Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský Dopravní podnik začne letos v metru stavět tři nové výtahy

Tři klíčové stanice pražského metra budou mít příští rok nové výtahy. Stavět se začnou letos, a sice ve stanicích Můstek, I. P. Pavlova a Anděl. Do tří výtahů investuje Dopravní podnik dohromady půl miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K77a91r76e18l 97D12r25d34a 6204422807

Lidé jsou různí. Všímám si poslední dobou arogance některých lidí na vozíku. Vychází to z pocitu, že ostatní lidé nepomohou, zpravidla nevědí jak pomoci, a spíš překáží či vám nadávají. Tak jim to vozíčkář oplácí stejnou mincí. Jenže on se z toho pak stane zahořklý životní postoj a za ochotu se pak snese na jednoho nečekaná soda. Je to blbé, ale takový vozíčkář kazí život všem ostatním vozíčkářům. Jde prostě o vnímání nějaké skupiny lidí majoritní společností. A je fakt, že těžko může kdokoliv předepisovat vozíčkáři vlídný úsměv vždy a za každou cenu, když je pražská společnost nevraživá a vlídným úsměvem hýří v Praze málokdo.

Byli jsme třeba v restauraci, kam vás musí pustit postranním vchodem, skáčou kolem vás tři lid než vás na vozíku usadí ke stolu. A vedle paní na vozíku, kterou navíc známe. My spokojeni odcházíme. A nasupená vozíčkářka měla konflikt s číšníkem a tradá ven - spěchám, a vy máte pohnout kostrou lenoši. Ten číšník se jí ve dveřích doprošoval, zda chce jako utéct bez zaplacení nebo bude platit. Bylo mu hloupé vystartovat na vozíčkářku a nevěděl jak situaci řešit. Patrně kdyby řekla, že odchází bez zaplacení, tak jí pustil nájezdem ze dveří a ještě zamával. Propadali jsme se za takové chování hanbou, navíc v restauraci, kterou máme rádi. (K tomu víme, že paní si svým chováním popudila proti sobě celé své okolí, a bydlí v naprosto nepřátelském světě, kde jí nejbližší sousedé, již jen ze sportu, házejí klacky pod nohy. Což ji musí hrozně ničit. Situace na pytel. A je to jen o slušném společenském chování.)

+1/0
27.2.2013 7:28

K61a91r24e72l 65D83r59d84a 6444172517

Minulý týden, metro Florenc. Skupinka rozjařených ochotných asistentů a holka na mechaničáku. Šli vchodem do C a chtěli na B. Řešili to s dispečerkou u vchodu. A jak jsem pochopil, tak ji ukecávali, že to vezmou po eskalátorech. Skupinka ukecaných veselých studentů, mávla nad nimi po chvíli rukou. Pak jsem sledoval ten děs v očích holky na vozíku, když ji tahle parta chytrolínů dělala asistenci na prvním eskalátoru. Tak si tedy ušetřili výtah před MCD, objet MCD a sjet 2 výtahy na B. (Tedy doufám, že to celé nebylo kvůli poruše některého ze 3 výtahů. Protože to by je čekal maraton kolem Masarykova nádraží na Hlavní nádraží.)

A jako vždy, výtah na B na Florenci užívá bezpočet vychytralých mladých lidí, kterým by dojít do vchodu B neudělalo žádnou újmu. Tak si tak řeším roky zneužívání výtahů v metru touto skupinou lidí a DPP postaví výtah na Národní přímo před fakultu, patrně, aby se co nejvíc studentů neučilo výtahy v metru zneužívat. Jenže... je to zneužívání? Neměl by výtah v metru zvládnout hravě zátěžový provoz? Vlastně ani tak nejde o ty vychytrálky, jako o to, že DPP nechá rozvrzaný výtah, taky měsíce bez opravy a zákon schválnosti, nahraní jsou vozíčkáři v situaci, kdy dopravu opravdu nutně potřebují.

Podle mě by měl být servis výtahů řešen zákonem a podléhat správnímu řízení a pokutám. To jsou desítky případů, kdy je vyprošťován vozíčkář z výtahu, který je v hrozném technickém stavu. (Třeba Budějovická - vyprošťování, Muzeum - výtah se snad rozpadá za provozu, Hl. nádraží - svého času půl roku v opravě, Chodov - plošina kam jezdili hasiči dvakrát denně vyprošťovat, dnes výtah o patro výš, co  je pravidelně pod vodou...) Mám pocit, že DPP servis stávajících bezbariérových zařízení moc nezvládá. Je vidět, že to není pro DPP velkou prioritou. Pak se obávám, že DPP řeší jen výtahy ke vchodu a výtahy na chodník již jsou v pravomoci nákupního centra či majitele areálu, které na údržbu kašle také. Zákon by pomohl?

0/−1
27.2.2013 8:00

S59v59a50t69o63p97l96u32k 18S80i62l34n88ý 4142956159388

Půl miliardy za 3 výtahy? Oni budou vyrobené z Iridia?

+1/−3
26.2.2013 2:51

R98a40d73o72s12l95a15v 51K39l76a52u17d61a 5624848804352

Ty výtahy tak drahé pochopitelně nejsou. Nejdražší je ražba a pochopitelně zabezpečení, aby nedošlo k propadu. Výstavba se provádí za plného provozu, nesmí dojít k žádné tragedii.

+1/0
26.2.2013 6:13

A41l26e66x37a48n27d37r 87K33o98s97t67k35a 5679686779306

Ale stejně mi to přijde hodně. 166 milionů za jeden výtah, když podobný (na délku) do činžáku vyjde na milion až dva.

0/−2
26.2.2013 6:38

R85a14d42o78s57l63a44v 28K33l31a54u24d56a 5284778524622

Ten výtah přijde na obdobnou částku. Je to tak těžké pochopit?

+2/0
26.2.2013 7:38
Foto

M72a79r47t11i60n 22Š46u84b78r96t 1175821144185

On třeba na Pavláku ani nebude jen jeden. Nejprve jeden nad úroveň tunelů, pak chodba trošku zpět cca kousek vedle prostoru stanice a pak teprve další výtah nahoru do baráku. Ona to není legrace to postavit. Podobné je to na Můstku a Andělu, provrtat to za provozu a pod baráky vyžaduje dosti složitý technologický postup a ten opravdu není levný... Ono to není holt metro v díře zakryté pár panely, jako v řadě měst, kde se prostě postaví výtah a je hotovo. Tady je každý podobný výtah spíše inženýrskou výzvou, zda se to vůbec podaří...

0/0
26.2.2013 10:02

K82a39r40e76l 80D47r56d83a 6624322197

"Z výtahu se bude vylézat proskleným "kioskem" v chodníku na rohu ulic Nádražní a Bozděchova." Bojím, bojím... mám živou představu kanálu z Bídníků. ;-D

+1/−1
25.2.2013 23:42

J24o95s81e72f 76K80o30l24á71ř 7943878405298

Nezbývá než připomenout: Příjem DPP: cca 12 mld. dotace, cca 3 mld. jízdné ;-D.

0/−3
25.2.2013 22:52

J34i90ř95í 92K77r65e37j44č28í22k 2707848254506

A copak nám tím chtěl básník sdělit ?

+3/0
25.2.2013 23:44

J95o15s15e88f 27K25o90l45á26ř 7633218115268

Téda, třikrát hurá socialistickému dopravnímu podniku ;-D.

0/−3
25.2.2013 22:48

D85a68v42i22d 94Z97a21h51r89a51d62n15í95č93e74k 3947827216871

On si někdo všiml, že na jedné z našich hlavních tepen, tj. Můstek, není výtah? 8-o Už? No to snad .... zpoždění jen 20 let..... hlavně že je nový monstr-výtah na Národní třídě, která se následně zavřela. Ach jo :-/

+8/−1
25.2.2013 22:10

J60o39s34e18f 65K16o70l25á37ř 7873738415818

:-)R^

0/0
25.2.2013 22:54

A75l49e51x74a85n10d75r 85K14o97s16t63k51a 5829306309266

Nemluvě o tom, jak mimořádně dementně je ten výtah řešen. Jsou to dva výtahy, s přestupem v "servisní chodbě", z jednoho vylezete, dojdete na druhý konec a musíte zmáčknout tlačítko a čekat na druhý.. Hnus.

+1/−2
26.2.2013 6:50

J50o43s52e33f 50S85c60h59m75i15d33t 5823827623262

Tak předpokládám, že to takhle nepostavili natruc. ;) Prostě to zřejmě jinak nešlo...

0/0
26.2.2013 8:53

A19l80e38š 56K52o98z18e81l44s11k55ý 5401280540244

Přeprava dětského kočárku bez dítěte není zdarma ani dnes.

Viz.: http://praha.veolia-transport.cz/res/data/002/000300.pdf,

Část 7.4. Přeprava zavazadel, bod 3 Placení podléhají spoluzavazadla: ..... d) dětský kočárek bez dítěte.

+6/0
25.2.2013 21:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.