Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chodci v Praze přechází ulice na více než 190 nebezpečných místech

Hlavní město eviduje více než 190 míst, kde se Pražané necítí bezpečně při přecházení silnice. Ale jen deset přechodů pro chodce se letos dočká uspokojivých úprav, které bezpečnost zvýší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K76a20r96e84l 60D40r16d18a 6794492177

V centru Prahy u mě vedou přechody Hybernská - Opletalova, hlavně ten přes Hybernskou. Vyjíždí tudy mnoho aut z centra, rovný přehledný úsek, viditelně označený přechod a chodcům se zde ze zásady nezastavuje. Nebo přechody Olšanská,  stejná situace.

  V Praze platí na všech přechodech bez světel, pokud jede několik aut za sebou, řidiči chodcům zásadně nezastavují. Patrně s ohledem na nabořené kufry, ale spíš s pocitem, že budou u ostatních řidičů co jedou za nimi, a které tímto zpomalí, za pitomce a dají jim to "sežrat" při první příležitosti. V Praze se jezdí mstivě, kdo na silnici zdržuje, je bezohledně vytěsňován z provozu a řidiči pak usilují z principu o bezohlednost vůči chodcům, aby měli klid od ostatních řidičů. Chodcům zastaví pravidelně až poslední auto v koloně, které za sebou nikoho již nemá. Takovou pokryteckou slušnost si mohou řidiči v Praze strčit někam. Jako chodce mě tím nutí ten jediný "pseudoslušný" řidič jen k "poklusu přes přechod", abych ho nezdržoval.

  Další, co mě děsí, je kličkování mezi chodci na přechodu přes víc jízdních pruhů. Řidič blížící se k přechodu nezpomaluje, ale odhadne, který pruh bude volný, až se chodci pohnou a přejíždí do tohoto pruhu, který pak přejíždí chodcům plnou rychlostí za zády nebo před nosem. Patrně, dle jeho úsudku, nejde o ohrožení chodců ze zákona. (Ostatně, je to zavedený styl zdolávání přechodů při odbočování na zelenou - je třeba projet přechodem dřív, než se tam nahrnou chodci.)

  Jinak řidiči jezdí vesměs bez dávání znamení o změně směru jízdy, podle kterého by se mohli chodci orientovat. 

   Zdá se, že stále plno řidičů nerespektuje pravidla, zákon by se zasloužil větší přísnost, ale vymahatelnost práva je mizivá. Jsem skeptický, co se týká aktivit ohledně bezpečných přechodů. V praxi je to bude vůči chodcům tak jako tak parodie na bezpečnost. ;-)

+4/−1
29.4.2013 7:42

K45a47r65e40l 43D15r34d53a 6424832697

V praxi to bude vůči chodcům tak jako tak parodie na bezpečnost. ;-)

+1/0
29.4.2013 7:45

J11a35k47u71b 39F81e16i77f41a17r 7109289546559

Prosím vás jaké mstivé ježdění? Praha je přetížená auty, řidiči stojí v kolonách které jsou často úplně zbytečné, vytvořené právě díky "opatřením na zklidnění provozu". Typicky se jedná o vyhrazené pruhy kde nikdo nejezdí, zúžení ze dvou do jednoho pruhu, semafory po pár metrech za sebou a "minikruháčky". A bohužel taky někdy zbytečně mnoho přechodů na krátkém úseku.

+6/−4
29.4.2013 7:50

K88a78r55e70l 41D19r36d92a 6784412777

Kruhové objezdy průjezd křižovatkou zpravidla urychlují. Jinak ano, mnoho semaforů v Praze má jen funkci šikany vedoucí ke zpomalení projíždějících řidičů. Tuto logiku nesnáším, protože v důsledku vede k malému respektování předpisů plošně. (Naše radnice tak reguluje třeba průjezd centrem čtvrti a snaží se řidiče odklonit jinam.)

  Pokud jde o mstivost, uvažuji jízdu v čele kolony, když se budu chovat podle předpisů, třeba zpomalovat před přechodem, okamžitě mě ostatní řidiči začnou předjíždět hlava nehlava. Nejlépe druhým pruhem na přechodu kam já právě svým zastavením pustím chodce a tím je nepřímo ohrozím.

  A máme zde další důvod, proč v Praze chodcům nezastavovat, když je víc jízdních pruhů. ;-)

+3/0
29.4.2013 8:26

T74o34m13á28š 46Z68e81m73a16n 3195718474885

Mě příjde logické, že když jede 5 aut a za nimi je velká mezera, že si průchod přes přechod nevynucuji a nehám je přejet.

Přeci nebudu zastavovat X tun když přejdu nerušen za malou chvíli.

+6/0
29.4.2013 9:28

K10a34r12e11l 18D98r44d29a 6204832547

To je podle mě sporné. Agilnější řidiči najíždí na přechod vysokou rychlostí a spoléhají na to, že jim chodci do cesty právě proto nevstoupí (viz ta Hybernská, Olšanská aj.). Chodec si pak připadá jako pitomec. Ono stačí dokázat bezpečně prokličkovat kolonami tramvají ve špičce, natož brát zvýšené ohledy na řidiče.

  Osobně dávám jako chodec přednost případ od případu. Zpravidla autobusům MHD. Úmyslné nezastavování chodcům ale pokud možno nepodporuji.

0/0
30.4.2013 6:40

P35e77t81r 11N74e43s18v55a15d93b64a 2574125586939

Hlavním problémem jsou přechody ihned za křižovatkou. Proč nejsou cca 10 metrů za? Přechody na kterých si ještě musí řidič hlídat auta která jedou proti kterým tedy dává při dobočování do leva přednost je na průšvih zaděláno!!

+6/−1
28.4.2013 20:31

J48a27k53u47b 46F26e41i66f70a16r 7179349836789

anebo přechod 5 metrů za kruhový objezdem, to je taky lahůdka.

+4/0
29.4.2013 7:46

K95a58t63e49ř58i92n67a 85V79a98š72á11k25o42v93á 5451752989525

tak predpokladam, ze proto, ze chodci pak muzou vyuzit treba i dva prechody za sebou... kdyby byly za, uz vidim, jak by ukaznene chodili tam a zpatky.

0/0
29.4.2013 9:35

T23o60m26á74š 72Z47e37m92a21n 3215938674195

Nebezpečné přechody znám také, obvykle jsou dle normy, ale někde za zatáčkou či kde nemá chodec dostatečný rozhled. Obvykle to řeším porušením zákona, že přejdu třeba o 20m vedle.

Přechod v ul.Na strži je bezproblémový, protože díky semaforům jsou mezi auty velké mezery a také protože po něm skoro nikdo nechodí (odkud kam by chodil?).

Daleko horší je přechod v ulici Zelený pruh u zastávky na Planině - tam je sice ostrůvek, třicítka a spousta značek, ale díky křoví zasahujícímu až do silnice z přechodu není vidět na přijíždějící auta, na ostrůvku pro změnu překáží přebytečná značka přikázaný směr jízdy, kdy člověk nevidí jestli přijíždějící opravdu brzdí či ne.

+7/−1
28.4.2013 20:28

B33l76a18ž44e11j 18M53o65t36y61č47k53a 8747457115980

upravy = zužení do jednoho pruhu - vznik kolony kde nikdy nebyla = opět o něco zvýšíme agresivitu řidičů

+5/0
28.4.2013 19:42

K71a34t40e17ř80i69n27a 79V82a90š11á30k98o56v74á 5841412629765

a problem je kde ? Podle me v tech ridicich, kteri holt maji tak naspech, ze jim usetrena vterina (kterou stejne prostoji na nejblizsim semaforu), stoji za to riziko.

Priklad z plzenske - autobus odbocuje doleva na jinonickou, machr ridic udela mysku tesne pred nim (a zasahuje tak do prechodu), jen aby mohl odbocit driv. Oba pak cekaji tesne za sebou na dalsim semaforu.

Ono nejde jen o to, ze to uridi, a ze se nic nestane. Jde o to, ze zpusobuje necekane situace, a v tom uleku se temer vsichni zacnou chovat nevypocitatelne.Napr. nekdo spis ztuhne, nekdo zacne uskakovat, atp.

+1/−2
29.4.2013 9:40
Foto

R48o33m58a44n 67P55o86l86á98č78e31k 1960126360935

Když se podívám na ty přechody co jsou v anketě, žádný není výrazně nebezpečný, když se řidič a hlavně chodec bude chovat normálné a s rozumem tak se nic nestane.

+4/0
28.4.2013 17:04

M48a85r63i59e 38V62a58š38í61č19k17o32v65á 3781853612228

Ano, existují nebezpečné přechody. Některá nebezpečí si ale chodci vytvářejí sami. Často vidím chodce přecházející na červenou a když je auto, či tramvaj vytroubí, klepou si na hlavu a ukazují na přechod. Týká se to také rodičů s kočárkem (ten jde samozřejmě první) a i malých dětí s rodiči. A to já tam vždy stojím jako trotl, abych těm cizím rodičům nekazila výchovu...

+6/−2
28.4.2013 15:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.