Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První pražská zastávka tramvaje na znamení se osvědčila, budou další

Od prosince funguje v Praze první tramvajová zastávka na znamení: ČSAD Smíchov. Stejný režim plánuje společnost Ropid, která pražskou dopravu organizuje, zavést i na dalších zastávkách zhruba za rok. Ve hře je i varianta udělat to na celých souvislých úsecích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K69a81r49e12l 60D64r28d89a 6794452267

Šel jsem s vozíčkářem a potkali jsem H1 na Nám. Republiky - bludný Holanďan č. 1 . Nikdy jsem neviděl, že by H1 někoho vezla a teď se mohl řidič přetrhnout, zda se nechceme svézt. Už to vypadalo, že zastaví a kolegu násilím nacpe do vozu. Tak tomu říkám spoj na znamení. ;-D Že by nabral někdy někoho z postávajících cestujících, tak to ani náhodou. Přitom má v centru zastavovat, ale zastávkami H1 běžně jen projíždí. To je spoj jen k vzteku.

Jinak jsem proti masovému zavádění zastávek na znamení. Město je prostor pro lidi, podle existence zastávek se řídí chodci, když přechází vozovku. Jak bude nejisté, zda tramvaj zastavuje nebo ne, bude to chodce i řidiče ohrožovat na životě. :-/

0/0
21.1.2013 3:09

B18o32h19u18s31l13a57v 41K25r87á43l18í56k 2461860129196

Celý článek je o tom, že se ta jedna zastávka na znamení osvědčila, ale paní redaktorka se zapomněla pana skorošéfa Procházky zeptat, jak na to vůbec přišel. Nebo je to opět jen jeho zbožné přání? Kolik procent tramvají tam teda nezastavuje, jaké byly vyčísleny úspory, jaký vliv to mělo na dodržování jízdního řádu a jak bylo ověřeno, zda zvýšení bezpečnostního rizika způsobené změnou provozních předpisů je únosné? Paní redaktorka ještě zapomněla připomenout, že i nyní podle provozních předpisů musí každá tramvaj při průjezdu čela vlaku kolem čela zastávky zpomalit na 15 km/h, takže ten efekt úspory bude výrazně nižší než u autobusů a pro chodce a ostatní účastníky provozu bude tento manévr vždycky matoucí.

+2/0
18.1.2013 21:33

B27o48h92u91s34l16a82v 57K18r89á56l50í65k 2841700909496

Většina ČSAD a ex-ČSAD dopravců naopak rozlišování druhu zastávek úplně zrušila, protože to je zbytečná byrokracie. Normální řidič prostě ví, že má zastavit, když je to potřeba, a nezastavuje zbytečně, když je evidentní, že není proč.

+1/−1
18.1.2013 21:18

P64e61t15r 39H42r96o39m78á81d33k22a 1449622105518

Tak jasně že v dopravě z Horní do Dolní Lhoty to nepotřebujete...

0/0
19.1.2013 21:10

M46a78r96t87i20n 19R34u74z10i27c74k61a 1912558546967

Na jednu stranu se zavadeji zastavky na znameni aby se usetrilo pri brzdeni a rozjezdu, na druhou stranu se zavadeji nesmyslne zastavky jako Vozovna Hloubetin, ktera je asi 2min. chuze od zastavky St. Hloubetin.

Nemam problem s nekterymi zastavkami na znameni, kde byl hlavni argument setreni, ale tahle zastavka to uplne poprela.

+1/−1
18.1.2013 17:24

B92o52h93u40s56l68a22v 87K69r20á68l21í70k 2301560669536

Tam byla zastávka odjakživa, i když občasná.

+1/−1
18.1.2013 21:15

M76a53r77t73i60n 65R74u63z44i40c76k50a 1502838806877

No fyzicky tam slouek jako obcasna byl, ale nemate pravdu, nebot zadna pravidelna linka na teto "zastavce" nikdy nezastavovala, nyni se na ni zastavuje pravidelne...

Neexistovala ani jako obcasna pri zatahovani do vozovny, vzdy byla posledni zastavka bud St. nebo Novy hloubetin.

Mj. zde na idnes najdete clanek o moznem zavedeni zastavek St. Hloubetin a N.Hloubetin na znameni, zatimco o zastavce Vozovna Hloubetin neni ani zminka o podobnem zameru.

Jny priklad je treba Vozovna Kobylisy, kde je skutecne pred odbockou do vozovny obcasna zatavka v provozu, o Vozovne Hloubetin jako obcasne se to rici neda, nikdy nebyla v provozu, a opravdu je naprosty nesmysl ji zavadet, ...

0/0
19.1.2013 19:48
Foto

S79t28a13n15i40s39l57a18v 85T28e98s48a14ř 9287434732964

Na mnoha místech na světě jsou dokonce všechny zastávky na znamení. A semafory pro chodce na všech větších křižovatkách na tlačítko. R^

+2/0
18.1.2013 15:45
Foto

J18o23s80e93f 40K28o88ř59e10n78s28k70ý 5140872327871

V Jihlavě jezdí MHD na znamení na všech trasách a nejsou s tím žádné problémy. V Praze by úspory mohly být velké, pro cestující to znamená pouze mávnout nebo stisknout knoflík.[>-]

+3/0
18.1.2013 13:53

J92a66n 24K25o37z94á67k 3663585748216

no jo, ale tramvaj na znamení je něco jiného než autobus či trolejbus. V Praze je samozřejmě taky plno autobusových zastávek na znamení:-)

+1/−1
18.1.2013 14:33

Z61d56e29ň69k42a 68V36e68s89e49l68á 8899675127360

Je to úplně stejné. V Brně jsou i tramvajové zastávky na znamení už spoustu let, od ledna přibyly ještě další, a funguje to naprosto normálně. Nemluvě o tom, že některé zastávky jsou na znamení celodenně, jiné jenom od 20 do 5 hodin a jiné zase jenom v nepracovní dny. A nikdo si nestěžuje, že mu tramvaj nebo třeba i bus/trolejbus ujel, protože se při čekání na zastávce zamyslel a zapomněl si mávnout, což byl "argument" pro zrušení zastávek na znamení v Prahe. ;-D

0/0
18.1.2013 15:19

P22a67v53e29l 63O40d16r80a88z12i15l 6784399517640

Vozidla MHD v Brně zastavují v zastávce na znamení vždy, když tam někdo stojí.

0/0
18.1.2013 18:34

Z16d81e78ň71k68a 89V67e20s90e12l24á 8479625977340

Nemyslím si. Ono asi totiž hodně záleží mj, na tom, kolik linek danou zastávku obsluhuje. A pokud to nemají řidiči nařízené, tak záleží i na řidiči, jestli skutečně zastaví, když tam někdo jenom stojí, nebo jestli se musí dát znamení mávnutím ruky.

0/0
18.1.2013 19:12

J64a87n 12K68o51z48á12k 3283675408726

jenže v Praze je problém, že mávání na zastávkách na znamení bylo zrušeno, tudíž by tramvaj stejně musela skoro na všech zastávkách stavět, jelikož tam stejně alespoň jeden člověk vždycky stojí. Proto my zavedení zastávek na znamení přijde nesmyslné, dokud by se to znovu nezavedlo, ale kde bychom to pak byli...

0/0
18.1.2013 18:35

Z53d23e90ň13k26a 71V61e17s70e95l31á 8779445257310

Pokud je zastávka "na znamení", tak to, že tam někdo stojí, přece není znamení....? 8-o To asi zase někomu něco značně ujelo...

No, tak se to mávání zase zavede, holt si lidi budou muset dávat bacha, aby se nezamysleli...

0/−1
18.1.2013 19:09

B65o39h80u10s41l81a26v 10K98r46á37l89í48k 2451480519156

Zastávky na znamení se zřizují právě v těch místech, kde většinou nikdo nestojí.

0/0
18.1.2013 21:10

M27a54r98t64i93n 29R49u16z76i66c75k56a 1292718806137

Mno, chvili jsem pracovne pobyval v Jihlave, a mel jsem ohromne problemy s orientaci, nebot zastavky se nehlasili, a reklamy polepene pres okna ze z autobusu nebylo temer videt, hlavne po setmeni. Bylo opravdu vyborne v rychlosti sledovat kde jste a kdy si zmackout. Nehlede na to, ze kdyz vyjel autobus ze zatacky a vy jste si mavnul pozde, tak nezastavil. Jihlava neni dobry priklad, po me stiznosti na DP alespon do vsech vozu slibili dat planky linek a hlaseni zastavek. Pro mistni to problem nebyl, ale pro turisty treba ohromny.

0/0
18.1.2013 17:37

Z21d66e12ň85k85a 23V72e54s76e63l22á 8769355237640

V Jihlavě se zastávky hlásily už dávno, problém byl, že se nehlásily zastávky na znamení, ale to už taky napravili, jak jsem měla možnost osobně o prázdninách poznat. ;-)

0/0
18.1.2013 19:14

P64e78t75r 78V79e31s12e26l32ý 2149438653356

Muže mi někdo vysvětlit, jak se bude dodžovat jízdní řád u těch souvislých úseků. Aspoň u nás nesmí odjet ani o minutu dříve, něž je uvedeno v jízdním řádu. A na takových 5 zastávkách za sebou se tři minuty vyšetří jedna báseň.

+5/−1
18.1.2013 13:18

L95u37d28ě42k 25Š33i46š59á62k 3377428729764

Viděl bych to jednoduše. Interval se zkrátí na celý úsek třeba o ty zmiňované tři či více minut, takže pokud tramvaj vícekrát zastaví, tak nabere zpoždění.

0/0
18.1.2013 13:46

M45i51c26h92a35l 50F21r86a98n76z 7493493781862

nebo se použije osvědčená hláška - interval 3-5 minut a budou z obliga :-/

+1/0
18.1.2013 13:51

J88a61n 67J30í60c27h44a 8360440488871

A nebo na nejake z tech zastavek na znameni zastavi, pocka a odjede dle jizdniho radu (jak to treba ted delaji autobusy).

+1/0
18.1.2013 14:17

M39a74r60t37i32n 16R98u43z37i15c18k89a 1802928556657

to neni uplne prakticke, protoze za ni muze jet tramvaj, ktera bude nabirat zpozdeni...

0/0
18.1.2013 17:25

P57e55t86r 49H55r35o71m77á38d11k19a 1979452425958

Tuhle hlášku bych o víkendu v jízdním řádu docela bral...

0/0
18.1.2013 18:07

K63a85r27e73l 23B88u80r10i43a22n 1444691953171

Viděl bych to tak, že na některých zastávkách po trase holt tramvaj bude stát delší dobu, aby případný časový náskok srovnala podle JŘ. Naneštěstí to bude určitě ta zastávka, před tou, na níž zrovna chcete vystoupit (vlastní zkušenost) :-)

+1/0
18.1.2013 14:20

M68a22r64t12i71n 56R86u88z22i26c61k46a 1582278346697

neni to mozne, spis nastvete lidi, kteri jedou v tramvaji za tou co bude cekat, a to muze dana tramvaj mit naopak zpozdeni... proste druha tramvaj nemuze jen tak predjet tu, ktera ma zrovna dost casu...

0/0
18.1.2013 17:28

B66o46h72u28s89l26a67v 14K73r64á23l42í52k 2781590279126

Tak logicky když řidič vidí z jiného směru přijíždět zpožděnou tramvaj, tak se nenacpe před ni. Při taktových intervalech už má každý řidič zažité, co má jet před ním a co po něm. A pokud žádná z nich zpožděná není, tak logicky nemůže jedna druhou zdržovat, protože jízdní doby ve stejném úseku mají stejné.

0/0
18.1.2013 21:14

J65i73ř98í 47K50r58e52j83č47í34k 2807258954636

Což je pochopitelně nesmysl, jelikož řidič fakt nepozná, jestli je ta tramvaj z "jiného směru" zpožděná nebo naopak předjetá.

0/0
18.1.2013 22:04

S21t43e96p48a25n 79T79o49t64h 8478989885388

A k cemu je ti jizdni rad??? V Londyne jsou vsechny trasy v intervalech a je to v klidu. Neni nutne mit zivot casove na vsechno nalajnovany. Stejne se rady, hlavne ve velkych, cpanych, mestech blbe dodrzuji. V Praze neni vyjimka.

+2/−2
18.1.2013 14:21

R14e18n39é 93C23v94r71k59a78l 9826219236616

To je nesmysl - přijdu na zastávku, kde je napsáno: interval 30 minut. Jak ale zjistím, kdy odjel poslední spoj - a tedy jak dlouho budu čekat??

+3/0
18.1.2013 14:38

T35o93m18á10š 70Z49e62m31a26n 3935368984785

Při intervalu delším než 10 minut to podstatné je.

l

+3/0
18.1.2013 14:50

B77o47h27u74s19l19a46v 49K23r88á33l38í19k 2641260809986

Jenže k tomu, aby ty intervaly fungovaly a vozidla se neshlukovala, je potřeba právě ten jízdní řád.

0/0
18.1.2013 21:09

B30o44h22u31s70l78a77v 24K83r77á72l43í76k 2181590269746

Před vynalezením železnice a příručních hodinek jezdili i u nás formani podle intervalů. Obvykle tak jednodenních až týdenních.

0/0
18.1.2013 21:27

J77o96s49e68f 46K70o98m71á12r64e98k 5454542674639

Mám pocit, že v Praze mají (nebo mívali) k jízdnímu řádu toleranci +/- 2 minuty. Každopádně hlášení o době dojezdu, jak už to na některých zastávkách funguje, by tuhle otázku aspoň trochu vyřešilo.

0/0
18.1.2013 15:07

B10o80h80u15s37l10a98v 33K43r95á46l74í68k 2411630729586

Ta tolerance má vliv leda tak na statistiku, jestli se ten spoj někde vykáže jako přesný anebo na. Na práci řidiče ani na spokojenost cestujícího to číslo nemá žádný vliv. Mimochodem, už dávno je to -0/+2, nadjíždění už se netoleruje.

0/0
18.1.2013 21:21

J60i22ř25í 56K44r37e30j72č20í65k 2717438334556

-0/+3, přesněji teda 1-179 vteřin.

0/0
18.1.2013 22:06

Z30d76e91ň62k71a 79V58e26s51e43l10á 8129935767390

Tak ty tramvaje budou v daném úseku jezdit o něco pomaleji. Ony jsou ty jízdní řády stejně obvykle napnutý, nevidím v tom větší problém.

+1/0
18.1.2013 15:16

B44o98h53u14s85l30a96v 33K35r79á17l70í48k 2651660749766

Jízdní řád v povrchové dopravy je stejně vždycky založen na statistice a pravěpodobnosti. Jednou musí dávat přednost, podruhé na tom samém místě nemusí. Jednou nastupují tři lidé, podruhé dvacet lidí. Jednou natrefí na semaforu volno, podruhé stůj. Pokud místo ve dvaceti zastávkách bude zastavovat v patnácti, tak se to také projeví celkovým zrychlením, i když pokaždé to budou jiné zastávky.

0/0
18.1.2013 21:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.