Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Sníh létá z kolejí. Dopravní podnik má nový tramvajový pluh

Nový tramvajový pluh na odhrnování sněhu z kolejiště mohl pražský Dopravní podnik v sobotu konečně vyzkoušet v ideálních podmínkách. Pluh je na samostatném podvozku a sune jej před sebou speciálně upravená tramvaj. Za rozšíření svého vozového parku o tento stroj zaplatil Dopravní podnik více než milion a půl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a55n 68F65i26a69l49a 7754397475209

Před nemnoha desetiletími se sníh z pražských ulic odvážel a sypal do Vltavy. Teď se jen odhrnuje z kolejí do vozovky, z vozovky na chodník a zpátky.

+2/−3
24.2.2013 9:53

R22o52m53a54n 19K85r11a88t83o70c32h34v38í69l 6836557266604

Taky bych to sypal do Vltavy.

0/−1
26.2.2013 7:46

M35i31c14h64a56l 94Č28e15r60n54í43k 2416626973271

Ten pluh je geniální. Sype to na zastávku přesně do míst, kde nastupují lidi, nebo autům přímo doprostřed pruhu....

+3/−1
24.2.2013 8:06

G65a69b53r67i93e63l 77H49o54r30t39e95n 9421239323244

Hm. Proč má asi ta "tlačná" tramvaj připojený druhý vagón? To je dvacet tun navíc, které se musí rozjet, ne?

+1/−4
23.2.2013 21:18

R14e25n15é 29Š65r56ů35t49e58k 8418675576318

vzhledem k tomu, že má i ten druhý vagon zvednutou trolej, tak asi tlačí oba.

+9/0
23.2.2013 21:41

G71a14b35r50i13e23l 12H58o66r71t52e63n 9191359643314

Ano, všiml jsem si, jen na rozdíl od vás umím počítat - i tak má druhý vagón dvacet tun.

+2/−1
24.2.2013 6:35

J72a46n 32F28i37a46l92a 7974427405409

Trolejové vedení zvednuté není. Zvednutý je pantograf.

+3/−1
24.2.2013 10:03

B30o94h36u36s16l56a77v 50K94r88á91l28í21k 2721570429716

Trolej bylo původně to kolečko na konci tyče, které bylo vedeno trolejovým vedením.

0/0
24.2.2013 13:06

J51i20r40i 90J13a76v21u18r48e29k 7836782162916

Prý je to kvůli brždění. Potřebujete víc kol, aby ta tramvaj neplandala smykem za tím pluhem, když to potřebujete zastavit.

0/−1
23.2.2013 23:46

G19a72b92r17i31e40l 64H95o85r67t40e75n 9381539353584

No, to by mohlo být vysvětlení, díky.

0/0
24.2.2013 6:36

P70e94t73r 50R87u12m48p36l53i82k 4289867859723

nevím nevím, ale jestli ten pluh může otáčet, tak proč to sypal na tu zastávku?Když to mohl sypat mezi koleje a ještě rada tomu manažementu;-Dfirmy vyrábí i kartáče na sníh, který by měl i lepší uplatnění na vyhybky a mohl se používat celý rok.

+6/−2
23.2.2013 19:48

P12e78t29r 34H14e51l26l76e75r 5643516104254

Dobrý, on je mezi kolejemi opravdu prostor, aby se tam nahrnulo přes 10 cm sněhu ;-D

+3/−2
23.2.2013 22:11

A34l19b37e27r89t 70C45e49c33h13l 5532786322864

Ano, vypadá to že tam na to prostor je.

0/−4
23.2.2013 22:23

M28a31r17t53i27n 96Š85t46r12o32s 4629307960688

Netušil jsem, že tramvaje něco takovýho potřebují. Na každý trati projede tramvaj maximálně každých 10 minut a kolej tak pořád zůstává bez sněhu. Ostatně, nemám dojem, že by někdy v minulosti tramvaje zapadly ve sněhu, ještě když tenhle pluh DP neměl.

+2/−5
23.2.2013 19:27

R60e62n69é 26Š22r18ů82t84e79k 8478725966528

Pluhy mají vyloženě už déle: http://technet.idnes.cz/prohlednete-si-tramvaje-ktere-vas-nikdy-nesvezou-vozi-snih-i-mrtve-1ft-/tec_technika.aspx?c=A080210_222642_tec_technika_rja#pluh ;-D

+2/−1
23.2.2013 21:14

A76l27b71e28r64t 13C63e51c33h16l 5212516802864

Minus. Za ten hloupě rozesmáý obličej Rv

+1/−7
23.2.2013 22:26

A47l82b28e35r44t 44C27e69c26h16l 5252876352434

Tak už dvěma minusákům se líbí bezdůvodné posmívání se jiným diskutujícím. To je smutné zjištění.

+1/−4
24.2.2013 3:08

P50a68v80e30l 54S18o28u39č13e97k 5261430269

Silničáři to radlicí odhrnou do kolejí, tramvajáci zase jejich radlicí zpět na silnici, jak je to vidět na tom videu a pořád tak dokola :-)

A jak to hrnou na tu zastávku,taky prima.

+16/−2
23.2.2013 18:37

J84a53n 50P28r45i34c69h10y65s53t13a37l 8781828603

Kam jinam by to meli odhrnout? Koleje jsou obvykle uprostred ulice. Silnicari obvykle taky odhrnuji snih k prave strane, takze ne na koleje. Idealni by bylo, kdyby nejdriv projel pluh tramvajovy a potom silnicari, ale takovou koordinaci muzeme tezko ocekavat.

+10/−3
23.2.2013 18:51

R21e56n40é 38Š69r22ů81t51e85k 8668435626578

takhle nějak? http://officespam.chattablogs.com/archives/Government-Snow-Plow.gif ;-D

+4/−1
23.2.2013 21:19

D43a84v12i91d 28Š58a73f28r97á70n90e27k 5357764967653

Moc prima, že ten sníh naháže na vedlejší vozovku...

+4/−2
23.2.2013 18:35

T52o50m70á57š 17K82a72ň69k56a 2307432429676

Jak to odhazuje přímo na zastávku ;-D;-D

+4/−3
23.2.2013 18:26

V82á84c81l76a36v 24J63o61n84á78š 8152633612493

Za obyčejnou radlici meloun a půl ?????

+7/−4
23.2.2013 18:12

M65a23r12t91i25n 26K98a45r95á85s54e73k 1708254549714

to není obyčejná radlice, to je radlice pro pražský dopravní podnik. V tom je ta speciálnost za kterou je to mego navíc. Jinak podvozek bez brzd, pohonu, čehokolikrom kol, na něm bedna a na bedně spřáhlo a radlice, se do půl mega musí s rezervou vejít.

+14/0
23.2.2013 18:23

J83a26n 15F44r23o87l24í89k 6206230445804

Když je to v Praze čekal bych miliardu a půl.

+7/0
23.2.2013 18:36

M73a44r17t94i66n 27P58r66a63v14d27a 8431328868987

Je fakt, že za ty prachy by ta radlice mohla mít pohon. Nemusel by ji tlačit pár T3ek.

+4/−1
23.2.2013 18:47

J36a12n 65P98r18i88c10h61y10s28t48a60l 8511328903

U pluhu je dulezita i celkova hmotnost. Lehky pluh by toho moc neodhrnul. Pluh s vlastnim pohonem, kabinou atd. by stal vic nez cela nova tramvaj. Mimochodem, ta bedna vypada ze ma taky hydrauliku.

Oni maji i pluhy, ktere jezdi samy - prestavene z tramvaji T3, ale ty mivaly problemy se zmzlym snehem.

+3/0
23.2.2013 19:02

M78a79r45t34i10n 87K89a87r56á21s57e90k 1668664829824

To bych řekl že by se za mego nepořídilo, leda právě přestavbou nějaké vyřazené tramvaje, ale samotné zařízení bude asi pěkná napakovávačka za tydle peníze.

0/0
26.2.2013 21:22

J57i23ř61í 21K34r20e14j55č79í21k 2447878554166

Tak vzhledem už jen k ceně motoru 400 litrů a to jsou na podvozku dva, by ses do mega fakt nevešel.

0/0
26.2.2013 22:50

M75a35r75t83i34n 81K18a31r98á18s48e55k 1538514279324

Podle popisu to nemá motor, natož dva. Kdo by je živil když to nemá pantograf? 5ekl bych že ta věc je ráda za nějaký malý diesel na honění hydrauliky a možná brzd.

0/0
27.2.2013 18:22

J43i78ř26í 70K34r98e39j97č79í74k 2347648224656

Motory to sice má, ale nejsou funkční. Plní pouze funkci mrtvé zátěže a nosiče brzdy. Diesel to naopak nemá, vše je napájeno z řídícího vozu. A ano, komentoval jsem tu přestavbu. Samozřejmě že motory nezmizely, ale pořád tu cenu maj.

0/0
27.2.2013 21:48

M98a44r81t79i84n 81K17a42r84á73s60e57k 1158224649794

Jo a jestli myslíte na tu přestavbu, tak tam bych předpokládal že motory samozřejmě jsou, vyřazením z provozu nikam nezmizely.

0/0
27.2.2013 18:26

R68o86m33a46n 42K27r27a30t16o45c37h94v18í98l 6266957656984

A jak je řešeno zatáčení ?

Jak vlastně zatáčí tramvaje na křižovatkách? - výhybkama (nevšiml jsem si že by se na kolejích něco výbalo), nebo podvozkem?

0/−6
23.2.2013 19:11

T72o66m74á67š 68K20u88c58h15a65ř 3227291868731

:-)

+2/0
23.2.2013 19:20

Z27d21e87n11ě28k 79Z47a81b23a74v43a 1572854976424

volantem asi...v..o..e:-P

+4/0
23.2.2013 20:38

J67i77n93d58ř41i54c89h 22W98o76l43f 4871373603158

No jak v Hošticích, vyvažujeme, vyvažujeme....;-D

+3/−1
23.2.2013 19:45

M11i29c71h20a83l 30C97h97a26l28u27p58a 6908400209823

tak ses asi špatně díval, příště to zkus znovu :-). Ty výhybky se pohybují celkem viditelně.

+4/0
23.2.2013 20:36

R21o55m89a37n 70K62r86a41t83o14c21h21v66í40l 6526857766224

No já si toho jenom nevšiml.

0/0
24.2.2013 7:36

B55o71h47u12s77l44a69v 61K75r41á82l63í58k 2111260649876

Připadá mi fascinující, že se někdo v civilizované zemi může dožít dospělosti nedotčen poznáním, že existují výhybky a jak fungují.

+1/0
24.2.2013 13:10

R96o98m89a51n 24K87r86a15t71o19c40h67v72í41l 6496467456684

Sorry, vím že výhybky mají klasické vlaky, ale nebyl jsem si jist jak to je u tramvají.

Dále by mě zajímalo kdy je přehazuje? - tramvaják? - jak?

0/−1
24.2.2013 13:50

J72i79ř43í 20K30r75e94j31č13í76k 2357128934556

Radiové rádiem, elektrické tlačítkem (radiové jsou pochopitelně taky elektrické, ale jde o systém), mechanické (a všechny dohromady) pak tágem (nikoliv taxíkem, ale stavěcím klíčem). ;-)

+1/0
24.2.2013 23:33

R78o42m52a95n 34K97r67a84t41o39c67h13v11í87l 6446907466274

Tím stavěcím klíčem - to musí tramvaják vylézt a přenastavit výhybku ručně?

0/0
25.2.2013 0:11

J89i38ř45í 30K76r75e33j94č29í20k 2207618124776

Pokud selže rádio nebo trolejovej kontakt, musí nastoupit ruční práce. ;-)

+1/0
25.2.2013 23:47

R62o61m34a30n 45K24r47a76t82o40c50h74v17í28l 6876597396664

Takže se to děje rádiem...

0/0
26.2.2013 7:46

M59a44r73t57i34n 11K65a28r11á14s87e57k 1328394619154

Běžné je že tramvaje dávají signál výhybce pomocí kontaktu na pantografu a stejně to asi funguje i u radlice tlačené právě tramvají. Tato zařízení bývají v dostatečném předstihu před výhybkou aby se tam samonosná radlice vešla. Nouzově je pak dá výhybka přestavit tyčí se speciálním zakončením, pokud toto zařízení nezareaguje správně.

0/0
26.2.2013 21:25

J50i76ř66í 98K75r97e49j16č97í94k 2557698574456

Tak úplně bez čehokoliv to fakt neni, třeba převodovky nebo brzdy to samozřejmě má.

Za půlmega je samotná radlice.

0/0
26.2.2013 22:49

M44a89r52t59i26n 38K29a37r59á67s12e43k 1208594299594

Jelikož to není hnané, pochybuju že by to mělo převodovky. Brzdy možná, to záleží na drážním předpise a maximální hmotnosti nebrzděného přípojného vozidla. Jestli je samotná radlice za půl mega, tak je začnu vyrábět. Kdybyste napsal 50kkč, byla by to cena vysoká ale reálná.

0/0
27.2.2013 18:15

J11i87ř68í 65K50r30e60j62č68í19k 2387758624786

Pochybovat můžete, ale je to tak. Základem je běžný trakční tramvajový podvozek, tj. včetně brzd, převodovek a motorů.

Asi už jste dlouho nic nekupoval, protože vaše povědomí o cenách je prachbídné. Doporučuju dát poptávku třeba tady - http://www.mtmtech.cz/zimni-udrzba-komunikaci/snehove-pluhy.htm , oni už vám to vysvětlí...

0/0
27.2.2013 21:54

J41i18n81d65ř24i44c96h 16W11o42l77f 4901183643648

Ne radlice stála půl mega meloun šel do kapse....;-D

+2/0
23.2.2013 19:13

J65i48ř30í 55K95r17e85j13č16í24k 2827368834506

To není jen ta radlice, ale hlavně ten pohon. A měls šanci, stejně jako každý druhý, to dodat levněji.

+1/0
25.2.2013 23:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.