Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky z letiště by mohly jezdit přes „Semmering“ na hlavní nádraží

Ministerstvo dopravy přišlo s novým nápadem, jak spojit železnicí Letiště Václava Havla s centrem metropole. Vlaky z Ruzyně by mohly jezdit po trati přezdívané pražský Semmering na hlavní nádraží. Podle ministerstva je tato varianta reálnější než rychlodráha, o které se léta uvažovalo. Nápad chce ještě prodiskutovat s městem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60i35c76h73a89l 90D20r80á32b70e75k 2281572133836

Semmering není až tak nový nápad ;-)

http://www.dopravanasbavi.cz/vyzkum/logistika-a-technologie-dopravy/koncepce-obsluhy-letiste-ruzyne-kolejovou-dopravou

+1/0
1.6.2013 15:18

B14r10u10n55o 93J17u16r96á45š20e65k 6634970661693

Včera jela neveřejná prezentační jízda Středokluky - Hostivice - Smíchov - Hlavák (tedy po zde zmiňované trase). Dle plánu měla jízda trvat 1h 12min... To mi rozhodně nepřijde jako rychlé spojení, ani když přihlédnu k údajně zamýšleným modernizacím, o moc se to už zrychlit ani nedá.

+4/0
31.5.2013 20:57

A25n60n44a 79K52i38r54š91o19v46á 9826680345593

Tak ono po té trati se rychle jet nedá..velké převýšení, samá zatáčka :-P

+3/0
31.5.2013 21:24

J32o66s52e58f 98T96r20ö24g56l 8309472156406

Nicméně se dá jet o dost rychleji než včera jeli (v době, kdy ještě jezdily rychlíky od Chomutova přes Kladno na hlavní nádraží, byla obvyklá jízdní doba Hostivice-hlavní nádraží okolo 30 minut).

Jestli neměli  cestou nějaké prezentační zastávky a prostoje. Navíc nemusela být volná kapacita zejména mezi SMíchovem a hlavním nádražím (tady by se hodila nejméně tříkolejka).

+2/0
2.6.2013 0:33

A68n67t91o54n10i24n 67B71l19a57z42e52k 4498332577701

To spojeni mezi Hlavnim nadrazim a letistem je ostuda Prahy! Metro si postavi skoro ke kazdemu panelaku, ale na letiste aby clovek jezdil taxikem.;-€

+6/−4
31.5.2013 16:30

B10o11h96u69s24l76a85v 15K41r40á24l20í26k 2631330659956

Vždyť vám tam jezdí autobusy ze všech stran, i od toho metra. No ale pokud radši jezdíte s těma žlutejma mafiánama, vaše volba.

+5/0
1.6.2013 1:24

M18a17r86e78k 76T25u75r78n59o17v98e79c 7495502630676

Máte pocit, že všechna ostatní mezinárodní letiště v Evropě mají zároveň metro? Já se s tím zatím moc nesetkal... Někde příměstské vlaky, někde jen autobusy... V tomhle Praha není zase tak pozadu. A aspoň na cestu na letiště můžete využít normální jízdné MHD, ne nějaké extra drahé - třeba v Paříži stojí lístek na MHD asi 1,7 € (v Praze 32 Kč), ale lístek na letiště asi 9,2 € (v Praze pořád 32 Kč)...

+2/0
1.6.2013 17:50

V74l32a71d75i14m39í70r 97H77o77l24ý 8194361416947

když bude výrazně levnější a rychlejší výstavba vlakového spojení letiště s centrem ať jej vybudují, jinak bych byl spíš pro metro. Ale hlavně, ať už se konečně něco začne stavět!!!

+6/−1
31.5.2013 15:05

M46a26r88e25k 67T61u61r92n24o28v91e98c 7105162550336

Nevím, jestli je metro až na letiště úplně ideálním řešením... Dříve jsem si to také myslel, ale dnes už tolik ne. Metro má přeci jen docela dost zastávek - a většina lidí se chce dostat někam do centra a z něj třeba ještě někam dál. Další věc je, že metro je hodně kapacitní - a tolik těch lidí na letiště a z letiště zase nejezdí, když to dnes pojme pár autobusů a taxíků...

+1/0
1.6.2013 17:47

J41o43s70e74f 98T65r90ö72g45l 8409812496156

Tak tak. Metro v plánované podobě (tj. A přes Motol) je pro obsluhu letiště nevhodné. Zajížďkou přes Motol ztrácí rychlost (bude srovnatelná s dnešními autobusy). Bude nutné ho zahrabat zbytečně pod zem (koncepce neumožňuje povrchový provoz za působení různých povětrnostních vlivů). Vlaky metra nejsou ideální pro dopravu většiny cestujících s velkou bagáží a nejsou vhodné ani pro delší cesty (málo míst k sezení, většina k stání, pokud by se přidaly sedačky, zase nebude vhodné pro městský provoz). Kapacita souprav nebude vhodně využita (lze předpokládat, že většina cestujících z letiště pojede až do centra, tj. dále než na Dejvickou, nejpozději z té Dejvické bude tedy buď hodně plno, nebo naopak do Dejvic poloprázdno, popř. interval v úseku Motol-letiště velice dlouhý. A přestupy na dálkové vlaky i autobusy budou horší (na trase A neleží v podstatě žádné významnější nádraží, kde zastavují dálkové vlaky). Souhrnně řečeno, jednoúčelový povrchový vlak je vhodnějším i levnějším řešením.

0/0
2.6.2013 0:45

Ř26e96h10o44ř 97V71l48a54s13á47k 2784584641206

Nejrozumnějším řešením (i poté, co ODS prosadila svou hovadskou chalupoidu na Áčku) je zahrnout spojku na letiště do zdvojkolejnění a zmodernizování trati z Kladna do Dejvic.

+5/0
31.5.2013 14:03

M23a21r24e52k 15Š78i76m17o62n 2124987608758

Semering je moc pěkná trať, byl bych nerad, kdyby tam kvůli tomu vznikly nějaké obludné protihlukové stěny.

+19/−2
31.5.2013 13:16

L50u88d59ě75k 87F26u61x41a 9786860814137

Zapomenutá, že? :-) Proč neprotáhnou po povrchu Bčko ze Zličína, samá pole, rovina....

0/−1
31.5.2013 16:48

J15o20l35a69n93a 26R71á61b86o41v18á 2341264695348

To sice jo, ale je to dost daleko, navíc stojí v cestě dálnice D5...

0/0
31.5.2013 18:57

K62a21t27e33ř37i44n68a 48D92u37b96s88k98á 7877325966594

A proč se tomu vůbec říká Semmering? Nespáchal v tom rakouském náhodou sebevraždu princ Rudolf?

0/0
31.5.2013 17:43

K82a72t27e96ř73i11n51a 76D39u66b59s77k36á 7717435796904

Aáá, sorry, to byl Mayerling, až te'd mi došel ten sek:-) To je tak, když člověk dělá chytrýho:-)

+3/0
31.5.2013 17:58

R44a71d54e34k 70J84a81n82a89t10a 9545326434642

"Cestující z letiště chtějí dojet do centra Prahy na metro pokud možno bez nějakého přestupu. Tady se jeví výhodnější hlavní nádraží .... vysvětlil plán Stanjura. "

Ten Stanjura je Pražák? Vypadá to, že Prahu zná jenom přes kouřová skla limuzíny.

Trať 120 (Kladno-Masarykovo nádraží) má z hlediska napojení na metro ideální polohu. Ačko na Hradčanské/Veleslavíně, Béčko na Masaryčce, Céčko na Vltavské.

Trať přes Semmering by význam měla, ale jen pro dálkové vlaky. Vybrané dálkové spoje (která dnes všechny jezdí na hlavák) od Pardubic či Brna by totiž mohly pokračovat až na letiště.

+7/−1
31.5.2013 13:13

J96o42s29e12f 29T20r51ö88g92l 8309582366916

Dálkové vlaky tahat až na letiště není vhodné řešení a to hned z několika důvodů:

1) Mohlo by se přenášet zpoždění na letištní vlaky.

2) Kapacita by byla příliš naddimenzovaná, pravděpodobně by se tahalo n letiště zbytečné železo.

3) Pro dopravu na letiště jsou vhodné trochu jiné vagóny (spíše příměstské) než jsou na typických dálkových vlacích.

Lepší by byl skutečně pravidelný interval (maximálně půlhodinový) kratších letištních vlaků z hlaváku, kde budou dělat dobrý přípoj na tyto dálkové vlaky a zároveň poslouží jako obstojná doprava z centra.

+7/−1
31.5.2013 13:18

R91a19d36e77k 28J62a36n53a51t16a 9245216284922

Ještě že to nevědí třeba v Holandsku (Amsterdam), Francii (Paříž CDG) či Německu (Köln/Bonn, Frankfurt)  a s dálkovými vlaky na letiště normálně jezdí.

Samozřejmě, že regionální vlaky tam u nich jezdí také.

+2/0
31.5.2013 13:21

M36a88r28e68k 85H38r21u36b44y 6717742111608

Dalkove vlaky ovsem nejezdi nejezdi pres ekvivalent Semmeringu. Uz jenom z jmena lze odhadnout, ze to nebude prilis expresni trasa ;-)

+9/0
31.5.2013 13:37

J87a25n 60D13l45o76u63h33ý 8566960183450

Na Orly jezdí pouze zautomatizovaná dráha bez řidiče...;-)

+2/0
31.5.2013 14:15

J94o65s46e44f 15T74r60ö22g95l 8399692986936

V Holandsku fungují dálkové vlaky poněkud jinak než u nás, vzhledem k hustotě zalidnění a vzdálenostem připomínají spíše dálkovou MHD (minimálně hodinový interval, obvykle spíše půlhodinový apod.).

V tom Německu jsou ty vlaky obvykle průjezdné přes letiště někam dál, to je taky trochu jiná situace. Navíc mají na letiště v podstatě normální nádraží, v Praze lze předpokládat spíše jen jednoúčelový terminál, jako třeba v Drážďanech nebo v Moskvě na Šeremetěvu (hlavová zastávka se dvěma nebo třemi kolejemi, pro terminaci dálkových vlaků nevhodná).

A samozřejmě je třeba uvažovat Pražský Semmering který bude obtížné kompletně zdojkolejnit, což neumožní zcela libovolné trasování těch dálkových vlaků.

0/0
2.6.2013 0:29

R69o17b33i15n 79Ž25i50ž83k89a 2618524906276

Ta představa, jak po Semmeringu frčí Pendolino, je úžasná:-)

+7/0
31.5.2013 15:59
Foto

R97o59m25a57n 58H34á93j21e87k 1301744404775

"Nové spojení pražského letiště s hlavním nádražím by podle návrhu ministerstva mělo procházet po trati ze Smíchova přes Jinonice a Jeneč do Rudné u Prahy."

Nepletou se v tom IMHO dvě různé tratě? Semmering do Jenče přece Rudnou zcela míjí?

0/−1
31.5.2013 13:02

M35a39r94e84k 37Š13i64m72o74n 2764697638488

Trať číslo 122 prochází ze Smíchova přes Jinonice a Řepy do Hostivic a pak se stáčí na jih právě do Rudné. Skoro žádné vlaky takhle nejezdí, je to jen formální značení. Každopádně tato trať zcela míjí Jeneč.

+3/0
31.5.2013 13:22

J12i64ř79í 25K62o53ž53e32n69ý 6949965793541

Jak jsem viděl Semmering, tak už jsem myslel, že to bude jezdit přes Rakousko. ;-D Vystoupíš z letadla, zajdeš trošku zalyžovat a pokračuješ na hlavák.

+2/−2
31.5.2013 12:52

T51o44m45á22š 21J27o58h49á19n15e64k 6318564152893

Jednak bych poprosil ministerstvo dopravy, aby si nepřisvojovalo nápad někoho jiného, s tímto řešením totiž přišly železniční firmy v čele se SŽDC - viz loňská prezentace tohoto spojení. Každý, kdo jen trochu zná "Semmering", ví, v jak katastrofálním stavu tato trať je. Rozhodně nejde jen o přejezdy, zdvojkolejnění například mezi Jinonicemi a Smíchovem je téměř nerealizovatelné - historické mosty, zářezy, skály. A pak je tu problém nějakých dvou kilometrů od Středokluk k terminálu, kde by trať musela vést tunelem, jiné řešení je těžko realizovatelné. Takže nějakých dva kilometry dlouhý tunel a nový terminál na Ruzyni, to je investice minimálně několika miliard korun. Takže nápad dobrý jen pro toho, kdo nezná místní podmínky.

+17/0
31.5.2013 11:54

A94l94e52x81a80n63d40r 72K24o27s19t60k61a 5719846519626

Jak to tam přesně vypadá? Byl jsem tam jednou v životě, před mnoha lety. Bylo by nutné tunelovat hluboko, ala metro, nebo jen projet buldozery, udělat zářez, v něm vybetonovat tunel a opět zahrnout zeminou?

0/0
31.5.2013 12:36

M66a17r66e91k 30Š35i35m28o35n 2614847168398

Tunel by musel podjet jednu přistávací dráhu, takže by se musela zavřít. Tím by Praha přišla o dvě různoběžné dráhy, což je pokud vím povinný parametr pro mezinárodní letiště (při silném bočním větru se nedá dobře přistávat). Takže asi ražený tunel by byl lepší. Tonda a Adéla by měli práci.

0/−1
31.5.2013 13:25

P15e56t88r 31N74o63v15o12t84n12y 9681623805817

Co je to za blbost, ze mezinarodni letiste musi mit povinne dve ruznobezne drahy? 8-o

Radeji si informace overte, nez je nekam napisete....

0/0
31.5.2013 13:51

M48a12r40e39k 58Š52i91m45o15n 2524327868378

Máte pravdu, povinný parametr to není, jen doporučený. Jedna dráha je (byla) zavřená právě kvůli tomu silnému větru - startovat nebo přistávat proti větru je rozhodně bezpečnější než s bočním větrem. Pokud by jedna byla zavřená kvůli stavbě tunel a druhá kvůli větru, tak by efektivně vypli celé letiště.

0/0
3.6.2013 15:27

R59a61d55e38k 22J46a61n42a13t30a 9565256954292

Proč by měl být problém 1 dráhu na pár měšsíců zavřít kvůli stavbě tunelu? Pokud se neplatu, teď je taky zrovnat jedna dráha zavřená.

A dvě dráhy nejsou pro mezinárodní letiště povinné ani náhodou. Mezinárodní letiště je v kdejaké řiti (např. nějakém řeckém ostrově ...)

+1/0
2.6.2013 0:38

M87a13r12e64k 17H28r65u71b46y 6537232811748

Uz vidim, jak zdvojkolejnuji Negrelliho viadukt ;-)

0/−4
31.5.2013 13:38

P98a56v13e95l 84J68a21n81s24a 2565519161174

ten dvojkolejnej je (z Mararyčky přes Vltavu do Bubenče)

+2/0
31.5.2013 13:53

M52a68r11e49k 97H36r37u95b76y 6497852641288

Pardon, omyl - mam samozrejme na mysli ten/ty pres Hlubocepy, podle Wiki Horni a Dolni...

0/0
31.5.2013 16:02

A84l72e52š 43J88a65v75ů91r48e59k 2382319980210

už aby tu Ruzyň s Hlavákem propojili, těším se naty obličeje taxikářů ;-D;-D;-D

+15/0
31.5.2013 11:54

G10a43b28r90i29e49l 59H75o59r63t93e84n 9211429753724

Taxikářům je to většinou celkem šumák, nad výdělkem spláčou smluvní zloději. A zmizí naprostá většina šílených letců z Evropské apod.:-)

+6/0
31.5.2013 12:35

A29l17e28x45a81n56d63r 39K83o98s72t28k85a 5929196109486

Přijde mi, že pokud by se to zmodernizovalo a co jde zdvojkolejnilo, tak dobrý nápad. (Myslím že většina délky by zdvojkolejnit šla, most předělávat netřeba.) Rozumné připojení vlaku rovnou k terminálu letiště, převoz cestujících přímo na hlavní nádraží státu.. Ano, to by splňovalo standarty moderní dopravy. Tedy pokud by tam nevozily lidi tou lokálkou, co je na fotce, ale nějakou moderní soupravou.

+7/0
31.5.2013 11:31
Foto

B96r16o95n65i48s52l45a36v 64G32a91b66r39y12š 2802179371

To je fotka z nějaké historické jízdy, tyhle vozy už dávno nejezdí. Jsem sice pro zkapacitnění úseku, ale mám pocit, že to tak trochu ztratí svou romantiku, Pražský semmering je stejně hodnotný pojem jako Posázavský Pacifik.

+7/0
31.5.2013 12:01

A27l61e57x78a14n81d96r 45K44o65s19t74k76a 5869456179906

Ano, jsem také pro historii, ale tady holt asi musí ustoupit zájmu funkčnosti. Hlavní plus bych viděl v tom, že by se praha zařadila třeba k japonským velkoměstům, které mají přímý spoj z letiště do centra.

0/0
31.5.2013 12:35

M11a41r37e75k 23Š20i62m96o39n 2204367738608

Podle mě by bylo snažší zdvojkolejnění a rekonstrukce trati 173 Praha-Smíchov - Rudná a úseku trati 122 Rudná - Hostivice. Trochu se tím ta trasa prodlouží, ale přírodní a konstrukční podmínky na semeringu dvoukolejnost v podstatě neumožňují, navíc Hlubočepské viadukty jsou v podstatě technická památka, musely by se udělat paralelně nějaké další obludné mosty. Ale jsem pro, aby se všechny příměstské trati zrekonstruovaly aspoň na úroveň Praha Benešov. Hlavně to Kladno chybí.

Mimochodem, nedal by se v Holešovicich udělat nějaká odbočka na Holešovické nádraží a pak přes Malešickou spojku to propojit na Hlavák? Případně to udělat naopak - z Negreliho viaduktu udělat odbočku, která by vedla do podzemí hlavního nádraží a tam by vzniklo další nástupiště.

+2/0
31.5.2013 13:34

R16a15d88e83k 21N11o71v30a45k 9574273609650

Holešovice a Hlavák  dneska není žádný problém, z Holešovic vyrazíte směr ústí, za nádražím zařadíte zpátečku, docouváte do buben, a pak popředu směr Dejvice.

Z Hlaváku dojedete na Balabenku, tam přelezete do motoru na druhé straně vlaku a vyrazíte směr Dejvice.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
31.5.2013 16:45

R54a98d91e98k 23N27o89v51a65k 9734263359840

Co se týče Negreliho, tak jakmile postavíte odbočku, můžete zrušit Masarykovo nádraží, pro Hlavní nádraží by neměl být kapacitní problém pobrat jeho kapacitu. A ještě vám zbyde dost pozemků pro developery!!

0/0
31.5.2013 16:52

T33o81m65á93š 29M10á16l34e39k 9441233690812

Myslím si že hlavák by kapacitu masaryčky rozhodně nepobral. Dneska: linka S9 v 15:19 odjižděla z 5S když asi pět minut před tim z 5J jela S3. Jiná kolej nebyla volná a proto když se zpozdí S3 tak ta S9 musí čekat. Nedokážu si představit, že by tam poslali dvakrát tolik vlaků.

+1/0
31.5.2013 19:16

D56a33v78i10d 68B17ö39h64m 2927119403848

Proč nemůže být letiště napojeno přes trať č.120, přes Dejvice a odbočku za stanicí Praha- Ruzyně?

+8/0
31.5.2013 11:23

G20a43b74r47i88e24l 46H27o47r83t46e44n 9211759603664

Protože by nezanedbatelná část tratě musela pod zem, což je velmi náročné technicky kvůli metru a zástavbě. Čili by to stálo opravdu hodně.

+1/−2
31.5.2013 12:38

R46a53d92e67k 68J77a13n29a69t19a 9505466354262

Nemusela. Zakopání pod zem požadovala jen Praha 6. A to ne kvůli obavám z hluku atd. Hluk by rekonstruovaná trat dělal mnohem menší než teď (protože elektrický provoz a moderní vlaky).

Hlavní důvod proč to požadovali, bylo právě to, aby náklady byly příliš vysoké a nedělalo se tudíž nic, trať pomaličku ztrácela na významu, až by ji pak zrušili a přestalana Praze 6 zaclánět. On pan Chalupa a jeho známí totiž nejsou žádné socka, které by jezdilaveřejnou dopravou.

+8/0
31.5.2013 13:17

J26o51s10e10f 27P68o30n23e94r69t 9758800662208

Nejvhodnější by bylo metro - přímé nastoupení na metro. Vlakové spojení je nevhodné. Nelze udělat železniční stanici přímo u letiště, museli by stejně pod zem. Navíc není vyřešeny pozemky na výstavbu rychlodráhy. U metra je to ok.

+3/−7
31.5.2013 11:04

D15a41n25i32e71l 28S88o41b43o92t40a 9279754156690

Peníze jsou až na prvním místě.

+8/0
31.5.2013 11:08

V85i93k75y18r 96B46o20h28u93m34i59l 65S29t84r72a54n73s17k37y 9487138976459

vlaková nádraží jsou dávno vyřešena např. na letišti v Bruselu či CDG v Paříži.

+4/0
31.5.2013 11:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.