Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha má minimálně dvakrát víc taxikářů, než potřebuje, tvrdí magistrát

V hlavním městě nabízí své služby více taxikářů, než kolik Pražané spolu s turisty ve skutečnosti potřebují. Vyplynulo to ze studie o pražských taxislužbách za rok 2012. Analýza ukázala, že v metropoli je více než sedm tisíc řidičů, Praze by přitom stačilo asi 2 700 taxikářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V47i31l35i34a79m 21M94l30i23c93h 1741573915858

Když se v Praze uživí tolik taxikářů, ať si klidně jezdí. Ale záhadou je, jak se uživí ty spousty úředníků počítaním taxikářů a novými ekonomickými teoriemi, podle kterých konkurence zvyšuje ceny. Nemají taxikáři náhodou vysoké náklady kvůli úplatkům?

+1/0
14.3.2013 17:07

L64u77k51a35s 22N76o87v39a84k 4879609493648

Ne tacikari maj vysoke naklady kvuli pozadavkum dispecinku...

Leasing cca.10tis mesicne, 10-12tis nafta, 3tis zdr. A soc poj, platba dispecinku 5-8tis. Servis auta, a rezii ridice nepocitam...

0/0
14.3.2013 19:36

R29i53j48a22n84a 88E31g69e69r46e24r85o91v84á 4626620394743

Tak to mají magistrátní úředníci opravdu vážné starosti.

+2/0
14.3.2013 16:52

J22a22r15o98s48l51a40v 42N28o77v85á21k 6937319724593

Pražští úředníci se asi brzy zasadí o změnu ekonomie.Převis nabídky přeci tlačí ceny nahoru!! ;-D

+4/0
14.3.2013 11:39

R52a56d59k71a 10F10u11k24s22o59v10á 9645820397451

Konkurence zvyšuje ceny? Sakra to je nějaká novinka? přepište učebnice ekonomiky!

+3/0
14.3.2013 11:00

P46e29t16r 45B35l12e18c58h27a 4494352452740

Hrdlicka jeden z tech co pomohl dostat taxikarinu tam kde je ted....!Pokud dojede k regulaci poctu vozu doufam ze bude prvnim z tech od kteryho budou ridici utikat.

0/0
14.3.2013 1:49

L20u96k46a24s 83N76o72v13a62k 4749919813758

Vse by vyresila a) deregulace cen

b) jednotna cena na km

Jednotna cena by vyresila problem v dumpingovych cenach dispecinku.

Deregulace by vyresila vse, kazdy se zepta kolik ho bude cesta stat a bud bude souhlasit nebo si mavne na jiny taxi popripade si zavola na dispecink.

A nepiste tu poznamky o cizincich, kazdy se vzdy pta "how much" a bud se mu to zda OK, nebo ne a mavne na jiny.

Jediny co bych pak prisne trestal by bylo nedodrzeni inzerovane ceny.

+1/0
13.3.2013 20:46

L68u78k41a15s 15N39o20v29a68k 4719689843978

Hrdlicka si zas dela PR.

Ze to byl on a dalsi 2dispecinky, ktery svyma cenama totalne znicili taxisluzbu.

V dnesni dobe nabizet cenu 19/17kc km je absolutne prodelecny, ze se k tomu dnes pridavaji dalsi dispecinky, aby pretahli zakazniky se nebudu radsi vyjadrovat.

V praze neni takovy problem s poctem vozu taxi, v realu jich neni 7tis( to je lidi co muzou jezdit), ale registrovanych pocet aut je cca.5tis.Nejvetsi problem je "smluvni preprava osob", kdy ridic nemusi splnovat dohromady nic krom vlastnictvi RP.

Smluvni preprava jsou vozy ktere maji na sobe oznaceni dispecinku pro ktery jezdi, ale nejsou uz oznaceny jako bozy taxi. Priklad dispecinku ktere takove vozy posilaji zakaznikum misto taxiku:

SpeedCars, Taxi Praha, Kuryr taxi, modry andel, TicTack, sedop, profitaxi....a to jsou dispecinky na ktere jsem si ted vzpomel. Techto vozu je minimalne stejne mnozstvi jako vozu TAXI.

0/0
13.3.2013 20:36

P49e55t20r 45P86r33u37s 7977615479672

Previs nabidky tlaci cenu nahoru. ;-D

+7/0
13.3.2013 15:50

J27a87n 24S60a14l41a24k 1766354169439

Urednici si nejspis pripravujou pudu pro nejakou regulaci (likvidaci nepohodlne konkurence), tak musi vymyslet nakou omluvu. Co na tom ze je to nesmysl.

0/0
14.3.2013 10:47

P46e88t41r 50N84e89c64h73a19n22i85c85k24ý 7353456448850

A to má Praha tak vymakanou MHD

0/−1
13.3.2013 15:45

T77o31m71á37š 63Z64e78m97a94n 3735398364305

Po centru a do/z centra ano, ale po okrajích je cestování na hodinu a přitom auto jede třeba jen 10-15 minut. Nemluvě o večerních hodinách.

+2/0
13.3.2013 16:29
Foto

M83i94r43o75s45l96a58v 10S18t12e61i26n60e88r 6958254853965

Sedm tisíc úplatků za štafl je jistě větší balík, než by vyneslo třeba 1400 povolení. Takže bez jakéhokoliv vlivu úředníků, přijímajících pozorné, by těch taxikářů tolik nebylo.

Řešení je nasnadě- povolit dvě, nebo tři taxikářské centrály, přesně omezené počty štaflů, třeba 600 a zvolit jednotné vozidlo, třeba Škoda Rapid v speciální taxikářské barvě- třeba slonová kost. Všechny jiné vozy jsou pak lehko rozeznatelné jako černota.

Vyúčtování jízd by se provádělo v centrále, takže by byly ujeté km a tržba vždy přehledně zaznamenány. Zkrátka Leninovo : důveřuj, ale prověřuj!

Jednotlivé taxikáře nelze dostatečně sledovat- proto musí z Prahy zmizet.EU[>-]

0/−5
13.3.2013 15:42

R48e61n26é 80J61í75š17a 2257157451176

Už jen v tom vašem nápadu vidím minimálně dalších 5 možností, kde se vytvoří nový prostor pro korupci, jelikož někdo nevolený bude o něčem rozhodovat a bez jeho razítka ani nenastartujete. Je mi úzko, že někdo se nepoučí a i přesto, že historie již několikrát ukázala opak, stále strká hlavu do utahující se oprátky a řiká, že to je správná cesta.

+2/0
13.3.2013 15:54

R18o53b66i24n 19I14b83l33e97r 2733556485693

Analýza ukázala, že v metropoli je více než sedm tisíc řidičů, Praze by přitom stačilo asi 2 700 taxikářů.K tomuto výčtu je potřeba ještě přičíst ty co jezdí jako taxikáři a nemají k tomu žádné povolení a ani vhodný vůz.

0/0
13.3.2013 15:26

P90e34t33r 74R47y82c27h32t87a57r 3333904233747

V parizske oblasti je 17 tisic taxiku na 11 milionu obyvatel, v Londyne 14. Na Prahu by 3 tisice bohate stacili.

0/0
13.3.2013 15:28

R50e75n60é 36J92í73š75a 2207377161766

Jenže Pražáci se radši svezou, než Arabové a Alžiřani, co žijí v Londýně.

+1/0
13.3.2013 15:31

P89e97t71r 91R21y58c64h43t92a91r 3143514253127

Napriklad v parizske oblasti je denni prumer pocitany na rok 300 tisic jizd denne. Myslim, ze by v Praze kazdy taxikar zaviskal, kdyby mel 13 - 15 jizd denne.

0/0
13.3.2013 15:35

J93a40r56o27s73l49a42v 93B56r27ü30m82m57e76r 7774793746

Možná, ale nechte to na těch taxikářích!

+3/0
13.3.2013 15:31

P41e53t90r 23R79y71c55h92t95a82r 3273324123217

V soucasne dobe to v Praze neni na taxikarich, ale na par spolecnostech, kteri je drou z kuze.

+1/0
13.3.2013 15:33

J93a98r27o58s88l54a58v 10B22r27ü95m34m78e15r 7734303236

Mohou jezdit i sami, je to jen na nich. Dokonce i já mám taxikářskou licenci, a to nemám řidičák, musím ji jít zrušit, když už ji nepoužívám a táta už nejezdí.

0/0
13.3.2013 15:35

P29e57t58r 29R29y22c71h38t45a33r 3743314823147

Ji neruste a nechte si ji, jednou se budou licence, stejne jako jinde v Evrope prodavat. V Parizi se pred 50 lety licence rusili, pak zavedli numerus closus a ted stoji licence 240 tisic eura a cekaci doba na koupeni volne je ted kolem dvou let.

+3/0
13.3.2013 15:40

R12a68d30e69k 39S79t53r10n68a93d 9201394701640

Kdyby se v Speed Cars aspon chovali tak, jak hlasaji. Pred rokem me jejich ridic zavolany pres dispecink vratil na mensi bankovku, nez kterou jsem mu platil. Kdyz jsem pak volal na dispecink, rekli mi, ze to je problem mezi mnou a ridicem, ze on pro ne jezdi na zivnostak.

0/−1
13.3.2013 15:26

Ř52e36h79o34ř 53V81l98a36s88á20k 2934254891676

Bylo by možné ten mechanismus, proč má být větší konkurence problém, rozvést?

+5/0
13.3.2013 15:25

T83o28m29á68š 27Z37e39m68a74n 3135648914765

To je snadné, magistrát chce větší regulaci z které plyne i více úplatků.

+1/0
13.3.2013 16:28

R31e77n94é 74J40í71š11a 2557237791156

Pokud se uživí a nefixlují, tak at jich je třeba milion. Nebo zase chce někdo vytvořit totalitní zákon, jen proto, aby mu jeho firma pořádně sypala a nikdo jí neohrožoval?

+4/0
13.3.2013 15:23

P92a46v27e49l 11M11o21r52a23v41e93c 3902559472928

Ano, chce, zde na diskuzi minimálně Petr Rychtar pod vámi:)

0/0
13.3.2013 15:37

P42e53t56r 60R49y61c52h35t85a55r 3823264573977

Jako v kazde metropoli by mel existovat na taxikarske sluzby "numerus closus". Licence by se meli kupovat a prodavat. Prazska oblast by mela byt rozdelena do tri oblasti, hyper cenrum, Praha a okolni obce a tim padem vytvoreny tri ruzne tarify A.B.C, ktere by se aplikovali na vsechny drzitele licenci. Stari auta by melo byt limitovano na pet let. Mela by byt zrizena taxikarska policie, ktera kontroluje drzitele licenci a za jakekoli poruseni reglementace by mela byt tucna pokuta. To jen pro zacatek.

0/−7
13.3.2013 15:17

P49a66v82e17l 75M55o85r42a48v22e36c 3192319482298

Jasně, co nejvíce regulace, co nejvíce dozorujících orgánů kteří můžou řidiče buzerovat a případně za tučný bakšiš je nechat být. Vivat korupce!

+3/0
13.3.2013 15:24

P69e38t43r 31R15y85c54h72t95a32r 3173524783447

Problemem je, ze to takhle funguje vsude od Prahy na zapad a od Prahy na vychod je dzungle. Je to jeden z duvodu, proc vetsina cestovek nedoporucuje turistum v Praze do taxiku vlezt.

0/−2
13.3.2013 15:27

J42a34r54o35s19l73a28v 66B80r33ü98m72m72e25r 7234393436

Proto jde Západ do pr... a východ roste soudruhu.

+3/−1
13.3.2013 15:33

P74e97t61r 88R33y74c73h77t62a17r 3413374803657

Ja od zacatku pisi o taxisluzbe, ne o tom, ze na vychode postavili stovky montaznich hal, ktere se po zvyseni platu posunou opet o stovky kilomentru smerem na vychod.

0/0
13.3.2013 15:38

P80a66v75e67l 88M37o45r58a33v16e40c 3932679332528

Už jinde jsem vám psal že toto není argument, resp. důkaz toho že to vyřeší daný problém.

0/0
13.3.2013 15:36

P96e31t96r 32R54y54c45h47t17a61r 3683734683437

Dany problem se ale vyresit musi a to, co jsem popsal vyse zabralo vsude.

0/0
13.3.2013 15:50

P16a38v38e44l 73M75o66r41a30v55e15c 3892779752648

Odkud víte že "to, co jsem popsal vyse zabralo vsude."? Vy pouze vidíte výsledný stav.

Nemůže ta velká nepostivost zde spíše způsobena mentalitou (každého okrást), nedostatečnou kontrolou (nejsou odebírána oprávnění na taxislužbu po prohřešcích) apod. což na západ od nás funguje?

0/0
13.3.2013 15:53

P66e77t30r 37R40y55c55h72t63a22r 3323744383467

Na to, aby kontrola byla funkcni je treba stejna, jednoducha pravidla pro vsechny. Taxiky me zivi v Parizi skoro 35 let.

0/0
13.3.2013 16:02

P32a25v61e78l 27M12o59r35a13v88e57c 3872399522768

Ano, jednoduchá. Bez zavádění cen, obvodů, podmínky na jánevímco..

0/0
13.3.2013 16:03

P93e24t98r 88R73y53c49h45t97a40r 3953824223767

Na zavedeni vyse psaneho by vydelali jak klienti, tak i taxikari. Zaplakalo by mozna dveste ci trista profesionalnich podvodniku.

0/0
13.3.2013 16:15

Ř65e55h72o16ř 15V27l65a57s12á47k 2334874721636

Ve Vašem plameném projevu mi schází dvě informace: 1) Jaké problémy mají ta navrhovaná opatření řešit 2) Jak a proč myslíte, že se jim to povede.

+1/0
13.3.2013 15:26

P48e65t11r 16R36y64c80h35t90a25r 3693654693877

Ad 2/ Ze se to prodari neverim, jelikoz je Praha prolezla korupci.

Ad 1/ Tato opatreni by resila spoustu problemu a hlavne vyresila spoustu problemu v mnoha metropolich. Omezenim poctu by se taxikari bez problemu uzivili bez okradani a na ty, kteri by se o to pokouseli by drive ci pozdeji doslo a o licenci by prisli. Profese by se vycistila.

0/0
13.3.2013 15:32

J71a21r84o93s77l10a50v 33B98r66ü88m55m55e58r 7964823476

čím menší konkurence, tím více okrádání. Nejvíc taxikáři kradli, když jich bylo málo. Prostě se a) domluvili, b) nebyla alternativa.

0/0
13.3.2013 15:34

J87a67n 19L17u24k36á27š 7527883933432

To se mylite, jel jste nekdy taxikem v zahranici (Myslim v civilizovane zemi.)?

Cizinec je zvykly, ze na letisti jsou taxici kontrolovani a nemuze se mu stat, ze by dostal pofiderni taxi, ktere ho oskube. (Napr. na NY-Laguardia mi dispecer dal papirek, kam napsal odhadovanou cenu (rozpeti) a cislo kam volat, pokud cena nesedi.)

V Praze cizince uz v hale odchytavaji 99-kovi taxikari a jeste vypadaji jako ti doporucovani letistem. Uz pred clem jsou vsude cedule, ze AAA radio taxi je doporucena sluzba. Akoratze AAA s.r.o. (99) vypada desne podobne ...

0/0
13.3.2013 16:29

Č78e54s96t69m89í66r 49P83r31o89c39h83á44z30k40a 8108200438511

Typoval bych , že většina přes to pere jen špinavý peníze .

0/0
13.3.2013 15:14
Foto

H56o55n26z89a 44P58r29o43v82a28z54n42í45k 8418591217367

Tip x Typ

+2/0
13.3.2013 15:24

Č74e49s30t97m81í47r 16P24r24o52c27h55á89z35k75a 8798250118491

Děkuji za upozornění . Nebo má Váš příspěvek něco naznačovat ?

0/0
13.3.2013 15:37

J34a21n 60K37o40m55á22r19e80k 5695418119953

co budou regulovat? dokud se uživěj... čili neviditelná ruka trhu

+4/0
13.3.2013 15:11

P23e26t85r 66N25e95s65v29a49d19b29a 2574795196719

Objev roku! Taxislužba se měla regulovat už dávno! Dovolit max. velkým firmám. . Na to že i na ulici stopnu nebo na štaflu sednu již kašlu. Po té co mi s IP Pavlova na Opatov ospalej děda řekl že to bude tak za 1200,- Od té doby jezdím pouze s takovou kde mi na dispečinku řeknou předem kolik mě cesta bude stát.

+2/−8
13.3.2013 15:01

T66o26m12á89š 28Z49e39m66a42n 3485338834655

Vidíte, poradil jste si sám, a nebylo potřeba to regulovat ouředně.

+12/−2
13.3.2013 15:05

J60a48n 97C28h85o96b15o79t 5162284988161

To je jako sdelit malem-obeti prepadeni "Vidite, utekla jste, slecinko, tak jakepak copak, ze tu neni bezpecno" 8-o

0/−4
13.3.2013 15:10

A38n81t17o18n70í19n 89K25o55n76e42č46n57ý 1440457734276

Trestný čin je jedna věc. Cena snad trochu jiná.

Ale sockomunismus dosahuje blaha všeobecnou regulací všeho.

Jediná chyba je praxe, že se ukáže, že to vede jenom do ....

+1/0
13.3.2013 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.