Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tunel Blanka centru Prahy od aut neuleví, tvrdí dopravní experti

Až 94 procent řidičů, kteří vyrazí autem po Praze, míří do centra města. Vyplývá to z ročenky Technické správy komunikací za loňský rok. Podle expertů zprovoznění tunelu Blanka toto číslo příliš nesníží. Pomohlo by spíše zpoplatnění vjezdu do centra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J80a93n 20H15e32r38n42a48,36T86h15.24D90i93p15l92.12,76C96y 8643802910457

O tunelu Blanka byly pochybnosti již v roce 1988. Pro vnitřní Prahu nejsou řešením další tunely,!! na které jak se ukazuje stejně Praha nemá peníze.Rv Řešením je svedení tranzitní dopravy mimo Prahu pomocí vnějšího okruhu (pokud možno v severní variantě), R^kde by tento okruh navazoval na dálnice a rychlostní silnice. Pak by se ve středu města mohla v některých částech zejména Starého Města vyloučit doprava mimo MHD. Zásadně tranzitní doprava nemá v centrech měst co dělat a doprava těžkými kamiony už vůbec ne.!! Ve 20. letech  minulého století právě proto,aby nejezdila do centra Prahy velká nákladní auta byla zbudována nákladová nádraží Žížkov, Těšnov, Bubny a na většině pražských nádraží skladiště pro tzv. kusovou přepravu. Řekl bych, že naši předkové, co se týče dopravy v Praze byli mnohem moudřejší než naši současníci, kteří rozhodují o dopravě v Praze dnes.

0/0
22.7.2013 13:09

K80a14r12e11l 80B67a72r20t52á48k 3339833432216

No no, neprosazujte zde komunisty. Ti dělali všechno špatně. Ani banány a hajzlák nebyl!

0/0
23.7.2013 7:49
Foto

J55a94k13u41b 63M59e68l88z20o49c53h 6895565195322

Pokud sečtu průjezdy severozápadem Prahy (širší centrum) po levém břehu Vltavy, dojdu k číslu 2 ... nábřeží a Letná. O průjezdu přes pravý břeh se nemá smysl bavit, protože to je přes centrum a pouze pro ty, který tam špatně zavede navigace nebo kdo tam opravdu musí. Kdo někdy jel přes Letnou a to odkudkoli, ví, že tam to zrovna ideální není (kromě půl třetí ráno), přestože se to poslední dobou o něco zlepšilo rekonstrukcí letenský pláně. Pokud mi někdo bude tvrdit, že vystavět k těmto dvěma trasám alternativu s plynulým průjezdem bez křižovatek nemá smysl, pak mi nezbývá než pochybovat o jeho duševním zdraví ... minimálně přibydou k současným 3-4 jízdním pruhům další 2, což si myslím dokážou i děti na základní škole spočítat, že to je o hodně procent ...

0/0
6.6.2013 22:03

J76a96n 34Z44e22m15a12n 1306565734746

Miluji experty. Stejně je všechno nakonec jinak.

+1/0
29.5.2013 21:51

K26a44r66e89l 17H60o93r47á16k 2731650105302

Jsem pro veřejnou dopravu zdarma. A nejen v Praze. A neříkejte, že to nejde. To jsou výmluvy.

+1/0
29.5.2013 20:20

T32o55m70á64š 57Z21e34m58a50n 3425558234875

Už dnes je z 75% zdarma.

0/0
29.5.2013 21:38

Z70d37e18n34ě48k 38F66l47i25n12t98a 9122873591514

Hlavně, že se mluví o tom, jak je třeba zvyšovat počet P+R parkovišť... ale dojeďte se někdo podívat na Stodůlky, co tam je v podzemí pod City Westem za ohromné parkoviště, které je za mříží a nikdo do něj nesmí. Výsledek - lidé se tam předhání v tom, kdo zaparkuje víc proti předpisům a policajti mají permanentní žně... a proč? Protože město sice slibovalo, Finep stavěl, ale když přišlo na věc, tak město odmítlo dotovat.... prostě asi nenamazali na radnici na správných místech.

0/−1
29.5.2013 17:17

P49e44t66r 76D75v11o88ř51á50k 2546195318257

nakonec zjistí, že se ten tunel nemusel ani stavět, ne?...Tady ODS bere nemohoucím, důchodcům, bez-rukým, bez-nohým...říkají, že se s těma sockama musí zatočit...a tady nalejou 30mld. do nějakýho tunelu, úplně nesmyslně a pak za dalších 5let řekne někdo, že ten tunel mohl stát jen 10mld. A všichni se budou ptát, kam šel ten zbytek? Kde ODSáci berou tu drzost nazývat ostatní sockama, když jejich jedinej způsob jak si vydělat, je rozkrást státní zakázky, a pak je uložit na Kajmanech, Panamskejch ostrovech, USA, ve Švýcarsku...

+3/−5
29.5.2013 16:53

T34o82m87a52s 11T45h32o85m22a66e44s 6984620145308

Dobrý den, Vy když zakopnete o obrubník, tak za to také může ODS, že? Ještě jste myslím zapomněl na Kalouska...

+3/−4
29.5.2013 17:01

P56e67t75r 97D68v83o23ř82á65k 2786215988297

Kalousek snad schvaloval Blanku? To byla ODS, když měla absolutní nadvládu v Praze za Béma, možná ještě, že jí v tom pomohlo pár lidí z ČSSD, ale Kalousek v tomhle fakt prsty neměl...

+1/−1
29.5.2013 17:35
Foto

M86a63r25t26i23n 41Š63u37b59r96t 1665651734395

V této podobě se skutečně stavět nemusel. Je to investice, která svou realizací absolutně neodpovídá vynaloženým nákladům. ba generuje nutné investice další, např. nutnou stavbu obchvatů Vítězného náměstí...

+1/−1
29.5.2013 20:42
Foto

Z81d98e67n23k71a 80J42a82v73ů55r49k47o11v50á 6270187405129

hmmm..tohle se přesně říkalo u Strahovského tunelu i Mrázovky,kdo denně po Praze jezdí si bez těchto tunelů již neumí předestavit ,je to pak přesně vidět,když se v těchto místech něco děje,jak je najednou veškeré okolí v kalamitě

+10/0
29.5.2013 16:30

Ř26e45h32o95ř 49V31l66a97s76á69k 2584114201346

Kdyby se místo Blanky postavilo Déčko, pomohlo by to Praze mnohonásobně víc, protože by to výrazně zvedlo kulturu cestování a bylo by společensky přijatelné motivovat cestující třeba tím mýtným, aby jeli do centra metrem.

Dokonce se na tom mohly z velké části namastit stejné kapsy. Ale bohužel pražská ODS a ČSSD nejen že kradou, ale ještě u toho ani nezvládají svou práci.

+6/−5
29.5.2013 15:53

J39a11n 23J25e51ž17e40k 3661455227175

Tak nám ještě, Řehoři, napiš, kde na tom Déčku bydlíš ;-)

+2/0
29.5.2013 18:29

V75l78a21d90i46m28í28r 93B49u30l51d42r42a 5777105255947

Tunel Blanka a můj názor k příspěvkům. Tunel Blanka rozhodně nějak významně neulehčí centru Prahy, spíše odkloní dopravu v okrajových částech jak o tom hovořil Prof. Moos. Doprava směřující do Prahy po D8 a možná částečně po R10, která směřuje na D5, či R4 je zákazníkem pro Blanku. Tj. Blanka spíš umožní tomuto směru plynulejší průjezd metropolí. Ale rozhodně víc se od ní čekat nedá. V Praze kdysi existovaly, oni sice ještě existují, ale už nejsou tak řidiči vnímány, protože jsou poměrně ucpané, vnitřní a vnější pražský okruh. Vnějším okruhem jsou dnes např. Jižní spojka či částečně použitelná část Severozápadní spojky od D1 po R7. Ale vnitřní okruh se již pomalu a jistě vytratil, a Blanka je něco co ho dostává zpět byť pod zem, tak trochu zasupluje nedokončený Severozápadní vnější obchvat. Praha má X pro a X proti, které bohužel vedou k tomu, že centrum bude stále dosti vytížené. Ať už je to nedostačující kapacita P+R, či pracovní místa v centru, ani vnější obchvaty např. Jižní spojka nejsou samospasitelné. Jedu-li jako řidič ze severu po D8 a potřebuji se dostat na D1 neodbočuji na Jižní spojku kam dnes navádí 100% navigací. Důvod je jednoduchý. Byť se zdržím v Argentinské nebo na Wilsonce, jsem na D1 ve stejnou dobu nebo o pár minut dříve a to s mnohem menším počtem km, než po Jižní spojce, která v případě jednoho šťouchance se ucpe a vytvoří zácpu i o půl hodiny delší než při přímém průjezdu Prahou. Navíc někdo by mohl hovořit o ekologii, zeptám se tedy, jaké palivo musí spálit motor při jízdě centrem na kratší vzdálenost a jaké palivo motor jede-li rychlostí vyšší po obchvatu, navíc mnohdy také s rozjezdy, a který je delší. Odpověď je jednoduchá. Stejné množství a mnohdy i vyšší množství musí spálit motor vozidel jedoucích po obchvatu. Ekologická zátěž je tedy stejná ne-li vyšší, jako např. u hybridů vykazujících téměř stejnou průměrnou spotřebu po městě jako mimo. Z toho je vidět, že na tyto stavby se musíme dívat z více úhlů a hodnotit více aspektů.

+2/−1
29.5.2013 14:38

J20i82r81i 63G31a20z45d86a 8344743114104

n, skoro bych se vsadil, ze tech rozjezdu a mensi prumerna rychlost bude urcite nizsi pokud pojedete skrz centrum....ja bych jel urcite po okruhu...

+1/0
29.5.2013 14:53

J45i80r32i 24G30a70z19d74a 8614573514634

n, skoro bych se vsadil, ze tech rozjezdu a mensi prumerna rychlost bude urcite nizsi pokud pojedete skrz centrum....ja bych jel urcite po okruhu...

0/0
29.5.2013 14:53

J60o88s82e95f 68B45r25o36ž21e29k 7833625572841

Ano, ale ono nejde jen o ty, kdo do Prahy dojíždí za prací. V oblasti jihozápadního města (celá sídliště okolo Stodůlek, Zličín, Řepy atd.), Prahy 5 a 6 žije přibližně 300 tisíc lidí. A tito lidé také jezdí a někdy i denně do P9 a případně pak dál směrem ať už na sever nebo na východ. V současné době není jiná cesta, než centrem. Z D5 na D1 je možné přejet vnějším okruhem, na D11 to ještě jde přes jižní spojku, ale kdo jede z P5 např. na P9, tak prostě jinudy než centrem to nejde. Centrum v tomto případě myslím i nábřeží a Letnou. Pokud se o centru mluví jako o Václaváku a Staromáku, tak tomu Blanka nijak nepomůže. Pokud ale je centrum také např. okolí Hradu včetně Loretáského náměstí apod. tak je to právě naopak, efekt bude velmi výrazný.

0/−1
31.5.2013 10:17

O64n43d34ř66e70j 27V28e58s68e96l36ý 7229707671359

Jednou, za 100 let, bude Blanka pýchou Prahy a bude to samozřejmost.

Asi jako když se stavělo např. Národní muzeum. Pokud si někdo myslí, že tam bylo vše v pořádku, plány byly splněny do puntíku a nikdo se trochu nepřikrmil, ať si sáhne do gatěk, zda se nopoondal.

Čímž nechci říct, že ta stavba Blanky a věci kolem je vopravdu hrubozrná záležitost. Rozhondě je to průšvih a diletantství numero uno. Ale tunel jako stavba se mi libí a těším se na jeho dokončení.

+6/−4
29.5.2013 14:35

M62a46r68e28k 30H73r48u24b75y 6507192481888

Jednou, za 100 let, tu zbytecnou megalomanskou stavbu mozna dokazeme splatit ;-)

+3/−3
29.5.2013 15:48

P79e61t27r 73D38v65o36ř83á17k 2906405338157

takovouhle blbost nemají nikde pod městem v Evropě, naprostej nesmysl srovnání s NM, to je jen tunel na peníze, někdo chtěl vydělat...nic víc...

+1/−5
29.5.2013 16:55
Foto

M90a91r55t82i96n 77Š88u72b74r60t 1645411834465

Nepochybně jde o zcela unikátní stavbu. Kontinuální silniční tunel o délce skoro 10 km s třemi vyústěními do centra města projektovaný na městské intenzity provozu jednosměrně okolo 40 000 aut za den, to opravdu v mnoha městech nemají - respektive osobně nevím o žádném. A budou se s napětím dívat, jak to u nás dopadne...

+1/−1
29.5.2013 20:45

J50a66n 83Z57e31m37a47n 1966515334966

Průser bude, až se tam stane první nehoda.

0/0
29.5.2013 21:53
Foto

M56a43r82t27i71n 16Š45u22b38r81t 1915401774725

Nepochybně jde o zcela unikátní stavbu. Kontinuální silniční tunel o délce skoro 10 km s třemi vyústěními do centra města projektovaný na městské intenzity provozu jednosměrně okolo 40 000 aut za den, to opravdu v mnoha městech nemají - respektive osobně nevím o žádném. A budou se s napětím dívat, jak to u nás dopadne...

0/0
29.5.2013 20:45

V29ě75r24a 29D95v84o89ř91á24k69o10v59á 6693123848174

My laikové to víme dávno.....to nebylo tak těžké zjistit

+3/−4
29.5.2013 13:16

G49a67b57r36i62e93l 71H10o67r25t51e12n 9111539193874

Petr Moos z ČVUT svého času naprosto vážně navrhoval v Praze zavést přednost chodců před tramvajemi, což zcela jasně ilustruje jeho IQ. Doporučuji se jeho návrhy a analýzami nezabývat.

+7/−3
29.5.2013 13:02

M20a37r54e23k 28H11r65u42b14y 6417732811668

Byval ministr, no - to cloveka chca-nechca poznamena ;-)

+1/−1
29.5.2013 13:43

T12o13m60á15š 88Z24e43m13a24n 3785578754555

Blanka je jen jedna z částí městského okruhu.

Její význam je ve psoejní severo východu se severo západem Prahy kde dodnes spojení neexistuje. Resp. se musí protlačit přes Letnou.

Dopravu přes centrum řeší magistrála, která vede okolo centra v místě bývalých hradeb. A jestli chcete odvést dopravu z ní, tak musíte odbudovat i východní část městského okruhu.

+5/−1
29.5.2013 13:01

M14a53r81e88k 48H15r80u89b31y 6257882651168

Daleko vic nez Blanka by Praze pomohla vystavba zachytnych parkovist a serizeni semaforu. Oboji by bylo daleko efektivnejsi, jen se z toho neda vydojit 30 miliard :-/Rv

+4/−2
29.5.2013 12:45

T82o34m53á94š 88Z21e14m97a64n 3645468234855

To těžko, parkoviště neřeší průjezd a seřízení semaforů neřeší neexistenci dopravního spojení na severu Prahy.

Dobře se podívejte na oba konce Blanky a najděte rozumnou trasu mezi nimi.

+3/−1
29.5.2013 13:02

M19a16r73e41k 79H77r66u24b57y 6837532651358

Parkoviste a semafory resi dopravu, ktera v Praze konci. Tranzit ma resit obchvat a ne Blanka.

+4/−2
29.5.2013 13:40

J92a91n 45D86l23o93u98h15ý 8886890173350

Např. tranzit ze Smíchova do Holešovic?

+1/−2
29.5.2013 13:48

L66u52k77á90š 49N16o68v12á38k 4986176572503

MHD, tramvaj č.12

+2/−2
29.5.2013 13:53

Z46d32e51n57ě98k 80Z86a69b94a29v67a 1202504696474

obchvat=okruh A Blanka bude jeho součástí - teď nazývaného tuším městský, když "pražský" je ten vnější

+1/−1
29.5.2013 15:00

M18a96r28e97k 47H74r37u10b75y 6737502241518

Mestsky okruh v kapacite, s jakou je staven, mel smysl pred 20 lety. A touhle dobou uz mel byt davno hotovy Prazsky okruh. Mmch za penize co stala Blanka mohla byt postavena cela - daleko uzitecnejsi - trasa D.:-/

+2/−2
29.5.2013 15:46

A36l36e85x43a93n49d90r 51K50o15s17t13k47a 5409476839666

Ty semafory by řešily podstatnou část, jak průjezd, tak i dopravu co jede do centra a knočí tam.

0/−1
29.5.2013 16:43

E50v78ž68e59n 14P20o10l68á82k 3238468551763

Já teda neznám snad nikoho, kdo by magistrálu používal jen do centra. A zrovna tak Veletržní a spol, z těch se pomalu stává taková další magistrála. Dost dobře si nedokážu představit, kde by těch 95% účastníků věčných kolon parkovalo...

+6/0
29.5.2013 12:33
Foto

J17i84ř39í 59R42ů19ž84i73č69k58a 5280964131884

To jsou ale zvláštní experti. Blanka je třeba pro severní transit, ne na "ulehčení" centru. Pokud se chce ulehčit centrům měst, bude muset někdo začít myslet dřív, než město postaví nebo přestaví, a to jaksi nejde tak rychle. Nějaký parkovací zóny NIC neřeší, řešit je třeba příčiny, ne následky. Navíc jak to tak posledních 20 let pozoruju, podstatný jsou prachy z daní rezidentů do kapes úřadů nebo úředníků a ne to, jak lidi v městech budou žít, jezdit, parkovat...

+6/−1
29.5.2013 12:11

M25a59r17t37i52n 42S35o94u81š64e46k 8268353269605

Takže jsme ztratili 8 let, utratili 40 miliard a je to celé k ničemu?

.

Není pomalu čas na nějakou opravdu promyšlenou koncepci?

.

Pokračovat ve výmyslech komunistických plánovačů, kteří jen dělali bezmyšlenkovitě čáry po městě mi přijde jako překonaný nesmysl.

+1/−3
29.5.2013 11:57

G80a13b45r73i42e30l 77H52o15r31t61e20n 9951909603714

Není to k ničemu, ty údaje z článku jsou vycucané z prstu. Nebo vylhané, chcete-li.

+7/−1
29.5.2013 13:03

H56o24n94z50a 61P55u70r13k30r81á34b30e91k 1439168919345

no a navíc klasicky demagigicky podané, jako by se snažilo idnes dokázat, že ten tunel je k ničemu...holt pokus o senzaci, viz komentář u vizualizace záběru z tunelu.

+3/−1
29.5.2013 14:50

T92o65m23á53š 63Z81e21m71a54n 3845748414455

Zrovna co se dopravy týče bych komunistům nenadával, nechali si plány vypracovat odborníky a nenechali si do toho kecat nimbyisty a aktivisty z automatu.

Navíc dost z těchto plánu bylo zjevných už za první republiky.

+4/−4
29.5.2013 13:09

V43ě44r20a 17D31v30o84ř63á14k19o10v24á 6913173108844

to asi dost těžko, jinak by nemohli hnát magistrálu centrem města a rozdělit Václavské náměstí, že

+5/−2
29.5.2013 13:19

T18o97m38á37š 27Z39e77m16a17n 3735128334945

Magistrála vede v místě bývalých hradeb a odděluje centrum od periferie či širšího centra. Navíc je to ideální spojení pro centrum a jeho okolí.

Chybou je, že je to jediná dopravní tepna v Praze, bylo jich plánovaných více a bohužel už na ně nedošlo.

+1/−6
29.5.2013 13:59

R75a79d38e66k 86D46o24l22e69ž23a30l 2379293820650

Václavské náměstí byla hlavní tepna. A ulice Na Příkopě. Z Národní třídy byl směr tzv. Myší dírou, zpět ulicí 28. října. To už na to lidi zapomněli?

+2/−1
29.5.2013 14:26

M98a60r55e81k 35H62r55u56b47y 6237152651378

Spis je uz dlouho cas na dalsi defenestraci ;-)

0/0
29.5.2013 15:49

T12o42m28á96š 88P86e34l80i42k37á55n 3921860241949

Ročenka Technické správy komunikací je snad hodně hloupý vtip.... jestli že jako Pražák v 94% případů jedu do centra, to se tam jedu jen tak projet? Protože v opačném případě kam ta auta budu v tom centru parkovat? Vzhledem ke stavu modrých pruhů, parkingů a garáží je toto tvrzení přinejmenším úsměvné. O jeho spornosti nebudu polemizovat.

Obvykle se prostě jen potřebuji dostat z jednoho konce města na druhý, protože do centra nemá smysl autem vůbec vjíždět, neboť by ani nebylo možné nikde zaparkovat. Počet míst k volnému parkování je nulové, míst s placeným parkováním je poskrovnu a placené parkingy v nákupních centrech mají také svůj limit a konec konců i účel. Nějak se nám ta auta v tom centru musejí kumulovat. Pokud bych této zprávě věřil... znamenalo by to že největší procento motoristů směřujících do Prahy končí na Václavském náměstí. Musím se jít podívat kolik tam aktuálně parkuje vozů....

Tunel Blanka pomůže, nejen svést dopravu "pod povrch", ale zejména transitu, kdy potřebujete projet jedinou spojnicí mezi jižní částí prahy do té severní... a tady se bohužel již nějaký statistik před lety vyznamenal...

+12/−2
29.5.2013 11:09

L77u11k17á44š 73N78o55v61á91k 4766696492293

a ten transit se tam vezme jak? Někudy tam musí přijet! Navíc spojnice jihu se severem má být vnější okruh, ne městský.

PS:míst s placeným parkováním není v centru málo, ale nikdo za to nechce dávat ty peníze...

+2/−2
29.5.2013 11:15

T42o24m60á30š 19P22e79l50i25k40á49n 3941120321709

To by to pak bylo stejné jako s tím Cimermanovým dolem... jestli že říkám že 94% řidičů míří do centra, znamená to že tito řidiči chtějí v centru zaparkovat. Ale pokud není jejich cílem centrum samotné, jde o transit s cílem mimo centrum. Jen potřebují někudy projet. A tady si troufám tvrdit že jsou staistická čísla účelově otočená nebo jejich význam záměrně zkreslen. Pokud tedy za centrum nebudu brát celé město v jeho hranicích.

Pokud například mířím od Smíchova například na Prosek mám tři varianty.

Petřínský tunel, magistrála, jižní spojka. Z toho dvě se mi po cestě slučují minimálně v prostoru Holešovic. Bohužel.... a to si musíme přiznat že obě vedou centrem. Jižní spojka/Průmyslová sice centrem nevedou, ale všichni víme že je to trasa značně dlouhá a časově nejistá. A když potřebujete třeba na finančák v dejvicích, bude vám vnější okruh skoro nanic. Jsem v takovém případě řidič co jede do centra? A nebo transit?

PS: lol... jak dlouho jste se v centru nepokoušel zaparkovat? I placená místa jsou plná, navíc časově omezená. Praha vnitřní okruh potřebuje jako sůl. A vzhledem k úrovni dopravního schéma v jeho západní části dost významně.

+5/−1
29.5.2013 11:41

L15u62k94á21š 67N77o54v39á78k 4416866802493

A co takhle použít MHD? Respektive jednoznačně preferovat MHD před IAD. A když už někdo musí jet IAD, tak ať si za vjezd do širšího centra zaplatí.

PS: vnitřní a hlavně vnější okruh jsou samozřejmě důležité, ale stejně tak je důležité jejich trasování (ne, nejsem ze Suchdola, ti mě naopak s...u) a celková koncepce. Oboje za posledních 30let katastrofální.

+1/−1
29.5.2013 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.