Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příbram se bojí, že konec rychlostních silnic sníží rychlost na R4

Proti plánu ministerstva dopravy přeřadit v rámci nového pojetí dálniční sítě silnice R4 a R7 do nové kategorie se ozval starosta Příbrami. Obává se totiž toho, že si řidiči pohorší. R4 z Prahy na jih Čech nesplňuje parametry dálnice a hrozí, že by se tu místo 130 smělo jezdilo pouze 110 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R88e73n32é 21C43v72r13k76a75l 9326149166516

Další výsledek Humlozákona. Po měření rychlosti Českou poštou už mě vůbec nic nemůže překvapit. ;-€

+2/−1
8.3.2013 11:23

M52a33r40t92i20n 33M57u46s66i93l 4210601763761

Dálnice se zastávkami autobusů? Tady přece zdaleka nejde jen o nějakou chybějící pumpu a odpočívadlo. R4 prostě parametry dálnice nemá. Jasně, těm co po ní jezdí často se myšlenka na možné zpomalení nelíbí, tomu rozumím. Ale výkřiky starosty, jak to postihne region, jsou naprosto nesmyslné. To jako by křičeli severočeši, že když na 4pruhu Most-Chomutov-Teplice nebude 130 region padne. Mimochodem tam těch 90 měří Poliši dnes a denně. Stejně tak nebude 130 z Liberce do Bílého Kostela. A proč? Třeba pro ty zastávky busů.

+1/−6
8.3.2013 8:01

T37o52m68á97š 19Z70e81m89a28n 3875208694215

A jsou s tím dnes nějaké problémy, ač je 130 povolena? Nejsou, a to je jediné na čem by mělo záležet. Ne nějaká papírová fikce, ale skutečný stav.

+2/−1
8.3.2013 12:47

P77e81t76r 51U65l44l33m43a87n86n 2867738547492

To je zvláštní, já když jedu po R4 130Km/h, tak všechny rychle předjíždím a připadá mi, že tam 110 je už teď:-/

+3/0
7.3.2013 20:33

M63i31c78h21a60l 66P94a75v34l17á33t 9933443694629

To je problem vsech dalnic, bohuzel nejen R4. Jak zdrazuje benzin, jezdi cim dal tim vic lidi po dalnici "krokem". Holt pro korunu by si nechali koleno vrtat. A pomalu prece automaticky znamena, ze bezpecne. Humlovci to prece furt rikaji..

+2/0
8.3.2013 13:18

Ř15e52h81o50ř 21V78l64a89s52á55k 2254524431496

Neříkal bych tomu problém. Pokud se většině lidí nechce pospíchat, tak bych je nenutil.

0/0
9.3.2013 15:15

J64i80r34i 64K31m27o67t48r 4764592121261

to je ale cenou benzínu, když jedu  přes denslužebně jede 130 tak 50% aut.  když jedu o víkendu jedu 130 skoro sám.

+1/0
8.3.2013 14:37

T12o56m69á27š 71Z10e63m80a81n 3445158334435

Kdyby se R4 stala silnicí s rychlostním limitem jen o 10 km vyšším, než je na rakouské okresce, tak by vzniklo skvělé, 40km dlouhé rejdiště pro passaty.

Podobně funguje silnice I/20, která navazuje na R4 u Písku - parametry jako nová R4, ale rychlost jen 90.

Možná by bylo lepší nechat u nové kategorie silnic rychlost 130 a na pravých dálnicích rychlost navýšit na třeba 150 za sucha.

+11/−2
7.3.2013 18:15

K69a98r41e36l 65N44o24v60á36k 1680353980380

A co takhle ne? :-P

+1/−5
7.3.2013 21:36

J22a52n 93S65l75o31v47í94k 7757172295351

To právě kvůli parametrům nejde a nepůjde. Dálnice jsou u nás stavěny na návrhovou rychlost max. 120, staré rychlostní silnice často dokonce jen na 100. Co tam chcete pořád zvyšovat? Max. povolená rychlost může být pouze o 10km/hod více než je návrhová rychlost (projektovaná). Nejsme tak bohatý stát, abychom kvůli "několika" závodníkům upravovali dálnice - delší nájezdy, větší cedule, sklony .... Vím, Německo má i neomezenou rychlost, ale to se nedá srovnávat v ničem, hlavně ve stylu jízdy jejich "závodníků". Nakonec, jsme malá zemička, jízdou 130 místo 150 budete na konci dálnice jen o něco déle.

+1/−2
8.3.2013 11:38

T83o25m88á62š 66Z30e75m10a31n 3605288364225

A jak vysvětlíte rakouský pokus s 160km/h za dobrého počasí, kdy nehodovost dokonce mírně klesla?

+3/0
8.3.2013 12:53

J20a25n 87S64l75o87v43í28k 7427862205851

Byl to jen pokus a nepočítejte s tím, že by ta 160 platila všude. A vůbec v Rakousku, kde by na dálnicích okolo měst nejraději snížili rychlost na 60, neměla 160 šanci projít. A nehodovost se na tomto zkušebním úseku snížila proto, že byl úsek pod neustálým dohledem, takže si tam řidiči dávali velký pozor :-)

+1/0
9.3.2013 20:14

J26i68r82i 84K47m93o91t21r 4114812291341

projektovaná rychlost 100 v roce 1985 se nerovná rychlost 100 v roce 2010. To co prejela 120 v 60ti projede Fabie stejně bezpečně v 90ti. bezpečnost aut se neustále zvyšuje, i jejich jízdní vlastnosti.

+2/0
8.3.2013 14:40

Ř97e68h48o58ř 97V17l61a33s67á53k 2644164591396

Zase tolik to neudělá. Nejslabším článkem byl už před třiceti lety člověk.  A naše obyvatelstvo stárne a leniví, za volantem přibývá důchodců. Zkrácení dráhy je hezké, ale když se nám na druhou stranu prodlužuje kvůli mizerným reflexům starců čas do zmáčknutí brzdy, tak to máme nulu od nuly.

Mimochodem, jsou vlastně někde nějaká srovnání? Třeba brzdná dráha Fabie v 90 a stodvacítky v šedesáti?

0/0
9.3.2013 15:15

J10a28n 84S17l50o37v77í75k 7497612925251

každý řidič je jiný, každý má jiné reflexy, praxi, auto ... Auta dnes sice jezdí jinak než dříve, ale parametry, tudíž i zákony zůstávají obdobné.

0/0
9.3.2013 20:11

M82i66c36h24a21l 38P95a62v66l16á48t 9843293344359

No oni to chytraci z ministerstva od zacatku planovali - na R4 melo byt nesmyslnych 110km/hod. (Viz vsechny dosud zverejnene vystupy z ministerstva na toto tema.) Ale protoze do toho starosta Pribrami nastesti(!) zacal vrtat, uz se k te blbine nehlasi. A to je sakra dobre. Diky panu starostovi a hanba hlupakum a lharum z ministerstva!

+7/−2
7.3.2013 18:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.