Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový Trojský most v Praze se poprvé postavil na vlastní „nohy“

Stavbaři spustili poslední hydraulické lisy na provizorních podpěrách, které dosud podpíraly nový most přes Vltavu v Praze. Už se spoléhá jen na své vlastní "nohy" - holešovickou opěru a trojský pilíř. Metrostavu zbývá dodělat povrchy či zábradlí, na konci roku začnou po mostě jezdit tramvaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12a44r81t20i60n 16K25o20p58e21c57k90ý 3888107559744

Takže "zbývá dodělat povrchy a zábradlí", což se povede do "konce letošního roku". Laik žasně, odborník se diví. Běžně je to u jediného mostu práce maximálně na dva měsíce, spíše na jeden.

0/−1
19.4.2013 10:42

M64i61c97h27a49l 25M26i42l33l71e46r 9856662379962

chytry most, i vlastni nohy ma!

0/0
25.3.2013 7:14

L45e89n64k50a 97Z83i33m43o77v49á 8810583210777

Takže ty "nožky" co teď jsou pod mostem, tam ve finále nebudou a celý most bude stát jen na souši a ve vodě nic? Pro mě (technického antitalenta) to vypadá skoro jako zázrak:)

+1/0
22.3.2013 12:36

R51o94b76i71n 46M43a40n65a 6757150687

Ten most, pokud se nemýlím, laicky řečeno nese ten oblouk, proto tam nejsou třeba pilíře....

+5/0
22.3.2013 15:19
Foto

L20u19b73o74š 49M87o22t23l 9305910507903

Bydlel jsem v kolejích 17. listopadu v Pátkově 3, v těsné blízkosti mostu, 5 let a v podstatě každý rok jsem se tam vracel (jako Plzeňák nebo Čechoameričan), dívat se, co je nového. Ale ten most mně úplně unikl!  Taková zajímavá stavba...

0/−1
21.3.2013 18:23
Foto

L25u31b41o86š 22M26o68t37l 9475730467553

Ještě náhodou, neznáte někdo odpověď na tuhle otázku? Když otevřete

http://www.youtube.com/watch?v=RcM84dhFfw8

tedy na YouTube moje (lumajs) video Bedřich Smetana: Vltava (2/2), není náhodou ta sci-fi struktura v místě 7:35 tenhle most, než ho někdo zeskromnil? :-P Už ani nevím, kde jsem ten obrázek získal, asi jsem jen hledal Vltava na Google Images.

0/−1
21.3.2013 18:26

J10i98r51i 35J71a30v39u31r53e40k 7336192822556

Ne, není. Ten most na videu je nakreslen v Podolí (pohled z Vyšehradu směrem na jih) mezi Kavčíma horama a Děvínem.

Obrázek zhruba odtud: http://goo.gl/maps/d7q6q

+1/0
22.3.2013 9:15

P64a36v60e65l 70J86a35n73s45a 2835339261714

taky jsem tam bydlel, v letech 88-92, po tom "rámusáku" jsme se něco nachodili...

+1/0
21.3.2013 23:37

M37a38r41t31i63n 19S73o32u24š25e91k 8828983489195

Tohle miluju. Zlodějna za bílého dne se ututlá a tak dlouho se budou vymývat mozky, že je to nejlepší, nejdokonalejší, nejunikátnější, jediné v Evropě... až to lidé převezmou a začnou na to být hrdí.

.

V civilizovaných zemích se místo unikátních děl, na kterých si architekt udělá jméno, staví typové konstrukce. Ne proto, že by to neuměli. Ale proto, že si dokážou spočítat poměr cena / užitek! Viz i mosty Pražského okruhu. Co most, to unikát. V Německu mají oproti tomu katalog hotových dálničních mostů z prefabrikovaných dílů s hotovou projektovou dokumentací a staví to za desetinu nákladů jak z Lega.

.

Připomíná mi to situaci, kdy si sociálně slabý člověk koupí nejnovější iPhone na úvěr od Providentu jen proto, aby ostatní čuměli! A pak ani nemá na mobilní internet, takže z toho jen volá.

+6/−24
21.3.2013 17:13

Š66t16ě47p85á32n 84F65r12a66n60c47l 8724209264750

Jenže Praha (a nejen ona) si zaslouží něco hezčího než jen betonový prefabrikát. Jak to dopadá se můžete přesvědčit na libovolné české vsi - krása prefabrikovaných kulturáků i okálů bije do očí. A to už nemluvím o maximalizaci estetického vjemu unifikovanými kravíny a paneláky.

+20/−1
21.3.2013 17:20

T35o62m44á90š 97Z98e88m31a59n 3865688394715

Asi jste neviděl konkurenční levnější návrh - ten byl podle mého ještě hezčí a méně zakrýval okolí.

0/−4
21.3.2013 18:12

Š52t60ě27p60á29n 29F35r59a60n47c59l 8684699774920

To je možné - leč já reagoval na představu pana Souška, že se tam měl postavit prefabrikovaný dálniční most a bylo by po ftákách...

+6/0
21.3.2013 18:51

T58o53m92á97š 95Z60e80m10a83n 3985588864175

Áha, no proti prefabrikaci nic nemám a na spoustu mostů by se ot hodilo, ale tady máte pravdu že to chce něco významnějšího.

+5/−1
21.3.2013 19:19

A29l78b55e59r42t 15C84e15c40h28l 3469595649371

O jakém konkurenčním levnějším návrhu to mluvíte ? ! Jestli myslíte ten s jedním pylonem, tak ten by evnější nebyl. To jen nějáký "odborník" hrubě podseknul cenu, když mluvil o  400 milionech.

+4/0
21.3.2013 21:38

T74o93m73á23š 15H50a45a37s 7601897172571

Pokud je to zlodějina za bílého dne, jak tvrdíte, tak už jste jistě podal trestní oznámení, že?

+13/−4
21.3.2013 17:22

B71o67h60u67s72l21a98v 56K13r11á15l54í82k 2631460739216

Naivko.

+1/−3
21.3.2013 22:08

R92a38d70e30k 66U17r86b78a58n 3237594551391

ještě že tak nesmýšleli naši předci.

+10/−1
21.3.2013 17:40

L70e97o87š 73N53a27v41r28á29t88i56l 9633310305205

kopie mostu Apollo v Bratislave

+1/−18
21.3.2013 16:38

R20a75d40e38k 51N98o89v68a49k 9504833889120

Není, Apollo stojí jednou nohou ve vodě, zavěšení mostovky tyčemi je jiné, konstrukce mostu také, Troský obsahuje dva mosty - jeden z nich je inundační, celkem stojí na třech opěrách. Stavba probíhala také úplně jiným způsobem.

+16/0
21.3.2013 17:06

V54á23c65l69a85v 15J22o41n11á65š 8312273532313

Trosky....:-)))

0/−3
21.3.2013 17:54

J46o73z48e10f 56T96i21c47h29ý 8708595646699

http://img2.flog.pravda.sk/7mo/kQP_35139_m.jpg prvy pohlad hovori jasne. Kolko ma podpier a podobne zalezitosti su zcela technickeho charakteru. Vzhlad je to co si ktokolvek vsimne ako prve. A ja tiez vidim Apollo. Samozrejme to nebolo prve s tymto tvarom, lebo asi vsetky tvary mostov uz boli vymyslene.

0/−8
21.3.2013 20:48

R30a57d13e84k 51N71o27v62a59k 9134513509890

Vzhledem pouze připomíná, pokud bereme hlavní mostní pole přes řeku pohledem z boku.

Jinak jsou to dva naprosto rozdílné typy mostů.

+4/0
21.3.2013 23:20

J29o53z87e57f 86T17i15c34h51ý 8678925526729

moze si prazak mysliet co chce a dat minusiek kolko chce pravdu tym nezmeni. 98% nezaujatych ludi by tie mosty oznacili za dvojicky.

0/−6
22.3.2013 10:03

T50o81m83á63š 10Z98e64m56a18n 3565588934135

"Na dlouhou dobu poslední most přes Vltavu."

To nerad slyším, protože by to chtělo co nejrychleji most Pražského okruhu u Suchdola. Jinak je to poslední most v Praze a pak je další až v Kralupech.

Ještě v článku nezaznělo, že původně neměl být zavěšený, ale nízký na 2 pilířích v řece, měl stát polovinu a je jedním z důvodů prodražení Blanky jejíž je defacto součástí.

+17/−2
21.3.2013 16:37

R64a93d27e93k 33H58a80l12í19ř 7633602225

Most pro okruh by to chtělo, to je pravda. Jenže to by nesměli výstavbu severní části okruhu už několik (desítek) let blokovat ekologičtí a jiní aktivisté. Stejně tak jako na zdražení Blanky mají svůj podíl aktivisté z Holešoviček kteří nesmyslně protahovali a napadali jakékoliv stavební řízení.

+7/0
21.3.2013 20:38

P64a34v23e12l 37O14b40d43r69ž86á63l62e60k 6486934418422

Okruh by to chtělo, ale to by se nesměli seknout Suchdolští...

Kdosi jim napovídal, že se stavbou okruhu by jim vzrostla doprava v "klidné" čtvrti a tak se cukají.

Přitom nájezdy na orkuh mají být ještě před a pak za Suchdolem.

A hlavně - pro neexistenci okruhu, jim teď veškerý provoz z levého břehu Vltavy od Prahy až ke Kralupům projíždí skrz městskou část, aby se dostal k mostu v Holešovicích... a to jim asi nevadí.

+7/0
22.3.2013 8:44

R69a59d83e92k 91S88l20o11v91á86k 6891438199886

Most na pilířích je sice asi levnější ale pouze do 1. velké povodně. Pak se můžou pilíře trošku prodražit a všichni by psali proč není zavěšený... Že by to chtělo ještě most na okruhu, tak stím nelze nesouhlasit.

+2/−3
22.3.2013 14:27

M69i29l39a85n 95D36v52o77ř22á88k 9160491112437

Umí někdo spočítat změnu délky mosty vlivem dilatace, pokud budeme uvažovat největší rozdíl teplot o 100 C?

0/0
21.3.2013 16:05

H78u10g90o 25K20o52n34e70č68n32ý 3538323305248

Někdo ano. HTH.

+5/0
21.3.2013 16:28

T47o69m31á53š 98Z67e34m75a63n 3215508634295

Každý student 2. ročníku technického lycea s tabulkama v ruce. ( v ideálním případě)

+3/−1
21.3.2013 16:33

H80u53g43o 90K58o20n20e20č75n75ý 3468193485308

Nepovídejte. Spočte roztažení železa, ale mostu jako konstrukce?

+1/0
21.3.2013 16:43

T46o75m16á65š 81Z87e82m56a67n 3885478254355

Konstrukce, která je nerovnoměrně ohřívaná? A vezme-li se v úvahu i změna pevnosti při ohřátí? Ne to opravdu ne, to zvládají jen drahé simulace.

Ale obecně se to nemůže roztáhnout více, než ten ideální kus oceli ze středoškolské mechaniky.

+6/−1
21.3.2013 16:49

V78i66k58t37o95r 39J98o89h78á19n22e42k 4224534488100

Odhadem cca 10-20cm, což hravě kompenzují dilatační spoje. Přesný výpočet samozřejmě není jenduduchý už proto, že dilatují i oblouk a ty závěsy, takže se bude měnit i průhyb mostu. Ale pokud si to chcete zjistit experimentálně, zajděte si změřit šířku dilatačních spár za různých teplot a extrapolujte si měření na ten váš 100stupňový rozdíl :)

+10/0
21.3.2013 17:13

H60a82n33u62š 91H27o20r81á33k 9671164606903

Velmi hrubym a jednoduchym vypoctem mi vychazi 30cm, pri koeficientu delkove roztaznosti 12x10^-6, coz je beton i zelezo v okoli 20°C.

+6/0
21.3.2013 17:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.