Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský Dopravní podnik začne letos v metru stavět tři nové výtahy

Tři klíčové stanice pražského metra budou mít příští rok nové výtahy. Stavět se začnou letos, a sice ve stanicích Můstek, I. P. Pavlova a Anděl. Do tří výtahů investuje Dopravní podnik dohromady půl miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K27a80r38e41l 75D22r72d73a 6244712637

Lidé jsou různí. Všímám si poslední dobou arogance některých lidí na vozíku. Vychází to z pocitu, že ostatní lidé nepomohou, zpravidla nevědí jak pomoci, a spíš překáží či vám nadávají. Tak jim to vozíčkář oplácí stejnou mincí. Jenže on se z toho pak stane zahořklý životní postoj a za ochotu se pak snese na jednoho nečekaná soda. Je to blbé, ale takový vozíčkář kazí život všem ostatním vozíčkářům. Jde prostě o vnímání nějaké skupiny lidí majoritní společností. A je fakt, že těžko může kdokoliv předepisovat vozíčkáři vlídný úsměv vždy a za každou cenu, když je pražská společnost nevraživá a vlídným úsměvem hýří v Praze málokdo.

Byli jsme třeba v restauraci, kam vás musí pustit postranním vchodem, skáčou kolem vás tři lid než vás na vozíku usadí ke stolu. A vedle paní na vozíku, kterou navíc známe. My spokojeni odcházíme. A nasupená vozíčkářka měla konflikt s číšníkem a tradá ven - spěchám, a vy máte pohnout kostrou lenoši. Ten číšník se jí ve dveřích doprošoval, zda chce jako utéct bez zaplacení nebo bude platit. Bylo mu hloupé vystartovat na vozíčkářku a nevěděl jak situaci řešit. Patrně kdyby řekla, že odchází bez zaplacení, tak jí pustil nájezdem ze dveří a ještě zamával. Propadali jsme se za takové chování hanbou, navíc v restauraci, kterou máme rádi. (K tomu víme, že paní si svým chováním popudila proti sobě celé své okolí, a bydlí v naprosto nepřátelském světě, kde jí nejbližší sousedé, již jen ze sportu, házejí klacky pod nohy. Což ji musí hrozně ničit. Situace na pytel. A je to jen o slušném společenském chování.)

+1/0
27.2.2013 7:28

K12a77r36e38l 58D67r49d72a 6694212467

Minulý týden, metro Florenc. Skupinka rozjařených ochotných asistentů a holka na mechaničáku. Šli vchodem do C a chtěli na B. Řešili to s dispečerkou u vchodu. A jak jsem pochopil, tak ji ukecávali, že to vezmou po eskalátorech. Skupinka ukecaných veselých studentů, mávla nad nimi po chvíli rukou. Pak jsem sledoval ten děs v očích holky na vozíku, když ji tahle parta chytrolínů dělala asistenci na prvním eskalátoru. Tak si tedy ušetřili výtah před MCD, objet MCD a sjet 2 výtahy na B. (Tedy doufám, že to celé nebylo kvůli poruše některého ze 3 výtahů. Protože to by je čekal maraton kolem Masarykova nádraží na Hlavní nádraží.)

A jako vždy, výtah na B na Florenci užívá bezpočet vychytralých mladých lidí, kterým by dojít do vchodu B neudělalo žádnou újmu. Tak si tak řeším roky zneužívání výtahů v metru touto skupinou lidí a DPP postaví výtah na Národní přímo před fakultu, patrně, aby se co nejvíc studentů neučilo výtahy v metru zneužívat. Jenže... je to zneužívání? Neměl by výtah v metru zvládnout hravě zátěžový provoz? Vlastně ani tak nejde o ty vychytrálky, jako o to, že DPP nechá rozvrzaný výtah, taky měsíce bez opravy a zákon schválnosti, nahraní jsou vozíčkáři v situaci, kdy dopravu opravdu nutně potřebují.

Podle mě by měl být servis výtahů řešen zákonem a podléhat správnímu řízení a pokutám. To jsou desítky případů, kdy je vyprošťován vozíčkář z výtahu, který je v hrozném technickém stavu. (Třeba Budějovická - vyprošťování, Muzeum - výtah se snad rozpadá za provozu, Hl. nádraží - svého času půl roku v opravě, Chodov - plošina kam jezdili hasiči dvakrát denně vyprošťovat, dnes výtah o patro výš, co  je pravidelně pod vodou...) Mám pocit, že DPP servis stávajících bezbariérových zařízení moc nezvládá. Je vidět, že to není pro DPP velkou prioritou. Pak se obávám, že DPP řeší jen výtahy ke vchodu a výtahy na chodník již jsou v pravomoci nákupního centra či majitele areálu, které na údržbu kašle také. Zákon by pomohl?

0/−1
27.2.2013 8:00

S74v12a62t78o14p71l23u93k 19S46i32l83n36ý 4512186419898

Půl miliardy za 3 výtahy? Oni budou vyrobené z Iridia?

+1/−3
26.2.2013 2:51

R34a65d44o66s57l82a79v 39K57l59a26u23d49a 5534758404522

Ty výtahy tak drahé pochopitelně nejsou. Nejdražší je ražba a pochopitelně zabezpečení, aby nedošlo k propadu. Výstavba se provádí za plného provozu, nesmí dojít k žádné tragedii.

+1/0
26.2.2013 6:13

A78l75e62x70a50n59d79r 14K35o41s28t50k84a 5309266769256

Ale stejně mi to přijde hodně. 166 milionů za jeden výtah, když podobný (na délku) do činžáku vyjde na milion až dva.

0/−2
26.2.2013 6:38

R16a35d53o87s90l32a32v 31K53l55a98u53d64a 5704908404572

Ten výtah přijde na obdobnou částku. Je to tak těžké pochopit?

+2/0
26.2.2013 7:38
Foto

M74a55r69t48i74n 85Š39u41b25r64t 1385541364435

On třeba na Pavláku ani nebude jen jeden. Nejprve jeden nad úroveň tunelů, pak chodba trošku zpět cca kousek vedle prostoru stanice a pak teprve další výtah nahoru do baráku. Ona to není legrace to postavit. Podobné je to na Můstku a Andělu, provrtat to za provozu a pod baráky vyžaduje dosti složitý technologický postup a ten opravdu není levný... Ono to není holt metro v díře zakryté pár panely, jako v řadě měst, kde se prostě postaví výtah a je hotovo. Tady je každý podobný výtah spíše inženýrskou výzvou, zda se to vůbec podaří...

0/0
26.2.2013 10:02

K30a94r21e72l 36D92r77d93a 6204172127

"Z výtahu se bude vylézat proskleným "kioskem" v chodníku na rohu ulic Nádražní a Bozděchova." Bojím, bojím... mám živou představu kanálu z Bídníků. ;-D

+1/−1
25.2.2013 23:42

J20o46s48e48f 77K11o31l24á52ř 7543248595898

Nezbývá než připomenout: Příjem DPP: cca 12 mld. dotace, cca 3 mld. jízdné ;-D.

0/−3
25.2.2013 22:52

J76i74ř75í 44K44r61e86j20č55í22k 2327208784356

A copak nám tím chtěl básník sdělit ?

+3/0
25.2.2013 23:44

J55o77s46e67f 66K43o86l60á72ř 7663528565128

Téda, třikrát hurá socialistickému dopravnímu podniku ;-D.

0/−3
25.2.2013 22:48

D83a36v30i51d 27Z74a80h75r15a41d13n81í88č11e28k 3877867426661

On si někdo všiml, že na jedné z našich hlavních tepen, tj. Můstek, není výtah? 8-o Už? No to snad .... zpoždění jen 20 let..... hlavně že je nový monstr-výtah na Národní třídě, která se následně zavřela. Ach jo :-/

+8/−1
25.2.2013 22:10

J53o41s80e65f 25K67o37l27á82ř 7343928145858

:-)R^

0/0
25.2.2013 22:54

A39l48e70x35a54n95d62r 86K75o42s24t74k63a 5779656249976

Nemluvě o tom, jak mimořádně dementně je ten výtah řešen. Jsou to dva výtahy, s přestupem v "servisní chodbě", z jednoho vylezete, dojdete na druhý konec a musíte zmáčknout tlačítko a čekat na druhý.. Hnus.

+1/−2
26.2.2013 6:50

J73o39s98e97f 24S31c28h20m61i24d98t 5913567823102

Tak předpokládám, že to takhle nepostavili natruc. ;) Prostě to zřejmě jinak nešlo...

0/0
26.2.2013 8:53

A55l73e43š 28K75o72z91e34l54s89k21ý 5271160110474

Přeprava dětského kočárku bez dítěte není zdarma ani dnes.

Viz.: http://praha.veolia-transport.cz/res/data/002/000300.pdf,

Část 7.4. Přeprava zavazadel, bod 3 Placení podléhají spoluzavazadla: ..... d) dětský kočárek bez dítěte.

+6/0
25.2.2013 21:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.