- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Překvapivě ty kotlové naftové hořáky fungují velmi čistě a předstihují kvalitou spalování dieselův motor. Takže svým způsobem máte pravdu.
Ano, spolehlivost. U parního stroje se jen vymění těsnění. Jen mi přijde jako škoda spalovat v tom naftu.
Uhlí představuje ruční špinavou práci, ruční zbrojení (tedy kolečky navozit), ručně odstranit popel. Tedy na parníku navíc topiče, který to bude dělat. Naftový hořák v kotli funguje automaticky, nafta se nalije hadicí a není z ní žádný popel. Navíc to při úspoře toho jednoho chlapa v posádce znamená při dnešní ceně černého uhlí i výraznou nákladovou úsporu. Bohužel taky se mi to nelíbí, ale je to tak. I drážďanská paroplavba která má dnes největší flotilu kolesových parníků na světě (většinu postavených v 19.století) má osm parníků s kotly upravenými na spalování topné nafty a pouze jeden zůstal uhelný. Ten navíc slouží spíš jako muzeum a za sezónu toho moc nenajezdí.