Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tunel Blanka centru Prahy od aut neuleví, tvrdí dopravní experti

Až 94 procent řidičů, kteří vyrazí autem po Praze, míří do centra města. Vyplývá to z ročenky Technické správy komunikací za loňský rok. Podle expertů zprovoznění tunelu Blanka toto číslo příliš nesníží. Pomohlo by spíše zpoplatnění vjezdu do centra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J55a42n 70H48e44r36n47a83,75T10h58.19D92i70p51l87.18,52C30y 8183672930447

O tunelu Blanka byly pochybnosti již v roce 1988. Pro vnitřní Prahu nejsou řešením další tunely,!! na které jak se ukazuje stejně Praha nemá peníze.Rv Řešením je svedení tranzitní dopravy mimo Prahu pomocí vnějšího okruhu (pokud možno v severní variantě), R^kde by tento okruh navazoval na dálnice a rychlostní silnice. Pak by se ve středu města mohla v některých částech zejména Starého Města vyloučit doprava mimo MHD. Zásadně tranzitní doprava nemá v centrech měst co dělat a doprava těžkými kamiony už vůbec ne.!! Ve 20. letech  minulého století právě proto,aby nejezdila do centra Prahy velká nákladní auta byla zbudována nákladová nádraží Žížkov, Těšnov, Bubny a na většině pražských nádraží skladiště pro tzv. kusovou přepravu. Řekl bych, že naši předkové, co se týče dopravy v Praze byli mnohem moudřejší než naši současníci, kteří rozhodují o dopravě v Praze dnes.

0/0
22.7.2013 13:09

K44a32r62e12l 83B90a89r40t85á44k 3659893472926

No no, neprosazujte zde komunisty. Ti dělali všechno špatně. Ani banány a hajzlák nebyl!

0/0
23.7.2013 7:49
Foto

J19a97k95u86b 95M61e72l89z58o40c36h 6975955585222

Pokud sečtu průjezdy severozápadem Prahy (širší centrum) po levém břehu Vltavy, dojdu k číslu 2 ... nábřeží a Letná. O průjezdu přes pravý břeh se nemá smysl bavit, protože to je přes centrum a pouze pro ty, který tam špatně zavede navigace nebo kdo tam opravdu musí. Kdo někdy jel přes Letnou a to odkudkoli, ví, že tam to zrovna ideální není (kromě půl třetí ráno), přestože se to poslední dobou o něco zlepšilo rekonstrukcí letenský pláně. Pokud mi někdo bude tvrdit, že vystavět k těmto dvěma trasám alternativu s plynulým průjezdem bez křižovatek nemá smysl, pak mi nezbývá než pochybovat o jeho duševním zdraví ... minimálně přibydou k současným 3-4 jízdním pruhům další 2, což si myslím dokážou i děti na základní škole spočítat, že to je o hodně procent ...

0/0
6.6.2013 22:03

J23a47n 55Z61e97m35a26n 1806345624926

Miluji experty. Stejně je všechno nakonec jinak.

+1/0
29.5.2013 21:51

K84a69r72e73l 36H80o13r93á98k 2541340315702

Jsem pro veřejnou dopravu zdarma. A nejen v Praze. A neříkejte, že to nejde. To jsou výmluvy.

+1/0
29.5.2013 20:20

T41o70m53á72š 31Z74e85m93a41n 3275718964205

Už dnes je z 75% zdarma.

0/0
29.5.2013 21:38

Z38d49e66n92ě26k 71F34l13i76n13t26a 9842133551944

Hlavně, že se mluví o tom, jak je třeba zvyšovat počet P+R parkovišť... ale dojeďte se někdo podívat na Stodůlky, co tam je v podzemí pod City Westem za ohromné parkoviště, které je za mříží a nikdo do něj nesmí. Výsledek - lidé se tam předhání v tom, kdo zaparkuje víc proti předpisům a policajti mají permanentní žně... a proč? Protože město sice slibovalo, Finep stavěl, ale když přišlo na věc, tak město odmítlo dotovat.... prostě asi nenamazali na radnici na správných místech.

0/−1
29.5.2013 17:17

P11e59t66r 88D26v83o29ř36á80k 2526595588767

nakonec zjistí, že se ten tunel nemusel ani stavět, ne?...Tady ODS bere nemohoucím, důchodcům, bez-rukým, bez-nohým...říkají, že se s těma sockama musí zatočit...a tady nalejou 30mld. do nějakýho tunelu, úplně nesmyslně a pak za dalších 5let řekne někdo, že ten tunel mohl stát jen 10mld. A všichni se budou ptát, kam šel ten zbytek? Kde ODSáci berou tu drzost nazývat ostatní sockama, když jejich jedinej způsob jak si vydělat, je rozkrást státní zakázky, a pak je uložit na Kajmanech, Panamskejch ostrovech, USA, ve Švýcarsku...

+3/−5
29.5.2013 16:53

T97o53m51a11s 76T25h52o62m36a15e38s 6614960665648

Dobrý den, Vy když zakopnete o obrubník, tak za to také může ODS, že? Ještě jste myslím zapomněl na Kalouska...

+3/−4
29.5.2013 17:01

P66e37t87r 27D29v89o92ř80á59k 2816795368197

Kalousek snad schvaloval Blanku? To byla ODS, když měla absolutní nadvládu v Praze za Béma, možná ještě, že jí v tom pomohlo pár lidí z ČSSD, ale Kalousek v tomhle fakt prsty neměl...

+1/−1
29.5.2013 17:35
Foto

M22a85r50t66i23n 56Š15u32b61r25t 1185861134415

V této podobě se skutečně stavět nemusel. Je to investice, která svou realizací absolutně neodpovídá vynaloženým nákladům. ba generuje nutné investice další, např. nutnou stavbu obchvatů Vítězného náměstí...

+1/−1
29.5.2013 20:42
Foto

Z73d53e38n36k29a 26J63a69v53ů63r41k39o85v15á 6710907285959

hmmm..tohle se přesně říkalo u Strahovského tunelu i Mrázovky,kdo denně po Praze jezdí si bez těchto tunelů již neumí předestavit ,je to pak přesně vidět,když se v těchto místech něco děje,jak je najednou veškeré okolí v kalamitě

+10/0
29.5.2013 16:30

Ř88e42h50o50ř 64V71l48a49s61á41k 2144214791406

Kdyby se místo Blanky postavilo Déčko, pomohlo by to Praze mnohonásobně víc, protože by to výrazně zvedlo kulturu cestování a bylo by společensky přijatelné motivovat cestující třeba tím mýtným, aby jeli do centra metrem.

Dokonce se na tom mohly z velké části namastit stejné kapsy. Ale bohužel pražská ODS a ČSSD nejen že kradou, ale ještě u toho ani nezvládají svou práci.

+6/−5
29.5.2013 15:53

J26a58n 28J37e31ž54e60k 3191545527415

Tak nám ještě, Řehoři, napiš, kde na tom Déčku bydlíš ;-)

+2/0
29.5.2013 18:29

V34l83a69d98i60m70í96r 21B97u69l90d32r87a 5667875785647

Tunel Blanka a můj názor k příspěvkům. Tunel Blanka rozhodně nějak významně neulehčí centru Prahy, spíše odkloní dopravu v okrajových částech jak o tom hovořil Prof. Moos. Doprava směřující do Prahy po D8 a možná částečně po R10, která směřuje na D5, či R4 je zákazníkem pro Blanku. Tj. Blanka spíš umožní tomuto směru plynulejší průjezd metropolí. Ale rozhodně víc se od ní čekat nedá. V Praze kdysi existovaly, oni sice ještě existují, ale už nejsou tak řidiči vnímány, protože jsou poměrně ucpané, vnitřní a vnější pražský okruh. Vnějším okruhem jsou dnes např. Jižní spojka či částečně použitelná část Severozápadní spojky od D1 po R7. Ale vnitřní okruh se již pomalu a jistě vytratil, a Blanka je něco co ho dostává zpět byť pod zem, tak trochu zasupluje nedokončený Severozápadní vnější obchvat. Praha má X pro a X proti, které bohužel vedou k tomu, že centrum bude stále dosti vytížené. Ať už je to nedostačující kapacita P+R, či pracovní místa v centru, ani vnější obchvaty např. Jižní spojka nejsou samospasitelné. Jedu-li jako řidič ze severu po D8 a potřebuji se dostat na D1 neodbočuji na Jižní spojku kam dnes navádí 100% navigací. Důvod je jednoduchý. Byť se zdržím v Argentinské nebo na Wilsonce, jsem na D1 ve stejnou dobu nebo o pár minut dříve a to s mnohem menším počtem km, než po Jižní spojce, která v případě jednoho šťouchance se ucpe a vytvoří zácpu i o půl hodiny delší než při přímém průjezdu Prahou. Navíc někdo by mohl hovořit o ekologii, zeptám se tedy, jaké palivo musí spálit motor při jízdě centrem na kratší vzdálenost a jaké palivo motor jede-li rychlostí vyšší po obchvatu, navíc mnohdy také s rozjezdy, a který je delší. Odpověď je jednoduchá. Stejné množství a mnohdy i vyšší množství musí spálit motor vozidel jedoucích po obchvatu. Ekologická zátěž je tedy stejná ne-li vyšší, jako např. u hybridů vykazujících téměř stejnou průměrnou spotřebu po městě jako mimo. Z toho je vidět, že na tyto stavby se musíme dívat z více úhlů a hodnotit více aspektů.

+2/−1
29.5.2013 14:38

J31i64r42i 82G11a22z37d86a 8444683724454

n, skoro bych se vsadil, ze tech rozjezdu a mensi prumerna rychlost bude urcite nizsi pokud pojedete skrz centrum....ja bych jel urcite po okruhu...

+1/0
29.5.2013 14:53

J79i87r96i 19G78a46z64d78a 8614803434244

n, skoro bych se vsadil, ze tech rozjezdu a mensi prumerna rychlost bude urcite nizsi pokud pojedete skrz centrum....ja bych jel urcite po okruhu...

0/0
29.5.2013 14:53

J68o42s55e66f 94B48r64o66ž80e54k 7323865982121

Ano, ale ono nejde jen o ty, kdo do Prahy dojíždí za prací. V oblasti jihozápadního města (celá sídliště okolo Stodůlek, Zličín, Řepy atd.), Prahy 5 a 6 žije přibližně 300 tisíc lidí. A tito lidé také jezdí a někdy i denně do P9 a případně pak dál směrem ať už na sever nebo na východ. V současné době není jiná cesta, než centrem. Z D5 na D1 je možné přejet vnějším okruhem, na D11 to ještě jde přes jižní spojku, ale kdo jede z P5 např. na P9, tak prostě jinudy než centrem to nejde. Centrum v tomto případě myslím i nábřeží a Letnou. Pokud se o centru mluví jako o Václaváku a Staromáku, tak tomu Blanka nijak nepomůže. Pokud ale je centrum také např. okolí Hradu včetně Loretáského náměstí apod. tak je to právě naopak, efekt bude velmi výrazný.

0/−1
31.5.2013 10:17

O70n42d22ř25e11j 33V74e27s80e92l23ý 7199297321109

Jednou, za 100 let, bude Blanka pýchou Prahy a bude to samozřejmost.

Asi jako když se stavělo např. Národní muzeum. Pokud si někdo myslí, že tam bylo vše v pořádku, plány byly splněny do puntíku a nikdo se trochu nepřikrmil, ať si sáhne do gatěk, zda se nopoondal.

Čímž nechci říct, že ta stavba Blanky a věci kolem je vopravdu hrubozrná záležitost. Rozhondě je to průšvih a diletantství numero uno. Ale tunel jako stavba se mi libí a těším se na jeho dokončení.

+6/−4
29.5.2013 14:35

M12a50r30e27k 24H67r66u70b90y 6957142151648

Jednou, za 100 let, tu zbytecnou megalomanskou stavbu mozna dokazeme splatit ;-)

+3/−3
29.5.2013 15:48

P35e64t20r 19D75v22o93ř46á49k 2646415898927

takovouhle blbost nemají nikde pod městem v Evropě, naprostej nesmysl srovnání s NM, to je jen tunel na peníze, někdo chtěl vydělat...nic víc...

+1/−5
29.5.2013 16:55
Foto

M24a73r73t80i39n 44Š44u79b52r81t 1655801864645

Nepochybně jde o zcela unikátní stavbu. Kontinuální silniční tunel o délce skoro 10 km s třemi vyústěními do centra města projektovaný na městské intenzity provozu jednosměrně okolo 40 000 aut za den, to opravdu v mnoha městech nemají - respektive osobně nevím o žádném. A budou se s napětím dívat, jak to u nás dopadne...

+1/−1
29.5.2013 20:45

J14a70n 31Z29e96m28a20n 1916265824136

Průser bude, až se tam stane první nehoda.

0/0
29.5.2013 21:53
Foto

M42a17r37t62i61n 84Š88u37b31r53t 1915951194655

Nepochybně jde o zcela unikátní stavbu. Kontinuální silniční tunel o délce skoro 10 km s třemi vyústěními do centra města projektovaný na městské intenzity provozu jednosměrně okolo 40 000 aut za den, to opravdu v mnoha městech nemají - respektive osobně nevím o žádném. A budou se s napětím dívat, jak to u nás dopadne...

0/0
29.5.2013 20:45

V69ě70r83a 81D81v53o38ř88á56k89o74v27á 6443443718814

My laikové to víme dávno.....to nebylo tak těžké zjistit

+3/−4
29.5.2013 13:16

G32a57b89r77i95e37l 16H27o89r95t76e52n 9651219213744

Petr Moos z ČVUT svého času naprosto vážně navrhoval v Praze zavést přednost chodců před tramvajemi, což zcela jasně ilustruje jeho IQ. Doporučuji se jeho návrhy a analýzami nezabývat.

+7/−3
29.5.2013 13:02

M21a63r36e56k 36H19r43u38b74y 6527592471878

Byval ministr, no - to cloveka chca-nechca poznamena ;-)

+1/−1
29.5.2013 13:43

T44o50m53á65š 49Z31e43m16a41n 3695418644655

Blanka je jen jedna z částí městského okruhu.

Její význam je ve psoejní severo východu se severo západem Prahy kde dodnes spojení neexistuje. Resp. se musí protlačit přes Letnou.

Dopravu přes centrum řeší magistrála, která vede okolo centra v místě bývalých hradeb. A jestli chcete odvést dopravu z ní, tak musíte odbudovat i východní část městského okruhu.

+5/−1
29.5.2013 13:01

M91a84r75e84k 33H45r77u10b16y 6807182241548

Daleko vic nez Blanka by Praze pomohla vystavba zachytnych parkovist a serizeni semaforu. Oboji by bylo daleko efektivnejsi, jen se z toho neda vydojit 30 miliard :-/Rv

+4/−2
29.5.2013 12:45

T22o23m60á13š 52Z77e67m39a55n 3555338864265

To těžko, parkoviště neřeší průjezd a seřízení semaforů neřeší neexistenci dopravního spojení na severu Prahy.

Dobře se podívejte na oba konce Blanky a najděte rozumnou trasu mezi nimi.

+3/−1
29.5.2013 13:02

M88a77r67e79k 92H94r91u69b26y 6577622881298

Parkoviste a semafory resi dopravu, ktera v Praze konci. Tranzit ma resit obchvat a ne Blanka.

+4/−2
29.5.2013 13:40

J23a68n 86D37l68o45u51h93ý 8186300543380

Např. tranzit ze Smíchova do Holešovic?

+1/−2
29.5.2013 13:48

L26u63k95á36š 46N39o52v97á16k 4556106412353

MHD, tramvaj č.12

+2/−2
29.5.2013 13:53

Z86d23e32n84ě94k 64Z97a23b32a63v97a 1512274856874

obchvat=okruh A Blanka bude jeho součástí - teď nazývaného tuším městský, když "pražský" je ten vnější

+1/−1
29.5.2013 15:00

M45a32r80e56k 23H51r76u40b94y 6437792281198

Mestsky okruh v kapacite, s jakou je staven, mel smysl pred 20 lety. A touhle dobou uz mel byt davno hotovy Prazsky okruh. Mmch za penize co stala Blanka mohla byt postavena cela - daleko uzitecnejsi - trasa D.:-/

+2/−2
29.5.2013 15:46

A90l22e67x68a54n11d81r 32K28o18s23t64k55a 5249926109966

Ty semafory by řešily podstatnou část, jak průjezd, tak i dopravu co jede do centra a knočí tam.

0/−1
29.5.2013 16:43

E83v29ž52e63n 61P83o74l52á27k 3838198811363

Já teda neznám snad nikoho, kdo by magistrálu používal jen do centra. A zrovna tak Veletržní a spol, z těch se pomalu stává taková další magistrála. Dost dobře si nedokážu představit, kde by těch 95% účastníků věčných kolon parkovalo...

+6/0
29.5.2013 12:33
Foto

J51i25ř46í 87R31ů20ž95i39č95k25a 5140654261234

To jsou ale zvláštní experti. Blanka je třeba pro severní transit, ne na "ulehčení" centru. Pokud se chce ulehčit centrům měst, bude muset někdo začít myslet dřív, než město postaví nebo přestaví, a to jaksi nejde tak rychle. Nějaký parkovací zóny NIC neřeší, řešit je třeba příčiny, ne následky. Navíc jak to tak posledních 20 let pozoruju, podstatný jsou prachy z daní rezidentů do kapes úřadů nebo úředníků a ne to, jak lidi v městech budou žít, jezdit, parkovat...

+6/−1
29.5.2013 12:11

M67a91r67t36i83n 40S97o58u59š74e55k 8388373919255

Takže jsme ztratili 8 let, utratili 40 miliard a je to celé k ničemu?

.

Není pomalu čas na nějakou opravdu promyšlenou koncepci?

.

Pokračovat ve výmyslech komunistických plánovačů, kteří jen dělali bezmyšlenkovitě čáry po městě mi přijde jako překonaný nesmysl.

+1/−3
29.5.2013 11:57

G37a27b71r49i91e66l 96H28o66r91t82e14n 9671879133484

Není to k ničemu, ty údaje z článku jsou vycucané z prstu. Nebo vylhané, chcete-li.

+7/−1
29.5.2013 13:03

H97o45n70z17a 60P59u56r35k51r37á92b64e70k 1429928819135

no a navíc klasicky demagigicky podané, jako by se snažilo idnes dokázat, že ten tunel je k ničemu...holt pokus o senzaci, viz komentář u vizualizace záběru z tunelu.

+3/−1
29.5.2013 14:50

T23o68m97á41š 25Z33e55m69a72n 3105448114355

Zrovna co se dopravy týče bych komunistům nenadával, nechali si plány vypracovat odborníky a nenechali si do toho kecat nimbyisty a aktivisty z automatu.

Navíc dost z těchto plánu bylo zjevných už za první republiky.

+4/−4
29.5.2013 13:09

V39ě69r56a 35D56v92o66ř84á63k76o69v46á 6963633738414

to asi dost těžko, jinak by nemohli hnát magistrálu centrem města a rozdělit Václavské náměstí, že

+5/−2
29.5.2013 13:19

T56o33m98á10š 10Z53e28m14a17n 3815218244465

Magistrála vede v místě bývalých hradeb a odděluje centrum od periferie či širšího centra. Navíc je to ideální spojení pro centrum a jeho okolí.

Chybou je, že je to jediná dopravní tepna v Praze, bylo jich plánovaných více a bohužel už na ně nedošlo.

+1/−6
29.5.2013 13:59

R87a58d22e34k 25D97o32l18e45ž84a98l 2249273580910

Václavské náměstí byla hlavní tepna. A ulice Na Příkopě. Z Národní třídy byl směr tzv. Myší dírou, zpět ulicí 28. října. To už na to lidi zapomněli?

+2/−1
29.5.2013 14:26

M37a94r28e68k 81H38r26u75b45y 6107352851518

Spis je uz dlouho cas na dalsi defenestraci ;-)

0/0
29.5.2013 15:49

T51o28m74á80š 51P48e75l27i57k21á81n 3651510331219

Ročenka Technické správy komunikací je snad hodně hloupý vtip.... jestli že jako Pražák v 94% případů jedu do centra, to se tam jedu jen tak projet? Protože v opačném případě kam ta auta budu v tom centru parkovat? Vzhledem ke stavu modrých pruhů, parkingů a garáží je toto tvrzení přinejmenším úsměvné. O jeho spornosti nebudu polemizovat.

Obvykle se prostě jen potřebuji dostat z jednoho konce města na druhý, protože do centra nemá smysl autem vůbec vjíždět, neboť by ani nebylo možné nikde zaparkovat. Počet míst k volnému parkování je nulové, míst s placeným parkováním je poskrovnu a placené parkingy v nákupních centrech mají také svůj limit a konec konců i účel. Nějak se nám ta auta v tom centru musejí kumulovat. Pokud bych této zprávě věřil... znamenalo by to že největší procento motoristů směřujících do Prahy končí na Václavském náměstí. Musím se jít podívat kolik tam aktuálně parkuje vozů....

Tunel Blanka pomůže, nejen svést dopravu "pod povrch", ale zejména transitu, kdy potřebujete projet jedinou spojnicí mezi jižní částí prahy do té severní... a tady se bohužel již nějaký statistik před lety vyznamenal...

+12/−2
29.5.2013 11:09

L47u98k85á81š 94N36o75v21á63k 4526426172703

a ten transit se tam vezme jak? Někudy tam musí přijet! Navíc spojnice jihu se severem má být vnější okruh, ne městský.

PS:míst s placeným parkováním není v centru málo, ale nikdo za to nechce dávat ty peníze...

+2/−2
29.5.2013 11:15

T82o76m34á89š 21P79e65l26i20k28á72n 3781810731799

To by to pak bylo stejné jako s tím Cimermanovým dolem... jestli že říkám že 94% řidičů míří do centra, znamená to že tito řidiči chtějí v centru zaparkovat. Ale pokud není jejich cílem centrum samotné, jde o transit s cílem mimo centrum. Jen potřebují někudy projet. A tady si troufám tvrdit že jsou staistická čísla účelově otočená nebo jejich význam záměrně zkreslen. Pokud tedy za centrum nebudu brát celé město v jeho hranicích.

Pokud například mířím od Smíchova například na Prosek mám tři varianty.

Petřínský tunel, magistrála, jižní spojka. Z toho dvě se mi po cestě slučují minimálně v prostoru Holešovic. Bohužel.... a to si musíme přiznat že obě vedou centrem. Jižní spojka/Průmyslová sice centrem nevedou, ale všichni víme že je to trasa značně dlouhá a časově nejistá. A když potřebujete třeba na finančák v dejvicích, bude vám vnější okruh skoro nanic. Jsem v takovém případě řidič co jede do centra? A nebo transit?

PS: lol... jak dlouho jste se v centru nepokoušel zaparkovat? I placená místa jsou plná, navíc časově omezená. Praha vnitřní okruh potřebuje jako sůl. A vzhledem k úrovni dopravního schéma v jeho západní části dost významně.

+5/−1
29.5.2013 11:41

L82u45k12á40š 15N15o37v45á23k 4526906252743

A co takhle použít MHD? Respektive jednoznačně preferovat MHD před IAD. A když už někdo musí jet IAD, tak ať si za vjezd do širšího centra zaplatí.

PS: vnitřní a hlavně vnější okruh jsou samozřejmě důležité, ale stejně tak je důležité jejich trasování (ne, nejsem ze Suchdola, ti mě naopak s...u) a celková koncepce. Oboje za posledních 30let katastrofální.

+1/−1
29.5.2013 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.