- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Lidé jsou různí. Všímám si poslední dobou arogance některých lidí na vozíku. Vychází to z pocitu, že ostatní lidé nepomohou, zpravidla nevědí jak pomoci, a spíš překáží či vám nadávají. Tak jim to vozíčkář oplácí stejnou mincí. Jenže on se z toho pak stane zahořklý životní postoj a za ochotu se pak snese na jednoho nečekaná soda. Je to blbé, ale takový vozíčkář kazí život všem ostatním vozíčkářům. Jde prostě o vnímání nějaké skupiny lidí majoritní společností. A je fakt, že těžko může kdokoliv předepisovat vozíčkáři vlídný úsměv vždy a za každou cenu, když je pražská společnost nevraživá a vlídným úsměvem hýří v Praze málokdo.
Byli jsme třeba v restauraci, kam vás musí pustit postranním vchodem, skáčou kolem vás tři lid než vás na vozíku usadí ke stolu. A vedle paní na vozíku, kterou navíc známe. My spokojeni odcházíme. A nasupená vozíčkářka měla konflikt s číšníkem a tradá ven - spěchám, a vy máte pohnout kostrou lenoši. Ten číšník se jí ve dveřích doprošoval, zda chce jako utéct bez zaplacení nebo bude platit. Bylo mu hloupé vystartovat na vozíčkářku a nevěděl jak situaci řešit. Patrně kdyby řekla, že odchází bez zaplacení, tak jí pustil nájezdem ze dveří a ještě zamával. Propadali jsme se za takové chování hanbou, navíc v restauraci, kterou máme rádi. (K tomu víme, že paní si svým chováním popudila proti sobě celé své okolí, a bydlí v naprosto nepřátelském světě, kde jí nejbližší sousedé, již jen ze sportu, házejí klacky pod nohy. Což ji musí hrozně ničit. Situace na pytel. A je to jen o slušném společenském chování.)
Minulý týden, metro Florenc. Skupinka rozjařených ochotných asistentů a holka na mechaničáku. Šli vchodem do C a chtěli na B. Řešili to s dispečerkou u vchodu. A jak jsem pochopil, tak ji ukecávali, že to vezmou po eskalátorech. Skupinka ukecaných veselých studentů, mávla nad nimi po chvíli rukou. Pak jsem sledoval ten děs v očích holky na vozíku, když ji tahle parta chytrolínů dělala asistenci na prvním eskalátoru. Tak si tedy ušetřili výtah před MCD, objet MCD a sjet 2 výtahy na B. (Tedy doufám, že to celé nebylo kvůli poruše některého ze 3 výtahů. Protože to by je čekal maraton kolem Masarykova nádraží na Hlavní nádraží.)
A jako vždy, výtah na B na Florenci užívá bezpočet vychytralých mladých lidí, kterým by dojít do vchodu B neudělalo žádnou újmu. Tak si tak řeším roky zneužívání výtahů v metru touto skupinou lidí a DPP postaví výtah na Národní přímo před fakultu, patrně, aby se co nejvíc studentů neučilo výtahy v metru zneužívat. Jenže... je to zneužívání? Neměl by výtah v metru zvládnout hravě zátěžový provoz? Vlastně ani tak nejde o ty vychytrálky, jako o to, že DPP nechá rozvrzaný výtah, taky měsíce bez opravy a zákon schválnosti, nahraní jsou vozíčkáři v situaci, kdy dopravu opravdu nutně potřebují.
Podle mě by měl být servis výtahů řešen zákonem a podléhat správnímu řízení a pokutám. To jsou desítky případů, kdy je vyprošťován vozíčkář z výtahu, který je v hrozném technickém stavu. (Třeba Budějovická - vyprošťování, Muzeum - výtah se snad rozpadá za provozu, Hl. nádraží - svého času půl roku v opravě, Chodov - plošina kam jezdili hasiči dvakrát denně vyprošťovat, dnes výtah o patro výš, co je pravidelně pod vodou...) Mám pocit, že DPP servis stávajících bezbariérových zařízení moc nezvládá. Je vidět, že to není pro DPP velkou prioritou. Pak se obávám, že DPP řeší jen výtahy ke vchodu a výtahy na chodník již jsou v pravomoci nákupního centra či majitele areálu, které na údržbu kašle také. Zákon by pomohl?
Půl miliardy za 3 výtahy? Oni budou vyrobené z Iridia?
Ty výtahy tak drahé pochopitelně nejsou. Nejdražší je ražba a pochopitelně zabezpečení, aby nedošlo k propadu. Výstavba se provádí za plného provozu, nesmí dojít k žádné tragedii.
"Z výtahu se bude vylézat proskleným "kioskem" v chodníku na rohu ulic Nádražní a Bozděchova." Bojím, bojím... mám živou představu kanálu z Bídníků.
Nezbývá než připomenout: Příjem DPP: cca 12 mld. dotace, cca 3 mld. jízdné .
A copak nám tím chtěl básník sdělit ?
Téda, třikrát hurá socialistickému dopravnímu podniku .
On si někdo všiml, že na jedné z našich hlavních tepen, tj. Můstek, není výtah? Už? No to snad .... zpoždění jen 20 let..... hlavně že je nový monstr-výtah na Národní třídě, která se následně zavřela. Ach jo
Přeprava dětského kočárku bez dítěte není zdarma ani dnes.
Viz.: http://praha.veolia-transport.cz/res/data/002/000300.pdf,
Část 7.4. Přeprava zavazadel, bod 3 Placení podléhají spoluzavazadla: ..... d) dětský kočárek bez dítěte.