Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákup nových tramvají pro Prahu navzdory slibům může zdražit jízdné

Z pražského magistrátu zaznívají hlasy, že jízdné v MHD se bude muset zdražit. Město však slíbilo, že se to nestane minimálně do příštích komunálních voleb. Jenže teď řeší financování Dopravního podniku a spolu s tím i problém, jak zaplatit za nové tramvaje, které musí dopravce od výrobce odebrat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a28r93e87k 72H75r93u69b23y 6647132931418

Dalsi statni urednici, co si mysli, ze kdyz zdrazi, tak vic vyberou :-P Predne by to chtelo zastavit penezovody, kudy penize utikaji - jizdenky, opravny, dozorci/spravni rada...Rv

+3/0
25.3.2013 15:11

M90i53l65o22š 71S42e19t29í82k 3979749724590

I vy jeden, že vy byste chtěl, aby oni úředníci, jejich široké příbuzenstvo a kamarádíčci třely bídu s nouzí?

0/0
25.3.2013 17:56

E23v30ž58e22n 37P29o42l33á48k 3658188511603

Takhle to dopadá, když se takové detaily jako financování řeší až po objednání. A skutečně bych chtěl vidět člověka, co vymyslel, že se jich objedná rovnou 250. Kromě enormního dluhu to nakonec povede ke zbytečnému vyřazování starších a mnohem lepších tramvají, co mohly fungovat dalších 20 let...

+5/0
25.3.2013 14:41

M23i19l82o84š 52S40e55t96í42k 3119419404150

No jo, ale čím více kusů, tím větší provize, pardón, "odkloněčné". ;-)

0/0
25.3.2013 17:54

J73a47n 23Š15p84e84c68i88á77n 2290960629519

T3 slouží perfektně, dokonce líp než ty šeredný tramvaje ČKD. Restaurování by bylo daleko lepší řešení. Nový tramvaje nám tlačí proto, aby měly zahraniční lobby-firmy odbyt.JIM se zvedne životní úroveň a zaměstnanost z peněz, který Praha odevzdá za jejich tramvaje. Resp si půjčí a tím se nechá zotročit ještě úrokem.. Fuj ble.. Kdyby radši investovali do nových tras metra !!

+5/−2
25.3.2013 13:45

J81a44n 29K63u34č33e87r33a 8755108767310

T3 nejsou nízkopodlažní

+1/0
25.3.2013 20:29

J83a64n 89Š74p69e89c13i25á94n 2270110929429

Některé vozy jsou. Holt tehdá se s vozejčkářema nepočítalo. A pomoct s kočárkem není nikdy problém. Ti co potřebují nízkou podlahu tvoří necelé 1% z cestujících ;-D;-D

0/−1
25.3.2013 20:32

J90i70ř37í 55K37r34e24j94č74í21k 2587438894286

První větu jaksi nechápu, kdopak vyráběl T3, ne-li ČKD ?

0/0
25.3.2013 20:51

J95a20n 51Š49p24e34c81i19á83n 2900660939639

No ale to Téčko v názvu znamená Tatra. Jinak měl jsem na mysli ty hranatý tramvaje ve kterých uvnitř kňouraj tyristory..

0/0
25.3.2013 20:53

J17i86ř81í 91K41r14e67j16č31í94k 2897838394486

I ty hranatý kňouravý maj v názvu T, konkrétně T6 a vyrobila je ta samá firma.

+1/0
25.3.2013 22:58

I75v55a40n 75F78o94j77t54í80k 9157972143810

Fuj ;-€   ti ODSmani a TOPáci lžou a kradou víc než komunisté za totality Rv

+3/−2
25.3.2013 13:10

J90a51n 56P13o72s28p49í32š37i80l 4561514567177

to nemůžeš vědět, tenkrát ses o tom nedozvěděl..

+7/−3
25.3.2013 13:12

M36a64r16t82i42n 91F39r90a35n53t51i90š47e33k 7415180863235

Fojtik? ten to asi věděl z úv

+3/0
25.3.2013 13:51

M85a32r62e18k 26H22r98u42b82y 6457122371908

Myslim ze cena jizdenky je docela dobre voditko :-P

0/−1
25.3.2013 15:12

D52a50v23i30d 13R34y96c71h49e75t17s18k63ý 9726811920940

Ale loni jsme jej v podstatě zlevnili, protože se zvýšilo DPH a přitom jsme nezdražili," říká Nosek.

 

DÍK!!!!!!!! :-/

+5/−1
25.3.2013 13:09

R80o46b42e33r20t 47V30a22l77e83n30t34a 6746269907914

;-DTaky si říkám, že to moje peněženka nějak nepoznala. Sice v Praze nebydlím, ale tak 4x-5x ročně ji navštívím

0/0
25.3.2013 13:31

M70i15l87o19š 41S87e66t72í92k 3829979654460

No vidíte, jakou kupu peněz jste ušetřil. Ono to 1% zvýšení DPH dělá celých 3,2 haléře na základní jízdence. Přímo těžký balík. ;-D

+2/0
25.3.2013 17:52

P76e46t91r 33H28r71o29m44á94d71k14a 1809962915858

Kolik stojí základní jízdenka? 3 koruny?

0/−1
25.3.2013 20:55

P75e59t71r 90H86r83o88m56á90d10k34a 1749572325908

hehe, ono je tady takovejch žvanilů víc, co neumějí počítat... 1% z 32 korun jsou 32 haléře.

0/0
26.3.2013 19:09

M31i80l57o29š 93S84e63t87í97k 3799979684510

Tak to vidíte, vztek na DPP mi úplně zatemnil mozek. Omlouvám se, váš údaj (32 hal.) je, pochopitelně, správný. Troufám si však tvrdit, byť nejsem žádný matematický genius, že bych to za normálních okolností spočítal spávně. ;-)

0/0
4.4.2013 12:06

L43e67n74k46a 26M61a91l94á 5893216884863

Ty nové tramvaje mají jedinou výhodu . nízké nástupy. Jinak stojí za starou belu, sedadla kloužou - už jsem viděla pár lidí na zemi. Za to by měl člověk platit vyšší jízdné? Když se prodlužují intervaly v jízdních řádech, netřeba zkracovat dopravní prostředky ;-€

+7/−1
25.3.2013 12:57

T14o54m15á49š 39Š25v38e43c 6709961550

Zajímavý nápad, že by se DýPí měl zajímat o cestující. Myslím, že tahle revoluční myšlenka ve vedení ještě nikoho nenapadla. DýPí je firma, která primárně slouží k tunelování. Cestující jsou pouze stafáž, za kterou se rozkrádání snadno schovává.

+9/0
25.3.2013 13:04

M57i15c70h14a28l 39P77a16v32l95á90t 9753913414829

Cestujici plati cca 1/4 skutecneho jizdneho. 3/4 plati mesto. Mesto je hlavni zakaznik DP. A podle toho to vypada..

0/0
26.3.2013 17:06

T41o89m57á54š 15Š28v64e33c 6139721730

Ano, je to tak... Já vím. Ale v důsledku to znamená, že DP jezdí za zcela absurdní ceny, které by si soukromník nikdy nemohl dovolit. Zrušit DP a platit lidem taxíky by v zásadě vyšlo levněji. Pokud autobus popojede 5km a vybere za to bohatě přes 1000Kč, tak to není normální (30 lidí * 13Kč za jízdenku * 4 = 1560). A to si dovolím říci, že po optimalizaci je průměrný autobus mnohem narvanější.

0/0
26.3.2013 17:30

R11o92m34a92n 29S21i27l39n40ý 3747282169441

To, jaký jsou tam sedadla si rozhoduje dopravní podnik, Výrobce dal na výběr několik variant.

+1/0
25.3.2013 13:14

M89a29r17t70i56n 36V48e81v52e48r48k46a 8122878654

Sedačky kloužou jen v tramvajích z prvních dodávek. V novějších vozech je již povrch sedaček řešen protiskluzově.

+1/0
25.3.2013 13:48

D64a98n59i64e85l 62Ř16e74h42á57č94e96k 5517973211707

A jak? Zdrsnili je šmirglpapírem?;-D

0/0
26.3.2013 8:05

T23o60m26á79š 85Š21v30e42c 6829651130

Zásadní problém je v tom, že ten kdo objednal tramvaje v ceně 72 000 000 Kč za kousek by měl už dávno sedět. A to ne ve své nové superluxusní vile, ale s Davidem v kriminále.

+12/0
25.3.2013 12:56

J53a66n 85P21o75s72p77í91š38i86l 4621504447407

David sedí v kriminále?

+1/0
25.3.2013 12:58

T63o31m17á49š 61Š16v33e57c 6509961470

Zatím ve vazbě... ale obecné doufání je, že si posedí i ve výkonu. (myslím tedy Ratha). Dvořák je asi ten co by tam k němu měl přibýt...

+3/0
25.3.2013 13:01

J89a26n 51P14o82s79p78í73š42i72l 4901754547507

už jsem se lekl, že někdo neuniknul spravedlnosti..a vono zatím nic není jasný:))

0/0
25.3.2013 13:08

T40o65m86á45š 96M44a67r87n91ý 7333700845124

a já se lekl, že Michal David za uměleckou tvorbu šel za katr :)

+1/0
25.3.2013 13:09

M28a44r94e14k 15H79r86u27b32y 6807542471708

Ja v to doufam ;-)

+1/−1
25.3.2013 15:13

V21á46c61l59a84v 57D73a75v69i39d 5775169194415

Ve výkonu by se měl lépe. A vzhledem k tomu, kolik mu hrozí, není vyloučeno, že si polovinu trestu odsedí právě ve vazbě a zbytek bude podmínečně propuštěn.

0/0
25.3.2013 13:22

J59a54n 28P16o46s94p87í55š12i57l 4701714407587

kdy tu svoloč přestanem volit?;-O

+5/−1
25.3.2013 12:54

M46a35r85e10k 27H74r63u23b49y 6317212341338

Ja jsem vedeni Dopravniho podniku urcite nevolil ;-)

+1/0
25.3.2013 15:13

J51i43ř86í 31K37r44e49j18č21í23k 2497938924516

Volil jste pravděpodobně majitele DP a ten je za ten závazek plně zodpovědný. DP tramvaje nekupoval. :-/

0/0
25.3.2013 20:49

J14a98n 65K71u39č54e26r15a 8975988297690

já ji nevolil nikdy :)

0/0
25.3.2013 20:31

M82a55t59o36u53š 52B33á54r65t43a 4776330286388

Nápad, že se ušetří objednáním kratších tramvají je skutečně geniální. Jeho autor si možná myslí, že dvoumetrová tramvaj by pak byla přímo zadarmo ;-D

+11/0
25.3.2013 12:39

M53i37l18a90n 45N90o16v60o24t28n56ý 3780171341661

Ne ne, za tu by dodavatel ještě doplácel, aby bylo dost na odměny ...

+8/0
25.3.2013 12:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.