Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze 6 vznikne nový pruh pro autobusy, studenti začnou jezdit včas

V ulici Jugoslávských partyzánů v Praze 6 vznikne nový jízdní pruh vyhrazený pro autobusy MHD. Potřeba je už delší dobu, protože spoje zůstávají viset v kolonách, nestíhají se vracet a odvážet další cestující. Problém s tím mají mimo jiné studenti zemědělské univerzity v Suchdole, kteří se nestíhají včas dostat do školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E45v32a 74H18i85l73p39e21r31t23o43v59á 6831692477346

Vše je to nebetyčná blbost která nebude fungovat.A P6 není s těma šaškama na radnici ani schopna zařídit správné vodorovné označení při vjezdu na kulaťák.Vymýšlí totální kraviny a kousek pruhu pro nás- BUS-směšný..za čas z toho bude opět parkoviště a měšťáci-další výsměch.Na druhé straně se už parkuje ve dvou pruzích-někdy se ani nemůžeme protáhnout a oni-NIC.Prostě nás tady na P6 zastupují diletanti.

0/−2
16.4.2013 21:50

J95i96ř63í 50K97r98u12m91l 6623982445491

Praha 6 navždy! Každé další řešení mě nepřestává překvapovat! Na rušení parkovacích míst jsou na Praze 6 skutečně experti. Lokalita hned u metra, sjíždí se sem spousta aut z okolí, parkuje se už v jízdních pruzích, druhých řadách, zákazech zastavení, chodnících... teď bude další bus pruh - a další zrušená místa. Měl bych ještě jeden návrh, doporučuji bus udělat platný 24/7 striktně, nejlépe s dorozem MP!

+1/−3
16.4.2013 15:46

T66o88m59á41š 59Z14e44m87a74n 3735598404215

A co raději:

Zrušit jeden z přechodů a vrátit dva pruhy na kruhák.

Vyměnit trávu v kolejišti za asfalt a bus pruhy (včetně zastávek) vést tudy.

Zrušit cyklopruhy a cyklistům (nebo raději všem) zprůjezdnit spleť jednosměrek podél hlavní silnice.

+1/−3
16.4.2013 15:28

J46i27ř70í 10K47r73e53j95č17í22k 2557288144446

V podstatě by nebyl problém až na tu trávu, tam by to bez rekonstrukce trati nešlo. Nové trati, podotýkám. Ale zrušení cyklopruhů i přechodu je předpokládam politicky neprůchodné. Osobně se divim, že Praha 6 kývla už jen na to rušení parkovacích míst....

0/0
16.4.2013 21:24

R46o33b71e25r33t 74H93o70m64o33l82k28a 2340652122461

Takže autobusy prostojí v koloně už jen 25 minut místo 30? No, to je přeci dokonalé řešení! To budou studenti ČZÚ opravdu rádi.

+2/0
16.4.2013 14:31

J30a33r13o20s86l62a84v 31B62r60ü69m95m70e81r 7474843416

Ta Jugoslávská je snad zakletá. Napřed na hlavní tepnu, kde jezdí tisícovky aut, nalinkují cyklostezky, které stejně naštěstí nikdo nevyužívá, jelikož většina cyklistů nejsou sebevrazi. Přitom paralelních, tehdy volných tras, je několik. Pak místo asfaltu na koleje dají pražce a trávu, takže autobusy už nemohou jezdit ve špičkách po kolejích, jak dříve. A zároveň hlavní třídu zúží u Kulaťáku na jeden pruh. A přidají další semafory, aby to ještě více zpomalili, i když naneštěstí to už moc nejde. A teď tohle, co jen prodlouží fronty až někam k řece.

+4/−1
16.4.2013 14:28

J98a10r50o50s11l44a16v 46B51r55ü15m75m64e55r 7294393156

Jugoslávkých partyzánu samozřejmě, pro hnidopichy.

0/−1
16.4.2013 14:29

T74o35m 94P10á34l59e70k 1861926709248

Souhlas kolego. Když P6 vládnou diletanti, kteří skáčou na každou hloupost diletatnů z dopravního, tak se není čemu divit.RvRvRv

+1/0
16.4.2013 14:31
Foto

M33a74r93t51i44n 43Š91u65b12r94t 1795311684135

Autobusy ale po kolejích ve špičkách nejezdily. Ta trať nebyla v takovém stavu ani s tím asfaltem, aby to vydržela. Výjimečné objetí, to ano, ale jakýkoli pravidelný provoz nikoliv.

+4/0
16.4.2013 14:35

J49a20r38o26s85l95a24v 76B40r76ü71m59m46e97r 7754903796

Jasně, že to bylo výjimečně, ale to výjimečně jsem ve skutečnosti osobně zažil docela často. A místo, aby se výměně trati využilo na zprovoznění pro provoz autobusů, tak se to zrušilo úplně.

+1/0
16.4.2013 14:38
Foto

M23a50r44t32i27n 80Š20u34b29r21t 1375721134795

Přáním městské části bylo mimo jiné i snížení hluku v ulici. Je velmi podstatný rozdíl v hluku a vibracích z provozu tramvají na zatravněné trati než na betonové desce, po níž ještě paralelně jezdí ještě busy. Tj. hluk vzrůstá i ze současného provozu busů vedle aut. Dále rekonstrukci TT dělal DP z vlastních zdrojů a trať na betonové desce je nejméně 2x dražší. Pokud si MČ nic takového nepřeje, DP nemá za co toto postavit. Dále má taková trať nižší životnost, v případě oprav sítí daleko složitější řešen, v případě narušení geometrie trati dlouhé a nákladné výluky. Jak píšu níže, stačilo ponecht přechod před kruhákem, jak byl, možné a přípustné to bylo a pak nebylo nutné realizovat provoz busů po kolejích.

+1/0
16.4.2013 14:49

J54a72r41o30s19l59a58v 76B84r27ü19m97m63e74r 7724833546

Já to chápu, ale právě v tom vidím nekoncepčnost, když se nemohou MČ a DP domluvit. Jinak by mne zajímalo, jestli ty kolony nejsou náhodou mnohem více hlučnější, než případný provoz autobusů a tramvají na jednom pásu. A to ještě nezmiňuji, že ten pás používali i záchranné jednotky, teď se musí prodírat kolonami.

0/0
16.4.2013 14:54
Foto

M66a35r13t98i17n 27Š67u27b92r56t 1155611764125

MČ a DP se právě domluvili. Jeden si přál trávu, druhý stejně na nic víc neměl peníze... Kolona je cca stejně dlouhá jako bývala, ale 2x tak delší časově, protože je jen v jednom pruhu. Moc bych si provoz busů na kolejích z hlediska neidealizoval. Znamenalo by to stejnou kolonu vedle, plus ty busy a daleko větší hluk i z každé tramvaje, co by projela. Ano, záchranáři jsou problém, tam je třeba dělat kompromisy. Někdy jsou najít, jindy je to horší, ale přestože je tomu třeba věnovat pozornost, záchranáře brzí primárně ta auta, ne tramvaje, jejich koleje jsou zoufalou záchranou, když to jinak nejde. Tj. mělo by se také hledět na to, aby nebylo třeba zoufalých záchran. To je spirála. nemáme na opravy tram. tratí, chceme je levněji a aby déle vydržely, pak ale vedel často musíme nechat 2 jízdní pruhy, přes ty se zase blbě přechází a musí s epostavit semafior a ten začne zase zdržovat auta a ta udělají kolonu a v ní stojí sanitka, která už nemůže na koleje, bo ty jsou otevřené...

+2/0
16.4.2013 15:11

V48á66c73l91a14v 73Z66e54l80i30n64k72a 2592140173822

Hlučnější možná ne, ale zato obsah zplodin od těch pomalu poskakujících aut a autobusů musel jít slušně nahoru. K tomu navíc značný nárůst provozu například mezi budovami ČVUT, kudy se řidiči dostávají na Evropskou. Moc rád bych znal, který chorý mozek tohle vymyslel.

0/0
16.4.2013 15:11

T58o55m 37P81á16l76e75k 1551646239618

Stačilo by zrušit ten druhý přechod hned u nájezdu na Kulaťák, rozšířit tímpádem nájezd na 2 pruhy a je po problému.

Nééé, úředníci raději zruší cca 50 parkovacích míst (kterých je v Dejvic opravdu nadbytek), přemalují nedávno nové cyklopruhy a dopravní značení, a zavedou vyhrazené pruhy. Super úlet. 8-o8-o8-o8-o

+4/−4
16.4.2013 14:25

M91i65c11h70a32l 50P16a58v95l10á80t 9783793984799

Vymyslet hloupe dopravni reseni se obcas podari. Ale "vylepsit" ho pak jeste hloupejsi upravou, to uz je vykon nebyvaly!

+4/0
16.4.2013 14:22

M31i78l52o53s 17B22r84e73j58c12h30a 7734662605957

Tady fakt nekdo nepremysli hlavou! Uz to zuzeni byl vskutku genialni napad, ktery doprave v Dejvicich opravd pomohl. Spousta lidi ted vyuziva jine objizdne trasy skrz zastavbu, aby se kulataku vyhnuli. Pritom by stacil blbej semafor, nebo by chodci chodili existujicim podchodem jako dosud. Ted jeste zrusej parkovani, vzdyt ono to metro stejne za par let povede dal a tech par let to holt mistni daji nekam na zakaz a budou aspon prispivat MP. Obcas me fascinuje co vsechno si muzu zaplatit z dani..

+5/−1
16.4.2013 14:06

J25a58r18o53s92l88a63v 63B12r37ü63m11m34e59r 7574743586

Tady se fakt už někdo zbláznil. Místo aby zrušili jeden přechod, či na něj dali semafory a nechali tedy 2 pruhy až ke kulaťáku, tak vyhradí jeden pruh na Busy, který setejně nepomůže, jelikož se autobusy zaseknou mnohem níže v zácpě.

+8/−3
16.4.2013 13:57
Foto

M11a16r95t53i75n 22Š68u53b78r80t 1365221294305

Semafor u kruháku? Víte, za jak dlouho by kruhák kvůli němu stál kolem dokola a zároveň se tak protáhla kolona na Jugo. part.? Z kruháku musí auta odjíždět, nemají jaksi kde stát, aniž by neblokovala auta na okruhu. Signalizovat celý kruhák? Ano, též možné, ale rovněž s prodloužením kolony, protože mezičasy na vjezdech jsou při světelném řízení delší než při neřízené podobě. Zrušit ten přechod. Jistě. Chodí po něm o fous méně lidí, než po tom kousek jižněji u busového terminálu. Jenže na tom severnějším je zase více nehod s chodci, zatímco u kruháku nebyla roky žádná, protože tam každé auto většinou zastaví. Tak zrušit oba přechody? Jak ale dostat lidi na druhou stranu? Tak to jen k tomu bláznění... Měl a mohl zůstat přechod u kruháku přes 2 pruhy, protože na něm nebyly nehody a před křižovatkou je to přípustné a nebylo nutné nic řešit.

+1/0
16.4.2013 14:45

J42a91r45o14s65l30a71v 55B86r42ü24m87m51e79r 7584833496

Nemyslel jsem semafor na kruhák, ale jen semafor na ten severní přechod Jugoslávských partyzánů, který by prostě pouštěl chodce, když prý kvůli nějakým předpisům nemůže být přechod přes dva pruhy bez semaforu.

0/0
16.4.2013 14:50
Foto

M98a53r54t25i64n 53Š10u70b81r95t 1845481194825

Už jsem viděl spirálovitý kruhák, semafor na kruháku, přestavbu na běžnou křižovatku, semafor na přechodu jižním i vzdáleném, rozšířený podchod, změny obrub, změnu výjezdu a vjezdu busů, vložené i odtsraněné ostrůvky, buspruhy, různá vodorovná značení, by-pass v kruháku pro busy, posuny sloupů, nové tram. zastávky s výtahy a bez přechodu u kruháku. Vše má nějakou sovislost se sítěmi, stropem metra, náklady na realizaci apod. Pořád vycházelo nejjednodušší nechat přechod u kruháku, jak byl.

+1/0
16.4.2013 15:14

J36a89r17o42s68l41a23v 53B19r37ü39m59m19e21r 7614343266

Tak nechat to jak to bylo, by bylo samozřejmě ideální, ale prý to nejde kvůli bezpečnostním předpisům u nově budovaných/opravovaných cest. Stejně zmr... je i Plzeňská a další, kdy se neustále střídají dva pruhy se zůžením na jeden pomocí betonových zátarasů.

0/0
16.4.2013 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.