Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dřevěné sedačky budou i v pražských autobusech. Zatím na zkoušku

Ve dvou autobusech pražské MHD se v září objeví dřevěné sedačky. Dopravní podnik chce vyzkoušet, zda se cestujícím takové sezení zalíbí. V anketě MF DNES mezi stovkou lidí byla většina spíše proti. Dřevěné sedačky jsou běžné v nových tramvajích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K39a46r52e19l 64D45r65d84a 6224112487

Dřevěné sedačky jsou nebezpečné. To měl DPP nejdříve zjisti za peníze, co narval do anket, kterými se teď ohání. Staré tramvaje mívaly dřevěné sedačky, ale tvarované tak, že do nich cestující zahučel a ani se nehnul. A stejně se od nich ustoupilo.

Jak tenhle shit mohla Škodovka pustit do provozu nepochopím. Navíc z toho tvrdého a špatně tvarovaného dřeva bolí zadek. Delší jízda je nemožná. Posledně mi uletěla taška, co jsem si na sedačku položil. Stačil rozjezd. Matka, co podobně loví děti po tramvaji je patrně taková sranda DPP. V případě nehody budou cestující na jednu kaši. A opět anketa jak cestující chtějí dřevěné sedačky a dokonce do autobusů?

A proč vlastně? Protože DPP neumí zajistit čistotu ve vozech. Protože Praha neumí řešit bezdomovce bydlící v MHD. A také, že vandalové mají v Praze volné pole působnosti a rodiče svůj dorost nezvládají. Praha je tak chudá a spořivá, že když chce čistý vůz MHD, tak koupí raději nový z výroby než by utrácela za úklid. ;-D

0/0
13.4.2013 8:25

B25r90u13n25o 39J28u86r70á41š97e75k 6864590981883

Tramvaje moc netřepou, zatímco autobusy se klepou v jednom kuse. Na dřevěných sedačkách v autobusech se půlce Prahy ze zadku stanou řízky, obávám se.

+2/−1
12.4.2013 14:33

B76o86h73u44m19i85l37a 14L32i79n88h51o88v94á 8185370423947

A těch naražených kostrčí, možná by měl takový projekt napřed zhodnotit ortoped

;-(

+1/0
12.4.2013 15:07

I75v89a11n 43P71r49o74c85h39á29z87k40a 3691644595655

Nejlíp se sedělo ve starých laminátových sedačkách v tramvajích. Pořizovací cena byla navíc velmi nízká, což je asi důvod, proč už se nepoužívají - nedá se na nich tolik vytunelovat.

+5/−1
12.4.2013 12:28

P56e87t97r47a 65N39o39v63á97k91o58v38á 7448816464888

Hlavně zy totáče z těch vajíček tolik lidí nepřetékalo, dnes se jich do toho spousta nevejde ;)

0/0
12.4.2013 14:04

R47o54m63a32n 97Č75e53r12v94e43n98k96a 5848433484292

Jestli to budou ty samé dřevěné sedačky, co jsou v nových tramvajích, tak potěš pánbůh. Sedčky jsou úzké, kluzké a nemají boční vedení. Nejlepší byly alminátové sedačky ze starých tramvají. Inu, naši předkové při práci ještě přemýšleli a nedali jenom na líbivý design prostý jakékoliv ergonomie.:-/

+8/−1
12.4.2013 10:56

T85o39m38á61š 49Ž44i57t20n60ý 6701780731561

Nyslím že není nad léty prověřenou koženku (za bolševika to byla taková gumová pěna)

Předi jen - tramvaj mí jízdu klidnější a tam kluzké tvrdé sedadlo nevadí. Ale projet na dřevěné sedačce výtluk... Asi nic moc.

+2/0
12.4.2013 12:20

M25a56r94e46k 51F51l31e20k94a42č 2570214532443

jak zpívá Ivo Jahelka:

Hromadná doprava - pořádná otrava,

a kdo se rád mačká, užije si - stačí kačka

0/0
12.4.2013 10:30

L69u94k39á65š 22A57d19a19m57e51c 3177363970207

V některých brněnských trolejbusech jsou koženkové sedačky a v prudkých zatáčkách má vážně člověk co dělat, aby se udržel na místě. Jestli jsou ty dřevěné podobně kluzké, tak si teda cestující užijou. Pořád ale lepší než zahnojené látkové, to je fakt.

0/0
12.4.2013 9:44

M16i22r46o14s73l38a48v 28D52i12o48p91a96n 2976759438952

Navrhuji nalepit smirkový papír zrnitost P40 a je po klouzání.;-D

+5/0
12.4.2013 7:58

M14a37r89e22k 49F65l41e23k61a97č 2160474462933

ke každé jízdence 10cm oboustranky!

0/0
12.4.2013 8:08

M43i24r32o10s88l30a20v 17D79i16o31p75a86n 2636729658222

Taky suchý zip by nebyl špatný.;-)

+1/0
12.4.2013 8:10

M21a81r18e21k 31F69l29e92k71a80č 2720604762493

Je fakt že ten by mohl mít každý vlastní..nafasoval by jej na DP k roční jízdence

+2/0
12.4.2013 8:13

M22i14r64o53s58l81a74v 75H54a74š93p30l 9201169275889

A nebo k Openkartě fasovat gumicuk jako používal Sheldon v BBT.

0/0
12.4.2013 14:12

M54a58r87e42k 92F36l63e85k32a92č 2610794952573

Dřevěné lavice podél oken jako to bylo dřív, vytápět velikáááánským rezistorem pod lavicí a je to. šofér dostane kliku a jedéééém

+1/−1
12.4.2013 7:37
Foto

J38a44n 28B39r81a63u81n 1988298173405

To bude zase příležitost pro vandaly s kudličkama. "Řezbáři" to vezmou do parády a za chvíli bude každé sedadlo originál;-D;-D;-D

+8/0
12.4.2013 7:05

J45i16ř62í 45F37r49a19n86k54l 9903271120870

Pak,alespoň přestanou klouzat!;-D

+5/0
12.4.2013 8:00

T17o28m77á10š 67Ž35i88t22n94ý 6581270641851

Všechno se dá zničit. Látku a koženku prořízneš, dřevo poškrábeš, laminát lze rozkopat....

0/0
12.4.2013 12:22

M90i75r45o34s71l59a67v 35H62a89š57p32l 9851649225709

Rozkopanou sedačku ze staré tramvaje (laminát) jsem viděl snad jen jednou.

0/0
12.4.2013 14:14

B18o13h47u26s26l50a73v 45K14r97á61l80í51k 2331200149286

Mají to dělat z hrubě opracovanýho čerstvýho dřeva a díky pryskřici se žádný klouzání konat nebude.

+3/−1
12.4.2013 1:15

T71o63m27á20š 18Z65e54m52a30n 3805658864525

Dřevěné v tramvaji jsou v pořádku, tramvaj nedrncá, ale v autobuse na pražských silniích bude ta překližka žůžo.

+3/−3
11.4.2013 23:31

A44n49t33o10n34í49n 24B27a69b74á35č70e88k 3672618165531

tramvaj nedrnca ?? Kterou jezdite ? Ja hlavne 12 a ta drnca o sto sest

+3/0
12.4.2013 4:58

T20o66m46á28š 67Z92e57m52a97n 3935818704735

Srovnejte s autobusy.

0/0
12.4.2013 9:32
Foto

T30o92m78á26š 54K26r41o28u33p85a 8640142541930

Nechapu, dopravni podniky hleda uspory kde se da. Pritom prakticky nova sadadla vymenuje za kozenkova. Asi to tam bude uspora v udrzbe, ze se to vyplati. Ale stejne by me zajimalo co udelal s temi, textilnimi sedali, z vetsiny Sorek.

+1/−3
11.4.2013 22:45
Foto

T52o84m46á75š 86K89r23o36u55p30a 8150262801390

Nechapu, d

0/−1
11.4.2013 22:43

P51a80v51e29l 45C97i11m14b77a20l 4505164888227

Vymyslite kraviny - nejdriv textilni vecne upatlane sedacky Arianne, co se do nich clovek nevejde, ted drevene skluzavky - pritom nejlepsi tramvaj uz byla davno vymyslena - T3 a laminatove sedacky. Staci prezbrojit, a ne porad nahrazovat novinkami, co jsou zhola k nicemu, jen stoji 10x tolik.

+20/−3
11.4.2013 22:34

P91a42v59e62l 63K47r63e10j22č57í15ř 2822821163656

Asi tak. A to ještě ta tramvaj naštěstí nemůže tak řezat zatáčky, jako autobus. Docela se na ten zkušební provoz těším. Pro ty, co zůstanou stát, to bude možná docela prča ;-D

+2/0
12.4.2013 0:04

A33n95t49o10n59í87n 81B15a22b83á19č94e50k 3792678655451

drevena sedadla jsou peklo. Nejen deti, i my dospeli po nich neustale klouzeme, hlavne pak v zatacce to je hruza...

+12/−3
11.4.2013 22:26

D83a33v24i62d 86Š54a62f27r91á87n79e38k 5717394247273

Je to docela zvláštní, protože vesměs všude na západě jsou buď látková nebo koženlová. To byl koneckonců i případ ČR.

Zrovna dřevo v autobuse má tu nevýhodu, že "jezdí".

+3/−3
11.4.2013 22:01

H96a22n85a 54K65r88i62v14a60n54k49o78v38a 4671587413880

nj, az se lidi v cesku budou chovat, tak jak ti na zapade....;-)

+1/−1
11.4.2013 22:06

J49a47n97a 82P50r69o18v93a46z41n95í93k34o83v22á 4787809335824

Vážená paní Provazníková,

na základě průzkumů a podání cestujících se zjistilo, že v poslední době nastal odklon od preferování textilních sedadel cestujícími, které ještě před osmi lety byly většinou cestující veřejnosti posuzovány jako nejžádanější. V současné době jsou nejžádanější sedadla hladká, dřevěná nebo umělohmotná.

          Proto DP začal nové a rekonstruované tramvaje osazovat novými dřevěnými sedadly. V příštích letech bude DP zvyšovat podíl nepolstrovaných sedadel tak, aby poměr nepolstrovaných a polstrovaných sedadel byl v poměru 1 : 1 (v současné době je cca 1 : 2), což úzce souvisí s probíhající obměnou starých typů tramvají. 

          Každá nová tramvaj, případně její nové zařízení jako např. sedadlo, musí splňovat požadavky a limity na konstrukci a bezpečnost dané zákonem o dráhách a ostatními prováděcími a souvisejícími předpisy. Bez splnění zde uvedených přísných požadavků a limitů není možné takové zařízení schválit státním orgánem a zařízení uvolnit do provozu.

          Nová dřevěná sedadla odpovídají všem předepsaným požadavkům, které ukládá norma a legislativa s tím spojená. Všechny potřebné podklady k uvedeným sedadlům garantuje výrobce tramvají Škoda Transportation a. s. Plzeň a tyto předkládal při schvalování Drážním úřadem, který dřevěná sedadla homologoval pro provoz v MHD. Pro bližší informace o použitých sedadlech je proto nutno se obrátit na výrobce tramvají, DP není oprávněn předávat informace výrobce třetí straně.

          Při výběru tvaru sedadla byla upřednostněna jednoduchost a univerzálnost pro všechny velikostní a váhové kategorie cestujících, včetně snadné udržovatelnosti a příznivého estetického vzhledu.                    Chtěli bychom upozornit na skutečnost, že hladkost povrchu a poloha sedadla je prakticky stejná jako u původních laminátových sedadel, která jsou v provozu již desítky let. Navíc další dřevěné sedáky u nových dodávek jsou na základě získaných zkušeností již v provedení zvrásněného povrchu strukturovaný

+4/−2
11.4.2013 21:04

J54a78n89a 27P43r60o58v36a10z22n47í62k29o30v95á 4817899765294

strukturovaným neklouzavým lakem.  

           Také jsme oproti jiným typům sedadel provozovaných v DP, u všech dřevěných sedadel snížili výšku posedové plochy sedadla proti podlaze cca o 2 cm, právě pro lepší oporu nohou a tím větší stabilitu cestujících a zvýšení jejich komfortu při sezení. Jako opora sedícím při působení odstředivé síly může potřebným pomoci opěradlo předchozího sedadla.

          Z uvedeného vyplývá, že reagujeme na podněty cestujících a dle svých možností se snažíme vyhovět cestujícím a nabízet vyšší komfort dopravy, i když v praxi se splnění přání cestujících nejeví z dlouhodobého hlediska vždy jako řešení stálé, optimální a vyhovující individuálně každému. Jako  limitující při realizaci změn se v současné době projevují v neposlední řadě i ekonomické možnosti.

         

S přáním pěkného dne

  Zdeňka Králová referent Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost Sokolovská 217/42, 190 22 Praha 9 900740 - odd. Styk s veřejností t +420 296 192 068 m +420 728 566 971 e-mail Kralova@dpp.cz

+4/−1
11.4.2013 21:05

J24a70n26a 46P71r52o30v18a66z29n65í65k58o86v35á 4587439695564

Tolik reakce na můj nesouhlasný email.

+4/−2
11.4.2013 21:06

M79i48l89a21n 80K93r33á92l 8423738141861

Ty jsi si stěžovala na ty sedačky či co?

+2/−2
11.4.2013 21:06

J40a88n13a 14P67r83o62v53a55z90n40í50k69o79v56á 4817139425944

stěžovala. Ptala jsem se, jak je možné, že je chtějí dát i do busů, když jsou opravdu přinejmenším nepohodlné, nebezpečné a oproti stávajícím stojí výměna peníze. Jednou, když řidič zabrzdil jsem z ní slítla (nutno říct ne jediná) a solidně jsme se pomlátili. To jsem nikdy jindy neviděla :/ Každopádně odpověď připravenou :-P

+5/−3
11.4.2013 21:11

J47a48n29a 29P48r74o80v14a64z76n28í36k74o92v25á 4787359695824

mají připravenou ;-)

+1/−1
11.4.2013 21:12

J31a89n59a 17P13r34o56v58a70z21n24í76k21o38v41á 4187499905684

myslim si totiz, ze to, ze si stezujeme na idnesu v diskusi neni k nicemu.... a za ty 2 min mi to stalo, asi tak R^

+6/−2
11.4.2013 21:15

M83i64l92a12n 57K87r78á72l 8143748761641

tak si na ty dřevěný sedačky sedni na ostro, mám to vyzkoušený a vůbec to neklouže, když jsi oblečená tak to logicky klouže po látce.

+8/−1
11.4.2013 21:23

J77a55n43a 58P72r56o87v21a25z24n28í31k43o52v62á 4507249455604

tahle odpověď by mě potěšila víc :D

+3/−1
11.4.2013 21:26

B16o38ž43e10n97k65a 96N56o59v24á54k83o54v94á 3440586988659

:-/ ty dřevěný mám ze všech druhů nejmíň v oblibě..

+6/−4
11.4.2013 20:46

M94i81l44a91n 13K56r68á50l 8733798241451

tak si na ně nesedej

+5/−5
11.4.2013 20:56

K26a31t88e38r25i57n48a 21M42a59t17t58h41e61w10s 3684434765471

Do autobusu, ktere jezdi do prudkych zatacek a brzdi a daji tyhle skluzavky? To bude ranenejch. Vzdyt se na tom neda pomalu udrzet ani v tramvaji, jak to klouze a o detech uz ani nemluvim! Hygienictejsi, nez ty hnusny latkovy, to si radeji ani nesedam, ale kdo zas vymyslel tohle?

+10/−3
11.4.2013 20:37

J17o13s51e57f 50W78e70n46c40e53l 1398240324754

No kdo, někdo se na výměně sedaček napakuje a dopravní podnik ušetří na údržbě protože ty dřevěné sedačky si v každé zatáčce a zabržením vyčistí cestující sami svým oblečením. Nemám je rád klouže to jak ďas a tramvajáci brzí tak prudce že lidi v tom jen lítaj. Raději postojím...

+4/−2
11.4.2013 21:03

V45í78t 38H61o65l65l29e10r 8597542612316

dřevo:? lepší údržba než plast co byl v tramvaji ?

+10/−1
11.4.2013 20:33

M37a42j71k93a 67Š80u40m13b75e37r22o78v40á 3875453861125

Na údržbu asi dobrý, akorát aby z toho v zatáčkách lidi nepadali. On stačí malý podíl umělého vlákna v látce, a klouže to jako ďas:-)

+7/−3
11.4.2013 20:23

J79o88l30a91n36a 64R26á30b40o81v21á 2811874125918

Asi před 20ti minutama jsem jela tramvají s dřevěnýma sedačkama a vůbec jsem si nevšimla, že by klouzaly...!

+3/−7
11.4.2013 20:40

J13o88s56e42f 13W68e58n70c42e91l 1728680514254

jestli jezdíte tak vyjímečně že dnes poprvé tak jste měla štěstí, pokud tím jezdíte denně tak často narazíte na řidiče který se s jemným bržděním moc nepáře a to pak máte vidět jak to lítá...

+6/−2
11.4.2013 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.