Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Sníh létá z kolejí. Dopravní podnik má nový tramvajový pluh

Nový tramvajový pluh na odhrnování sněhu z kolejiště mohl pražský Dopravní podnik v sobotu konečně vyzkoušet v ideálních podmínkách. Pluh je na samostatném podvozku a sune jej před sebou speciálně upravená tramvaj. Za rozšíření svého vozového parku o tento stroj zaplatil Dopravní podnik více než milion a půl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a52n 60F30i46a92l21a 7654657575439

Před nemnoha desetiletími se sníh z pražských ulic odvážel a sypal do Vltavy. Teď se jen odhrnuje z kolejí do vozovky, z vozovky na chodník a zpátky.

+2/−3
24.2.2013 9:53

R27o69m25a32n 97K21r91a39t94o19c76h23v89í81l 6446397946664

Taky bych to sypal do Vltavy.

0/−1
26.2.2013 7:46

M48i61c20h33a20l 16Č65e42r82n44í79k 2446346813411

Ten pluh je geniální. Sype to na zastávku přesně do míst, kde nastupují lidi, nebo autům přímo doprostřed pruhu....

+3/−1
24.2.2013 8:06

G94a62b65r84i97e79l 54H23o91r91t46e36n 9381699483114

Hm. Proč má asi ta "tlačná" tramvaj připojený druhý vagón? To je dvacet tun navíc, které se musí rozjet, ne?

+1/−4
23.2.2013 21:18

R62e25n98é 27Š95r32ů92t59e18k 8668645386568

vzhledem k tomu, že má i ten druhý vagon zvednutou trolej, tak asi tlačí oba.

+9/0
23.2.2013 21:41

G59a59b83r94i81e94l 29H78o54r96t86e92n 9471279413734

Ano, všiml jsem si, jen na rozdíl od vás umím počítat - i tak má druhý vagón dvacet tun.

+2/−1
24.2.2013 6:35

J79a36n 72F43i43a26l29a 7354637455729

Trolejové vedení zvednuté není. Zvednutý je pantograf.

+3/−1
24.2.2013 10:03

B68o16h76u41s24l25a66v 42K41r61á40l56í74k 2281310189286

Trolej bylo původně to kolečko na konci tyče, které bylo vedeno trolejovým vedením.

0/0
24.2.2013 13:06

J22i34r57i 14J60a85v37u39r91e93k 7236422402586

Prý je to kvůli brždění. Potřebujete víc kol, aby ta tramvaj neplandala smykem za tím pluhem, když to potřebujete zastavit.

0/−1
23.2.2013 23:46

G41a45b32r59i72e76l 65H71o76r80t84e10n 9211499783964

No, to by mohlo být vysvětlení, díky.

0/0
24.2.2013 6:36

P24e21t18r 10R22u39m86p67l17i29k 4499117329303

nevím nevím, ale jestli ten pluh může otáčet, tak proč to sypal na tu zastávku?Když to mohl sypat mezi koleje a ještě rada tomu manažementu;-Dfirmy vyrábí i kartáče na sníh, který by měl i lepší uplatnění na vyhybky a mohl se používat celý rok.

+6/−2
23.2.2013 19:48

P52e10t10r 13H98e21l52l68e58r 5403626504564

Dobrý, on je mezi kolejemi opravdu prostor, aby se tam nahrnulo přes 10 cm sněhu ;-D

+3/−2
23.2.2013 22:11

A76l29b60e73r86t 59C93e79c11h33l 5392466112574

Ano, vypadá to že tam na to prostor je.

0/−4
23.2.2013 22:23

M63a52r52t37i63n 48Š55t37r83o98s 4179507670548

Netušil jsem, že tramvaje něco takovýho potřebují. Na každý trati projede tramvaj maximálně každých 10 minut a kolej tak pořád zůstává bez sněhu. Ostatně, nemám dojem, že by někdy v minulosti tramvaje zapadly ve sněhu, ještě když tenhle pluh DP neměl.

+2/−5
23.2.2013 19:27

R55e61n77é 47Š71r81ů20t47e55k 8558615516388

Pluhy mají vyloženě už déle: http://technet.idnes.cz/prohlednete-si-tramvaje-ktere-vas-nikdy-nesvezou-vozi-snih-i-mrtve-1ft-/tec_technika.aspx?c=A080210_222642_tec_technika_rja#pluh ;-D

+2/−1
23.2.2013 21:14

A50l51b75e70r66t 96C62e87c26h16l 5122986112104

Minus. Za ten hloupě rozesmáý obličej Rv

+1/−7
23.2.2013 22:26

A48l44b61e65r46t 90C48e33c48h55l 5912746292474

Tak už dvěma minusákům se líbí bezdůvodné posmívání se jiným diskutujícím. To je smutné zjištění.

+1/−4
24.2.2013 3:08

P25a95v96e75l 21S20o15u85č18e38k 5501530159

Silničáři to radlicí odhrnou do kolejí, tramvajáci zase jejich radlicí zpět na silnici, jak je to vidět na tom videu a pořád tak dokola :-)

A jak to hrnou na tu zastávku,taky prima.

+16/−2
23.2.2013 18:37

J66a39n 55P74r47i69c81h70y13s93t88a24l 8601888273

Kam jinam by to meli odhrnout? Koleje jsou obvykle uprostred ulice. Silnicari obvykle taky odhrnuji snih k prave strane, takze ne na koleje. Idealni by bylo, kdyby nejdriv projel pluh tramvajovy a potom silnicari, ale takovou koordinaci muzeme tezko ocekavat.

+10/−3
23.2.2013 18:51

R12e29n77é 91Š77r24ů71t29e18k 8368875896948

takhle nějak? http://officespam.chattablogs.com/archives/Government-Snow-Plow.gif ;-D

+4/−1
23.2.2013 21:19

D62a36v32i25d 92Š85a81f92r92á80n53e14k 5467764227113

Moc prima, že ten sníh naháže na vedlejší vozovku...

+4/−2
23.2.2013 18:35

T18o61m60á30š 86K83a87ň59k58a 2747892939196

Jak to odhazuje přímo na zastávku ;-D;-D

+4/−3
23.2.2013 18:26

V47á48c59l79a85v 17J76o70n72á30š 8742173332183

Za obyčejnou radlici meloun a půl ?????

+7/−4
23.2.2013 18:12

M48a33r87t40i47n 59K28a10r74á36s68e17k 1788474719654

to není obyčejná radlice, to je radlice pro pražský dopravní podnik. V tom je ta speciálnost za kterou je to mego navíc. Jinak podvozek bez brzd, pohonu, čehokolikrom kol, na něm bedna a na bedně spřáhlo a radlice, se do půl mega musí s rezervou vejít.

+14/0
23.2.2013 18:23

J27a94n 86F82r55o42l92í34k 6606680455394

Když je to v Praze čekal bych miliardu a půl.

+7/0
23.2.2013 18:36

M44a40r85t23i63n 74P49r35a70v44d52a 8431908468737

Je fakt, že za ty prachy by ta radlice mohla mít pohon. Nemusel by ji tlačit pár T3ek.

+4/−1
23.2.2013 18:47

J33a20n 78P38r38i97c16h13y78s30t49a62l 8151408623

U pluhu je dulezita i celkova hmotnost. Lehky pluh by toho moc neodhrnul. Pluh s vlastnim pohonem, kabinou atd. by stal vic nez cela nova tramvaj. Mimochodem, ta bedna vypada ze ma taky hydrauliku.

Oni maji i pluhy, ktere jezdi samy - prestavene z tramvaji T3, ale ty mivaly problemy se zmzlym snehem.

+3/0
23.2.2013 19:02

M79a78r24t87i65n 43K50a55r53á13s96e46k 1948814519524

To bych řekl že by se za mego nepořídilo, leda právě přestavbou nějaké vyřazené tramvaje, ale samotné zařízení bude asi pěkná napakovávačka za tydle peníze.

0/0
26.2.2013 21:22

J91i18ř68í 69K23r80e39j16č40í37k 2377168924236

Tak vzhledem už jen k ceně motoru 400 litrů a to jsou na podvozku dva, by ses do mega fakt nevešel.

0/0
26.2.2013 22:50

M21a43r94t17i64n 73K29a13r79á39s81e64k 1358344409614

Podle popisu to nemá motor, natož dva. Kdo by je živil když to nemá pantograf? 5ekl bych že ta věc je ráda za nějaký malý diesel na honění hydrauliky a možná brzd.

0/0
27.2.2013 18:22

J21i30ř37í 76K57r54e46j69č49í97k 2487178564386

Motory to sice má, ale nejsou funkční. Plní pouze funkci mrtvé zátěže a nosiče brzdy. Diesel to naopak nemá, vše je napájeno z řídícího vozu. A ano, komentoval jsem tu přestavbu. Samozřejmě že motory nezmizely, ale pořád tu cenu maj.

0/0
27.2.2013 21:48

M16a44r62t39i91n 63K50a87r27á77s32e87k 1378384879584

Jo a jestli myslíte na tu přestavbu, tak tam bych předpokládal že motory samozřejmě jsou, vyřazením z provozu nikam nezmizely.

0/0
27.2.2013 18:26

R55o15m74a78n 25K16r77a25t64o66c95h35v66í66l 6356227556514

A jak je řešeno zatáčení ?

Jak vlastně zatáčí tramvaje na křižovatkách? - výhybkama (nevšiml jsem si že by se na kolejích něco výbalo), nebo podvozkem?

0/−6
23.2.2013 19:11

T32o47m11á94š 42K76u21c33h13a59ř 3537691268171

:-)

+2/0
23.2.2013 19:20

Z81d90e51n43ě41k 77Z22a98b65a46v73a 1352664256304

volantem asi...v..o..e:-P

+4/0
23.2.2013 20:38

J59i52n20d41ř84i16c50h 56W59o72l97f 4661913133288

No jak v Hošticích, vyvažujeme, vyvažujeme....;-D

+3/−1
23.2.2013 19:45

M70i94c50h88a52l 75C24h91a80l77u39p32a 6808630309163

tak ses asi špatně díval, příště to zkus znovu :-). Ty výhybky se pohybují celkem viditelně.

+4/0
23.2.2013 20:36

R20o94m13a52n 16K43r37a40t11o41c43h91v70í42l 6206297956464

No já si toho jenom nevšiml.

0/0
24.2.2013 7:36

B74o78h84u77s71l53a45v 60K39r63á55l82í68k 2911390659876

Připadá mi fascinující, že se někdo v civilizované zemi může dožít dospělosti nedotčen poznáním, že existují výhybky a jak fungují.

+1/0
24.2.2013 13:10

R70o88m60a22n 37K67r19a86t21o41c32h31v47í66l 6206367446874

Sorry, vím že výhybky mají klasické vlaky, ale nebyl jsem si jist jak to je u tramvají.

Dále by mě zajímalo kdy je přehazuje? - tramvaják? - jak?

0/−1
24.2.2013 13:50

J51i31ř41í 33K58r16e55j14č72í84k 2277718514616

Radiové rádiem, elektrické tlačítkem (radiové jsou pochopitelně taky elektrické, ale jde o systém), mechanické (a všechny dohromady) pak tágem (nikoliv taxíkem, ale stavěcím klíčem). ;-)

+1/0
24.2.2013 23:33

R14o54m48a40n 44K34r47a20t74o89c60h22v23í39l 6916967446564

Tím stavěcím klíčem - to musí tramvaják vylézt a přenastavit výhybku ručně?

0/0
25.2.2013 0:11

J34i13ř86í 43K55r47e40j53č65í33k 2947348694486

Pokud selže rádio nebo trolejovej kontakt, musí nastoupit ruční práce. ;-)

+1/0
25.2.2013 23:47

R89o69m26a91n 27K79r90a19t50o40c56h51v72í46l 6926267226744

Takže se to děje rádiem...

0/0
26.2.2013 7:46

M49a69r47t47i74n 70K97a11r10á90s68e23k 1258494299214

Běžné je že tramvaje dávají signál výhybce pomocí kontaktu na pantografu a stejně to asi funguje i u radlice tlačené právě tramvají. Tato zařízení bývají v dostatečném předstihu před výhybkou aby se tam samonosná radlice vešla. Nouzově je pak dá výhybka přestavit tyčí se speciálním zakončením, pokud toto zařízení nezareaguje správně.

0/0
26.2.2013 21:25

J31i52ř22í 98K78r64e65j24č61í56k 2867148744926

Tak úplně bez čehokoliv to fakt neni, třeba převodovky nebo brzdy to samozřejmě má.

Za půlmega je samotná radlice.

0/0
26.2.2013 22:49

M59a48r21t29i84n 98K10a51r94á55s93e26k 1798104509364

Jelikož to není hnané, pochybuju že by to mělo převodovky. Brzdy možná, to záleží na drážním předpise a maximální hmotnosti nebrzděného přípojného vozidla. Jestli je samotná radlice za půl mega, tak je začnu vyrábět. Kdybyste napsal 50kkč, byla by to cena vysoká ale reálná.

0/0
27.2.2013 18:15

J24i16ř31í 60K24r50e13j22č95í83k 2147338844276

Pochybovat můžete, ale je to tak. Základem je běžný trakční tramvajový podvozek, tj. včetně brzd, převodovek a motorů.

Asi už jste dlouho nic nekupoval, protože vaše povědomí o cenách je prachbídné. Doporučuju dát poptávku třeba tady - http://www.mtmtech.cz/zimni-udrzba-komunikaci/snehove-pluhy.htm , oni už vám to vysvětlí...

0/0
27.2.2013 21:54

J82i93n35d16ř40i29c12h 95W63o30l20f 4791573663158

Ne radlice stála půl mega meloun šel do kapse....;-D

+2/0
23.2.2013 19:13

J62i84ř64í 72K35r41e79j81č24í78k 2197448974326

To není jen ta radlice, ale hlavně ten pohon. A měls šanci, stejně jako každý druhý, to dodat levněji.

+1/0
25.2.2013 23:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.