Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze 6 vznikne nový pruh pro autobusy, studenti začnou jezdit včas

V ulici Jugoslávských partyzánů v Praze 6 vznikne nový jízdní pruh vyhrazený pro autobusy MHD. Potřeba je už delší dobu, protože spoje zůstávají viset v kolonách, nestíhají se vracet a odvážet další cestující. Problém s tím mají mimo jiné studenti zemědělské univerzity v Suchdole, kteří se nestíhají včas dostat do školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E80v26a 67H13i72l90p59e48r65t22o45v13á 6701602207886

Vše je to nebetyčná blbost která nebude fungovat.A P6 není s těma šaškama na radnici ani schopna zařídit správné vodorovné označení při vjezdu na kulaťák.Vymýšlí totální kraviny a kousek pruhu pro nás- BUS-směšný..za čas z toho bude opět parkoviště a měšťáci-další výsměch.Na druhé straně se už parkuje ve dvou pruzích-někdy se ani nemůžeme protáhnout a oni-NIC.Prostě nás tady na P6 zastupují diletanti.

0/−2
16.4.2013 21:50

J83i85ř52í 93K33r43u12m89l 6423312875121

Praha 6 navždy! Každé další řešení mě nepřestává překvapovat! Na rušení parkovacích míst jsou na Praze 6 skutečně experti. Lokalita hned u metra, sjíždí se sem spousta aut z okolí, parkuje se už v jízdních pruzích, druhých řadách, zákazech zastavení, chodnících... teď bude další bus pruh - a další zrušená místa. Měl bych ještě jeden návrh, doporučuji bus udělat platný 24/7 striktně, nejlépe s dorozem MP!

+1/−3
16.4.2013 15:46

T18o59m86á83š 21Z38e53m84a14n 3315598744575

A co raději:

Zrušit jeden z přechodů a vrátit dva pruhy na kruhák.

Vyměnit trávu v kolejišti za asfalt a bus pruhy (včetně zastávek) vést tudy.

Zrušit cyklopruhy a cyklistům (nebo raději všem) zprůjezdnit spleť jednosměrek podél hlavní silnice.

+1/−3
16.4.2013 15:28

J14i28ř43í 74K54r90e87j30č24í55k 2137768274856

V podstatě by nebyl problém až na tu trávu, tam by to bez rekonstrukce trati nešlo. Nové trati, podotýkám. Ale zrušení cyklopruhů i přechodu je předpokládam politicky neprůchodné. Osobně se divim, že Praha 6 kývla už jen na to rušení parkovacích míst....

0/0
16.4.2013 21:24

R46o24b77e70r50t 13H57o39m15o34l60k90a 2420172352831

Takže autobusy prostojí v koloně už jen 25 minut místo 30? No, to je přeci dokonalé řešení! To budou studenti ČZÚ opravdu rádi.

+2/0
16.4.2013 14:31

J62a36r76o45s28l25a68v 24B86r39ü98m80m93e14r 7834173936

Ta Jugoslávská je snad zakletá. Napřed na hlavní tepnu, kde jezdí tisícovky aut, nalinkují cyklostezky, které stejně naštěstí nikdo nevyužívá, jelikož většina cyklistů nejsou sebevrazi. Přitom paralelních, tehdy volných tras, je několik. Pak místo asfaltu na koleje dají pražce a trávu, takže autobusy už nemohou jezdit ve špičkách po kolejích, jak dříve. A zároveň hlavní třídu zúží u Kulaťáku na jeden pruh. A přidají další semafory, aby to ještě více zpomalili, i když naneštěstí to už moc nejde. A teď tohle, co jen prodlouží fronty až někam k řece.

+4/−1
16.4.2013 14:28

J52a16r70o36s60l18a71v 10B74r22ü18m24m63e58r 7804943396

Jugoslávkých partyzánu samozřejmě, pro hnidopichy.

0/−1
16.4.2013 14:29

T91o76m 98P80á67l30e54k 1621826209138

Souhlas kolego. Když P6 vládnou diletanti, kteří skáčou na každou hloupost diletatnů z dopravního, tak se není čemu divit.RvRvRv

+1/0
16.4.2013 14:31
Foto

M76a45r11t50i53n 96Š88u10b63r57t 1125271154455

Autobusy ale po kolejích ve špičkách nejezdily. Ta trať nebyla v takovém stavu ani s tím asfaltem, aby to vydržela. Výjimečné objetí, to ano, ale jakýkoli pravidelný provoz nikoliv.

+4/0
16.4.2013 14:35

J52a13r59o10s33l79a27v 84B63r22ü16m17m22e84r 7844253726

Jasně, že to bylo výjimečně, ale to výjimečně jsem ve skutečnosti osobně zažil docela často. A místo, aby se výměně trati využilo na zprovoznění pro provoz autobusů, tak se to zrušilo úplně.

+1/0
16.4.2013 14:38
Foto

M76a96r68t32i39n 20Š67u69b65r69t 1805411814895

Přáním městské části bylo mimo jiné i snížení hluku v ulici. Je velmi podstatný rozdíl v hluku a vibracích z provozu tramvají na zatravněné trati než na betonové desce, po níž ještě paralelně jezdí ještě busy. Tj. hluk vzrůstá i ze současného provozu busů vedle aut. Dále rekonstrukci TT dělal DP z vlastních zdrojů a trať na betonové desce je nejméně 2x dražší. Pokud si MČ nic takového nepřeje, DP nemá za co toto postavit. Dále má taková trať nižší životnost, v případě oprav sítí daleko složitější řešen, v případě narušení geometrie trati dlouhé a nákladné výluky. Jak píšu níže, stačilo ponecht přechod před kruhákem, jak byl, možné a přípustné to bylo a pak nebylo nutné realizovat provoz busů po kolejích.

+1/0
16.4.2013 14:49

J58a93r44o24s27l94a62v 59B39r84ü90m80m88e43r 7454833146

Já to chápu, ale právě v tom vidím nekoncepčnost, když se nemohou MČ a DP domluvit. Jinak by mne zajímalo, jestli ty kolony nejsou náhodou mnohem více hlučnější, než případný provoz autobusů a tramvají na jednom pásu. A to ještě nezmiňuji, že ten pás používali i záchranné jednotky, teď se musí prodírat kolonami.

0/0
16.4.2013 14:54
Foto

M24a47r83t35i30n 45Š23u22b91r91t 1395661204465

MČ a DP se právě domluvili. Jeden si přál trávu, druhý stejně na nic víc neměl peníze... Kolona je cca stejně dlouhá jako bývala, ale 2x tak delší časově, protože je jen v jednom pruhu. Moc bych si provoz busů na kolejích z hlediska neidealizoval. Znamenalo by to stejnou kolonu vedle, plus ty busy a daleko větší hluk i z každé tramvaje, co by projela. Ano, záchranáři jsou problém, tam je třeba dělat kompromisy. Někdy jsou najít, jindy je to horší, ale přestože je tomu třeba věnovat pozornost, záchranáře brzí primárně ta auta, ne tramvaje, jejich koleje jsou zoufalou záchranou, když to jinak nejde. Tj. mělo by se také hledět na to, aby nebylo třeba zoufalých záchran. To je spirála. nemáme na opravy tram. tratí, chceme je levněji a aby déle vydržely, pak ale vedel často musíme nechat 2 jízdní pruhy, přes ty se zase blbě přechází a musí s epostavit semafior a ten začne zase zdržovat auta a ta udělají kolonu a v ní stojí sanitka, která už nemůže na koleje, bo ty jsou otevřené...

+2/0
16.4.2013 15:11

V56á23c76l69a67v 30Z20e26l66i82n40k58a 2312330343812

Hlučnější možná ne, ale zato obsah zplodin od těch pomalu poskakujících aut a autobusů musel jít slušně nahoru. K tomu navíc značný nárůst provozu například mezi budovami ČVUT, kudy se řidiči dostávají na Evropskou. Moc rád bych znal, který chorý mozek tohle vymyslel.

0/0
16.4.2013 15:11

T64o66m 92P96á64l38e57k 1311116349138

Stačilo by zrušit ten druhý přechod hned u nájezdu na Kulaťák, rozšířit tímpádem nájezd na 2 pruhy a je po problému.

Nééé, úředníci raději zruší cca 50 parkovacích míst (kterých je v Dejvic opravdu nadbytek), přemalují nedávno nové cyklopruhy a dopravní značení, a zavedou vyhrazené pruhy. Super úlet. 8-o8-o8-o8-o

+4/−4
16.4.2013 14:25

M32i92c29h48a47l 97P66a85v32l16á43t 9553273734189

Vymyslet hloupe dopravni reseni se obcas podari. Ale "vylepsit" ho pak jeste hloupejsi upravou, to uz je vykon nebyvaly!

+4/0
16.4.2013 14:22

M62i62l81o63s 70B67r14e84j55c79h59a 7844662285647

Tady fakt nekdo nepremysli hlavou! Uz to zuzeni byl vskutku genialni napad, ktery doprave v Dejvicich opravd pomohl. Spousta lidi ted vyuziva jine objizdne trasy skrz zastavbu, aby se kulataku vyhnuli. Pritom by stacil blbej semafor, nebo by chodci chodili existujicim podchodem jako dosud. Ted jeste zrusej parkovani, vzdyt ono to metro stejne za par let povede dal a tech par let to holt mistni daji nekam na zakaz a budou aspon prispivat MP. Obcas me fascinuje co vsechno si muzu zaplatit z dani..

+5/−1
16.4.2013 14:06

J55a67r43o27s86l32a47v 44B92r60ü64m46m11e74r 7304203756

Tady se fakt už někdo zbláznil. Místo aby zrušili jeden přechod, či na něj dali semafory a nechali tedy 2 pruhy až ke kulaťáku, tak vyhradí jeden pruh na Busy, který setejně nepomůže, jelikož se autobusy zaseknou mnohem níže v zácpě.

+8/−3
16.4.2013 13:57
Foto

M33a55r75t94i49n 47Š63u44b27r18t 1725671874225

Semafor u kruháku? Víte, za jak dlouho by kruhák kvůli němu stál kolem dokola a zároveň se tak protáhla kolona na Jugo. part.? Z kruháku musí auta odjíždět, nemají jaksi kde stát, aniž by neblokovala auta na okruhu. Signalizovat celý kruhák? Ano, též možné, ale rovněž s prodloužením kolony, protože mezičasy na vjezdech jsou při světelném řízení delší než při neřízené podobě. Zrušit ten přechod. Jistě. Chodí po něm o fous méně lidí, než po tom kousek jižněji u busového terminálu. Jenže na tom severnějším je zase více nehod s chodci, zatímco u kruháku nebyla roky žádná, protože tam každé auto většinou zastaví. Tak zrušit oba přechody? Jak ale dostat lidi na druhou stranu? Tak to jen k tomu bláznění... Měl a mohl zůstat přechod u kruháku přes 2 pruhy, protože na něm nebyly nehody a před křižovatkou je to přípustné a nebylo nutné nic řešit.

+1/0
16.4.2013 14:45

J98a67r66o60s74l22a10v 85B85r24ü27m88m13e15r 7304123196

Nemyslel jsem semafor na kruhák, ale jen semafor na ten severní přechod Jugoslávských partyzánů, který by prostě pouštěl chodce, když prý kvůli nějakým předpisům nemůže být přechod přes dva pruhy bez semaforu.

0/0
16.4.2013 14:50
Foto

M34a68r82t61i21n 51Š69u15b30r78t 1815681244735

Už jsem viděl spirálovitý kruhák, semafor na kruháku, přestavbu na běžnou křižovatku, semafor na přechodu jižním i vzdáleném, rozšířený podchod, změny obrub, změnu výjezdu a vjezdu busů, vložené i odtsraněné ostrůvky, buspruhy, různá vodorovná značení, by-pass v kruháku pro busy, posuny sloupů, nové tram. zastávky s výtahy a bez přechodu u kruháku. Vše má nějakou sovislost se sítěmi, stropem metra, náklady na realizaci apod. Pořád vycházelo nejjednodušší nechat přechod u kruháku, jak byl.

+1/0
16.4.2013 15:14

J75a14r47o64s77l44a23v 54B97r75ü46m69m60e76r 7604433576

Tak nechat to jak to bylo, by bylo samozřejmě ideální, ale prý to nejde kvůli bezpečnostním předpisům u nově budovaných/opravovaných cest. Stejně zmr... je i Plzeňská a další, kdy se neustále střídají dva pruhy se zůžením na jeden pomocí betonových zátarasů.

0/0
16.4.2013 16:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.