- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V centru Prahy u mě vedou přechody Hybernská - Opletalova, hlavně ten přes Hybernskou. Vyjíždí tudy mnoho aut z centra, rovný přehledný úsek, viditelně označený přechod a chodcům se zde ze zásady nezastavuje. Nebo přechody Olšanská, stejná situace.
V Praze platí na všech přechodech bez světel, pokud jede několik aut za sebou, řidiči chodcům zásadně nezastavují. Patrně s ohledem na nabořené kufry, ale spíš s pocitem, že budou u ostatních řidičů co jedou za nimi, a které tímto zpomalí, za pitomce a dají jim to "sežrat" při první příležitosti. V Praze se jezdí mstivě, kdo na silnici zdržuje, je bezohledně vytěsňován z provozu a řidiči pak usilují z principu o bezohlednost vůči chodcům, aby měli klid od ostatních řidičů. Chodcům zastaví pravidelně až poslední auto v koloně, které za sebou nikoho již nemá. Takovou pokryteckou slušnost si mohou řidiči v Praze strčit někam. Jako chodce mě tím nutí ten jediný "pseudoslušný" řidič jen k "poklusu přes přechod", abych ho nezdržoval.
Další, co mě děsí, je kličkování mezi chodci na přechodu přes víc jízdních pruhů. Řidič blížící se k přechodu nezpomaluje, ale odhadne, který pruh bude volný, až se chodci pohnou a přejíždí do tohoto pruhu, který pak přejíždí chodcům plnou rychlostí za zády nebo před nosem. Patrně, dle jeho úsudku, nejde o ohrožení chodců ze zákona. (Ostatně, je to zavedený styl zdolávání přechodů při odbočování na zelenou - je třeba projet přechodem dřív, než se tam nahrnou chodci.)
Jinak řidiči jezdí vesměs bez dávání znamení o změně směru jízdy, podle kterého by se mohli chodci orientovat.
Zdá se, že stále plno řidičů nerespektuje pravidla, zákon by se zasloužil větší přísnost, ale vymahatelnost práva je mizivá. Jsem skeptický, co se týká aktivit ohledně bezpečných přechodů. V praxi je to bude vůči chodcům tak jako tak parodie na bezpečnost.
V praxi to bude vůči chodcům tak jako tak parodie na bezpečnost.
Hlavním problémem jsou přechody ihned za křižovatkou. Proč nejsou cca 10 metrů za? Přechody na kterých si ještě musí řidič hlídat auta která jedou proti kterým tedy dává při dobočování do leva přednost je na průšvih zaděláno
anebo přechod 5 metrů za kruhový objezdem, to je taky lahůdka.
Nebezpečné přechody znám také, obvykle jsou dle normy, ale někde za zatáčkou či kde nemá chodec dostatečný rozhled. Obvykle to řeším porušením zákona, že přejdu třeba o 20m vedle.
Přechod v ul.Na strži je bezproblémový, protože díky semaforům jsou mezi auty velké mezery a také protože po něm skoro nikdo nechodí (odkud kam by chodil?).
Daleko horší je přechod v ulici Zelený pruh u zastávky na Planině - tam je sice ostrůvek, třicítka a spousta značek, ale díky křoví zasahujícímu až do silnice z přechodu není vidět na přijíždějící auta, na ostrůvku pro změnu překáží přebytečná značka přikázaný směr jízdy, kdy člověk nevidí jestli přijíždějící opravdu brzdí či ne.
upravy = zužení do jednoho pruhu - vznik kolony kde nikdy nebyla = opět o něco zvýšíme agresivitu řidičů
a problem je kde ? Podle me v tech ridicich, kteri holt maji tak naspech, ze jim usetrena vterina (kterou stejne prostoji na nejblizsim semaforu), stoji za to riziko.
Priklad z plzenske - autobus odbocuje doleva na jinonickou, machr ridic udela mysku tesne pred nim (a zasahuje tak do prechodu), jen aby mohl odbocit driv. Oba pak cekaji tesne za sebou na dalsim semaforu.
Ono nejde jen o to, ze to uridi, a ze se nic nestane. Jde o to, ze zpusobuje necekane situace, a v tom uleku se temer vsichni zacnou chovat nevypocitatelne.Napr. nekdo spis ztuhne, nekdo zacne uskakovat, atp.
Když se podívám na ty přechody co jsou v anketě, žádný není výrazně nebezpečný, když se řidič a hlavně chodec bude chovat normálné a s rozumem tak se nic nestane.