Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje a autobusy brzdí na mnoha místech metropole kolony aut

Přestože se přesnost provozu pražské MHD zlepšuje, stále existují místa, kde se opakují problémy. Důvodem jsou kolony aut na silnicích, ve kterých postávají hlavně ve špičkách autobusy a někde i tramvaje. Přitom by se situace na některých místech dala řešit. Jenže jednání se někde vlečou, jinde se vůbec nezačalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K26a23r94e45l 66D13r55d20a 6544252387

A ono to někomu vadí? Pražská doprava kašle na návaznosti. Oblíbeným pražským sportem je dorazit kamsi na přestupní zastávku a koukat jak váš spoj právě odjíždí a vám nezbývá než 5-10-15 minut stepovat při čekání na další. Jízdní řád MHD je v Praze jen na ozdobu a cestujícím je úplně na nic. (Snad s výjimkou spojů, co jedou 1 či 2 za hodinu.) Takže to úsilí o dodržování jízdního řádu pražské MHD mi přijde víc než komické. ;-D

+3/0
1.3.2013 7:24
Foto

D75a97v68i25d 62S76e78b13a28s37t48i75a74n 3792108514585

Oni se tak nějak všichni blokují vzájemně, proto velkoměsta v zahraničí preferují spíše kombinaci autobus a metro, či light rail na samostatném tělese.

+1/0
28.2.2013 17:28

A15l56e96n79a 80Č89e75c21h88o68v48á 7215933968959

Ve Štrefánikově jse zvláště nebezpečná zastávka Arbesovo náměstí a to v obou směrech. Auta do zastávky najedou i když tramvaj stojí ve stanici a blokují nástup a výstup, ale už jsem i viděla, že jezdí kolem tramvaje a ohrožují chodce. U Švandova divadla je zase úzký ostrůvek, jezdí tam hodně aut a nedá se po ostrůvku chodit, protože je tam hodně lidí. K zadní tramvaji se chodec kolikrát prostě po ostrůvku ani nedostane. Ve Štefánikově bývá taková zácpa, že tramvaje jede od Švandova divadla k Andělu i 10 - 15 minut.

+1/0
28.2.2013 11:57

J12i36ř98í 24J78í43š51a 3810842857388

Je vtipné, že se nikdo nezabývá zbytečně zapnutými semafory mimo dopravní špičku. Zrovna na tý Podbabě u tramvajové smyčky, kde jsou světla zaplá i v době kdy Kaufland už má zavřeno. To samý Teronská mimo špičku rozhodně vypnout. Zúžení na kruháku je dle soudrua Pekárka z radnice správné, když každý mimo něj vidí, že je to blbost. Ty přechody co jsou u kruháku za sebou po 20 metrech je další kravina. Stačil by tam jeden. Hlavně, že si zatravnili tramvajovou trať. Takže superzklidnění stálo za houby.

+6/−1
28.2.2013 8:49

T11o25m71á46š 40Z19e16m75a39n 3635488264855

V Jug.partisánů by především pomohlo, kdyby autobusy a sanitky mohly jezdit po tramvajovém svršku..

+1/−3
28.2.2013 9:19

T38o30m13á68š 79Z82e11m90a37n 3335958404375

Za co ty mínusy? To jste všichni proti plynulejší dopravě?

0/−1
28.2.2013 11:42
Foto

P28a65v71e76l 55P81o18k43o59r65n15ý 2226394830712

Nějak nechápu, proč jsou místa, kde auta a kamióny brzdí městkou dopravu, to mě připadá na hlavu. Třeba Radlická z Jinonic. Tak tam zakážu jezdit autům a kamiónum tak dlouho, dokud se to nevyřeší, aby městsku dopravu nebrzdily.

+2/−9
28.2.2013 8:05

J76a20n 67M80o33h40y44l95a 3428608536608

Jak Hurvínek válku.

+3/−1
28.2.2013 8:39

M88i96c73h95a15l 74P63a63v33l67á94t 9143823204739

Nebo tam muzou zakazat vjezd te MHD, ne? Taky "reseni". :o)

0/−2
28.2.2013 12:54

L98a45d40a 90N69o25v30a67k 4952883107

no mně přijde, že ty autobusy a tramwaye brzdí plynulý automobilový provoz... Když už je dražší jet do práce MHD, než sólo osobním autem..., tak ať alespoň nezdržujou...;-)

+7/−6
28.2.2013 1:33

M97i76r74o14s81l78a81v 85G12r68o94s11s80m54a43n79n 8882659464

Automobilový provoz brzdí především automobilový provoz sám. :)

+8/−2
28.2.2013 2:34

T67o44m91á49š 73Z80e21m92a56n 3705888984965

Nikoliv, auta brzdí především nesmyslná dopravní opatření snižující propustnost klíčových dopravních uzlů.

+3/−1
28.2.2013 9:20

Ř31e10h91o84ř 81V47l64a36s18á80k 2394284641656

Dražší jet MHD? To snad jen pokud si neceníte vlastního času (kdy musíte řídit, zatímco cestující si čte/luští křížovku/prostě vypne) ani nepočítáte do ceny cesty amortizaci vozidla (vydrží sice jen pár let, nicméně prostě jste za něj vyplázl desítky nebo stovky tisíc - třeba stejně, kolik by stály tramvajenky na celý život ;-)).

+2/−1
28.2.2013 10:13

L50a34d33a 56N84o74v56a25k 4282853827

ale zase nechytnu svrab, žloutenku, ani tuberu...

+2/−2
28.2.2013 10:27

J27o42s91e78f 84S64c12h75m20i29d42t 5883177703182

Zato já mám tyhle věci z MHD pomalu obden. :D

+2/0
28.2.2013 11:19

J36o27s13e78f 50S24c50h34m36i27d10t 5553707223232

A nevíc neumíte udržet myšlenku. Řeknete, že jet MHD je dražší. Pak to někdo vyvrátí (resp. snesete argumenty/názory proti) a vy na to odvětíte nějakou blbost. :)

+2/0
28.2.2013 11:21

T13o66m10á15š 96Z82e62m59a97n 3605958394565

Jo? Za 1:10 v MHD jsem nejdéle 12 minut v jednom BUSe, o nějaké práci nemůže být řeč. Navíc na sudoku byhc msel mít i nějaký prostor okolo sebe, což v mhd nehrozí.

Autem to zvládnu za 26-28 minut, takže časová úspora za den je víc než hodina.

+2/−1
28.2.2013 11:42

P93e42t96r 16V52e15s34e41l74ý 2939588653276

Prosím nereagovat, je to známý troll ...

+1/0
28.2.2013 10:30

L86u31k66á70š 60V44a75ň15u32r59a 1355564723563

Je nutne MHD oddelit od aut. Treba vystavbou rychlodrahy a prazskeho okruhu.

+2/0
28.2.2013 0:51

T40o86m56á83š 18C26h43r80a30s92t67n80ý 2768639569851

A6 k Vám místo v sanitě dojede záchranář busem, tak se budete divit ;-D

+1/−3
27.2.2013 23:55

T79o78m48á35š 32C28h83r91a38s46t14n98ý 2308859669281

Z čehož pohledu jsou tragédní Evropská a její objezdy (až se některá mamina bude divit že jí projedu SUVčkem, tak na přechodu a uprostřed silnice se NESTAVÍ!! ;-O), Sparta, a most Barikádníků

0/0
28.2.2013 0:01

P95a30t25r24i40k 22M38a72r58e15k 8542137248746

asi uz jsem dlouho mimo CR, ale tyhle tilky mne vzdycky pobavi, protoze to na mne pusobi tak, ze kvuli tramvajim a autobusum jsou brzdeny auta :) a ne naopak

+6/−1
27.2.2013 22:38

M63í96r66a 96N36o16v72o80t27n93ý 5829567633319

Tak já jsem teda v ČR a působilo to na mě stejně :D Člověk vidí ty pomalý kolosy, který všechno jen zdržujou a maj svoje vyhrazený pruhy a pak to rozklikne a dozví se, že za všechno můžou osobáky :D

+2/−2
28.2.2013 0:24

V25á84c98l76a52v 50H63o34s83c36h 8746338452201

Co tam po zácpách, kupte si novou Octawyci:-)

0/−3
27.2.2013 22:35

I56v64a86n35a 41P19r96ů36š49o67v72á 8441481662

Kdo vymyslel nedávnou "revitalizaci" povrchu vozovky v Jičínské ulici v Praze 3, to byl také naprostý diletant. Teď se tu násilně nahnané do jednoho úzkého pruhu na Floře blokují auta i autobusy jedoucí ulicí nahoru navzájem a dokud si lidé třeba do tří autobusů stojících za sebou nenastoupí a nevystoupí, tak prostě nikdo dál nejede a zelená si může zářit na semaforu jak chce. A důvod? DP odmítl osadit tramvajové koleje vedoucí prostředkem ulice do asfaltového povrchu, tak je usadil do kostek a ty oddělil od zbytku asfaltové silnice deseticentimetrovým vyvýšeným gumovým "lemováním", o které si lze ve snaze předjet stojící autobus tak maximálně urazit kola.Rv

+3/−5
27.2.2013 22:31

M93i64r24o36s38l94a16v 64G89r77o39s48s88m72a30n85n 8792519844

Zřejmě byste ji tedy vymyslela lépe.

Bylo to jinak. Jednalo se o protihlukovou akci TSK, jejíž snahou bylo, aby auta a autobusy jezdily po vozovce, která dostala místo kostek tichý asfalt, a jen tramvaje po trati. Násilí bych v tom nehledal. Špuntové zastávky samozřejmě nejsou ideální, zvlášť v kombinaci se semafory (které potřebují doladit), ale ulici neroztáhnete a dřívější stav, kdy auta předjížděla autobus (nebo jen sama sebe), zůstala stát na kolejích a zablokovala tramvaj, jistě také pamatujete. Ve většině úseku zůstala trať i zákryt původní a upravovaly se jen vozovky. A nemyslím si, že by DP měl problém se živičným krytem místo dlažby, když je levnější a rychlejší. Dlažbu však často vyžadují památkáři...

Chápu, že pokud jezdíte autem, nejste nadšená. Cestující tramvají však mají zajištěn plynulejší průjezd aspoň ke křižovatce a od ní, což si myslím, je správné. Na zvýšené tvarovky doporučuji nevjíždět.

+6/−2
28.2.2013 2:27

R54a85d84o85v30a23n 63B86u79b45e42n82í87č35e37k 1956875309199

Takže na Jugoších zcela zruší parkování a z toho parkovacího pruhu udělají autobusový? To bude hlína ;-D

+1/−2
27.2.2013 22:03

Ř43e66h80o18ř 74V24l14a55s38á54k 2514944811866

Obecně docela rozumný krok. Silnice má sloužit k dopravování, nikoliv k odstavování vozidel. Pokud tam parkují auta, tak se jich tam za týden vystřídá kolik, dvanáct? Přitom by tím místem mohly projíždět desetitisíce lidí týdně a mohlo by jim to ušetřit čas.

+9/−5
27.2.2013 22:22

R58a28d53o39v76a44n 89B95u22b27e39n62í80č51e28k 1786385629149

No, ono je tam i dost obchodů, takže bude celkem legrace. Jsem na to docela zvědav, jestli to fakt udělají a kde všude.

+2/−2
27.2.2013 22:58

T71o76m69á49š 39Z55e41m77a28n 3815988314275

Přitom by stačilo vybetonovat koleje a autobusy (+sanitky) mohly jezdit po tramvajových kolejích.

+1/0
28.2.2013 8:49

V87á52c21l89a46v 10Z75e12m79a80n 1855394896943

Mě zase rozkládá na molekuly,když jedu ráno např. po Plzeňské a prožene se kolem autobus prázdným pruhem s deseti lidmi a v koloně v druhém pruhu stojí 80 aut.

+2/−22
27.2.2013 21:48

Ř50e50h66o77ř 80V54l51a41s27á49k 2354574761236

Jeďte autobusem. Bude tam stát už jen 79 automobilů ;-D

+29/−2
27.2.2013 21:52

J72a17n 68D16v48o25ř80á74k 4253982573767

...a v autobuse bude 11 lidí ;-D

+8/0
27.2.2013 23:09

L74a81d80i83s98l88a87v 63H96i72n40n67e13r 1764625945438

Tož jeďte též a bude tam 12/78 a počkáme si s podobnou radou na další Vaše kolegy smogaře

+5/−1
27.2.2013 23:50

Š76t72ě91p16á95n 40F64r14a63n73c95l 8374729744840

Kdyby bylo ježdění MHD alespoň srovnatelné s autem (když už není výhodnější), jezdil bych MHD. Ale když se autem dostanu do práce výrazně rychleji a levněji, je něco špatně. Teda pro rozumně uvažující lidi, nikoli pro pana radního Noska, kterému to přijde v pořádku.

+3/0
28.2.2013 9:33

Ř95e95h54o61ř 52V63l52a61s27á19k 2194954541736

Na "rychleji" jsem ochoten na některých trasách věřit. Na "levněji" ovšem potřebujete nějaké rafinované počítání.

0/0
28.2.2013 10:19

Š72t71ě51p88á68n 28F67r91a72n21c17l 8844559354230

Například toto: http://goo.gl/maps/I1u7U

0/0
28.2.2013 10:39

V13á66c11l27a77v 24Z49e34l10i77n33k66a 2762470413332

Až řidiči těch aut zkusí používat šedou kůru mozkovou, tak jich tam bude stát méně.

+10/−3
27.2.2013 21:57

M68i22c25h94a54l 37M45a10m63r77á21k 4490294489

To je holt úděl lidí, pro který je ježdění sockou pod jejich úroveň...

+10/−2
27.2.2013 22:02

M49a95r50e43k 48T93u68r70n53o95v48e14c 7745502360946

Ráno? A kterým jedete směrem? A je to vůbec na Plzeňské? Není to takhle náhodou na Vrchlického?

A ano, směrem na Anděl ty autobusy asi budou ráno prázdnější, ale z Anděla na Motol zase jezdí plné. Myslíte, že by bylo lepší ty prázdné autobusy z Homolky na Knížecí nějak teleportovat?

+11/0
27.2.2013 22:25

I98v78a57n26a 61P56r20ů35š58o35v55á 8601971392

koukám, že Vám naklikali mínusy všichni, co ráno jeli kolem Vás v tom autobuse ;-D

+7/0
27.2.2013 22:32

J74a53r82o65s38l38a97v 16B93u45r83s64í47k 8739675594372

Já mu dal mínus a jezdím tam autem. Proč jsem mu dal mínus? Protože jezdit tam autem je úplný nesmysl.

+10/−1
27.2.2013 22:34

J65a52r47o25s63l38a92v 88B24u50r88s45í19k 8299255864862

Nehledě na to, že ten autobusový pruh většinou zácpy nezpůsobuje, protože následně končí a je tam o pruh méně... (tzn. zácpa by mohla být kratší, ale počet aut stejný plus troubení neznalců na zipu)..R^

+6/−1
27.2.2013 22:37

Ř67e19h15o67ř 56V90l20a44s41á82k 2574124291546

;-D

+1/0
27.2.2013 22:37
Foto

T82o21m19á90š 32K14i49r60o12v 1925308285197

Pokud si ze svého pobytu v Praze pamatuji, tak autobusové pruhy jsou vyhrazené jen od 6:00 do 10:00 a od 14:00 do 19:00. Víkendy si nepamatuji :-)

0/0
28.2.2013 13:46

J82a28n 16J77e74l58í78n27e75k 8493925342686

Palačák a Štefánikova ulice jsou naprosto tragická místa, Praha na takovou zátěž prostě není stavěná.

+3/0
27.2.2013 21:29

T88o23m44á83š 20Z76e14m58a66n 3405698684225

Jinými slovy, leckde za zhoršemín dopravy stojí snaha místních radnic o "zklidnění dopravy" které vede v neklidu a nervozitě všech zúčastněných - viz třeba zúžení nájezdu na kulaťák a ještě nesmyslnější protažení tramvají nikam na 400 milionů v Podbabě.

+9/−2
27.2.2013 21:15

Ř93e65h48o10ř 32V49l49a23s45á84k 2614654811616

Protažení na Podbabu snad má (docela dobrý) smysl v tom, že tam bude návaznost na železnici. Nebo se pletu?

+3/−2
27.2.2013 22:24

L35a30d23i31s95l56a47v 93H71o55l53í36k 5882582509691

Ano, za několik (desítek?) let tam bude vlaková zastávka.

+6/−1
27.2.2013 22:31

J34i49ř38í 74P35r39ů76š62a 7135182715139

Již příští rok. Původne to melo byt soucasne s tramvaji,ale nyli tlaky že to nejde.

+3/0
28.2.2013 6:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.