Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První pražská zastávka tramvaje na znamení se osvědčila, budou další

Od prosince funguje v Praze první tramvajová zastávka na znamení: ČSAD Smíchov. Stejný režim plánuje společnost Ropid, která pražskou dopravu organizuje, zavést i na dalších zastávkách zhruba za rok. Ve hře je i varianta udělat to na celých souvislých úsecích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K25a69r84e89l 87D82r59d62a 6774152627

Šel jsem s vozíčkářem a potkali jsem H1 na Nám. Republiky - bludný Holanďan č. 1 . Nikdy jsem neviděl, že by H1 někoho vezla a teď se mohl řidič přetrhnout, zda se nechceme svézt. Už to vypadalo, že zastaví a kolegu násilím nacpe do vozu. Tak tomu říkám spoj na znamení. ;-D Že by nabral někdy někoho z postávajících cestujících, tak to ani náhodou. Přitom má v centru zastavovat, ale zastávkami H1 běžně jen projíždí. To je spoj jen k vzteku.

Jinak jsem proti masovému zavádění zastávek na znamení. Město je prostor pro lidi, podle existence zastávek se řídí chodci, když přechází vozovku. Jak bude nejisté, zda tramvaj zastavuje nebo ne, bude to chodce i řidiče ohrožovat na životě. :-/

0/0
21.1.2013 3:09

B97o80h54u93s70l74a98v 43K95r54á51l10í91k 2631430729586

Celý článek je o tom, že se ta jedna zastávka na znamení osvědčila, ale paní redaktorka se zapomněla pana skorošéfa Procházky zeptat, jak na to vůbec přišel. Nebo je to opět jen jeho zbožné přání? Kolik procent tramvají tam teda nezastavuje, jaké byly vyčísleny úspory, jaký vliv to mělo na dodržování jízdního řádu a jak bylo ověřeno, zda zvýšení bezpečnostního rizika způsobené změnou provozních předpisů je únosné? Paní redaktorka ještě zapomněla připomenout, že i nyní podle provozních předpisů musí každá tramvaj při průjezdu čela vlaku kolem čela zastávky zpomalit na 15 km/h, takže ten efekt úspory bude výrazně nižší než u autobusů a pro chodce a ostatní účastníky provozu bude tento manévr vždycky matoucí.

+2/0
18.1.2013 21:33

B54o28h88u60s71l58a12v 27K96r93á10l76í83k 2741460389506

Většina ČSAD a ex-ČSAD dopravců naopak rozlišování druhu zastávek úplně zrušila, protože to je zbytečná byrokracie. Normální řidič prostě ví, že má zastavit, když je to potřeba, a nezastavuje zbytečně, když je evidentní, že není proč.

+1/−1
18.1.2013 21:18

P56e34t74r 62H25r45o71m72á59d69k27a 1839962345498

Tak jasně že v dopravě z Horní do Dolní Lhoty to nepotřebujete...

0/0
19.1.2013 21:10

M85a13r33t86i73n 30R36u31z52i76c72k80a 1972658216797

Na jednu stranu se zavadeji zastavky na znameni aby se usetrilo pri brzdeni a rozjezdu, na druhou stranu se zavadeji nesmyslne zastavky jako Vozovna Hloubetin, ktera je asi 2min. chuze od zastavky St. Hloubetin.

Nemam problem s nekterymi zastavkami na znameni, kde byl hlavni argument setreni, ale tahle zastavka to uplne poprela.

+1/−1
18.1.2013 17:24

B14o70h51u16s18l97a95v 39K81r26á86l21í87k 2831420989686

Tam byla zastávka odjakživa, i když občasná.

+1/−1
18.1.2013 21:15

M59a89r80t51i59n 64R29u30z12i32c84k51a 1642738176487

No fyzicky tam slouek jako obcasna byl, ale nemate pravdu, nebot zadna pravidelna linka na teto "zastavce" nikdy nezastavovala, nyni se na ni zastavuje pravidelne...

Neexistovala ani jako obcasna pri zatahovani do vozovny, vzdy byla posledni zastavka bud St. nebo Novy hloubetin.

Mj. zde na idnes najdete clanek o moznem zavedeni zastavek St. Hloubetin a N.Hloubetin na znameni, zatimco o zastavce Vozovna Hloubetin neni ani zminka o podobnem zameru.

Jny priklad je treba Vozovna Kobylisy, kde je skutecne pred odbockou do vozovny obcasna zatavka v provozu, o Vozovne Hloubetin jako obcasne se to rici neda, nikdy nebyla v provozu, a opravdu je naprosty nesmysl ji zavadet, ...

0/0
19.1.2013 19:48
Foto

S89t22a23n55i27s40l87a16v 92T14e56s43a24ř 9427674442734

Na mnoha místech na světě jsou dokonce všechny zastávky na znamení. A semafory pro chodce na všech větších křižovatkách na tlačítko. R^

+2/0
18.1.2013 15:45
Foto

J21o48s75e40f 37K54o15ř31e85n16s75k20ý 5860272527791

V Jihlavě jezdí MHD na znamení na všech trasách a nejsou s tím žádné problémy. V Praze by úspory mohly být velké, pro cestující to znamená pouze mávnout nebo stisknout knoflík.[>-]

+3/0
18.1.2013 13:53

J72a96n 71K29o52z51á29k 3123735578546

no jo, ale tramvaj na znamení je něco jiného než autobus či trolejbus. V Praze je samozřejmě taky plno autobusových zastávek na znamení:-)

+1/−1
18.1.2013 14:33

Z17d85e15ň68k63a 50V77e52s35e40l17á 8629675177340

Je to úplně stejné. V Brně jsou i tramvajové zastávky na znamení už spoustu let, od ledna přibyly ještě další, a funguje to naprosto normálně. Nemluvě o tom, že některé zastávky jsou na znamení celodenně, jiné jenom od 20 do 5 hodin a jiné zase jenom v nepracovní dny. A nikdo si nestěžuje, že mu tramvaj nebo třeba i bus/trolejbus ujel, protože se při čekání na zastávce zamyslel a zapomněl si mávnout, což byl "argument" pro zrušení zastávek na znamení v Prahe. ;-D

0/0
18.1.2013 15:19

P41a34v21e95l 16O86d14r63a50z44i94l 6244309697280

Vozidla MHD v Brně zastavují v zastávce na znamení vždy, když tam někdo stojí.

0/0
18.1.2013 18:34

Z72d65e79ň98k97a 45V79e46s21e68l18á 8739275487650

Nemyslím si. Ono asi totiž hodně záleží mj, na tom, kolik linek danou zastávku obsluhuje. A pokud to nemají řidiči nařízené, tak záleží i na řidiči, jestli skutečně zastaví, když tam někdo jenom stojí, nebo jestli se musí dát znamení mávnutím ruky.

0/0
18.1.2013 19:12

J44a14n 22K28o20z93á89k 3773505678136

jenže v Praze je problém, že mávání na zastávkách na znamení bylo zrušeno, tudíž by tramvaj stejně musela skoro na všech zastávkách stavět, jelikož tam stejně alespoň jeden člověk vždycky stojí. Proto my zavedení zastávek na znamení přijde nesmyslné, dokud by se to znovu nezavedlo, ale kde bychom to pak byli...

0/0
18.1.2013 18:35

Z32d64e33ň68k35a 56V82e16s66e50l81á 8679185877600

Pokud je zastávka "na znamení", tak to, že tam někdo stojí, přece není znamení....? 8-o To asi zase někomu něco značně ujelo...

No, tak se to mávání zase zavede, holt si lidi budou muset dávat bacha, aby se nezamysleli...

0/−1
18.1.2013 19:09

B87o98h36u96s23l86a24v 83K10r90á12l11í59k 2341820879386

Zastávky na znamení se zřizují právě v těch místech, kde většinou nikdo nestojí.

0/0
18.1.2013 21:10

M41a94r23t24i22n 52R42u61z90i21c80k24a 1612458136407

Mno, chvili jsem pracovne pobyval v Jihlave, a mel jsem ohromne problemy s orientaci, nebot zastavky se nehlasili, a reklamy polepene pres okna ze z autobusu nebylo temer videt, hlavne po setmeni. Bylo opravdu vyborne v rychlosti sledovat kde jste a kdy si zmackout. Nehlede na to, ze kdyz vyjel autobus ze zatacky a vy jste si mavnul pozde, tak nezastavil. Jihlava neni dobry priklad, po me stiznosti na DP alespon do vsech vozu slibili dat planky linek a hlaseni zastavek. Pro mistni to problem nebyl, ale pro turisty treba ohromny.

0/0
18.1.2013 17:37

Z58d16e89ň51k53a 53V25e17s79e33l76á 8339555337800

V Jihlavě se zastávky hlásily už dávno, problém byl, že se nehlásily zastávky na znamení, ale to už taky napravili, jak jsem měla možnost osobně o prázdninách poznat. ;-)

0/0
18.1.2013 19:14

P83e62t53r 36V23e74s45e74l56ý 2929458313756

Muže mi někdo vysvětlit, jak se bude dodžovat jízdní řád u těch souvislých úseků. Aspoň u nás nesmí odjet ani o minutu dříve, něž je uvedeno v jízdním řádu. A na takových 5 zastávkách za sebou se tři minuty vyšetří jedna báseň.

+5/−1
18.1.2013 13:18

L42u68d47ě54k 98Š70i10š28á91k 3467848869784

Viděl bych to jednoduše. Interval se zkrátí na celý úsek třeba o ty zmiňované tři či více minut, takže pokud tramvaj vícekrát zastaví, tak nabere zpoždění.

0/0
18.1.2013 13:46

M15i43c87h75a19l 16F67r39a95n61z 7183193881642

nebo se použije osvědčená hláška - interval 3-5 minut a budou z obliga :-/

+1/0
18.1.2013 13:51

J22a40n 43J57í17c31h48a 8730200858311

A nebo na nejake z tech zastavek na znameni zastavi, pocka a odjede dle jizdniho radu (jak to treba ted delaji autobusy).

+1/0
18.1.2013 14:17

M33a83r32t62i91n 26R67u48z44i68c11k85a 1802828396637

to neni uplne prakticke, protoze za ni muze jet tramvaj, ktera bude nabirat zpozdeni...

0/0
18.1.2013 17:25

P46e46t17r 38H45r20o16m87á86d58k87a 1769642395408

Tuhle hlášku bych o víkendu v jízdním řádu docela bral...

0/0
18.1.2013 18:07

K33a12r53e85l 31B45u75r14i45a50n 1694531943201

Viděl bych to tak, že na některých zastávkách po trase holt tramvaj bude stát delší dobu, aby případný časový náskok srovnala podle JŘ. Naneštěstí to bude určitě ta zastávka, před tou, na níž zrovna chcete vystoupit (vlastní zkušenost) :-)

+1/0
18.1.2013 14:20

M53a62r74t77i67n 12R37u13z56i84c22k76a 1442758436387

neni to mozne, spis nastvete lidi, kteri jedou v tramvaji za tou co bude cekat, a to muze dana tramvaj mit naopak zpozdeni... proste druha tramvaj nemuze jen tak predjet tu, ktera ma zrovna dost casu...

0/0
18.1.2013 17:28

B89o82h14u37s77l83a36v 96K17r28á69l41í70k 2871750659206

Tak logicky když řidič vidí z jiného směru přijíždět zpožděnou tramvaj, tak se nenacpe před ni. Při taktových intervalech už má každý řidič zažité, co má jet před ním a co po něm. A pokud žádná z nich zpožděná není, tak logicky nemůže jedna druhou zdržovat, protože jízdní doby ve stejném úseku mají stejné.

0/0
18.1.2013 21:14

J76i42ř95í 22K98r96e37j13č29í54k 2677738534106

Což je pochopitelně nesmysl, jelikož řidič fakt nepozná, jestli je ta tramvaj z "jiného směru" zpožděná nebo naopak předjetá.

0/0
18.1.2013 22:04

S10t70e17p59a85n 49T67o42t69h 8358779695488

A k cemu je ti jizdni rad??? V Londyne jsou vsechny trasy v intervalech a je to v klidu. Neni nutne mit zivot casove na vsechno nalajnovany. Stejne se rady, hlavne ve velkych, cpanych, mestech blbe dodrzuji. V Praze neni vyjimka.

+2/−2
18.1.2013 14:21

R42e95n42é 68C19v55r66k66a42l 9476259896856

To je nesmysl - přijdu na zastávku, kde je napsáno: interval 30 minut. Jak ale zjistím, kdy odjel poslední spoj - a tedy jak dlouho budu čekat??

+3/0
18.1.2013 14:38

T76o34m58á38š 68Z32e62m27a68n 3705638384885

Při intervalu delším než 10 minut to podstatné je.

l

+3/0
18.1.2013 14:50

B26o52h44u72s70l44a39v 58K94r17á86l85í58k 2271860429676

Jenže k tomu, aby ty intervaly fungovaly a vozidla se neshlukovala, je potřeba právě ten jízdní řád.

0/0
18.1.2013 21:09

B33o91h68u10s72l42a82v 40K65r54á16l30í72k 2341780399296

Před vynalezením železnice a příručních hodinek jezdili i u nás formani podle intervalů. Obvykle tak jednodenních až týdenních.

0/0
18.1.2013 21:27

J39o24s32e69f 76K79o60m37á81r27e71k 5514202154759

Mám pocit, že v Praze mají (nebo mívali) k jízdnímu řádu toleranci +/- 2 minuty. Každopádně hlášení o době dojezdu, jak už to na některých zastávkách funguje, by tuhle otázku aspoň trochu vyřešilo.

0/0
18.1.2013 15:07

B83o11h47u70s69l88a53v 19K60r41á14l89í32k 2371310819186

Ta tolerance má vliv leda tak na statistiku, jestli se ten spoj někde vykáže jako přesný anebo na. Na práci řidiče ani na spokojenost cestujícího to číslo nemá žádný vliv. Mimochodem, už dávno je to -0/+2, nadjíždění už se netoleruje.

0/0
18.1.2013 21:21

J56i38ř87í 72K20r97e55j21č17í72k 2897248214886

-0/+3, přesněji teda 1-179 vteřin.

0/0
18.1.2013 22:06

Z55d48e39ň45k70a 86V17e69s39e84l14á 8719375717880

Tak ty tramvaje budou v daném úseku jezdit o něco pomaleji. Ony jsou ty jízdní řády stejně obvykle napnutý, nevidím v tom větší problém.

+1/0
18.1.2013 15:16

B37o98h59u45s63l94a80v 27K13r73á13l90í58k 2611260629946

Jízdní řád v povrchové dopravy je stejně vždycky založen na statistice a pravěpodobnosti. Jednou musí dávat přednost, podruhé na tom samém místě nemusí. Jednou nastupují tři lidé, podruhé dvacet lidí. Jednou natrefí na semaforu volno, podruhé stůj. Pokud místo ve dvaceti zastávkách bude zastavovat v patnácti, tak se to také projeví celkovým zrychlením, i když pokaždé to budou jiné zastávky.

0/0
18.1.2013 21:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.