEMu, tak k nam nemuze odbocit a jede rovne. Cestou zpet uz odbocit mozne je, tak se u nas stavuje. Jak u blbejch na dvorku, fakt.

A nejhezci  je, kdyz se u brany pred byvalou zastavkou schazi hloucek tech, co sli odzdola od IKEMu s temi, co klusali od Zelenych domku o zastavku dal...

+2/0
10.1.2013 16:54

P64e71t63r 19V80e97s93e17l50ý 2349428183146

Takových optimalizací bylo. 500m na zastávku je opravdu sranda, to chodím každý den. Já se děsím březnové "optimalizace" v Ostravě.

0/0
11.1.2013 12:45

J80a69n 26M47o16h80y42l36a 3748138496288

Celých 500 metrů, to je opravdu tragédie :-D zdaleka ne všechny změny byly k lepšímu, ale tento argument je čistá lenost

+2/0
11.1.2013 8:41

K44a34r38e61l 92U85r60b96a52n 8804452198231

Dobrá změna je, že Trojka jezdí přes den s jedním vozem. Narvaná jak za bolševika.

+9/0
10.1.2013 14:06

K17a59r25e30l 36H94a12n53o35u29s58e73k 6256527796801

zase mají lidi k sobě tak nějak blíž....

+1/0
10.1.2013 18:39

Z80d88e68n24a 90H45v72o65z55d57e48n80s20k60á 6983337167336

Intimni atmosfera.

0/0
10.1.2013 18:46
Foto

R31o26b15e47r17t 46P73l19o14c78h 4876762421803

Jo ta páteřní jednovozová trojka, to je dobrá blbost no :)

0/0
10.1.2013 23:09

P25e71t90r 75Š94k32o70d85a 5597740784560

"Věřím pouze tomu průzkumu, který si sám udělám"...takže asi tak. Tohle je výsměch Magistrátu v čele s panem radním všem cestujícím :-/

+5/0
10.1.2013 13:47
Foto

A30n42g73e30l34i67k90a 53K57o63c74k51o61v77á 2261360677

škoda len, že tie ich metrolinky nechodia tak, ako majú.. pravidelne ráno čakám na 174 a ešte sa mi nestalo, že by prišla načas.. tie ich vychvaľované intervaly sú nanič, keď namiesto každých 7 minút chodí každých 10- 15 minút.. a to nehovorím o zrušenej 130, takže sa cez víkend dostať z Nových Butovíc znamená, že musím ísť až na Luka a tam čakať na už spomínanú 174.. takže úspora času = 0

+6/0
10.1.2013 13:44

Z86d66e79n15a 10H93v88o17z56d21e11n37s44k66á 6403677597256

Nechodia tak proto, protoze to jsou metrolinky. Kdyz tahnete bus pres cele mesto, jak to dle Ropidu musi byt, tak holt se to zpozdeni nasbira.

+3/0
10.1.2013 14:12
Foto

A40n45g83e53l29i84k88a 32K61o95c49k24o27v15á 2441270717

ja viem, že to je tým, že tá trasa je dlhá, ale to ma predsa zaujímať nemusí.. vyhlasovali, aké sú metrolinky super a ako často chodia a človek zistí, že chodia ešte menej často, ako "obyčajné" spoje..

tak nech posunú odchody na zastávkach.. ak je tam napísané, že prejde z Hradčanskej na Nárožní za 20 minút a on ten bus to nestíha ani za 30, tak je asi niekde chyba v systéme.. nehľadiac na to, že keď prídem na bus o pol a je trištvrte a široko ďaleko žiaden bus, tak to dosť naštve..

0/0
10.1.2013 16:14

Z17d98e51n30a 47H83v22o76z56d89e26n22s95k44á 6823127617856

No to je ale ten rozdil mezi vyhlasovanym a skutecnosti.

Ze se metrolinky budou zpozdovat, to jim DP rikal jeste pred zarijovymi zmenami.

Ale marny, marny, marny...

+2/0
10.1.2013 17:00
Foto

A89n82g42e47l94i26k77a 42K92o67c42k92o95v91á 2271940327

ja viem.. škoda slov :) som sa len chcela odreagovať :))

+1/0
10.1.2013 18:37

L68a18d94i91s61l71a75v 72H94o71l19í64k 5612662229641

Buďte ráda, že když Vám 174 přijede, tak se do ní alespoň vejdete. Já u 135 takové štěstí nemíval, tak místo toho chodím 3x tak delší trasu na tramvaj.

+1/0
10.1.2013 17:28
Foto

A29n53g43e39l69i13k34a 52K15o90c54k44o62v92á 2341940117

máte pravdu :)))

+1/0
10.1.2013 18:36

A21l23e92x66a92n38d21r 66Š74í10r 5541670763

Připomíná mi to jednu sloku jedné písně z dob bolševismu:

Socialismus je výhoda

pro velikánskou část národa,

snad pro polovinu,

nebo desetinu,

přinejmenším pro dvě procenta.

+5/0
10.1.2013 13:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.