Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dřevěné sedačky budou i v pražských autobusech. Zatím na zkoušku

Ve dvou autobusech pražské MHD se v září objeví dřevěné sedačky. Dopravní podnik chce vyzkoušet, zda se cestujícím takové sezení zalíbí. V anketě MF DNES mezi stovkou lidí byla většina spíše proti. Dřevěné sedačky jsou běžné v nových tramvajích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K62a14r33e85l 92D47r13d36a 6524692497

Dřevěné sedačky jsou nebezpečné. To měl DPP nejdříve zjisti za peníze, co narval do anket, kterými se teď ohání. Staré tramvaje mívaly dřevěné sedačky, ale tvarované tak, že do nich cestující zahučel a ani se nehnul. A stejně se od nich ustoupilo.

Jak tenhle shit mohla Škodovka pustit do provozu nepochopím. Navíc z toho tvrdého a špatně tvarovaného dřeva bolí zadek. Delší jízda je nemožná. Posledně mi uletěla taška, co jsem si na sedačku položil. Stačil rozjezd. Matka, co podobně loví děti po tramvaji je patrně taková sranda DPP. V případě nehody budou cestující na jednu kaši. A opět anketa jak cestující chtějí dřevěné sedačky a dokonce do autobusů?

A proč vlastně? Protože DPP neumí zajistit čistotu ve vozech. Protože Praha neumí řešit bezdomovce bydlící v MHD. A také, že vandalové mají v Praze volné pole působnosti a rodiče svůj dorost nezvládají. Praha je tak chudá a spořivá, že když chce čistý vůz MHD, tak koupí raději nový z výroby než by utrácela za úklid. ;-D

0/0
13.4.2013 8:25

B84r80u10n33o 61J76u56r56á69š89e24k 6614430961373

Tramvaje moc netřepou, zatímco autobusy se klepou v jednom kuse. Na dřevěných sedačkách v autobusech se půlce Prahy ze zadku stanou řízky, obávám se.

+2/−1
12.4.2013 14:33

B41o79h61u71m92i74l20a 41L63i90n69h76o20v27á 8715420873537

A těch naražených kostrčí, možná by měl takový projekt napřed zhodnotit ortoped

;-(

+1/0
12.4.2013 15:07

I47v43a61n 64P23r15o17c20h89á22z49k47a 3511884885645

Nejlíp se sedělo ve starých laminátových sedačkách v tramvajích. Pořizovací cena byla navíc velmi nízká, což je asi důvod, proč už se nepoužívají - nedá se na nich tolik vytunelovat.

+5/−1
12.4.2013 12:28

P15e32t73r80a 76N74o73v49á45k42o90v10á 7458386964578

Hlavně zy totáče z těch vajíček tolik lidí nepřetékalo, dnes se jich do toho spousta nevejde ;)

0/0
12.4.2013 14:04

R35o18m95a62n 75Č75e66r56v64e81n83k97a 5918263484802

Jestli to budou ty samé dřevěné sedačky, co jsou v nových tramvajích, tak potěš pánbůh. Sedčky jsou úzké, kluzké a nemají boční vedení. Nejlepší byly alminátové sedačky ze starých tramvají. Inu, naši předkové při práci ještě přemýšleli a nedali jenom na líbivý design prostý jakékoliv ergonomie.:-/

+8/−1
12.4.2013 10:56

T86o55m22á48š 67Ž17i76t72n68ý 6221290801231

Nyslím že není nad léty prověřenou koženku (za bolševika to byla taková gumová pěna)

Předi jen - tramvaj mí jízdu klidnější a tam kluzké tvrdé sedadlo nevadí. Ale projet na dřevěné sedačce výtluk... Asi nic moc.

+2/0
12.4.2013 12:20

M16a74r60e24k 91F21l43e91k36a88č 2380654272263

jak zpívá Ivo Jahelka:

Hromadná doprava - pořádná otrava,

a kdo se rád mačká, užije si - stačí kačka

0/0
12.4.2013 10:30

L94u89k75á56š 29A92d20a23m89e26c 3587883280407

V některých brněnských trolejbusech jsou koženkové sedačky a v prudkých zatáčkách má vážně člověk co dělat, aby se udržel na místě. Jestli jsou ty dřevěné podobně kluzké, tak si teda cestující užijou. Pořád ale lepší než zahnojené látkové, to je fakt.

0/0
12.4.2013 9:44

M33i92r63o56s84l42a57v 17D33i83o10p14a15n 2876609658822

Navrhuji nalepit smirkový papír zrnitost P40 a je po klouzání.;-D

+5/0
12.4.2013 7:58

M82a49r90e81k 82F92l64e98k87a12č 2920834432653

ke každé jízdence 10cm oboustranky!

0/0
12.4.2013 8:08

M12i92r13o68s42l35a80v 79D84i67o87p65a91n 2566259868322

Taky suchý zip by nebyl špatný.;-)

+1/0
12.4.2013 8:10

M61a34r42e74k 49F36l58e50k10a97č 2570964402643

Je fakt že ten by mohl mít každý vlastní..nafasoval by jej na DP k roční jízdence

+2/0
12.4.2013 8:13

M32i88r28o97s21l11a29v 28H40a12š13p64l 9331939265109

A nebo k Openkartě fasovat gumicuk jako používal Sheldon v BBT.

0/0
12.4.2013 14:12

M18a83r10e79k 40F59l11e89k62a65č 2540274412363

Dřevěné lavice podél oken jako to bylo dřív, vytápět velikáááánským rezistorem pod lavicí a je to. šofér dostane kliku a jedéééém

+1/−1
12.4.2013 7:37
Foto

J33a82n 53B12r64a76u73n 1588138843125

To bude zase příležitost pro vandaly s kudličkama. "Řezbáři" to vezmou do parády a za chvíli bude každé sedadlo originál;-D;-D;-D

+8/0
12.4.2013 7:05

J43i92ř40í 71F83r13a63n34k98l 9893721960590

Pak,alespoň přestanou klouzat!;-D

+5/0
12.4.2013 8:00

T33o72m86á37š 44Ž54i56t11n85ý 6131780291201

Všechno se dá zničit. Látku a koženku prořízneš, dřevo poškrábeš, laminát lze rozkopat....

0/0
12.4.2013 12:22

M30i38r48o36s59l79a24v 76H96a65š70p27l 9771619895929

Rozkopanou sedačku ze staré tramvaje (laminát) jsem viděl snad jen jednou.

0/0
12.4.2013 14:14

B41o46h59u84s92l78a91v 88K45r23á58l38í10k 2561880619516

Mají to dělat z hrubě opracovanýho čerstvýho dřeva a díky pryskřici se žádný klouzání konat nebude.

+3/−1
12.4.2013 1:15

T72o82m34á84š 72Z39e92m81a82n 3365168264195

Dřevěné v tramvaji jsou v pořádku, tramvaj nedrncá, ale v autobuse na pražských silniích bude ta překližka žůžo.

+3/−3
11.4.2013 23:31

A66n92t66o18n53í66n 28B44a26b51á46č58e89k 3462318855751

tramvaj nedrnca ?? Kterou jezdite ? Ja hlavne 12 a ta drnca o sto sest

+3/0
12.4.2013 4:58

T49o75m18á75š 14Z78e64m17a68n 3165668124205

Srovnejte s autobusy.

0/0
12.4.2013 9:32
Foto

T51o85m71á36š 55K64r70o91u12p32a 8420172561410

Nechapu, dopravni podniky hleda uspory kde se da. Pritom prakticky nova sadadla vymenuje za kozenkova. Asi to tam bude uspora v udrzbe, ze se to vyplati. Ale stejne by me zajimalo co udelal s temi, textilnimi sedali, z vetsiny Sorek.

+1/−3
11.4.2013 22:45
Foto

T87o36m81á92š 70K95r16o85u39p18a 8430622231110

Nechapu, d

0/−1
11.4.2013 22:43

P10a84v59e61l 41C16i98m60b86a63l 4895654248837

Vymyslite kraviny - nejdriv textilni vecne upatlane sedacky Arianne, co se do nich clovek nevejde, ted drevene skluzavky - pritom nejlepsi tramvaj uz byla davno vymyslena - T3 a laminatove sedacky. Staci prezbrojit, a ne porad nahrazovat novinkami, co jsou zhola k nicemu, jen stoji 10x tolik.

+20/−3
11.4.2013 22:34

P46a52v75e67l 57K47r76e80j85č23í95ř 2162141653556

Asi tak. A to ještě ta tramvaj naštěstí nemůže tak řezat zatáčky, jako autobus. Docela se na ten zkušební provoz těším. Pro ty, co zůstanou stát, to bude možná docela prča ;-D

+2/0
12.4.2013 0:04

A63n92t92o51n68í90n 27B72a80b75á49č41e37k 3492288125141

drevena sedadla jsou peklo. Nejen deti, i my dospeli po nich neustale klouzeme, hlavne pak v zatacce to je hruza...

+12/−3
11.4.2013 22:26

D80a31v48i85d 41Š74a14f75r34á29n97e45k 5657344117433

Je to docela zvláštní, protože vesměs všude na západě jsou buď látková nebo koženlová. To byl koneckonců i případ ČR.

Zrovna dřevo v autobuse má tu nevýhodu, že "jezdí".

+3/−3
11.4.2013 22:01

H14a32n70a 96K24r55i91v29a79n94k91o17v15a 4481417673210

nj, az se lidi v cesku budou chovat, tak jak ti na zapade....;-)

+1/−1
11.4.2013 22:06

J90a34n81a 26P69r31o27v87a74z44n71í29k36o24v50á 4487979335264

Vážená paní Provazníková,

na základě průzkumů a podání cestujících se zjistilo, že v poslední době nastal odklon od preferování textilních sedadel cestujícími, které ještě před osmi lety byly většinou cestující veřejnosti posuzovány jako nejžádanější. V současné době jsou nejžádanější sedadla hladká, dřevěná nebo umělohmotná.

          Proto DP začal nové a rekonstruované tramvaje osazovat novými dřevěnými sedadly. V příštích letech bude DP zvyšovat podíl nepolstrovaných sedadel tak, aby poměr nepolstrovaných a polstrovaných sedadel byl v poměru 1 : 1 (v současné době je cca 1 : 2), což úzce souvisí s probíhající obměnou starých typů tramvají. 

          Každá nová tramvaj, případně její nové zařízení jako např. sedadlo, musí splňovat požadavky a limity na konstrukci a bezpečnost dané zákonem o dráhách a ostatními prováděcími a souvisejícími předpisy. Bez splnění zde uvedených přísných požadavků a limitů není možné takové zařízení schválit státním orgánem a zařízení uvolnit do provozu.

          Nová dřevěná sedadla odpovídají všem předepsaným požadavkům, které ukládá norma a legislativa s tím spojená. Všechny potřebné podklady k uvedeným sedadlům garantuje výrobce tramvají Škoda Transportation a. s. Plzeň a tyto předkládal při schvalování Drážním úřadem, který dřevěná sedadla homologoval pro provoz v MHD. Pro bližší informace o použitých sedadlech je proto nutno se obrátit na výrobce tramvají, DP není oprávněn předávat informace výrobce třetí straně.

          Při výběru tvaru sedadla byla upřednostněna jednoduchost a univerzálnost pro všechny velikostní a váhové kategorie cestujících, včetně snadné udržovatelnosti a příznivého estetického vzhledu.                    Chtěli bychom upozornit na skutečnost, že hladkost povrchu a poloha sedadla je prakticky stejná jako u původních laminátových sedadel, která jsou v provozu již desítky let. Navíc další dřevěné sedáky u nových dodávek jsou na základě získaných zkušeností již v provedení zvrásněného povrchu strukturovaný

+4/−2
11.4.2013 21:04

J57a15n89a 35P39r29o16v46a81z96n70í84k87o39v34á 4737109285264

strukturovaným neklouzavým lakem.  

           Také jsme oproti jiným typům sedadel provozovaných v DP, u všech dřevěných sedadel snížili výšku posedové plochy sedadla proti podlaze cca o 2 cm, právě pro lepší oporu nohou a tím větší stabilitu cestujících a zvýšení jejich komfortu při sezení. Jako opora sedícím při působení odstředivé síly může potřebným pomoci opěradlo předchozího sedadla.

          Z uvedeného vyplývá, že reagujeme na podněty cestujících a dle svých možností se snažíme vyhovět cestujícím a nabízet vyšší komfort dopravy, i když v praxi se splnění přání cestujících nejeví z dlouhodobého hlediska vždy jako řešení stálé, optimální a vyhovující individuálně každému. Jako  limitující při realizaci změn se v současné době projevují v neposlední řadě i ekonomické možnosti.

         

S přáním pěkného dne

  Zdeňka Králová referent Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost Sokolovská 217/42, 190 22 Praha 9 900740 - odd. Styk s veřejností t +420 296 192 068 m +420 728 566 971 e-mail Kralova@dpp.cz

+4/−1
11.4.2013 21:05

J43a10n52a 18P49r20o29v10a52z79n51í68k16o25v24á 4207159105974

Tolik reakce na můj nesouhlasný email.

+4/−2
11.4.2013 21:06

M52i96l63a84n 45K90r13á58l 8833888121491

Ty jsi si stěžovala na ty sedačky či co?

+2/−2
11.4.2013 21:06

J50a29n81a 88P26r14o95v50a24z19n28í62k65o40v37á 4647689725284

stěžovala. Ptala jsem se, jak je možné, že je chtějí dát i do busů, když jsou opravdu přinejmenším nepohodlné, nebezpečné a oproti stávajícím stojí výměna peníze. Jednou, když řidič zabrzdil jsem z ní slítla (nutno říct ne jediná) a solidně jsme se pomlátili. To jsem nikdy jindy neviděla :/ Každopádně odpověď připravenou :-P

+5/−3
11.4.2013 21:11

J28a73n11a 75P28r79o24v17a26z45n61í45k21o49v39á 4107499335364

mají připravenou ;-)

+1/−1
11.4.2013 21:12

J97a16n19a 59P82r42o78v10a28z14n63í48k88o20v69á 4827759485524

myslim si totiz, ze to, ze si stezujeme na idnesu v diskusi neni k nicemu.... a za ty 2 min mi to stalo, asi tak R^

+6/−2
11.4.2013 21:15

M62i18l11a96n 78K14r62á72l 8173228361391

tak si na ty dřevěný sedačky sedni na ostro, mám to vyzkoušený a vůbec to neklouže, když jsi oblečená tak to logicky klouže po látce.

+8/−1
11.4.2013 21:23

J86a40n42a 74P22r19o23v27a43z49n79í95k12o62v96á 4727349505664

tahle odpověď by mě potěšila víc :D

+3/−1
11.4.2013 21:26

B62o61ž96e70n28k96a 18N39o54v30á68k70o86v91á 3730756178569

:-/ ty dřevěný mám ze všech druhů nejmíň v oblibě..

+6/−4
11.4.2013 20:46

M45i56l73a62n 30K19r22á37l 8143938251171

tak si na ně nesedej

+5/−5
11.4.2013 20:56

K89a48t65e55r72i77n89a 68M23a77t14t78h67e96w73s 3784924145371

Do autobusu, ktere jezdi do prudkych zatacek a brzdi a daji tyhle skluzavky? To bude ranenejch. Vzdyt se na tom neda pomalu udrzet ani v tramvaji, jak to klouze a o detech uz ani nemluvim! Hygienictejsi, nez ty hnusny latkovy, to si radeji ani nesedam, ale kdo zas vymyslel tohle?

+10/−3
11.4.2013 20:37

J86o88s25e88f 93W92e10n40c86e58l 1908910244234

No kdo, někdo se na výměně sedaček napakuje a dopravní podnik ušetří na údržbě protože ty dřevěné sedačky si v každé zatáčce a zabržením vyčistí cestující sami svým oblečením. Nemám je rád klouže to jak ďas a tramvajáci brzí tak prudce že lidi v tom jen lítaj. Raději postojím...

+4/−2
11.4.2013 21:03

V47í40t 30H15o40l28l95e84r 8487432672526

dřevo:? lepší údržba než plast co byl v tramvaji ?

+10/−1
11.4.2013 20:33

M93a94j33k45a 43Š44u10m65b38e28r73o58v71á 3625723471125

Na údržbu asi dobrý, akorát aby z toho v zatáčkách lidi nepadali. On stačí malý podíl umělého vlákna v látce, a klouže to jako ďas:-)

+7/−3
11.4.2013 20:23

J20o32l84a88n64a 30R66á52b72o61v84á 2411114505818

Asi před 20ti minutama jsem jela tramvají s dřevěnýma sedačkama a vůbec jsem si nevšimla, že by klouzaly...!

+3/−7
11.4.2013 20:40

J30o51s97e15f 17W51e24n55c90e57l 1848280654704

jestli jezdíte tak vyjímečně že dnes poprvé tak jste měla štěstí, pokud tím jezdíte denně tak často narazíte na řidiče který se s jemným bržděním moc nepáře a to pak máte vidět jak to lítá...

+6/−2
11.4.2013 21:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.