- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když se v Praze uživí tolik taxikářů, ať si klidně jezdí. Ale záhadou je, jak se uživí ty spousty úředníků počítaním taxikářů a novými ekonomickými teoriemi, podle kterých konkurence zvyšuje ceny. Nemají taxikáři náhodou vysoké náklady kvůli úplatkům?
Ne tacikari maj vysoke naklady kvuli pozadavkum dispecinku...
Leasing cca.10tis mesicne, 10-12tis nafta, 3tis zdr. A soc poj, platba dispecinku 5-8tis. Servis auta, a rezii ridice nepocitam...
Tak to mají magistrátní úředníci opravdu vážné starosti.
Pražští úředníci se asi brzy zasadí o změnu ekonomie.Převis nabídky přeci tlačí ceny nahoru
Konkurence zvyšuje ceny? Sakra to je nějaká novinka? přepište učebnice ekonomiky
Hrdlicka jeden z tech co pomohl dostat taxikarinu tam kde je ted....!Pokud dojede k regulaci poctu vozu doufam ze bude prvnim z tech od kteryho budou ridici utikat.
Vse by vyresila a) deregulace cen
b) jednotna cena na km
Jednotna cena by vyresila problem v dumpingovych cenach dispecinku.
Deregulace by vyresila vse, kazdy se zepta kolik ho bude cesta stat a bud bude souhlasit nebo si mavne na jiny taxi popripade si zavola na dispecink.
A nepiste tu poznamky o cizincich, kazdy se vzdy pta "how much" a bud se mu to zda OK, nebo ne a mavne na jiny.
Jediny co bych pak prisne trestal by bylo nedodrzeni inzerovane ceny.
Hrdlicka si zas dela PR.
Ze to byl on a dalsi 2dispecinky, ktery svyma cenama totalne znicili taxisluzbu.
V dnesni dobe nabizet cenu 19/17kc km je absolutne prodelecny, ze se k tomu dnes pridavaji dalsi dispecinky, aby pretahli zakazniky se nebudu radsi vyjadrovat.
V praze neni takovy problem s poctem vozu taxi, v realu jich neni 7tis( to je lidi co muzou jezdit), ale registrovanych pocet aut je cca.5tis.Nejvetsi problem je "smluvni preprava osob", kdy ridic nemusi splnovat dohromady nic krom vlastnictvi RP.
Smluvni preprava jsou vozy ktere maji na sobe oznaceni dispecinku pro ktery jezdi, ale nejsou uz oznaceny jako bozy taxi. Priklad dispecinku ktere takove vozy posilaji zakaznikum misto taxiku:
SpeedCars, Taxi Praha, Kuryr taxi, modry andel, TicTack, sedop, profitaxi....a to jsou dispecinky na ktere jsem si ted vzpomel. Techto vozu je minimalne stejne mnozstvi jako vozu TAXI.
Urednici si nejspis pripravujou pudu pro nejakou regulaci (likvidaci nepohodlne konkurence), tak musi vymyslet nakou omluvu. Co na tom ze je to nesmysl.
A to má Praha tak vymakanou MHD
Po centru a do/z centra ano, ale po okrajích je cestování na hodinu a přitom auto jede třeba jen 10-15 minut. Nemluvě o večerních hodinách.
Sedm tisíc úplatků za štafl je jistě větší balík, než by vyneslo třeba 1400 povolení. Takže bez jakéhokoliv vlivu úředníků, přijímajících pozorné, by těch taxikářů tolik nebylo.
Řešení je nasnadě- povolit dvě, nebo tři taxikářské centrály, přesně omezené počty štaflů, třeba 600 a zvolit jednotné vozidlo, třeba Škoda Rapid v speciální taxikářské barvě- třeba slonová kost. Všechny jiné vozy jsou pak lehko rozeznatelné jako černota.
Vyúčtování jízd by se provádělo v centrále, takže by byly ujeté km a tržba vždy přehledně zaznamenány. Zkrátka Leninovo : důveřuj, ale prověřuj!
Jednotlivé taxikáře nelze dostatečně sledovat- proto musí z Prahy zmizet.
Už jen v tom vašem nápadu vidím minimálně dalších 5 možností, kde se vytvoří nový prostor pro korupci, jelikož někdo nevolený bude o něčem rozhodovat a bez jeho razítka ani nenastartujete. Je mi úzko, že někdo se nepoučí a i přesto, že historie již několikrát ukázala opak, stále strká hlavu do utahující se oprátky a řiká, že to je správná cesta.