Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha má minimálně dvakrát víc taxikářů, než potřebuje, tvrdí magistrát

V hlavním městě nabízí své služby více taxikářů, než kolik Pražané spolu s turisty ve skutečnosti potřebují. Vyplynulo to ze studie o pražských taxislužbách za rok 2012. Analýza ukázala, že v metropoli je více než sedm tisíc řidičů, Praze by přitom stačilo asi 2 700 taxikářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V20i56l70i55a17m 50M92l15i89c40h 1391493375648

Když se v Praze uživí tolik taxikářů, ať si klidně jezdí. Ale záhadou je, jak se uživí ty spousty úředníků počítaním taxikářů a novými ekonomickými teoriemi, podle kterých konkurence zvyšuje ceny. Nemají taxikáři náhodou vysoké náklady kvůli úplatkům?

+1/0
14.3.2013 17:07

L35u22k11a76s 80N52o88v24a19k 4989429723408

Ne tacikari maj vysoke naklady kvuli pozadavkum dispecinku...

Leasing cca.10tis mesicne, 10-12tis nafta, 3tis zdr. A soc poj, platba dispecinku 5-8tis. Servis auta, a rezii ridice nepocitam...

0/0
14.3.2013 19:36

R64i25j69a38n28a 64E69g78e67r76e54r94o57v91á 4116460364553

Tak to mají magistrátní úředníci opravdu vážné starosti.

+2/0
14.3.2013 16:52

J82a96r30o82s97l82a30v 15N41o60v46á63k 6217279344443

Pražští úředníci se asi brzy zasadí o změnu ekonomie.Převis nabídky přeci tlačí ceny nahoru!! ;-D

+4/0
14.3.2013 11:39

R38a21d97k41a 16F52u53k79s34o33v75á 9955560147891

Konkurence zvyšuje ceny? Sakra to je nějaká novinka? přepište učebnice ekonomiky!

+3/0
14.3.2013 11:00

P46e98t58r 73B48l47e24c85h19a 4494492502340

Hrdlicka jeden z tech co pomohl dostat taxikarinu tam kde je ted....!Pokud dojede k regulaci poctu vozu doufam ze bude prvnim z tech od kteryho budou ridici utikat.

0/0
14.3.2013 1:49

L85u60k11a69s 61N65o85v70a80k 4989769823728

Vse by vyresila a) deregulace cen

b) jednotna cena na km

Jednotna cena by vyresila problem v dumpingovych cenach dispecinku.

Deregulace by vyresila vse, kazdy se zepta kolik ho bude cesta stat a bud bude souhlasit nebo si mavne na jiny taxi popripade si zavola na dispecink.

A nepiste tu poznamky o cizincich, kazdy se vzdy pta "how much" a bud se mu to zda OK, nebo ne a mavne na jiny.

Jediny co bych pak prisne trestal by bylo nedodrzeni inzerovane ceny.

+1/0
13.3.2013 20:46

L21u17k73a19s 19N38o72v59a75k 4249379603248

Hrdlicka si zas dela PR.

Ze to byl on a dalsi 2dispecinky, ktery svyma cenama totalne znicili taxisluzbu.

V dnesni dobe nabizet cenu 19/17kc km je absolutne prodelecny, ze se k tomu dnes pridavaji dalsi dispecinky, aby pretahli zakazniky se nebudu radsi vyjadrovat.

V praze neni takovy problem s poctem vozu taxi, v realu jich neni 7tis( to je lidi co muzou jezdit), ale registrovanych pocet aut je cca.5tis.Nejvetsi problem je "smluvni preprava osob", kdy ridic nemusi splnovat dohromady nic krom vlastnictvi RP.

Smluvni preprava jsou vozy ktere maji na sobe oznaceni dispecinku pro ktery jezdi, ale nejsou uz oznaceny jako bozy taxi. Priklad dispecinku ktere takove vozy posilaji zakaznikum misto taxiku:

SpeedCars, Taxi Praha, Kuryr taxi, modry andel, TicTack, sedop, profitaxi....a to jsou dispecinky na ktere jsem si ted vzpomel. Techto vozu je minimalne stejne mnozstvi jako vozu TAXI.

0/0
13.3.2013 20:36

P47e23t35r 87P90r65u12s 7297935739312

Previs nabidky tlaci cenu nahoru. ;-D

+7/0
13.3.2013 15:50

J16a43n 89S27a28l64a10k 1806894749359

Urednici si nejspis pripravujou pudu pro nejakou regulaci (likvidaci nepohodlne konkurence), tak musi vymyslet nakou omluvu. Co na tom ze je to nesmysl.

0/0
14.3.2013 10:47

P17e21t10r 39N20e77c73h20a45n72i19c46k28ý 7723456928170

A to má Praha tak vymakanou MHD

0/−1
13.3.2013 15:45

T20o80m53á27š 42Z52e13m74a48n 3545408204245

Po centru a do/z centra ano, ale po okrajích je cestování na hodinu a přitom auto jede třeba jen 10-15 minut. Nemluvě o večerních hodinách.

+2/0
13.3.2013 16:29
Foto

M55i69r48o21s16l24a86v 61S55t33e54i82n38e57r 1965965718533

Sedm tisíc úplatků za štafl je jistě větší balík, než by vyneslo třeba 1400 povolení. Takže bez jakéhokoliv vlivu úředníků, přijímajících pozorné, by těch taxikářů tolik nebylo.

Řešení je nasnadě- povolit dvě, nebo tři taxikářské centrály, přesně omezené počty štaflů, třeba 600 a zvolit jednotné vozidlo, třeba Škoda Rapid v speciální taxikářské barvě- třeba slonová kost. Všechny jiné vozy jsou pak lehko rozeznatelné jako černota.

Vyúčtování jízd by se provádělo v centrále, takže by byly ujeté km a tržba vždy přehledně zaznamenány. Zkrátka Leninovo : důveřuj, ale prověřuj!

Jednotlivé taxikáře nelze dostatečně sledovat- proto musí z Prahy zmizet.EU[>-]

0/−5
13.3.2013 15:42

R82e71n91é 69J19í31š18a 2737687961636

Už jen v tom vašem nápadu vidím minimálně dalších 5 možností, kde se vytvoří nový prostor pro korupci, jelikož někdo nevolený bude o něčem rozhodovat a bez jeho razítka ani nenastartujete. Je mi úzko, že někdo se nepoučí a i přesto, že historie již několikrát ukázala opak, stále strká hlavu do utahující se oprátky a řiká, že to je správná cesta.

+2/0
13.3.2013 15:54

R42o98b30i26n 48I96b17l65e31r 2153556645563

Analýza ukázala, že v metropoli je více než sedm tisíc řidičů, Praze by přitom stačilo asi 2 700 taxikářů.K tomuto výčtu je potřeba ještě přičíst ty co jezdí jako taxikáři a nemají k tomu žádné povolení a ani vhodný vůz.

0/0
13.3.2013 15:26

P97e43t14r 93R15y77c75h10t57a48r 3323854603277

V parizske oblasti je 17 tisic taxiku na 11 milionu obyvatel, v Londyne 14. Na Prahu by 3 tisice bohate stacili.

0/0
13.3.2013 15:28

R41e54n89é 96J83í11š21a 2827177401576

Jenže Pražáci se radši svezou, než Arabové a Alžiřani, co žijí v Londýně.

+1/0
13.3.2013 15:31

P98e64t87r 60R65y46c15h61t32a73r 3693744903857

Napriklad v parizske oblasti je denni prumer pocitany na rok 300 tisic jizd denne. Myslim, ze by v Praze kazdy taxikar zaviskal, kdyby mel 13 - 15 jizd denne.

0/0
13.3.2013 15:35

J94a31r84o60s97l40a87v 79B14r33ü75m25m57e80r 7554853596

Možná, ale nechte to na těch taxikářích!

+3/0
13.3.2013 15:31

P78e21t22r 95R81y85c79h97t94a37r 3713794973217

V soucasne dobe to v Praze neni na taxikarich, ale na par spolecnostech, kteri je drou z kuze.

+1/0
13.3.2013 15:33

J87a79r36o32s19l98a69v 28B59r63ü84m50m87e34r 7164453246

Mohou jezdit i sami, je to jen na nich. Dokonce i já mám taxikářskou licenci, a to nemám řidičák, musím ji jít zrušit, když už ji nepoužívám a táta už nejezdí.

0/0
13.3.2013 15:35

P72e21t43r 16R82y18c87h78t22a60r 3893844753617

Ji neruste a nechte si ji, jednou se budou licence, stejne jako jinde v Evrope prodavat. V Parizi se pred 50 lety licence rusili, pak zavedli numerus closus a ted stoji licence 240 tisic eura a cekaci doba na koupeni volne je ted kolem dvou let.

+3/0
13.3.2013 15:40

R95a26d46e91k 74S59t37r86n62a86d 9591604571210

Kdyby se v Speed Cars aspon chovali tak, jak hlasaji. Pred rokem me jejich ridic zavolany pres dispecink vratil na mensi bankovku, nez kterou jsem mu platil. Kdyz jsem pak volal na dispecink, rekli mi, ze to je problem mezi mnou a ridicem, ze on pro ne jezdi na zivnostak.

0/−1
13.3.2013 15:26

Ř40e96h55o90ř 58V23l98a67s64á14k 2154704471526

Bylo by možné ten mechanismus, proč má být větší konkurence problém, rozvést?

+5/0
13.3.2013 15:25

T96o48m79á43š 83Z12e87m33a51n 3415408854855

To je snadné, magistrát chce větší regulaci z které plyne i více úplatků.

+1/0
13.3.2013 16:28

R84e58n55é 55J31í59š76a 2477247151976

Pokud se uživí a nefixlují, tak at jich je třeba milion. Nebo zase chce někdo vytvořit totalitní zákon, jen proto, aby mu jeho firma pořádně sypala a nikdo jí neohrožoval?

+4/0
13.3.2013 15:23

P35a61v62e37l 61M41o86r14a21v83e89c 3242179252768

Ano, chce, zde na diskuzi minimálně Petr Rychtar pod vámi:)

0/0
13.3.2013 15:37

P55e32t17r 54R23y59c72h37t23a19r 3183584823207

Jako v kazde metropoli by mel existovat na taxikarske sluzby "numerus closus". Licence by se meli kupovat a prodavat. Prazska oblast by mela byt rozdelena do tri oblasti, hyper cenrum, Praha a okolni obce a tim padem vytvoreny tri ruzne tarify A.B.C, ktere by se aplikovali na vsechny drzitele licenci. Stari auta by melo byt limitovano na pet let. Mela by byt zrizena taxikarska policie, ktera kontroluje drzitele licenci a za jakekoli poruseni reglementace by mela byt tucna pokuta. To jen pro zacatek.

0/−7
13.3.2013 15:17

P70a15v81e42l 80M18o31r49a60v71e20c 3542369732118

Jasně, co nejvíce regulace, co nejvíce dozorujících orgánů kteří můžou řidiče buzerovat a případně za tučný bakšiš je nechat být. Vivat korupce!

+3/0
13.3.2013 15:24

P94e43t48r 39R53y14c53h40t68a91r 3473614343487

Problemem je, ze to takhle funguje vsude od Prahy na zapad a od Prahy na vychod je dzungle. Je to jeden z duvodu, proc vetsina cestovek nedoporucuje turistum v Praze do taxiku vlezt.

0/−2
13.3.2013 15:27

J27a52r81o13s93l50a78v 17B80r35ü17m55m15e71r 7444443676

Proto jde Západ do pr... a východ roste soudruhu.

+3/−1
13.3.2013 15:33

P32e98t35r 27R74y69c28h38t15a26r 3733224503427

Ja od zacatku pisi o taxisluzbe, ne o tom, ze na vychode postavili stovky montaznich hal, ktere se po zvyseni platu posunou opet o stovky kilomentru smerem na vychod.

0/0
13.3.2013 15:38

P55a95v10e42l 28M37o50r42a32v31e87c 3622229322978

Už jinde jsem vám psal že toto není argument, resp. důkaz toho že to vyřeší daný problém.

0/0
13.3.2013 15:36

P97e81t94r 34R33y25c62h97t31a51r 3823634743877

Dany problem se ale vyresit musi a to, co jsem popsal vyse zabralo vsude.

0/0
13.3.2013 15:50

P34a15v93e39l 91M60o58r15a38v26e17c 3272899762148

Odkud víte že "to, co jsem popsal vyse zabralo vsude."? Vy pouze vidíte výsledný stav.

Nemůže ta velká nepostivost zde spíše způsobena mentalitou (každého okrást), nedostatečnou kontrolou (nejsou odebírána oprávnění na taxislužbu po prohřešcích) apod. což na západ od nás funguje?

0/0
13.3.2013 15:53

P38e22t56r 94R40y17c44h77t87a27r 3273924963787

Na to, aby kontrola byla funkcni je treba stejna, jednoducha pravidla pro vsechny. Taxiky me zivi v Parizi skoro 35 let.

0/0
13.3.2013 16:02

P89a44v72e75l 54M97o26r92a32v29e70c 3482929522788

Ano, jednoduchá. Bez zavádění cen, obvodů, podmínky na jánevímco..

0/0
13.3.2013 16:03

P27e15t34r 85R93y91c39h35t68a43r 3793884363167

Na zavedeni vyse psaneho by vydelali jak klienti, tak i taxikari. Zaplakalo by mozna dveste ci trista profesionalnich podvodniku.

0/0
13.3.2013 16:15

Ř22e73h67o61ř 36V47l80a43s51á44k 2774874451886

Ve Vašem plameném projevu mi schází dvě informace: 1) Jaké problémy mají ta navrhovaná opatření řešit 2) Jak a proč myslíte, že se jim to povede.

+1/0
13.3.2013 15:26

P36e34t91r 23R90y98c70h21t92a16r 3123854603197

Ad 2/ Ze se to prodari neverim, jelikoz je Praha prolezla korupci.

Ad 1/ Tato opatreni by resila spoustu problemu a hlavne vyresila spoustu problemu v mnoha metropolich. Omezenim poctu by se taxikari bez problemu uzivili bez okradani a na ty, kteri by se o to pokouseli by drive ci pozdeji doslo a o licenci by prisli. Profese by se vycistila.

0/0
13.3.2013 15:32

J14a41r73o18s88l86a20v 55B12r86ü66m14m96e82r 7634883176

čím menší konkurence, tím více okrádání. Nejvíc taxikáři kradli, když jich bylo málo. Prostě se a) domluvili, b) nebyla alternativa.

0/0
13.3.2013 15:34

J16a56n 49L97u44k51á65š 7967373453102

To se mylite, jel jste nekdy taxikem v zahranici (Myslim v civilizovane zemi.)?

Cizinec je zvykly, ze na letisti jsou taxici kontrolovani a nemuze se mu stat, ze by dostal pofiderni taxi, ktere ho oskube. (Napr. na NY-Laguardia mi dispecer dal papirek, kam napsal odhadovanou cenu (rozpeti) a cislo kam volat, pokud cena nesedi.)

V Praze cizince uz v hale odchytavaji 99-kovi taxikari a jeste vypadaji jako ti doporucovani letistem. Uz pred clem jsou vsude cedule, ze AAA radio taxi je doporucena sluzba. Akoratze AAA s.r.o. (99) vypada desne podobne ...

0/0
13.3.2013 16:29

Č80e60s58t49m86í71r 39P19r70o69c97h57á78z80k31a 8148560868111

Typoval bych , že většina přes to pere jen špinavý peníze .

0/0
13.3.2013 15:14
Foto

H86o56n13z98a 95P39r20o20v69a89z17n20í60k 8518191737517

Tip x Typ

+2/0
13.3.2013 15:24

Č38e26s27t35m53í54r 28P47r17o97c70h26á23z46k19a 8208350578531

Děkuji za upozornění . Nebo má Váš příspěvek něco naznačovat ?

0/0
13.3.2013 15:37

J77a61n 61K20o75m61á68r28e62k 5585478169683

co budou regulovat? dokud se uživěj... čili neviditelná ruka trhu

+4/0
13.3.2013 15:11

P39e69t75r 42N12e84s61v87a40d48b92a 2564525976109

Objev roku! Taxislužba se měla regulovat už dávno! Dovolit max. velkým firmám. . Na to že i na ulici stopnu nebo na štaflu sednu již kašlu. Po té co mi s IP Pavlova na Opatov ospalej děda řekl že to bude tak za 1200,- Od té doby jezdím pouze s takovou kde mi na dispečinku řeknou předem kolik mě cesta bude stát.

+2/−8
13.3.2013 15:01

T35o92m65á95š 88Z75e16m50a72n 3835358644875

Vidíte, poradil jste si sám, a nebylo potřeba to regulovat ouředně.

+12/−2
13.3.2013 15:05

J69a91n 12C19h42o69b78o50t 5582254508911

To je jako sdelit malem-obeti prepadeni "Vidite, utekla jste, slecinko, tak jakepak copak, ze tu neni bezpecno" 8-o

0/−4
13.3.2013 15:10

A10n73t78o37n67í22n 75K64o58n21e22č13n21ý 1890107334296

Trestný čin je jedna věc. Cena snad trochu jiná.

Ale sockomunismus dosahuje blaha všeobecnou regulací všeho.

Jediná chyba je praxe, že se ukáže, že to vede jenom do ....

+1/0
13.3.2013 15:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.