- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Šel jsem s vozíčkářem a potkali jsem H1 na Nám. Republiky - bludný Holanďan č. 1 . Nikdy jsem neviděl, že by H1 někoho vezla a teď se mohl řidič přetrhnout, zda se nechceme svézt. Už to vypadalo, že zastaví a kolegu násilím nacpe do vozu. Tak tomu říkám spoj na znamení. Že by nabral někdy někoho z postávajících cestujících, tak to ani náhodou. Přitom má v centru zastavovat, ale zastávkami H1 běžně jen projíždí. To je spoj jen k vzteku.
Jinak jsem proti masovému zavádění zastávek na znamení. Město je prostor pro lidi, podle existence zastávek se řídí chodci, když přechází vozovku. Jak bude nejisté, zda tramvaj zastavuje nebo ne, bude to chodce i řidiče ohrožovat na životě.
Celý článek je o tom, že se ta jedna zastávka na znamení osvědčila, ale paní redaktorka se zapomněla pana skorošéfa Procházky zeptat, jak na to vůbec přišel. Nebo je to opět jen jeho zbožné přání? Kolik procent tramvají tam teda nezastavuje, jaké byly vyčísleny úspory, jaký vliv to mělo na dodržování jízdního řádu a jak bylo ověřeno, zda zvýšení bezpečnostního rizika způsobené změnou provozních předpisů je únosné? Paní redaktorka ještě zapomněla připomenout, že i nyní podle provozních předpisů musí každá tramvaj při průjezdu čela vlaku kolem čela zastávky zpomalit na 15 km/h, takže ten efekt úspory bude výrazně nižší než u autobusů a pro chodce a ostatní účastníky provozu bude tento manévr vždycky matoucí.
Většina ČSAD a ex-ČSAD dopravců naopak rozlišování druhu zastávek úplně zrušila, protože to je zbytečná byrokracie. Normální řidič prostě ví, že má zastavit, když je to potřeba, a nezastavuje zbytečně, když je evidentní, že není proč.
Tak jasně že v dopravě z Horní do Dolní Lhoty to nepotřebujete...
Na jednu stranu se zavadeji zastavky na znameni aby se usetrilo pri brzdeni a rozjezdu, na druhou stranu se zavadeji nesmyslne zastavky jako Vozovna Hloubetin, ktera je asi 2min. chuze od zastavky St. Hloubetin.
Nemam problem s nekterymi zastavkami na znameni, kde byl hlavni argument setreni, ale tahle zastavka to uplne poprela.
Tam byla zastávka odjakživa, i když občasná.
Na mnoha místech na světě jsou dokonce všechny zastávky na znamení. A semafory pro chodce na všech větších křižovatkách na tlačítko.
V Jihlavě jezdí MHD na znamení na všech trasách a nejsou s tím žádné problémy. V Praze by úspory mohly být velké, pro cestující to znamená pouze mávnout nebo stisknout knoflík.
no jo, ale tramvaj na znamení je něco jiného než autobus či trolejbus. V Praze je samozřejmě taky plno autobusových zastávek na znamení
Muže mi někdo vysvětlit, jak se bude dodžovat jízdní řád u těch souvislých úseků. Aspoň u nás nesmí odjet ani o minutu dříve, něž je uvedeno v jízdním řádu. A na takových 5 zastávkách za sebou se tři minuty vyšetří jedna báseň.
Viděl bych to jednoduše. Interval se zkrátí na celý úsek třeba o ty zmiňované tři či více minut, takže pokud tramvaj vícekrát zastaví, tak nabere zpoždění.