Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trasa metra D opět ulehá ke spánku, politici na ni nedali ani korunu

Výstavba čtvrté trasy pražského metra se zřejmě opět odkládá. V rozpočtu Prahy na letošní rok totiž není na přípravu výstavby "déčka" ani koruna. Primátor Bohuslav Svoboda však říká, že se o tom ještě bude jednat. Ukazuje se, že Praze chybí detailní dopravní koncepce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R84i59j68a53n24a 12E48g17e30r26e37r19o96v17á 4796710184753

Odkloněno.

+1/0
24.1.2013 16:17

L94u21k72e 26V95o93j31t61ě65c14h 7253955970467

Žádné metro není potřeba. Brno nebo Frýdek-Místek ho třeba taky nemaj a jsou tam spokojení :-)

+1/−1
24.1.2013 13:05

T74o45m24á89š 97Z22e61m40a32n 3385138954585

A ve Vidlákově Lhotě (okres Benešov) také nejezdí. ;-D

+1/0
24.1.2013 14:47

R17o35b88e47r57t 30P85r37a36ž79á68k 4628746325620

Za to tam mají integrovanou žebřiňákovou dopravu.

0/0
25.1.2013 17:07

R46o44b90e34r27t 89P43r61a92ž88á73k 4958246635880

Zkrátka trasa D není a nebude.

0/0
24.1.2013 11:15

Z43d22e98n44a 23H35v75o65z67d75e22n19s47k64á 6543377327886

A pro vas nikdy, i kdyby byla.;-)

0/0
24.1.2013 11:19

R98o92b86e47r78t 78P67r72a73ž95á57k 4828336715730

Já ji naštěstí nepotřebuju. :-P

0/0
24.1.2013 11:51

P47e45t56r62a 40V18a37ň70k77o33v57á 4144804946952

v titulku mělo být: " ..politici už všechno rozkradli."

0/0
24.1.2013 10:56
Foto

M47a61r50t16i25n 69Š11i95m42e30k 5755509602785

Ale no tak, vy modří partizáni, vždyť Metrostav bude bez peněz :-P

+1/0
24.1.2013 8:53

J18a83n 51N50o45v10á28k 3977738914806

Opravte si vážení ten pravý sloupek kde mate rozpočty stavby, jeden původní a druhy novy.. Neznalý člověk by si pomyslel ze se ušetří 10 milionu a ze stavba původně stala jen přes třicet mil.. Vypadá to hloupě..

+2/0
24.1.2013 6:39

M70a32r19e23k 31T73u86r76n77o58v95e41c 7275552130456

To v tom šedém boxíku vpravo myslí iDnes vážně?

Orientační propočet nákladů

Původní návrh: Pankrác – Depo Písnice 34 755 000 korun

Nová varianta: Pankrác – Depo Písnice 24 524 250 korun

Úspora oproti původnímu návrhu: 10 230 750 korun

Tak kdyby tam napsali, že je to v tisících, ale takhle? Mi přijde, že v iDnes se jim problém s pražskou dopravou povedlo vyřešit, za tyhle peníze to Praha sfoukne jedna dvě, to je snad pár procent ročního rozpočtu...

+6/0
24.1.2013 1:00

M49i24r41o63s66l75a90v 69J48e15ž63e45k 8941766492868

Ten současnej primátor Prahy, to bude taky pěknej dáreček, na nejdůležitější projekty peníze nemá. 8-o

+2/−5
24.1.2013 0:10

M58a34r53e47k 91T81u21r56n88o72v82e30c 7225512330936

No, to že se bude stavět Blanka a také že se bude prodloužení metra A stavět dříve než metro D, za to nemůže, za to může předchozí vedení...

+9/0
24.1.2013 0:57

S41l63a78v82o41m38i23l 94T41l49a74p25a19k 4514815103181

nejdřív se musí myslet na sebe

0/0
24.1.2013 9:15

B18r82o91n12i65s53l66a13v 84G74a93b92r69y56š 6955814680

Tak by se měla honem rychle probudit, protože Nuselský most to dlouho nevydrží. Zatím se jezdí bez omezení, ale jednou se bude muset uzavřít. Jiná adekvátní náhrada za metro C v této lokalitě není.

+7/0
24.1.2013 0:09

L13u40k96á65š 55H30l21o58u15c51a17l 6942460461904

déčko v aktuálně plánované podobě ale problém nuselaku neřeší :-/

+6/0
24.1.2013 0:13

B81r22o14n68i40s90l75a19v 22G79a56b62r29y11š 6705914770

Ale ano, řeší. Pokud ne, co byste dělal v případě, že by se Nuselský most skutečně musel kvůli rekonstrukci uzavřít? Jak a čím byste přepravil ty tisíce cestujících?

0/0
24.1.2013 0:16

L43u50k47á50š 13H52l61o61u80c53a59l 6112580171474

já rozumím vaší připomínce, ale déčko v poslední plánované variantě funguje "jen" jako odnož z céčka od pankráce směrem na krč

+4/0
24.1.2013 0:18

T37o12m21á57š 52Z37e50m76a37n 3305838854975

Toto řešení mělo být dočasné (vzor 1968) a umožňovat další pokračování na vinohrady.

Nuselák zjevně ještě chvíli vydrží a tohle řešení by bylo lepší než nic.

0/0
24.1.2013 0:25

L66u90k56á44š 59H39l61o95u97c50a78l 6682510161594

ano, máte pravdu, projekt počítá/počítal s pokračováním déčka z pankráce na synkáč, na mírák a dál na žižkov (tuším že na basilejské náměstí). ale toho se nedočkají ani naše děti...

+4/0
24.1.2013 0:43

V47a25c18l63a71v 18K34u26b89i22s 5481491919727

Tak samotny nuselsky most problem nema, problem ma pouze tubus metra, ale chapu to jako zjednoduseni. Myslim si ze problem nuselaku vyresi az trasa E. Pokud se D postavi jako odnoz metra C, tak si lide zvyknou a pote pro ne bude mene komfortni prestupovani a vznikne tlak na dobudovani trasy metra E.

+1/0
24.1.2013 0:32

Ř20e29h28o65ř 63V93l88a95s24á51k 2284554511396

Defenestrovat málo! Ta obrovská sídliště si opravdu nezaslouží přecpané smrdící autobusy. A i řidiči by byli raději, kdyby nebyl jeden pruh na Vídeňské od Thomayerky ke Kačerovu plný autobusů.

Tohle mi jako voliči vadí několikanásobně víc než to, že si třeba nějaký politik ulil nějaký miliónek do kapsy. Ale proč sakra při tom ulejvání alespoň nemohl dělat dobře svou práci? Nebyl čas?

+12/0
23.1.2013 23:57

T61o41m87á11š 30Z89e39m21a22n 3305238884415

Souhlas, navíc tam nejde natáhnout nic jiného, tramvaj či vlak nemá díky profilu žádnou šanci ani prostor.

+4/0
24.1.2013 0:13

V73a66c32l21a89v 68K32u87b30i59s 5131861219697

Tramvaj by mohla castecne pomoci, ale problem by se pak presunul z Kacerova na Vyton. Alternativu s vybudovanim tramvajove trati pres Nove Dvory, Modrany, Zbraslav na Slivenec a Barrandov o ktere se take uvazuje jako o castecnem reseni nepovazuji take za dobry napad. Me staci videt jaky je to silenstvi v Dublinu, kdyz tam funguji jen tramvaje a zadne metro.

0/0
24.1.2013 0:37

L50a10d65i45s26l66a94v 64H57o33l46í28k 5112432979161

Na metro se peníze nenajdou, ale na tunel Blanka se rok co rok nachází miliardy... Rv

+11/−1
23.1.2013 23:44

T97o52m73á62š 24Z39e91m39a38n 3855288504405

Blanku bych nezpochybňoval, na severu Prahy stále ještě neexistuje žádné východo-západní spojení.

+3/−2
24.1.2013 0:12

L87u21k55á83š 95H31l45o19u18c97a73l 6702660881884

Blanka má své opodstatnění a přes mraky negativistu Praze ohromně pomůže. blbý je, že je o 10+mld. dražší než měla původně být

+4/−1
24.1.2013 0:15

T23o61m59á23š 58Z54e20m17a36n 3175408484545

Víte, musíte uplatit čtvrti, kterými Blanka prochází, množstvím víceprací v podobě rekonstrukcí, parčíků a cyklostezek, aby vám výstavbu nebojkotovaly.

Druhá věc je, že Praha je geologicky nejblbější místo na Zemi hned po tekutých píscích v deltě Mississipy. Zjistit kolik bude nějaká podzemní stavba stát v podobných podmínkách lze jediným způsobem - postavit ji.

Je to obrovský rozdíl proti stavbě metra třeba v žule Skandinávie.

A k tomu ještě výlet na Everest..

+7/−1
24.1.2013 0:22

L33u75k48á33š 20H80l54o86u59c23a55l 6512260151304

v komercnim světě (a "občanských" sdruženích) se tomu říká rocketeering, ale u radnic městských částí vůbec netuším jak to nazvat...

+4/0
24.1.2013 0:25

T93o65m66á28š 38Z60e26m29a34n 3105598754775

Korupce.

Je zkrátka problém, že Praha nerozhoduje jako jeden celek, ale jako 250 rozhádaných vesnic.

+2/0
24.1.2013 0:33

L13u29k76á65š 82H90l84o42u59c49a60l 6852440121624

klíčovou roli hrál a hraje magistrát. jde jen o to sladit parciální zájmy (nikoliv jen města a městských částí...). a to evidentně pánové nezvládají

0/0
24.1.2013 0:40

S48t13a70n42i48s89l23a69v 49K21y19s92e16l55a 5233325600157

Škoda, že se to nepostavilo za minulého režimu, protože mi přijde, že výstavba je dneska jen šíleně drahá viz. třeba: http://www.stream.cz/gebrianvs/755693-gebrian-vs-metro a hrozně pomalá. Mimo to nechápu, proč metro nevede do Modřan, kde je více lidí než v Písnici...

+4/0
23.1.2013 23:28

Ř76e82h40o45ř 89V68l34a30s87á44k 2254164421936

Do Modřan už vede tramvaj a vlak. Pokud něco dělat v  Modřanech, tak zdvojkolejnění a elektrifikaci trati Modřany-Braník-Krč-Kačerov-Vršovice, případně i Kačerov-Hostivař.

+4/0
23.1.2013 23:53

T58o63m80á30š 39Z26e36m87a89n 3595378544725

Jak píše p.Vlasák, kdyby vedlo metro jinudy, tak musí řešit Modřanskou rokli a nevedlo by do nejobydlenějších míst.

A navíc, Písnice jako konečná je ideálním místem pro zachycení množství lidí, kteří se každý den valí ze satelitů v okolí "staré benešovské".

0/0
24.1.2013 0:16

V97a77c85l45a27v 10K79u67b29i32s 5131231119187

Ale ono do Modran povede, zastavka bude u dnesni polikliniky Modrany a blizskeho obchodniho centra. Jen tam nepujde udelat konecna coz neni tak velky problem.

+1/0
24.1.2013 0:40
Foto

F28i11l77i54p 42R77o25m44a52n74i91u92k 5431774887

Je to strašně smutné, chudák pražáci ;-(. Vždycky je mi tak teskno, když jim přečíslujé autobusé helé. A teď ještě nebude dééé ;-D;-O

+1/−24
23.1.2013 23:28

R92a80d17o45s95l36a51v 11K97l97a16u61d35a 5394408774172

Co to kecáš?

+13/0
23.1.2013 23:54

M37a18r17t85i21n 15V94a75n56ě62k 9354217532333

To ani on sám neví, vždyť se na něj podívejte.

+10/0
24.1.2013 0:06

L65u12k77á35š 51H94l77o15u81c76a10l 6792550351254

krno?

+2/−2
24.1.2013 0:16

T88o15m22á96š 83Z65e35m70a12n 3805748214685

Tudy ovšem proudí i zástupy Středočechů.

+1/0
24.1.2013 0:23

L48u72k26á89š 54M74a50l59v57i13n87s81k39y 2318354403858

Nevíte někdo zda byly i nějaké objektivní důvody proč trasa A dostala přednost před trasou D? Laickým pohledem to je zcela nepochopitelné, vezmu do úvahy každodenní situaci u krčské nemocnice.

+7/0
23.1.2013 23:26

J41i58ř69í 60O66u57k22r23o68p66e39c 5400748543759

Protože je to celkově levnější a ty prostředky už na to měly, kdežto na déčko, kdo ví... Také myslím, že než začaly vznikat plány na D, tak už byl projet áčka plně připraven

+1/0
24.1.2013 0:12

Ř82e18h65o18ř 60V19l34a80s83á64k 2414124331256

No to tedy nevím. Projekt Áčka se několikrát měnil, Chalupoida se vlnila.

A že byl projekt na Áčko hotový dřív, tím z toho akorát děláte otázku, proč dostalo projektování Áčka přednost před projektováním Déčka. Laickým pohledem to je zcela nepochopitelné, vezmu do úvahy každodenní situaci u krčské nemocnice.

+2/0
24.1.2013 0:21

L54u43k98á39š 26H48l26o51u18c81a24l 6132750841174

je víc než pravděpodobné že klíčovou roli hrály obchodní zájmy (víme koho), ale objektivní důvod pro prodloužení áčka je větší jednoduchost prodloužení něčeho již fungujícího než stavba zbrusu nové větve metra (které se říká linka)

+2/0
24.1.2013 0:22

V20a28c81l57a21v 97K31u64b27i79s 5751161779847

Protoze byla levnejsi a protoze bylo nutne vyresit dopravni situaci v Dejvicich.

Navic obecne je levnejsi postavit prodlouzeni nez neco zcela noveho.

Puvodni varianta, ze to protahne jen do Veleslavina ale nakonec neprosla a zacalo se chalupojdit a na decko se zapomelo. Kdyby se vse posinulo jen na Veleslavin, tak se dnes mohlo stavet i Decko a do budoucna i vyresit potrebny terminal Dlouha mile, ktery chalupoidou totalne prestal byt realny. Trasa D je navic prokleta co jsem nazivu, tak uz se menila tolikrat, ze vicekrat uz to ani nejde.

+2/0
24.1.2013 0:46

J94a34r55o88m97í24r 32V39í11t 2583157591410

O déčku se v Krči mluvilo už pár let před revolucí. To ještě v blízkosti hotelu zahraničního obchodu byl barevnými vlnitými plechy ohraničen pozemek, kde měla být vybudovaná stanice metra Krč. Je v blízkosti ulice Zálesí. Koukám, že déčko má stále smůlu. To dřív udělají rychlodráhu s Kladnem. Mně by se zase hodilo metro do Plzně :o)

0/0
23.1.2013 23:18

H10o83n92z56a 42P49r72i73b45y59l 8536210260335

jj minimalne 25let :-( co se basni ze se postavi "D". Nechapu, proc je od radnich takovej nezajem vyresit jih Prahy a radsi prodluzujeme neslyslnou trasou linku A, kde se da jeste rict, ze dopravni obsluznost neni tak spatna tak jako je na jihu.

+5/0
23.1.2013 23:25

J78a81r59o49m41í47r 66V22í56t 2683247771690

A podle některých zdrojů tunel z Kačerova k Thomayerově nemocnici vede již od prvopočátku trasy C. Dejte si do vyhledávače "podzemní nemocnice krč" a uvidíte.

0/0
23.1.2013 23:48

T84o79m27á32š 51B61l66a30h80o33š 6326427665150

TRASA "A" ...

_____________

Možná by nebylo marné, prodloužit hotovou trasu A zpět na jih, překřížit Smíchovské nádraží a pokračovat přes Lhotku do Písnice.

Asi  by se tím hodně vyřešilo, ale stálo by to asi šílený peníze ...

0/0
23.1.2013 23:10

V21a58c74l11a76v 81K90u53b57i50s 5181721229747

bude to prekvapeni, ale o moc drazsi nez varianta Namesti miru pisnice by to nebylo. Prekopala by se Plzenska a navedlo by se to na vlakovou trat Zlicin - Smichov a pote pres reku. Navic jednou tam stejne metro bude. Prodluzovat Acko na Zlicin nema  smysl lepsi je nahradit tramvaj ze Smichova a poslat ji az na Stidulky

0/0
24.1.2013 0:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.