Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha má minimálně dvakrát víc taxikářů, než potřebuje, tvrdí magistrát

V hlavním městě nabízí své služby více taxikářů, než kolik Pražané spolu s turisty ve skutečnosti potřebují. Vyplynulo to ze studie o pražských taxislužbách za rok 2012. Analýza ukázala, že v metropoli je více než sedm tisíc řidičů, Praze by přitom stačilo asi 2 700 taxikářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V35i35l31i22a44m 65M84l49i65c90h 1381663945278

Když se v Praze uživí tolik taxikářů, ať si klidně jezdí. Ale záhadou je, jak se uživí ty spousty úředníků počítaním taxikářů a novými ekonomickými teoriemi, podle kterých konkurence zvyšuje ceny. Nemají taxikáři náhodou vysoké náklady kvůli úplatkům?

+1/0
14.3.2013 17:07

L32u50k13a70s 48N15o95v87a41k 4909639213428

Ne tacikari maj vysoke naklady kvuli pozadavkum dispecinku...

Leasing cca.10tis mesicne, 10-12tis nafta, 3tis zdr. A soc poj, platba dispecinku 5-8tis. Servis auta, a rezii ridice nepocitam...

0/0
14.3.2013 19:36

R40i37j78a63n33a 74E20g13e61r45e65r56o35v56á 4736910364403

Tak to mají magistrátní úředníci opravdu vážné starosti.

+2/0
14.3.2013 16:52

J13a48r44o23s57l83a43v 51N46o93v40á58k 6337329584183

Pražští úředníci se asi brzy zasadí o změnu ekonomie.Převis nabídky přeci tlačí ceny nahoru!! ;-D

+4/0
14.3.2013 11:39

R38a21d74k43a 30F17u29k88s66o14v91á 9795480247481

Konkurence zvyšuje ceny? Sakra to je nějaká novinka? přepište učebnice ekonomiky!

+3/0
14.3.2013 11:00

P63e32t82r 39B86l95e23c31h79a 4894332722180

Hrdlicka jeden z tech co pomohl dostat taxikarinu tam kde je ted....!Pokud dojede k regulaci poctu vozu doufam ze bude prvnim z tech od kteryho budou ridici utikat.

0/0
14.3.2013 1:49

L30u86k42a33s 75N47o45v79a60k 4969179943288

Vse by vyresila a) deregulace cen

b) jednotna cena na km

Jednotna cena by vyresila problem v dumpingovych cenach dispecinku.

Deregulace by vyresila vse, kazdy se zepta kolik ho bude cesta stat a bud bude souhlasit nebo si mavne na jiny taxi popripade si zavola na dispecink.

A nepiste tu poznamky o cizincich, kazdy se vzdy pta "how much" a bud se mu to zda OK, nebo ne a mavne na jiny.

Jediny co bych pak prisne trestal by bylo nedodrzeni inzerovane ceny.

+1/0
13.3.2013 20:46

L54u56k52a91s 62N12o32v54a75k 4359509913718

Hrdlicka si zas dela PR.

Ze to byl on a dalsi 2dispecinky, ktery svyma cenama totalne znicili taxisluzbu.

V dnesni dobe nabizet cenu 19/17kc km je absolutne prodelecny, ze se k tomu dnes pridavaji dalsi dispecinky, aby pretahli zakazniky se nebudu radsi vyjadrovat.

V praze neni takovy problem s poctem vozu taxi, v realu jich neni 7tis( to je lidi co muzou jezdit), ale registrovanych pocet aut je cca.5tis.Nejvetsi problem je "smluvni preprava osob", kdy ridic nemusi splnovat dohromady nic krom vlastnictvi RP.

Smluvni preprava jsou vozy ktere maji na sobe oznaceni dispecinku pro ktery jezdi, ale nejsou uz oznaceny jako bozy taxi. Priklad dispecinku ktere takove vozy posilaji zakaznikum misto taxiku:

SpeedCars, Taxi Praha, Kuryr taxi, modry andel, TicTack, sedop, profitaxi....a to jsou dispecinky na ktere jsem si ted vzpomel. Techto vozu je minimalne stejne mnozstvi jako vozu TAXI.

0/0
13.3.2013 20:36

P21e24t89r 94P52r95u43s 7217675789712

Previs nabidky tlaci cenu nahoru. ;-D

+7/0
13.3.2013 15:50

J67a13n 11S78a67l12a34k 1746434679519

Urednici si nejspis pripravujou pudu pro nejakou regulaci (likvidaci nepohodlne konkurence), tak musi vymyslet nakou omluvu. Co na tom ze je to nesmysl.

0/0
14.3.2013 10:47

P66e78t86r 36N30e50c62h54a60n90i40c13k36ý 7303896658540

A to má Praha tak vymakanou MHD

0/−1
13.3.2013 15:45

T20o61m17á85š 77Z79e33m59a11n 3525868724115

Po centru a do/z centra ano, ale po okrajích je cestování na hodinu a přitom auto jede třeba jen 10-15 minut. Nemluvě o večerních hodinách.

+2/0
13.3.2013 16:29
Foto

M75i58r13o68s57l21a17v 25S75t91e57i23n27e80r 6368104733575

Sedm tisíc úplatků za štafl je jistě větší balík, než by vyneslo třeba 1400 povolení. Takže bez jakéhokoliv vlivu úředníků, přijímajících pozorné, by těch taxikářů tolik nebylo.

Řešení je nasnadě- povolit dvě, nebo tři taxikářské centrály, přesně omezené počty štaflů, třeba 600 a zvolit jednotné vozidlo, třeba Škoda Rapid v speciální taxikářské barvě- třeba slonová kost. Všechny jiné vozy jsou pak lehko rozeznatelné jako černota.

Vyúčtování jízd by se provádělo v centrále, takže by byly ujeté km a tržba vždy přehledně zaznamenány. Zkrátka Leninovo : důveřuj, ale prověřuj!

Jednotlivé taxikáře nelze dostatečně sledovat- proto musí z Prahy zmizet.EU[>-]

0/−5
13.3.2013 15:42

R77e46n78é 63J80í60š65a 2887977631766

Už jen v tom vašem nápadu vidím minimálně dalších 5 možností, kde se vytvoří nový prostor pro korupci, jelikož někdo nevolený bude o něčem rozhodovat a bez jeho razítka ani nenastartujete. Je mi úzko, že někdo se nepoučí a i přesto, že historie již několikrát ukázala opak, stále strká hlavu do utahující se oprátky a řiká, že to je správná cesta.

+2/0
13.3.2013 15:54

R29o97b75i81n 59I24b81l98e66r 2723786585383

Analýza ukázala, že v metropoli je více než sedm tisíc řidičů, Praze by přitom stačilo asi 2 700 taxikářů.K tomuto výčtu je potřeba ještě přičíst ty co jezdí jako taxikáři a nemají k tomu žádné povolení a ani vhodný vůz.

0/0
13.3.2013 15:26

P44e69t58r 72R59y98c96h58t36a94r 3193364313227

V parizske oblasti je 17 tisic taxiku na 11 milionu obyvatel, v Londyne 14. Na Prahu by 3 tisice bohate stacili.

0/0
13.3.2013 15:28

R76e52n13é 68J22í52š47a 2557937811406

Jenže Pražáci se radši svezou, než Arabové a Alžiřani, co žijí v Londýně.

+1/0
13.3.2013 15:31

P67e65t53r 10R16y83c97h86t49a28r 3213114923387

Napriklad v parizske oblasti je denni prumer pocitany na rok 300 tisic jizd denne. Myslim, ze by v Praze kazdy taxikar zaviskal, kdyby mel 13 - 15 jizd denne.

0/0
13.3.2013 15:35

J98a66r28o91s12l66a55v 37B12r15ü56m63m14e66r 7154903876

Možná, ale nechte to na těch taxikářích!

+3/0
13.3.2013 15:31

P75e76t41r 91R42y52c58h30t21a20r 3483804933647

V soucasne dobe to v Praze neni na taxikarich, ale na par spolecnostech, kteri je drou z kuze.

+1/0
13.3.2013 15:33

J50a20r39o22s85l29a63v 90B24r83ü39m63m48e52r 7514783416

Mohou jezdit i sami, je to jen na nich. Dokonce i já mám taxikářskou licenci, a to nemám řidičák, musím ji jít zrušit, když už ji nepoužívám a táta už nejezdí.

0/0
13.3.2013 15:35

P80e58t39r 44R34y60c46h66t24a68r 3713904553177

Ji neruste a nechte si ji, jednou se budou licence, stejne jako jinde v Evrope prodavat. V Parizi se pred 50 lety licence rusili, pak zavedli numerus closus a ted stoji licence 240 tisic eura a cekaci doba na koupeni volne je ted kolem dvou let.

+3/0
13.3.2013 15:40

R56a17d49e16k 53S74t53r29n70a34d 9841614571610

Kdyby se v Speed Cars aspon chovali tak, jak hlasaji. Pred rokem me jejich ridic zavolany pres dispecink vratil na mensi bankovku, nez kterou jsem mu platil. Kdyz jsem pak volal na dispecink, rekli mi, ze to je problem mezi mnou a ridicem, ze on pro ne jezdi na zivnostak.

0/−1
13.3.2013 15:26

Ř78e13h15o77ř 41V77l66a31s63á30k 2254594921556

Bylo by možné ten mechanismus, proč má být větší konkurence problém, rozvést?

+5/0
13.3.2013 15:25

T71o60m91á98š 68Z76e82m55a97n 3465978144875

To je snadné, magistrát chce větší regulaci z které plyne i více úplatků.

+1/0
13.3.2013 16:28

R61e87n14é 59J71í12š83a 2867207631926

Pokud se uživí a nefixlují, tak at jich je třeba milion. Nebo zase chce někdo vytvořit totalitní zákon, jen proto, aby mu jeho firma pořádně sypala a nikdo jí neohrožoval?

+4/0
13.3.2013 15:23

P59a76v49e34l 53M29o89r93a80v97e56c 3202429842928

Ano, chce, zde na diskuzi minimálně Petr Rychtar pod vámi:)

0/0
13.3.2013 15:37

P79e78t32r 15R68y79c37h89t15a43r 3583694533567

Jako v kazde metropoli by mel existovat na taxikarske sluzby "numerus closus". Licence by se meli kupovat a prodavat. Prazska oblast by mela byt rozdelena do tri oblasti, hyper cenrum, Praha a okolni obce a tim padem vytvoreny tri ruzne tarify A.B.C, ktere by se aplikovali na vsechny drzitele licenci. Stari auta by melo byt limitovano na pet let. Mela by byt zrizena taxikarska policie, ktera kontroluje drzitele licenci a za jakekoli poruseni reglementace by mela byt tucna pokuta. To jen pro zacatek.

0/−7
13.3.2013 15:17

P18a67v61e95l 97M49o90r37a57v12e77c 3552139322898

Jasně, co nejvíce regulace, co nejvíce dozorujících orgánů kteří můžou řidiče buzerovat a případně za tučný bakšiš je nechat být. Vivat korupce!

+3/0
13.3.2013 15:24

P14e77t71r 74R77y32c15h64t14a94r 3223324853437

Problemem je, ze to takhle funguje vsude od Prahy na zapad a od Prahy na vychod je dzungle. Je to jeden z duvodu, proc vetsina cestovek nedoporucuje turistum v Praze do taxiku vlezt.

0/−2
13.3.2013 15:27

J90a93r59o46s47l72a39v 94B23r43ü44m12m52e30r 7304363226

Proto jde Západ do pr... a východ roste soudruhu.

+3/−1
13.3.2013 15:33

P75e14t10r 10R65y86c94h74t33a13r 3133564113847

Ja od zacatku pisi o taxisluzbe, ne o tom, ze na vychode postavili stovky montaznich hal, ktere se po zvyseni platu posunou opet o stovky kilomentru smerem na vychod.

0/0
13.3.2013 15:38

P27a14v92e66l 17M28o19r65a59v59e19c 3632379392758

Už jinde jsem vám psal že toto není argument, resp. důkaz toho že to vyřeší daný problém.

0/0
13.3.2013 15:36

P79e83t43r 76R82y45c27h85t43a35r 3163634703237

Dany problem se ale vyresit musi a to, co jsem popsal vyse zabralo vsude.

0/0
13.3.2013 15:50

P68a36v47e22l 58M26o96r58a63v22e18c 3122209542508

Odkud víte že "to, co jsem popsal vyse zabralo vsude."? Vy pouze vidíte výsledný stav.

Nemůže ta velká nepostivost zde spíše způsobena mentalitou (každého okrást), nedostatečnou kontrolou (nejsou odebírána oprávnění na taxislužbu po prohřešcích) apod. což na západ od nás funguje?

0/0
13.3.2013 15:53

P90e11t59r 64R98y53c29h68t79a28r 3483104283597

Na to, aby kontrola byla funkcni je treba stejna, jednoducha pravidla pro vsechny. Taxiky me zivi v Parizi skoro 35 let.

0/0
13.3.2013 16:02

P41a11v63e48l 51M89o33r70a50v78e23c 3772319292308

Ano, jednoduchá. Bez zavádění cen, obvodů, podmínky na jánevímco..

0/0
13.3.2013 16:03

P68e80t35r 71R44y52c33h56t97a71r 3693494663677

Na zavedeni vyse psaneho by vydelali jak klienti, tak i taxikari. Zaplakalo by mozna dveste ci trista profesionalnich podvodniku.

0/0
13.3.2013 16:15

Ř93e19h26o78ř 97V32l21a53s62á68k 2644274291596

Ve Vašem plameném projevu mi schází dvě informace: 1) Jaké problémy mají ta navrhovaná opatření řešit 2) Jak a proč myslíte, že se jim to povede.

+1/0
13.3.2013 15:26

P80e51t30r 32R10y48c20h47t23a37r 3823174173537

Ad 2/ Ze se to prodari neverim, jelikoz je Praha prolezla korupci.

Ad 1/ Tato opatreni by resila spoustu problemu a hlavne vyresila spoustu problemu v mnoha metropolich. Omezenim poctu by se taxikari bez problemu uzivili bez okradani a na ty, kteri by se o to pokouseli by drive ci pozdeji doslo a o licenci by prisli. Profese by se vycistila.

0/0
13.3.2013 15:32

J65a76r81o50s65l13a56v 68B95r97ü32m95m19e24r 7274663176

čím menší konkurence, tím více okrádání. Nejvíc taxikáři kradli, když jich bylo málo. Prostě se a) domluvili, b) nebyla alternativa.

0/0
13.3.2013 15:34

J27a32n 72L75u56k50á46š 7497283563562

To se mylite, jel jste nekdy taxikem v zahranici (Myslim v civilizovane zemi.)?

Cizinec je zvykly, ze na letisti jsou taxici kontrolovani a nemuze se mu stat, ze by dostal pofiderni taxi, ktere ho oskube. (Napr. na NY-Laguardia mi dispecer dal papirek, kam napsal odhadovanou cenu (rozpeti) a cislo kam volat, pokud cena nesedi.)

V Praze cizince uz v hale odchytavaji 99-kovi taxikari a jeste vypadaji jako ti doporucovani letistem. Uz pred clem jsou vsude cedule, ze AAA radio taxi je doporucena sluzba. Akoratze AAA s.r.o. (99) vypada desne podobne ...

0/0
13.3.2013 16:29

Č94e88s95t89m24í66r 87P85r85o24c60h25á13z21k55a 8318980138391

Typoval bych , že většina přes to pere jen špinavý peníze .

0/0
13.3.2013 15:14
Foto

H94o29n56z29a 64P83r44o77v18a36z44n10í47k 8558101737177

Tip x Typ

+2/0
13.3.2013 15:24

Č12e41s81t51m36í41r 79P92r66o17c69h63á11z28k46a 8458880608361

Děkuji za upozornění . Nebo má Váš příspěvek něco naznačovat ?

0/0
13.3.2013 15:37

J48a68n 40K16o78m87á78r59e50k 5235228689123

co budou regulovat? dokud se uživěj... čili neviditelná ruka trhu

+4/0
13.3.2013 15:11

P47e47t29r 67N31e86s68v87a75d36b97a 2764745246179

Objev roku! Taxislužba se měla regulovat už dávno! Dovolit max. velkým firmám. . Na to že i na ulici stopnu nebo na štaflu sednu již kašlu. Po té co mi s IP Pavlova na Opatov ospalej děda řekl že to bude tak za 1200,- Od té doby jezdím pouze s takovou kde mi na dispečinku řeknou předem kolik mě cesta bude stát.

+2/−8
13.3.2013 15:01

T17o96m64á58š 93Z72e34m48a71n 3355128624575

Vidíte, poradil jste si sám, a nebylo potřeba to regulovat ouředně.

+12/−2
13.3.2013 15:05

J81a38n 79C54h47o66b26o62t 5982784248111

To je jako sdelit malem-obeti prepadeni "Vidite, utekla jste, slecinko, tak jakepak copak, ze tu neni bezpecno" 8-o

0/−4
13.3.2013 15:10

A91n48t71o42n42í38n 14K73o70n51e52č58n62ý 1730387224986

Trestný čin je jedna věc. Cena snad trochu jiná.

Ale sockomunismus dosahuje blaha všeobecnou regulací všeho.

Jediná chyba je praxe, že se ukáže, že to vede jenom do ....

+1/0
13.3.2013 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.