Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky z letiště by mohly jezdit přes „Semmering“ na hlavní nádraží

Ministerstvo dopravy přišlo s novým nápadem, jak spojit železnicí Letiště Václava Havla s centrem metropole. Vlaky z Ruzyně by mohly jezdit po trati přezdívané pražský Semmering na hlavní nádraží. Podle ministerstva je tato varianta reálnější než rychlodráha, o které se léta uvažovalo. Nápad chce ještě prodiskutovat s městem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i60c69h61a79l 92D92r51á26b84e59k 2861482673196

Semmering není až tak nový nápad ;-)

http://www.dopravanasbavi.cz/vyzkum/logistika-a-technologie-dopravy/koncepce-obsluhy-letiste-ruzyne-kolejovou-dopravou

+1/0
1.6.2013 15:18

B23r15u60n20o 75J18u47r54á97š85e32k 6374770901383

Včera jela neveřejná prezentační jízda Středokluky - Hostivice - Smíchov - Hlavák (tedy po zde zmiňované trase). Dle plánu měla jízda trvat 1h 12min... To mi rozhodně nepřijde jako rychlé spojení, ani když přihlédnu k údajně zamýšleným modernizacím, o moc se to už zrychlit ani nedá.

+4/0
31.5.2013 20:57

A33n94n18a 48K23i12r64š92o42v59á 9186230645293

Tak ono po té trati se rychle jet nedá..velké převýšení, samá zatáčka :-P

+3/0
31.5.2013 21:24

J53o75s65e15f 58T34r76ö64g24l 8849152716756

Nicméně se dá jet o dost rychleji než včera jeli (v době, kdy ještě jezdily rychlíky od Chomutova přes Kladno na hlavní nádraží, byla obvyklá jízdní doba Hostivice-hlavní nádraží okolo 30 minut).

Jestli neměli  cestou nějaké prezentační zastávky a prostoje. Navíc nemusela být volná kapacita zejména mezi SMíchovem a hlavním nádražím (tady by se hodila nejméně tříkolejka).

+2/0
2.6.2013 0:33

A57n65t24o60n86i93n 79B62l53a58z70e98k 4128942267431

To spojeni mezi Hlavnim nadrazim a letistem je ostuda Prahy! Metro si postavi skoro ke kazdemu panelaku, ale na letiste aby clovek jezdil taxikem.;-€

+6/−4
31.5.2013 16:30

B42o66h78u60s21l85a79v 66K12r68á80l33í42k 2511360169376

Vždyť vám tam jezdí autobusy ze všech stran, i od toho metra. No ale pokud radši jezdíte s těma žlutejma mafiánama, vaše volba.

+5/0
1.6.2013 1:24

M29a83r65e10k 27T93u15r55n38o59v30e65c 7545732380196

Máte pocit, že všechna ostatní mezinárodní letiště v Evropě mají zároveň metro? Já se s tím zatím moc nesetkal... Někde příměstské vlaky, někde jen autobusy... V tomhle Praha není zase tak pozadu. A aspoň na cestu na letiště můžete využít normální jízdné MHD, ne nějaké extra drahé - třeba v Paříži stojí lístek na MHD asi 1,7 € (v Praze 32 Kč), ale lístek na letiště asi 9,2 € (v Praze pořád 32 Kč)...

+2/0
1.6.2013 17:50

V12l73a17d37i77m92í71r 35H38o57l75ý 8874881256587

když bude výrazně levnější a rychlejší výstavba vlakového spojení letiště s centrem ať jej vybudují, jinak bych byl spíš pro metro. Ale hlavně, ať už se konečně něco začne stavět!!!

+6/−1
31.5.2013 15:05

M19a22r58e10k 77T43u27r79n33o37v51e47c 7245772670226

Nevím, jestli je metro až na letiště úplně ideálním řešením... Dříve jsem si to také myslel, ale dnes už tolik ne. Metro má přeci jen docela dost zastávek - a většina lidí se chce dostat někam do centra a z něj třeba ještě někam dál. Další věc je, že metro je hodně kapacitní - a tolik těch lidí na letiště a z letiště zase nejezdí, když to dnes pojme pár autobusů a taxíků...

+1/0
1.6.2013 17:47

J27o37s32e25f 34T22r91ö15g72l 8379902656576

Tak tak. Metro v plánované podobě (tj. A přes Motol) je pro obsluhu letiště nevhodné. Zajížďkou přes Motol ztrácí rychlost (bude srovnatelná s dnešními autobusy). Bude nutné ho zahrabat zbytečně pod zem (koncepce neumožňuje povrchový provoz za působení různých povětrnostních vlivů). Vlaky metra nejsou ideální pro dopravu většiny cestujících s velkou bagáží a nejsou vhodné ani pro delší cesty (málo míst k sezení, většina k stání, pokud by se přidaly sedačky, zase nebude vhodné pro městský provoz). Kapacita souprav nebude vhodně využita (lze předpokládat, že většina cestujících z letiště pojede až do centra, tj. dále než na Dejvickou, nejpozději z té Dejvické bude tedy buď hodně plno, nebo naopak do Dejvic poloprázdno, popř. interval v úseku Motol-letiště velice dlouhý. A přestupy na dálkové vlaky i autobusy budou horší (na trase A neleží v podstatě žádné významnější nádraží, kde zastavují dálkové vlaky). Souhrnně řečeno, jednoúčelový povrchový vlak je vhodnějším i levnějším řešením.

0/0
2.6.2013 0:45

Ř79e49h69o15ř 16V44l61a78s18á10k 2704844931836

Nejrozumnějším řešením (i poté, co ODS prosadila svou hovadskou chalupoidu na Áčku) je zahrnout spojku na letiště do zdvojkolejnění a zmodernizování trati z Kladna do Dejvic.

+5/0
31.5.2013 14:03

M54a57r56e69k 44Š57i60m66o98n 2334967298538

Semering je moc pěkná trať, byl bych nerad, kdyby tam kvůli tomu vznikly nějaké obludné protihlukové stěny.

+19/−2
31.5.2013 13:16
Foto

L50u52d60ě31k 52F86u80x42a 9186430164427

Zapomenutá, že? :-) Proč neprotáhnou po povrchu Bčko ze Zličína, samá pole, rovina....

0/−1
31.5.2013 16:48

J18o37l60a40n40a 38R91á78b27o79v43á 2941234315888

To sice jo, ale je to dost daleko, navíc stojí v cestě dálnice D5...

0/0
31.5.2013 18:57

K13a15t81e47ř41i35n80a 58D28u33b71s40k22á 7547225486234

A proč se tomu vůbec říká Semmering? Nespáchal v tom rakouském náhodou sebevraždu princ Rudolf?

0/0
31.5.2013 17:43

K33a16t68e92ř67i37n74a 19D70u18b65s18k30á 7977775366354

Aáá, sorry, to byl Mayerling, až te'd mi došel ten sek:-) To je tak, když člověk dělá chytrýho:-)

+3/0
31.5.2013 17:58

R94a73d17e36k 77J42a16n68a96t79a 9335146404292

"Cestující z letiště chtějí dojet do centra Prahy na metro pokud možno bez nějakého přestupu. Tady se jeví výhodnější hlavní nádraží .... vysvětlil plán Stanjura. "

Ten Stanjura je Pražák? Vypadá to, že Prahu zná jenom přes kouřová skla limuzíny.

Trať 120 (Kladno-Masarykovo nádraží) má z hlediska napojení na metro ideální polohu. Ačko na Hradčanské/Veleslavíně, Béčko na Masaryčce, Céčko na Vltavské.

Trať přes Semmering by význam měla, ale jen pro dálkové vlaky. Vybrané dálkové spoje (která dnes všechny jezdí na hlavák) od Pardubic či Brna by totiž mohly pokračovat až na letiště.

+7/−1
31.5.2013 13:13

J41o21s81e65f 95T45r88ö78g13l 8609712876196

Dálkové vlaky tahat až na letiště není vhodné řešení a to hned z několika důvodů:

1) Mohlo by se přenášet zpoždění na letištní vlaky.

2) Kapacita by byla příliš naddimenzovaná, pravděpodobně by se tahalo n letiště zbytečné železo.

3) Pro dopravu na letiště jsou vhodné trochu jiné vagóny (spíše příměstské) než jsou na typických dálkových vlacích.

Lepší by byl skutečně pravidelný interval (maximálně půlhodinový) kratších letištních vlaků z hlaváku, kde budou dělat dobrý přípoj na tyto dálkové vlaky a zároveň poslouží jako obstojná doprava z centra.

+7/−1
31.5.2013 13:18

R67a62d19e23k 75J84a23n28a88t93a 9235556734622

Ještě že to nevědí třeba v Holandsku (Amsterdam), Francii (Paříž CDG) či Německu (Köln/Bonn, Frankfurt)  a s dálkovými vlaky na letiště normálně jezdí.

Samozřejmě, že regionální vlaky tam u nich jezdí také.

+2/0
31.5.2013 13:21

M69a57r50e14k 40H87r34u96b48y 6427802901458

Dalkove vlaky ovsem nejezdi nejezdi pres ekvivalent Semmeringu. Uz jenom z jmena lze odhadnout, ze to nebude prilis expresni trasa ;-)

+9/0
31.5.2013 13:37

J25a69n 55D64l88o32u47h15ý 8866650563280

Na Orly jezdí pouze zautomatizovaná dráha bez řidiče...;-)

+2/0
31.5.2013 14:15

J26o11s51e26f 67T20r32ö81g64l 8189552196666

V Holandsku fungují dálkové vlaky poněkud jinak než u nás, vzhledem k hustotě zalidnění a vzdálenostem připomínají spíše dálkovou MHD (minimálně hodinový interval, obvykle spíše půlhodinový apod.).

V tom Německu jsou ty vlaky obvykle průjezdné přes letiště někam dál, to je taky trochu jiná situace. Navíc mají na letiště v podstatě normální nádraží, v Praze lze předpokládat spíše jen jednoúčelový terminál, jako třeba v Drážďanech nebo v Moskvě na Šeremetěvu (hlavová zastávka se dvěma nebo třemi kolejemi, pro terminaci dálkových vlaků nevhodná).

A samozřejmě je třeba uvažovat Pražský Semmering který bude obtížné kompletně zdojkolejnit, což neumožní zcela libovolné trasování těch dálkových vlaků.

0/0
2.6.2013 0:29

R30o43b65i70n 80Ž94i93ž77k12a 2298484586656

Ta představa, jak po Semmeringu frčí Pendolino, je úžasná:-)

+7/0
31.5.2013 15:59
Foto

R50o24m28a82n 91H92á85j23e86k 1811804794325

"Nové spojení pražského letiště s hlavním nádražím by podle návrhu ministerstva mělo procházet po trati ze Smíchova přes Jinonice a Jeneč do Rudné u Prahy."

Nepletou se v tom IMHO dvě různé tratě? Semmering do Jenče přece Rudnou zcela míjí?

0/−1
31.5.2013 13:02

M57a18r80e16k 24Š45i96m41o11n 2144497268838

Trať číslo 122 prochází ze Smíchova přes Jinonice a Řepy do Hostivic a pak se stáčí na jih právě do Rudné. Skoro žádné vlaky takhle nejezdí, je to jen formální značení. Každopádně tato trať zcela míjí Jeneč.

+3/0
31.5.2013 13:22

J61i34ř48í 98K31o76ž19e53n81ý 6669465353631

Jak jsem viděl Semmering, tak už jsem myslel, že to bude jezdit přes Rakousko. ;-D Vystoupíš z letadla, zajdeš trošku zalyžovat a pokračuješ na hlavák.

+2/−2
31.5.2013 12:52

T26o80m44á43š 60J83o89h58á46n85e95k 6948154122603

Jednak bych poprosil ministerstvo dopravy, aby si nepřisvojovalo nápad někoho jiného, s tímto řešením totiž přišly železniční firmy v čele se SŽDC - viz loňská prezentace tohoto spojení. Každý, kdo jen trochu zná "Semmering", ví, v jak katastrofálním stavu tato trať je. Rozhodně nejde jen o přejezdy, zdvojkolejnění například mezi Jinonicemi a Smíchovem je téměř nerealizovatelné - historické mosty, zářezy, skály. A pak je tu problém nějakých dvou kilometrů od Středokluk k terminálu, kde by trať musela vést tunelem, jiné řešení je těžko realizovatelné. Takže nějakých dva kilometry dlouhý tunel a nový terminál na Ruzyni, to je investice minimálně několika miliard korun. Takže nápad dobrý jen pro toho, kdo nezná místní podmínky.

+17/0
31.5.2013 11:54

A34l49e20x78a65n18d40r 60K73o86s60t13k69a 5779756509446

Jak to tam přesně vypadá? Byl jsem tam jednou v životě, před mnoha lety. Bylo by nutné tunelovat hluboko, ala metro, nebo jen projet buldozery, udělat zářez, v něm vybetonovat tunel a opět zahrnout zeminou?

0/0
31.5.2013 12:36

M79a60r29e26k 96Š66i52m64o35n 2344257478518

Tunel by musel podjet jednu přistávací dráhu, takže by se musela zavřít. Tím by Praha přišla o dvě různoběžné dráhy, což je pokud vím povinný parametr pro mezinárodní letiště (při silném bočním větru se nedá dobře přistávat). Takže asi ražený tunel by byl lepší. Tonda a Adéla by měli práci.

0/−1
31.5.2013 13:25

P13e26t74r 58N29o41v56o67t69n55y 9841293695567

Co je to za blbost, ze mezinarodni letiste musi mit povinne dve ruznobezne drahy? 8-o

Radeji si informace overte, nez je nekam napisete....

0/0
31.5.2013 13:51

M10a80r29e80k 69Š45i61m25o54n 2814437368818

Máte pravdu, povinný parametr to není, jen doporučený. Jedna dráha je (byla) zavřená právě kvůli tomu silnému větru - startovat nebo přistávat proti větru je rozhodně bezpečnější než s bočním větrem. Pokud by jedna byla zavřená kvůli stavbě tunel a druhá kvůli větru, tak by efektivně vypli celé letiště.

0/0
3.6.2013 15:27

R67a23d39e82k 25J23a32n83a43t37a 9215576434932

Proč by měl být problém 1 dráhu na pár měšsíců zavřít kvůli stavbě tunelu? Pokud se neplatu, teď je taky zrovnat jedna dráha zavřená.

A dvě dráhy nejsou pro mezinárodní letiště povinné ani náhodou. Mezinárodní letiště je v kdejaké řiti (např. nějakém řeckém ostrově ...)

+1/0
2.6.2013 0:38

M76a20r15e44k 96H37r20u52b83y 6167532541128

Uz vidim, jak zdvojkolejnuji Negrelliho viadukt ;-)

0/−4
31.5.2013 13:38

P89a87v71e92l 25J91a58n87s53a 2395719681164

ten dvojkolejnej je (z Mararyčky přes Vltavu do Bubenče)

+2/0
31.5.2013 13:53

M65a52r18e32k 36H51r84u14b49y 6467452981718

Pardon, omyl - mam samozrejme na mysli ten/ty pres Hlubocepy, podle Wiki Horni a Dolni...

0/0
31.5.2013 16:02

A70l20e41š 95J70a44v95ů64r83e15k 2322809420750

už aby tu Ruzyň s Hlavákem propojili, těším se naty obličeje taxikářů ;-D;-D;-D

+15/0
31.5.2013 11:54

G89a47b85r41i97e30l 28H60o14r82t32e55n 9781929863724

Taxikářům je to většinou celkem šumák, nad výdělkem spláčou smluvní zloději. A zmizí naprostá většina šílených letců z Evropské apod.:-)

+6/0
31.5.2013 12:35

A24l15e42x97a94n15d75r 93K17o22s67t51k45a 5619326169706

Přijde mi, že pokud by se to zmodernizovalo a co jde zdvojkolejnilo, tak dobrý nápad. (Myslím že většina délky by zdvojkolejnit šla, most předělávat netřeba.) Rozumné připojení vlaku rovnou k terminálu letiště, převoz cestujících přímo na hlavní nádraží státu.. Ano, to by splňovalo standarty moderní dopravy. Tedy pokud by tam nevozily lidi tou lokálkou, co je na fotce, ale nějakou moderní soupravou.

+7/0
31.5.2013 11:31

B53r19o34n38i96s35l19a52v 59G36a22b48r88y26š 6715964410

To je fotka z nějaké historické jízdy, tyhle vozy už dávno nejezdí. Jsem sice pro zkapacitnění úseku, ale mám pocit, že to tak trochu ztratí svou romantiku, Pražský semmering je stejně hodnotný pojem jako Posázavský Pacifik.

+7/0
31.5.2013 12:01

A17l74e10x76a95n83d71r 90K33o84s61t75k24a 5529596259836

Ano, jsem také pro historii, ale tady holt asi musí ustoupit zájmu funkčnosti. Hlavní plus bych viděl v tom, že by se praha zařadila třeba k japonským velkoměstům, které mají přímý spoj z letiště do centra.

0/0
31.5.2013 12:35

M34a82r61e43k 27Š79i32m55o44n 2774627558288

Podle mě by bylo snažší zdvojkolejnění a rekonstrukce trati 173 Praha-Smíchov - Rudná a úseku trati 122 Rudná - Hostivice. Trochu se tím ta trasa prodlouží, ale přírodní a konstrukční podmínky na semeringu dvoukolejnost v podstatě neumožňují, navíc Hlubočepské viadukty jsou v podstatě technická památka, musely by se udělat paralelně nějaké další obludné mosty. Ale jsem pro, aby se všechny příměstské trati zrekonstruovaly aspoň na úroveň Praha Benešov. Hlavně to Kladno chybí.

Mimochodem, nedal by se v Holešovicich udělat nějaká odbočka na Holešovické nádraží a pak přes Malešickou spojku to propojit na Hlavák? Případně to udělat naopak - z Negreliho viaduktu udělat odbočku, která by vedla do podzemí hlavního nádraží a tam by vzniklo další nástupiště.

+2/0
31.5.2013 13:34

R94a95d53e14k 54N57o16v92a57k 9344623479720

Holešovice a Hlavák  dneska není žádný problém, z Holešovic vyrazíte směr ústí, za nádražím zařadíte zpátečku, docouváte do buben, a pak popředu směr Dejvice.

Z Hlaváku dojedete na Balabenku, tam přelezete do motoru na druhé straně vlaku a vyrazíte směr Dejvice.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
31.5.2013 16:45

R56a75d45e83k 61N32o14v90a87k 9444963889940

Co se týče Negreliho, tak jakmile postavíte odbočku, můžete zrušit Masarykovo nádraží, pro Hlavní nádraží by neměl být kapacitní problém pobrat jeho kapacitu. A ještě vám zbyde dost pozemků pro developery!!

0/0
31.5.2013 16:52

T31o60m16á18š 44M15á88l65e32k 9201963120192

Myslím si že hlavák by kapacitu masaryčky rozhodně nepobral. Dneska: linka S9 v 15:19 odjižděla z 5S když asi pět minut před tim z 5J jela S3. Jiná kolej nebyla volná a proto když se zpozdí S3 tak ta S9 musí čekat. Nedokážu si představit, že by tam poslali dvakrát tolik vlaků.

+1/0
31.5.2013 19:16

D22a23v24i39d 44B11ö44h64m 2117519603228

Proč nemůže být letiště napojeno přes trať č.120, přes Dejvice a odbočku za stanicí Praha- Ruzyně?

+8/0
31.5.2013 11:23

G16a21b90r84i58e23l 13H42o49r80t28e79n 9391559923854

Protože by nezanedbatelná část tratě musela pod zem, což je velmi náročné technicky kvůli metru a zástavbě. Čili by to stálo opravdu hodně.

+1/−2
31.5.2013 12:38

R79a84d36e74k 17J51a20n10a89t76a 9725146294972

Nemusela. Zakopání pod zem požadovala jen Praha 6. A to ne kvůli obavám z hluku atd. Hluk by rekonstruovaná trat dělal mnohem menší než teď (protože elektrický provoz a moderní vlaky).

Hlavní důvod proč to požadovali, bylo právě to, aby náklady byly příliš vysoké a nedělalo se tudíž nic, trať pomaličku ztrácela na významu, až by ji pak zrušili a přestalana Praze 6 zaclánět. On pan Chalupa a jeho známí totiž nejsou žádné socka, které by jezdilaveřejnou dopravou.

+8/0
31.5.2013 13:17

J37o30s45e15f 46P89o75n74e40r38t 1318537192410

Nejvhodnější by bylo metro - přímé nastoupení na metro. Vlakové spojení je nevhodné. Nelze udělat železniční stanici přímo u letiště, museli by stejně pod zem. Navíc není vyřešeny pozemky na výstavbu rychlodráhy. U metra je to ok.

+3/−7
31.5.2013 11:04

D17a58n83i25e24l 85S15o64b11o90t93a 9809494976230

Peníze jsou až na prvním místě.

+8/0
31.5.2013 11:08

V51i52k96y43r 33B18o13h20u15m53i96l 52S63t41r78a14n55s76k83y 9957708236229

vlaková nádraží jsou dávno vyřešena např. na letišti v Bruselu či CDG v Paříži.

+4/0
31.5.2013 11:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.