Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Cestující MHD se v Praze loučili s karosou, přišly jich desítky

Zhruba šest desítek nadšenců do hromadné dopravy se přišlo odpoledne naposledy svézt autobusem Karosa B732. Poslední desítka těchto autobusů zamíří po dvaceti letech služby k likvidaci. Svého zástupce v muzeu pražské MHD mít ale nebude. K vidění je tam totiž velmi podobný typ s automatickou převodovkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T44o22m23á68š 63V14a28l16d56e70r 7983980919

Tak typ 831 byla hrůza. Pořád to vytáčení motoru, aby mohla převodovka přeřadit. Cuky a další nepohodlí při jízdě a vše dost korodovalo.

0/0
21.4.2013 23:31

T29o24m60á52š 13V10a92l81d24e23r 7883210959

Pardon, oprava 731 místo 831.

0/0
21.4.2013 23:33

M51i24c55h85a58e65l 21L13e23h68o72v61e53c 7131239221531

...nebyly poslední v Praze, dopravce Jaroslav Štěpánek jich ještě několik má, sice už mají taky něco za sebou, ale pořád spolehlivě jezdí, především na lince 110, kterou jezdím skoro denně! ;-) http://seznam-autobusu.cz/dopravce/Jaroslav_Stepanek

+1/0
20.4.2013 14:26

M55i25r16e71k 16Z49á83v32o25d14n12ý 7372307970338

No těch u nás (nebo alespoň obdobných hranatých typů) v Brně ještě jezdí :) A co teprve trolejbusy? U některých nejde poznat, zda to nejsou nějaké kousky půjčené z muzea :o)

0/0
20.4.2013 13:06

L57u67m61í14r 60V70i21t43h87a 2887167546862

V Brně vůbec jezdí zvláštní věci :-) Hlavně ty šaliny, to je fakt lidová tvořivost :-)

0/0
23.4.2013 10:39

P89e58t96r 78Ž68á70k 1668722145339

No ono to není tak horké, MHD v Praze nejezdí jen DP ale i třeba Veolia a v příměstské dopravě také ještě jezdí.

+1/0
20.4.2013 12:03

J45o74s71e62f 43S61c19h74m92i70d49t 5133847503192

Já tomu asi nerozumim. V článku to skoro vyznívá, že už žádný Karosy nejezděj a už jezděj jen ty nový nízkopodlažní, ale to je trochu v rozporu s mojí zkušeností, že nějakejch Karos jezdí pořád až až Takže jakože vyřadili nějakej jeden konkrétní typ Karosy a existujou ještě jiný typy, který jezděj pořád dál? Jakej je mezi nima rozdíl?

+2/0
20.4.2013 10:03

V80í78t 24P23a83v47l85i73š 3551689160871

Jezďej jich mraky a i novejch, jen už se nejmenujou Karosa, ale jezdí pod značkou Irisbus. Ta patří italskému Ivecu. Pořád jde ale o autobusy z Vysokýho Mejta.

0/0
20.4.2013 10:15

M32a90r85e49k 45K79l75u31f77a 3558854154436

Ano, v Praze jezdí nadále Karosy, ale jezdí třeba už jen modifikace typů B931, B951 či B961 a potom také Citybusy (Renault či Iveco)

0/0
20.4.2013 11:30

M39i88l59o50š 34P79e73c74h66a11r 6489680856197

Karosa mi chybět nebude, ale jestli se mi po nějakém autobusu dodneška stýská, tak je to RTO.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_706_RTO

+2/0
20.4.2013 7:00

M57a55r91e59k 63K61l69u18f68a 3678924794586

Mně se stýská po vozech ŠM11  ;-(;-(

+3/0
20.4.2013 11:31

M22i84l98o35š 91P18e78c54h57a35r 6329310876427

Souhlasím, ešemky jsem měl taky rád.

0/0
20.4.2013 22:07

J23i64ř88í 46Z80ý59k69a 9279743841940

s tím jsem jel předloni na zájezd R^

0/0
20.4.2013 19:07

P31a53v73l30a 30F91u56k54s30o60v88á 5660749551600

Nové autobusy s cedulí "s přispěním EU" jsou samý schodek.Nedovedu si představit jak bude hledet místo někdo s berlemi. Jediné dvě místa na sezení beze schodů jsou u prostředních dveří - dvě sklápěcí sedadla

+2/0
20.4.2013 6:50

J16o64s10e29f 68N38o74v29á56k 9535789311220

Zhruba šest desítek nadšenců do hromadné dopravy se přišlo odpoledne naposledy svézt autobusem Karosa B732. 

V Brně se v nich mohou povozit dosytosti. 25 kousků je stál v provozu.

+3/0
19.4.2013 23:57

J29o87s93e19f 23N40o70v63á15k 9345379431740

http://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/prehled.php?autobusys

+1/0
19.4.2013 23:58
Foto

B75r66o80n33i96s24l89a30v 53G15a27b55r25y65š 2552349261

Šotouši... ;-D;-D;-D

+2/−4
19.4.2013 22:14

L76e50n70k44a 35P42e65l78a53n44t84o95v10á 5409713842931

můžu si ho koupit a udělat víkendový "busboat"? ;-D

+2/0
19.4.2013 20:58

J61a17n 47K33o55s 6648403913747

...nejlepší byl Ikarus, ten měl uvnitř i kolotoč. :-)

+10/0
19.4.2013 19:01

D82a76v63i96d 73R24y39c88h56e85t72s40k50ý 9346251530530

a charakeristický smrad, který bych poznal i dnes

+10/0
19.4.2013 19:02

S78t14á33ň53a 74L54o70u31n13o47v85á 3928311851390

R^

+3/0
19.4.2013 19:03

J51o59s58e88f 25N55o69v70á65k 9205829841220

a línej byl, do kopce jsem jej předjel na kole. Taková Karosa Š 706 RTO byla proti němu F1. ;-D

+4/0
19.4.2013 23:42

A63n21n82a 32K79n11o84f36l67í31č18k32o92v75á 7708757530954

Ale tchán s tím rád jezdil. Náhon na prostřední kola a motor pod podlahou = vyvážený vůz. Novější kloubáky - motor, převodovka až za 3.nápravou. 

 Navíc mněl uzavřenou kabinu, takže nezmrzal jak ted' , kdy při každém otevření předních dveří jej průvan málem vytáhne z jakoby kabiny.

+4/0
20.4.2013 2:44

M35a10r42e87k 90K75l36u37f96a 3198434674426

Ta černá kabina s šoupacími dveřmi byla fakt super, moc se mi líbila  R^

0/0
20.4.2013 11:21

L90u68m58í67r 91V64i63t22h29a 2107137836382

Škoda 706 RTO nebyla Karosa. Byla to Škoda. Eventuelně polský Jelcz, to když byla výrova ertéóček v ČSSR ukončena a převedena do Polska.

0/0
23.4.2013 10:42

D50a66v32i79d 98P94l22a24c56h83ý 2782756294169

A ona vysoko pres ktery jsem jako decko nevidel :)

+3/0
19.4.2013 20:26

D94a51v13i75d 91P10l87a26c62h44ý 2182786204889

Okna

+3/0
19.4.2013 20:26

H82o16n10z39a 14P62r34i68b15y27l 8196480540285

a porad jezdi v Budapesti, a dost pochybuju ze jsou mladsiho data.

0/0
19.4.2013 20:35

M44i83r78o90s71l58a67v 70U25r33b20a82n 1496347131879

lidove zvany "cabajka"

+2/−2
19.4.2013 21:19

V70o29j83t32ě40c50h 83V48i70n66c80z35e 4462856650539

Tím jsem jezdil hrozně rád :-)

Tohle je mazec

http://img32.imageshack.us/img32/6088/ik293.jpg

+2/0
19.4.2013 22:04

K54a68r81e77l 64H26o16r61á30k 2221900765282

Kde to jezdilo? 8-o

0/0
12.6.2013 21:11

V30o22j10t65ě27c55h 89V63i32n87c92z10e 4402296150769

V nabídce firmy Ikarus byl i tento velkokapacitní dvoučlánkový autobus typu 293. Provozován byl v Budapešti a poté v Teheránu. Pohon zajišťoval ležatý přeplňovaný motor M.A.N. s automatickou převodovkou VOITH umístěné mezi 1. a 2. nápravou. 3.náprava byla tuhá - vlečená, 4. náprava říditelná - vlečená. Spojení 1. a 2. článku bylo opatřeno horizontální hydraulickou stabilizací.

0/0
12.6.2013 21:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.