Diskuze

Vlaky z letiště by mohly jezdit přes „Semmering“ na hlavní nádraží

Ministerstvo dopravy přišlo s novým nápadem, jak spojit železnicí Letiště Václava Havla s centrem metropole. Vlaky z Ruzyně by mohly jezdit po trati přezdívané pražský Semmering na hlavní nádraží. Podle ministerstva je tato varianta reálnější než rychlodráha, o které se léta uvažovalo. Nápad chce ještě prodiskutovat s městem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Včera jela neveřejná prezentační jízda Středokluky - Hostivice - Smíchov - Hlavák (tedy po zde zmiňované trase). Dle plánu měla jízda trvat 1h 12min... To mi rozhodně nepřijde jako rychlé spojení, ani když přihlédnu k údajně zamýšleným modernizacím, o moc se to už zrychlit ani nedá.

4 0
možnosti

Tak ono po té trati se rychle jet nedá..velké převýšení, samá zatáčka :-P

3 0
možnosti

To spojeni mezi Hlavnim nadrazim a letistem je ostuda Prahy! Metro si postavi skoro ke kazdemu panelaku, ale na letiste aby clovek jezdil taxikem.;-€

6 4
možnosti

Vždyť vám tam jezdí autobusy ze všech stran, i od toho metra. No ale pokud radši jezdíte s těma žlutejma mafiánama, vaše volba.

5 0
možnosti

když bude výrazně levnější a rychlejší výstavba vlakového spojení letiště s centrem ať jej vybudují, jinak bych byl spíš pro metro. Ale hlavně, ať už se konečně něco začne stavět!!!

6 1
možnosti

Nevím, jestli je metro až na letiště úplně ideálním řešením... Dříve jsem si to také myslel, ale dnes už tolik ne. Metro má přeci jen docela dost zastávek - a většina lidí se chce dostat někam do centra a z něj třeba ještě někam dál. Další věc je, že metro je hodně kapacitní - a tolik těch lidí na letiště a z letiště zase nejezdí, když to dnes pojme pár autobusů a taxíků...

1 0
možnosti

Nejrozumnějším řešením (i poté, co ODS prosadila svou hovadskou chalupoidu na Áčku) je zahrnout spojku na letiště do zdvojkolejnění a zmodernizování trati z Kladna do Dejvic.

5 0
možnosti

M76a38r82e79k 90Š41i87m66o66n

31. 5. 2013 13:16

Semering je moc pěkná trať, byl bych nerad, kdyby tam kvůli tomu vznikly nějaké obludné protihlukové stěny.

19 2
možnosti

L57u95d34ě35k 85F37u96x19a

31. 5. 2013 16:48

Zapomenutá, že? :-) Proč neprotáhnou po povrchu Bčko ze Zličína, samá pole, rovina....

0 1
možnosti

"Cestující z letiště chtějí dojet do centra Prahy na metro pokud možno bez nějakého přestupu. Tady se jeví výhodnější hlavní nádraží .... vysvětlil plán Stanjura. "

Ten Stanjura je Pražák? Vypadá to, že Prahu zná jenom přes kouřová skla limuzíny.

Trať 120 (Kladno-Masarykovo nádraží) má z hlediska napojení na metro ideální polohu. Ačko na Hradčanské/Veleslavíně, Béčko na Masaryčce, Céčko na Vltavské.

Trať přes Semmering by význam měla, ale jen pro dálkové vlaky. Vybrané dálkové spoje (která dnes všechny jezdí na hlavák) od Pardubic či Brna by totiž mohly pokračovat až na letiště.

7 1
možnosti

J54o23s42e87f 79T17r57ö33g97l

31. 5. 2013 13:18

Dálkové vlaky tahat až na letiště není vhodné řešení a to hned z několika důvodů:

1) Mohlo by se přenášet zpoždění na letištní vlaky.

2) Kapacita by byla příliš naddimenzovaná, pravděpodobně by se tahalo n letiště zbytečné železo.

3) Pro dopravu na letiště jsou vhodné trochu jiné vagóny (spíše příměstské) než jsou na typických dálkových vlacích.

Lepší by byl skutečně pravidelný interval (maximálně půlhodinový) kratších letištních vlaků z hlaváku, kde budou dělat dobrý přípoj na tyto dálkové vlaky a zároveň poslouží jako obstojná doprava z centra.

7 1
možnosti
Foto

R68o16m93a21n 49H10á81j59e53k

31. 5. 2013 13:02

"Nové spojení pražského letiště s hlavním nádražím by podle návrhu ministerstva mělo procházet po trati ze Smíchova přes Jinonice a Jeneč do Rudné u Prahy."

Nepletou se v tom IMHO dvě různé tratě? Semmering do Jenče přece Rudnou zcela míjí?

0 1
možnosti

M29a93r68e83k 48Š47i73m78o97n

31. 5. 2013 13:22

Trať číslo 122 prochází ze Smíchova přes Jinonice a Řepy do Hostivic a pak se stáčí na jih právě do Rudné. Skoro žádné vlaky takhle nejezdí, je to jen formální značení. Každopádně tato trať zcela míjí Jeneč.

3 0
možnosti

Jak jsem viděl Semmering, tak už jsem myslel, že to bude jezdit přes Rakousko. ;-D Vystoupíš z letadla, zajdeš trošku zalyžovat a pokračuješ na hlavák.

2 2
možnosti

Jednak bych poprosil ministerstvo dopravy, aby si nepřisvojovalo nápad někoho jiného, s tímto řešením totiž přišly železniční firmy v čele se SŽDC - viz loňská prezentace tohoto spojení. Každý, kdo jen trochu zná "Semmering", ví, v jak katastrofálním stavu tato trať je. Rozhodně nejde jen o přejezdy, zdvojkolejnění například mezi Jinonicemi a Smíchovem je téměř nerealizovatelné - historické mosty, zářezy, skály. A pak je tu problém nějakých dvou kilometrů od Středokluk k terminálu, kde by trať musela vést tunelem, jiné řešení je těžko realizovatelné. Takže nějakých dva kilometry dlouhý tunel a nový terminál na Ruzyni, to je investice minimálně několika miliard korun. Takže nápad dobrý jen pro toho, kdo nezná místní podmínky.

17 0
možnosti

Jak to tam přesně vypadá? Byl jsem tam jednou v životě, před mnoha lety. Bylo by nutné tunelovat hluboko, ala metro, nebo jen projet buldozery, udělat zářez, v něm vybetonovat tunel a opět zahrnout zeminou?

0 0
možnosti