Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příbram se bojí, že konec rychlostních silnic sníží rychlost na R4

Proti plánu ministerstva dopravy přeřadit v rámci nového pojetí dálniční sítě silnice R4 a R7 do nové kategorie se ozval starosta Příbrami. Obává se totiž toho, že si řidiči pohorší. R4 z Prahy na jih Čech nesplňuje parametry dálnice a hrozí, že by se tu místo 130 smělo jezdilo pouze 110 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R77e82n63é 13C73v96r15k59a78l 9786829496646

Další výsledek Humlozákona. Po měření rychlosti Českou poštou už mě vůbec nic nemůže překvapit. ;-€

+2/−1
8.3.2013 11:23

M80a45r16t92i54n 28M59u72s26i14l 4710761203821

Dálnice se zastávkami autobusů? Tady přece zdaleka nejde jen o nějakou chybějící pumpu a odpočívadlo. R4 prostě parametry dálnice nemá. Jasně, těm co po ní jezdí často se myšlenka na možné zpomalení nelíbí, tomu rozumím. Ale výkřiky starosty, jak to postihne region, jsou naprosto nesmyslné. To jako by křičeli severočeši, že když na 4pruhu Most-Chomutov-Teplice nebude 130 region padne. Mimochodem tam těch 90 měří Poliši dnes a denně. Stejně tak nebude 130 z Liberce do Bílého Kostela. A proč? Třeba pro ty zastávky busů.

+1/−6
8.3.2013 8:01

T76o63m55á50š 22Z51e41m62a82n 3485708464825

A jsou s tím dnes nějaké problémy, ač je 130 povolena? Nejsou, a to je jediné na čem by mělo záležet. Ne nějaká papírová fikce, ale skutečný stav.

+2/−1
8.3.2013 12:47

P19e21t27r 22U22l94l84m14a98n45n 2897858157762

To je zvláštní, já když jedu po R4 130Km/h, tak všechny rychle předjíždím a připadá mi, že tam 110 je už teď:-/

+3/0
7.3.2013 20:33

M85i14c65h58a41l 96P86a32v81l24á32t 9423363224499

To je problem vsech dalnic, bohuzel nejen R4. Jak zdrazuje benzin, jezdi cim dal tim vic lidi po dalnici "krokem". Holt pro korunu by si nechali koleno vrtat. A pomalu prece automaticky znamena, ze bezpecne. Humlovci to prece furt rikaji..

+2/0
8.3.2013 13:18

Ř81e32h53o82ř 80V75l63a15s85á58k 2634254961726

Neříkal bych tomu problém. Pokud se většině lidí nechce pospíchat, tak bych je nenutil.

0/0
9.3.2013 15:15

J64i20r59i 35K46m64o75t78r 4824212141851

to je ale cenou benzínu, když jedu  přes denslužebně jede 130 tak 50% aut.  když jedu o víkendu jedu 130 skoro sám.

+1/0
8.3.2013 14:37

T31o87m45á96š 88Z61e58m90a58n 3625678424315

Kdyby se R4 stala silnicí s rychlostním limitem jen o 10 km vyšším, než je na rakouské okresce, tak by vzniklo skvělé, 40km dlouhé rejdiště pro passaty.

Podobně funguje silnice I/20, která navazuje na R4 u Písku - parametry jako nová R4, ale rychlost jen 90.

Možná by bylo lepší nechat u nové kategorie silnic rychlost 130 a na pravých dálnicích rychlost navýšit na třeba 150 za sucha.

+11/−2
7.3.2013 18:15

K94a20r49e59l 72N82o42v71á34k 1180593220810

A co takhle ne? :-P

+1/−5
7.3.2013 21:36

J10a75n 84S15l52o70v71í75k 7887422265491

To právě kvůli parametrům nejde a nepůjde. Dálnice jsou u nás stavěny na návrhovou rychlost max. 120, staré rychlostní silnice často dokonce jen na 100. Co tam chcete pořád zvyšovat? Max. povolená rychlost může být pouze o 10km/hod více než je návrhová rychlost (projektovaná). Nejsme tak bohatý stát, abychom kvůli "několika" závodníkům upravovali dálnice - delší nájezdy, větší cedule, sklony .... Vím, Německo má i neomezenou rychlost, ale to se nedá srovnávat v ničem, hlavně ve stylu jízdy jejich "závodníků". Nakonec, jsme malá zemička, jízdou 130 místo 150 budete na konci dálnice jen o něco déle.

+1/−2
8.3.2013 11:38

T61o74m62á48š 80Z15e57m91a92n 3245688654385

A jak vysvětlíte rakouský pokus s 160km/h za dobrého počasí, kdy nehodovost dokonce mírně klesla?

+3/0
8.3.2013 12:53

J32a48n 31S53l58o63v36í47k 7767792575251

Byl to jen pokus a nepočítejte s tím, že by ta 160 platila všude. A vůbec v Rakousku, kde by na dálnicích okolo měst nejraději snížili rychlost na 60, neměla 160 šanci projít. A nehodovost se na tomto zkušebním úseku snížila proto, že byl úsek pod neustálým dohledem, takže si tam řidiči dávali velký pozor :-)

+1/0
9.3.2013 20:14

J73i56r24i 70K59m28o30t17r 4424322311671

projektovaná rychlost 100 v roce 1985 se nerovná rychlost 100 v roce 2010. To co prejela 120 v 60ti projede Fabie stejně bezpečně v 90ti. bezpečnost aut se neustále zvyšuje, i jejich jízdní vlastnosti.

+2/0
8.3.2013 14:40

Ř19e84h37o53ř 63V88l17a60s25á49k 2234474321546

Zase tolik to neudělá. Nejslabším článkem byl už před třiceti lety člověk.  A naše obyvatelstvo stárne a leniví, za volantem přibývá důchodců. Zkrácení dráhy je hezké, ale když se nám na druhou stranu prodlužuje kvůli mizerným reflexům starců čas do zmáčknutí brzdy, tak to máme nulu od nuly.

Mimochodem, jsou vlastně někde nějaká srovnání? Třeba brzdná dráha Fabie v 90 a stodvacítky v šedesáti?

0/0
9.3.2013 15:15

J45a82n 62S23l24o96v81í90k 7657402115761

každý řidič je jiný, každý má jiné reflexy, praxi, auto ... Auta dnes sice jezdí jinak než dříve, ale parametry, tudíž i zákony zůstávají obdobné.

0/0
9.3.2013 20:11

M31i64c49h44a31l 88P25a10v85l48á77t 9983923234899

No oni to chytraci z ministerstva od zacatku planovali - na R4 melo byt nesmyslnych 110km/hod. (Viz vsechny dosud zverejnene vystupy z ministerstva na toto tema.) Ale protoze do toho starosta Pribrami nastesti(!) zacal vrtat, uz se k te blbine nehlasi. A to je sakra dobre. Diky panu starostovi a hanba hlupakum a lharum z ministerstva!

+7/−2
7.3.2013 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.