Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trasa metra D opět ulehá ke spánku, politici na ni nedali ani korunu

Výstavba čtvrté trasy pražského metra se zřejmě opět odkládá. V rozpočtu Prahy na letošní rok totiž není na přípravu výstavby "déčka" ani koruna. Primátor Bohuslav Svoboda však říká, že se o tom ještě bude jednat. Ukazuje se, že Praze chybí detailní dopravní koncepce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R60i32j84a29n95a 82E56g93e88r12e92r85o20v16á 4966500204613

Odkloněno.

+1/0
24.1.2013 16:17

L94u48k26e 94V14o22j86t85ě51c94h 7773675220877

Žádné metro není potřeba. Brno nebo Frýdek-Místek ho třeba taky nemaj a jsou tam spokojení :-)

+1/−1
24.1.2013 13:05

T29o94m17á75š 96Z19e54m87a95n 3655288274915

A ve Vidlákově Lhotě (okres Benešov) také nejezdí. ;-D

+1/0
24.1.2013 14:47

R69o94b86e88r88t 66P41r54a87ž76á65k 4278716425200

Za to tam mají integrovanou žebřiňákovou dopravu.

0/0
25.1.2013 17:07

R41o60b26e31r89t 15P65r24a97ž30á52k 4108166165510

Zkrátka trasa D není a nebude.

0/0
24.1.2013 11:15

Z59d75e85n30a 27H90v63o15z87d10e80n42s41k28á 6503577347766

A pro vas nikdy, i kdyby byla.;-)

0/0
24.1.2013 11:19

R43o56b45e49r96t 37P86r13a79ž88á68k 4458656345480

Já ji naštěstí nepotřebuju. :-P

0/0
24.1.2013 11:51

P45e26t89r41a 51V24a28ň76k54o37v31á 4194724346952

v titulku mělo být: " ..politici už všechno rozkradli."

0/0
24.1.2013 10:56
Foto

M56a72r28t32i72n 58Š16i20m77e58k 5425239202745

Ale no tak, vy modří partizáni, vždyť Metrostav bude bez peněz :-P

+1/0
24.1.2013 8:53

J46a52n 44N55o92v94á11k 3607268814616

Opravte si vážení ten pravý sloupek kde mate rozpočty stavby, jeden původní a druhy novy.. Neznalý člověk by si pomyslel ze se ušetří 10 milionu a ze stavba původně stala jen přes třicet mil.. Vypadá to hloupě..

+2/0
24.1.2013 6:39

M24a79r89e22k 75T28u24r77n82o41v95e26c 7425612880396

To v tom šedém boxíku vpravo myslí iDnes vážně?

Orientační propočet nákladů

Původní návrh: Pankrác – Depo Písnice 34 755 000 korun

Nová varianta: Pankrác – Depo Písnice 24 524 250 korun

Úspora oproti původnímu návrhu: 10 230 750 korun

Tak kdyby tam napsali, že je to v tisících, ale takhle? Mi přijde, že v iDnes se jim problém s pražskou dopravou povedlo vyřešit, za tyhle peníze to Praha sfoukne jedna dvě, to je snad pár procent ročního rozpočtu...

+6/0
24.1.2013 1:00

M16i21r82o18s11l18a11v 17J83e86ž62e78k 8391946952558

Ten současnej primátor Prahy, to bude taky pěknej dáreček, na nejdůležitější projekty peníze nemá. 8-o

+2/−5
24.1.2013 0:10

M45a69r57e77k 25T96u12r40n28o44v36e42c 7505352110936

No, to že se bude stavět Blanka a také že se bude prodloužení metra A stavět dříve než metro D, za to nemůže, za to může předchozí vedení...

+9/0
24.1.2013 0:57

S13l65a93v48o42m72i60l 16T78l81a37p88a64k 4444485873451

nejdřív se musí myslet na sebe

0/0
24.1.2013 9:15
Foto

B49r80o71n14i20s23l19a19v 52G89a65b80r67y66š 2582849671

Tak by se měla honem rychle probudit, protože Nuselský most to dlouho nevydrží. Zatím se jezdí bez omezení, ale jednou se bude muset uzavřít. Jiná adekvátní náhrada za metro C v této lokalitě není.

+7/0
24.1.2013 0:09

L74u72k11á56š 23H71l19o50u98c43a69l 6232740821944

déčko v aktuálně plánované podobě ale problém nuselaku neřeší :-/

+6/0
24.1.2013 0:13
Foto

B48r96o10n54i38s89l92a51v 84G39a89b82r93y35š 2202249781

Ale ano, řeší. Pokud ne, co byste dělal v případě, že by se Nuselský most skutečně musel kvůli rekonstrukci uzavřít? Jak a čím byste přepravil ty tisíce cestujících?

0/0
24.1.2013 0:16

L13u95k69á74š 86H88l36o18u62c62a20l 6792480941764

já rozumím vaší připomínce, ale déčko v poslední plánované variantě funguje "jen" jako odnož z céčka od pankráce směrem na krč

+4/0
24.1.2013 0:18

T16o69m41á70š 66Z13e56m77a81n 3315258264325

Toto řešení mělo být dočasné (vzor 1968) a umožňovat další pokračování na vinohrady.

Nuselák zjevně ještě chvíli vydrží a tohle řešení by bylo lepší než nic.

0/0
24.1.2013 0:25

L88u24k24á88š 28H90l20o77u23c29a60l 6182730461744

ano, máte pravdu, projekt počítá/počítal s pokračováním déčka z pankráce na synkáč, na mírák a dál na žižkov (tuším že na basilejské náměstí). ale toho se nedočkají ani naše děti...

+4/0
24.1.2013 0:43

V36a81c71l45a44v 22K76u34b92i48s 5571741569277

Tak samotny nuselsky most problem nema, problem ma pouze tubus metra, ale chapu to jako zjednoduseni. Myslim si ze problem nuselaku vyresi az trasa E. Pokud se D postavi jako odnoz metra C, tak si lide zvyknou a pote pro ne bude mene komfortni prestupovani a vznikne tlak na dobudovani trasy metra E.

+1/0
24.1.2013 0:32

Ř87e53h70o71ř 13V28l48a48s31á60k 2574844971916

Defenestrovat málo! Ta obrovská sídliště si opravdu nezaslouží přecpané smrdící autobusy. A i řidiči by byli raději, kdyby nebyl jeden pruh na Vídeňské od Thomayerky ke Kačerovu plný autobusů.

Tohle mi jako voliči vadí několikanásobně víc než to, že si třeba nějaký politik ulil nějaký miliónek do kapsy. Ale proč sakra při tom ulejvání alespoň nemohl dělat dobře svou práci? Nebyl čas?

+12/0
23.1.2013 23:57

T50o80m62á91š 65Z80e51m10a58n 3795818194215

Souhlas, navíc tam nejde natáhnout nic jiného, tramvaj či vlak nemá díky profilu žádnou šanci ani prostor.

+4/0
24.1.2013 0:13

V89a30c50l69a25v 62K60u35b75i88s 5451691279367

Tramvaj by mohla castecne pomoci, ale problem by se pak presunul z Kacerova na Vyton. Alternativu s vybudovanim tramvajove trati pres Nove Dvory, Modrany, Zbraslav na Slivenec a Barrandov o ktere se take uvazuje jako o castecnem reseni nepovazuji take za dobry napad. Me staci videt jaky je to silenstvi v Dublinu, kdyz tam funguji jen tramvaje a zadne metro.

0/0
24.1.2013 0:37

L86a59d20i86s58l23a83v 82H22o85l65í19k 5742752879931

Na metro se peníze nenajdou, ale na tunel Blanka se rok co rok nachází miliardy... Rv

+11/−1
23.1.2013 23:44

T90o88m93á17š 57Z27e80m90a42n 3315478664735

Blanku bych nezpochybňoval, na severu Prahy stále ještě neexistuje žádné východo-západní spojení.

+3/−2
24.1.2013 0:12

L90u26k32á48š 53H63l49o48u91c33a94l 6362160171634

Blanka má své opodstatnění a přes mraky negativistu Praze ohromně pomůže. blbý je, že je o 10+mld. dražší než měla původně být

+4/−1
24.1.2013 0:15

T14o16m87á83š 47Z80e97m56a75n 3205788694785

Víte, musíte uplatit čtvrti, kterými Blanka prochází, množstvím víceprací v podobě rekonstrukcí, parčíků a cyklostezek, aby vám výstavbu nebojkotovaly.

Druhá věc je, že Praha je geologicky nejblbější místo na Zemi hned po tekutých píscích v deltě Mississipy. Zjistit kolik bude nějaká podzemní stavba stát v podobných podmínkách lze jediným způsobem - postavit ji.

Je to obrovský rozdíl proti stavbě metra třeba v žule Skandinávie.

A k tomu ještě výlet na Everest..

+7/−1
24.1.2013 0:22

L28u54k36á75š 27H19l31o68u42c69a30l 6222470551984

v komercnim světě (a "občanských" sdruženích) se tomu říká rocketeering, ale u radnic městských částí vůbec netuším jak to nazvat...

+4/0
24.1.2013 0:25

T65o97m79á51š 19Z26e86m36a43n 3635298924915

Korupce.

Je zkrátka problém, že Praha nerozhoduje jako jeden celek, ale jako 250 rozhádaných vesnic.

+2/0
24.1.2013 0:33

L69u56k37á74š 93H69l29o47u95c29a19l 6962850941704

klíčovou roli hrál a hraje magistrát. jde jen o to sladit parciální zájmy (nikoliv jen města a městských částí...). a to evidentně pánové nezvládají

0/0
24.1.2013 0:40

S45t66a71n98i34s98l89a76v 39K36y59s62e41l27a 5923215970257

Škoda, že se to nepostavilo za minulého režimu, protože mi přijde, že výstavba je dneska jen šíleně drahá viz. třeba: http://www.stream.cz/gebrianvs/755693-gebrian-vs-metro a hrozně pomalá. Mimo to nechápu, proč metro nevede do Modřan, kde je více lidí než v Písnici...

+4/0
23.1.2013 23:28

Ř38e98h85o41ř 55V27l77a35s61á68k 2774704531336

Do Modřan už vede tramvaj a vlak. Pokud něco dělat v  Modřanech, tak zdvojkolejnění a elektrifikaci trati Modřany-Braník-Krč-Kačerov-Vršovice, případně i Kačerov-Hostivař.

+4/0
23.1.2013 23:53

T31o25m90á76š 90Z29e68m92a79n 3785978474435

Jak píše p.Vlasák, kdyby vedlo metro jinudy, tak musí řešit Modřanskou rokli a nevedlo by do nejobydlenějších míst.

A navíc, Písnice jako konečná je ideálním místem pro zachycení množství lidí, kteří se každý den valí ze satelitů v okolí "staré benešovské".

0/0
24.1.2013 0:16

V17a86c29l13a17v 20K81u56b94i84s 5131201539317

Ale ono do Modran povede, zastavka bude u dnesni polikliniky Modrany a blizskeho obchodniho centra. Jen tam nepujde udelat konecna coz neni tak velky problem.

+1/0
24.1.2013 0:40
Foto

F97i47l30i97p 68R81o36m40a26n36i26u30k 5781564457

Je to strašně smutné, chudák pražáci ;-(. Vždycky je mi tak teskno, když jim přečíslujé autobusé helé. A teď ještě nebude dééé ;-D;-O

+1/−24
23.1.2013 23:28

R29a16d43o17s83l70a48v 41K65l70a60u71d76a 5354408864652

Co to kecáš?

+13/0
23.1.2013 23:54

M47a97r69t55i58n 79V39a64n17ě75k 9704917852863

To ani on sám neví, vždyť se na něj podívejte.

+10/0
24.1.2013 0:06

L41u35k20á75š 77H68l13o69u60c59a15l 6632370181204

krno?

+2/−2
24.1.2013 0:16

T59o15m85á48š 59Z82e79m85a89n 3695368144515

Tudy ovšem proudí i zástupy Středočechů.

+1/0
24.1.2013 0:23

L75u93k77á49š 78M82a28l46v65i58n62s28k61y 2778474203508

Nevíte někdo zda byly i nějaké objektivní důvody proč trasa A dostala přednost před trasou D? Laickým pohledem to je zcela nepochopitelné, vezmu do úvahy každodenní situaci u krčské nemocnice.

+7/0
23.1.2013 23:26

J93i52ř31í 54O57u69k83r53o36p14e60c 5480308163519

Protože je to celkově levnější a ty prostředky už na to měly, kdežto na déčko, kdo ví... Také myslím, že než začaly vznikat plány na D, tak už byl projet áčka plně připraven

+1/0
24.1.2013 0:12

Ř64e60h92o65ř 81V65l84a53s88á72k 2934554331306

No to tedy nevím. Projekt Áčka se několikrát měnil, Chalupoida se vlnila.

A že byl projekt na Áčko hotový dřív, tím z toho akorát děláte otázku, proč dostalo projektování Áčka přednost před projektováním Déčka. Laickým pohledem to je zcela nepochopitelné, vezmu do úvahy každodenní situaci u krčské nemocnice.

+2/0
24.1.2013 0:21

L97u14k42á75š 48H75l82o82u95c28a33l 6922950521784

je víc než pravděpodobné že klíčovou roli hrály obchodní zájmy (víme koho), ale objektivní důvod pro prodloužení áčka je větší jednoduchost prodloužení něčeho již fungujícího než stavba zbrusu nové větve metra (které se říká linka)

+2/0
24.1.2013 0:22

V67a97c44l52a20v 62K11u83b80i38s 5831191979417

Protoze byla levnejsi a protoze bylo nutne vyresit dopravni situaci v Dejvicich.

Navic obecne je levnejsi postavit prodlouzeni nez neco zcela noveho.

Puvodni varianta, ze to protahne jen do Veleslavina ale nakonec neprosla a zacalo se chalupojdit a na decko se zapomelo. Kdyby se vse posinulo jen na Veleslavin, tak se dnes mohlo stavet i Decko a do budoucna i vyresit potrebny terminal Dlouha mile, ktery chalupoidou totalne prestal byt realny. Trasa D je navic prokleta co jsem nazivu, tak uz se menila tolikrat, ze vicekrat uz to ani nejde.

+2/0
24.1.2013 0:46

J81a63r24o60m32í37r 98V28í71t 2803397671800

O déčku se v Krči mluvilo už pár let před revolucí. To ještě v blízkosti hotelu zahraničního obchodu byl barevnými vlnitými plechy ohraničen pozemek, kde měla být vybudovaná stanice metra Krč. Je v blízkosti ulice Zálesí. Koukám, že déčko má stále smůlu. To dřív udělají rychlodráhu s Kladnem. Mně by se zase hodilo metro do Plzně :o)

0/0
23.1.2013 23:18

H63o74n41z87a 69P41r74i31b74y58l 8136220660955

jj minimalne 25let :-( co se basni ze se postavi "D". Nechapu, proc je od radnich takovej nezajem vyresit jih Prahy a radsi prodluzujeme neslyslnou trasou linku A, kde se da jeste rict, ze dopravni obsluznost neni tak spatna tak jako je na jihu.

+5/0
23.1.2013 23:25

J30a60r47o64m65í84r 50V24í63t 2193417721240

A podle některých zdrojů tunel z Kačerova k Thomayerově nemocnici vede již od prvopočátku trasy C. Dejte si do vyhledávače "podzemní nemocnice krč" a uvidíte.

0/0
23.1.2013 23:48

T79o48m35á62š 22B52l80a46h19o49š 6496247775330

TRASA "A" ...

_____________

Možná by nebylo marné, prodloužit hotovou trasu A zpět na jih, překřížit Smíchovské nádraží a pokračovat přes Lhotku do Písnice.

Asi  by se tím hodně vyřešilo, ale stálo by to asi šílený peníze ...

0/0
23.1.2013 23:10

V20a16c14l20a48v 64K41u77b66i34s 5261721829407

bude to prekvapeni, ale o moc drazsi nez varianta Namesti miru pisnice by to nebylo. Prekopala by se Plzenska a navedlo by se to na vlakovou trat Zlicin - Smichov a pote pres reku. Navic jednou tam stejne metro bude. Prodluzovat Acko na Zlicin nema  smysl lepsi je nahradit tramvaj ze Smichova a poslat ji az na Stidulky

0/0
24.1.2013 0:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.