Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První pražská zastávka tramvaje na znamení se osvědčila, budou další

Od prosince funguje v Praze první tramvajová zastávka na znamení: ČSAD Smíchov. Stejný režim plánuje společnost Ropid, která pražskou dopravu organizuje, zavést i na dalších zastávkách zhruba za rok. Ve hře je i varianta udělat to na celých souvislých úsecích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K13a10r60e16l 65D10r85d80a 6864872967

Šel jsem s vozíčkářem a potkali jsem H1 na Nám. Republiky - bludný Holanďan č. 1 . Nikdy jsem neviděl, že by H1 někoho vezla a teď se mohl řidič přetrhnout, zda se nechceme svézt. Už to vypadalo, že zastaví a kolegu násilím nacpe do vozu. Tak tomu říkám spoj na znamení. ;-D Že by nabral někdy někoho z postávajících cestujících, tak to ani náhodou. Přitom má v centru zastavovat, ale zastávkami H1 běžně jen projíždí. To je spoj jen k vzteku.

Jinak jsem proti masovému zavádění zastávek na znamení. Město je prostor pro lidi, podle existence zastávek se řídí chodci, když přechází vozovku. Jak bude nejisté, zda tramvaj zastavuje nebo ne, bude to chodce i řidiče ohrožovat na životě. :-/

0/0
21.1.2013 3:09

B42o33h19u95s46l94a73v 15K82r38á26l35í16k 2361220639976

Celý článek je o tom, že se ta jedna zastávka na znamení osvědčila, ale paní redaktorka se zapomněla pana skorošéfa Procházky zeptat, jak na to vůbec přišel. Nebo je to opět jen jeho zbožné přání? Kolik procent tramvají tam teda nezastavuje, jaké byly vyčísleny úspory, jaký vliv to mělo na dodržování jízdního řádu a jak bylo ověřeno, zda zvýšení bezpečnostního rizika způsobené změnou provozních předpisů je únosné? Paní redaktorka ještě zapomněla připomenout, že i nyní podle provozních předpisů musí každá tramvaj při průjezdu čela vlaku kolem čela zastávky zpomalit na 15 km/h, takže ten efekt úspory bude výrazně nižší než u autobusů a pro chodce a ostatní účastníky provozu bude tento manévr vždycky matoucí.

+2/0
18.1.2013 21:33

B94o51h78u76s44l45a37v 82K58r28á54l21í10k 2401210929836

Většina ČSAD a ex-ČSAD dopravců naopak rozlišování druhu zastávek úplně zrušila, protože to je zbytečná byrokracie. Normální řidič prostě ví, že má zastavit, když je to potřeba, a nezastavuje zbytečně, když je evidentní, že není proč.

+1/−1
18.1.2013 21:18

P79e67t44r 50H31r85o80m87á22d22k86a 1749542785528

Tak jasně že v dopravě z Horní do Dolní Lhoty to nepotřebujete...

0/0
19.1.2013 21:10

M45a87r84t44i18n 29R96u87z81i22c87k76a 1282938816967

Na jednu stranu se zavadeji zastavky na znameni aby se usetrilo pri brzdeni a rozjezdu, na druhou stranu se zavadeji nesmyslne zastavky jako Vozovna Hloubetin, ktera je asi 2min. chuze od zastavky St. Hloubetin.

Nemam problem s nekterymi zastavkami na znameni, kde byl hlavni argument setreni, ale tahle zastavka to uplne poprela.

+1/−1
18.1.2013 17:24

B31o55h53u29s57l73a65v 97K88r32á33l50í18k 2141480129746

Tam byla zastávka odjakživa, i když občasná.

+1/−1
18.1.2013 21:15

M55a75r84t64i81n 79R62u37z43i19c61k93a 1402258806427

No fyzicky tam slouek jako obcasna byl, ale nemate pravdu, nebot zadna pravidelna linka na teto "zastavce" nikdy nezastavovala, nyni se na ni zastavuje pravidelne...

Neexistovala ani jako obcasna pri zatahovani do vozovny, vzdy byla posledni zastavka bud St. nebo Novy hloubetin.

Mj. zde na idnes najdete clanek o moznem zavedeni zastavek St. Hloubetin a N.Hloubetin na znameni, zatimco o zastavce Vozovna Hloubetin neni ani zminka o podobnem zameru.

Jny priklad je treba Vozovna Kobylisy, kde je skutecne pred odbockou do vozovny obcasna zatavka v provozu, o Vozovne Hloubetin jako obcasne se to rici neda, nikdy nebyla v provozu, a opravdu je naprosty nesmysl ji zavadet, ...

0/0
19.1.2013 19:48
Foto

S21t78a20n40i74s64l40a13v 82T37e26s28a68ř 9507384562654

Na mnoha místech na světě jsou dokonce všechny zastávky na znamení. A semafory pro chodce na všech větších křižovatkách na tlačítko. R^

+2/0
18.1.2013 15:45
Foto

J93o90s17e68f 74K79o24ř13e57n82s44k96ý 5740342167251

V Jihlavě jezdí MHD na znamení na všech trasách a nejsou s tím žádné problémy. V Praze by úspory mohly být velké, pro cestující to znamená pouze mávnout nebo stisknout knoflík.[>-]

+3/0
18.1.2013 13:53

J31a33n 59K81o45z74á70k 3733525858666

no jo, ale tramvaj na znamení je něco jiného než autobus či trolejbus. V Praze je samozřejmě taky plno autobusových zastávek na znamení:-)

+1/−1
18.1.2013 14:33

Z60d34e60ň19k80a 32V73e45s82e56l71á 8379135227220

Je to úplně stejné. V Brně jsou i tramvajové zastávky na znamení už spoustu let, od ledna přibyly ještě další, a funguje to naprosto normálně. Nemluvě o tom, že některé zastávky jsou na znamení celodenně, jiné jenom od 20 do 5 hodin a jiné zase jenom v nepracovní dny. A nikdo si nestěžuje, že mu tramvaj nebo třeba i bus/trolejbus ujel, protože se při čekání na zastávce zamyslel a zapomněl si mávnout, což byl "argument" pro zrušení zastávek na znamení v Prahe. ;-D

0/0
18.1.2013 15:19

P70a85v16e40l 81O41d65r57a43z94i78l 6734109287300

Vozidla MHD v Brně zastavují v zastávce na znamení vždy, když tam někdo stojí.

0/0
18.1.2013 18:34

Z43d25e88ň22k63a 77V96e72s62e73l10á 8879335687580

Nemyslím si. Ono asi totiž hodně záleží mj, na tom, kolik linek danou zastávku obsluhuje. A pokud to nemají řidiči nařízené, tak záleží i na řidiči, jestli skutečně zastaví, když tam někdo jenom stojí, nebo jestli se musí dát znamení mávnutím ruky.

0/0
18.1.2013 19:12

J95a56n 68K32o14z84á66k 3223145358936

jenže v Praze je problém, že mávání na zastávkách na znamení bylo zrušeno, tudíž by tramvaj stejně musela skoro na všech zastávkách stavět, jelikož tam stejně alespoň jeden člověk vždycky stojí. Proto my zavedení zastávek na znamení přijde nesmyslné, dokud by se to znovu nezavedlo, ale kde bychom to pak byli...

0/0
18.1.2013 18:35

Z72d26e62ň22k56a 48V89e58s43e72l22á 8539655807520

Pokud je zastávka "na znamení", tak to, že tam někdo stojí, přece není znamení....? 8-o To asi zase někomu něco značně ujelo...

No, tak se to mávání zase zavede, holt si lidi budou muset dávat bacha, aby se nezamysleli...

0/−1
18.1.2013 19:09

B42o87h83u98s32l14a76v 24K45r75á13l84í86k 2681110809596

Zastávky na znamení se zřizují právě v těch místech, kde většinou nikdo nestojí.

0/0
18.1.2013 21:10

M60a25r37t70i69n 56R12u56z66i20c87k40a 1712238556337

Mno, chvili jsem pracovne pobyval v Jihlave, a mel jsem ohromne problemy s orientaci, nebot zastavky se nehlasili, a reklamy polepene pres okna ze z autobusu nebylo temer videt, hlavne po setmeni. Bylo opravdu vyborne v rychlosti sledovat kde jste a kdy si zmackout. Nehlede na to, ze kdyz vyjel autobus ze zatacky a vy jste si mavnul pozde, tak nezastavil. Jihlava neni dobry priklad, po me stiznosti na DP alespon do vsech vozu slibili dat planky linek a hlaseni zastavek. Pro mistni to problem nebyl, ale pro turisty treba ohromny.

0/0
18.1.2013 17:37

Z82d61e88ň41k23a 78V53e94s12e27l45á 8529635137880

V Jihlavě se zastávky hlásily už dávno, problém byl, že se nehlásily zastávky na znamení, ale to už taky napravili, jak jsem měla možnost osobně o prázdninách poznat. ;-)

0/0
18.1.2013 19:14

P42e91t62r 91V50e53s80e71l41ý 2819528653936

Muže mi někdo vysvětlit, jak se bude dodžovat jízdní řád u těch souvislých úseků. Aspoň u nás nesmí odjet ani o minutu dříve, něž je uvedeno v jízdním řádu. A na takových 5 zastávkách za sebou se tři minuty vyšetří jedna báseň.

+5/−1
18.1.2013 13:18

L72u62d57ě60k 13Š17i22š48á45k 3807708419684

Viděl bych to jednoduše. Interval se zkrátí na celý úsek třeba o ty zmiňované tři či více minut, takže pokud tramvaj vícekrát zastaví, tak nabere zpoždění.

0/0
18.1.2013 13:46

M20i58c92h62a31l 55F48r19a31n14z 7793113881562

nebo se použije osvědčená hláška - interval 3-5 minut a budou z obliga :-/

+1/0
18.1.2013 13:51

J59a70n 23J59í17c29h54a 8820940128981

A nebo na nejake z tech zastavek na znameni zastavi, pocka a odjede dle jizdniho radu (jak to treba ted delaji autobusy).

+1/0
18.1.2013 14:17

M21a78r21t22i29n 30R32u58z12i72c42k43a 1622418526807

to neni uplne prakticke, protoze za ni muze jet tramvaj, ktera bude nabirat zpozdeni...

0/0
18.1.2013 17:25

P12e27t64r 88H73r66o21m34á48d96k37a 1639902635488

Tuhle hlášku bych o víkendu v jízdním řádu docela bral...

0/0
18.1.2013 18:07

K34a94r90e19l 34B67u88r69i36a36n 1214211863731

Viděl bych to tak, že na některých zastávkách po trase holt tramvaj bude stát delší dobu, aby případný časový náskok srovnala podle JŘ. Naneštěstí to bude určitě ta zastávka, před tou, na níž zrovna chcete vystoupit (vlastní zkušenost) :-)

+1/0
18.1.2013 14:20

M84a90r51t51i30n 96R63u65z63i52c53k67a 1862728316927

neni to mozne, spis nastvete lidi, kteri jedou v tramvaji za tou co bude cekat, a to muze dana tramvaj mit naopak zpozdeni... proste druha tramvaj nemuze jen tak predjet tu, ktera ma zrovna dost casu...

0/0
18.1.2013 17:28

B48o33h18u48s70l31a28v 23K23r57á38l61í61k 2551340599626

Tak logicky když řidič vidí z jiného směru přijíždět zpožděnou tramvaj, tak se nenacpe před ni. Při taktových intervalech už má každý řidič zažité, co má jet před ním a co po něm. A pokud žádná z nich zpožděná není, tak logicky nemůže jedna druhou zdržovat, protože jízdní doby ve stejném úseku mají stejné.

0/0
18.1.2013 21:14

J21i69ř66í 84K68r41e48j65č65í79k 2257478424676

Což je pochopitelně nesmysl, jelikož řidič fakt nepozná, jestli je ta tramvaj z "jiného směru" zpožděná nebo naopak předjetá.

0/0
18.1.2013 22:04

S29t29e33p16a83n 16T37o11t89h 8968439375208

A k cemu je ti jizdni rad??? V Londyne jsou vsechny trasy v intervalech a je to v klidu. Neni nutne mit zivot casove na vsechno nalajnovany. Stejne se rady, hlavne ve velkych, cpanych, mestech blbe dodrzuji. V Praze neni vyjimka.

+2/−2
18.1.2013 14:21

R96e80n48é 48C17v32r65k61a43l 9976199946926

To je nesmysl - přijdu na zastávku, kde je napsáno: interval 30 minut. Jak ale zjistím, kdy odjel poslední spoj - a tedy jak dlouho budu čekat??

+3/0
18.1.2013 14:38

T18o82m70á93š 26Z86e64m87a62n 3815778414395

Při intervalu delším než 10 minut to podstatné je.

l

+3/0
18.1.2013 14:50

B57o67h32u52s15l32a34v 21K55r90á24l26í39k 2951630719726

Jenže k tomu, aby ty intervaly fungovaly a vozidla se neshlukovala, je potřeba právě ten jízdní řád.

0/0
18.1.2013 21:09

B92o37h51u67s43l98a69v 17K76r74á97l38í89k 2911850699806

Před vynalezením železnice a příručních hodinek jezdili i u nás formani podle intervalů. Obvykle tak jednodenních až týdenních.

0/0
18.1.2013 21:27

J90o55s77e86f 89K11o25m89á95r80e98k 5314752524599

Mám pocit, že v Praze mají (nebo mívali) k jízdnímu řádu toleranci +/- 2 minuty. Každopádně hlášení o době dojezdu, jak už to na některých zastávkách funguje, by tuhle otázku aspoň trochu vyřešilo.

0/0
18.1.2013 15:07

B19o21h94u82s52l21a91v 54K18r61á31l65í42k 2821920209706

Ta tolerance má vliv leda tak na statistiku, jestli se ten spoj někde vykáže jako přesný anebo na. Na práci řidiče ani na spokojenost cestujícího to číslo nemá žádný vliv. Mimochodem, už dávno je to -0/+2, nadjíždění už se netoleruje.

0/0
18.1.2013 21:21

J36i28ř32í 26K64r16e47j50č52í53k 2127888184556

-0/+3, přesněji teda 1-179 vteřin.

0/0
18.1.2013 22:06

Z98d54e78ň80k80a 90V86e37s50e98l11á 8689345687440

Tak ty tramvaje budou v daném úseku jezdit o něco pomaleji. Ony jsou ty jízdní řády stejně obvykle napnutý, nevidím v tom větší problém.

+1/0
18.1.2013 15:16

B82o16h13u69s37l93a56v 29K43r53á15l56í41k 2101660889646

Jízdní řád v povrchové dopravy je stejně vždycky založen na statistice a pravěpodobnosti. Jednou musí dávat přednost, podruhé na tom samém místě nemusí. Jednou nastupují tři lidé, podruhé dvacet lidí. Jednou natrefí na semaforu volno, podruhé stůj. Pokud místo ve dvaceti zastávkách bude zastavovat v patnácti, tak se to také projeví celkovým zrychlením, i když pokaždé to budou jiné zastávky.

0/0
18.1.2013 21:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.