Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chodci v Praze přechází ulice na více než 190 nebezpečných místech

Hlavní město eviduje více než 190 míst, kde se Pražané necítí bezpečně při přecházení silnice. Ale jen deset přechodů pro chodce se letos dočká uspokojivých úprav, které bezpečnost zvýší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K43a20r82e61l 54D50r34d95a 6794682907

V centru Prahy u mě vedou přechody Hybernská - Opletalova, hlavně ten přes Hybernskou. Vyjíždí tudy mnoho aut z centra, rovný přehledný úsek, viditelně označený přechod a chodcům se zde ze zásady nezastavuje. Nebo přechody Olšanská,  stejná situace.

  V Praze platí na všech přechodech bez světel, pokud jede několik aut za sebou, řidiči chodcům zásadně nezastavují. Patrně s ohledem na nabořené kufry, ale spíš s pocitem, že budou u ostatních řidičů co jedou za nimi, a které tímto zpomalí, za pitomce a dají jim to "sežrat" při první příležitosti. V Praze se jezdí mstivě, kdo na silnici zdržuje, je bezohledně vytěsňován z provozu a řidiči pak usilují z principu o bezohlednost vůči chodcům, aby měli klid od ostatních řidičů. Chodcům zastaví pravidelně až poslední auto v koloně, které za sebou nikoho již nemá. Takovou pokryteckou slušnost si mohou řidiči v Praze strčit někam. Jako chodce mě tím nutí ten jediný "pseudoslušný" řidič jen k "poklusu přes přechod", abych ho nezdržoval.

  Další, co mě děsí, je kličkování mezi chodci na přechodu přes víc jízdních pruhů. Řidič blížící se k přechodu nezpomaluje, ale odhadne, který pruh bude volný, až se chodci pohnou a přejíždí do tohoto pruhu, který pak přejíždí chodcům plnou rychlostí za zády nebo před nosem. Patrně, dle jeho úsudku, nejde o ohrožení chodců ze zákona. (Ostatně, je to zavedený styl zdolávání přechodů při odbočování na zelenou - je třeba projet přechodem dřív, než se tam nahrnou chodci.)

  Jinak řidiči jezdí vesměs bez dávání znamení o změně směru jízdy, podle kterého by se mohli chodci orientovat. 

   Zdá se, že stále plno řidičů nerespektuje pravidla, zákon by se zasloužil větší přísnost, ale vymahatelnost práva je mizivá. Jsem skeptický, co se týká aktivit ohledně bezpečných přechodů. V praxi je to bude vůči chodcům tak jako tak parodie na bezpečnost. ;-)

+4/−1
29.4.2013 7:42

K97a60r52e20l 59D53r27d28a 6934402307

V praxi to bude vůči chodcům tak jako tak parodie na bezpečnost. ;-)

+1/0
29.4.2013 7:45

J96a20k85u10b 20F39e60i65f38a69r 7769519466589

Prosím vás jaké mstivé ježdění? Praha je přetížená auty, řidiči stojí v kolonách které jsou často úplně zbytečné, vytvořené právě díky "opatřením na zklidnění provozu". Typicky se jedná o vyhrazené pruhy kde nikdo nejezdí, zúžení ze dvou do jednoho pruhu, semafory po pár metrech za sebou a "minikruháčky". A bohužel taky někdy zbytečně mnoho přechodů na krátkém úseku.

+6/−4
29.4.2013 7:50

K52a50r34e97l 36D47r89d16a 6784792947

Kruhové objezdy průjezd křižovatkou zpravidla urychlují. Jinak ano, mnoho semaforů v Praze má jen funkci šikany vedoucí ke zpomalení projíždějících řidičů. Tuto logiku nesnáším, protože v důsledku vede k malému respektování předpisů plošně. (Naše radnice tak reguluje třeba průjezd centrem čtvrti a snaží se řidiče odklonit jinam.)

  Pokud jde o mstivost, uvažuji jízdu v čele kolony, když se budu chovat podle předpisů, třeba zpomalovat před přechodem, okamžitě mě ostatní řidiči začnou předjíždět hlava nehlava. Nejlépe druhým pruhem na přechodu kam já právě svým zastavením pustím chodce a tím je nepřímo ohrozím.

  A máme zde další důvod, proč v Praze chodcům nezastavovat, když je víc jízdních pruhů. ;-)

+3/0
29.4.2013 8:26

T61o22m62á60š 62Z32e30m76a64n 3405688984865

Mě příjde logické, že když jede 5 aut a za nimi je velká mezera, že si průchod přes přechod nevynucuji a nehám je přejet.

Přeci nebudu zastavovat X tun když přejdu nerušen za malou chvíli.

+6/0
29.4.2013 9:28

K74a81r44e12l 84D33r83d31a 6964362697

To je podle mě sporné. Agilnější řidiči najíždí na přechod vysokou rychlostí a spoléhají na to, že jim chodci do cesty právě proto nevstoupí (viz ta Hybernská, Olšanská aj.). Chodec si pak připadá jako pitomec. Ono stačí dokázat bezpečně prokličkovat kolonami tramvají ve špičce, natož brát zvýšené ohledy na řidiče.

  Osobně dávám jako chodec přednost případ od případu. Zpravidla autobusům MHD. Úmyslné nezastavování chodcům ale pokud možno nepodporuji.

0/0
30.4.2013 6:40

P92e41t58r 65N50e76s56v24a90d82b36a 2184675516229

Hlavním problémem jsou přechody ihned za křižovatkou. Proč nejsou cca 10 metrů za? Přechody na kterých si ještě musí řidič hlídat auta která jedou proti kterým tedy dává při dobočování do leva přednost je na průšvih zaděláno!!

+6/−1
28.4.2013 20:31

J34a20k54u57b 24F41e96i44f91a39r 7379389416629

anebo přechod 5 metrů za kruhový objezdem, to je taky lahůdka.

+4/0
29.4.2013 7:46

K22a55t66e91ř89i21n45a 42V11a20š64á94k68o35v65á 5241772559515

tak predpokladam, ze proto, ze chodci pak muzou vyuzit treba i dva prechody za sebou... kdyby byly za, uz vidim, jak by ukaznene chodili tam a zpatky.

0/0
29.4.2013 9:35

T44o39m27á84š 68Z57e76m32a47n 3835988844105

Nebezpečné přechody znám také, obvykle jsou dle normy, ale někde za zatáčkou či kde nemá chodec dostatečný rozhled. Obvykle to řeším porušením zákona, že přejdu třeba o 20m vedle.

Přechod v ul.Na strži je bezproblémový, protože díky semaforům jsou mezi auty velké mezery a také protože po něm skoro nikdo nechodí (odkud kam by chodil?).

Daleko horší je přechod v ulici Zelený pruh u zastávky na Planině - tam je sice ostrůvek, třicítka a spousta značek, ale díky křoví zasahujícímu až do silnice z přechodu není vidět na přijíždějící auta, na ostrůvku pro změnu překáží přebytečná značka přikázaný směr jízdy, kdy člověk nevidí jestli přijíždějící opravdu brzdí či ne.

+7/−1
28.4.2013 20:28

B38l71a62ž86e19j 16M13o24t54y42č10k97a 8577137915110

upravy = zužení do jednoho pruhu - vznik kolony kde nikdy nebyla = opět o něco zvýšíme agresivitu řidičů

+5/0
28.4.2013 19:42

K88a93t18e24ř49i53n74a 37V74a69š85á11k63o39v69á 5371192219455

a problem je kde ? Podle me v tech ridicich, kteri holt maji tak naspech, ze jim usetrena vterina (kterou stejne prostoji na nejblizsim semaforu), stoji za to riziko.

Priklad z plzenske - autobus odbocuje doleva na jinonickou, machr ridic udela mysku tesne pred nim (a zasahuje tak do prechodu), jen aby mohl odbocit driv. Oba pak cekaji tesne za sebou na dalsim semaforu.

Ono nejde jen o to, ze to uridi, a ze se nic nestane. Jde o to, ze zpusobuje necekane situace, a v tom uleku se temer vsichni zacnou chovat nevypocitatelne.Napr. nekdo spis ztuhne, nekdo zacne uskakovat, atp.

+1/−2
29.4.2013 9:40

R97o90m48a89n 51P37o20l17á26č60e66k 1760406500115

Když se podívám na ty přechody co jsou v anketě, žádný není výrazně nebezpečný, když se řidič a hlavně chodec bude chovat normálné a s rozumem tak se nic nestane.

+4/0
28.4.2013 17:04

M78a69r38i30e 92V80a64š43í22č49k14o65v86á 3381453572758

Ano, existují nebezpečné přechody. Některá nebezpečí si ale chodci vytvářejí sami. Často vidím chodce přecházející na červenou a když je auto, či tramvaj vytroubí, klepou si na hlavu a ukazují na přechod. Týká se to také rodičů s kočárkem (ten jde samozřejmě první) a i malých dětí s rodiči. A to já tam vždy stojím jako trotl, abych těm cizím rodičům nekazila výchovu...

+6/−2
28.4.2013 15:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.