Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje a autobusy brzdí na mnoha místech metropole kolony aut

Přestože se přesnost provozu pražské MHD zlepšuje, stále existují místa, kde se opakují problémy. Důvodem jsou kolony aut na silnicích, ve kterých postávají hlavně ve špičkách autobusy a někde i tramvaje. Přitom by se situace na některých místech dala řešit. Jenže jednání se někde vlečou, jinde se vůbec nezačalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K70a50r34e48l 13D15r98d92a 6834222597

A ono to někomu vadí? Pražská doprava kašle na návaznosti. Oblíbeným pražským sportem je dorazit kamsi na přestupní zastávku a koukat jak váš spoj právě odjíždí a vám nezbývá než 5-10-15 minut stepovat při čekání na další. Jízdní řád MHD je v Praze jen na ozdobu a cestujícím je úplně na nic. (Snad s výjimkou spojů, co jedou 1 či 2 za hodinu.) Takže to úsilí o dodržování jízdního řádu pražské MHD mi přijde víc než komické. ;-D

+3/0
1.3.2013 7:24
Foto

D86a12v36i15d 40S90e57b41a88s51t74i82a55n 3842538544705

Oni se tak nějak všichni blokují vzájemně, proto velkoměsta v zahraničí preferují spíše kombinaci autobus a metro, či light rail na samostatném tělese.

+1/0
28.2.2013 17:28

A27l33e76n92a 90Č16e82c56h88o68v32á 7845293938849

Ve Štrefánikově jse zvláště nebezpečná zastávka Arbesovo náměstí a to v obou směrech. Auta do zastávky najedou i když tramvaj stojí ve stanici a blokují nástup a výstup, ale už jsem i viděla, že jezdí kolem tramvaje a ohrožují chodce. U Švandova divadla je zase úzký ostrůvek, jezdí tam hodně aut a nedá se po ostrůvku chodit, protože je tam hodně lidí. K zadní tramvaji se chodec kolikrát prostě po ostrůvku ani nedostane. Ve Štefánikově bývá taková zácpa, že tramvaje jede od Švandova divadla k Andělu i 10 - 15 minut.

+1/0
28.2.2013 11:57

J18i90ř82í 64J28í21š15a 3210192787748

Je vtipné, že se nikdo nezabývá zbytečně zapnutými semafory mimo dopravní špičku. Zrovna na tý Podbabě u tramvajové smyčky, kde jsou světla zaplá i v době kdy Kaufland už má zavřeno. To samý Teronská mimo špičku rozhodně vypnout. Zúžení na kruháku je dle soudrua Pekárka z radnice správné, když každý mimo něj vidí, že je to blbost. Ty přechody co jsou u kruháku za sebou po 20 metrech je další kravina. Stačil by tam jeden. Hlavně, že si zatravnili tramvajovou trať. Takže superzklidnění stálo za houby.

+6/−1
28.2.2013 8:49

T10o39m60á81š 73Z30e59m23a48n 3395518424635

V Jug.partisánů by především pomohlo, kdyby autobusy a sanitky mohly jezdit po tramvajovém svršku..

+1/−3
28.2.2013 9:19

T35o42m23á34š 17Z10e52m29a29n 3885628614985

Za co ty mínusy? To jste všichni proti plynulejší dopravě?

0/−1
28.2.2013 11:42
Foto

P45a62v86e61l 14P65o86k79o95r14n81ý 2876394700122

Nějak nechápu, proč jsou místa, kde auta a kamióny brzdí městkou dopravu, to mě připadá na hlavu. Třeba Radlická z Jinonic. Tak tam zakážu jezdit autům a kamiónum tak dlouho, dokud se to nevyřeší, aby městsku dopravu nebrzdily.

+2/−9
28.2.2013 8:05

J55a72n 35M93o52h52y23l84a 3568798776948

Jak Hurvínek válku.

+3/−1
28.2.2013 8:39

M53i66c98h86a40l 62P84a67v96l23á13t 9753633794589

Nebo tam muzou zakazat vjezd te MHD, ne? Taky "reseni". :o)

0/−2
28.2.2013 12:54

L69a55d43a 37N12o28v63a89k 4582853167

no mně přijde, že ty autobusy a tramwaye brzdí plynulý automobilový provoz... Když už je dražší jet do práce MHD, než sólo osobním autem..., tak ať alespoň nezdržujou...;-)

+7/−6
28.2.2013 1:33

M87i72r50o20s43l48a28v 18G17r11o10s60s24m87a52n39n 8492709154

Automobilový provoz brzdí především automobilový provoz sám. :)

+8/−2
28.2.2013 2:34

T37o79m48á76š 58Z15e96m20a32n 3615258634805

Nikoliv, auta brzdí především nesmyslná dopravní opatření snižující propustnost klíčových dopravních uzlů.

+3/−1
28.2.2013 9:20

Ř32e50h14o98ř 60V19l49a61s64á29k 2414394601486

Dražší jet MHD? To snad jen pokud si neceníte vlastního času (kdy musíte řídit, zatímco cestující si čte/luští křížovku/prostě vypne) ani nepočítáte do ceny cesty amortizaci vozidla (vydrží sice jen pár let, nicméně prostě jste za něj vyplázl desítky nebo stovky tisíc - třeba stejně, kolik by stály tramvajenky na celý život ;-)).

+2/−1
28.2.2013 10:13

L41a37d51a 13N74o47v28a45k 4452823457

ale zase nechytnu svrab, žloutenku, ani tuberu...

+2/−2
28.2.2013 10:27

J69o70s66e89f 23S21c95h78m48i45d59t 5173297883452

Zato já mám tyhle věci z MHD pomalu obden. :D

+2/0
28.2.2013 11:19

J71o53s28e40f 86S22c38h72m66i58d83t 5293877223772

A nevíc neumíte udržet myšlenku. Řeknete, že jet MHD je dražší. Pak to někdo vyvrátí (resp. snesete argumenty/názory proti) a vy na to odvětíte nějakou blbost. :)

+2/0
28.2.2013 11:21

T57o13m84á62š 24Z35e14m90a92n 3625518254495

Jo? Za 1:10 v MHD jsem nejdéle 12 minut v jednom BUSe, o nějaké práci nemůže být řeč. Navíc na sudoku byhc msel mít i nějaký prostor okolo sebe, což v mhd nehrozí.

Autem to zvládnu za 26-28 minut, takže časová úspora za den je víc než hodina.

+2/−1
28.2.2013 11:42

P51e62t87r 16V52e67s27e39l10ý 2739388263396

Prosím nereagovat, je to známý troll ...

+1/0
28.2.2013 10:30

L83u54k60á49š 53V46a94ň28u56r47a 1395714853593

Je nutne MHD oddelit od aut. Treba vystavbou rychlodrahy a prazskeho okruhu.

+2/0
28.2.2013 0:51

T18o39m91á35š 95C28h75r31a50s19t41n66ý 2988159349891

A6 k Vám místo v sanitě dojede záchranář busem, tak se budete divit ;-D

+1/−3
27.2.2013 23:55

T84o55m62á49š 95C87h60r19a17s89t74n95ý 2148679699581

Z čehož pohledu jsou tragédní Evropská a její objezdy (až se některá mamina bude divit že jí projedu SUVčkem, tak na přechodu a uprostřed silnice se NESTAVÍ!! ;-O), Sparta, a most Barikádníků

0/0
28.2.2013 0:01

P15a37t55r52i49k 65M98a33r14e86k 8352837288126

asi uz jsem dlouho mimo CR, ale tyhle tilky mne vzdycky pobavi, protoze to na mne pusobi tak, ze kvuli tramvajim a autobusum jsou brzdeny auta :) a ne naopak

+6/−1
27.2.2013 22:38

M37í62r60a 57N41o14v80o10t13n55ý 5889957463449

Tak já jsem teda v ČR a působilo to na mě stejně :D Člověk vidí ty pomalý kolosy, který všechno jen zdržujou a maj svoje vyhrazený pruhy a pak to rozklikne a dozví se, že za všechno můžou osobáky :D

+2/−2
28.2.2013 0:24

V19á68c40l74a23v 36H98o38s56c29h 8616398122221

Co tam po zácpách, kupte si novou Octawyci:-)

0/−3
27.2.2013 22:35

I83v95a63n55a 31P80r16ů56š92o76v14á 8191101722

Kdo vymyslel nedávnou "revitalizaci" povrchu vozovky v Jičínské ulici v Praze 3, to byl také naprostý diletant. Teď se tu násilně nahnané do jednoho úzkého pruhu na Floře blokují auta i autobusy jedoucí ulicí nahoru navzájem a dokud si lidé třeba do tří autobusů stojících za sebou nenastoupí a nevystoupí, tak prostě nikdo dál nejede a zelená si může zářit na semaforu jak chce. A důvod? DP odmítl osadit tramvajové koleje vedoucí prostředkem ulice do asfaltového povrchu, tak je usadil do kostek a ty oddělil od zbytku asfaltové silnice deseticentimetrovým vyvýšeným gumovým "lemováním", o které si lze ve snaze předjet stojící autobus tak maximálně urazit kola.Rv

+3/−5
27.2.2013 22:31

M32i73r52o45s19l20a37v 66G52r26o25s86s36m23a35n60n 8292849844

Zřejmě byste ji tedy vymyslela lépe.

Bylo to jinak. Jednalo se o protihlukovou akci TSK, jejíž snahou bylo, aby auta a autobusy jezdily po vozovce, která dostala místo kostek tichý asfalt, a jen tramvaje po trati. Násilí bych v tom nehledal. Špuntové zastávky samozřejmě nejsou ideální, zvlášť v kombinaci se semafory (které potřebují doladit), ale ulici neroztáhnete a dřívější stav, kdy auta předjížděla autobus (nebo jen sama sebe), zůstala stát na kolejích a zablokovala tramvaj, jistě také pamatujete. Ve většině úseku zůstala trať i zákryt původní a upravovaly se jen vozovky. A nemyslím si, že by DP měl problém se živičným krytem místo dlažby, když je levnější a rychlejší. Dlažbu však často vyžadují památkáři...

Chápu, že pokud jezdíte autem, nejste nadšená. Cestující tramvají však mají zajištěn plynulejší průjezd aspoň ke křižovatce a od ní, což si myslím, je správné. Na zvýšené tvarovky doporučuji nevjíždět.

+6/−2
28.2.2013 2:27

R29a70d11o43v14a98n 82B87u87b86e34n28í29č58e94k 1296555569389

Takže na Jugoších zcela zruší parkování a z toho parkovacího pruhu udělají autobusový? To bude hlína ;-D

+1/−2
27.2.2013 22:03

Ř64e59h75o73ř 85V36l88a78s64á90k 2694664621776

Obecně docela rozumný krok. Silnice má sloužit k dopravování, nikoliv k odstavování vozidel. Pokud tam parkují auta, tak se jich tam za týden vystřídá kolik, dvanáct? Přitom by tím místem mohly projíždět desetitisíce lidí týdně a mohlo by jim to ušetřit čas.

+9/−5
27.2.2013 22:22

R57a80d86o47v53a80n 44B75u15b38e83n63í38č38e61k 1186935769659

No, ono je tam i dost obchodů, takže bude celkem legrace. Jsem na to docela zvědav, jestli to fakt udělají a kde všude.

+2/−2
27.2.2013 22:58

T10o39m38á89š 15Z50e66m39a22n 3565988194315

Přitom by stačilo vybetonovat koleje a autobusy (+sanitky) mohly jezdit po tramvajových kolejích.

+1/0
28.2.2013 8:49

V43á57c61l94a26v 70Z73e68m90a21n 1775404976793

Mě zase rozkládá na molekuly,když jedu ráno např. po Plzeňské a prožene se kolem autobus prázdným pruhem s deseti lidmi a v koloně v druhém pruhu stojí 80 aut.

+2/−22
27.2.2013 21:48

Ř96e15h24o36ř 61V17l58a68s11á90k 2804574181636

Jeďte autobusem. Bude tam stát už jen 79 automobilů ;-D

+29/−2
27.2.2013 21:52

J75a92n 18D74v25o37ř63á29k 4163282593417

...a v autobuse bude 11 lidí ;-D

+8/0
27.2.2013 23:09

L80a48d38i64s69l97a93v 72H36i41n41n58e93r 1934945805498

Tož jeďte též a bude tam 12/78 a počkáme si s podobnou radou na další Vaše kolegy smogaře

+5/−1
27.2.2013 23:50

Š13t36ě25p79á92n 20F82r56a11n46c89l 8154809764600

Kdyby bylo ježdění MHD alespoň srovnatelné s autem (když už není výhodnější), jezdil bych MHD. Ale když se autem dostanu do práce výrazně rychleji a levněji, je něco špatně. Teda pro rozumně uvažující lidi, nikoli pro pana radního Noska, kterému to přijde v pořádku.

+3/0
28.2.2013 9:33

Ř16e55h88o97ř 36V30l52a52s92á47k 2654814301816

Na "rychleji" jsem ochoten na některých trasách věřit. Na "levněji" ovšem potřebujete nějaké rafinované počítání.

0/0
28.2.2013 10:19

Š43t83ě77p69á35n 20F47r20a38n53c33l 8584709594250

Například toto: http://goo.gl/maps/I1u7U

0/0
28.2.2013 10:39

V46á70c88l51a36v 76Z26e43l88i34n60k15a 2102940363502

Až řidiči těch aut zkusí používat šedou kůru mozkovou, tak jich tam bude stát méně.

+10/−3
27.2.2013 21:57

M26i44c90h29a26l 17M70a96m98r90á80k 4440504879

To je holt úděl lidí, pro který je ježdění sockou pod jejich úroveň...

+10/−2
27.2.2013 22:02

M96a75r28e92k 32T87u49r44n58o91v91e56c 7115522910316

Ráno? A kterým jedete směrem? A je to vůbec na Plzeňské? Není to takhle náhodou na Vrchlického?

A ano, směrem na Anděl ty autobusy asi budou ráno prázdnější, ale z Anděla na Motol zase jezdí plné. Myslíte, že by bylo lepší ty prázdné autobusy z Homolky na Knížecí nějak teleportovat?

+11/0
27.2.2013 22:25

I22v58a33n53a 37P31r30ů42š79o55v51á 8721431652

koukám, že Vám naklikali mínusy všichni, co ráno jeli kolem Vás v tom autobuse ;-D

+7/0
27.2.2013 22:32

J78a27r51o17s89l19a26v 12B28u18r56s93í55k 8509835664242

Já mu dal mínus a jezdím tam autem. Proč jsem mu dal mínus? Protože jezdit tam autem je úplný nesmysl.

+10/−1
27.2.2013 22:34

J77a50r96o47s88l22a38v 38B73u31r90s71í12k 8559695884172

Nehledě na to, že ten autobusový pruh většinou zácpy nezpůsobuje, protože následně končí a je tam o pruh méně... (tzn. zácpa by mohla být kratší, ale počet aut stejný plus troubení neznalců na zipu)..R^

+6/−1
27.2.2013 22:37

Ř29e58h90o31ř 34V49l24a32s49á16k 2514184231726

;-D

+1/0
27.2.2013 22:37
Foto

T48o34m14á66š 15K28i86r38o29v 1145288765797

Pokud si ze svého pobytu v Praze pamatuji, tak autobusové pruhy jsou vyhrazené jen od 6:00 do 10:00 a od 14:00 do 19:00. Víkendy si nepamatuji :-)

0/0
28.2.2013 13:46

J87a38n 96J26e83l91í10n80e94k 8593935292586

Palačák a Štefánikova ulice jsou naprosto tragická místa, Praha na takovou zátěž prostě není stavěná.

+3/0
27.2.2013 21:29

T75o22m49á97š 16Z87e66m79a81n 3585388174455

Jinými slovy, leckde za zhoršemín dopravy stojí snaha místních radnic o "zklidnění dopravy" které vede v neklidu a nervozitě všech zúčastněných - viz třeba zúžení nájezdu na kulaťák a ještě nesmyslnější protažení tramvají nikam na 400 milionů v Podbabě.

+9/−2
27.2.2013 21:15

Ř83e49h24o39ř 14V92l15a45s95á54k 2684274231216

Protažení na Podbabu snad má (docela dobrý) smysl v tom, že tam bude návaznost na železnici. Nebo se pletu?

+3/−2
27.2.2013 22:24

L95a87d56i34s33l70a55v 33H66o78l53í90k 5772782739101

Ano, za několik (desítek?) let tam bude vlaková zastávka.

+6/−1
27.2.2013 22:31

J70i26ř44í 35P62r91ů44š21a 7195792895549

Již příští rok. Původne to melo byt soucasne s tramvaji,ale nyli tlaky že to nejde.

+3/0
28.2.2013 6:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.