Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamion uvázl na přejezdu ve sněhu. Řidič stihl utéct, než přijel vlak

V Králově Dvoře na Berounsku na přejezdu narazil vlak do kamionu, který uvázl v navátém sněhu na přejezdu. Jeho řidič stihl před srážkou vyskočit, nikdo nebyl zraněn. Drážní inspekce vyčíslila škodu na téměř dva miliony korun. V Česku je to jen za sobotu už čtvrtý střet vlaku s autem na přejezdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V66l95a35ď36k52a 32B93e55n19e98š98o83v36á 8863164288499

Koukám,že jste většina z Vás u toho byli... když jste tak chytří..8-o!!

0/0
24.2.2013 21:26

M60a69r91t66i91n 89Š66p30i64c26a21r 9795573959417

To by mě zajímalo zda od uvíznutí do srážky nebyl opravdu čas na to aby řidič vytočil např. 158 aby přes SŽDC byla zastavena doprava ( v krajním případě generálním stopem který má výpravčí k dispozici ) ......

+1/0
24.2.2013 12:54

J70a43n 41M86o43h10y64l19a 3328278636918

Záleží na situaci, pokud kamion neuvázl zcela "na tvrdo", tedy tak, že by bylo naprosto jasné, že bez externí pomoci to nepůjde, ale třeba měl tendenci se dostat pryč sám, mohl si řidič zcela oprávněně myslet, že to zvládne, jen na to prostě zrovna neměl čas vzhledem k přijíždějícímu vlaku. Málokdo nosí jízdní řád v hlavě.

+1/0
24.2.2013 13:08

V97l76a68ď82k74a 39B59e61n58e84š16o10v14á 8453694318679

Tak na to opravdu čas neměl!

0/0
24.2.2013 21:22
Foto

M76i44r38o51s12l52a64v 53Z74a41p16l59e14t81a43l 3737355748323

Todkaj sme jeli s kamionem ze Vsetína do Valmezu, už několik hodin nesněžilo, kde bylo posoleno tam bylo jen mokro, největší kopce v pořádku ale jak byla silnice bez kopců, tak údržba žádná, tak 1cm sněhu a zmrazků ujetých na led. Dokud se jelo, tak pohoda ale pak se muselo zastavit na červenou před přejezdem. pak sme se chtěli rozjet a už to klouzalo, kola se protáčely a auto se do kopce za přejezdem sunulo jen velmi neochotně a protáčejícími se koly. Ono uváznout na přejezdu je to nejjednodušší.

Můžete začít kecat o tom, že si má tedy řidič před přejezdem nasadit řetězy a jiné blafy, ale já bych Vám to první přál vyzkoušet. Za prvé nenasadíte je hned (blokujete dopravu), za druhé ani řetězy nejsou všemocné, za třetí - při profi řízení je to akorát aby vás někdo z protisměru přejel, za čtvrté - řetezy na prakticky na holé cestě, kde je akorát uklouzaná sklovina pěkně rozbíjí jak cestu, přejezd i pneumatiky. 

A tou jízdou v sobotu... řidiči kamionů mají 5 denní pracovní týden jako všichni ostatní ale v celkovém pojednání je velmi plovoucí, když vyjedete až v úterý, tak vám týden končí v sobotu, takto se může pracovní týden různě posouvat, jste doma ve středu a ve čtvrtek a pak jezdíte i přes týden. A ono se o víkendu jezdí lépe, je menší provoz a větší klid.

+4/0
23.2.2013 21:42

J86i57n38d15ř27i46c78h 21Š58k34o85p39e64k 4945871640505

na druhou stranu jsou řidiči, kteří než aby dali pod kopcem řetězy, radši risknou, v kopci zlomí, pustí výstažný a jsou schopni tak max. nadávat na silničáře, že silnice nevypadá jak v létě. Další věcí jsou kamiony jako takové - ono totiž tahač4x2 se třeba špatně naloženým návěsem toho moc nevyjede.......

Dělal jsem brigádně v lese a nezažil jsem, aby kamion se dřevem nevyjel. Jenže to byl 6x4 a řidič na jednu odvozenou soupravu dával a sundaval řetězy 3x. A samozřejmě se otočil několikrát za den.

Jenže některým taky řidičům je zatěžko udělat to jednou za cestu

0/−1
24.2.2013 16:45

J29a63r56o73s26l27a31v 64S27t55u98c79h34l65í39k 7196948982796

Všechny tyto nehody vznikají ze staletých a zastaralých drážních předpisů. Kdy už se někdo kompetentní zamyslí nad tím jestli by se přednost na přejezdech nemohla změnit? Alespoň pro začátek na méně frekventovaných tratích kde čekají desítky lidí v autech než náhodou přejede motorák, ve kterém obvykle jedou přednostně dvě baby.

+1/−11
23.2.2013 21:21

V29i16k32t33o65r 72N53á94r49o54ž75n93ý 3189932788

Tak to asi těžko.On se totiž i ten motorák ovládá daleko hůř z hlediska rozjezdů a brzdění než silniční vozidlo. A představa taková , že bude každý vlak u každého přejezdu zastavovat a dávat přednost silničnímu vozidlu je absurdní.

+10/−1
23.2.2013 22:34

O33n16d21ř75e23j 41L20e83k62e28š 8338222774101

Tak to asi tezko. Ono se totiz i to osobni auto ovlada daleko hur z hlediska rozjezdu a brzdeni nez chodec. A predstava takova, ze bude kazde auto u kazdeho prechodu zastavovat a davat prednost chodci je absurdni.

+4/−1
24.2.2013 0:17

R30a98d55e10k 87J83a31n22a40t32a 9185526734352

Takže přednost vlaku na přejezdu je "zastaralá"? Kde na světě jsou podle vás tak progresívní, že je tomu naopak?

Zastaralé je na tom jen jedno - že tam ten přejezd vůbec je a není tam podjezd nebo most. Pokud bychom alespoň na hlavních tratích zrušili přejezdy, o dost se zvýší přesnost železnice. Každý takovýhle karambol zpsobený neukázněným řidičem znamená zpoždění spousty vlaků.

+3/0
24.2.2013 0:42

S24i72m78o14n71a 39K86r15á12l82o32v66á86-94K48o70v47a48ř40í26k49o34v75á 1480181151948

Kolik je takových přejezdů, kde se kříží hlavní trať a hlavní silniční tah? Neznám takový. Vždy se kříží hlavní trať s nevýznamnou silnicí, nebo hlavní silniční tah s lokální tratí. A řešit tak obrovské množství nevýznamných kříženi nadjezdy a podjezdy je utopie.

+1/−1
24.2.2013 8:20

R12a93d79e52k 14J87a46n57a47t54a 9535186164692

Na západě to tak mají.

0/0
24.2.2013 11:44

M43a93r53e26k 65H27r43u26b91y 6617702141428

koukam ze kamion opet vezl urgentni naklad, takze musel jet v sobotu Rv Kde jsou ty doby, kdy o vikendech mohly jezdit jenom potraviny a zasobovani palivem :-/

+17/−5
23.2.2013 17:26

M19a74r47t12i64n 62H34o90r13á17k 8137787615

Jakože v týdnu by se mu to stát nemohlo?

+6/−3
23.2.2013 17:30

M97a58r89t32i91n 93E32l20s78t90n81e93r 2901494762688

to je spíš k zamyšlení, jestli v tomhle počasí opravdu musel vyjet...doufám, že pokud ho donutil zaměstnavatel, tak si zaplatí škodu sám...

+10/−3
23.2.2013 17:34

M76a87r90t43i83n 14H48o72r17á51k 8527527455

Tak pokud to vezl dva dny třeba z Francie, taky si asi nemohl říct, počkám další tři dny, až to roztaje.

+5/−5
23.2.2013 17:44

P51a90t45r23i85k 64Š44e67b11e38s77t19a 4203972946565

v mnoha státech zcela normální... anebo to měli odvézt právě vlakem...

+5/−5
23.2.2013 18:30

J29i70ř71í 84S24v44o40b24o86d27n24í54k 5519582843526

Pane ŠEBESTA.A na rohlíky a mléko budete taky čekat až Vám jej přivezou vlakem?Prostě řidič kamiónu je jako každá jiná práce.Jen s tím rozdílem,že Vy jste doma každý den a my třeba až za měsíc.

+4/−1
24.2.2013 0:23

P78a66v43e49l 90O57d76r62a22z33i18l 6864619647730

Běžte už s těma vašima rohlíkama a mlíkem vítekam.

0/0
26.2.2013 22:10

P92e49t77r 59K31u81c80h60a37r 8551159988970

Kdepak - on si řekl, že to v tom nečase projede a ejhle, ono to zase na tom sněhu nějak nejede, tak byl doma včas - odvezli ho tam po výslechu policisté ;-D

+2/−4
23.2.2013 19:53

V46l30a23d59i79m92í66r 40M40e61n17d38i 3222939311116

Nie on tam išiel len tak z pasie, čiste zo zábavy. Taký šofer kamionu nemá väčšiu radosť ,keď sa môže  vyblázniť v snehu ...

+7/−1
23.2.2013 20:34

P21e31t37r 35R62u49m60p11l80i34k 4309967859823

Nemohlo, nepospíchal by a počkal, až přestane blikat červená a né jak začne blikat dát tomu plnej a proto se kola protočila, nehazte to na závěje, ten kamion má 40 tun a setrvačností by to projel.;-O

+3/−4
23.2.2013 19:39

J21i44n52d77ř64i74c12h 94W36o81l71f 4171623183268

Vy jste byl na místě? Já bych si tuto situaci nedovolil hodnotit, když jsem neseděl v tom kamionu....

+4/0
23.2.2013 20:18

Z52d92e69n85ě38k 35Z44a83b70a72v83a 1792624586974

v tom kamionu neseděla ani PČR, DIČR ani soudní znalec. a přesto to hodnotit budou...;-)

+2/−3
23.2.2013 20:47

J68i45n42d54ř77i94c92h 68W25o66l36f 4181353103528

to jo, ale přeci jen maj výhodu toho, že byli na místě.....

+3/0
23.2.2013 21:00

Z90b42y96n91ě63k 81J37e37h98l53i85č10k68a 8164908899311

to je to kouzelný "just in time" a pak to stráví PĚT dní přeložený na parkovišti. Znám z vlastní zkušenosti

+6/0
23.2.2013 17:54

M42a77t82e12j 70B29l63a47n56k98a 4100708712

To podnikani v doprave je vlastne takova pohadka, ze staci jezdit treba jen tri dny v tydnu. Zkus se zamyslet nad skodou, ktera ted vznikla, nebo nad tim,jak se ted citi ridic a majitel firmy. Na to kdy ridici jezdi je dohoda AETR a digitalni karta do tachografu. A to ze to nekteri ojebavaji nema se sobotou nic spolecneho. Na to jsou zase zakazy jizd. Nemluv do toho, cemu nerozumis, az budes podnikat, pochopis.

+13/−4
23.2.2013 18:41

V97l36a57d70i30m92í47r 64M65e43n85d17i 3152549341186

... ale nehovorte, tak sem hoďte nejaké info, kedy bola tá doba, že cez víkendy mohli jazdiť len tí , ktorých spomínate....

0/0
23.2.2013 20:36

L92i10b19o74r 45M85o92u32č68k87a 1708777385262

za komancu .. bylo naprosto normalni, ze ridici CSAD cekali na 6.00 hodin rano,. aby mohli vyjet, od  22:00  do 6:00 byl zakaz jizdy kamionu .. to samy vikendy

0/−1
23.2.2013 20:45

V34l37a37d38i81m86í72r 20M45e70n95d83i 3762229491266

To fakt ? No ja som pane za komanča na ČSAD robil a niečo také si nepamätám. Zákazy jázd boli piatok myslím od 15 do 21 h. potom v sobotu 7-11 a v nedelu opäť 15-21 h. Takto nejak si to pamätám ja. To ste mi nemohol poradiť pred nejakými 25 rokmi, to by som ja blbec v noci chrápal a nie niekde sa trápil za volantom....

+3/0
23.2.2013 21:05

J63i24ř19í 23S47v16o98b61o95d62n49í64k 5479612153756

Jste hlupák.

0/−2
24.2.2013 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.