Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příbram se bojí, že konec rychlostních silnic sníží rychlost na R4

Proti plánu ministerstva dopravy přeřadit v rámci nového pojetí dálniční sítě silnice R4 a R7 do nové kategorie se ozval starosta Příbrami. Obává se totiž toho, že si řidiči pohorší. R4 z Prahy na jih Čech nesplňuje parametry dálnice a hrozí, že by se tu místo 130 smělo jezdilo pouze 110 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R21e22n37é 27C57v16r95k55a66l 9106249596456

Další výsledek Humlozákona. Po měření rychlosti Českou poštou už mě vůbec nic nemůže překvapit. ;-€

+2/−1
8.3.2013 11:23

M26a41r93t91i26n 55M87u81s73i12l 4600981303271

Dálnice se zastávkami autobusů? Tady přece zdaleka nejde jen o nějakou chybějící pumpu a odpočívadlo. R4 prostě parametry dálnice nemá. Jasně, těm co po ní jezdí často se myšlenka na možné zpomalení nelíbí, tomu rozumím. Ale výkřiky starosty, jak to postihne region, jsou naprosto nesmyslné. To jako by křičeli severočeši, že když na 4pruhu Most-Chomutov-Teplice nebude 130 region padne. Mimochodem tam těch 90 měří Poliši dnes a denně. Stejně tak nebude 130 z Liberce do Bílého Kostela. A proč? Třeba pro ty zastávky busů.

+1/−6
8.3.2013 8:01

T95o89m96á28š 71Z56e65m18a68n 3275388414795

A jsou s tím dnes nějaké problémy, ač je 130 povolena? Nejsou, a to je jediné na čem by mělo záležet. Ne nějaká papírová fikce, ale skutečný stav.

+2/−1
8.3.2013 12:47

P51e84t63r 51U70l31l86m84a33n62n 2887848457442

To je zvláštní, já když jedu po R4 130Km/h, tak všechny rychle předjíždím a připadá mi, že tam 110 je už teď:-/

+3/0
7.3.2013 20:33

M22i90c19h31a66l 18P76a82v19l44á16t 9903273874109

To je problem vsech dalnic, bohuzel nejen R4. Jak zdrazuje benzin, jezdi cim dal tim vic lidi po dalnici "krokem". Holt pro korunu by si nechali koleno vrtat. A pomalu prece automaticky znamena, ze bezpecne. Humlovci to prece furt rikaji..

+2/0
8.3.2013 13:18

Ř24e50h40o91ř 46V21l52a24s75á75k 2664384201536

Neříkal bych tomu problém. Pokud se většině lidí nechce pospíchat, tak bych je nenutil.

0/0
9.3.2013 15:15

J61i61r59i 64K55m86o11t19r 4614582691171

to je ale cenou benzínu, když jedu  přes denslužebně jede 130 tak 50% aut.  když jedu o víkendu jedu 130 skoro sám.

+1/0
8.3.2013 14:37

T78o72m33á82š 31Z72e43m91a70n 3525738924295

Kdyby se R4 stala silnicí s rychlostním limitem jen o 10 km vyšším, než je na rakouské okresce, tak by vzniklo skvělé, 40km dlouhé rejdiště pro passaty.

Podobně funguje silnice I/20, která navazuje na R4 u Písku - parametry jako nová R4, ale rychlost jen 90.

Možná by bylo lepší nechat u nové kategorie silnic rychlost 130 a na pravých dálnicích rychlost navýšit na třeba 150 za sucha.

+11/−2
7.3.2013 18:15

K89a45r34e80l 21N22o55v25á32k 1530873290880

A co takhle ne? :-P

+1/−5
7.3.2013 21:36

J18a36n 50S54l42o61v28í22k 7387302515411

To právě kvůli parametrům nejde a nepůjde. Dálnice jsou u nás stavěny na návrhovou rychlost max. 120, staré rychlostní silnice často dokonce jen na 100. Co tam chcete pořád zvyšovat? Max. povolená rychlost může být pouze o 10km/hod více než je návrhová rychlost (projektovaná). Nejsme tak bohatý stát, abychom kvůli "několika" závodníkům upravovali dálnice - delší nájezdy, větší cedule, sklony .... Vím, Německo má i neomezenou rychlost, ale to se nedá srovnávat v ničem, hlavně ve stylu jízdy jejich "závodníků". Nakonec, jsme malá zemička, jízdou 130 místo 150 budete na konci dálnice jen o něco déle.

+1/−2
8.3.2013 11:38

T82o95m84á45š 60Z42e70m23a40n 3745748874625

A jak vysvětlíte rakouský pokus s 160km/h za dobrého počasí, kdy nehodovost dokonce mírně klesla?

+3/0
8.3.2013 12:53

J45a35n 25S28l58o82v24í56k 7797282105391

Byl to jen pokus a nepočítejte s tím, že by ta 160 platila všude. A vůbec v Rakousku, kde by na dálnicích okolo měst nejraději snížili rychlost na 60, neměla 160 šanci projít. A nehodovost se na tomto zkušebním úseku snížila proto, že byl úsek pod neustálým dohledem, takže si tam řidiči dávali velký pozor :-)

+1/0
9.3.2013 20:14

J51i39r45i 71K77m58o62t38r 4944742611231

projektovaná rychlost 100 v roce 1985 se nerovná rychlost 100 v roce 2010. To co prejela 120 v 60ti projede Fabie stejně bezpečně v 90ti. bezpečnost aut se neustále zvyšuje, i jejich jízdní vlastnosti.

+2/0
8.3.2013 14:40

Ř54e18h23o23ř 53V11l55a89s25á38k 2234124451966

Zase tolik to neudělá. Nejslabším článkem byl už před třiceti lety člověk.  A naše obyvatelstvo stárne a leniví, za volantem přibývá důchodců. Zkrácení dráhy je hezké, ale když se nám na druhou stranu prodlužuje kvůli mizerným reflexům starců čas do zmáčknutí brzdy, tak to máme nulu od nuly.

Mimochodem, jsou vlastně někde nějaká srovnání? Třeba brzdná dráha Fabie v 90 a stodvacítky v šedesáti?

0/0
9.3.2013 15:15

J80a50n 33S40l53o53v54í10k 7887632225601

každý řidič je jiný, každý má jiné reflexy, praxi, auto ... Auta dnes sice jezdí jinak než dříve, ale parametry, tudíž i zákony zůstávají obdobné.

0/0
9.3.2013 20:11

M12i78c10h36a48l 89P26a12v15l15á80t 9683653644889

No oni to chytraci z ministerstva od zacatku planovali - na R4 melo byt nesmyslnych 110km/hod. (Viz vsechny dosud zverejnene vystupy z ministerstva na toto tema.) Ale protoze do toho starosta Pribrami nastesti(!) zacal vrtat, uz se k te blbine nehlasi. A to je sakra dobre. Diky panu starostovi a hanba hlupakum a lharum z ministerstva!

+7/−2
7.3.2013 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.