Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamion uvázl na přejezdu ve sněhu. Řidič stihl utéct, než přijel vlak

V Králově Dvoře na Berounsku na přejezdu narazil vlak do kamionu, který uvázl v navátém sněhu na přejezdu. Jeho řidič stihl před srážkou vyskočit, nikdo nebyl zraněn. Drážní inspekce vyčíslila škodu na téměř dva miliony korun. V Česku je to jen za sobotu už čtvrtý střet vlaku s autem na přejezdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V47l66a54ď96k67a 67B38e75n34e86š20o36v63á 8773134718399

Koukám,že jste většina z Vás u toho byli... když jste tak chytří..8-o!!

0/0
24.2.2013 21:26

M10a56r21t36i84n 75Š31p56i44c39a69r 9815423619427

To by mě zajímalo zda od uvíznutí do srážky nebyl opravdu čas na to aby řidič vytočil např. 158 aby přes SŽDC byla zastavena doprava ( v krajním případě generálním stopem který má výpravčí k dispozici ) ......

+1/0
24.2.2013 12:54

J73a75n 25M48o44h67y57l87a 3148508586818

Záleží na situaci, pokud kamion neuvázl zcela "na tvrdo", tedy tak, že by bylo naprosto jasné, že bez externí pomoci to nepůjde, ale třeba měl tendenci se dostat pryč sám, mohl si řidič zcela oprávněně myslet, že to zvládne, jen na to prostě zrovna neměl čas vzhledem k přijíždějícímu vlaku. Málokdo nosí jízdní řád v hlavě.

+1/0
24.2.2013 13:08

V48l38a13ď75k90a 68B81e76n75e85š53o89v55á 8283224918469

Tak na to opravdu čas neměl!

0/0
24.2.2013 21:22
Foto

M81i40r94o26s38l92a11v 45Z38a95p23l61e22t52a78l 3957705798973

Todkaj sme jeli s kamionem ze Vsetína do Valmezu, už několik hodin nesněžilo, kde bylo posoleno tam bylo jen mokro, největší kopce v pořádku ale jak byla silnice bez kopců, tak údržba žádná, tak 1cm sněhu a zmrazků ujetých na led. Dokud se jelo, tak pohoda ale pak se muselo zastavit na červenou před přejezdem. pak sme se chtěli rozjet a už to klouzalo, kola se protáčely a auto se do kopce za přejezdem sunulo jen velmi neochotně a protáčejícími se koly. Ono uváznout na přejezdu je to nejjednodušší.

Můžete začít kecat o tom, že si má tedy řidič před přejezdem nasadit řetězy a jiné blafy, ale já bych Vám to první přál vyzkoušet. Za prvé nenasadíte je hned (blokujete dopravu), za druhé ani řetězy nejsou všemocné, za třetí - při profi řízení je to akorát aby vás někdo z protisměru přejel, za čtvrté - řetezy na prakticky na holé cestě, kde je akorát uklouzaná sklovina pěkně rozbíjí jak cestu, přejezd i pneumatiky. 

A tou jízdou v sobotu... řidiči kamionů mají 5 denní pracovní týden jako všichni ostatní ale v celkovém pojednání je velmi plovoucí, když vyjedete až v úterý, tak vám týden končí v sobotu, takto se může pracovní týden různě posouvat, jste doma ve středu a ve čtvrtek a pak jezdíte i přes týden. A ono se o víkendu jezdí lépe, je menší provoz a větší klid.

+4/0
23.2.2013 21:42

J62i89n41d78ř66i70c72h 91Š97k49o61p89e76k 4115691910585

na druhou stranu jsou řidiči, kteří než aby dali pod kopcem řetězy, radši risknou, v kopci zlomí, pustí výstažný a jsou schopni tak max. nadávat na silničáře, že silnice nevypadá jak v létě. Další věcí jsou kamiony jako takové - ono totiž tahač4x2 se třeba špatně naloženým návěsem toho moc nevyjede.......

Dělal jsem brigádně v lese a nezažil jsem, aby kamion se dřevem nevyjel. Jenže to byl 6x4 a řidič na jednu odvozenou soupravu dával a sundaval řetězy 3x. A samozřejmě se otočil několikrát za den.

Jenže některým taky řidičům je zatěžko udělat to jednou za cestu

0/−1
24.2.2013 16:45

J21a98r17o43s85l47a97v 67S46t47u78c71h91l77í12k 7486258302666

Všechny tyto nehody vznikají ze staletých a zastaralých drážních předpisů. Kdy už se někdo kompetentní zamyslí nad tím jestli by se přednost na přejezdech nemohla změnit? Alespoň pro začátek na méně frekventovaných tratích kde čekají desítky lidí v autech než náhodou přejede motorák, ve kterém obvykle jedou přednostně dvě baby.

+1/−11
23.2.2013 21:21

V77i14k84t58o35r 39N72á46r96o73ž98n32ý 3749762368

Tak to asi těžko.On se totiž i ten motorák ovládá daleko hůř z hlediska rozjezdů a brzdění než silniční vozidlo. A představa taková , že bude každý vlak u každého přejezdu zastavovat a dávat přednost silničnímu vozidlu je absurdní.

+10/−1
23.2.2013 22:34

O78n31d85ř62e82j 97L91e29k72e14š 8548602704891

Tak to asi tezko. Ono se totiz i to osobni auto ovlada daleko hur z hlediska rozjezdu a brzdeni nez chodec. A predstava takova, ze bude kazde auto u kazdeho prechodu zastavovat a davat prednost chodci je absurdni.

+4/−1
24.2.2013 0:17

R96a98d97e30k 75J37a54n25a38t38a 9105876714372

Takže přednost vlaku na přejezdu je "zastaralá"? Kde na světě jsou podle vás tak progresívní, že je tomu naopak?

Zastaralé je na tom jen jedno - že tam ten přejezd vůbec je a není tam podjezd nebo most. Pokud bychom alespoň na hlavních tratích zrušili přejezdy, o dost se zvýší přesnost železnice. Každý takovýhle karambol zpsobený neukázněným řidičem znamená zpoždění spousty vlaků.

+3/0
24.2.2013 0:42

S73i10m80o97n91a 54K37r70á88l51o44v96á25-31K86o65v15a66ř67í90k46o13v19á 1340741771158

Kolik je takových přejezdů, kde se kříží hlavní trať a hlavní silniční tah? Neznám takový. Vždy se kříží hlavní trať s nevýznamnou silnicí, nebo hlavní silniční tah s lokální tratí. A řešit tak obrovské množství nevýznamných kříženi nadjezdy a podjezdy je utopie.

+1/−1
24.2.2013 8:20

R13a93d40e46k 54J68a91n41a10t76a 9805596884902

Na západě to tak mají.

0/0
24.2.2013 11:44

M14a53r70e58k 85H85r20u27b22y 6177222311658

koukam ze kamion opet vezl urgentni naklad, takze musel jet v sobotu Rv Kde jsou ty doby, kdy o vikendech mohly jezdit jenom potraviny a zasobovani palivem :-/

+17/−5
23.2.2013 17:26

M69a15r18t44i94n 82H30o61r92á82k 8477507665

Jakože v týdnu by se mu to stát nemohlo?

+6/−3
23.2.2013 17:30

M78a75r28t73i73n 66E89l19s85t23n27e29r 2311174562268

to je spíš k zamyšlení, jestli v tomhle počasí opravdu musel vyjet...doufám, že pokud ho donutil zaměstnavatel, tak si zaplatí škodu sám...

+10/−3
23.2.2013 17:34

M17a30r28t41i61n 78H20o43r16á74k 8507537955

Tak pokud to vezl dva dny třeba z Francie, taky si asi nemohl říct, počkám další tři dny, až to roztaje.

+5/−5
23.2.2013 17:44

P31a33t19r65i13k 47Š69e60b43e40s93t56a 4913132256985

v mnoha státech zcela normální... anebo to měli odvézt právě vlakem...

+5/−5
23.2.2013 18:30

J58i80ř64í 10S40v84o36b31o42d45n59í44k 5659942633326

Pane ŠEBESTA.A na rohlíky a mléko budete taky čekat až Vám jej přivezou vlakem?Prostě řidič kamiónu je jako každá jiná práce.Jen s tím rozdílem,že Vy jste doma každý den a my třeba až za měsíc.

+4/−1
24.2.2013 0:23

P83a43v44e69l 30O97d96r96a89z22i69l 6604669977300

Běžte už s těma vašima rohlíkama a mlíkem vítekam.

0/0
26.2.2013 22:10

P83e62t51r 12K59u51c93h24a65r 8321789798760

Kdepak - on si řekl, že to v tom nečase projede a ejhle, ono to zase na tom sněhu nějak nejede, tak byl doma včas - odvezli ho tam po výslechu policisté ;-D

+2/−4
23.2.2013 19:53

V26l36a24d82i95m38í60r 37M80e40n64d24i 3212449121426

Nie on tam išiel len tak z pasie, čiste zo zábavy. Taký šofer kamionu nemá väčšiu radosť ,keď sa môže  vyblázniť v snehu ...

+7/−1
23.2.2013 20:34

P87e45t18r 71R84u92m45p44l21i10k 4799807839913

Nemohlo, nepospíchal by a počkal, až přestane blikat červená a né jak začne blikat dát tomu plnej a proto se kola protočila, nehazte to na závěje, ten kamion má 40 tun a setrvačností by to projel.;-O

+3/−4
23.2.2013 19:39

J74i16n41d74ř28i19c45h 52W33o52l24f 4341543113238

Vy jste byl na místě? Já bych si tuto situaci nedovolil hodnotit, když jsem neseděl v tom kamionu....

+4/0
23.2.2013 20:18

Z28d86e79n13ě31k 29Z46a91b41a18v63a 1382894596924

v tom kamionu neseděla ani PČR, DIČR ani soudní znalec. a přesto to hodnotit budou...;-)

+2/−3
23.2.2013 20:47

J49i36n10d59ř79i32c46h 38W70o66l69f 4351713293618

to jo, ale přeci jen maj výhodu toho, že byli na místě.....

+3/0
23.2.2013 21:00

Z49b31y19n65ě98k 65J59e64h14l93i12č20k54a 8804278149441

to je to kouzelný "just in time" a pak to stráví PĚT dní přeložený na parkovišti. Znám z vlastní zkušenosti

+6/0
23.2.2013 17:54

M68a23t34e74j 61B61l85a30n68k16a 4570658922

To podnikani v doprave je vlastne takova pohadka, ze staci jezdit treba jen tri dny v tydnu. Zkus se zamyslet nad skodou, ktera ted vznikla, nebo nad tim,jak se ted citi ridic a majitel firmy. Na to kdy ridici jezdi je dohoda AETR a digitalni karta do tachografu. A to ze to nekteri ojebavaji nema se sobotou nic spolecneho. Na to jsou zase zakazy jizd. Nemluv do toho, cemu nerozumis, az budes podnikat, pochopis.

+13/−4
23.2.2013 18:41

V58l78a32d15i45m44í76r 49M38e82n83d37i 3432989251276

... ale nehovorte, tak sem hoďte nejaké info, kedy bola tá doba, že cez víkendy mohli jazdiť len tí , ktorých spomínate....

0/0
23.2.2013 20:36

L51i35b59o22r 87M17o67u83č91k36a 1958447145472

za komancu .. bylo naprosto normalni, ze ridici CSAD cekali na 6.00 hodin rano,. aby mohli vyjet, od  22:00  do 6:00 byl zakaz jizdy kamionu .. to samy vikendy

0/−1
23.2.2013 20:45

V79l39a95d97i46m45í26r 94M12e94n97d98i 3332459831466

To fakt ? No ja som pane za komanča na ČSAD robil a niečo také si nepamätám. Zákazy jázd boli piatok myslím od 15 do 21 h. potom v sobotu 7-11 a v nedelu opäť 15-21 h. Takto nejak si to pamätám ja. To ste mi nemohol poradiť pred nejakými 25 rokmi, to by som ja blbec v noci chrápal a nie niekde sa trápil za volantom....

+3/0
23.2.2013 21:05

J77i77ř58í 85S69v90o39b24o67d98n66í43k 5969762603836

Jste hlupák.

0/−2
24.2.2013 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.