Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze 6 vznikne nový pruh pro autobusy, studenti začnou jezdit včas

V ulici Jugoslávských partyzánů v Praze 6 vznikne nový jízdní pruh vyhrazený pro autobusy MHD. Potřeba je už delší dobu, protože spoje zůstávají viset v kolonách, nestíhají se vracet a odvážet další cestující. Problém s tím mají mimo jiné studenti zemědělské univerzity v Suchdole, kteří se nestíhají včas dostat do školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E47v79a 35H16i27l22p79e90r19t33o63v60á 6201602607396

Vše je to nebetyčná blbost která nebude fungovat.A P6 není s těma šaškama na radnici ani schopna zařídit správné vodorovné označení při vjezdu na kulaťák.Vymýšlí totální kraviny a kousek pruhu pro nás- BUS-směšný..za čas z toho bude opět parkoviště a měšťáci-další výsměch.Na druhé straně se už parkuje ve dvou pruzích-někdy se ani nemůžeme protáhnout a oni-NIC.Prostě nás tady na P6 zastupují diletanti.

0/−2
16.4.2013 21:50

J47i45ř62í 84K84r59u16m23l 6823972175351

Praha 6 navždy! Každé další řešení mě nepřestává překvapovat! Na rušení parkovacích míst jsou na Praze 6 skutečně experti. Lokalita hned u metra, sjíždí se sem spousta aut z okolí, parkuje se už v jízdních pruzích, druhých řadách, zákazech zastavení, chodnících... teď bude další bus pruh - a další zrušená místa. Měl bych ještě jeden návrh, doporučuji bus udělat platný 24/7 striktně, nejlépe s dorozem MP!

+1/−3
16.4.2013 15:46

T52o29m71á76š 90Z89e38m30a41n 3835328884765

A co raději:

Zrušit jeden z přechodů a vrátit dva pruhy na kruhák.

Vyměnit trávu v kolejišti za asfalt a bus pruhy (včetně zastávek) vést tudy.

Zrušit cyklopruhy a cyklistům (nebo raději všem) zprůjezdnit spleť jednosměrek podél hlavní silnice.

+1/−3
16.4.2013 15:28

J90i20ř55í 32K87r21e61j32č69í76k 2527848614676

V podstatě by nebyl problém až na tu trávu, tam by to bez rekonstrukce trati nešlo. Nové trati, podotýkám. Ale zrušení cyklopruhů i přechodu je předpokládam politicky neprůchodné. Osobně se divim, že Praha 6 kývla už jen na to rušení parkovacích míst....

0/0
16.4.2013 21:24

R86o73b21e32r28t 14H54o48m88o60l85k68a 2300322402961

Takže autobusy prostojí v koloně už jen 25 minut místo 30? No, to je přeci dokonalé řešení! To budou studenti ČZÚ opravdu rádi.

+2/0
16.4.2013 14:31

J63a22r72o17s93l48a59v 89B94r86ü55m12m81e52r 7284903396

Ta Jugoslávská je snad zakletá. Napřed na hlavní tepnu, kde jezdí tisícovky aut, nalinkují cyklostezky, které stejně naštěstí nikdo nevyužívá, jelikož většina cyklistů nejsou sebevrazi. Přitom paralelních, tehdy volných tras, je několik. Pak místo asfaltu na koleje dají pražce a trávu, takže autobusy už nemohou jezdit ve špičkách po kolejích, jak dříve. A zároveň hlavní třídu zúží u Kulaťáku na jeden pruh. A přidají další semafory, aby to ještě více zpomalili, i když naneštěstí to už moc nejde. A teď tohle, co jen prodlouží fronty až někam k řece.

+4/−1
16.4.2013 14:28

J31a50r55o29s60l13a84v 32B52r30ü93m46m28e89r 7394913716

Jugoslávkých partyzánu samozřejmě, pro hnidopichy.

0/−1
16.4.2013 14:29

T23o39m 22P53á73l48e23k 1311376419588

Souhlas kolego. Když P6 vládnou diletanti, kteří skáčou na každou hloupost diletatnů z dopravního, tak se není čemu divit.RvRvRv

+1/0
16.4.2013 14:31
Foto

M51a65r46t41i94n 39Š98u80b83r77t 1125181874835

Autobusy ale po kolejích ve špičkách nejezdily. Ta trať nebyla v takovém stavu ani s tím asfaltem, aby to vydržela. Výjimečné objetí, to ano, ale jakýkoli pravidelný provoz nikoliv.

+4/0
16.4.2013 14:35

J27a65r52o75s96l26a20v 20B38r88ü78m84m56e12r 7424973336

Jasně, že to bylo výjimečně, ale to výjimečně jsem ve skutečnosti osobně zažil docela často. A místo, aby se výměně trati využilo na zprovoznění pro provoz autobusů, tak se to zrušilo úplně.

+1/0
16.4.2013 14:38
Foto

M71a35r79t85i83n 61Š51u87b90r57t 1175931204315

Přáním městské části bylo mimo jiné i snížení hluku v ulici. Je velmi podstatný rozdíl v hluku a vibracích z provozu tramvají na zatravněné trati než na betonové desce, po níž ještě paralelně jezdí ještě busy. Tj. hluk vzrůstá i ze současného provozu busů vedle aut. Dále rekonstrukci TT dělal DP z vlastních zdrojů a trať na betonové desce je nejméně 2x dražší. Pokud si MČ nic takového nepřeje, DP nemá za co toto postavit. Dále má taková trať nižší životnost, v případě oprav sítí daleko složitější řešen, v případě narušení geometrie trati dlouhé a nákladné výluky. Jak píšu níže, stačilo ponecht přechod před kruhákem, jak byl, možné a přípustné to bylo a pak nebylo nutné realizovat provoz busů po kolejích.

+1/0
16.4.2013 14:49

J33a69r32o30s56l77a60v 44B42r41ü55m17m52e26r 7544513786

Já to chápu, ale právě v tom vidím nekoncepčnost, když se nemohou MČ a DP domluvit. Jinak by mne zajímalo, jestli ty kolony nejsou náhodou mnohem více hlučnější, než případný provoz autobusů a tramvají na jednom pásu. A to ještě nezmiňuji, že ten pás používali i záchranné jednotky, teď se musí prodírat kolonami.

0/0
16.4.2013 14:54
Foto

M50a79r77t46i62n 13Š64u43b14r11t 1875161674125

MČ a DP se právě domluvili. Jeden si přál trávu, druhý stejně na nic víc neměl peníze... Kolona je cca stejně dlouhá jako bývala, ale 2x tak delší časově, protože je jen v jednom pruhu. Moc bych si provoz busů na kolejích z hlediska neidealizoval. Znamenalo by to stejnou kolonu vedle, plus ty busy a daleko větší hluk i z každé tramvaje, co by projela. Ano, záchranáři jsou problém, tam je třeba dělat kompromisy. Někdy jsou najít, jindy je to horší, ale přestože je tomu třeba věnovat pozornost, záchranáře brzí primárně ta auta, ne tramvaje, jejich koleje jsou zoufalou záchranou, když to jinak nejde. Tj. mělo by se také hledět na to, aby nebylo třeba zoufalých záchran. To je spirála. nemáme na opravy tram. tratí, chceme je levněji a aby déle vydržely, pak ale vedel často musíme nechat 2 jízdní pruhy, přes ty se zase blbě přechází a musí s epostavit semafior a ten začne zase zdržovat auta a ta udělají kolonu a v ní stojí sanitka, která už nemůže na koleje, bo ty jsou otevřené...

+2/0
16.4.2013 15:11

V25á28c66l54a24v 34Z81e84l29i72n37k91a 2482400753182

Hlučnější možná ne, ale zato obsah zplodin od těch pomalu poskakujících aut a autobusů musel jít slušně nahoru. K tomu navíc značný nárůst provozu například mezi budovami ČVUT, kudy se řidiči dostávají na Evropskou. Moc rád bych znal, který chorý mozek tohle vymyslel.

0/0
16.4.2013 15:11

T35o43m 48P78á65l24e42k 1831706659668

Stačilo by zrušit ten druhý přechod hned u nájezdu na Kulaťák, rozšířit tímpádem nájezd na 2 pruhy a je po problému.

Nééé, úředníci raději zruší cca 50 parkovacích míst (kterých je v Dejvic opravdu nadbytek), přemalují nedávno nové cyklopruhy a dopravní značení, a zavedou vyhrazené pruhy. Super úlet. 8-o8-o8-o8-o

+4/−4
16.4.2013 14:25

M85i52c76h72a38l 73P39a39v88l85á70t 9393273954659

Vymyslet hloupe dopravni reseni se obcas podari. Ale "vylepsit" ho pak jeste hloupejsi upravou, to uz je vykon nebyvaly!

+4/0
16.4.2013 14:22

M27i18l11o85s 32B63r14e31j81c10h63a 7374752105117

Tady fakt nekdo nepremysli hlavou! Uz to zuzeni byl vskutku genialni napad, ktery doprave v Dejvicich opravd pomohl. Spousta lidi ted vyuziva jine objizdne trasy skrz zastavbu, aby se kulataku vyhnuli. Pritom by stacil blbej semafor, nebo by chodci chodili existujicim podchodem jako dosud. Ted jeste zrusej parkovani, vzdyt ono to metro stejne za par let povede dal a tech par let to holt mistni daji nekam na zakaz a budou aspon prispivat MP. Obcas me fascinuje co vsechno si muzu zaplatit z dani..

+5/−1
16.4.2013 14:06

J42a27r57o10s28l70a84v 93B37r13ü13m87m80e59r 7104333186

Tady se fakt už někdo zbláznil. Místo aby zrušili jeden přechod, či na něj dali semafory a nechali tedy 2 pruhy až ke kulaťáku, tak vyhradí jeden pruh na Busy, který setejně nepomůže, jelikož se autobusy zaseknou mnohem níže v zácpě.

+8/−3
16.4.2013 13:57
Foto

M14a19r52t55i32n 80Š72u22b49r45t 1175441474575

Semafor u kruháku? Víte, za jak dlouho by kruhák kvůli němu stál kolem dokola a zároveň se tak protáhla kolona na Jugo. part.? Z kruháku musí auta odjíždět, nemají jaksi kde stát, aniž by neblokovala auta na okruhu. Signalizovat celý kruhák? Ano, též možné, ale rovněž s prodloužením kolony, protože mezičasy na vjezdech jsou při světelném řízení delší než při neřízené podobě. Zrušit ten přechod. Jistě. Chodí po něm o fous méně lidí, než po tom kousek jižněji u busového terminálu. Jenže na tom severnějším je zase více nehod s chodci, zatímco u kruháku nebyla roky žádná, protože tam každé auto většinou zastaví. Tak zrušit oba přechody? Jak ale dostat lidi na druhou stranu? Tak to jen k tomu bláznění... Měl a mohl zůstat přechod u kruháku přes 2 pruhy, protože na něm nebyly nehody a před křižovatkou je to přípustné a nebylo nutné nic řešit.

+1/0
16.4.2013 14:45

J16a81r57o34s77l83a51v 81B38r42ü24m72m82e29r 7754323716

Nemyslel jsem semafor na kruhák, ale jen semafor na ten severní přechod Jugoslávských partyzánů, který by prostě pouštěl chodce, když prý kvůli nějakým předpisům nemůže být přechod přes dva pruhy bez semaforu.

0/0
16.4.2013 14:50
Foto

M80a76r54t33i66n 57Š54u20b45r84t 1875781354775

Už jsem viděl spirálovitý kruhák, semafor na kruháku, přestavbu na běžnou křižovatku, semafor na přechodu jižním i vzdáleném, rozšířený podchod, změny obrub, změnu výjezdu a vjezdu busů, vložené i odtsraněné ostrůvky, buspruhy, různá vodorovná značení, by-pass v kruháku pro busy, posuny sloupů, nové tram. zastávky s výtahy a bez přechodu u kruháku. Vše má nějakou sovislost se sítěmi, stropem metra, náklady na realizaci apod. Pořád vycházelo nejjednodušší nechat přechod u kruháku, jak byl.

+1/0
16.4.2013 15:14

J58a88r54o95s15l32a34v 32B48r65ü32m80m19e41r 7584973526

Tak nechat to jak to bylo, by bylo samozřejmě ideální, ale prý to nejde kvůli bezpečnostním předpisům u nově budovaných/opravovaných cest. Stejně zmr... je i Plzeňská a další, kdy se neustále střídají dva pruhy se zůžením na jeden pomocí betonových zátarasů.

0/0
16.4.2013 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.