Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský Dopravní podnik začne letos v metru stavět tři nové výtahy

Tři klíčové stanice pražského metra budou mít příští rok nové výtahy. Stavět se začnou letos, a sice ve stanicích Můstek, I. P. Pavlova a Anděl. Do tří výtahů investuje Dopravní podnik dohromady půl miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K79a50r68e81l 36D58r90d82a 6184692247

Lidé jsou různí. Všímám si poslední dobou arogance některých lidí na vozíku. Vychází to z pocitu, že ostatní lidé nepomohou, zpravidla nevědí jak pomoci, a spíš překáží či vám nadávají. Tak jim to vozíčkář oplácí stejnou mincí. Jenže on se z toho pak stane zahořklý životní postoj a za ochotu se pak snese na jednoho nečekaná soda. Je to blbé, ale takový vozíčkář kazí život všem ostatním vozíčkářům. Jde prostě o vnímání nějaké skupiny lidí majoritní společností. A je fakt, že těžko může kdokoliv předepisovat vozíčkáři vlídný úsměv vždy a za každou cenu, když je pražská společnost nevraživá a vlídným úsměvem hýří v Praze málokdo.

Byli jsme třeba v restauraci, kam vás musí pustit postranním vchodem, skáčou kolem vás tři lid než vás na vozíku usadí ke stolu. A vedle paní na vozíku, kterou navíc známe. My spokojeni odcházíme. A nasupená vozíčkářka měla konflikt s číšníkem a tradá ven - spěchám, a vy máte pohnout kostrou lenoši. Ten číšník se jí ve dveřích doprošoval, zda chce jako utéct bez zaplacení nebo bude platit. Bylo mu hloupé vystartovat na vozíčkářku a nevěděl jak situaci řešit. Patrně kdyby řekla, že odchází bez zaplacení, tak jí pustil nájezdem ze dveří a ještě zamával. Propadali jsme se za takové chování hanbou, navíc v restauraci, kterou máme rádi. (K tomu víme, že paní si svým chováním popudila proti sobě celé své okolí, a bydlí v naprosto nepřátelském světě, kde jí nejbližší sousedé, již jen ze sportu, házejí klacky pod nohy. Což ji musí hrozně ničit. Situace na pytel. A je to jen o slušném společenském chování.)

+1/0
27.2.2013 7:28

K23a42r23e30l 86D44r47d47a 6324182307

Minulý týden, metro Florenc. Skupinka rozjařených ochotných asistentů a holka na mechaničáku. Šli vchodem do C a chtěli na B. Řešili to s dispečerkou u vchodu. A jak jsem pochopil, tak ji ukecávali, že to vezmou po eskalátorech. Skupinka ukecaných veselých studentů, mávla nad nimi po chvíli rukou. Pak jsem sledoval ten děs v očích holky na vozíku, když ji tahle parta chytrolínů dělala asistenci na prvním eskalátoru. Tak si tedy ušetřili výtah před MCD, objet MCD a sjet 2 výtahy na B. (Tedy doufám, že to celé nebylo kvůli poruše některého ze 3 výtahů. Protože to by je čekal maraton kolem Masarykova nádraží na Hlavní nádraží.)

A jako vždy, výtah na B na Florenci užívá bezpočet vychytralých mladých lidí, kterým by dojít do vchodu B neudělalo žádnou újmu. Tak si tak řeším roky zneužívání výtahů v metru touto skupinou lidí a DPP postaví výtah na Národní přímo před fakultu, patrně, aby se co nejvíc studentů neučilo výtahy v metru zneužívat. Jenže... je to zneužívání? Neměl by výtah v metru zvládnout hravě zátěžový provoz? Vlastně ani tak nejde o ty vychytrálky, jako o to, že DPP nechá rozvrzaný výtah, taky měsíce bez opravy a zákon schválnosti, nahraní jsou vozíčkáři v situaci, kdy dopravu opravdu nutně potřebují.

Podle mě by měl být servis výtahů řešen zákonem a podléhat správnímu řízení a pokutám. To jsou desítky případů, kdy je vyprošťován vozíčkář z výtahu, který je v hrozném technickém stavu. (Třeba Budějovická - vyprošťování, Muzeum - výtah se snad rozpadá za provozu, Hl. nádraží - svého času půl roku v opravě, Chodov - plošina kam jezdili hasiči dvakrát denně vyprošťovat, dnes výtah o patro výš, co  je pravidelně pod vodou...) Mám pocit, že DPP servis stávajících bezbariérových zařízení moc nezvládá. Je vidět, že to není pro DPP velkou prioritou. Pak se obávám, že DPP řeší jen výtahy ke vchodu a výtahy na chodník již jsou v pravomoci nákupního centra či majitele areálu, které na údržbu kašle také. Zákon by pomohl?

0/−1
27.2.2013 8:00

S79v71a28t95o24p88l68u66k 44S65i66l31n61ý 4832836369368

Půl miliardy za 3 výtahy? Oni budou vyrobené z Iridia?

+1/−3
26.2.2013 2:51

R46a70d34o54s18l45a85v 20K62l60a41u85d85a 5144368524212

Ty výtahy tak drahé pochopitelně nejsou. Nejdražší je ražba a pochopitelně zabezpečení, aby nedošlo k propadu. Výstavba se provádí za plného provozu, nesmí dojít k žádné tragedii.

+1/0
26.2.2013 6:13

A83l34e25x69a37n39d97r 33K43o87s75t71k87a 5749786989606

Ale stejně mi to přijde hodně. 166 milionů za jeden výtah, když podobný (na délku) do činžáku vyjde na milion až dva.

0/−2
26.2.2013 6:38

R36a69d56o88s92l84a24v 69K70l77a83u41d28a 5954398914622

Ten výtah přijde na obdobnou částku. Je to tak těžké pochopit?

+2/0
26.2.2013 7:38
Foto

M59a50r47t59i74n 81Š59u75b19r84t 1595501154715

On třeba na Pavláku ani nebude jen jeden. Nejprve jeden nad úroveň tunelů, pak chodba trošku zpět cca kousek vedle prostoru stanice a pak teprve další výtah nahoru do baráku. Ona to není legrace to postavit. Podobné je to na Můstku a Andělu, provrtat to za provozu a pod baráky vyžaduje dosti složitý technologický postup a ten opravdu není levný... Ono to není holt metro v díře zakryté pár panely, jako v řadě měst, kde se prostě postaví výtah a je hotovo. Tady je každý podobný výtah spíše inženýrskou výzvou, zda se to vůbec podaří...

0/0
26.2.2013 10:02

K47a10r70e43l 64D74r36d52a 6154282397

"Z výtahu se bude vylézat proskleným "kioskem" v chodníku na rohu ulic Nádražní a Bozděchova." Bojím, bojím... mám živou představu kanálu z Bídníků. ;-D

+1/−1
25.2.2013 23:42

J44o76s48e82f 94K37o11l89á38ř 7973688235118

Nezbývá než připomenout: Příjem DPP: cca 12 mld. dotace, cca 3 mld. jízdné ;-D.

0/−3
25.2.2013 22:52

J85i63ř84í 50K91r24e80j14č95í51k 2417358984666

A copak nám tím chtěl básník sdělit ?

+3/0
25.2.2013 23:44

J93o24s23e76f 55K20o57l83á52ř 7603178945828

Téda, třikrát hurá socialistickému dopravnímu podniku ;-D.

0/−3
25.2.2013 22:48

D72a85v29i30d 54Z85a89h39r68a33d93n26í15č61e44k 3297627706371

On si někdo všiml, že na jedné z našich hlavních tepen, tj. Můstek, není výtah? 8-o Už? No to snad .... zpoždění jen 20 let..... hlavně že je nový monstr-výtah na Národní třídě, která se následně zavřela. Ach jo :-/

+8/−1
25.2.2013 22:10

J84o79s26e46f 77K90o73l40á37ř 7983448645948

:-)R^

0/0
25.2.2013 22:54

A16l33e50x45a72n56d25r 29K46o31s74t61k51a 5489696409406

Nemluvě o tom, jak mimořádně dementně je ten výtah řešen. Jsou to dva výtahy, s přestupem v "servisní chodbě", z jednoho vylezete, dojdete na druhý konec a musíte zmáčknout tlačítko a čekat na druhý.. Hnus.

+1/−2
26.2.2013 6:50

J47o74s69e42f 63S54c73h51m64i34d48t 5623487923952

Tak předpokládám, že to takhle nepostavili natruc. ;) Prostě to zřejmě jinak nešlo...

0/0
26.2.2013 8:53

A75l78e95š 67K40o69z67e20l32s66k54ý 5481780710174

Přeprava dětského kočárku bez dítěte není zdarma ani dnes.

Viz.: http://praha.veolia-transport.cz/res/data/002/000300.pdf,

Část 7.4. Přeprava zavazadel, bod 3 Placení podléhají spoluzavazadla: ..... d) dětský kočárek bez dítěte.

+6/0
25.2.2013 21:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.