Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soutěž regulovčíků zaskočila řidiče. Způsobili i malý ťukanec

Na dvou pražských křižovatkách předvedli své umění dopravní policisté. Řidiči si zároveň mohli vyzkoušet, zda by se podle jejich pokynů dokázali v případě potřeby správně řídit. Letošního ročníku soutěže o nejlepšího regulovčíka se zúčastnilo jednadvacet policistů. Vítězem se stal podpraporčík Jaroslav Hulvák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17a44r54c24e97l 30P26a25v16l43í62k 7201344388569

autor je mimo, regulovčík musí dávať pokyny zrozumteľne, postojom (otočním tela) i "obuškom", odvolávať sa na vyhlášku je nanajvýš sprosté!

keď som bol dieťa, vydržal som dlho sledovať regulovčíkov na centrálnej križovatke v nitre, tá križovatka mala cesty rovnakého významu (pravidlo pravej ruky), v slabej premávke mala nastavené rovnaké časy na semafóroch, v hustejšej premávke riadil svetlá "príslušník", a v špičkách sa postavil do stredu. a vtedy boli prestoje minimálne, ukazovaním na jednotlivé autá dával jednoznačné pokyny k jazde, zastaveniu. a najfantastickejšie bolo, ako dával pokyn k zrýchleniu, aby sa nešuchtali - točil obuškom a všetci sa snažili pridať!

na rozdiel od nich si spomínam na folkspolicajtku v berlíne pri zoo (týrpark), tá sa tam nejak otáčala a všetci stáli, tak som v rýchlom slede zaradil jednotku, dvojku, trojku a uháňal s trabim ... dcéry sa pozerali dozadu a vraveli že chcela pískať, ale skoro prehltla píšťalku ...

0/−2
20.6.2013 13:25

I45v88a18n 32P92r50o44c86h54á76z14k39a 3311744355645

Nehodu způsobilo především nedodržení bezpečné vzdálenosti, nikoliv zaváhání řidiče prvního vozu.

+2/−1
20.6.2013 10:37

P57a85v29e30l 75D19e66u93t51s79c59h 8232309151969

No, a proto kolikrát na semaforech čekáme přes 3 světla, protože další auto se rozjede, až když to před ním je pomalu za křižovatkou :-/

+2/−2
20.6.2013 11:03

P27a18v97e47l 22O60b16d91r15ž98á21l61e73k 6626424708472

To je jak jde ... v centru Prahy by se při 100% dodržování předpisů prostě zastavila doprava.

Stačí zmíněné pravidlo, že nesmím vjet do křižovatky pokud si nejsem naprosto jistý že za ní budu moct pokračovat v jízdě.

Projet s tímhle pravidlem třeba z Karláku do Legerovy by bylo skoro nemožné.

+1/0
22.6.2013 22:50

T40o44m 97P73á98l58e68k 1861566829838

Dnes praktická ukázka na křižovatce Prosecká Vysočanská. Podle mě policistka ty gesta nezvládala a někdy nebylo jasné, zdali mává k sobě (pojeď,pojeď), nebo zastavuje gestem s nataženou paží. :-( Pak se vzekala. No dobrý chaos to tam byl. Rv

+1/−1
20.6.2013 9:26

J59i87ř43í 58K25a14r66o13u23b 5854172422454

Polovina diskutujících sebekriticky přiznává, že orientovat se v pokynech policisty není někdy jednoduché, druhá polovina samozřejmě machruje, že to není problém.

.

Takže zde strohá a jednoznačná teorie: http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/90/rizeni-provozu-pokyny-policisty/

.

A zde v praxi volná variace na dané téma: http://www.youtube.com/watch?v=ztwx7RIgqX8

+1/0
20.6.2013 8:52

J22i64ř77í 88V22y96š95í30n 6199933245669

No teda uz je to nakej patek co sem se v autoskole ucil jak to funguje v pripade rizeni dopravy regulovikem :-) Uprime jelikoz jsem to nikdy v zivote nezazil asi bych taky chvili nechapave koukal coze to mam delat nez bych si vzpomel co ty mavance znamenaji ;-D

0/−1
20.6.2013 7:47

K88a28r49e20l 61N26a86s65t32o55u15p56i40l 3410311810281

hmm, ale že by to bylo k smíchu....

+1/0
20.6.2013 7:50

J92i50ř91í 44V92y83š61í83n 6259813745499

Vy jste urcite dneska vstal spatnou nohou ze ? ;-)

0/−1
20.6.2013 7:59

K95a47r89e47l 37N15a19s51t45o33u66p66i31l 3820951760211

a víš že ani ne? ale tak snad se nemusím smát každýmu blábolu nebo že někdo ohrožuje svojí neznalostí ostatní ne?

+1/0
20.6.2013 9:02

J66i66ř91í 48V88y77š72í42n 6479953775569

Ja tim ale nikoho neohrozuju jedine co zpusobym je to ze kdyz si nebudu jisty tak nevijedu takze maximalne budu zdrzovat to neni zivotu ohrozujici ;-) Nic mene kdyz se stim clovek 10 let nesektka a v zivote to nevidel tak asi tezko muzu vedet co ty gesta budou znamenat jedine co sem kdy zahledl byla naka maluvka v knizce nic vic a opravdu se mi jeste nestalo ze bych zazil policii aby ridila dopravu a to mam najezdeno docela pozehnane :-)

0/−1
20.6.2013 11:18

P75e68t41r 35S80o17k72o39l 8172441927401

Vážně pochybuji, že v USA jsou extra inteligentnější řidiči než u nás. Ale když se tam postaví ferda s píšťalkou do křižovatky tak každý bezpečně ví kdy a kam může jet. Ostatně je to jeho práce aby i úplný trotl pochopil kdy má jet a kdy má stát. Nesváděl bych to nikdy na neznalost povelů, ale na jejich prezentaci.

+1/−1
20.6.2013 7:12

K43a90r86e40l 50N97a68s27t93o61u41p85i96l 3370391790971

no jasně, ridič může být kdovíjaký deb... ale může za to vždycky policajt co? je to jednoduché, znalost povelů regulovčíka je jeden z povinných předpokladů vlastnění řidičského oprávnění a kdo je nezná, tak mu má být oprávnění odebráno...

+2/0
20.6.2013 7:31

M98i47c37h46a19l 96P36r88o20k55š 6241634512392

On je často docela rozdíl mezi teorií a praxí. Jedna věc je znát teoreticky, jak ty pokyny mají být, na tom není nic složitého a asi je dokáže pochopit většina lidí i bez toho, aby věděli, jak přesně jsou v zákoně definované. Dešifrovat potom ale v reálu zmatené poskakování a mávaní rukama je už věcí jinou a nezřídka výrazně složitější.

0/0
20.6.2013 7:36

K58a92r61e40l 54N83a42s97t56o19u46p16i76l 3980241400291

viděl sem už hodně křižovatek řízených regulovčíky (i u nás) a ještě nikdy mě to nepřišlo zmatené, na rozdíl od několika řidičů, kteří zmatkovali a nevěděli co dělat

0/0
20.6.2013 7:42

J75a85n 41P78r14i23b41y43l 5520585937407

Někteří řidiči se sice neumí pokyny řídit, ale často bývá taky problém v bengu. Někdy tam poskakuje v křižovatce, promenáduje se a rukama gestikuluje, že to má do předepsaných pokynů dost daleko a znalý řidič prostě nechápe co to ten vořech chce.

Další problém jsou velké křižovatky, kde se kříží 2x4 pruhy. Policat stojící v křižovatce prostě není ze všech míst vidět.

+1/0
20.6.2013 2:32
Foto

A11l41e37š 83H16o26d32i55n96a 9790859468674

V kolonách před oběma "soutěžními křižovatkami" jsem stál a před mýma očima se stal i onen zmiňovaný "ťukanec". Z něj bych policisty skutečně nevinil, ale dost mi vadí, že jsem se spolu s mnoha dalšími stal nedobrovolnou stafáží jejich soutěže. Kvůli ní jsme museli před křižovatkami čekat podstatně delší dobu, než kdyby je řídily semafory. Lidé by neměli být zneužívání jako pokusní králíci policejních soutěží. Organizátoři by si měli pro soutěžení vybrat méně frekventovaná místa nebo denní dobu, kdy jejich soutěžení nezdrží tolik lidí.

+4/−2
20.6.2013 1:46

M92a52t13ě20j 50J27a51š13n78a 8249483214209

Nadpis článku je tradičně mimo. Ťukanec nezpůsobili regulovčíci. Ťukanec způsobil řidič, který jejich pokyny nezná (což rozhodně není chyba regulovčíků). Jestli někdo ty pokyny nezná, co proboha dělá na silnici? Jak mohl dostat řidičák?

+4/0
20.6.2013 0:36

M82a17t29ě60j 49J70a11š64n14a 8599523744759

Resp. samozřejmě viník nehody je ten, kdo nedodržel bezpečnou vzdálenost. Ale ten první řidič, co se rozjel a pak zase zastavil, protože nevěděl, co má dělat, tomu hodně nahrál.

+2/0
20.6.2013 0:40

K67a85r55e22l 58N63a85s81t34o36u94p74i58l 3160891300591

"Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce." vyjímka je pouze když dává přednost protijedoucímu auto při odbočení vlevo a v případě chodců na přechodu.... čili pokud tam zastavil tak se na nehodě podílel taky (i dle paragrafů)...to nedodržení bezpečné vzdálenosti ti tím samozřejmě nevymlouvám, ale vinu vidím 2:1 pro prvního s ohledem na to že  ještě navíc neznal pokyny regulovčíka...

0/0
20.6.2013 7:41

T24o85m79á37š 11Z82e43m86a95n 3785268164525

Z jiného pohledu:

Stala by se ta nehoda, kdyby tam policista nestál?

Je-li odpověď ne, tak by možná stálo za to omezit řízení dopravy policisty na nejnutnější případy (kyvadlová doprava, uzavítky atd..).

0/−3
20.6.2013 1:50

K80a12r55e46l 66N97a38s12t56o62u64p97i33l 3520421780251

co to je za blbost? pokud se nehoda stala proto že nějaký trotl nezná pokyny regulovčíků, tak za to nemůže regulovčík, ale ten trotl a měl by okamžitě přijít o řidičské oprávnění....

+2/0
20.6.2013 7:34
Foto

D44a15v88i54d 53H61o54m25o52l98a 4742842579803

Kdyby byly exkrementy sladké, káleli bychom si do kafe....

To je asi jako kdybych řekl o nehodě, která by se stala pod semafory, že jiným pohledem je otázka, zda by se to stalo, kdyby semafory nefungovaly...a pokud je odpověď ne, pak by se řízení dopravy semafory mělo omezit jen na nejnutnější případy....

To, že ten řidič má znát pokyny regulovčíka a to, že ti za ním mají dodržet bezpečnou vzdálenost, prostě neoddiskutujete...

+1/0
20.6.2013 8:05

M52a93r37t56i77n 67K16o34d87a74t 2237566862517

Jak mohl dostat řidičák...já si to po patnácti letech ježdění už taky nepamatuji. A v životě jsem neměl nehodu. Ani malý "ťukanec". Ale podle vás zřejmě nemám na silnici co dělat... Jak člověk nezná pokyny regulovčíka tak je prostě špatný řidič, je to tak?

0/−3
20.6.2013 4:51

M34a53t29ě78j 88J71a36š83n37a 8369463954659

V podstatě jste. Protože pokud byste se dostal do situace, kdy budete muset jet podle jejich pokynů, představujete obrovské riziko pro ostatní.

+6/0
20.6.2013 6:01

J90a23k45u82b 86V13e62s88e22l75ý 9704890837865

Když víte, že to neumíte, měl by jste se to doučit, jinak jste případné nebezpečí pro ostatní...

+3/0
20.6.2013 6:53

K87a37r30e47l 28N73a79s11t94o22u32p59i13l 3600721150641

jasně, 15 let ses do té situace nedostal a až za pár let přijde a ty kvůli tomu že to neznáš způsobíš nehodu, zabiješ člověka, tak budeš říkat co? že je to tvůj první ťukanec?

+3/0
20.6.2013 7:44

A29n93t40o78n87í90n 18N31o43v51á68k 7461497660887

nejen řidiči, ale i chodci nevědí, co které pokyny znamenají - snad naopak, měli by to znát především řidiči, kteří z toho dělali zkoušky.

Každopádně k čemu to je, stejně si nevybavuji, že bych někde třeba při výpadku semaforů viděl dopraváka řídit provoz.

0/0
19.6.2013 23:41

M52a49r57e68k 45Š53i94m71o13n 2854187508658

Já jsem dneska při čekání na autobus na Čechově náměstí slyšel nějaký píšťalky, ale zdá se mi to nějak daleko.

0/0
19.6.2013 22:24

A61l72e20š 26J77a32v67ů43r88e68k 2392829710780

to byly lokomotivy z Vršovického nádraží ...

+3/0
19.6.2013 23:01

J61i70ř63í 23N62e93u83m39e68i64s10t87e39r 2392325713771

;-D

0/0
20.6.2013 8:36

J48a78k64u60b 41K25u32b23a 5328544754735

No jistě, není nad to když se do nacpaného městského provozu nacpou policisté s plácačkami aby si jen tak zasoutěžili.

+1/−2
19.6.2013 22:21

A27l89e34š 55J84a65v87ů41r16e55k 2792129480190

no, i ti policisté potřebují praxi, občas semafory vypadnou a ani řidičům to neuškodí ... .

+2/0
19.6.2013 23:02

K25a42r48e62l 12N42a11s38t98o60u98p10i23l 3900971610301

a kde to mají cvičit, na křižovatce, kde nic nejezdí? ty jsi taky doubrý moudro...;-D. Oni právě to musí nacvičit ve stresu, aby to zvládli, někde na vsi bych mohl řídit klidně i já...

+2/0
20.6.2013 7:45

M77i60c26h45a19l 33P23r22o49k96š 6261924812902

Chápu to správně, že aby si mohli policisté zasoutěžit, tak šli řídit křižovatku do ostrého provozu a dařilo se jim to tak šikovně, že způsobili dopravní nehodu?

+3/−10
19.6.2013 21:51

P33e54t85r 45M30a73r23u38š43á35k 5633865911540

To rozhodně správně nechápete. Dopravní nehodu způsobilo nedržení pravidel provozu na pozemních komunikacích jejími účastníky. V tomto případě, soudě dle popisu v článku, nedodržení bezpečené vzdálenosti mezi vozidly řidičem na skůtru.

+4/−1
19.6.2013 22:00

P55e65t37r 41M15a41r88u13š86á88k 5473805311260

Ježiš tolik překlepů... Pardóóón. :-)

0/0
19.6.2013 22:02

J91i18r86k25a 58N63o82v16á40k 6982745175449

to máte samozřejmě pravdu. na druhou stranu, vypnout funkční světelnou signalizaci kvůli nějaké soutěži policajtů mi taky nepřijde zcela rozumné. Věřím tomu, že je to naprosto v souladu naprosto se vším, ale rozumné mi to tedy nepřipadá. Jen se tím zbytečně zvyšuje riziko kolize a tím i dopravních komplikací v už tak komplikované pražské dopravě.

+3/−3
19.6.2013 22:04

P42e40t51r 32M80a89r87u58š61á14k 5713475261630

To máte samozřejmě pravdu, ale rozhodně z nějaké kolize nelze vinit policistu! Navíc, jak je to dlouho, co vám tam bouchnula trafostanice a třetina prahy byla "postižena bezproudím"?

0/0
19.6.2013 22:11

J90i48r53k56a 26N86o33v90á61k 6132465935829

jasně, ten policista co tu křižovatku řídil za to skutečně nemůže. ten co tu akci vymyslel a nařídil už trochu jo. jinak trafačka bouchla včera, předtím byly záplavy, prostě furt se děje dost na to, aby bylo třeba vymýšlet umělé překážky :-)

A osobní poznámka - to o té třetině prahy je novinářský kec, nejdřív to byla půlka, pak to stáhli na třetinu a stejně přehání. jednak v postižené oblasti bydlím a jednak pracuji v oboru ;-)

0/0
19.6.2013 22:19

A66l39e16š 72J58a97v11ů88r38e79k 2542159490790

ti policajti si to potřebují procvičit a těžko budou čekat až někde vypadnou semafory. Já v tom problém nevidím, problém je v šoférovi co neví která bije !

+2/0
19.6.2013 23:06

K93a21r28e97l 66N96a58s21t68o24u45p82i67l 3890841240641

právě na té bouchnuté trafačce se ukázalo, že by takové zkoušky měli dělat častěji!!!

+1/0
20.6.2013 7:47

M98a88r38e84k 21Š67i31m14o17n 2194897418498

Shodou okolností obě ty soutěžní křižovatky spadaly do temné zóny :-)

0/0
19.6.2013 22:25

T51o66m87á16š 78Z85e21m32a52n 3825648674725

Pak funguje neřízená křižovatka lépe bez policisty;)

(viz jižní Itálie)

0/0
19.6.2013 22:42

F19e24r47d39i86n53a54n21d 63S29l35a25v94í31k 1885232542399

z velmi častých cest po Praze musím říct, že doprava na křižovatkách kde nefungujou semafory je plynulejší bez policistů než s nimi.

0/0
19.6.2013 23:00

K37a16r61e14l 55N50a27s47t28o36u57p29i13l 3260611680831

z častých jízd po Praze tvrdím, že tomu tak rozhodně není.... "plynulejší" je akorát z některých směrů a z jiných je to mnohem horší, což způsobuje zpomalení dopravy v přilehlých oblastech...

+1/0
20.6.2013 7:49

J66a46n 44F10i75a93l20a 7644237425949

Dříve při tvoření kolon policista semafory vypnul a vzal křižovatku na ruku, dokud kolona nezmizela. Dneska by kolona naopak narostla, jelikož řidiči pokynům policisty nerozumí a reagují váhavě a špatně. Například trojstranná uzávěra, na tuto figuru čučí jak puci a nejedou ti, co můžou a rozjedou se ti, co mají stát.

+1/0
19.6.2013 21:36

P24a66v85e17l 56S60t74a54v27j79a85n41í76k 1810976130931

Dřív byl prd provoz a navíc řidiči byli zvyklí na pokyny policistů reagovat. Já si tuto legraci užil na vojně. Řídili jsme coby regulovčíci učedníci nejrušnější křižovatku. Nechali mě tam vydusit asi 20 minut, když zjistili, že u toho trochu přemýšlím a zmizela zácpa. Co ale byli někteří řidiči schopní vyvádět, to člověk nevěřil. Dneska si to neumím představit, protože spousta lidí neumí projet ani světelnou křižovatkou.

+3/0
19.6.2013 22:19

J26i10ř98í 67N74e28u72m61e85i54s70t69e26r 2142785563171

Tak na soutěži se asi chtějí vytáhnout, ale jednou řídilo křižovatku na Jarově takové jelito, že nebylo poznat, co si to tím pendrekem do luftu čárá. Čili takoví pak zaskočit skutečně umí.

+2/0
19.6.2013 21:23

P81a15v92e62l 15S46t40a53v22j33a90n91í27k 1290886610421

Ono je fuk, co dělá s pendrekem, důležitější je jak stojí. (Pokud se nepokouší o trojitou uzávěru, i když teď se tomu podle zákona teď nijak neříká).

0/0
19.6.2013 22:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.