Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chodci v Praze přechází ulice na více než 190 nebezpečných místech

Hlavní město eviduje více než 190 míst, kde se Pražané necítí bezpečně při přecházení silnice. Ale jen deset přechodů pro chodce se letos dočká uspokojivých úprav, které bezpečnost zvýší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K74a30r80e82l 16D14r95d29a 6464862657

V centru Prahy u mě vedou přechody Hybernská - Opletalova, hlavně ten přes Hybernskou. Vyjíždí tudy mnoho aut z centra, rovný přehledný úsek, viditelně označený přechod a chodcům se zde ze zásady nezastavuje. Nebo přechody Olšanská,  stejná situace.

  V Praze platí na všech přechodech bez světel, pokud jede několik aut za sebou, řidiči chodcům zásadně nezastavují. Patrně s ohledem na nabořené kufry, ale spíš s pocitem, že budou u ostatních řidičů co jedou za nimi, a které tímto zpomalí, za pitomce a dají jim to "sežrat" při první příležitosti. V Praze se jezdí mstivě, kdo na silnici zdržuje, je bezohledně vytěsňován z provozu a řidiči pak usilují z principu o bezohlednost vůči chodcům, aby měli klid od ostatních řidičů. Chodcům zastaví pravidelně až poslední auto v koloně, které za sebou nikoho již nemá. Takovou pokryteckou slušnost si mohou řidiči v Praze strčit někam. Jako chodce mě tím nutí ten jediný "pseudoslušný" řidič jen k "poklusu přes přechod", abych ho nezdržoval.

  Další, co mě děsí, je kličkování mezi chodci na přechodu přes víc jízdních pruhů. Řidič blížící se k přechodu nezpomaluje, ale odhadne, který pruh bude volný, až se chodci pohnou a přejíždí do tohoto pruhu, který pak přejíždí chodcům plnou rychlostí za zády nebo před nosem. Patrně, dle jeho úsudku, nejde o ohrožení chodců ze zákona. (Ostatně, je to zavedený styl zdolávání přechodů při odbočování na zelenou - je třeba projet přechodem dřív, než se tam nahrnou chodci.)

  Jinak řidiči jezdí vesměs bez dávání znamení o změně směru jízdy, podle kterého by se mohli chodci orientovat. 

   Zdá se, že stále plno řidičů nerespektuje pravidla, zákon by se zasloužil větší přísnost, ale vymahatelnost práva je mizivá. Jsem skeptický, co se týká aktivit ohledně bezpečných přechodů. V praxi je to bude vůči chodcům tak jako tak parodie na bezpečnost. ;-)

+4/−1
29.4.2013 7:42

K13a51r28e22l 50D73r15d28a 6714172537

V praxi to bude vůči chodcům tak jako tak parodie na bezpečnost. ;-)

+1/0
29.4.2013 7:45

J40a19k34u67b 19F75e89i66f76a11r 7159199526719

Prosím vás jaké mstivé ježdění? Praha je přetížená auty, řidiči stojí v kolonách které jsou často úplně zbytečné, vytvořené právě díky "opatřením na zklidnění provozu". Typicky se jedná o vyhrazené pruhy kde nikdo nejezdí, zúžení ze dvou do jednoho pruhu, semafory po pár metrech za sebou a "minikruháčky". A bohužel taky někdy zbytečně mnoho přechodů na krátkém úseku.

+6/−4
29.4.2013 7:50

K87a57r48e54l 18D37r60d18a 6434362187

Kruhové objezdy průjezd křižovatkou zpravidla urychlují. Jinak ano, mnoho semaforů v Praze má jen funkci šikany vedoucí ke zpomalení projíždějících řidičů. Tuto logiku nesnáším, protože v důsledku vede k malému respektování předpisů plošně. (Naše radnice tak reguluje třeba průjezd centrem čtvrti a snaží se řidiče odklonit jinam.)

  Pokud jde o mstivost, uvažuji jízdu v čele kolony, když se budu chovat podle předpisů, třeba zpomalovat před přechodem, okamžitě mě ostatní řidiči začnou předjíždět hlava nehlava. Nejlépe druhým pruhem na přechodu kam já právě svým zastavením pustím chodce a tím je nepřímo ohrozím.

  A máme zde další důvod, proč v Praze chodcům nezastavovat, když je víc jízdních pruhů. ;-)

+3/0
29.4.2013 8:26

T70o20m84á53š 60Z25e27m47a31n 3885718574475

Mě příjde logické, že když jede 5 aut a za nimi je velká mezera, že si průchod přes přechod nevynucuji a nehám je přejet.

Přeci nebudu zastavovat X tun když přejdu nerušen za malou chvíli.

+6/0
29.4.2013 9:28

K93a29r39e78l 20D63r96d41a 6754502627

To je podle mě sporné. Agilnější řidiči najíždí na přechod vysokou rychlostí a spoléhají na to, že jim chodci do cesty právě proto nevstoupí (viz ta Hybernská, Olšanská aj.). Chodec si pak připadá jako pitomec. Ono stačí dokázat bezpečně prokličkovat kolonami tramvají ve špičce, natož brát zvýšené ohledy na řidiče.

  Osobně dávám jako chodec přednost případ od případu. Zpravidla autobusům MHD. Úmyslné nezastavování chodcům ale pokud možno nepodporuji.

0/0
30.4.2013 6:40

P25e65t72r 62N79e92s32v75a96d58b48a 2654155226269

Hlavním problémem jsou přechody ihned za křižovatkou. Proč nejsou cca 10 metrů za? Přechody na kterých si ještě musí řidič hlídat auta která jedou proti kterým tedy dává při dobočování do leva přednost je na průšvih zaděláno!!

+6/−1
28.4.2013 20:31

J86a70k31u81b 26F98e10i59f87a96r 7979789396759

anebo přechod 5 metrů za kruhový objezdem, to je taky lahůdka.

+4/0
29.4.2013 7:46

K93a68t31e38ř93i51n63a 67V38a65š94á60k87o55v63á 5341652929775

tak predpokladam, ze proto, ze chodci pak muzou vyuzit treba i dva prechody za sebou... kdyby byly za, uz vidim, jak by ukaznene chodili tam a zpatky.

0/0
29.4.2013 9:35

T19o70m54á67š 46Z26e65m23a74n 3815218344965

Nebezpečné přechody znám také, obvykle jsou dle normy, ale někde za zatáčkou či kde nemá chodec dostatečný rozhled. Obvykle to řeším porušením zákona, že přejdu třeba o 20m vedle.

Přechod v ul.Na strži je bezproblémový, protože díky semaforům jsou mezi auty velké mezery a také protože po něm skoro nikdo nechodí (odkud kam by chodil?).

Daleko horší je přechod v ulici Zelený pruh u zastávky na Planině - tam je sice ostrůvek, třicítka a spousta značek, ale díky křoví zasahujícímu až do silnice z přechodu není vidět na přijíždějící auta, na ostrůvku pro změnu překáží přebytečná značka přikázaný směr jízdy, kdy člověk nevidí jestli přijíždějící opravdu brzdí či ne.

+7/−1
28.4.2013 20:28

B67l81a53ž95e82j 83M32o43t33y13č92k25a 8307487215130

upravy = zužení do jednoho pruhu - vznik kolony kde nikdy nebyla = opět o něco zvýšíme agresivitu řidičů

+5/0
28.4.2013 19:42

K33a72t24e14ř10i29n15a 49V10a84š21á37k38o88v84á 5261412969925

a problem je kde ? Podle me v tech ridicich, kteri holt maji tak naspech, ze jim usetrena vterina (kterou stejne prostoji na nejblizsim semaforu), stoji za to riziko.

Priklad z plzenske - autobus odbocuje doleva na jinonickou, machr ridic udela mysku tesne pred nim (a zasahuje tak do prechodu), jen aby mohl odbocit driv. Oba pak cekaji tesne za sebou na dalsim semaforu.

Ono nejde jen o to, ze to uridi, a ze se nic nestane. Jde o to, ze zpusobuje necekane situace, a v tom uleku se temer vsichni zacnou chovat nevypocitatelne.Napr. nekdo spis ztuhne, nekdo zacne uskakovat, atp.

+1/−2
29.4.2013 9:40
Foto

R16o12m66a50n 81P70o44l85á66č61e52k 1250766530195

Když se podívám na ty přechody co jsou v anketě, žádný není výrazně nebezpečný, když se řidič a hlavně chodec bude chovat normálné a s rozumem tak se nic nestane.

+4/0
28.4.2013 17:04

M50a19r96i29e 96V47a76š13í94č97k71o93v14á 3431273752838

Ano, existují nebezpečné přechody. Některá nebezpečí si ale chodci vytvářejí sami. Často vidím chodce přecházející na červenou a když je auto, či tramvaj vytroubí, klepou si na hlavu a ukazují na přechod. Týká se to také rodičů s kočárkem (ten jde samozřejmě první) a i malých dětí s rodiči. A to já tam vždy stojím jako trotl, abych těm cizím rodičům nekazila výchovu...

+6/−2
28.4.2013 15:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.