Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje týden nepojedou mezi pražským Smíchovem a Barrandovem

V pondělí začne týdenní výluka tramvajového provozu mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Sídliště Barrandov v Praze 5. Důvodem je plánovaná rekonstrukce tramvajové tratě. Provoz bude přerušen v obou směrech do soboty 23. března. Cestující budou vozit náhradní autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R86u33d35a 55S77l84a56v59í65k 5173518646431

Čím to, že na tratích postavených po roce 1989 se každé dva roky musí dělat rekonstrukce?

0/−1
15.3.2013 11:59

M47i29c47h77a69l 24P43a26v28l47á18t 9563913264799

Asi nejsou tak uvedomele, neb neprosly politickym skolenim. :o)

+3/0
15.3.2013 12:28

Z21b62y28n91ě33k 87M77e67z16e40r27a 7361517316

...to mi připomíná tramvajovou trať Bráník- Modřany. To je horor dodnes.

+1/0
15.3.2013 15:07

Z33b42y39n58ě61k 37M47e19z78e68r23a 7961677856

"Ani s kvalitou stavby to nebylo příliš v pořádku. Zkušební provoz byl stanoven do 31. srpna 1996. Z důvodu značné nestability tramvajové tratě a neustále se objevujících závad, které bránily plynulému provozu byl zkušební provoz prodloužen do 31. prosince 1997. Ani jeho vyhodnocení nepřineslo uspokojivé výsledky a bylo proto rozhodnuto o jeho dalším prodloužení až do 31. srpna 1998. K tomuto datu bylo provedeno další posouzení stavu tratě, po němž bylo konstatováno, že je možné trať uvést do trvalého provozu při dodržení některých omezujících podmínek. V jejich rámci došlo ke kotvení pražců v nestabilních obloucích, navařování bočně ojetých kolejnic v celkové délce přesahující 1 kilometr, zrušení bezstykových kolejnic u oblouků menších poloměrů a ke strojnímu podbití a směrovému vyrovnání celé trati. Následně bylo Dopravním podnikem hl. m. Prahy, a.s. objednáno celkové posouzení tramvajové trati u Českého vysokého učení technického. Ze závěrů vyplynulo, že některé úseky trati naprosto nevyhovují podmínkám státních norem z hlediska geometrické polohy, stability koleje, podmínkám pro bezstykovou kolej, dilatačních zařízení a návrhové rychlosti. Následně proto došlo v roce 1999 k takřka dvouměsíční výluce tramvajového provozu, v jejímž rámci byla celá trať nově podbita, v obloucích bylo umístěno 1050 kusů kotev pražců, vyměněno bylo 850 metrů kolejnic, dalších 680 metrů bylo nově navařeno a 4 kilometry kolejnic byly znovu zbroušeny. Rekonstrukce přinesla i výměnu a osazení 54 kusů dilatací. Teprve poté byla trať shledána v uspokojivém stavu a došlo i ke svěšení až neskutečného množství značek, omezujících rychlost na této "rychlodrážní" tramvajové trati." Zdroj: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041603

+1/0
15.3.2013 15:13
Foto

M26a97r84t68i75n 47Š13u88b59r40t 1555691604415

Na tratích typu Krejcárek (1990) a Barrandov (2003) se maximálně každý rok dělá údržba, ne rekonstrukce. A to v řádu dnů. Podbije se trať, případně vymění pár kolejnic na pražcích. Dokonce na Barrandově často není ani to. Výjimkou byly Modřany, tam se předloni využilo výměny a dlouhé uzavírky celé trati na Podolském nábřeží a vyměnily se delší úseky za Černým koněm a u Polikliniky Modřany. Pokud mluvíte o následující výluce, trať se zavírá nikoli kvůli nové trati na Barrandov, ale kvůli úseku v Nádražní a zejména mostu přes trať na Zlíchově, který bohužel je daleko starší a na panelech BKV. Roky se s nadějí čekalo na novou zástavbu okolo Lihovaru, ale ta furt nepřichází, takže se trať bude ještě pár let flikovat v podobě současných panelů během výluk, jako je tato. Nebo se udělá pořádně jen nějaký kousek, který je na tom nejhůř, a který třeba není v rozporu s nějakým výhledovým záměrem apod. Ano, není to ideální, ale ve výhledu se tam celá ulice má přestavovat + navazovat také snad na Dvorecký most a nová trať se tam zatím dělat v původní stopě nevyplatí.

+4/0
15.3.2013 15:12

D46a52n87i91e93l 22S24o75b27o43t63a 9519734526480

Dříve bude mít Praha dvojnásobek tras metra než se postaví Dvorecký most ;-D

+1/0
15.3.2013 15:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.