Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tunel Blanka centru Prahy od aut neuleví, tvrdí dopravní experti

Až 94 procent řidičů, kteří vyrazí autem po Praze, míří do centra města. Vyplývá to z ročenky Technické správy komunikací za loňský rok. Podle expertů zprovoznění tunelu Blanka toto číslo příliš nesníží. Pomohlo by spíše zpoplatnění vjezdu do centra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J53a44n 48H53e22r34n50a88,68T89h95.32D14i20p71l66.58,46C80y 8183982450837

O tunelu Blanka byly pochybnosti již v roce 1988. Pro vnitřní Prahu nejsou řešením další tunely,!! na které jak se ukazuje stejně Praha nemá peníze.Rv Řešením je svedení tranzitní dopravy mimo Prahu pomocí vnějšího okruhu (pokud možno v severní variantě), R^kde by tento okruh navazoval na dálnice a rychlostní silnice. Pak by se ve středu města mohla v některých částech zejména Starého Města vyloučit doprava mimo MHD. Zásadně tranzitní doprava nemá v centrech měst co dělat a doprava těžkými kamiony už vůbec ne.!! Ve 20. letech  minulého století právě proto,aby nejezdila do centra Prahy velká nákladní auta byla zbudována nákladová nádraží Žížkov, Těšnov, Bubny a na většině pražských nádraží skladiště pro tzv. kusovou přepravu. Řekl bych, že naši předkové, co se týče dopravy v Praze byli mnohem moudřejší než naši současníci, kteří rozhodují o dopravě v Praze dnes.

0/0
22.7.2013 13:09

K40a25r55e66l 31B95a38r45t64á24k 3949903502166

No no, neprosazujte zde komunisty. Ti dělali všechno špatně. Ani banány a hajzlák nebyl!

0/0
23.7.2013 7:49
Foto

J53a42k14u32b 91M93e85l41z23o37c86h 6395185865842

Pokud sečtu průjezdy severozápadem Prahy (širší centrum) po levém břehu Vltavy, dojdu k číslu 2 ... nábřeží a Letná. O průjezdu přes pravý břeh se nemá smysl bavit, protože to je přes centrum a pouze pro ty, který tam špatně zavede navigace nebo kdo tam opravdu musí. Kdo někdy jel přes Letnou a to odkudkoli, ví, že tam to zrovna ideální není (kromě půl třetí ráno), přestože se to poslední dobou o něco zlepšilo rekonstrukcí letenský pláně. Pokud mi někdo bude tvrdit, že vystavět k těmto dvěma trasám alternativu s plynulým průjezdem bez křižovatek nemá smysl, pak mi nezbývá než pochybovat o jeho duševním zdraví ... minimálně přibydou k současným 3-4 jízdním pruhům další 2, což si myslím dokážou i děti na základní škole spočítat, že to je o hodně procent ...

0/0
6.6.2013 22:03

J39a35n 89Z54e97m63a22n 1956775824676

Miluji experty. Stejně je všechno nakonec jinak.

+1/0
29.5.2013 21:51

K72a61r59e66l 89H24o79r25á52k 2921480135752

Jsem pro veřejnou dopravu zdarma. A nejen v Praze. A neříkejte, že to nejde. To jsou výmluvy.

+1/0
29.5.2013 20:20

T42o38m43á65š 29Z58e78m83a69n 3115948174885

Už dnes je z 75% zdarma.

0/0
29.5.2013 21:38

Z29d18e54n19ě35k 23F79l62i69n95t24a 9372713411464

Hlavně, že se mluví o tom, jak je třeba zvyšovat počet P+R parkovišť... ale dojeďte se někdo podívat na Stodůlky, co tam je v podzemí pod City Westem za ohromné parkoviště, které je za mříží a nikdo do něj nesmí. Výsledek - lidé se tam předhání v tom, kdo zaparkuje víc proti předpisům a policajti mají permanentní žně... a proč? Protože město sice slibovalo, Finep stavěl, ale když přišlo na věc, tak město odmítlo dotovat.... prostě asi nenamazali na radnici na správných místech.

0/−1
29.5.2013 17:17

P86e85t78r 54D72v67o22ř44á53k 2336165418117

nakonec zjistí, že se ten tunel nemusel ani stavět, ne?...Tady ODS bere nemohoucím, důchodcům, bez-rukým, bez-nohým...říkají, že se s těma sockama musí zatočit...a tady nalejou 30mld. do nějakýho tunelu, úplně nesmyslně a pak za dalších 5let řekne někdo, že ten tunel mohl stát jen 10mld. A všichni se budou ptát, kam šel ten zbytek? Kde ODSáci berou tu drzost nazývat ostatní sockama, když jejich jedinej způsob jak si vydělat, je rozkrást státní zakázky, a pak je uložit na Kajmanech, Panamskejch ostrovech, USA, ve Švýcarsku...

+3/−5
29.5.2013 16:53

T87o16m54a78s 29T45h13o28m94a31e43s 6634410135798

Dobrý den, Vy když zakopnete o obrubník, tak za to také může ODS, že? Ještě jste myslím zapomněl na Kalouska...

+3/−4
29.5.2013 17:01

P67e46t50r 91D86v47o47ř81á24k 2266615268617

Kalousek snad schvaloval Blanku? To byla ODS, když měla absolutní nadvládu v Praze za Béma, možná ještě, že jí v tom pomohlo pár lidí z ČSSD, ale Kalousek v tomhle fakt prsty neměl...

+1/−1
29.5.2013 17:35
Foto

M94a19r64t12i16n 48Š60u81b89r69t 1585511954435

V této podobě se skutečně stavět nemusel. Je to investice, která svou realizací absolutně neodpovídá vynaloženým nákladům. ba generuje nutné investice další, např. nutnou stavbu obchvatů Vítězného náměstí...

+1/−1
29.5.2013 20:42
Foto

Z68d90e57n20k18a 35J18a64v84ů86r65k49o24v49á 6670717635129

hmmm..tohle se přesně říkalo u Strahovského tunelu i Mrázovky,kdo denně po Praze jezdí si bez těchto tunelů již neumí předestavit ,je to pak přesně vidět,když se v těchto místech něco děje,jak je najednou veškeré okolí v kalamitě

+10/0
29.5.2013 16:30

Ř82e86h65o98ř 21V78l61a34s64á28k 2844554801426

Kdyby se místo Blanky postavilo Déčko, pomohlo by to Praze mnohonásobně víc, protože by to výrazně zvedlo kulturu cestování a bylo by společensky přijatelné motivovat cestující třeba tím mýtným, aby jeli do centra metrem.

Dokonce se na tom mohly z velké části namastit stejné kapsy. Ale bohužel pražská ODS a ČSSD nejen že kradou, ale ještě u toho ani nezvládají svou práci.

+6/−5
29.5.2013 15:53

J44a50n 13J23e32ž68e51k 3171355867545

Tak nám ještě, Řehoři, napiš, kde na tom Déčku bydlíš ;-)

+2/0
29.5.2013 18:29

V78l24a50d97i46m41í32r 96B93u48l23d56r12a 5917455415567

Tunel Blanka a můj názor k příspěvkům. Tunel Blanka rozhodně nějak významně neulehčí centru Prahy, spíše odkloní dopravu v okrajových částech jak o tom hovořil Prof. Moos. Doprava směřující do Prahy po D8 a možná částečně po R10, která směřuje na D5, či R4 je zákazníkem pro Blanku. Tj. Blanka spíš umožní tomuto směru plynulejší průjezd metropolí. Ale rozhodně víc se od ní čekat nedá. V Praze kdysi existovaly, oni sice ještě existují, ale už nejsou tak řidiči vnímány, protože jsou poměrně ucpané, vnitřní a vnější pražský okruh. Vnějším okruhem jsou dnes např. Jižní spojka či částečně použitelná část Severozápadní spojky od D1 po R7. Ale vnitřní okruh se již pomalu a jistě vytratil, a Blanka je něco co ho dostává zpět byť pod zem, tak trochu zasupluje nedokončený Severozápadní vnější obchvat. Praha má X pro a X proti, které bohužel vedou k tomu, že centrum bude stále dosti vytížené. Ať už je to nedostačující kapacita P+R, či pracovní místa v centru, ani vnější obchvaty např. Jižní spojka nejsou samospasitelné. Jedu-li jako řidič ze severu po D8 a potřebuji se dostat na D1 neodbočuji na Jižní spojku kam dnes navádí 100% navigací. Důvod je jednoduchý. Byť se zdržím v Argentinské nebo na Wilsonce, jsem na D1 ve stejnou dobu nebo o pár minut dříve a to s mnohem menším počtem km, než po Jižní spojce, která v případě jednoho šťouchance se ucpe a vytvoří zácpu i o půl hodiny delší než při přímém průjezdu Prahou. Navíc někdo by mohl hovořit o ekologii, zeptám se tedy, jaké palivo musí spálit motor při jízdě centrem na kratší vzdálenost a jaké palivo motor jede-li rychlostí vyšší po obchvatu, navíc mnohdy také s rozjezdy, a který je delší. Odpověď je jednoduchá. Stejné množství a mnohdy i vyšší množství musí spálit motor vozidel jedoucích po obchvatu. Ekologická zátěž je tedy stejná ne-li vyšší, jako např. u hybridů vykazujících téměř stejnou průměrnou spotřebu po městě jako mimo. Z toho je vidět, že na tyto stavby se musíme dívat z více úhlů a hodnotit více aspektů.

+2/−1
29.5.2013 14:38

J11i53r46i 98G40a83z17d78a 8984633584414

n, skoro bych se vsadil, ze tech rozjezdu a mensi prumerna rychlost bude urcite nizsi pokud pojedete skrz centrum....ja bych jel urcite po okruhu...

+1/0
29.5.2013 14:53

J42i41r79i 40G22a65z98d46a 8834653804524

n, skoro bych se vsadil, ze tech rozjezdu a mensi prumerna rychlost bude urcite nizsi pokud pojedete skrz centrum....ja bych jel urcite po okruhu...

0/0
29.5.2013 14:53

J33o83s47e94f 37B56r21o40ž33e19k 7593345432181

Ano, ale ono nejde jen o ty, kdo do Prahy dojíždí za prací. V oblasti jihozápadního města (celá sídliště okolo Stodůlek, Zličín, Řepy atd.), Prahy 5 a 6 žije přibližně 300 tisíc lidí. A tito lidé také jezdí a někdy i denně do P9 a případně pak dál směrem ať už na sever nebo na východ. V současné době není jiná cesta, než centrem. Z D5 na D1 je možné přejet vnějším okruhem, na D11 to ještě jde přes jižní spojku, ale kdo jede z P5 např. na P9, tak prostě jinudy než centrem to nejde. Centrum v tomto případě myslím i nábřeží a Letnou. Pokud se o centru mluví jako o Václaváku a Staromáku, tak tomu Blanka nijak nepomůže. Pokud ale je centrum také např. okolí Hradu včetně Loretáského náměstí apod. tak je to právě naopak, efekt bude velmi výrazný.

0/−1
31.5.2013 10:17

O78n83d65ř90e66j 42V67e47s62e15l81ý 7769707791799

Jednou, za 100 let, bude Blanka pýchou Prahy a bude to samozřejmost.

Asi jako když se stavělo např. Národní muzeum. Pokud si někdo myslí, že tam bylo vše v pořádku, plány byly splněny do puntíku a nikdo se trochu nepřikrmil, ať si sáhne do gatěk, zda se nopoondal.

Čímž nechci říct, že ta stavba Blanky a věci kolem je vopravdu hrubozrná záležitost. Rozhondě je to průšvih a diletantství numero uno. Ale tunel jako stavba se mi libí a těším se na jeho dokončení.

+6/−4
29.5.2013 14:35

M42a19r26e86k 64H55r17u10b68y 6827712161478

Jednou, za 100 let, tu zbytecnou megalomanskou stavbu mozna dokazeme splatit ;-)

+3/−3
29.5.2013 15:48

P10e19t31r 29D15v78o57ř29á62k 2286745248207

takovouhle blbost nemají nikde pod městem v Evropě, naprostej nesmysl srovnání s NM, to je jen tunel na peníze, někdo chtěl vydělat...nic víc...

+1/−5
29.5.2013 16:55
Foto

M65a45r83t88i54n 79Š49u59b53r76t 1505181554525

Nepochybně jde o zcela unikátní stavbu. Kontinuální silniční tunel o délce skoro 10 km s třemi vyústěními do centra města projektovaný na městské intenzity provozu jednosměrně okolo 40 000 aut za den, to opravdu v mnoha městech nemají - respektive osobně nevím o žádném. A budou se s napětím dívat, jak to u nás dopadne...

+1/−1
29.5.2013 20:45

J32a75n 64Z31e82m70a60n 1106615954596

Průser bude, až se tam stane první nehoda.

0/0
29.5.2013 21:53
Foto

M56a65r11t31i22n 55Š96u21b49r45t 1515641844925

Nepochybně jde o zcela unikátní stavbu. Kontinuální silniční tunel o délce skoro 10 km s třemi vyústěními do centra města projektovaný na městské intenzity provozu jednosměrně okolo 40 000 aut za den, to opravdu v mnoha městech nemají - respektive osobně nevím o žádném. A budou se s napětím dívat, jak to u nás dopadne...

0/0
29.5.2013 20:45

V26ě36r97a 50D65v54o77ř96á32k14o95v86á 6633523408494

My laikové to víme dávno.....to nebylo tak těžké zjistit

+3/−4
29.5.2013 13:16

G14a44b31r92i94e32l 82H58o31r63t94e20n 9431139863344

Petr Moos z ČVUT svého času naprosto vážně navrhoval v Praze zavést přednost chodců před tramvajemi, což zcela jasně ilustruje jeho IQ. Doporučuji se jeho návrhy a analýzami nezabývat.

+7/−3
29.5.2013 13:02

M98a46r88e53k 34H12r21u39b15y 6787682781268

Byval ministr, no - to cloveka chca-nechca poznamena ;-)

+1/−1
29.5.2013 13:43

T25o68m43á68š 19Z95e46m29a62n 3105318134245

Blanka je jen jedna z částí městského okruhu.

Její význam je ve psoejní severo východu se severo západem Prahy kde dodnes spojení neexistuje. Resp. se musí protlačit přes Letnou.

Dopravu přes centrum řeší magistrála, která vede okolo centra v místě bývalých hradeb. A jestli chcete odvést dopravu z ní, tak musíte odbudovat i východní část městského okruhu.

+5/−1
29.5.2013 13:01

M90a44r89e82k 85H87r11u19b62y 6637162511948

Daleko vic nez Blanka by Praze pomohla vystavba zachytnych parkovist a serizeni semaforu. Oboji by bylo daleko efektivnejsi, jen se z toho neda vydojit 30 miliard :-/Rv

+4/−2
29.5.2013 12:45

T79o42m19á63š 88Z53e24m79a14n 3485368764745

To těžko, parkoviště neřeší průjezd a seřízení semaforů neřeší neexistenci dopravního spojení na severu Prahy.

Dobře se podívejte na oba konce Blanky a najděte rozumnou trasu mezi nimi.

+3/−1
29.5.2013 13:02

M92a89r86e79k 82H88r32u30b87y 6307942251958

Parkoviste a semafory resi dopravu, ktera v Praze konci. Tranzit ma resit obchvat a ne Blanka.

+4/−2
29.5.2013 13:40

J81a89n 25D16l16o78u61h67ý 8116660853530

Např. tranzit ze Smíchova do Holešovic?

+1/−2
29.5.2013 13:48

L46u41k58á98š 21N39o51v55á18k 4226176282743

MHD, tramvaj č.12

+2/−2
29.5.2013 13:53

Z82d33e61n71ě58k 54Z88a67b73a56v42a 1882884416304

obchvat=okruh A Blanka bude jeho součástí - teď nazývaného tuším městský, když "pražský" je ten vnější

+1/−1
29.5.2013 15:00

M96a23r35e88k 30H92r39u52b90y 6717882181658

Mestsky okruh v kapacite, s jakou je staven, mel smysl pred 20 lety. A touhle dobou uz mel byt davno hotovy Prazsky okruh. Mmch za penize co stala Blanka mohla byt postavena cela - daleko uzitecnejsi - trasa D.:-/

+2/−2
29.5.2013 15:46

A73l49e73x77a17n86d40r 94K38o15s38t17k41a 5639776679116

Ty semafory by řešily podstatnou část, jak průjezd, tak i dopravu co jede do centra a knočí tam.

0/−1
29.5.2013 16:43

E65v31ž49e19n 35P20o98l80á39k 3548898931193

Já teda neznám snad nikoho, kdo by magistrálu používal jen do centra. A zrovna tak Veletržní a spol, z těch se pomalu stává taková další magistrála. Dost dobře si nedokážu představit, kde by těch 95% účastníků věčných kolon parkovalo...

+6/0
29.5.2013 12:33
Foto

J80i86ř64í 79R12ů10ž17i68č21k81a 5540884121834

To jsou ale zvláštní experti. Blanka je třeba pro severní transit, ne na "ulehčení" centru. Pokud se chce ulehčit centrům měst, bude muset někdo začít myslet dřív, než město postaví nebo přestaví, a to jaksi nejde tak rychle. Nějaký parkovací zóny NIC neřeší, řešit je třeba příčiny, ne následky. Navíc jak to tak posledních 20 let pozoruju, podstatný jsou prachy z daní rezidentů do kapes úřadů nebo úředníků a ne to, jak lidi v městech budou žít, jezdit, parkovat...

+6/−1
29.5.2013 12:11

M30a59r22t60i74n 74S33o69u32š85e26k 8638233629775

Takže jsme ztratili 8 let, utratili 40 miliard a je to celé k ničemu?

.

Není pomalu čas na nějakou opravdu promyšlenou koncepci?

.

Pokračovat ve výmyslech komunistických plánovačů, kteří jen dělali bezmyšlenkovitě čáry po městě mi přijde jako překonaný nesmysl.

+1/−3
29.5.2013 11:57

G35a57b85r15i44e95l 57H30o75r82t75e66n 9931969203664

Není to k ničemu, ty údaje z článku jsou vycucané z prstu. Nebo vylhané, chcete-li.

+7/−1
29.5.2013 13:03

H63o46n18z24a 60P78u41r38k28r44á57b27e42k 1939848459925

no a navíc klasicky demagigicky podané, jako by se snažilo idnes dokázat, že ten tunel je k ničemu...holt pokus o senzaci, viz komentář u vizualizace záběru z tunelu.

+3/−1
29.5.2013 14:50

T15o42m55á96š 12Z95e49m34a12n 3915838904975

Zrovna co se dopravy týče bych komunistům nenadával, nechali si plány vypracovat odborníky a nenechali si do toho kecat nimbyisty a aktivisty z automatu.

Navíc dost z těchto plánu bylo zjevných už za první republiky.

+4/−4
29.5.2013 13:09

V65ě74r34a 75D58v10o75ř53á63k74o77v54á 6753253618104

to asi dost těžko, jinak by nemohli hnát magistrálu centrem města a rozdělit Václavské náměstí, že

+5/−2
29.5.2013 13:19

T12o43m88á89š 31Z10e91m76a20n 3665438214745

Magistrála vede v místě bývalých hradeb a odděluje centrum od periferie či širšího centra. Navíc je to ideální spojení pro centrum a jeho okolí.

Chybou je, že je to jediná dopravní tepna v Praze, bylo jich plánovaných více a bohužel už na ně nedošlo.

+1/−6
29.5.2013 13:59

R36a76d48e53k 37D45o90l51e18ž27a36l 2459273600780

Václavské náměstí byla hlavní tepna. A ulice Na Příkopě. Z Národní třídy byl směr tzv. Myší dírou, zpět ulicí 28. října. To už na to lidi zapomněli?

+2/−1
29.5.2013 14:26

M80a28r57e30k 33H71r11u88b50y 6127182441748

Spis je uz dlouho cas na dalsi defenestraci ;-)

0/0
29.5.2013 15:49

T42o97m47á42š 42P42e87l47i10k15á31n 3871260191599

Ročenka Technické správy komunikací je snad hodně hloupý vtip.... jestli že jako Pražák v 94% případů jedu do centra, to se tam jedu jen tak projet? Protože v opačném případě kam ta auta budu v tom centru parkovat? Vzhledem ke stavu modrých pruhů, parkingů a garáží je toto tvrzení přinejmenším úsměvné. O jeho spornosti nebudu polemizovat.

Obvykle se prostě jen potřebuji dostat z jednoho konce města na druhý, protože do centra nemá smysl autem vůbec vjíždět, neboť by ani nebylo možné nikde zaparkovat. Počet míst k volnému parkování je nulové, míst s placeným parkováním je poskrovnu a placené parkingy v nákupních centrech mají také svůj limit a konec konců i účel. Nějak se nám ta auta v tom centru musejí kumulovat. Pokud bych této zprávě věřil... znamenalo by to že největší procento motoristů směřujících do Prahy končí na Václavském náměstí. Musím se jít podívat kolik tam aktuálně parkuje vozů....

Tunel Blanka pomůže, nejen svést dopravu "pod povrch", ale zejména transitu, kdy potřebujete projet jedinou spojnicí mezi jižní částí prahy do té severní... a tady se bohužel již nějaký statistik před lety vyznamenal...

+12/−2
29.5.2013 11:09

L34u70k63á84š 82N40o97v38á47k 4856906512633

a ten transit se tam vezme jak? Někudy tam musí přijet! Navíc spojnice jihu se severem má být vnější okruh, ne městský.

PS:míst s placeným parkováním není v centru málo, ale nikdo za to nechce dávat ty peníze...

+2/−2
29.5.2013 11:15

T75o59m12á35š 36P55e76l74i29k87á12n 3831280901439

To by to pak bylo stejné jako s tím Cimermanovým dolem... jestli že říkám že 94% řidičů míří do centra, znamená to že tito řidiči chtějí v centru zaparkovat. Ale pokud není jejich cílem centrum samotné, jde o transit s cílem mimo centrum. Jen potřebují někudy projet. A tady si troufám tvrdit že jsou staistická čísla účelově otočená nebo jejich význam záměrně zkreslen. Pokud tedy za centrum nebudu brát celé město v jeho hranicích.

Pokud například mířím od Smíchova například na Prosek mám tři varianty.

Petřínský tunel, magistrála, jižní spojka. Z toho dvě se mi po cestě slučují minimálně v prostoru Holešovic. Bohužel.... a to si musíme přiznat že obě vedou centrem. Jižní spojka/Průmyslová sice centrem nevedou, ale všichni víme že je to trasa značně dlouhá a časově nejistá. A když potřebujete třeba na finančák v dejvicích, bude vám vnější okruh skoro nanic. Jsem v takovém případě řidič co jede do centra? A nebo transit?

PS: lol... jak dlouho jste se v centru nepokoušel zaparkovat? I placená místa jsou plná, navíc časově omezená. Praha vnitřní okruh potřebuje jako sůl. A vzhledem k úrovni dopravního schéma v jeho západní části dost významně.

+5/−1
29.5.2013 11:41

L27u52k97á44š 55N91o38v25á40k 4546586902113

A co takhle použít MHD? Respektive jednoznačně preferovat MHD před IAD. A když už někdo musí jet IAD, tak ať si za vjezd do širšího centra zaplatí.

PS: vnitřní a hlavně vnější okruh jsou samozřejmě důležité, ale stejně tak je důležité jejich trasování (ne, nejsem ze Suchdola, ti mě naopak s...u) a celková koncepce. Oboje za posledních 30let katastrofální.

+1/−1
29.5.2013 13:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.