Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky z letiště by mohly jezdit přes „Semmering“ na hlavní nádraží

Ministerstvo dopravy přišlo s novým nápadem, jak spojit železnicí Letiště Václava Havla s centrem metropole. Vlaky z Ruzyně by mohly jezdit po trati přezdívané pražský Semmering na hlavní nádraží. Podle ministerstva je tato varianta reálnější než rychlodráha, o které se léta uvažovalo. Nápad chce ještě prodiskutovat s městem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i97c28h47a45l 72D54r68á29b79e89k 2501412283646

Semmering není až tak nový nápad ;-)

http://www.dopravanasbavi.cz/vyzkum/logistika-a-technologie-dopravy/koncepce-obsluhy-letiste-ruzyne-kolejovou-dopravou

+1/0
1.6.2013 15:18

B33r48u51n34o 61J97u80r85á61š88e75k 6394810471493

Včera jela neveřejná prezentační jízda Středokluky - Hostivice - Smíchov - Hlavák (tedy po zde zmiňované trase). Dle plánu měla jízda trvat 1h 12min... To mi rozhodně nepřijde jako rychlé spojení, ani když přihlédnu k údajně zamýšleným modernizacím, o moc se to už zrychlit ani nedá.

+4/0
31.5.2013 20:57

A21n62n85a 50K26i81r53š15o73v92á 9736120325133

Tak ono po té trati se rychle jet nedá..velké převýšení, samá zatáčka :-P

+3/0
31.5.2013 21:24

J39o55s79e24f 70T82r10ö72g25l 8529322126216

Nicméně se dá jet o dost rychleji než včera jeli (v době, kdy ještě jezdily rychlíky od Chomutova přes Kladno na hlavní nádraží, byla obvyklá jízdní doba Hostivice-hlavní nádraží okolo 30 minut).

Jestli neměli  cestou nějaké prezentační zastávky a prostoje. Navíc nemusela být volná kapacita zejména mezi SMíchovem a hlavním nádražím (tady by se hodila nejméně tříkolejka).

+2/0
2.6.2013 0:33

A66n58t69o43n71i31n 78B67l37a63z89e11k 4828782427771

To spojeni mezi Hlavnim nadrazim a letistem je ostuda Prahy! Metro si postavi skoro ke kazdemu panelaku, ale na letiste aby clovek jezdil taxikem.;-€

+6/−4
31.5.2013 16:30

B41o87h95u58s82l32a42v 94K24r20á63l49í48k 2471420289236

Vždyť vám tam jezdí autobusy ze všech stran, i od toho metra. No ale pokud radši jezdíte s těma žlutejma mafiánama, vaše volba.

+5/0
1.6.2013 1:24

M69a86r56e14k 59T11u80r53n44o12v90e89c 7235872130666

Máte pocit, že všechna ostatní mezinárodní letiště v Evropě mají zároveň metro? Já se s tím zatím moc nesetkal... Někde příměstské vlaky, někde jen autobusy... V tomhle Praha není zase tak pozadu. A aspoň na cestu na letiště můžete využít normální jízdné MHD, ne nějaké extra drahé - třeba v Paříži stojí lístek na MHD asi 1,7 € (v Praze 32 Kč), ale lístek na letiště asi 9,2 € (v Praze pořád 32 Kč)...

+2/0
1.6.2013 17:50

V93l82a64d36i53m38í43r 25H73o28l60ý 8664381296897

když bude výrazně levnější a rychlejší výstavba vlakového spojení letiště s centrem ať jej vybudují, jinak bych byl spíš pro metro. Ale hlavně, ať už se konečně něco začne stavět!!!

+6/−1
31.5.2013 15:05

M31a71r86e22k 91T85u73r81n85o24v14e48c 7305512150116

Nevím, jestli je metro až na letiště úplně ideálním řešením... Dříve jsem si to také myslel, ale dnes už tolik ne. Metro má přeci jen docela dost zastávek - a většina lidí se chce dostat někam do centra a z něj třeba ještě někam dál. Další věc je, že metro je hodně kapacitní - a tolik těch lidí na letiště a z letiště zase nejezdí, když to dnes pojme pár autobusů a taxíků...

+1/0
1.6.2013 17:47

J32o60s81e53f 63T77r90ö69g40l 8529402396406

Tak tak. Metro v plánované podobě (tj. A přes Motol) je pro obsluhu letiště nevhodné. Zajížďkou přes Motol ztrácí rychlost (bude srovnatelná s dnešními autobusy). Bude nutné ho zahrabat zbytečně pod zem (koncepce neumožňuje povrchový provoz za působení různých povětrnostních vlivů). Vlaky metra nejsou ideální pro dopravu většiny cestujících s velkou bagáží a nejsou vhodné ani pro delší cesty (málo míst k sezení, většina k stání, pokud by se přidaly sedačky, zase nebude vhodné pro městský provoz). Kapacita souprav nebude vhodně využita (lze předpokládat, že většina cestujících z letiště pojede až do centra, tj. dále než na Dejvickou, nejpozději z té Dejvické bude tedy buď hodně plno, nebo naopak do Dejvic poloprázdno, popř. interval v úseku Motol-letiště velice dlouhý. A přestupy na dálkové vlaky i autobusy budou horší (na trase A neleží v podstatě žádné významnější nádraží, kde zastavují dálkové vlaky). Souhrnně řečeno, jednoúčelový povrchový vlak je vhodnějším i levnějším řešením.

0/0
2.6.2013 0:45

Ř49e24h25o24ř 21V69l28a35s74á21k 2804304101776

Nejrozumnějším řešením (i poté, co ODS prosadila svou hovadskou chalupoidu na Áčku) je zahrnout spojku na letiště do zdvojkolejnění a zmodernizování trati z Kladna do Dejvic.

+5/0
31.5.2013 14:03

M22a49r89e23k 73Š68i26m38o16n 2554757358528

Semering je moc pěkná trať, byl bych nerad, kdyby tam kvůli tomu vznikly nějaké obludné protihlukové stěny.

+19/−2
31.5.2013 13:16
Foto

L80u27d80ě48k 54F43u50x45a 9106880334187

Zapomenutá, že? :-) Proč neprotáhnou po povrchu Bčko ze Zličína, samá pole, rovina....

0/−1
31.5.2013 16:48

J81o85l75a56n48a 11R33á62b98o78v29á 2501394665708

To sice jo, ale je to dost daleko, navíc stojí v cestě dálnice D5...

0/0
31.5.2013 18:57

K23a21t17e68ř47i84n26a 47D17u93b71s36k85á 7597425216604

A proč se tomu vůbec říká Semmering? Nespáchal v tom rakouském náhodou sebevraždu princ Rudolf?

0/0
31.5.2013 17:43

K65a14t91e81ř50i80n66a 54D52u71b53s11k96á 7407195866724

Aáá, sorry, to byl Mayerling, až te'd mi došel ten sek:-) To je tak, když člověk dělá chytrýho:-)

+3/0
31.5.2013 17:58

R36a33d91e29k 84J32a64n48a67t62a 9755736464132

"Cestující z letiště chtějí dojet do centra Prahy na metro pokud možno bez nějakého přestupu. Tady se jeví výhodnější hlavní nádraží .... vysvětlil plán Stanjura. "

Ten Stanjura je Pražák? Vypadá to, že Prahu zná jenom přes kouřová skla limuzíny.

Trať 120 (Kladno-Masarykovo nádraží) má z hlediska napojení na metro ideální polohu. Ačko na Hradčanské/Veleslavíně, Béčko na Masaryčce, Céčko na Vltavské.

Trať přes Semmering by význam měla, ale jen pro dálkové vlaky. Vybrané dálkové spoje (která dnes všechny jezdí na hlavák) od Pardubic či Brna by totiž mohly pokračovat až na letiště.

+7/−1
31.5.2013 13:13

J66o66s68e83f 34T74r87ö72g39l 8499232946236

Dálkové vlaky tahat až na letiště není vhodné řešení a to hned z několika důvodů:

1) Mohlo by se přenášet zpoždění na letištní vlaky.

2) Kapacita by byla příliš naddimenzovaná, pravděpodobně by se tahalo n letiště zbytečné železo.

3) Pro dopravu na letiště jsou vhodné trochu jiné vagóny (spíše příměstské) než jsou na typických dálkových vlacích.

Lepší by byl skutečně pravidelný interval (maximálně půlhodinový) kratších letištních vlaků z hlaváku, kde budou dělat dobrý přípoj na tyto dálkové vlaky a zároveň poslouží jako obstojná doprava z centra.

+7/−1
31.5.2013 13:18

R72a45d19e62k 62J49a22n32a18t28a 9405806814362

Ještě že to nevědí třeba v Holandsku (Amsterdam), Francii (Paříž CDG) či Německu (Köln/Bonn, Frankfurt)  a s dálkovými vlaky na letiště normálně jezdí.

Samozřejmě, že regionální vlaky tam u nich jezdí také.

+2/0
31.5.2013 13:21

M42a81r28e89k 79H15r68u85b44y 6377552841218

Dalkove vlaky ovsem nejezdi nejezdi pres ekvivalent Semmeringu. Uz jenom z jmena lze odhadnout, ze to nebude prilis expresni trasa ;-)

+9/0
31.5.2013 13:37

J83a63n 92D51l15o89u19h90ý 8136570983230

Na Orly jezdí pouze zautomatizovaná dráha bez řidiče...;-)

+2/0
31.5.2013 14:15

J34o34s80e58f 47T38r13ö51g48l 8559892216596

V Holandsku fungují dálkové vlaky poněkud jinak než u nás, vzhledem k hustotě zalidnění a vzdálenostem připomínají spíše dálkovou MHD (minimálně hodinový interval, obvykle spíše půlhodinový apod.).

V tom Německu jsou ty vlaky obvykle průjezdné přes letiště někam dál, to je taky trochu jiná situace. Navíc mají na letiště v podstatě normální nádraží, v Praze lze předpokládat spíše jen jednoúčelový terminál, jako třeba v Drážďanech nebo v Moskvě na Šeremetěvu (hlavová zastávka se dvěma nebo třemi kolejemi, pro terminaci dálkových vlaků nevhodná).

A samozřejmě je třeba uvažovat Pražský Semmering který bude obtížné kompletně zdojkolejnit, což neumožní zcela libovolné trasování těch dálkových vlaků.

0/0
2.6.2013 0:29

R43o89b53i86n 11Ž80i16ž76k37a 2378674246756

Ta představa, jak po Semmeringu frčí Pendolino, je úžasná:-)

+7/0
31.5.2013 15:59
Foto

R34o89m71a45n 38H33á28j76e55k 1801864374955

"Nové spojení pražského letiště s hlavním nádražím by podle návrhu ministerstva mělo procházet po trati ze Smíchova přes Jinonice a Jeneč do Rudné u Prahy."

Nepletou se v tom IMHO dvě různé tratě? Semmering do Jenče přece Rudnou zcela míjí?

0/−1
31.5.2013 13:02

M98a52r42e72k 38Š72i81m91o71n 2104647148128

Trať číslo 122 prochází ze Smíchova přes Jinonice a Řepy do Hostivic a pak se stáčí na jih právě do Rudné. Skoro žádné vlaky takhle nejezdí, je to jen formální značení. Každopádně tato trať zcela míjí Jeneč.

+3/0
31.5.2013 13:22

J75i91ř45í 96K95o22ž43e71n13ý 6229795123261

Jak jsem viděl Semmering, tak už jsem myslel, že to bude jezdit přes Rakousko. ;-D Vystoupíš z letadla, zajdeš trošku zalyžovat a pokračuješ na hlavák.

+2/−2
31.5.2013 12:52

T65o91m81á86š 18J66o58h14á81n63e44k 6638984942423

Jednak bych poprosil ministerstvo dopravy, aby si nepřisvojovalo nápad někoho jiného, s tímto řešením totiž přišly železniční firmy v čele se SŽDC - viz loňská prezentace tohoto spojení. Každý, kdo jen trochu zná "Semmering", ví, v jak katastrofálním stavu tato trať je. Rozhodně nejde jen o přejezdy, zdvojkolejnění například mezi Jinonicemi a Smíchovem je téměř nerealizovatelné - historické mosty, zářezy, skály. A pak je tu problém nějakých dvou kilometrů od Středokluk k terminálu, kde by trať musela vést tunelem, jiné řešení je těžko realizovatelné. Takže nějakých dva kilometry dlouhý tunel a nový terminál na Ruzyni, to je investice minimálně několika miliard korun. Takže nápad dobrý jen pro toho, kdo nezná místní podmínky.

+17/0
31.5.2013 11:54

A83l61e89x17a40n36d57r 35K40o57s83t74k93a 5349946409626

Jak to tam přesně vypadá? Byl jsem tam jednou v životě, před mnoha lety. Bylo by nutné tunelovat hluboko, ala metro, nebo jen projet buldozery, udělat zářez, v něm vybetonovat tunel a opět zahrnout zeminou?

0/0
31.5.2013 12:36

M69a21r16e88k 20Š83i90m97o55n 2964937388118

Tunel by musel podjet jednu přistávací dráhu, takže by se musela zavřít. Tím by Praha přišla o dvě různoběžné dráhy, což je pokud vím povinný parametr pro mezinárodní letiště (při silném bočním větru se nedá dobře přistávat). Takže asi ražený tunel by byl lepší. Tonda a Adéla by měli práci.

0/−1
31.5.2013 13:25

P42e95t26r 11N86o50v31o72t71n89y 9181663505387

Co je to za blbost, ze mezinarodni letiste musi mit povinne dve ruznobezne drahy? 8-o

Radeji si informace overte, nez je nekam napisete....

0/0
31.5.2013 13:51

M34a90r64e79k 85Š33i81m93o86n 2884537728778

Máte pravdu, povinný parametr to není, jen doporučený. Jedna dráha je (byla) zavřená právě kvůli tomu silnému větru - startovat nebo přistávat proti větru je rozhodně bezpečnější než s bočním větrem. Pokud by jedna byla zavřená kvůli stavbě tunel a druhá kvůli větru, tak by efektivně vypli celé letiště.

0/0
3.6.2013 15:27

R98a18d84e38k 62J96a39n25a86t57a 9915466534182

Proč by měl být problém 1 dráhu na pár měšsíců zavřít kvůli stavbě tunelu? Pokud se neplatu, teď je taky zrovnat jedna dráha zavřená.

A dvě dráhy nejsou pro mezinárodní letiště povinné ani náhodou. Mezinárodní letiště je v kdejaké řiti (např. nějakém řeckém ostrově ...)

+1/0
2.6.2013 0:38

M89a97r31e96k 32H68r54u66b17y 6897262181158

Uz vidim, jak zdvojkolejnuji Negrelliho viadukt ;-)

0/−4
31.5.2013 13:38

P29a48v18e37l 57J23a72n32s63a 2865609551684

ten dvojkolejnej je (z Mararyčky přes Vltavu do Bubenče)

+2/0
31.5.2013 13:53

M21a23r46e43k 71H43r41u24b91y 6957652901318

Pardon, omyl - mam samozrejme na mysli ten/ty pres Hlubocepy, podle Wiki Horni a Dolni...

0/0
31.5.2013 16:02

A14l32e42š 11J93a21v54ů90r20e76k 2772299440320

už aby tu Ruzyň s Hlavákem propojili, těším se naty obličeje taxikářů ;-D;-D;-D

+15/0
31.5.2013 11:54

G80a85b35r20i69e51l 62H56o41r29t72e28n 9821759903374

Taxikářům je to většinou celkem šumák, nad výdělkem spláčou smluvní zloději. A zmizí naprostá většina šílených letců z Evropské apod.:-)

+6/0
31.5.2013 12:35

A52l52e46x35a19n50d89r 62K91o49s11t77k11a 5469676239366

Přijde mi, že pokud by se to zmodernizovalo a co jde zdvojkolejnilo, tak dobrý nápad. (Myslím že většina délky by zdvojkolejnit šla, most předělávat netřeba.) Rozumné připojení vlaku rovnou k terminálu letiště, převoz cestujících přímo na hlavní nádraží státu.. Ano, to by splňovalo standarty moderní dopravy. Tedy pokud by tam nevozily lidi tou lokálkou, co je na fotce, ale nějakou moderní soupravou.

+7/0
31.5.2013 11:31
Foto

B20r60o38n65i84s95l49a67v 57G89a22b37r75y38š 2772109821

To je fotka z nějaké historické jízdy, tyhle vozy už dávno nejezdí. Jsem sice pro zkapacitnění úseku, ale mám pocit, že to tak trochu ztratí svou romantiku, Pražský semmering je stejně hodnotný pojem jako Posázavský Pacifik.

+7/0
31.5.2013 12:01

A34l35e82x18a23n39d94r 71K28o30s49t83k55a 5949616599906

Ano, jsem také pro historii, ale tady holt asi musí ustoupit zájmu funkčnosti. Hlavní plus bych viděl v tom, že by se praha zařadila třeba k japonským velkoměstům, které mají přímý spoj z letiště do centra.

0/0
31.5.2013 12:35

M71a25r61e70k 67Š55i95m67o61n 2604767348258

Podle mě by bylo snažší zdvojkolejnění a rekonstrukce trati 173 Praha-Smíchov - Rudná a úseku trati 122 Rudná - Hostivice. Trochu se tím ta trasa prodlouží, ale přírodní a konstrukční podmínky na semeringu dvoukolejnost v podstatě neumožňují, navíc Hlubočepské viadukty jsou v podstatě technická památka, musely by se udělat paralelně nějaké další obludné mosty. Ale jsem pro, aby se všechny příměstské trati zrekonstruovaly aspoň na úroveň Praha Benešov. Hlavně to Kladno chybí.

Mimochodem, nedal by se v Holešovicich udělat nějaká odbočka na Holešovické nádraží a pak přes Malešickou spojku to propojit na Hlavák? Případně to udělat naopak - z Negreliho viaduktu udělat odbočku, která by vedla do podzemí hlavního nádraží a tam by vzniklo další nástupiště.

+2/0
31.5.2013 13:34

R20a32d77e27k 22N41o40v27a96k 9304423929650

Holešovice a Hlavák  dneska není žádný problém, z Holešovic vyrazíte směr ústí, za nádražím zařadíte zpátečku, docouváte do buben, a pak popředu směr Dejvice.

Z Hlaváku dojedete na Balabenku, tam přelezete do motoru na druhé straně vlaku a vyrazíte směr Dejvice.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
31.5.2013 16:45

R75a98d83e11k 93N59o77v84a65k 9624473229650

Co se týče Negreliho, tak jakmile postavíte odbočku, můžete zrušit Masarykovo nádraží, pro Hlavní nádraží by neměl být kapacitní problém pobrat jeho kapacitu. A ještě vám zbyde dost pozemků pro developery!!

0/0
31.5.2013 16:52

T79o85m50á61š 77M28á46l13e19k 9271163380822

Myslím si že hlavák by kapacitu masaryčky rozhodně nepobral. Dneska: linka S9 v 15:19 odjižděla z 5S když asi pět minut před tim z 5J jela S3. Jiná kolej nebyla volná a proto když se zpozdí S3 tak ta S9 musí čekat. Nedokážu si představit, že by tam poslali dvakrát tolik vlaků.

+1/0
31.5.2013 19:16

D29a29v72i73d 93B28ö76h11m 2797959823598

Proč nemůže být letiště napojeno přes trať č.120, přes Dejvice a odbočku za stanicí Praha- Ruzyně?

+8/0
31.5.2013 11:23

G65a26b56r40i54e68l 39H15o55r61t53e75n 9451519243564

Protože by nezanedbatelná část tratě musela pod zem, což je velmi náročné technicky kvůli metru a zástavbě. Čili by to stálo opravdu hodně.

+1/−2
31.5.2013 12:38

R62a65d81e76k 72J21a40n58a21t90a 9685286444642

Nemusela. Zakopání pod zem požadovala jen Praha 6. A to ne kvůli obavám z hluku atd. Hluk by rekonstruovaná trat dělal mnohem menší než teď (protože elektrický provoz a moderní vlaky).

Hlavní důvod proč to požadovali, bylo právě to, aby náklady byly příliš vysoké a nedělalo se tudíž nic, trať pomaličku ztrácela na významu, až by ji pak zrušili a přestalana Praze 6 zaclánět. On pan Chalupa a jeho známí totiž nejsou žádné socka, které by jezdilaveřejnou dopravou.

+8/0
31.5.2013 13:17

J98o89s67e11f 22P11o89n71e63r57t 9768320372678

Nejvhodnější by bylo metro - přímé nastoupení na metro. Vlakové spojení je nevhodné. Nelze udělat železniční stanici přímo u letiště, museli by stejně pod zem. Navíc není vyřešeny pozemky na výstavbu rychlodráhy. U metra je to ok.

+3/−7
31.5.2013 11:04

D75a96n38i51e14l 30S48o23b24o16t86a 9549854976290

Peníze jsou až na prvním místě.

+8/0
31.5.2013 11:08

V62i10k20y69r 90B62o62h18u44m39i23l 65S89t12r33a98n49s83k71y 9817238626269

vlaková nádraží jsou dávno vyřešena např. na letišti v Bruselu či CDG v Paříži.

+4/0
31.5.2013 11:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.