Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dřevěné sedačky budou i v pražských autobusech. Zatím na zkoušku

Ve dvou autobusech pražské MHD se v září objeví dřevěné sedačky. Dopravní podnik chce vyzkoušet, zda se cestujícím takové sezení zalíbí. V anketě MF DNES mezi stovkou lidí byla většina spíše proti. Dřevěné sedačky jsou běžné v nových tramvajích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K58a22r94e80l 47D91r73d96a 6194902167

Dřevěné sedačky jsou nebezpečné. To měl DPP nejdříve zjisti za peníze, co narval do anket, kterými se teď ohání. Staré tramvaje mívaly dřevěné sedačky, ale tvarované tak, že do nich cestující zahučel a ani se nehnul. A stejně se od nich ustoupilo.

Jak tenhle shit mohla Škodovka pustit do provozu nepochopím. Navíc z toho tvrdého a špatně tvarovaného dřeva bolí zadek. Delší jízda je nemožná. Posledně mi uletěla taška, co jsem si na sedačku položil. Stačil rozjezd. Matka, co podobně loví děti po tramvaji je patrně taková sranda DPP. V případě nehody budou cestující na jednu kaši. A opět anketa jak cestující chtějí dřevěné sedačky a dokonce do autobusů?

A proč vlastně? Protože DPP neumí zajistit čistotu ve vozech. Protože Praha neumí řešit bezdomovce bydlící v MHD. A také, že vandalové mají v Praze volné pole působnosti a rodiče svůj dorost nezvládají. Praha je tak chudá a spořivá, že když chce čistý vůz MHD, tak koupí raději nový z výroby než by utrácela za úklid. ;-D

0/0
13.4.2013 8:25

B39r25u79n79o 51J79u23r61á70š39e53k 6654740871713

Tramvaje moc netřepou, zatímco autobusy se klepou v jednom kuse. Na dřevěných sedačkách v autobusech se půlce Prahy ze zadku stanou řízky, obávám se.

+2/−1
12.4.2013 14:33

B28o80h19u35m21i60l88a 94L65i18n17h83o20v42á 8745820503557

A těch naražených kostrčí, možná by měl takový projekt napřed zhodnotit ortoped

;-(

+1/0
12.4.2013 15:07

I64v59a48n 64P67r18o17c72h18á97z63k15a 3551294915745

Nejlíp se sedělo ve starých laminátových sedačkách v tramvajích. Pořizovací cena byla navíc velmi nízká, což je asi důvod, proč už se nepoužívají - nedá se na nich tolik vytunelovat.

+5/−1
12.4.2013 12:28

P72e91t86r83a 79N54o49v29á24k70o43v94á 7128286944568

Hlavně zy totáče z těch vajíček tolik lidí nepřetékalo, dnes se jich do toho spousta nevejde ;)

0/0
12.4.2013 14:04

R12o19m20a38n 33Č63e22r10v27e47n52k90a 5418593624862

Jestli to budou ty samé dřevěné sedačky, co jsou v nových tramvajích, tak potěš pánbůh. Sedčky jsou úzké, kluzké a nemají boční vedení. Nejlepší byly alminátové sedačky ze starých tramvají. Inu, naši předkové při práci ještě přemýšleli a nedali jenom na líbivý design prostý jakékoliv ergonomie.:-/

+8/−1
12.4.2013 10:56

T90o45m69á82š 94Ž65i75t20n19ý 6281500961741

Nyslím že není nad léty prověřenou koženku (za bolševika to byla taková gumová pěna)

Předi jen - tramvaj mí jízdu klidnější a tam kluzké tvrdé sedadlo nevadí. Ale projet na dřevěné sedačce výtluk... Asi nic moc.

+2/0
12.4.2013 12:20

M22a70r89e12k 16F13l45e19k63a51č 2180784852653

jak zpívá Ivo Jahelka:

Hromadná doprava - pořádná otrava,

a kdo se rád mačká, užije si - stačí kačka

0/0
12.4.2013 10:30

L41u12k58á87š 63A18d56a14m65e57c 3227603450437

V některých brněnských trolejbusech jsou koženkové sedačky a v prudkých zatáčkách má vážně člověk co dělat, aby se udržel na místě. Jestli jsou ty dřevěné podobně kluzké, tak si teda cestující užijou. Pořád ale lepší než zahnojené látkové, to je fakt.

0/0
12.4.2013 9:44

M98i29r14o22s25l35a15v 75D61i87o34p56a27n 2766379928602

Navrhuji nalepit smirkový papír zrnitost P40 a je po klouzání.;-D

+5/0
12.4.2013 7:58

M13a19r10e44k 18F59l40e86k87a27č 2170144412893

ke každé jízdence 10cm oboustranky!

0/0
12.4.2013 8:08

M55i66r12o19s43l46a95v 62D59i59o64p49a70n 2626169908782

Taky suchý zip by nebyl špatný.;-)

+1/0
12.4.2013 8:10

M75a72r95e18k 50F45l98e90k69a72č 2350374182973

Je fakt že ten by mohl mít každý vlastní..nafasoval by jej na DP k roční jízdence

+2/0
12.4.2013 8:13

M71i30r97o78s89l24a67v 93H56a64š50p59l 9491789685879

A nebo k Openkartě fasovat gumicuk jako používal Sheldon v BBT.

0/0
12.4.2013 14:12

M77a79r96e48k 41F41l44e80k14a31č 2130274722733

Dřevěné lavice podél oken jako to bylo dřív, vytápět velikáááánským rezistorem pod lavicí a je to. šofér dostane kliku a jedéééém

+1/−1
12.4.2013 7:37
Foto

J69a34n 51B61r92a28u72n 1838268753215

To bude zase příležitost pro vandaly s kudličkama. "Řezbáři" to vezmou do parády a za chvíli bude každé sedadlo originál;-D;-D;-D

+8/0
12.4.2013 7:05

J81i25ř41í 67F90r94a29n32k80l 9943541400690

Pak,alespoň přestanou klouzat!;-D

+5/0
12.4.2013 8:00

T66o39m84á26š 73Ž67i21t49n30ý 6821930251181

Všechno se dá zničit. Látku a koženku prořízneš, dřevo poškrábeš, laminát lze rozkopat....

0/0
12.4.2013 12:22

M87i84r49o25s92l63a30v 36H58a25š13p23l 9221359825949

Rozkopanou sedačku ze staré tramvaje (laminát) jsem viděl snad jen jednou.

0/0
12.4.2013 14:14

B91o77h24u93s80l94a63v 43K55r19á57l63í70k 2611420469516

Mají to dělat z hrubě opracovanýho čerstvýho dřeva a díky pryskřici se žádný klouzání konat nebude.

+3/−1
12.4.2013 1:15

T82o16m44á82š 65Z12e90m19a42n 3175238814135

Dřevěné v tramvaji jsou v pořádku, tramvaj nedrncá, ale v autobuse na pražských silniích bude ta překližka žůžo.

+3/−3
11.4.2013 23:31

A60n41t38o54n37í14n 79B31a36b92á30č15e68k 3822158655651

tramvaj nedrnca ?? Kterou jezdite ? Ja hlavne 12 a ta drnca o sto sest

+3/0
12.4.2013 4:58

T95o81m66á70š 39Z29e47m21a35n 3755338834485

Srovnejte s autobusy.

0/0
12.4.2013 9:32
Foto

T86o49m61á52š 58K25r34o26u33p38a 8660292561230

Nechapu, dopravni podniky hleda uspory kde se da. Pritom prakticky nova sadadla vymenuje za kozenkova. Asi to tam bude uspora v udrzbe, ze se to vyplati. Ale stejne by me zajimalo co udelal s temi, textilnimi sedali, z vetsiny Sorek.

+1/−3
11.4.2013 22:45
Foto

T23o76m96á28š 84K52r76o20u41p24a 8410312221900

Nechapu, d

0/−1
11.4.2013 22:43

P42a11v38e55l 46C86i15m80b53a26l 4345884408487

Vymyslite kraviny - nejdriv textilni vecne upatlane sedacky Arianne, co se do nich clovek nevejde, ted drevene skluzavky - pritom nejlepsi tramvaj uz byla davno vymyslena - T3 a laminatove sedacky. Staci prezbrojit, a ne porad nahrazovat novinkami, co jsou zhola k nicemu, jen stoji 10x tolik.

+20/−3
11.4.2013 22:34

P71a53v98e51l 81K15r33e44j38č57í47ř 2402711763186

Asi tak. A to ještě ta tramvaj naštěstí nemůže tak řezat zatáčky, jako autobus. Docela se na ten zkušební provoz těším. Pro ty, co zůstanou stát, to bude možná docela prča ;-D

+2/0
12.4.2013 0:04

A46n20t36o13n43í83n 31B98a20b81á68č18e42k 3332808925941

drevena sedadla jsou peklo. Nejen deti, i my dospeli po nich neustale klouzeme, hlavne pak v zatacce to je hruza...

+12/−3
11.4.2013 22:26

D22a37v47i86d 24Š89a48f17r66á97n72e80k 5177164247383

Je to docela zvláštní, protože vesměs všude na západě jsou buď látková nebo koženlová. To byl koneckonců i případ ČR.

Zrovna dřevo v autobuse má tu nevýhodu, že "jezdí".

+3/−3
11.4.2013 22:01

H71a16n15a 97K85r96i63v50a53n88k68o22v95a 4901207573630

nj, az se lidi v cesku budou chovat, tak jak ti na zapade....;-)

+1/−1
11.4.2013 22:06

J51a28n43a 38P30r31o29v86a94z76n85í58k28o12v75á 4537799695264

Vážená paní Provazníková,

na základě průzkumů a podání cestujících se zjistilo, že v poslední době nastal odklon od preferování textilních sedadel cestujícími, které ještě před osmi lety byly většinou cestující veřejnosti posuzovány jako nejžádanější. V současné době jsou nejžádanější sedadla hladká, dřevěná nebo umělohmotná.

          Proto DP začal nové a rekonstruované tramvaje osazovat novými dřevěnými sedadly. V příštích letech bude DP zvyšovat podíl nepolstrovaných sedadel tak, aby poměr nepolstrovaných a polstrovaných sedadel byl v poměru 1 : 1 (v současné době je cca 1 : 2), což úzce souvisí s probíhající obměnou starých typů tramvají. 

          Každá nová tramvaj, případně její nové zařízení jako např. sedadlo, musí splňovat požadavky a limity na konstrukci a bezpečnost dané zákonem o dráhách a ostatními prováděcími a souvisejícími předpisy. Bez splnění zde uvedených přísných požadavků a limitů není možné takové zařízení schválit státním orgánem a zařízení uvolnit do provozu.

          Nová dřevěná sedadla odpovídají všem předepsaným požadavkům, které ukládá norma a legislativa s tím spojená. Všechny potřebné podklady k uvedeným sedadlům garantuje výrobce tramvají Škoda Transportation a. s. Plzeň a tyto předkládal při schvalování Drážním úřadem, který dřevěná sedadla homologoval pro provoz v MHD. Pro bližší informace o použitých sedadlech je proto nutno se obrátit na výrobce tramvají, DP není oprávněn předávat informace výrobce třetí straně.

          Při výběru tvaru sedadla byla upřednostněna jednoduchost a univerzálnost pro všechny velikostní a váhové kategorie cestujících, včetně snadné udržovatelnosti a příznivého estetického vzhledu.                    Chtěli bychom upozornit na skutečnost, že hladkost povrchu a poloha sedadla je prakticky stejná jako u původních laminátových sedadel, která jsou v provozu již desítky let. Navíc další dřevěné sedáky u nových dodávek jsou na základě získaných zkušeností již v provedení zvrásněného povrchu strukturovaný

+4/−2
11.4.2013 21:04

J74a94n19a 25P72r96o42v35a31z36n20í74k86o25v26á 4647869805104

strukturovaným neklouzavým lakem.  

           Také jsme oproti jiným typům sedadel provozovaných v DP, u všech dřevěných sedadel snížili výšku posedové plochy sedadla proti podlaze cca o 2 cm, právě pro lepší oporu nohou a tím větší stabilitu cestujících a zvýšení jejich komfortu při sezení. Jako opora sedícím při působení odstředivé síly může potřebným pomoci opěradlo předchozího sedadla.

          Z uvedeného vyplývá, že reagujeme na podněty cestujících a dle svých možností se snažíme vyhovět cestujícím a nabízet vyšší komfort dopravy, i když v praxi se splnění přání cestujících nejeví z dlouhodobého hlediska vždy jako řešení stálé, optimální a vyhovující individuálně každému. Jako  limitující při realizaci změn se v současné době projevují v neposlední řadě i ekonomické možnosti.

         

S přáním pěkného dne

  Zdeňka Králová referent Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost Sokolovská 217/42, 190 22 Praha 9 900740 - odd. Styk s veřejností t +420 296 192 068 m +420 728 566 971 e-mail Kralova@dpp.cz

+4/−1
11.4.2013 21:05

J50a84n84a 20P90r29o77v90a35z85n91í67k26o30v93á 4817689425134

Tolik reakce na můj nesouhlasný email.

+4/−2
11.4.2013 21:06

M70i40l87a94n 97K60r83á11l 8973438111471

Ty jsi si stěžovala na ty sedačky či co?

+2/−2
11.4.2013 21:06

J88a72n79a 28P41r89o83v27a94z94n16í16k49o39v67á 4937549925424

stěžovala. Ptala jsem se, jak je možné, že je chtějí dát i do busů, když jsou opravdu přinejmenším nepohodlné, nebezpečné a oproti stávajícím stojí výměna peníze. Jednou, když řidič zabrzdil jsem z ní slítla (nutno říct ne jediná) a solidně jsme se pomlátili. To jsem nikdy jindy neviděla :/ Každopádně odpověď připravenou :-P

+5/−3
11.4.2013 21:11

J57a31n83a 20P68r62o88v86a59z16n27í78k57o34v48á 4137949465114

mají připravenou ;-)

+1/−1
11.4.2013 21:12

J61a91n84a 25P17r74o34v80a55z68n92í89k56o15v10á 4537259145624

myslim si totiz, ze to, ze si stezujeme na idnesu v diskusi neni k nicemu.... a za ty 2 min mi to stalo, asi tak R^

+6/−2
11.4.2013 21:15

M20i65l51a13n 33K21r76á25l 8583818111351

tak si na ty dřevěný sedačky sedni na ostro, mám to vyzkoušený a vůbec to neklouže, když jsi oblečená tak to logicky klouže po látce.

+8/−1
11.4.2013 21:23

J72a56n52a 40P50r71o16v75a44z44n80í43k27o66v25á 4707729565794

tahle odpověď by mě potěšila víc :D

+3/−1
11.4.2013 21:26

B32o97ž41e35n45k20a 88N60o13v39á58k74o97v53á 3420296428149

:-/ ty dřevěný mám ze všech druhů nejmíň v oblibě..

+6/−4
11.4.2013 20:46

M74i59l80a18n 37K28r75á83l 8183848661941

tak si na ně nesedej

+5/−5
11.4.2013 20:56

K16a52t12e11r77i37n41a 31M16a30t61t20h13e46w84s 3684824885841

Do autobusu, ktere jezdi do prudkych zatacek a brzdi a daji tyhle skluzavky? To bude ranenejch. Vzdyt se na tom neda pomalu udrzet ani v tramvaji, jak to klouze a o detech uz ani nemluvim! Hygienictejsi, nez ty hnusny latkovy, to si radeji ani nesedam, ale kdo zas vymyslel tohle?

+10/−3
11.4.2013 20:37

J46o82s65e97f 95W98e24n70c22e59l 1608120134934

No kdo, někdo se na výměně sedaček napakuje a dopravní podnik ušetří na údržbě protože ty dřevěné sedačky si v každé zatáčce a zabržením vyčistí cestující sami svým oblečením. Nemám je rád klouže to jak ďas a tramvajáci brzí tak prudce že lidi v tom jen lítaj. Raději postojím...

+4/−2
11.4.2013 21:03

V18í33t 16H72o95l75l15e87r 8217962532976

dřevo:? lepší údržba než plast co byl v tramvaji ?

+10/−1
11.4.2013 20:33

M69a15j90k42a 16Š11u28m98b29e22r50o53v15á 3125633661285

Na údržbu asi dobrý, akorát aby z toho v zatáčkách lidi nepadali. On stačí malý podíl umělého vlákna v látce, a klouže to jako ďas:-)

+7/−3
11.4.2013 20:23

J70o54l28a57n26a 94R22á78b94o85v23á 2791584715678

Asi před 20ti minutama jsem jela tramvají s dřevěnýma sedačkama a vůbec jsem si nevšimla, že by klouzaly...!

+3/−7
11.4.2013 20:40

J53o97s38e18f 78W79e53n59c82e13l 1748940814624

jestli jezdíte tak vyjímečně že dnes poprvé tak jste měla štěstí, pokud tím jezdíte denně tak často narazíte na řidiče který se s jemným bržděním moc nepáře a to pak máte vidět jak to lítá...

+6/−2
11.4.2013 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.