Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Sníh létá z kolejí. Dopravní podnik má nový tramvajový pluh

Nový tramvajový pluh na odhrnování sněhu z kolejiště mohl pražský Dopravní podnik v sobotu konečně vyzkoušet v ideálních podmínkách. Pluh je na samostatném podvozku a sune jej před sebou speciálně upravená tramvaj. Za rozšíření svého vozového parku o tento stroj zaplatil Dopravní podnik více než milion a půl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a60n 88F72i47a62l50a 7474447675519

Před nemnoha desetiletími se sníh z pražských ulic odvážel a sypal do Vltavy. Teď se jen odhrnuje z kolejí do vozovky, z vozovky na chodník a zpátky.

+2/−3
24.2.2013 9:53

R60o98m85a13n 47K57r89a84t76o72c44h93v29í71l 6926787436844

Taky bych to sypal do Vltavy.

0/−1
26.2.2013 7:46

M84i95c81h27a51l 87Č92e31r63n95í83k 2676896873541

Ten pluh je geniální. Sype to na zastávku přesně do míst, kde nastupují lidi, nebo autům přímo doprostřed pruhu....

+3/−1
24.2.2013 8:06

G42a66b85r78i21e41l 57H71o82r18t49e59n 9661699113544

Hm. Proč má asi ta "tlačná" tramvaj připojený druhý vagón? To je dvacet tun navíc, které se musí rozjet, ne?

+1/−4
23.2.2013 21:18

R82e16n61é 58Š70r69ů42t56e97k 8198255936928

vzhledem k tomu, že má i ten druhý vagon zvednutou trolej, tak asi tlačí oba.

+9/0
23.2.2013 21:41

G10a19b81r56i49e85l 15H16o10r31t53e37n 9341979193114

Ano, všiml jsem si, jen na rozdíl od vás umím počítat - i tak má druhý vagón dvacet tun.

+2/−1
24.2.2013 6:35

J38a36n 61F61i51a11l60a 7374387825729

Trolejové vedení zvednuté není. Zvednutý je pantograf.

+3/−1
24.2.2013 10:03

B34o38h80u11s25l62a77v 82K97r67á12l26í83k 2951470829846

Trolej bylo původně to kolečko na konci tyče, které bylo vedeno trolejovým vedením.

0/0
24.2.2013 13:06

J18i30r46i 71J33a54v68u82r63e41k 7516982582546

Prý je to kvůli brždění. Potřebujete víc kol, aby ta tramvaj neplandala smykem za tím pluhem, když to potřebujete zastavit.

0/−1
23.2.2013 23:46

G65a23b79r76i28e29l 38H73o55r25t20e43n 9351199773654

No, to by mohlo být vysvětlení, díky.

0/0
24.2.2013 6:36

P13e28t74r 29R17u46m10p10l83i21k 4289617319363

nevím nevím, ale jestli ten pluh může otáčet, tak proč to sypal na tu zastávku?Když to mohl sypat mezi koleje a ještě rada tomu manažementu;-Dfirmy vyrábí i kartáče na sníh, který by měl i lepší uplatnění na vyhybky a mohl se používat celý rok.

+6/−2
23.2.2013 19:48

P82e49t22r 84H60e70l25l69e63r 5653796564904

Dobrý, on je mezi kolejemi opravdu prostor, aby se tam nahrnulo přes 10 cm sněhu ;-D

+3/−2
23.2.2013 22:11

A56l22b20e43r72t 85C75e48c80h83l 5342196292224

Ano, vypadá to že tam na to prostor je.

0/−4
23.2.2013 22:23

M79a92r17t10i75n 52Š29t41r70o30s 4509587170508

Netušil jsem, že tramvaje něco takovýho potřebují. Na každý trati projede tramvaj maximálně každých 10 minut a kolej tak pořád zůstává bez sněhu. Ostatně, nemám dojem, že by někdy v minulosti tramvaje zapadly ve sněhu, ještě když tenhle pluh DP neměl.

+2/−5
23.2.2013 19:27

R42e63n19é 49Š60r55ů53t87e72k 8778555746558

Pluhy mají vyloženě už déle: http://technet.idnes.cz/prohlednete-si-tramvaje-ktere-vas-nikdy-nesvezou-vozi-snih-i-mrtve-1ft-/tec_technika.aspx?c=A080210_222642_tec_technika_rja#pluh ;-D

+2/−1
23.2.2013 21:14

A86l12b64e87r74t 40C57e45c75h56l 5642136132704

Minus. Za ten hloupě rozesmáý obličej Rv

+1/−7
23.2.2013 22:26

A24l51b88e91r23t 78C34e15c26h74l 5842586732674

Tak už dvěma minusákům se líbí bezdůvodné posmívání se jiným diskutujícím. To je smutné zjištění.

+1/−4
24.2.2013 3:08

P90a30v38e54l 11S96o41u39č15e42k 5751280589

Silničáři to radlicí odhrnou do kolejí, tramvajáci zase jejich radlicí zpět na silnici, jak je to vidět na tom videu a pořád tak dokola :-)

A jak to hrnou na tu zastávku,taky prima.

+16/−2
23.2.2013 18:37

J15a65n 16P53r45i57c83h38y45s82t84a41l 8951308813

Kam jinam by to meli odhrnout? Koleje jsou obvykle uprostred ulice. Silnicari obvykle taky odhrnuji snih k prave strane, takze ne na koleje. Idealni by bylo, kdyby nejdriv projel pluh tramvajovy a potom silnicari, ale takovou koordinaci muzeme tezko ocekavat.

+10/−3
23.2.2013 18:51

R84e89n12é 25Š65r88ů53t55e28k 8208125166398

takhle nějak? http://officespam.chattablogs.com/archives/Government-Snow-Plow.gif ;-D

+4/−1
23.2.2013 21:19

D84a46v55i26d 94Š29a29f48r19á30n48e11k 5897394557463

Moc prima, že ten sníh naháže na vedlejší vozovku...

+4/−2
23.2.2013 18:35

T52o22m14á75š 58K54a24ň40k59a 2617682609206

Jak to odhazuje přímo na zastávku ;-D;-D

+4/−3
23.2.2013 18:26

V87á42c43l51a54v 53J98o36n68á46š 8752103432743

Za obyčejnou radlici meloun a půl ?????

+7/−4
23.2.2013 18:12

M69a62r24t75i59n 96K18a74r97á96s39e79k 1398314259664

to není obyčejná radlice, to je radlice pro pražský dopravní podnik. V tom je ta speciálnost za kterou je to mego navíc. Jinak podvozek bez brzd, pohonu, čehokolikrom kol, na něm bedna a na bedně spřáhlo a radlice, se do půl mega musí s rezervou vejít.

+14/0
23.2.2013 18:23

J42a60n 67F38r31o86l14í59k 6446840565204

Když je to v Praze čekal bych miliardu a půl.

+7/0
23.2.2013 18:36

M83a74r37t74i25n 79P54r76a44v84d19a 8621118238447

Je fakt, že za ty prachy by ta radlice mohla mít pohon. Nemusel by ji tlačit pár T3ek.

+4/−1
23.2.2013 18:47

J46a21n 73P24r76i21c12h13y25s42t15a52l 8811588643

U pluhu je dulezita i celkova hmotnost. Lehky pluh by toho moc neodhrnul. Pluh s vlastnim pohonem, kabinou atd. by stal vic nez cela nova tramvaj. Mimochodem, ta bedna vypada ze ma taky hydrauliku.

Oni maji i pluhy, ktere jezdi samy - prestavene z tramvaji T3, ale ty mivaly problemy se zmzlym snehem.

+3/0
23.2.2013 19:02

M40a74r50t97i90n 32K68a63r63á59s76e47k 1318574509144

To bych řekl že by se za mego nepořídilo, leda právě přestavbou nějaké vyřazené tramvaje, ale samotné zařízení bude asi pěkná napakovávačka za tydle peníze.

0/0
26.2.2013 21:22

J36i17ř52í 67K47r70e70j78č98í80k 2707228424206

Tak vzhledem už jen k ceně motoru 400 litrů a to jsou na podvozku dva, by ses do mega fakt nevešel.

0/0
26.2.2013 22:50

M36a71r28t79i54n 44K21a12r32á21s76e57k 1198644109724

Podle popisu to nemá motor, natož dva. Kdo by je živil když to nemá pantograf? 5ekl bych že ta věc je ráda za nějaký malý diesel na honění hydrauliky a možná brzd.

0/0
27.2.2013 18:22

J80i55ř73í 37K77r45e39j89č26í69k 2137718984196

Motory to sice má, ale nejsou funkční. Plní pouze funkci mrtvé zátěže a nosiče brzdy. Diesel to naopak nemá, vše je napájeno z řídícího vozu. A ano, komentoval jsem tu přestavbu. Samozřejmě že motory nezmizely, ale pořád tu cenu maj.

0/0
27.2.2013 21:48

M61a56r30t53i32n 15K29a50r12á16s92e33k 1848404909884

Jo a jestli myslíte na tu přestavbu, tak tam bych předpokládal že motory samozřejmě jsou, vyřazením z provozu nikam nezmizely.

0/0
27.2.2013 18:26

R60o16m78a35n 10K25r47a15t42o90c42h37v62í83l 6406497136224

A jak je řešeno zatáčení ?

Jak vlastně zatáčí tramvaje na křižovatkách? - výhybkama (nevšiml jsem si že by se na kolejích něco výbalo), nebo podvozkem?

0/−6
23.2.2013 19:11

T59o29m36á65š 41K94u52c39h52a66ř 3447531598971

:-)

+2/0
23.2.2013 19:20

Z98d36e19n96ě92k 72Z18a45b19a25v21a 1412724906864

volantem asi...v..o..e:-P

+4/0
23.2.2013 20:38

J55i39n13d23ř19i21c53h 10W32o60l52f 4341903903328

No jak v Hošticích, vyvažujeme, vyvažujeme....;-D

+3/−1
23.2.2013 19:45

M86i26c36h73a23l 32C19h89a48l72u39p54a 6328100389623

tak ses asi špatně díval, příště to zkus znovu :-). Ty výhybky se pohybují celkem viditelně.

+4/0
23.2.2013 20:36

R60o52m42a96n 89K68r66a61t50o50c73h61v31í27l 6476877786644

No já si toho jenom nevšiml.

0/0
24.2.2013 7:36

B53o26h11u61s60l20a46v 49K64r49á79l66í30k 2101920979906

Připadá mi fascinující, že se někdo v civilizované zemi může dožít dospělosti nedotčen poznáním, že existují výhybky a jak fungují.

+1/0
24.2.2013 13:10

R81o58m93a41n 27K59r74a33t72o57c57h67v30í35l 6506747676554

Sorry, vím že výhybky mají klasické vlaky, ale nebyl jsem si jist jak to je u tramvají.

Dále by mě zajímalo kdy je přehazuje? - tramvaják? - jak?

0/−1
24.2.2013 13:50

J22i60ř98í 90K31r59e50j13č26í81k 2837298734676

Radiové rádiem, elektrické tlačítkem (radiové jsou pochopitelně taky elektrické, ale jde o systém), mechanické (a všechny dohromady) pak tágem (nikoliv taxíkem, ale stavěcím klíčem). ;-)

+1/0
24.2.2013 23:33

R33o36m64a39n 84K32r35a66t36o38c87h61v88í80l 6446247396904

Tím stavěcím klíčem - to musí tramvaják vylézt a přenastavit výhybku ručně?

0/0
25.2.2013 0:11

J62i53ř80í 46K91r89e36j43č90í23k 2427918484526

Pokud selže rádio nebo trolejovej kontakt, musí nastoupit ruční práce. ;-)

+1/0
25.2.2013 23:47

R83o88m44a93n 69K20r89a44t29o54c33h70v13í68l 6706697686124

Takže se to děje rádiem...

0/0
26.2.2013 7:46

M52a92r66t29i86n 85K43a73r12á50s41e22k 1348444889444

Běžné je že tramvaje dávají signál výhybce pomocí kontaktu na pantografu a stejně to asi funguje i u radlice tlačené právě tramvají. Tato zařízení bývají v dostatečném předstihu před výhybkou aby se tam samonosná radlice vešla. Nouzově je pak dá výhybka přestavit tyčí se speciálním zakončením, pokud toto zařízení nezareaguje správně.

0/0
26.2.2013 21:25

J77i98ř46í 49K53r28e10j27č33í35k 2237308864666

Tak úplně bez čehokoliv to fakt neni, třeba převodovky nebo brzdy to samozřejmě má.

Za půlmega je samotná radlice.

0/0
26.2.2013 22:49

M72a31r53t39i49n 55K85a63r12á57s59e94k 1188494129174

Jelikož to není hnané, pochybuju že by to mělo převodovky. Brzdy možná, to záleží na drážním předpise a maximální hmotnosti nebrzděného přípojného vozidla. Jestli je samotná radlice za půl mega, tak je začnu vyrábět. Kdybyste napsal 50kkč, byla by to cena vysoká ale reálná.

0/0
27.2.2013 18:15

J30i88ř80í 67K90r71e32j29č57í34k 2917488944606

Pochybovat můžete, ale je to tak. Základem je běžný trakční tramvajový podvozek, tj. včetně brzd, převodovek a motorů.

Asi už jste dlouho nic nekupoval, protože vaše povědomí o cenách je prachbídné. Doporučuju dát poptávku třeba tady - http://www.mtmtech.cz/zimni-udrzba-komunikaci/snehove-pluhy.htm , oni už vám to vysvětlí...

0/0
27.2.2013 21:54

J71i23n86d44ř76i20c67h 93W93o43l58f 4231953873898

Ne radlice stála půl mega meloun šel do kapse....;-D

+2/0
23.2.2013 19:13

J58i19ř60í 25K26r15e34j49č29í75k 2117978344816

To není jen ta radlice, ale hlavně ten pohon. A měls šanci, stejně jako každý druhý, to dodat levněji.

+1/0
25.2.2013 23:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.