Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soutěž regulovčíků zaskočila řidiče. Způsobili i malý ťukanec

Na dvou pražských křižovatkách předvedli své umění dopravní policisté. Řidiči si zároveň mohli vyzkoušet, zda by se podle jejich pokynů dokázali v případě potřeby správně řídit. Letošního ročníku soutěže o nejlepšího regulovčíka se zúčastnilo jednadvacet policistů. Vítězem se stal podpraporčík Jaroslav Hulvák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a94r90c13e90l 69P36a57v47l18í97k 7341244688459

autor je mimo, regulovčík musí dávať pokyny zrozumteľne, postojom (otočním tela) i "obuškom", odvolávať sa na vyhlášku je nanajvýš sprosté!

keď som bol dieťa, vydržal som dlho sledovať regulovčíkov na centrálnej križovatke v nitre, tá križovatka mala cesty rovnakého významu (pravidlo pravej ruky), v slabej premávke mala nastavené rovnaké časy na semafóroch, v hustejšej premávke riadil svetlá "príslušník", a v špičkách sa postavil do stredu. a vtedy boli prestoje minimálne, ukazovaním na jednotlivé autá dával jednoznačné pokyny k jazde, zastaveniu. a najfantastickejšie bolo, ako dával pokyn k zrýchleniu, aby sa nešuchtali - točil obuškom a všetci sa snažili pridať!

na rozdiel od nich si spomínam na folkspolicajtku v berlíne pri zoo (týrpark), tá sa tam nejak otáčala a všetci stáli, tak som v rýchlom slede zaradil jednotku, dvojku, trojku a uháňal s trabim ... dcéry sa pozerali dozadu a vraveli že chcela pískať, ale skoro prehltla píšťalku ...

0/−2
20.6.2013 13:25

I31v78a88n 95P76r32o42c50h35á20z12k71a 3311814235425

Nehodu způsobilo především nedodržení bezpečné vzdálenosti, nikoliv zaváhání řidiče prvního vozu.

+2/−1
20.6.2013 10:37

P22a29v58e29l 89D22e65u48t80s93c34h 8422549501519

No, a proto kolikrát na semaforech čekáme přes 3 světla, protože další auto se rozjede, až když to před ním je pomalu za křižovatkou :-/

+2/−2
20.6.2013 11:03

P28a55v21e55l 67O81b62d71r25ž82á53l64e91k 6886964158752

To je jak jde ... v centru Prahy by se při 100% dodržování předpisů prostě zastavila doprava.

Stačí zmíněné pravidlo, že nesmím vjet do křižovatky pokud si nejsem naprosto jistý že za ní budu moct pokračovat v jízdě.

Projet s tímhle pravidlem třeba z Karláku do Legerovy by bylo skoro nemožné.

+1/0
22.6.2013 22:50

T33o75m 84P14á65l49e55k 1181226509258

Dnes praktická ukázka na křižovatce Prosecká Vysočanská. Podle mě policistka ty gesta nezvládala a někdy nebylo jasné, zdali mává k sobě (pojeď,pojeď), nebo zastavuje gestem s nataženou paží. :-( Pak se vzekala. No dobrý chaos to tam byl. Rv

+1/−1
20.6.2013 9:26

J81i96ř10í 95K84a68r82o26u19b 5364552592584

Polovina diskutujících sebekriticky přiznává, že orientovat se v pokynech policisty není někdy jednoduché, druhá polovina samozřejmě machruje, že to není problém.

.

Takže zde strohá a jednoznačná teorie: http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/90/rizeni-provozu-pokyny-policisty/

.

A zde v praxi volná variace na dané téma: http://www.youtube.com/watch?v=ztwx7RIgqX8

+1/0
20.6.2013 8:52

J57i42ř45í 45V56y72š58í82n 6889583185779

No teda uz je to nakej patek co sem se v autoskole ucil jak to funguje v pripade rizeni dopravy regulovikem :-) Uprime jelikoz jsem to nikdy v zivote nezazil asi bych taky chvili nechapave koukal coze to mam delat nez bych si vzpomel co ty mavance znamenaji ;-D

0/−1
20.6.2013 7:47

K64a46r61e15l 65N46a54s41t47o88u27p82i57l 3790331160801

hmm, ale že by to bylo k smíchu....

+1/0
20.6.2013 7:50

J95i48ř77í 25V36y55š32í13n 6209613495909

Vy jste urcite dneska vstal spatnou nohou ze ? ;-)

0/−1
20.6.2013 7:59

K42a92r47e90l 28N29a31s31t20o52u89p10i28l 3200671250621

a víš že ani ne? ale tak snad se nemusím smát každýmu blábolu nebo že někdo ohrožuje svojí neznalostí ostatní ne?

+1/0
20.6.2013 9:02

J87i76ř49í 52V12y91š20í40n 6619383895399

Ja tim ale nikoho neohrozuju jedine co zpusobym je to ze kdyz si nebudu jisty tak nevijedu takze maximalne budu zdrzovat to neni zivotu ohrozujici ;-) Nic mene kdyz se stim clovek 10 let nesektka a v zivote to nevidel tak asi tezko muzu vedet co ty gesta budou znamenat jedine co sem kdy zahledl byla naka maluvka v knizce nic vic a opravdu se mi jeste nestalo ze bych zazil policii aby ridila dopravu a to mam najezdeno docela pozehnane :-)

0/−1
20.6.2013 11:18

P11e55t84r 15S49o15k95o78l 8912391597111

Vážně pochybuji, že v USA jsou extra inteligentnější řidiči než u nás. Ale když se tam postaví ferda s píšťalkou do křižovatky tak každý bezpečně ví kdy a kam může jet. Ostatně je to jeho práce aby i úplný trotl pochopil kdy má jet a kdy má stát. Nesváděl bych to nikdy na neznalost povelů, ale na jejich prezentaci.

+1/−1
20.6.2013 7:12

K83a69r52e58l 77N95a25s86t17o50u32p83i10l 3480401100371

no jasně, ridič může být kdovíjaký deb... ale může za to vždycky policajt co? je to jednoduché, znalost povelů regulovčíka je jeden z povinných předpokladů vlastnění řidičského oprávnění a kdo je nezná, tak mu má být oprávnění odebráno...

+2/0
20.6.2013 7:31

M59i65c90h40a90l 18P96r14o93k78š 6151714452702

On je často docela rozdíl mezi teorií a praxí. Jedna věc je znát teoreticky, jak ty pokyny mají být, na tom není nic složitého a asi je dokáže pochopit většina lidí i bez toho, aby věděli, jak přesně jsou v zákoně definované. Dešifrovat potom ale v reálu zmatené poskakování a mávaní rukama je už věcí jinou a nezřídka výrazně složitější.

0/0
20.6.2013 7:36

K57a26r47e67l 41N49a60s62t64o22u12p31i60l 3330101150111

viděl sem už hodně křižovatek řízených regulovčíky (i u nás) a ještě nikdy mě to nepřišlo zmatené, na rozdíl od několika řidičů, kteří zmatkovali a nevěděli co dělat

0/0
20.6.2013 7:42

J74a94n 50P41r72i68b69y91l 5600545537837

Někteří řidiči se sice neumí pokyny řídit, ale často bývá taky problém v bengu. Někdy tam poskakuje v křižovatce, promenáduje se a rukama gestikuluje, že to má do předepsaných pokynů dost daleko a znalý řidič prostě nechápe co to ten vořech chce.

Další problém jsou velké křižovatky, kde se kříží 2x4 pruhy. Policat stojící v křižovatce prostě není ze všech míst vidět.

+1/0
20.6.2013 2:32
Foto

A27l19e25š 70H79o73d66i61n79a 9970599768964

V kolonách před oběma "soutěžními křižovatkami" jsem stál a před mýma očima se stal i onen zmiňovaný "ťukanec". Z něj bych policisty skutečně nevinil, ale dost mi vadí, že jsem se spolu s mnoha dalšími stal nedobrovolnou stafáží jejich soutěže. Kvůli ní jsme museli před křižovatkami čekat podstatně delší dobu, než kdyby je řídily semafory. Lidé by neměli být zneužívání jako pokusní králíci policejních soutěží. Organizátoři by si měli pro soutěžení vybrat méně frekventovaná místa nebo denní dobu, kdy jejich soutěžení nezdrží tolik lidí.

+4/−2
20.6.2013 1:46

M11a77t38ě69j 57J73a13š87n77a 8409753934389

Nadpis článku je tradičně mimo. Ťukanec nezpůsobili regulovčíci. Ťukanec způsobil řidič, který jejich pokyny nezná (což rozhodně není chyba regulovčíků). Jestli někdo ty pokyny nezná, co proboha dělá na silnici? Jak mohl dostat řidičák?

+4/0
20.6.2013 0:36

M84a56t76ě74j 79J93a16š78n47a 8129863604809

Resp. samozřejmě viník nehody je ten, kdo nedodržel bezpečnou vzdálenost. Ale ten první řidič, co se rozjel a pak zase zastavil, protože nevěděl, co má dělat, tomu hodně nahrál.

+2/0
20.6.2013 0:40

K58a42r53e30l 75N45a73s44t71o89u41p32i13l 3800501940491

"Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce." vyjímka je pouze když dává přednost protijedoucímu auto při odbočení vlevo a v případě chodců na přechodu.... čili pokud tam zastavil tak se na nehodě podílel taky (i dle paragrafů)...to nedodržení bezpečné vzdálenosti ti tím samozřejmě nevymlouvám, ale vinu vidím 2:1 pro prvního s ohledem na to že  ještě navíc neznal pokyny regulovčíka...

0/0
20.6.2013 7:41

T78o48m76á50š 88Z19e84m15a28n 3645708284635

Z jiného pohledu:

Stala by se ta nehoda, kdyby tam policista nestál?

Je-li odpověď ne, tak by možná stálo za to omezit řízení dopravy policisty na nejnutnější případy (kyvadlová doprava, uzavítky atd..).

0/−3
20.6.2013 1:50

K75a50r18e76l 24N70a44s56t63o40u30p93i23l 3650441510761

co to je za blbost? pokud se nehoda stala proto že nějaký trotl nezná pokyny regulovčíků, tak za to nemůže regulovčík, ale ten trotl a měl by okamžitě přijít o řidičské oprávnění....

+2/0
20.6.2013 7:34
Foto

D23a65v82i96d 33H48o83m39o69l32a 4672252579793

Kdyby byly exkrementy sladké, káleli bychom si do kafe....

To je asi jako kdybych řekl o nehodě, která by se stala pod semafory, že jiným pohledem je otázka, zda by se to stalo, kdyby semafory nefungovaly...a pokud je odpověď ne, pak by se řízení dopravy semafory mělo omezit jen na nejnutnější případy....

To, že ten řidič má znát pokyny regulovčíka a to, že ti za ním mají dodržet bezpečnou vzdálenost, prostě neoddiskutujete...

+1/0
20.6.2013 8:05

M13a25r18t24i90n 23K36o65d79a60t 2917246172557

Jak mohl dostat řidičák...já si to po patnácti letech ježdění už taky nepamatuji. A v životě jsem neměl nehodu. Ani malý "ťukanec". Ale podle vás zřejmě nemám na silnici co dělat... Jak člověk nezná pokyny regulovčíka tak je prostě špatný řidič, je to tak?

0/−3
20.6.2013 4:51

M56a75t53ě49j 62J51a51š14n44a 8659513124349

V podstatě jste. Protože pokud byste se dostal do situace, kdy budete muset jet podle jejich pokynů, představujete obrovské riziko pro ostatní.

+6/0
20.6.2013 6:01

J46a54k47u75b 40V16e60s27e77l14ý 9514530377495

Když víte, že to neumíte, měl by jste se to doučit, jinak jste případné nebezpečí pro ostatní...

+3/0
20.6.2013 6:53

K57a85r32e14l 18N40a37s81t93o78u27p61i16l 3380971800511

jasně, 15 let ses do té situace nedostal a až za pár let přijde a ty kvůli tomu že to neznáš způsobíš nehodu, zabiješ člověka, tak budeš říkat co? že je to tvůj první ťukanec?

+3/0
20.6.2013 7:44

A71n88t87o88n20í41n 83N61o18v56á38k 7781707110957

nejen řidiči, ale i chodci nevědí, co které pokyny znamenají - snad naopak, měli by to znát především řidiči, kteří z toho dělali zkoušky.

Každopádně k čemu to je, stejně si nevybavuji, že bych někde třeba při výpadku semaforů viděl dopraváka řídit provoz.

0/0
19.6.2013 23:41

M34a11r92e28k 22Š60i43m71o96n 2634597678578

Já jsem dneska při čekání na autobus na Čechově náměstí slyšel nějaký píšťalky, ale zdá se mi to nějak daleko.

0/0
19.6.2013 22:24

A78l98e32š 28J95a62v78ů63r48e59k 2462539470520

to byly lokomotivy z Vršovického nádraží ...

+3/0
19.6.2013 23:01

J98i82ř97í 13N33e77u31m36e14i44s79t68e90r 2382265903351

;-D

0/0
20.6.2013 8:36

J60a73k36u82b 18K34u20b81a 5178324414855

No jistě, není nad to když se do nacpaného městského provozu nacpou policisté s plácačkami aby si jen tak zasoutěžili.

+1/−2
19.6.2013 22:21

A50l55e73š 73J17a43v87ů97r59e36k 2892369510930

no, i ti policisté potřebují praxi, občas semafory vypadnou a ani řidičům to neuškodí ... .

+2/0
19.6.2013 23:02

K86a48r37e70l 49N47a57s34t85o78u21p69i90l 3580871310251

a kde to mají cvičit, na křižovatce, kde nic nejezdí? ty jsi taky doubrý moudro...;-D. Oni právě to musí nacvičit ve stresu, aby to zvládli, někde na vsi bych mohl řídit klidně i já...

+2/0
20.6.2013 7:45

M54i88c50h63a87l 15P93r82o93k38š 6911744332832

Chápu to správně, že aby si mohli policisté zasoutěžit, tak šli řídit křižovatku do ostrého provozu a dařilo se jim to tak šikovně, že způsobili dopravní nehodu?

+3/−10
19.6.2013 21:51

P10e40t23r 46M70a53r45u81š93á37k 5263695941620

To rozhodně správně nechápete. Dopravní nehodu způsobilo nedržení pravidel provozu na pozemních komunikacích jejími účastníky. V tomto případě, soudě dle popisu v článku, nedodržení bezpečené vzdálenosti mezi vozidly řidičem na skůtru.

+4/−1
19.6.2013 22:00

P47e52t38r 20M37a20r44u46š10á40k 5973435431870

Ježiš tolik překlepů... Pardóóón. :-)

0/0
19.6.2013 22:02

J55i18r64k59a 61N94o21v38á76k 6222275775789

to máte samozřejmě pravdu. na druhou stranu, vypnout funkční světelnou signalizaci kvůli nějaké soutěži policajtů mi taky nepřijde zcela rozumné. Věřím tomu, že je to naprosto v souladu naprosto se vším, ale rozumné mi to tedy nepřipadá. Jen se tím zbytečně zvyšuje riziko kolize a tím i dopravních komplikací v už tak komplikované pražské dopravě.

+3/−3
19.6.2013 22:04

P71e93t22r 47M28a20r40u45š50á98k 5813465221480

To máte samozřejmě pravdu, ale rozhodně z nějaké kolize nelze vinit policistu! Navíc, jak je to dlouho, co vám tam bouchnula trafostanice a třetina prahy byla "postižena bezproudím"?

0/0
19.6.2013 22:11

J62i40r82k47a 37N19o57v36á85k 6722655175989

jasně, ten policista co tu křižovatku řídil za to skutečně nemůže. ten co tu akci vymyslel a nařídil už trochu jo. jinak trafačka bouchla včera, předtím byly záplavy, prostě furt se děje dost na to, aby bylo třeba vymýšlet umělé překážky :-)

A osobní poznámka - to o té třetině prahy je novinářský kec, nejdřív to byla půlka, pak to stáhli na třetinu a stejně přehání. jednak v postižené oblasti bydlím a jednak pracuji v oboru ;-)

0/0
19.6.2013 22:19

A51l18e75š 26J92a59v41ů72r51e86k 2922799320120

ti policajti si to potřebují procvičit a těžko budou čekat až někde vypadnou semafory. Já v tom problém nevidím, problém je v šoférovi co neví která bije !

+2/0
19.6.2013 23:06

K52a14r19e82l 23N48a55s57t97o92u74p88i67l 3310451180491

právě na té bouchnuté trafačce se ukázalo, že by takové zkoušky měli dělat častěji!!!

+1/0
20.6.2013 7:47

M80a20r20e88k 37Š74i81m87o85n 2804757208528

Shodou okolností obě ty soutěžní křižovatky spadaly do temné zóny :-)

0/0
19.6.2013 22:25

T88o66m14á17š 15Z31e75m88a52n 3685538924195

Pak funguje neřízená křižovatka lépe bez policisty;)

(viz jižní Itálie)

0/0
19.6.2013 22:42

F81e51r13d90i20n36a43n47d 22S68l22a23v25í39k 1365942362679

z velmi častých cest po Praze musím říct, že doprava na křižovatkách kde nefungujou semafory je plynulejší bez policistů než s nimi.

0/0
19.6.2013 23:00

K79a47r55e14l 17N83a60s26t23o42u60p38i51l 3660941270911

z častých jízd po Praze tvrdím, že tomu tak rozhodně není.... "plynulejší" je akorát z některých směrů a z jiných je to mnohem horší, což způsobuje zpomalení dopravy v přilehlých oblastech...

+1/0
20.6.2013 7:49

J40a83n 94F70i48a76l15a 7764977915939

Dříve při tvoření kolon policista semafory vypnul a vzal křižovatku na ruku, dokud kolona nezmizela. Dneska by kolona naopak narostla, jelikož řidiči pokynům policisty nerozumí a reagují váhavě a špatně. Například trojstranná uzávěra, na tuto figuru čučí jak puci a nejedou ti, co můžou a rozjedou se ti, co mají stát.

+1/0
19.6.2013 21:36

P88a91v49e93l 25S10t73a55v63j77a44n29í40k 1930236110851

Dřív byl prd provoz a navíc řidiči byli zvyklí na pokyny policistů reagovat. Já si tuto legraci užil na vojně. Řídili jsme coby regulovčíci učedníci nejrušnější křižovatku. Nechali mě tam vydusit asi 20 minut, když zjistili, že u toho trochu přemýšlím a zmizela zácpa. Co ale byli někteří řidiči schopní vyvádět, to člověk nevěřil. Dneska si to neumím představit, protože spousta lidí neumí projet ani světelnou křižovatkou.

+3/0
19.6.2013 22:19

J82i26ř55í 27N97e47u94m20e41i95s40t69e49r 2362195913661

Tak na soutěži se asi chtějí vytáhnout, ale jednou řídilo křižovatku na Jarově takové jelito, že nebylo poznat, co si to tím pendrekem do luftu čárá. Čili takoví pak zaskočit skutečně umí.

+2/0
19.6.2013 21:23

P36a30v91e66l 22S50t92a48v62j23a95n64í63k 1750356750281

Ono je fuk, co dělá s pendrekem, důležitější je jak stojí. (Pokud se nepokouší o trojitou uzávěru, i když teď se tomu podle zákona teď nijak neříká).

0/0
19.6.2013 22:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.