Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový Trojský most v Praze se poprvé postavil na vlastní „nohy“

Stavbaři spustili poslední hydraulické lisy na provizorních podpěrách, které dosud podpíraly nový most přes Vltavu v Praze. Už se spoléhá jen na své vlastní "nohy" - holešovickou opěru a trojský pilíř. Metrostavu zbývá dodělat povrchy či zábradlí, na konci roku začnou po mostě jezdit tramvaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a42r47t94i36n 56K50o77p45e73c60k83ý 3218147319344

Takže "zbývá dodělat povrchy a zábradlí", což se povede do "konce letošního roku". Laik žasně, odborník se diví. Běžně je to u jediného mostu práce maximálně na dva měsíce, spíše na jeden.

0/−1
19.4.2013 10:42

M71i52c73h29a54l 23M91i66l15l70e88r 9966622689202

chytry most, i vlastni nohy ma!

0/0
25.3.2013 7:14

L48e82n85k87a 84Z46i68m42o11v95á 8500443340837

Takže ty "nožky" co teď jsou pod mostem, tam ve finále nebudou a celý most bude stát jen na souši a ve vodě nic? Pro mě (technického antitalenta) to vypadá skoro jako zázrak:)

+1/0
22.3.2013 12:36

R84o33b40i17n 65M67a58n28a 6497800887

Ten most, pokud se nemýlím, laicky řečeno nese ten oblouk, proto tam nejsou třeba pilíře....

+5/0
22.3.2013 15:19
Foto

L64u67b52o24š 75M62o80t20l 9655640477483

Bydlel jsem v kolejích 17. listopadu v Pátkově 3, v těsné blízkosti mostu, 5 let a v podstatě každý rok jsem se tam vracel (jako Plzeňák nebo Čechoameričan), dívat se, co je nového. Ale ten most mně úplně unikl!  Taková zajímavá stavba...

0/−1
21.3.2013 18:23
Foto

L22u95b25o70š 45M15o22t39l 9375120237153

Ještě náhodou, neznáte někdo odpověď na tuhle otázku? Když otevřete

http://www.youtube.com/watch?v=RcM84dhFfw8

tedy na YouTube moje (lumajs) video Bedřich Smetana: Vltava (2/2), není náhodou ta sci-fi struktura v místě 7:35 tenhle most, než ho někdo zeskromnil? :-P Už ani nevím, kde jsem ten obrázek získal, asi jsem jen hledal Vltava na Google Images.

0/−1
21.3.2013 18:26

J95i30r43i 15J97a29v78u26r27e34k 7426692332686

Ne, není. Ten most na videu je nakreslen v Podolí (pohled z Vyšehradu směrem na jih) mezi Kavčíma horama a Děvínem.

Obrázek zhruba odtud: http://goo.gl/maps/d7q6q

+1/0
22.3.2013 9:15

P28a47v84e56l 49J38a17n46s15a 2535649281294

taky jsem tam bydlel, v letech 88-92, po tom "rámusáku" jsme se něco nachodili...

+1/0
21.3.2013 23:37

M61a40r84t47i60n 66S14o69u44š14e42k 8848473569435

Tohle miluju. Zlodějna za bílého dne se ututlá a tak dlouho se budou vymývat mozky, že je to nejlepší, nejdokonalejší, nejunikátnější, jediné v Evropě... až to lidé převezmou a začnou na to být hrdí.

.

V civilizovaných zemích se místo unikátních děl, na kterých si architekt udělá jméno, staví typové konstrukce. Ne proto, že by to neuměli. Ale proto, že si dokážou spočítat poměr cena / užitek! Viz i mosty Pražského okruhu. Co most, to unikát. V Německu mají oproti tomu katalog hotových dálničních mostů z prefabrikovaných dílů s hotovou projektovou dokumentací a staví to za desetinu nákladů jak z Lega.

.

Připomíná mi to situaci, kdy si sociálně slabý člověk koupí nejnovější iPhone na úvěr od Providentu jen proto, aby ostatní čuměli! A pak ani nemá na mobilní internet, takže z toho jen volá.

+6/−24
21.3.2013 17:13

Š93t86ě62p54á46n 76F86r73a53n80c61l 8834969594240

Jenže Praha (a nejen ona) si zaslouží něco hezčího než jen betonový prefabrikát. Jak to dopadá se můžete přesvědčit na libovolné české vsi - krása prefabrikovaných kulturáků i okálů bije do očí. A to už nemluvím o maximalizaci estetického vjemu unifikovanými kravíny a paneláky.

+20/−1
21.3.2013 17:20

T88o49m78á98š 27Z84e42m86a81n 3125298974825

Asi jste neviděl konkurenční levnější návrh - ten byl podle mého ještě hezčí a méně zakrýval okolí.

0/−4
21.3.2013 18:12

Š43t51ě70p12á81n 73F51r28a90n19c81l 8524749654410

To je možné - leč já reagoval na představu pana Souška, že se tam měl postavit prefabrikovaný dálniční most a bylo by po ftákách...

+6/0
21.3.2013 18:51

T65o97m82á16š 19Z30e24m92a15n 3475398574615

Áha, no proti prefabrikaci nic nemám a na spoustu mostů by se ot hodilo, ale tady máte pravdu že to chce něco významnějšího.

+5/−1
21.3.2013 19:19

A98l80b52e26r77t 13C40e11c19h59l 3129335189941

O jakém konkurenčním levnějším návrhu to mluvíte ? ! Jestli myslíte ten s jedním pylonem, tak ten by evnější nebyl. To jen nějáký "odborník" hrubě podseknul cenu, když mluvil o  400 milionech.

+4/0
21.3.2013 21:38

T97o39m96á56š 51H29a10a30s 7831287222881

Pokud je to zlodějina za bílého dne, jak tvrdíte, tak už jste jistě podal trestní oznámení, že?

+13/−4
21.3.2013 17:22

B62o28h58u65s63l51a25v 88K29r19á66l64í74k 2711340399566

Naivko.

+1/−3
21.3.2013 22:08

R47a79d81e11k 35U26r62b18a89n 3877384601771

ještě že tak nesmýšleli naši předci.

+10/−1
21.3.2013 17:40

L96e33o14š 88N50a22v51r53á94t60i18l 9283750875725

kopie mostu Apollo v Bratislave

+1/−18
21.3.2013 16:38

R42a81d79e93k 70N73o45v48a40k 9864363119950

Není, Apollo stojí jednou nohou ve vodě, zavěšení mostovky tyčemi je jiné, konstrukce mostu také, Troský obsahuje dva mosty - jeden z nich je inundační, celkem stojí na třech opěrách. Stavba probíhala také úplně jiným způsobem.

+16/0
21.3.2013 17:06

V56á72c63l85a37v 50J22o42n60á84š 8302223872133

Trosky....:-)))

0/−3
21.3.2013 17:54

J52o29z73e82f 58T38i88c75h18ý 8188435896149

http://img2.flog.pravda.sk/7mo/kQP_35139_m.jpg prvy pohlad hovori jasne. Kolko ma podpier a podobne zalezitosti su zcela technickeho charakteru. Vzhlad je to co si ktokolvek vsimne ako prve. A ja tiez vidim Apollo. Samozrejme to nebolo prve s tymto tvarom, lebo asi vsetky tvary mostov uz boli vymyslene.

0/−8
21.3.2013 20:48

R11a23d21e54k 95N31o96v31a89k 9344743409800

Vzhledem pouze připomíná, pokud bereme hlavní mostní pole přes řeku pohledem z boku.

Jinak jsou to dva naprosto rozdílné typy mostů.

+4/0
21.3.2013 23:20

J95o58z81e82f 69T91i28c66h14ý 8768715176809

moze si prazak mysliet co chce a dat minusiek kolko chce pravdu tym nezmeni. 98% nezaujatych ludi by tie mosty oznacili za dvojicky.

0/−6
22.3.2013 10:03

T64o55m51á47š 46Z60e57m86a83n 3175108424165

"Na dlouhou dobu poslední most přes Vltavu."

To nerad slyším, protože by to chtělo co nejrychleji most Pražského okruhu u Suchdola. Jinak je to poslední most v Praze a pak je další až v Kralupech.

Ještě v článku nezaznělo, že původně neměl být zavěšený, ale nízký na 2 pilířích v řece, měl stát polovinu a je jedním z důvodů prodražení Blanky jejíž je defacto součástí.

+17/−2
21.3.2013 16:37

R30a32d51e91k 34H63a58l93í21ř 7583612175

Most pro okruh by to chtělo, to je pravda. Jenže to by nesměli výstavbu severní části okruhu už několik (desítek) let blokovat ekologičtí a jiní aktivisté. Stejně tak jako na zdražení Blanky mají svůj podíl aktivisté z Holešoviček kteří nesmyslně protahovali a napadali jakékoliv stavební řízení.

+7/0
21.3.2013 20:38

P43a68v66e16l 96O45b48d47r25ž65á51l78e52k 6876234828932

Okruh by to chtělo, ale to by se nesměli seknout Suchdolští...

Kdosi jim napovídal, že se stavbou okruhu by jim vzrostla doprava v "klidné" čtvrti a tak se cukají.

Přitom nájezdy na orkuh mají být ještě před a pak za Suchdolem.

A hlavně - pro neexistenci okruhu, jim teď veškerý provoz z levého břehu Vltavy od Prahy až ke Kralupům projíždí skrz městskou část, aby se dostal k mostu v Holešovicích... a to jim asi nevadí.

+7/0
22.3.2013 8:44

R63a71d94e24k 21S52l18o57v85á53k 6951898409126

Most na pilířích je sice asi levnější ale pouze do 1. velké povodně. Pak se můžou pilíře trošku prodražit a všichni by psali proč není zavěšený... Že by to chtělo ještě most na okruhu, tak stím nelze nesouhlasit.

+2/−3
22.3.2013 14:27

M91i90l79a85n 70D61v93o90ř63á80k 9710481462497

Umí někdo spočítat změnu délky mosty vlivem dilatace, pokud budeme uvažovat největší rozdíl teplot o 100 C?

0/0
21.3.2013 16:05

H75u10g98o 17K79o66n79e96č70n91ý 3848913395898

Někdo ano. HTH.

+5/0
21.3.2013 16:28

T88o22m84á31š 91Z23e35m79a29n 3555718174245

Každý student 2. ročníku technického lycea s tabulkama v ruce. ( v ideálním případě)

+3/−1
21.3.2013 16:33

H52u71g16o 68K81o85n54e88č19n73ý 3328943295878

Nepovídejte. Spočte roztažení železa, ale mostu jako konstrukce?

+1/0
21.3.2013 16:43

T11o77m31á14š 62Z50e36m81a36n 3605288834855

Konstrukce, která je nerovnoměrně ohřívaná? A vezme-li se v úvahu i změna pevnosti při ohřátí? Ne to opravdu ne, to zvládají jen drahé simulace.

Ale obecně se to nemůže roztáhnout více, než ten ideální kus oceli ze středoškolské mechaniky.

+6/−1
21.3.2013 16:49

V72i36k60t20o17r 88J55o48h22á85n70e18k 4514674648780

Odhadem cca 10-20cm, což hravě kompenzují dilatační spoje. Přesný výpočet samozřejmě není jenduduchý už proto, že dilatují i oblouk a ty závěsy, takže se bude měnit i průhyb mostu. Ale pokud si to chcete zjistit experimentálně, zajděte si změřit šířku dilatačních spár za různých teplot a extrapolujte si měření na ten váš 100stupňový rozdíl :)

+10/0
21.3.2013 17:13

H48a61n35u71š 35H34o12r97á51k 9191654876703

Velmi hrubym a jednoduchym vypoctem mi vychazi 30cm, pri koeficientu delkove roztaznosti 12x10^-6, coz je beton i zelezo v okoli 20°C.

+6/0
21.3.2013 17:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.