Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Cestující MHD se v Praze loučili s karosou, přišly jich desítky

Zhruba šest desítek nadšenců do hromadné dopravy se přišlo odpoledne naposledy svézt autobusem Karosa B732. Poslední desítka těchto autobusů zamíří po dvaceti letech služby k likvidaci. Svého zástupce v muzeu pražské MHD mít ale nebude. K vidění je tam totiž velmi podobný typ s automatickou převodovkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T65o49m84á27š 25V17a80l37d95e81r 7503200619

Tak typ 831 byla hrůza. Pořád to vytáčení motoru, aby mohla převodovka přeřadit. Cuky a další nepohodlí při jízdě a vše dost korodovalo.

0/0
21.4.2013 23:31

T98o34m85á16š 29V53a63l66d27e63r 7863140509

Pardon, oprava 731 místo 831.

0/0
21.4.2013 23:33

M15i35c74h37a39e49l 80L65e33h30o41v32e70c 7821389741811

...nebyly poslední v Praze, dopravce Jaroslav Štěpánek jich ještě několik má, sice už mají taky něco za sebou, ale pořád spolehlivě jezdí, především na lince 110, kterou jezdím skoro denně! ;-) http://seznam-autobusu.cz/dopravce/Jaroslav_Stepanek

+1/0
20.4.2013 14:26

M63i76r27e72k 86Z10á35v27o59d16n97ý 7332487850978

No těch u nás (nebo alespoň obdobných hranatých typů) v Brně ještě jezdí :) A co teprve trolejbusy? U některých nejde poznat, zda to nejsou nějaké kousky půjčené z muzea :o)

0/0
20.4.2013 13:06

L23u74m12í55r 61V67i51t10h39a 2957757146542

V Brně vůbec jezdí zvláštní věci :-) Hlavně ty šaliny, to je fakt lidová tvořivost :-)

0/0
23.4.2013 10:39

P82e57t70r 35Ž90á44k 1988192855769

No ono to není tak horké, MHD v Praze nejezdí jen DP ale i třeba Veolia a v příměstské dopravě také ještě jezdí.

+1/0
20.4.2013 12:03

J27o34s49e20f 79S42c81h41m84i44d43t 5193957793822

Já tomu asi nerozumim. V článku to skoro vyznívá, že už žádný Karosy nejezděj a už jezděj jen ty nový nízkopodlažní, ale to je trochu v rozporu s mojí zkušeností, že nějakejch Karos jezdí pořád až až Takže jakože vyřadili nějakej jeden konkrétní typ Karosy a existujou ještě jiný typy, který jezděj pořád dál? Jakej je mezi nima rozdíl?

+2/0
20.4.2013 10:03

V23í24t 21P75a87v76l21i95š 3801439110451

Jezďej jich mraky a i novejch, jen už se nejmenujou Karosa, ale jezdí pod značkou Irisbus. Ta patří italskému Ivecu. Pořád jde ale o autobusy z Vysokýho Mejta.

0/0
20.4.2013 10:15

M72a41r13e85k 87K37l96u84f30a 3228564714666

Ano, v Praze jezdí nadále Karosy, ale jezdí třeba už jen modifikace typů B931, B951 či B961 a potom také Citybusy (Renault či Iveco)

0/0
20.4.2013 11:30

M56i63l90o69š 21P73e61c89h51a77r 6299870436967

Karosa mi chybět nebude, ale jestli se mi po nějakém autobusu dodneška stýská, tak je to RTO.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_706_RTO

+2/0
20.4.2013 7:00

M10a16r38e68k 76K78l96u18f10a 3808574544806

Mně se stýská po vozech ŠM11  ;-(;-(

+3/0
20.4.2013 11:31

M97i94l62o11š 66P49e19c41h22a30r 6359690686487

Souhlasím, ešemky jsem měl taky rád.

0/0
20.4.2013 22:07

J54i31ř63í 83Z97ý54k39a 9969773901520

s tím jsem jel předloni na zájezd R^

0/0
20.4.2013 19:07

P79a92v69l47a 63F19u21k65s92o62v93á 5880769611480

Nové autobusy s cedulí "s přispěním EU" jsou samý schodek.Nedovedu si představit jak bude hledet místo někdo s berlemi. Jediné dvě místa na sezení beze schodů jsou u prostředních dveří - dvě sklápěcí sedadla

+2/0
20.4.2013 6:50

J34o65s86e85f 13N98o17v39á51k 9865459961590

Zhruba šest desítek nadšenců do hromadné dopravy se přišlo odpoledne naposledy svézt autobusem Karosa B732. 

V Brně se v nich mohou povozit dosytosti. 25 kousků je stál v provozu.

+3/0
19.4.2013 23:57

J10o50s11e27f 70N57o86v56á48k 9935589201230

http://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/prehled.php?autobusys

+1/0
19.4.2013 23:58

B13r75o84n60i42s86l31a58v 30G73a19b91r87y53š 6715634270

Šotouši... ;-D;-D;-D

+2/−4
19.4.2013 22:14

L59e27n22k61a 65P51e61l76a27n28t74o90v84á 5719383752881

můžu si ho koupit a udělat víkendový "busboat"? ;-D

+2/0
19.4.2013 20:58

J94a41n 53K90o54s 6588753103797

...nejlepší byl Ikarus, ten měl uvnitř i kolotoč. :-)

+10/0
19.4.2013 19:01

D75a90v34i81d 14R24y92c31h43e40t96s61k47ý 9336331820240

a charakeristický smrad, který bych poznal i dnes

+10/0
19.4.2013 19:02

S67t55á67ň44a 12L79o26u98n58o40v19á 3358151681460

R^

+3/0
19.4.2013 19:03

J60o85s74e70f 51N45o24v60á97k 9625389971770

a línej byl, do kopce jsem jej předjel na kole. Taková Karosa Š 706 RTO byla proti němu F1. ;-D

+4/0
19.4.2013 23:42

A36n57n17a 30K17n39o89f29l42í44č73k20o18v82á 7548827820944

Ale tchán s tím rád jezdil. Náhon na prostřední kola a motor pod podlahou = vyvážený vůz. Novější kloubáky - motor, převodovka až za 3.nápravou. 

 Navíc mněl uzavřenou kabinu, takže nezmrzal jak ted' , kdy při každém otevření předních dveří jej průvan málem vytáhne z jakoby kabiny.

+4/0
20.4.2013 2:44

M37a70r60e11k 61K57l61u41f78a 3538944684806

Ta černá kabina s šoupacími dveřmi byla fakt super, moc se mi líbila  R^

0/0
20.4.2013 11:21

L73u81m48í71r 10V32i88t28h74a 2787267276502

Škoda 706 RTO nebyla Karosa. Byla to Škoda. Eventuelně polský Jelcz, to když byla výrova ertéóček v ČSSR ukončena a převedena do Polska.

0/0
23.4.2013 10:42

D11a59v42i62d 68P76l25a67c10h36ý 2262356944589

A ona vysoko pres ktery jsem jako decko nevidel :)

+3/0
19.4.2013 20:26

D67a75v60i46d 34P73l62a10c38h69ý 2202536604929

Okna

+3/0
19.4.2013 20:26

H76o61n91z44a 82P20r56i12b97y25l 8836270520235

a porad jezdi v Budapesti, a dost pochybuju ze jsou mladsiho data.

0/0
19.4.2013 20:35

M72i54r31o46s15l72a31v 51U24r42b91a52n 1876117301729

lidove zvany "cabajka"

+2/−2
19.4.2013 21:19

V51o24j26t32ě89c48h 44V81i51n84c12z65e 4762456610169

Tím jsem jezdil hrozně rád :-)

Tohle je mazec

http://img32.imageshack.us/img32/6088/ik293.jpg

+2/0
19.4.2013 22:04

K31a48r36e83l 47H73o48r86á71k 2341470595522

Kde to jezdilo? 8-o

0/0
12.6.2013 21:11

V39o32j55t80ě35c72h 69V11i30n32c34z19e 4492936290709

V nabídce firmy Ikarus byl i tento velkokapacitní dvoučlánkový autobus typu 293. Provozován byl v Budapešti a poté v Teheránu. Pohon zajišťoval ležatý přeplňovaný motor M.A.N. s automatickou převodovkou VOITH umístěné mezi 1. a 2. nápravou. 3.náprava byla tuhá - vlečená, 4. náprava říditelná - vlečená. Spojení 1. a 2. článku bylo opatřeno horizontální hydraulickou stabilizací.

0/0
12.6.2013 21:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.