Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje a autobusy brzdí na mnoha místech metropole kolony aut

Přestože se přesnost provozu pražské MHD zlepšuje, stále existují místa, kde se opakují problémy. Důvodem jsou kolony aut na silnicích, ve kterých postávají hlavně ve špičkách autobusy a někde i tramvaje. Přitom by se situace na některých místech dala řešit. Jenže jednání se někde vlečou, jinde se vůbec nezačalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K29a63r87e38l 29D90r81d67a 6774142297

A ono to někomu vadí? Pražská doprava kašle na návaznosti. Oblíbeným pražským sportem je dorazit kamsi na přestupní zastávku a koukat jak váš spoj právě odjíždí a vám nezbývá než 5-10-15 minut stepovat při čekání na další. Jízdní řád MHD je v Praze jen na ozdobu a cestujícím je úplně na nic. (Snad s výjimkou spojů, co jedou 1 či 2 za hodinu.) Takže to úsilí o dodržování jízdního řádu pražské MHD mi přijde víc než komické. ;-D

+3/0
1.3.2013 7:24
Foto

D48a59v84i87d 73S19e63b36a65s83t40i19a14n 3872768604195

Oni se tak nějak všichni blokují vzájemně, proto velkoměsta v zahraničí preferují spíše kombinaci autobus a metro, či light rail na samostatném tělese.

+1/0
28.2.2013 17:28

A49l49e48n77a 43Č12e17c58h24o76v63á 7225983478569

Ve Štrefánikově jse zvláště nebezpečná zastávka Arbesovo náměstí a to v obou směrech. Auta do zastávky najedou i když tramvaj stojí ve stanici a blokují nástup a výstup, ale už jsem i viděla, že jezdí kolem tramvaje a ohrožují chodce. U Švandova divadla je zase úzký ostrůvek, jezdí tam hodně aut a nedá se po ostrůvku chodit, protože je tam hodně lidí. K zadní tramvaji se chodec kolikrát prostě po ostrůvku ani nedostane. Ve Štefánikově bývá taková zácpa, že tramvaje jede od Švandova divadla k Andělu i 10 - 15 minut.

+1/0
28.2.2013 11:57

J16i15ř98í 81J33í77š93a 3190572987368

Je vtipné, že se nikdo nezabývá zbytečně zapnutými semafory mimo dopravní špičku. Zrovna na tý Podbabě u tramvajové smyčky, kde jsou světla zaplá i v době kdy Kaufland už má zavřeno. To samý Teronská mimo špičku rozhodně vypnout. Zúžení na kruháku je dle soudrua Pekárka z radnice správné, když každý mimo něj vidí, že je to blbost. Ty přechody co jsou u kruháku za sebou po 20 metrech je další kravina. Stačil by tam jeden. Hlavně, že si zatravnili tramvajovou trať. Takže superzklidnění stálo za houby.

+6/−1
28.2.2013 8:49

T32o82m65á46š 80Z72e10m51a69n 3635498984265

V Jug.partisánů by především pomohlo, kdyby autobusy a sanitky mohly jezdit po tramvajovém svršku..

+1/−3
28.2.2013 9:19

T17o80m44á69š 36Z36e48m58a27n 3425468204555

Za co ty mínusy? To jste všichni proti plynulejší dopravě?

0/−1
28.2.2013 11:42
Foto

P20a59v20e54l 39P90o78k16o78r34n92ý 2766954900222

Nějak nechápu, proč jsou místa, kde auta a kamióny brzdí městkou dopravu, to mě připadá na hlavu. Třeba Radlická z Jinonic. Tak tam zakážu jezdit autům a kamiónum tak dlouho, dokud se to nevyřeší, aby městsku dopravu nebrzdily.

+2/−9
28.2.2013 8:05

J57a77n 91M66o16h82y73l52a 3438348816308

Jak Hurvínek válku.

+3/−1
28.2.2013 8:39

M60i77c15h50a29l 35P35a61v49l41á24t 9343573304199

Nebo tam muzou zakazat vjezd te MHD, ne? Taky "reseni". :o)

0/−2
28.2.2013 12:54

L37a56d51a 92N40o45v36a11k 4492503787

no mně přijde, že ty autobusy a tramwaye brzdí plynulý automobilový provoz... Když už je dražší jet do práce MHD, než sólo osobním autem..., tak ať alespoň nezdržujou...;-)

+7/−6
28.2.2013 1:33

M30i57r70o27s38l73a83v 73G50r70o38s71s25m62a67n18n 8842729464

Automobilový provoz brzdí především automobilový provoz sám. :)

+8/−2
28.2.2013 2:34

T95o91m40á51š 83Z33e76m64a98n 3495318624255

Nikoliv, auta brzdí především nesmyslná dopravní opatření snižující propustnost klíčových dopravních uzlů.

+3/−1
28.2.2013 9:20

Ř41e65h93o75ř 86V12l80a63s72á77k 2514694161636

Dražší jet MHD? To snad jen pokud si neceníte vlastního času (kdy musíte řídit, zatímco cestující si čte/luští křížovku/prostě vypne) ani nepočítáte do ceny cesty amortizaci vozidla (vydrží sice jen pár let, nicméně prostě jste za něj vyplázl desítky nebo stovky tisíc - třeba stejně, kolik by stály tramvajenky na celý život ;-)).

+2/−1
28.2.2013 10:13

L84a86d81a 69N28o98v98a21k 4832883157

ale zase nechytnu svrab, žloutenku, ani tuberu...

+2/−2
28.2.2013 10:27

J85o93s61e18f 83S33c29h17m23i40d59t 5673907313822

Zato já mám tyhle věci z MHD pomalu obden. :D

+2/0
28.2.2013 11:19

J91o81s33e23f 88S80c77h69m90i77d27t 5793127633252

A nevíc neumíte udržet myšlenku. Řeknete, že jet MHD je dražší. Pak to někdo vyvrátí (resp. snesete argumenty/názory proti) a vy na to odvětíte nějakou blbost. :)

+2/0
28.2.2013 11:21

T30o80m14á70š 11Z18e29m55a88n 3535328614925

Jo? Za 1:10 v MHD jsem nejdéle 12 minut v jednom BUSe, o nějaké práci nemůže být řeč. Navíc na sudoku byhc msel mít i nějaký prostor okolo sebe, což v mhd nehrozí.

Autem to zvládnu za 26-28 minut, takže časová úspora za den je víc než hodina.

+2/−1
28.2.2013 11:42

P33e35t28r 90V48e45s17e27l87ý 2699988333186

Prosím nereagovat, je to známý troll ...

+1/0
28.2.2013 10:30

L33u70k39á65š 53V26a53ň97u20r77a 1625304303733

Je nutne MHD oddelit od aut. Treba vystavbou rychlodrahy a prazskeho okruhu.

+2/0
28.2.2013 0:51

T71o36m43á69š 66C28h83r46a64s59t36n40ý 2668559979411

A6 k Vám místo v sanitě dojede záchranář busem, tak se budete divit ;-D

+1/−3
27.2.2013 23:55

T20o15m46á91š 83C58h25r32a10s15t18n94ý 2238569649691

Z čehož pohledu jsou tragédní Evropská a její objezdy (až se některá mamina bude divit že jí projedu SUVčkem, tak na přechodu a uprostřed silnice se NESTAVÍ!! ;-O), Sparta, a most Barikádníků

0/0
28.2.2013 0:01

P53a10t42r15i33k 86M15a78r39e22k 8592967988776

asi uz jsem dlouho mimo CR, ale tyhle tilky mne vzdycky pobavi, protoze to na mne pusobi tak, ze kvuli tramvajim a autobusum jsou brzdeny auta :) a ne naopak

+6/−1
27.2.2013 22:38

M66í57r82a 37N88o23v20o21t68n60ý 5209887333179

Tak já jsem teda v ČR a působilo to na mě stejně :D Člověk vidí ty pomalý kolosy, který všechno jen zdržujou a maj svoje vyhrazený pruhy a pak to rozklikne a dozví se, že za všechno můžou osobáky :D

+2/−2
28.2.2013 0:24

V94á65c23l94a21v 16H87o20s71c41h 8676968522461

Co tam po zácpách, kupte si novou Octawyci:-)

0/−3
27.2.2013 22:35

I92v87a55n20a 94P45r89ů16š85o89v80á 8301791412

Kdo vymyslel nedávnou "revitalizaci" povrchu vozovky v Jičínské ulici v Praze 3, to byl také naprostý diletant. Teď se tu násilně nahnané do jednoho úzkého pruhu na Floře blokují auta i autobusy jedoucí ulicí nahoru navzájem a dokud si lidé třeba do tří autobusů stojících za sebou nenastoupí a nevystoupí, tak prostě nikdo dál nejede a zelená si může zářit na semaforu jak chce. A důvod? DP odmítl osadit tramvajové koleje vedoucí prostředkem ulice do asfaltového povrchu, tak je usadil do kostek a ty oddělil od zbytku asfaltové silnice deseticentimetrovým vyvýšeným gumovým "lemováním", o které si lze ve snaze předjet stojící autobus tak maximálně urazit kola.Rv

+3/−5
27.2.2013 22:31

M41i80r93o43s63l97a83v 72G97r63o85s91s88m56a84n51n 8682919704

Zřejmě byste ji tedy vymyslela lépe.

Bylo to jinak. Jednalo se o protihlukovou akci TSK, jejíž snahou bylo, aby auta a autobusy jezdily po vozovce, která dostala místo kostek tichý asfalt, a jen tramvaje po trati. Násilí bych v tom nehledal. Špuntové zastávky samozřejmě nejsou ideální, zvlášť v kombinaci se semafory (které potřebují doladit), ale ulici neroztáhnete a dřívější stav, kdy auta předjížděla autobus (nebo jen sama sebe), zůstala stát na kolejích a zablokovala tramvaj, jistě také pamatujete. Ve většině úseku zůstala trať i zákryt původní a upravovaly se jen vozovky. A nemyslím si, že by DP měl problém se živičným krytem místo dlažby, když je levnější a rychlejší. Dlažbu však často vyžadují památkáři...

Chápu, že pokud jezdíte autem, nejste nadšená. Cestující tramvají však mají zajištěn plynulejší průjezd aspoň ke křižovatce a od ní, což si myslím, je správné. Na zvýšené tvarovky doporučuji nevjíždět.

+6/−2
28.2.2013 2:27

R73a28d79o15v98a93n 87B27u87b78e33n23í89č35e55k 1776905469349

Takže na Jugoších zcela zruší parkování a z toho parkovacího pruhu udělají autobusový? To bude hlína ;-D

+1/−2
27.2.2013 22:03

Ř43e54h61o29ř 88V91l34a12s55á42k 2304444301886

Obecně docela rozumný krok. Silnice má sloužit k dopravování, nikoliv k odstavování vozidel. Pokud tam parkují auta, tak se jich tam za týden vystřídá kolik, dvanáct? Přitom by tím místem mohly projíždět desetitisíce lidí týdně a mohlo by jim to ušetřit čas.

+9/−5
27.2.2013 22:22

R59a16d23o61v74a94n 49B75u79b95e93n74í49č94e65k 1426775939159

No, ono je tam i dost obchodů, takže bude celkem legrace. Jsem na to docela zvědav, jestli to fakt udělají a kde všude.

+2/−2
27.2.2013 22:58

T44o58m26á21š 98Z89e23m73a91n 3415838664445

Přitom by stačilo vybetonovat koleje a autobusy (+sanitky) mohly jezdit po tramvajových kolejích.

+1/0
28.2.2013 8:49

V12á34c40l29a42v 26Z25e51m83a66n 1735644356243

Mě zase rozkládá na molekuly,když jedu ráno např. po Plzeňské a prožene se kolem autobus prázdným pruhem s deseti lidmi a v koloně v druhém pruhu stojí 80 aut.

+2/−22
27.2.2013 21:48

Ř51e39h45o22ř 63V36l39a84s40á42k 2934244701616

Jeďte autobusem. Bude tam stát už jen 79 automobilů ;-D

+29/−2
27.2.2013 21:52

J30a56n 43D94v38o58ř71á25k 4633462103607

...a v autobuse bude 11 lidí ;-D

+8/0
27.2.2013 23:09

L77a62d59i90s52l56a73v 75H71i44n56n28e30r 1394155275928

Tož jeďte též a bude tam 12/78 a počkáme si s podobnou radou na další Vaše kolegy smogaře

+5/−1
27.2.2013 23:50

Š96t34ě28p55á63n 30F37r33a77n36c75l 8514359744970

Kdyby bylo ježdění MHD alespoň srovnatelné s autem (když už není výhodnější), jezdil bych MHD. Ale když se autem dostanu do práce výrazně rychleji a levněji, je něco špatně. Teda pro rozumně uvažující lidi, nikoli pro pana radního Noska, kterému to přijde v pořádku.

+3/0
28.2.2013 9:33

Ř21e12h58o75ř 34V48l89a47s49á94k 2894844101246

Na "rychleji" jsem ochoten na některých trasách věřit. Na "levněji" ovšem potřebujete nějaké rafinované počítání.

0/0
28.2.2013 10:19

Š74t98ě53p54á31n 65F22r81a15n23c42l 8324679734300

Například toto: http://goo.gl/maps/I1u7U

0/0
28.2.2013 10:39

V96á34c45l69a57v 17Z27e79l39i92n54k17a 2852770593732

Až řidiči těch aut zkusí používat šedou kůru mozkovou, tak jich tam bude stát méně.

+10/−3
27.2.2013 21:57

M44i36c18h12a36l 32M95a13m18r85á39k 4960444429

To je holt úděl lidí, pro který je ježdění sockou pod jejich úroveň...

+10/−2
27.2.2013 22:02

M11a80r25e27k 51T70u53r25n52o17v57e28c 7235612760586

Ráno? A kterým jedete směrem? A je to vůbec na Plzeňské? Není to takhle náhodou na Vrchlického?

A ano, směrem na Anděl ty autobusy asi budou ráno prázdnější, ale z Anděla na Motol zase jezdí plné. Myslíte, že by bylo lepší ty prázdné autobusy z Homolky na Knížecí nějak teleportovat?

+11/0
27.2.2013 22:25

I35v14a55n49a 96P95r58ů71š92o74v37á 8421601712

koukám, že Vám naklikali mínusy všichni, co ráno jeli kolem Vás v tom autobuse ;-D

+7/0
27.2.2013 22:32

J76a30r45o95s90l72a90v 67B35u88r29s29í83k 8109545184182

Já mu dal mínus a jezdím tam autem. Proč jsem mu dal mínus? Protože jezdit tam autem je úplný nesmysl.

+10/−1
27.2.2013 22:34

J44a35r59o59s35l51a94v 45B15u31r53s34í76k 8429215634792

Nehledě na to, že ten autobusový pruh většinou zácpy nezpůsobuje, protože následně končí a je tam o pruh méně... (tzn. zácpa by mohla být kratší, ale počet aut stejný plus troubení neznalců na zipu)..R^

+6/−1
27.2.2013 22:37

Ř40e37h82o27ř 69V13l66a66s77á65k 2294764221576

;-D

+1/0
27.2.2013 22:37
Foto

T26o84m66á91š 16K11i21r51o78v 1495598855517

Pokud si ze svého pobytu v Praze pamatuji, tak autobusové pruhy jsou vyhrazené jen od 6:00 do 10:00 a od 14:00 do 19:00. Víkendy si nepamatuji :-)

0/0
28.2.2013 13:46

J46a43n 58J55e18l64í13n69e26k 8343895732326

Palačák a Štefánikova ulice jsou naprosto tragická místa, Praha na takovou zátěž prostě není stavěná.

+3/0
27.2.2013 21:29

T91o91m56á84š 74Z67e91m72a36n 3495198494145

Jinými slovy, leckde za zhoršemín dopravy stojí snaha místních radnic o "zklidnění dopravy" které vede v neklidu a nervozitě všech zúčastněných - viz třeba zúžení nájezdu na kulaťák a ještě nesmyslnější protažení tramvají nikam na 400 milionů v Podbabě.

+9/−2
27.2.2013 21:15

Ř62e67h87o58ř 42V67l83a61s30á33k 2294204211226

Protažení na Podbabu snad má (docela dobrý) smysl v tom, že tam bude návaznost na železnici. Nebo se pletu?

+3/−2
27.2.2013 22:24

L18a87d10i59s76l28a83v 19H28o93l93í74k 5902922779191

Ano, za několik (desítek?) let tam bude vlaková zastávka.

+6/−1
27.2.2013 22:31

J93i48ř15í 13P12r45ů80š67a 7915322895699

Již příští rok. Původne to melo byt soucasne s tramvaji,ale nyli tlaky že to nejde.

+3/0
28.2.2013 6:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.