Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Cestující MHD se v Praze loučili s karosou, přišly jich desítky

Zhruba šest desítek nadšenců do hromadné dopravy se přišlo odpoledne naposledy svézt autobusem Karosa B732. Poslední desítka těchto autobusů zamíří po dvaceti letech služby k likvidaci. Svého zástupce v muzeu pražské MHD mít ale nebude. K vidění je tam totiž velmi podobný typ s automatickou převodovkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T16o72m49á68š 87V10a24l93d34e11r 7633390619

Tak typ 831 byla hrůza. Pořád to vytáčení motoru, aby mohla převodovka přeřadit. Cuky a další nepohodlí při jízdě a vše dost korodovalo.

0/0
21.4.2013 23:31

T25o71m10á95š 57V80a95l31d90e81r 7213700359

Pardon, oprava 731 místo 831.

0/0
21.4.2013 23:33

M57i86c25h55a21e65l 27L58e25h35o27v33e23c 7641539701571

...nebyly poslední v Praze, dopravce Jaroslav Štěpánek jich ještě několik má, sice už mají taky něco za sebou, ale pořád spolehlivě jezdí, především na lince 110, kterou jezdím skoro denně! ;-) http://seznam-autobusu.cz/dopravce/Jaroslav_Stepanek

+1/0
20.4.2013 14:26

M66i63r23e24k 44Z88á29v83o61d16n62ý 7492247900388

No těch u nás (nebo alespoň obdobných hranatých typů) v Brně ještě jezdí :) A co teprve trolejbusy? U některých nejde poznat, zda to nejsou nějaké kousky půjčené z muzea :o)

0/0
20.4.2013 13:06

L97u61m52í36r 77V78i88t96h22a 2137107466822

V Brně vůbec jezdí zvláštní věci :-) Hlavně ty šaliny, to je fakt lidová tvořivost :-)

0/0
23.4.2013 10:39

P72e44t26r 52Ž60á43k 1248562575219

No ono to není tak horké, MHD v Praze nejezdí jen DP ale i třeba Veolia a v příměstské dopravě také ještě jezdí.

+1/0
20.4.2013 12:03

J22o96s94e70f 59S59c63h18m10i43d88t 5343607213272

Já tomu asi nerozumim. V článku to skoro vyznívá, že už žádný Karosy nejezděj a už jezděj jen ty nový nízkopodlažní, ale to je trochu v rozporu s mojí zkušeností, že nějakejch Karos jezdí pořád až až Takže jakože vyřadili nějakej jeden konkrétní typ Karosy a existujou ještě jiný typy, který jezděj pořád dál? Jakej je mezi nima rozdíl?

+2/0
20.4.2013 10:03

V91í78t 77P65a10v20l44i52š 3461219270881

Jezďej jich mraky a i novejch, jen už se nejmenujou Karosa, ale jezdí pod značkou Irisbus. Ta patří italskému Ivecu. Pořád jde ale o autobusy z Vysokýho Mejta.

0/0
20.4.2013 10:15

M20a88r80e76k 80K50l50u39f38a 3818174384476

Ano, v Praze jezdí nadále Karosy, ale jezdí třeba už jen modifikace typů B931, B951 či B961 a potom také Citybusy (Renault či Iveco)

0/0
20.4.2013 11:30

M57i93l98o12š 93P47e83c14h34a67r 6639460896567

Karosa mi chybět nebude, ale jestli se mi po nějakém autobusu dodneška stýská, tak je to RTO.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_706_RTO

+2/0
20.4.2013 7:00

M10a77r54e58k 58K41l69u52f29a 3298664174836

Mně se stýská po vozech ŠM11  ;-(;-(

+3/0
20.4.2013 11:31

M19i81l87o20š 70P48e27c52h26a44r 6499520726437

Souhlasím, ešemky jsem měl taky rád.

0/0
20.4.2013 22:07

J84i84ř30í 26Z40ý90k92a 9509603831330

s tím jsem jel předloni na zájezd R^

0/0
20.4.2013 19:07

P58a95v77l14a 73F79u44k86s63o73v31á 5460579921960

Nové autobusy s cedulí "s přispěním EU" jsou samý schodek.Nedovedu si představit jak bude hledet místo někdo s berlemi. Jediné dvě místa na sezení beze schodů jsou u prostředních dveří - dvě sklápěcí sedadla

+2/0
20.4.2013 6:50

J71o14s82e43f 14N16o84v97á83k 9665989121360

Zhruba šest desítek nadšenců do hromadné dopravy se přišlo odpoledne naposledy svézt autobusem Karosa B732. 

V Brně se v nich mohou povozit dosytosti. 25 kousků je stál v provozu.

+3/0
19.4.2013 23:57

J89o68s30e13f 85N22o51v49á47k 9515639151650

http://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/prehled.php?autobusys

+1/0
19.4.2013 23:58
Foto

B19r68o62n47i72s32l42a28v 88G66a27b79r27y72š 2972939471

Šotouši... ;-D;-D;-D

+2/−4
19.4.2013 22:14

L74e76n17k70a 72P15e11l43a70n80t54o32v66á 5419783972491

můžu si ho koupit a udělat víkendový "busboat"? ;-D

+2/0
19.4.2013 20:58

J75a38n 30K28o35s 6788933963117

...nejlepší byl Ikarus, ten měl uvnitř i kolotoč. :-)

+10/0
19.4.2013 19:01

D11a13v33i68d 48R53y54c98h76e85t96s93k46ý 9636611140120

a charakeristický smrad, který bych poznal i dnes

+10/0
19.4.2013 19:02

S51t87á94ň32a 35L47o80u76n96o68v72á 3288481971230

R^

+3/0
19.4.2013 19:03

J72o71s13e96f 19N11o41v10á76k 9665649921100

a línej byl, do kopce jsem jej předjel na kole. Taková Karosa Š 706 RTO byla proti němu F1. ;-D

+4/0
19.4.2013 23:42

A55n38n73a 67K24n33o37f15l12í78č75k65o52v90á 7518847810804

Ale tchán s tím rád jezdil. Náhon na prostřední kola a motor pod podlahou = vyvážený vůz. Novější kloubáky - motor, převodovka až za 3.nápravou. 

 Navíc mněl uzavřenou kabinu, takže nezmrzal jak ted' , kdy při každém otevření předních dveří jej průvan málem vytáhne z jakoby kabiny.

+4/0
20.4.2013 2:44

M87a83r31e73k 60K63l93u10f19a 3868274644696

Ta černá kabina s šoupacími dveřmi byla fakt super, moc se mi líbila  R^

0/0
20.4.2013 11:21

L53u79m31í67r 93V15i14t25h69a 2177707926362

Škoda 706 RTO nebyla Karosa. Byla to Škoda. Eventuelně polský Jelcz, to když byla výrova ertéóček v ČSSR ukončena a převedena do Polska.

0/0
23.4.2013 10:42

D41a66v19i89d 25P94l84a37c14h26ý 2342646234139

A ona vysoko pres ktery jsem jako decko nevidel :)

+3/0
19.4.2013 20:26

D29a33v27i28d 83P23l15a21c72h69ý 2822896764769

Okna

+3/0
19.4.2013 20:26

H21o27n75z59a 80P33r32i37b89y29l 8706310780425

a porad jezdi v Budapesti, a dost pochybuju ze jsou mladsiho data.

0/0
19.4.2013 20:35

M48i62r96o13s80l11a83v 90U52r88b85a78n 1316307931499

lidove zvany "cabajka"

+2/−2
19.4.2013 21:19

V17o35j28t18ě25c86h 49V73i83n88c80z90e 4422976560619

Tím jsem jezdil hrozně rád :-)

Tohle je mazec

http://img32.imageshack.us/img32/6088/ik293.jpg

+2/0
19.4.2013 22:04

K43a72r71e19l 72H79o18r74á91k 2301740865732

Kde to jezdilo? 8-o

0/0
12.6.2013 21:11

V11o12j11t43ě50c22h 45V12i70n27c61z23e 4332296900299

V nabídce firmy Ikarus byl i tento velkokapacitní dvoučlánkový autobus typu 293. Provozován byl v Budapešti a poté v Teheránu. Pohon zajišťoval ležatý přeplňovaný motor M.A.N. s automatickou převodovkou VOITH umístěné mezi 1. a 2. nápravou. 3.náprava byla tuhá - vlečená, 4. náprava říditelná - vlečená. Spojení 1. a 2. článku bylo opatřeno horizontální hydraulickou stabilizací.

0/0
12.6.2013 21:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.