Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákup nových tramvají pro Prahu navzdory slibům může zdražit jízdné

Z pražského magistrátu zaznívají hlasy, že jízdné v MHD se bude muset zdražit. Město však slíbilo, že se to nestane minimálně do příštích komunálních voleb. Jenže teď řeší financování Dopravního podniku a spolu s tím i problém, jak zaplatit za nové tramvaje, které musí dopravce od výrobce odebrat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61a63r55e43k 68H42r40u96b88y 6377442801488

Dalsi statni urednici, co si mysli, ze kdyz zdrazi, tak vic vyberou :-P Predne by to chtelo zastavit penezovody, kudy penize utikaji - jizdenky, opravny, dozorci/spravni rada...Rv

+3/0
25.3.2013 15:11

M35i94l39o53š 26S65e55t93í95k 3619459784420

I vy jeden, že vy byste chtěl, aby oni úředníci, jejich široké příbuzenstvo a kamarádíčci třely bídu s nouzí?

0/0
25.3.2013 17:56

E33v39ž20e33n 45P13o22l67á81k 3418708161753

Takhle to dopadá, když se takové detaily jako financování řeší až po objednání. A skutečně bych chtěl vidět člověka, co vymyslel, že se jich objedná rovnou 250. Kromě enormního dluhu to nakonec povede ke zbytečnému vyřazování starších a mnohem lepších tramvají, co mohly fungovat dalších 20 let...

+5/0
25.3.2013 14:41

M71i33l39o83š 82S26e39t23í10k 3109629684640

No jo, ale čím více kusů, tím větší provize, pardón, "odkloněčné". ;-)

0/0
25.3.2013 17:54

J94a88n 29Š67p66e93c96i89á10n 2160660789149

T3 slouží perfektně, dokonce líp než ty šeredný tramvaje ČKD. Restaurování by bylo daleko lepší řešení. Nový tramvaje nám tlačí proto, aby měly zahraniční lobby-firmy odbyt.JIM se zvedne životní úroveň a zaměstnanost z peněz, který Praha odevzdá za jejich tramvaje. Resp si půjčí a tím se nechá zotročit ještě úrokem.. Fuj ble.. Kdyby radši investovali do nových tras metra !!

+5/−2
25.3.2013 13:45

J97a76n 35K66u23č97e82r20a 8895828697650

T3 nejsou nízkopodlažní

+1/0
25.3.2013 20:29

J76a61n 61Š12p20e38c20i70á76n 2480260789619

Některé vozy jsou. Holt tehdá se s vozejčkářema nepočítalo. A pomoct s kočárkem není nikdy problém. Ti co potřebují nízkou podlahu tvoří necelé 1% z cestujících ;-D;-D

0/−1
25.3.2013 20:32

J72i14ř21í 77K81r33e33j26č14í22k 2407458734436

První větu jaksi nechápu, kdopak vyráběl T3, ne-li ČKD ?

0/0
25.3.2013 20:51

J48a69n 81Š84p97e45c96i10á26n 2450370969959

No ale to Téčko v názvu znamená Tatra. Jinak měl jsem na mysli ty hranatý tramvaje ve kterých uvnitř kňouraj tyristory..

0/0
25.3.2013 20:53

J37i67ř43í 31K37r19e86j60č34í77k 2987228114466

I ty hranatý kňouravý maj v názvu T, konkrétně T6 a vyrobila je ta samá firma.

+1/0
25.3.2013 22:58

I42v59a56n 49F70o73j64t75í31k 9167662413800

Fuj ;-€   ti ODSmani a TOPáci lžou a kradou víc než komunisté za totality Rv

+3/−2
25.3.2013 13:10

J26a75n 14P94o42s53p35í36š87i45l 4771194177647

to nemůžeš vědět, tenkrát ses o tom nedozvěděl..

+7/−3
25.3.2013 13:12

M56a87r44t13i84n 85F44r60a66n65t87i87š36e31k 7725910223245

Fojtik? ten to asi věděl z úv

+3/0
25.3.2013 13:51

M70a77r15e44k 58H72r13u78b56y 6217162701208

Myslim ze cena jizdenky je docela dobre voditko :-P

0/−1
25.3.2013 15:12

D71a61v65i98d 29R42y71c62h55e94t80s24k47ý 9386541650980

Ale loni jsme jej v podstatě zlevnili, protože se zvýšilo DPH a přitom jsme nezdražili," říká Nosek.

 

DÍK!!!!!!!! :-/

+5/−1
25.3.2013 13:09

R14o25b53e65r93t 46V86a50l52e85n40t81a 6166869497594

;-DTaky si říkám, že to moje peněženka nějak nepoznala. Sice v Praze nebydlím, ale tak 4x-5x ročně ji navštívím

0/0
25.3.2013 13:31

M93i76l26o73š 65S72e71t78í52k 3179319204620

No vidíte, jakou kupu peněz jste ušetřil. Ono to 1% zvýšení DPH dělá celých 3,2 haléře na základní jízdence. Přímo těžký balík. ;-D

+2/0
25.3.2013 17:52

P43e35t74r 34H90r22o11m55á66d15k66a 1289222785888

Kolik stojí základní jízdenka? 3 koruny?

0/−1
25.3.2013 20:55

P84e32t73r 87H93r74o86m43á76d49k34a 1489512815868

hehe, ono je tady takovejch žvanilů víc, co neumějí počítat... 1% z 32 korun jsou 32 haléře.

0/0
26.3.2013 19:09

M51i39l64o39š 89S51e14t16í81k 3959379574480

Tak to vidíte, vztek na DPP mi úplně zatemnil mozek. Omlouvám se, váš údaj (32 hal.) je, pochopitelně, správný. Troufám si však tvrdit, byť nejsem žádný matematický genius, že bych to za normálních okolností spočítal spávně. ;-)

0/0
4.4.2013 12:06

L20e20n17k46a 60M92a88l66á 5843576324673

Ty nové tramvaje mají jedinou výhodu . nízké nástupy. Jinak stojí za starou belu, sedadla kloužou - už jsem viděla pár lidí na zemi. Za to by měl člověk platit vyšší jízdné? Když se prodlužují intervaly v jízdních řádech, netřeba zkracovat dopravní prostředky ;-€

+7/−1
25.3.2013 12:57

T68o48m40á56š 50Š86v62e13c 6839281240

Zajímavý nápad, že by se DýPí měl zajímat o cestující. Myslím, že tahle revoluční myšlenka ve vedení ještě nikoho nenapadla. DýPí je firma, která primárně slouží k tunelování. Cestující jsou pouze stafáž, za kterou se rozkrádání snadno schovává.

+9/0
25.3.2013 13:04

M88i57c48h98a43l 28P66a15v96l47á38t 9943663394279

Cestujici plati cca 1/4 skutecneho jizdneho. 3/4 plati mesto. Mesto je hlavni zakaznik DP. A podle toho to vypada..

0/0
26.3.2013 17:06

T11o90m88á96š 84Š54v17e17c 6319811640

Ano, je to tak... Já vím. Ale v důsledku to znamená, že DP jezdí za zcela absurdní ceny, které by si soukromník nikdy nemohl dovolit. Zrušit DP a platit lidem taxíky by v zásadě vyšlo levněji. Pokud autobus popojede 5km a vybere za to bohatě přes 1000Kč, tak to není normální (30 lidí * 13Kč za jízdenku * 4 = 1560). A to si dovolím říci, že po optimalizaci je průměrný autobus mnohem narvanější.

0/0
26.3.2013 17:30

R74o35m54a49n 94S44i35l91n91ý 3567132539881

To, jaký jsou tam sedadla si rozhoduje dopravní podnik, Výrobce dal na výběr několik variant.

+1/0
25.3.2013 13:14

M32a65r89t26i70n 31V20e45v88e21r69k61a 8222948304

Sedačky kloužou jen v tramvajích z prvních dodávek. V novějších vozech je již povrch sedaček řešen protiskluzově.

+1/0
25.3.2013 13:48

D39a44n49i41e76l 60Ř62e91h79á52č97e43k 5597413461347

A jak? Zdrsnili je šmirglpapírem?;-D

0/0
26.3.2013 8:05

T53o87m44á18š 61Š87v26e89c 6609601540

Zásadní problém je v tom, že ten kdo objednal tramvaje v ceně 72 000 000 Kč za kousek by měl už dávno sedět. A to ne ve své nové superluxusní vile, ale s Davidem v kriminále.

+12/0
25.3.2013 12:56

J39a45n 42P78o42s32p39í70š62i22l 4621224227717

David sedí v kriminále?

+1/0
25.3.2013 12:58

T13o97m45á27š 32Š75v84e56c 6739441170

Zatím ve vazbě... ale obecné doufání je, že si posedí i ve výkonu. (myslím tedy Ratha). Dvořák je asi ten co by tam k němu měl přibýt...

+3/0
25.3.2013 13:01

J33a60n 22P76o56s33p50í26š98i17l 4611434197287

už jsem se lekl, že někdo neuniknul spravedlnosti..a vono zatím nic není jasný:))

0/0
25.3.2013 13:08

T10o37m12á75š 71M41a35r32n94ý 7893830285544

a já se lekl, že Michal David za uměleckou tvorbu šel za katr :)

+1/0
25.3.2013 13:09

M42a37r77e53k 87H68r44u35b97y 6777582841648

Ja v to doufam ;-)

+1/−1
25.3.2013 15:13

V39á70c95l71a94v 45D11a18v14i75d 5575549974715

Ve výkonu by se měl lépe. A vzhledem k tomu, kolik mu hrozí, není vyloučeno, že si polovinu trestu odsedí právě ve vazbě a zbytek bude podmínečně propuštěn.

0/0
25.3.2013 13:22

J74a97n 38P26o86s71p14í95š82i70l 4391184557507

kdy tu svoloč přestanem volit?;-O

+5/−1
25.3.2013 12:54

M83a73r39e33k 26H86r75u95b60y 6987272871818

Ja jsem vedeni Dopravniho podniku urcite nevolil ;-)

+1/0
25.3.2013 15:13

J52i34ř33í 12K94r43e69j71č59í98k 2497428974916

Volil jste pravděpodobně majitele DP a ten je za ten závazek plně zodpovědný. DP tramvaje nekupoval. :-/

0/0
25.3.2013 20:49

J34a74n 22K10u65č36e55r66a 8295118277300

já ji nevolil nikdy :)

0/0
25.3.2013 20:31

M81a83t97o12u76š 26B68á82r32t53a 4576470376228

Nápad, že se ušetří objednáním kratších tramvají je skutečně geniální. Jeho autor si možná myslí, že dvoumetrová tramvaj by pak byla přímo zadarmo ;-D

+11/0
25.3.2013 12:39

M21i80l21a23n 39N83o83v88o83t70n84ý 3850271321541

Ne ne, za tu by dodavatel ještě doplácel, aby bylo dost na odměny ...

+8/0
25.3.2013 12:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.