Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamion uvázl na přejezdu ve sněhu. Řidič stihl utéct, než přijel vlak

V Králově Dvoře na Berounsku na přejezdu narazil vlak do kamionu, který uvázl v navátém sněhu na přejezdu. Jeho řidič stihl před srážkou vyskočit, nikdo nebyl zraněn. Drážní inspekce vyčíslila škodu na téměř dva miliony korun. V Česku je to jen za sobotu už čtvrtý střet vlaku s autem na přejezdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V10l53a47ď97k11a 14B43e12n63e41š74o61v41á 8123884118879

Koukám,že jste většina z Vás u toho byli... když jste tak chytří..8-o!!

0/0
24.2.2013 21:26

M12a34r69t40i18n 79Š32p50i28c54a22r 9625873489747

To by mě zajímalo zda od uvíznutí do srážky nebyl opravdu čas na to aby řidič vytočil např. 158 aby přes SŽDC byla zastavena doprava ( v krajním případě generálním stopem který má výpravčí k dispozici ) ......

+1/0
24.2.2013 12:54

J68a72n 14M65o81h39y46l63a 3918678296818

Záleží na situaci, pokud kamion neuvázl zcela "na tvrdo", tedy tak, že by bylo naprosto jasné, že bez externí pomoci to nepůjde, ale třeba měl tendenci se dostat pryč sám, mohl si řidič zcela oprávněně myslet, že to zvládne, jen na to prostě zrovna neměl čas vzhledem k přijíždějícímu vlaku. Málokdo nosí jízdní řád v hlavě.

+1/0
24.2.2013 13:08

V18l26a59ď79k98a 21B91e72n24e57š81o59v31á 8483754928989

Tak na to opravdu čas neměl!

0/0
24.2.2013 21:22
Foto

M75i21r11o70s36l28a39v 30Z13a58p78l42e67t57a60l 3347395548713

Todkaj sme jeli s kamionem ze Vsetína do Valmezu, už několik hodin nesněžilo, kde bylo posoleno tam bylo jen mokro, největší kopce v pořádku ale jak byla silnice bez kopců, tak údržba žádná, tak 1cm sněhu a zmrazků ujetých na led. Dokud se jelo, tak pohoda ale pak se muselo zastavit na červenou před přejezdem. pak sme se chtěli rozjet a už to klouzalo, kola se protáčely a auto se do kopce za přejezdem sunulo jen velmi neochotně a protáčejícími se koly. Ono uváznout na přejezdu je to nejjednodušší.

Můžete začít kecat o tom, že si má tedy řidič před přejezdem nasadit řetězy a jiné blafy, ale já bych Vám to první přál vyzkoušet. Za prvé nenasadíte je hned (blokujete dopravu), za druhé ani řetězy nejsou všemocné, za třetí - při profi řízení je to akorát aby vás někdo z protisměru přejel, za čtvrté - řetezy na prakticky na holé cestě, kde je akorát uklouzaná sklovina pěkně rozbíjí jak cestu, přejezd i pneumatiky. 

A tou jízdou v sobotu... řidiči kamionů mají 5 denní pracovní týden jako všichni ostatní ale v celkovém pojednání je velmi plovoucí, když vyjedete až v úterý, tak vám týden končí v sobotu, takto se může pracovní týden různě posouvat, jste doma ve středu a ve čtvrtek a pak jezdíte i přes týden. A ono se o víkendu jezdí lépe, je menší provoz a větší klid.

+4/0
23.2.2013 21:42

J87i94n85d18ř18i54c59h 21Š90k54o44p42e62k 4535631260555

na druhou stranu jsou řidiči, kteří než aby dali pod kopcem řetězy, radši risknou, v kopci zlomí, pustí výstažný a jsou schopni tak max. nadávat na silničáře, že silnice nevypadá jak v létě. Další věcí jsou kamiony jako takové - ono totiž tahač4x2 se třeba špatně naloženým návěsem toho moc nevyjede.......

Dělal jsem brigádně v lese a nezažil jsem, aby kamion se dřevem nevyjel. Jenže to byl 6x4 a řidič na jednu odvozenou soupravu dával a sundaval řetězy 3x. A samozřejmě se otočil několikrát za den.

Jenže některým taky řidičům je zatěžko udělat to jednou za cestu

0/−1
24.2.2013 16:45

J28a21r81o96s30l58a94v 61S23t40u56c98h30l35í91k 7936138142146

Všechny tyto nehody vznikají ze staletých a zastaralých drážních předpisů. Kdy už se někdo kompetentní zamyslí nad tím jestli by se přednost na přejezdech nemohla změnit? Alespoň pro začátek na méně frekventovaných tratích kde čekají desítky lidí v autech než náhodou přejede motorák, ve kterém obvykle jedou přednostně dvě baby.

+1/−11
23.2.2013 21:21

V89i13k91t25o75r 17N47á75r68o25ž25n87ý 3139412158

Tak to asi těžko.On se totiž i ten motorák ovládá daleko hůř z hlediska rozjezdů a brzdění než silniční vozidlo. A představa taková , že bude každý vlak u každého přejezdu zastavovat a dávat přednost silničnímu vozidlu je absurdní.

+10/−1
23.2.2013 22:34

O27n71d74ř66e45j 89L55e93k24e13š 8218702294521

Tak to asi tezko. Ono se totiz i to osobni auto ovlada daleko hur z hlediska rozjezdu a brzdeni nez chodec. A predstava takova, ze bude kazde auto u kazdeho prechodu zastavovat a davat prednost chodci je absurdni.

+4/−1
24.2.2013 0:17

R47a59d49e59k 35J51a35n95a16t89a 9825826354452

Takže přednost vlaku na přejezdu je "zastaralá"? Kde na světě jsou podle vás tak progresívní, že je tomu naopak?

Zastaralé je na tom jen jedno - že tam ten přejezd vůbec je a není tam podjezd nebo most. Pokud bychom alespoň na hlavních tratích zrušili přejezdy, o dost se zvýší přesnost železnice. Každý takovýhle karambol zpsobený neukázněným řidičem znamená zpoždění spousty vlaků.

+3/0
24.2.2013 0:42

S94i76m55o26n77a 64K48r53á15l62o79v31á65-84K83o62v63a19ř95í72k60o53v55á 1980781261318

Kolik je takových přejezdů, kde se kříží hlavní trať a hlavní silniční tah? Neznám takový. Vždy se kříží hlavní trať s nevýznamnou silnicí, nebo hlavní silniční tah s lokální tratí. A řešit tak obrovské množství nevýznamných kříženi nadjezdy a podjezdy je utopie.

+1/−1
24.2.2013 8:20

R93a36d67e13k 62J51a65n52a61t14a 9375216514312

Na západě to tak mají.

0/0
24.2.2013 11:44

M55a47r60e42k 45H60r78u67b51y 6357322891778

koukam ze kamion opet vezl urgentni naklad, takze musel jet v sobotu Rv Kde jsou ty doby, kdy o vikendech mohly jezdit jenom potraviny a zasobovani palivem :-/

+17/−5
23.2.2013 17:26

M77a50r86t90i57n 35H67o31r52á83k 8807707175

Jakože v týdnu by se mu to stát nemohlo?

+6/−3
23.2.2013 17:30

M10a67r47t82i93n 96E25l42s62t83n78e89r 2941484672598

to je spíš k zamyšlení, jestli v tomhle počasí opravdu musel vyjet...doufám, že pokud ho donutil zaměstnavatel, tak si zaplatí škodu sám...

+10/−3
23.2.2013 17:34

M60a37r94t20i10n 63H93o72r87á19k 8267677105

Tak pokud to vezl dva dny třeba z Francie, taky si asi nemohl říct, počkám další tři dny, až to roztaje.

+5/−5
23.2.2013 17:44

P20a27t25r66i18k 10Š61e86b98e71s91t55a 4843602166455

v mnoha státech zcela normální... anebo to měli odvézt právě vlakem...

+5/−5
23.2.2013 18:30

J32i37ř26í 37S48v21o25b81o62d83n97í76k 5829932113106

Pane ŠEBESTA.A na rohlíky a mléko budete taky čekat až Vám jej přivezou vlakem?Prostě řidič kamiónu je jako každá jiná práce.Jen s tím rozdílem,že Vy jste doma každý den a my třeba až za měsíc.

+4/−1
24.2.2013 0:23

P41a35v48e27l 51O59d32r95a44z19i17l 6364519887140

Běžte už s těma vašima rohlíkama a mlíkem vítekam.

0/0
26.2.2013 22:10

P72e51t64r 82K32u68c38h96a41r 8221609478980

Kdepak - on si řekl, že to v tom nečase projede a ejhle, ono to zase na tom sněhu nějak nejede, tak byl doma včas - odvezli ho tam po výslechu policisté ;-D

+2/−4
23.2.2013 19:53

V29l91a39d13i87m39í72r 79M35e34n28d20i 3772419131386

Nie on tam išiel len tak z pasie, čiste zo zábavy. Taký šofer kamionu nemá väčšiu radosť ,keď sa môže  vyblázniť v snehu ...

+7/−1
23.2.2013 20:34

P32e47t20r 27R49u45m66p38l33i30k 4739287239363

Nemohlo, nepospíchal by a počkal, až přestane blikat červená a né jak začne blikat dát tomu plnej a proto se kola protočila, nehazte to na závěje, ten kamion má 40 tun a setrvačností by to projel.;-O

+3/−4
23.2.2013 19:39

J20i78n67d12ř79i98c59h 90W66o70l77f 4801703473148

Vy jste byl na místě? Já bych si tuto situaci nedovolil hodnotit, když jsem neseděl v tom kamionu....

+4/0
23.2.2013 20:18

Z42d57e73n42ě11k 26Z39a36b69a17v21a 1602454756374

v tom kamionu neseděla ani PČR, DIČR ani soudní znalec. a přesto to hodnotit budou...;-)

+2/−3
23.2.2013 20:47

J21i76n39d60ř37i55c16h 98W80o51l96f 4931673483238

to jo, ale přeci jen maj výhodu toho, že byli na místě.....

+3/0
23.2.2013 21:00

Z24b38y16n38ě64k 66J83e64h86l33i90č59k82a 8214728339501

to je to kouzelný "just in time" a pak to stráví PĚT dní přeložený na parkovišti. Znám z vlastní zkušenosti

+6/0
23.2.2013 17:54

M28a56t30e20j 10B53l77a61n78k44a 4560628112

To podnikani v doprave je vlastne takova pohadka, ze staci jezdit treba jen tri dny v tydnu. Zkus se zamyslet nad skodou, ktera ted vznikla, nebo nad tim,jak se ted citi ridic a majitel firmy. Na to kdy ridici jezdi je dohoda AETR a digitalni karta do tachografu. A to ze to nekteri ojebavaji nema se sobotou nic spolecneho. Na to jsou zase zakazy jizd. Nemluv do toho, cemu nerozumis, az budes podnikat, pochopis.

+13/−4
23.2.2013 18:41

V92l49a89d96i83m25í74r 78M11e18n13d43i 3602219751276

... ale nehovorte, tak sem hoďte nejaké info, kedy bola tá doba, že cez víkendy mohli jazdiť len tí , ktorých spomínate....

0/0
23.2.2013 20:36

L34i60b88o95r 84M21o88u47č71k47a 1358867375852

za komancu .. bylo naprosto normalni, ze ridici CSAD cekali na 6.00 hodin rano,. aby mohli vyjet, od  22:00  do 6:00 byl zakaz jizdy kamionu .. to samy vikendy

0/−1
23.2.2013 20:45

V67l84a55d94i97m38í55r 13M82e88n58d45i 3152949151136

To fakt ? No ja som pane za komanča na ČSAD robil a niečo také si nepamätám. Zákazy jázd boli piatok myslím od 15 do 21 h. potom v sobotu 7-11 a v nedelu opäť 15-21 h. Takto nejak si to pamätám ja. To ste mi nemohol poradiť pred nejakými 25 rokmi, to by som ja blbec v noci chrápal a nie niekde sa trápil za volantom....

+3/0
23.2.2013 21:05

J27i32ř60í 20S51v42o11b42o84d35n95í15k 5759252893936

Jste hlupák.

0/−2
24.2.2013 0:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.