Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zdražení jízdného v Praze se odkládá. Zůstane levnější než v Ostravě

Nové vedení Prahy má jasno: jízdné v městské hromadné dopravě se minimálně do voleb v příštím roce zdražovat nebude. Dohodla se na tom TOP 09, která bude menšinově metropoli vládnout, s ČSSD, která bude takové uspořádání tolerovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K98a66r96e38l 19D13r88d33a 6504792937

HAPPENING zítra 20.6.2013 od 18:00 - nepřizpůsobivé zastávky Holešovice - rekonstrukce Komunardů.

  Rekonstrukci trati, která právě probíhá, zajišťuje MČ Praha 7 a pod klamavou záminkou, proč to není možné, z projektu byla opět vyřazena bezbariérová řešení rekonstruovaných zastávek, tak jako v dalších již realizovaných projektech. (Na Magistrátu či DPP snad sedí nějaký "odborník", který radí MČ jak bezbariérovost ignorovat a ušetřit.)

  Projekt je realizován v součinnosti Prahy 7, Magistrátu hl. m. Prahy, TSK hl. m. Prahy, Dopravního podniku hl. m. Prahy a mj. Policie ČR. Ze žvanění a lhaní hlupáků v těchto organizacích pochází další hloupý projekt v pražské MHD.  

  Tady je korespondence směrovaná na starostu Prahy 7:

https://www.facebook.com/events/319750601487578/  

  Tady je pozvánka na zítřek: https://www.facebook.com/events/192957974195378/

+1/0
19.6.2013 12:14

K10a13r60e90l 87D97r15d94a 6724602787

A když vidím obrázek tramvaje, mám opět děsivou zkušenost s tramvajemi v Praze. Na Skalku často nejezdím. Nevím kdy tady proběhla rekonstrukce trati, ale jedu po nějaké době Na Padesátém, a říkám si, tady byl nálet, je to tady nějaké vybombardované, aha oni dělají asi opravu kolejí, tak proto je to celé rozkopané... Až pak mi došlo, že tato hrůza je cílový stav. Ten zákop z kamení, kterým jezdí tramvaje je otevřený svršek tramvajové trati po rekonstrukci. Děs. Arogantní bariéra, vrchol estetického nevkusu, neřád překážející místním...  

  A to mám v poště pozvánku na happening za demonstraci proti nesmyslným rekonstrukcím tramvajových tratí v Praze, které DPP buduje i v dnešní době úmyslně bariérové či spíše vytváří další a další bariéry v Praze. Čirá arogance monopolu.

  Tramvajová lobby potřebuje v Praze nakopnout mezi nohy. Takovou hrůzu dělat z Prahy. :-/

  A to jako tito "umělci" žádají o vyšší jízdné? ;-D Co nejprve začít u poskytování služeb na úrovni 21. století? ;-)

0/−1
19.6.2013 8:43

J79i75ř87í 93K39r10e17j46č34í71k 2807128914716

Možnost zatravnit kolejový svršek samozřejmě existuje, jen by to musela městská část zainvestovat, takže se se svými stesky s důvěrou obraťte tam... ;-)

0/−1
19.6.2013 11:38

K88a36r95e51l 60D75r91d49a 6544362857

Nemyslím si, že každá MČ disponuje odborníky na otevřený svršek. Podle mě MČ dostane noty - odborné stanovisko - od DPP a Magistrátu, kde se tvrdí, že nejlevnější přijatelné řešení je to nejhorší možné a bezbariérovost v Praze je jen nepotřebná chiméra. A MČ jako "dobrý hospodář", již nemá argumenty, proč by měla stavět o 20-30% dráž i kdyby se rozkrájela.

0/0
19.6.2013 12:21

J80i62ř96í 18K84r87e69j48č29í85k 2307498244736

Opravdu není třeba stavět dráž, trať se dá zatravnit i dodatečně, stačí jen chtít a mít dostatek financí na instalaci a následnou údržbu, což ale MČ obvykle nemají...

0/0
19.6.2013 20:58

K88a26r13e54l 31D29r11d68a 6284972707

Potřeboval bych popsat jak to celé funguje, nevíte někdo? MČ přece sama o sobě dobrovolně nějaké koleje opravovat nepotřebuje. A to, že je trať v havarijním stavu vyhodnocuje DPP.

  Tak mi přijde, že na MČ fakticky přijde příkaz k rekonstrukci bez ohledu na dostupnost financí a ta akci zajišťuje jak umí. MČ požadavek vrací patrně zpět Magistrátu, DPP a TSK, aby projekt dotovaly, ale je to patrně dost marné. Dále dávám odkaz na článek, kde Praha 7 tvrdí, že je radnice ve válce s Magistrátem a nemá jak řešit "nějaké bezbariérové zastávky MHD". Radnice Prahy 7 odkazuje, aby občané své stížnosti posílali Magistrátu, DPP a TSK. (V Holešovicích šlo o 10 mil., které DPP ani TSK neposkytly. Zastávka Dělnická má prý navíc negativní stanovisko od Policie a nevidomých. Takže připravované úpravy byly zastaveny.)

  Teď na mě vykoukl rozpočet Sokolovské ve Vysočanech, kde je trať zatravněna. Půlku platila EU - 57 mil., ze státního rozpočtu šlo 39 mil. a z rozpočtu Prahy 18 mil. Tj, 114 mil. uznatelných nákladů pro EU. Celkový rozpočet rekonstrukce je 170 mil. Tedy někdo přidal dalších 56 mil. mimo financování EU. Konečný příjemce finanční podpory jsou DPP - patrně majitel trati.

  Pokud Praha 7 dnes marně žebrá o 10 mil., tak mi přijde, že se pohybuje ve zcela jiném rozpočtu. Také mi není jasné, proč i tuto akci nezajišťují DPP?

  http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/barierove-budou-tramvajove-zastavky-i-po-rekonstrukci-20130514.html

0/0
20.6.2013 7:16

J19i53ř22í 84K86r40e30j61č18í57k 2477198384486

RTT pochopitelně finančně zajišťuje DPP, přilehlé prostory (vozovky, chodníky) TSK a pokud má MČ zvláštní požadavky, mezi které patří třeba zastávkové mysy nebo zatravnění tratí, případně jiný svršek, měla by si je pochopitelně zainvestovat !!

0/0
21.6.2013 18:04

K83a20r62e71l 84D68r85d80a 6764712587

Nedělaly se změny v pražské MHD proto, aby se ušetřilo? ;-D Jízdné přece není třeba zdražovat dalších 10 let. Tak jsem pochopil snahy ROPIDu. A jen tak mimochodem, pokrytí inflace, má někdo pocit, že mu zaměstnavatel honem honem přidává na platě, aby mu pokryl inflaci? ;-)

+4/0
19.6.2013 8:19

L87a94d32i16s84l22a43v 97H46o75l44í57k 5632412559981

Je hezké ukázat, jak má Vídeň drahé jízdné, ale na kupní sílu se už nikdo nepodívá.

+4/0
18.6.2013 21:48

A86n16t25o50n16í74n 15N47o19v47á95k 7431397840387

Je zmíněna i Bratislava a Budapešť, kde rozdíl takový není.

0/0
19.6.2013 18:27

P75a49v35e98l 44S97z54t32u45r14c 4209904729481

Tak u nás v Ostravě mají naši představitelé "strany a vlády" jasné priority a ambice. Kupříkladu zcela pochybný projekt Evropské město sportu (http://pavelszturc.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=330341) nebo záchrana krachujícího soukromého subjektu (http://pavelszturc.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=341815), případně železniční spojení na v podstatě sezónní letiště (http://pavelszturc.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=304988). Všechno v řádu stamiliónů korun českých z peněz daňových poplatníků...Ve srovnání s těmito "pomníky mocných" je nějaká problematika místní dopravy těmto bossům v černých limuzínách se zatemněnými okny a kmotrovskými značkami zcela ukradená.

0/0
18.6.2013 20:21

P61a98v40e39l 68M97a73r61e30š 6510237886847

co se týče platů jsme v Brně někde mezi Ostravou a Prahou.Rozsah MHD v Praze pětinásobný+metro,Ostrava bude možná na stejno s Brnem možná krapet větší když beru celou aglomeraci.Ceny kuponů Praha Brno nachlup stejné, Ostrava na ročním dražší.Něco je špatně.A nebude to drahotou v Ostravě..

+3/0
18.6.2013 19:47

R96o47m26a10n 68K61r47a68t17o37c42h20v11í42l 6836797466954

Konečně má Praha něco levnější než nějaké jiné město.

+4/0
18.6.2013 19:32
Foto

M82a42r97t56i47n 65Š13u69b85r63t 1245281824855

Ovšem na obláčku této levnosti se nebudeme vyhřívat dlouho. Kdyby se nehrály od roku 2010 politické hry s jízdním zdarma pro děti a důchodce. A nebyla prohlášení o nezdražování, ani kdyby bylo třeba (ODS+ČSSD) a nyní ČSSD vynuceno pokračování téhož od TOP09, tak se mohlo jít postupně poměrně bezbolestně v roce 2010 z 4750 na 5000 ročně a dneska např. na 5250 Kč, což by do roku 2016 vydrželo. Takhle budeme "nezdražovat" vlastně 5 let až do začátku roku 2015 a pak už to bude pořádná zoufalá pálka snažící se zalepit všechno, co jsme do rozpočtu nedodali průběžně. Takže vítěz voleb na konci roku 2014 bude muset zdražit naráz z nějakých 4750 až nad 6000 a to bude bolet pekelně. A nic s tím neudělají ani případné zalepené díry v únicích peněz z DPP, protože ty úniky jsou v miliónech, za Opencard utekla městu miliarda, ale tržby z jízdného jsou ročně 4 miliardy a náklady na provoz MHD nad 10 miliard. Takže bohužel i ty zlodějny, byť samozřejmě nepěkné, jsou v tomto kontextu jen "drobné" a jejich napravení problém neřeší...

+5/0
18.6.2013 20:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.