Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákup nových tramvají pro Prahu navzdory slibům může zdražit jízdné

Z pražského magistrátu zaznívají hlasy, že jízdné v MHD se bude muset zdražit. Město však slíbilo, že se to nestane minimálně do příštích komunálních voleb. Jenže teď řeší financování Dopravního podniku a spolu s tím i problém, jak zaplatit za nové tramvaje, které musí dopravce od výrobce odebrat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34a93r34e23k 74H69r97u56b29y 6967782371298

Dalsi statni urednici, co si mysli, ze kdyz zdrazi, tak vic vyberou :-P Predne by to chtelo zastavit penezovody, kudy penize utikaji - jizdenky, opravny, dozorci/spravni rada...Rv

+3/0
25.3.2013 15:11

M33i88l52o28š 35S87e31t23í52k 3559889774170

I vy jeden, že vy byste chtěl, aby oni úředníci, jejich široké příbuzenstvo a kamarádíčci třely bídu s nouzí?

0/0
25.3.2013 17:56

E95v98ž74e26n 22P50o31l62á46k 3778788211173

Takhle to dopadá, když se takové detaily jako financování řeší až po objednání. A skutečně bych chtěl vidět člověka, co vymyslel, že se jich objedná rovnou 250. Kromě enormního dluhu to nakonec povede ke zbytečnému vyřazování starších a mnohem lepších tramvají, co mohly fungovat dalších 20 let...

+5/0
25.3.2013 14:41

M11i50l18o31š 20S96e91t96í41k 3879239464830

No jo, ale čím více kusů, tím větší provize, pardón, "odkloněčné". ;-)

0/0
25.3.2013 17:54

J35a12n 77Š15p55e15c78i69á32n 2400160559579

T3 slouží perfektně, dokonce líp než ty šeredný tramvaje ČKD. Restaurování by bylo daleko lepší řešení. Nový tramvaje nám tlačí proto, aby měly zahraniční lobby-firmy odbyt.JIM se zvedne životní úroveň a zaměstnanost z peněz, který Praha odevzdá za jejich tramvaje. Resp si půjčí a tím se nechá zotročit ještě úrokem.. Fuj ble.. Kdyby radši investovali do nových tras metra !!

+5/−2
25.3.2013 13:45

J54a19n 40K20u33č46e22r90a 8425588957800

T3 nejsou nízkopodlažní

+1/0
25.3.2013 20:29

J74a17n 84Š38p41e86c25i29á83n 2410320739429

Některé vozy jsou. Holt tehdá se s vozejčkářema nepočítalo. A pomoct s kočárkem není nikdy problém. Ti co potřebují nízkou podlahu tvoří necelé 1% z cestujících ;-D;-D

0/−1
25.3.2013 20:32

J77i20ř12í 75K61r32e20j51č31í56k 2137228474226

První větu jaksi nechápu, kdopak vyráběl T3, ne-li ČKD ?

0/0
25.3.2013 20:51

J43a68n 29Š19p74e39c70i84á93n 2970280399389

No ale to Téčko v názvu znamená Tatra. Jinak měl jsem na mysli ty hranatý tramvaje ve kterých uvnitř kňouraj tyristory..

0/0
25.3.2013 20:53

J89i50ř32í 45K97r72e55j35č20í25k 2797368844386

I ty hranatý kňouravý maj v názvu T, konkrétně T6 a vyrobila je ta samá firma.

+1/0
25.3.2013 22:58

I60v81a25n 93F74o80j59t64í31k 9577432703610

Fuj ;-€   ti ODSmani a TOPáci lžou a kradou víc než komunisté za totality Rv

+3/−2
25.3.2013 13:10

J22a82n 45P33o41s68p29í85š58i39l 4661214117287

to nemůžeš vědět, tenkrát ses o tom nedozvěděl..

+7/−3
25.3.2013 13:12

M87a92r33t45i85n 20F13r77a14n53t58i77š35e28k 7735120363215

Fojtik? ten to asi věděl z úv

+3/0
25.3.2013 13:51

M62a71r70e96k 21H56r60u58b15y 6177382861558

Myslim ze cena jizdenky je docela dobre voditko :-P

0/−1
25.3.2013 15:12

D16a49v54i82d 31R28y93c97h73e47t41s97k17ý 9366291180600

Ale loni jsme jej v podstatě zlevnili, protože se zvýšilo DPH a přitom jsme nezdražili," říká Nosek.

 

DÍK!!!!!!!! :-/

+5/−1
25.3.2013 13:09

R29o31b80e94r16t 63V31a62l54e75n61t66a 6156979927104

;-DTaky si říkám, že to moje peněženka nějak nepoznala. Sice v Praze nebydlím, ale tak 4x-5x ročně ji navštívím

0/0
25.3.2013 13:31

M96i85l84o57š 90S49e51t28í91k 3379559654370

No vidíte, jakou kupu peněz jste ušetřil. Ono to 1% zvýšení DPH dělá celých 3,2 haléře na základní jízdence. Přímo těžký balík. ;-D

+2/0
25.3.2013 17:52

P91e74t54r 40H21r41o71m45á37d37k64a 1479812795758

Kolik stojí základní jízdenka? 3 koruny?

0/−1
25.3.2013 20:55

P90e40t76r 27H33r64o80m29á50d11k60a 1459562715548

hehe, ono je tady takovejch žvanilů víc, co neumějí počítat... 1% z 32 korun jsou 32 haléře.

0/0
26.3.2013 19:09

M82i63l35o18š 94S59e81t74í89k 3879849684560

Tak to vidíte, vztek na DPP mi úplně zatemnil mozek. Omlouvám se, váš údaj (32 hal.) je, pochopitelně, správný. Troufám si však tvrdit, byť nejsem žádný matematický genius, že bych to za normálních okolností spočítal spávně. ;-)

0/0
4.4.2013 12:06

L21e42n70k35a 55M30a45l38á 5453676314163

Ty nové tramvaje mají jedinou výhodu . nízké nástupy. Jinak stojí za starou belu, sedadla kloužou - už jsem viděla pár lidí na zemi. Za to by měl člověk platit vyšší jízdné? Když se prodlužují intervaly v jízdních řádech, netřeba zkracovat dopravní prostředky ;-€

+7/−1
25.3.2013 12:57

T87o83m49á40š 14Š26v96e78c 6719561410

Zajímavý nápad, že by se DýPí měl zajímat o cestující. Myslím, že tahle revoluční myšlenka ve vedení ještě nikoho nenapadla. DýPí je firma, která primárně slouží k tunelování. Cestující jsou pouze stafáž, za kterou se rozkrádání snadno schovává.

+9/0
25.3.2013 13:04

M26i98c84h60a94l 30P62a37v58l10á95t 9563703654249

Cestujici plati cca 1/4 skutecneho jizdneho. 3/4 plati mesto. Mesto je hlavni zakaznik DP. A podle toho to vypada..

0/0
26.3.2013 17:06

T15o94m61á81š 58Š52v93e46c 6429691840

Ano, je to tak... Já vím. Ale v důsledku to znamená, že DP jezdí za zcela absurdní ceny, které by si soukromník nikdy nemohl dovolit. Zrušit DP a platit lidem taxíky by v zásadě vyšlo levněji. Pokud autobus popojede 5km a vybere za to bohatě přes 1000Kč, tak to není normální (30 lidí * 13Kč za jízdenku * 4 = 1560). A to si dovolím říci, že po optimalizaci je průměrný autobus mnohem narvanější.

0/0
26.3.2013 17:30

R96o88m65a95n 20S79i78l90n51ý 3417832829961

To, jaký jsou tam sedadla si rozhoduje dopravní podnik, Výrobce dal na výběr několik variant.

+1/0
25.3.2013 13:14

M57a13r88t43i45n 73V82e86v73e31r85k55a 8562108424

Sedačky kloužou jen v tramvajích z prvních dodávek. V novějších vozech je již povrch sedaček řešen protiskluzově.

+1/0
25.3.2013 13:48

D65a41n81i91e19l 96Ř22e35h73á58č60e21k 5167503921337

A jak? Zdrsnili je šmirglpapírem?;-D

0/0
26.3.2013 8:05

T96o70m43á48š 52Š50v47e33c 6619661840

Zásadní problém je v tom, že ten kdo objednal tramvaje v ceně 72 000 000 Kč za kousek by měl už dávno sedět. A to ne ve své nové superluxusní vile, ale s Davidem v kriminále.

+12/0
25.3.2013 12:56

J21a68n 32P43o55s75p29í49š43i20l 4761844957317

David sedí v kriminále?

+1/0
25.3.2013 12:58

T38o39m81á33š 66Š42v92e49c 6349251220

Zatím ve vazbě... ale obecné doufání je, že si posedí i ve výkonu. (myslím tedy Ratha). Dvořák je asi ten co by tam k němu měl přibýt...

+3/0
25.3.2013 13:01

J18a56n 91P28o18s29p35í34š85i52l 4131404137837

už jsem se lekl, že někdo neuniknul spravedlnosti..a vono zatím nic není jasný:))

0/0
25.3.2013 13:08

T91o66m16á82š 55M21a73r21n20ý 7223670235654

a já se lekl, že Michal David za uměleckou tvorbu šel za katr :)

+1/0
25.3.2013 13:09

M29a72r44e86k 53H20r34u97b83y 6117412241848

Ja v to doufam ;-)

+1/−1
25.3.2013 15:13

V52á98c52l27a96v 36D96a41v10i35d 5205939224505

Ve výkonu by se měl lépe. A vzhledem k tomu, kolik mu hrozí, není vyloučeno, že si polovinu trestu odsedí právě ve vazbě a zbytek bude podmínečně propuštěn.

0/0
25.3.2013 13:22

J10a97n 43P34o14s51p98í61š88i98l 4981924167147

kdy tu svoloč přestanem volit?;-O

+5/−1
25.3.2013 12:54

M10a89r34e91k 97H13r22u31b92y 6227852701808

Ja jsem vedeni Dopravniho podniku urcite nevolil ;-)

+1/0
25.3.2013 15:13

J65i93ř62í 50K73r13e19j36č64í59k 2957898244336

Volil jste pravděpodobně majitele DP a ten je za ten závazek plně zodpovědný. DP tramvaje nekupoval. :-/

0/0
25.3.2013 20:49

J63a98n 53K34u90č32e95r50a 8755428217890

já ji nevolil nikdy :)

0/0
25.3.2013 20:31

M98a29t16o84u57š 63B32á84r15t97a 4476340956828

Nápad, že se ušetří objednáním kratších tramvají je skutečně geniální. Jeho autor si možná myslí, že dvoumetrová tramvaj by pak byla přímo zadarmo ;-D

+11/0
25.3.2013 12:39

M78i48l50a93n 43N77o74v49o23t76n67ý 3300631731401

Ne ne, za tu by dodavatel ještě doplácel, aby bylo dost na odměny ...

+8/0
25.3.2013 12:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.