Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trasa metra D opět ulehá ke spánku, politici na ni nedali ani korunu

Výstavba čtvrté trasy pražského metra se zřejmě opět odkládá. V rozpočtu Prahy na letošní rok totiž není na přípravu výstavby "déčka" ani koruna. Primátor Bohuslav Svoboda však říká, že se o tom ještě bude jednat. Ukazuje se, že Praze chybí detailní dopravní koncepce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R90i75j97a13n92a 73E63g51e97r65e89r61o64v97á 4496190474563

Odkloněno.

+1/0
24.1.2013 16:17

L26u23k44e 92V73o53j79t82ě77c37h 7383535160217

Žádné metro není potřeba. Brno nebo Frýdek-Místek ho třeba taky nemaj a jsou tam spokojení :-)

+1/−1
24.1.2013 13:05

T71o57m89á48š 12Z54e62m20a10n 3645738914355

A ve Vidlákově Lhotě (okres Benešov) také nejezdí. ;-D

+1/0
24.1.2013 14:47

R22o61b66e96r15t 71P22r78a84ž78á97k 4128536335200

Za to tam mají integrovanou žebřiňákovou dopravu.

0/0
25.1.2013 17:07

R95o36b22e54r59t 78P89r17a17ž10á17k 4928936155220

Zkrátka trasa D není a nebude.

0/0
24.1.2013 11:15

Z79d29e80n28a 66H31v21o39z33d80e92n42s85k78á 6913467577316

A pro vas nikdy, i kdyby byla.;-)

0/0
24.1.2013 11:19

R52o24b73e51r28t 41P55r32a53ž59á95k 4968786285720

Já ji naštěstí nepotřebuju. :-P

0/0
24.1.2013 11:51

P71e97t77r30a 35V65a87ň83k95o87v73á 4664464146372

v titulku mělo být: " ..politici už všechno rozkradli."

0/0
24.1.2013 10:56
Foto

M24a63r59t70i51n 90Š48i37m10e49k 5715449762615

Ale no tak, vy modří partizáni, vždyť Metrostav bude bez peněz :-P

+1/0
24.1.2013 8:53

J42a36n 11N73o68v23á79k 3237258314646

Opravte si vážení ten pravý sloupek kde mate rozpočty stavby, jeden původní a druhy novy.. Neznalý člověk by si pomyslel ze se ušetří 10 milionu a ze stavba původně stala jen přes třicet mil.. Vypadá to hloupě..

+2/0
24.1.2013 6:39

M63a39r76e62k 54T74u19r28n26o44v42e47c 7185762800336

To v tom šedém boxíku vpravo myslí iDnes vážně?

Orientační propočet nákladů

Původní návrh: Pankrác – Depo Písnice 34 755 000 korun

Nová varianta: Pankrác – Depo Písnice 24 524 250 korun

Úspora oproti původnímu návrhu: 10 230 750 korun

Tak kdyby tam napsali, že je to v tisících, ale takhle? Mi přijde, že v iDnes se jim problém s pražskou dopravou povedlo vyřešit, za tyhle peníze to Praha sfoukne jedna dvě, to je snad pár procent ročního rozpočtu...

+6/0
24.1.2013 1:00

M69i77r80o63s31l21a32v 63J61e71ž91e76k 8891566102488

Ten současnej primátor Prahy, to bude taky pěknej dáreček, na nejdůležitější projekty peníze nemá. 8-o

+2/−5
24.1.2013 0:10

M37a15r86e60k 70T74u54r74n61o26v60e26c 7105872920966

No, to že se bude stavět Blanka a také že se bude prodloužení metra A stavět dříve než metro D, za to nemůže, za to může předchozí vedení...

+9/0
24.1.2013 0:57

S87l88a20v45o43m67i43l 51T17l23a11p82a81k 4424375683431

nejdřív se musí myslet na sebe

0/0
24.1.2013 9:15
Foto

B92r20o12n88i30s62l94a32v 16G11a14b60r15y62š 2722779931

Tak by se měla honem rychle probudit, protože Nuselský most to dlouho nevydrží. Zatím se jezdí bez omezení, ale jednou se bude muset uzavřít. Jiná adekvátní náhrada za metro C v této lokalitě není.

+7/0
24.1.2013 0:09

L87u10k46á64š 14H69l71o44u53c56a72l 6712910281884

déčko v aktuálně plánované podobě ale problém nuselaku neřeší :-/

+6/0
24.1.2013 0:13
Foto

B90r81o16n77i90s17l66a36v 24G22a37b65r38y90š 2112599371

Ale ano, řeší. Pokud ne, co byste dělal v případě, že by se Nuselský most skutečně musel kvůli rekonstrukci uzavřít? Jak a čím byste přepravil ty tisíce cestujících?

0/0
24.1.2013 0:16

L14u86k53á36š 31H78l88o49u39c53a75l 6152310601244

já rozumím vaší připomínce, ale déčko v poslední plánované variantě funguje "jen" jako odnož z céčka od pankráce směrem na krč

+4/0
24.1.2013 0:18

T82o25m68á33š 56Z94e86m86a31n 3735318514765

Toto řešení mělo být dočasné (vzor 1968) a umožňovat další pokračování na vinohrady.

Nuselák zjevně ještě chvíli vydrží a tohle řešení by bylo lepší než nic.

0/0
24.1.2013 0:25

L13u42k53á52š 95H45l66o14u73c61a69l 6132270371604

ano, máte pravdu, projekt počítá/počítal s pokračováním déčka z pankráce na synkáč, na mírák a dál na žižkov (tuším že na basilejské náměstí). ale toho se nedočkají ani naše děti...

+4/0
24.1.2013 0:43

V63a90c31l91a60v 23K81u22b31i77s 5131411279107

Tak samotny nuselsky most problem nema, problem ma pouze tubus metra, ale chapu to jako zjednoduseni. Myslim si ze problem nuselaku vyresi az trasa E. Pokud se D postavi jako odnoz metra C, tak si lide zvyknou a pote pro ne bude mene komfortni prestupovani a vznikne tlak na dobudovani trasy metra E.

+1/0
24.1.2013 0:32

Ř32e61h98o36ř 21V46l96a98s32á18k 2854924191186

Defenestrovat málo! Ta obrovská sídliště si opravdu nezaslouží přecpané smrdící autobusy. A i řidiči by byli raději, kdyby nebyl jeden pruh na Vídeňské od Thomayerky ke Kačerovu plný autobusů.

Tohle mi jako voliči vadí několikanásobně víc než to, že si třeba nějaký politik ulil nějaký miliónek do kapsy. Ale proč sakra při tom ulejvání alespoň nemohl dělat dobře svou práci? Nebyl čas?

+12/0
23.1.2013 23:57

T63o98m29á39š 66Z35e33m39a52n 3395908634305

Souhlas, navíc tam nejde natáhnout nic jiného, tramvaj či vlak nemá díky profilu žádnou šanci ani prostor.

+4/0
24.1.2013 0:13

V29a32c74l92a13v 49K13u50b98i69s 5751151909637

Tramvaj by mohla castecne pomoci, ale problem by se pak presunul z Kacerova na Vyton. Alternativu s vybudovanim tramvajove trati pres Nove Dvory, Modrany, Zbraslav na Slivenec a Barrandov o ktere se take uvazuje jako o castecnem reseni nepovazuji take za dobry napad. Me staci videt jaky je to silenstvi v Dublinu, kdyz tam funguji jen tramvaje a zadne metro.

0/0
24.1.2013 0:37

L63a67d22i16s66l13a73v 58H31o57l73í74k 5902762929191

Na metro se peníze nenajdou, ale na tunel Blanka se rok co rok nachází miliardy... Rv

+11/−1
23.1.2013 23:44

T69o45m57á25š 76Z76e57m25a81n 3535168664635

Blanku bych nezpochybňoval, na severu Prahy stále ještě neexistuje žádné východo-západní spojení.

+3/−2
24.1.2013 0:12

L39u52k33á75š 71H68l71o40u32c33a59l 6562700101274

Blanka má své opodstatnění a přes mraky negativistu Praze ohromně pomůže. blbý je, že je o 10+mld. dražší než měla původně být

+4/−1
24.1.2013 0:15

T29o38m57á35š 57Z89e98m40a56n 3755858854205

Víte, musíte uplatit čtvrti, kterými Blanka prochází, množstvím víceprací v podobě rekonstrukcí, parčíků a cyklostezek, aby vám výstavbu nebojkotovaly.

Druhá věc je, že Praha je geologicky nejblbější místo na Zemi hned po tekutých píscích v deltě Mississipy. Zjistit kolik bude nějaká podzemní stavba stát v podobných podmínkách lze jediným způsobem - postavit ji.

Je to obrovský rozdíl proti stavbě metra třeba v žule Skandinávie.

A k tomu ještě výlet na Everest..

+7/−1
24.1.2013 0:22

L96u34k23á96š 16H94l91o14u49c97a29l 6172310781474

v komercnim světě (a "občanských" sdruženích) se tomu říká rocketeering, ale u radnic městských částí vůbec netuším jak to nazvat...

+4/0
24.1.2013 0:25

T22o97m67á16š 75Z40e94m52a94n 3795188724395

Korupce.

Je zkrátka problém, že Praha nerozhoduje jako jeden celek, ale jako 250 rozhádaných vesnic.

+2/0
24.1.2013 0:33

L22u76k98á84š 82H61l42o97u19c62a49l 6742180221794

klíčovou roli hrál a hraje magistrát. jde jen o to sladit parciální zájmy (nikoliv jen města a městských částí...). a to evidentně pánové nezvládají

0/0
24.1.2013 0:40

S39t38a28n36i20s61l27a58v 17K79y20s78e11l80a 5273265960317

Škoda, že se to nepostavilo za minulého režimu, protože mi přijde, že výstavba je dneska jen šíleně drahá viz. třeba: http://www.stream.cz/gebrianvs/755693-gebrian-vs-metro a hrozně pomalá. Mimo to nechápu, proč metro nevede do Modřan, kde je více lidí než v Písnici...

+4/0
23.1.2013 23:28

Ř61e90h72o98ř 43V34l68a45s48á12k 2444274401676

Do Modřan už vede tramvaj a vlak. Pokud něco dělat v  Modřanech, tak zdvojkolejnění a elektrifikaci trati Modřany-Braník-Krč-Kačerov-Vršovice, případně i Kačerov-Hostivař.

+4/0
23.1.2013 23:53

T27o25m23á65š 61Z81e61m77a94n 3275908154715

Jak píše p.Vlasák, kdyby vedlo metro jinudy, tak musí řešit Modřanskou rokli a nevedlo by do nejobydlenějších míst.

A navíc, Písnice jako konečná je ideálním místem pro zachycení množství lidí, kteří se každý den valí ze satelitů v okolí "staré benešovské".

0/0
24.1.2013 0:16

V81a41c27l91a46v 51K53u55b31i17s 5401941929667

Ale ono do Modran povede, zastavka bude u dnesni polikliniky Modrany a blizskeho obchodniho centra. Jen tam nepujde udelat konecna coz neni tak velky problem.

+1/0
24.1.2013 0:40

F74i22l25i23p 88R49o52m61a85n67i60u64k 5251684837

Je to strašně smutné, chudák pražáci ;-(. Vždycky je mi tak teskno, když jim přečíslujé autobusé helé. A teď ještě nebude dééé ;-D;-O

+1/−24
23.1.2013 23:28

R95a54d17o37s61l86a14v 31K20l97a74u86d21a 5954188814702

Co to kecáš?

+13/0
23.1.2013 23:54

M67a24r86t64i78n 13V12a65n29ě30k 9554597402803

To ani on sám neví, vždyť se na něj podívejte.

+10/0
24.1.2013 0:06

L36u83k70á34š 61H33l67o40u79c70a89l 6142250231614

krno?

+2/−2
24.1.2013 0:16

T40o64m76á84š 89Z95e11m81a29n 3265508154715

Tudy ovšem proudí i zástupy Středočechů.

+1/0
24.1.2013 0:23

L42u66k57á71š 78M26a48l12v49i70n55s58k13y 2368444263738

Nevíte někdo zda byly i nějaké objektivní důvody proč trasa A dostala přednost před trasou D? Laickým pohledem to je zcela nepochopitelné, vezmu do úvahy každodenní situaci u krčské nemocnice.

+7/0
23.1.2013 23:26

J73i87ř87í 13O87u64k77r73o49p84e35c 5110518183209

Protože je to celkově levnější a ty prostředky už na to měly, kdežto na déčko, kdo ví... Také myslím, že než začaly vznikat plány na D, tak už byl projet áčka plně připraven

+1/0
24.1.2013 0:12

Ř28e94h97o23ř 22V27l35a97s74á58k 2894934311366

No to tedy nevím. Projekt Áčka se několikrát měnil, Chalupoida se vlnila.

A že byl projekt na Áčko hotový dřív, tím z toho akorát děláte otázku, proč dostalo projektování Áčka přednost před projektováním Déčka. Laickým pohledem to je zcela nepochopitelné, vezmu do úvahy každodenní situaci u krčské nemocnice.

+2/0
24.1.2013 0:21

L86u69k66á65š 54H51l62o26u67c53a11l 6792970381414

je víc než pravděpodobné že klíčovou roli hrály obchodní zájmy (víme koho), ale objektivní důvod pro prodloužení áčka je větší jednoduchost prodloužení něčeho již fungujícího než stavba zbrusu nové větve metra (které se říká linka)

+2/0
24.1.2013 0:22

V23a11c97l62a45v 40K17u37b31i13s 5561481889237

Protoze byla levnejsi a protoze bylo nutne vyresit dopravni situaci v Dejvicich.

Navic obecne je levnejsi postavit prodlouzeni nez neco zcela noveho.

Puvodni varianta, ze to protahne jen do Veleslavina ale nakonec neprosla a zacalo se chalupojdit a na decko se zapomelo. Kdyby se vse posinulo jen na Veleslavin, tak se dnes mohlo stavet i Decko a do budoucna i vyresit potrebny terminal Dlouha mile, ktery chalupoidou totalne prestal byt realny. Trasa D je navic prokleta co jsem nazivu, tak uz se menila tolikrat, ze vicekrat uz to ani nejde.

+2/0
24.1.2013 0:46

J53a97r70o56m47í62r 25V67í45t 2963657571110

O déčku se v Krči mluvilo už pár let před revolucí. To ještě v blízkosti hotelu zahraničního obchodu byl barevnými vlnitými plechy ohraničen pozemek, kde měla být vybudovaná stanice metra Krč. Je v blízkosti ulice Zálesí. Koukám, že déčko má stále smůlu. To dřív udělají rychlodráhu s Kladnem. Mně by se zase hodilo metro do Plzně :o)

0/0
23.1.2013 23:18

H37o54n21z42a 29P95r65i60b57y91l 8416850940795

jj minimalne 25let :-( co se basni ze se postavi "D". Nechapu, proc je od radnich takovej nezajem vyresit jih Prahy a radsi prodluzujeme neslyslnou trasou linku A, kde se da jeste rict, ze dopravni obsluznost neni tak spatna tak jako je na jihu.

+5/0
23.1.2013 23:25

J41a45r61o97m13í72r 13V23í55t 2403337591750

A podle některých zdrojů tunel z Kačerova k Thomayerově nemocnici vede již od prvopočátku trasy C. Dejte si do vyhledávače "podzemní nemocnice krč" a uvidíte.

0/0
23.1.2013 23:48

T26o54m64á11š 95B87l38a78h82o19š 6706367525320

TRASA "A" ...

_____________

Možná by nebylo marné, prodloužit hotovou trasu A zpět na jih, překřížit Smíchovské nádraží a pokračovat přes Lhotku do Písnice.

Asi  by se tím hodně vyřešilo, ale stálo by to asi šílený peníze ...

0/0
23.1.2013 23:10

V61a95c15l38a69v 51K82u83b32i82s 5971621839967

bude to prekvapeni, ale o moc drazsi nez varianta Namesti miru pisnice by to nebylo. Prekopala by se Plzenska a navedlo by se to na vlakovou trat Zlicin - Smichov a pote pres reku. Navic jednou tam stejne metro bude. Prodluzovat Acko na Zlicin nema  smysl lepsi je nahradit tramvaj ze Smichova a poslat ji az na Stidulky

0/0
24.1.2013 0:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.