Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soutěž regulovčíků zaskočila řidiče. Způsobili i malý ťukanec

Na dvou pražských křižovatkách předvedli své umění dopravní policisté. Řidiči si zároveň mohli vyzkoušet, zda by se podle jejich pokynů dokázali v případě potřeby správně řídit. Letošního ročníku soutěže o nejlepšího regulovčíka se zúčastnilo jednadvacet policistů. Vítězem se stal podpraporčík Jaroslav Hulvák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a57r35c42e59l 51P44a22v71l34í26k 7741834508109

autor je mimo, regulovčík musí dávať pokyny zrozumteľne, postojom (otočním tela) i "obuškom", odvolávať sa na vyhlášku je nanajvýš sprosté!

keď som bol dieťa, vydržal som dlho sledovať regulovčíkov na centrálnej križovatke v nitre, tá križovatka mala cesty rovnakého významu (pravidlo pravej ruky), v slabej premávke mala nastavené rovnaké časy na semafóroch, v hustejšej premávke riadil svetlá "príslušník", a v špičkách sa postavil do stredu. a vtedy boli prestoje minimálne, ukazovaním na jednotlivé autá dával jednoznačné pokyny k jazde, zastaveniu. a najfantastickejšie bolo, ako dával pokyn k zrýchleniu, aby sa nešuchtali - točil obuškom a všetci sa snažili pridať!

na rozdiel od nich si spomínam na folkspolicajtku v berlíne pri zoo (týrpark), tá sa tam nejak otáčala a všetci stáli, tak som v rýchlom slede zaradil jednotku, dvojku, trojku a uháňal s trabim ... dcéry sa pozerali dozadu a vraveli že chcela pískať, ale skoro prehltla píšťalku ...

0/−2
20.6.2013 13:25

I10v16a48n 40P44r12o85c88h15á36z88k44a 3581494825775

Nehodu způsobilo především nedodržení bezpečné vzdálenosti, nikoliv zaváhání řidiče prvního vozu.

+2/−1
20.6.2013 10:37

P31a11v87e58l 92D54e97u41t26s17c62h 8432209871339

No, a proto kolikrát na semaforech čekáme přes 3 světla, protože další auto se rozjede, až když to před ním je pomalu za křižovatkou :-/

+2/−2
20.6.2013 11:03

P10a51v18e98l 69O27b52d93r35ž27á68l30e15k 6706174858712

To je jak jde ... v centru Prahy by se při 100% dodržování předpisů prostě zastavila doprava.

Stačí zmíněné pravidlo, že nesmím vjet do křižovatky pokud si nejsem naprosto jistý že za ní budu moct pokračovat v jízdě.

Projet s tímhle pravidlem třeba z Karláku do Legerovy by bylo skoro nemožné.

+1/0
22.6.2013 22:50

T88o55m 93P73á94l91e17k 1541176179238

Dnes praktická ukázka na křižovatce Prosecká Vysočanská. Podle mě policistka ty gesta nezvládala a někdy nebylo jasné, zdali mává k sobě (pojeď,pojeď), nebo zastavuje gestem s nataženou paží. :-( Pak se vzekala. No dobrý chaos to tam byl. Rv

+1/−1
20.6.2013 9:26

J36i49ř52í 77K26a12r88o91u50b 5504222592784

Polovina diskutujících sebekriticky přiznává, že orientovat se v pokynech policisty není někdy jednoduché, druhá polovina samozřejmě machruje, že to není problém.

.

Takže zde strohá a jednoznačná teorie: http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/90/rizeni-provozu-pokyny-policisty/

.

A zde v praxi volná variace na dané téma: http://www.youtube.com/watch?v=ztwx7RIgqX8

+1/0
20.6.2013 8:52

J16i62ř40í 33V34y91š70í19n 6319893535639

No teda uz je to nakej patek co sem se v autoskole ucil jak to funguje v pripade rizeni dopravy regulovikem :-) Uprime jelikoz jsem to nikdy v zivote nezazil asi bych taky chvili nechapave koukal coze to mam delat nez bych si vzpomel co ty mavance znamenaji ;-D

0/−1
20.6.2013 7:47

K93a59r14e59l 10N53a61s20t39o66u84p74i90l 3140131800241

hmm, ale že by to bylo k smíchu....

+1/0
20.6.2013 7:50

J45i31ř75í 94V24y66š42í60n 6839303255459

Vy jste urcite dneska vstal spatnou nohou ze ? ;-)

0/−1
20.6.2013 7:59

K14a14r59e97l 23N31a51s84t42o49u95p60i49l 3490491760641

a víš že ani ne? ale tak snad se nemusím smát každýmu blábolu nebo že někdo ohrožuje svojí neznalostí ostatní ne?

+1/0
20.6.2013 9:02

J42i29ř88í 88V94y85š67í77n 6679783925709

Ja tim ale nikoho neohrozuju jedine co zpusobym je to ze kdyz si nebudu jisty tak nevijedu takze maximalne budu zdrzovat to neni zivotu ohrozujici ;-) Nic mene kdyz se stim clovek 10 let nesektka a v zivote to nevidel tak asi tezko muzu vedet co ty gesta budou znamenat jedine co sem kdy zahledl byla naka maluvka v knizce nic vic a opravdu se mi jeste nestalo ze bych zazil policii aby ridila dopravu a to mam najezdeno docela pozehnane :-)

0/−1
20.6.2013 11:18

P97e26t33r 46S74o34k61o35l 8762761817601

Vážně pochybuji, že v USA jsou extra inteligentnější řidiči než u nás. Ale když se tam postaví ferda s píšťalkou do křižovatky tak každý bezpečně ví kdy a kam může jet. Ostatně je to jeho práce aby i úplný trotl pochopil kdy má jet a kdy má stát. Nesváděl bych to nikdy na neznalost povelů, ale na jejich prezentaci.

+1/−1
20.6.2013 7:12

K95a80r94e35l 25N55a74s27t65o95u50p11i35l 3550181280901

no jasně, ridič může být kdovíjaký deb... ale může za to vždycky policajt co? je to jednoduché, znalost povelů regulovčíka je jeden z povinných předpokladů vlastnění řidičského oprávnění a kdo je nezná, tak mu má být oprávnění odebráno...

+2/0
20.6.2013 7:31

M30i54c51h58a23l 43P33r72o23k74š 6241864502872

On je často docela rozdíl mezi teorií a praxí. Jedna věc je znát teoreticky, jak ty pokyny mají být, na tom není nic složitého a asi je dokáže pochopit většina lidí i bez toho, aby věděli, jak přesně jsou v zákoně definované. Dešifrovat potom ale v reálu zmatené poskakování a mávaní rukama je už věcí jinou a nezřídka výrazně složitější.

0/0
20.6.2013 7:36

K64a47r37e92l 23N90a42s62t21o14u74p15i12l 3740321200281

viděl sem už hodně křižovatek řízených regulovčíky (i u nás) a ještě nikdy mě to nepřišlo zmatené, na rozdíl od několika řidičů, kteří zmatkovali a nevěděli co dělat

0/0
20.6.2013 7:42

J26a43n 44P56r31i39b11y82l 5460705617117

Někteří řidiči se sice neumí pokyny řídit, ale často bývá taky problém v bengu. Někdy tam poskakuje v křižovatce, promenáduje se a rukama gestikuluje, že to má do předepsaných pokynů dost daleko a znalý řidič prostě nechápe co to ten vořech chce.

Další problém jsou velké křižovatky, kde se kříží 2x4 pruhy. Policat stojící v křižovatce prostě není ze všech míst vidět.

+1/0
20.6.2013 2:32
Foto

A80l60e39š 24H17o85d62i97n62a 9940369578664

V kolonách před oběma "soutěžními křižovatkami" jsem stál a před mýma očima se stal i onen zmiňovaný "ťukanec". Z něj bych policisty skutečně nevinil, ale dost mi vadí, že jsem se spolu s mnoha dalšími stal nedobrovolnou stafáží jejich soutěže. Kvůli ní jsme museli před křižovatkami čekat podstatně delší dobu, než kdyby je řídily semafory. Lidé by neměli být zneužívání jako pokusní králíci policejních soutěží. Organizátoři by si měli pro soutěžení vybrat méně frekventovaná místa nebo denní dobu, kdy jejich soutěžení nezdrží tolik lidí.

+4/−2
20.6.2013 1:46

M42a47t82ě17j 41J58a50š12n55a 8969523164409

Nadpis článku je tradičně mimo. Ťukanec nezpůsobili regulovčíci. Ťukanec způsobil řidič, který jejich pokyny nezná (což rozhodně není chyba regulovčíků). Jestli někdo ty pokyny nezná, co proboha dělá na silnici? Jak mohl dostat řidičák?

+4/0
20.6.2013 0:36

M42a17t35ě19j 75J29a79š60n40a 8529453894939

Resp. samozřejmě viník nehody je ten, kdo nedodržel bezpečnou vzdálenost. Ale ten první řidič, co se rozjel a pak zase zastavil, protože nevěděl, co má dělat, tomu hodně nahrál.

+2/0
20.6.2013 0:40

K88a68r22e64l 31N16a85s88t88o90u27p74i15l 3220211970351

"Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce." vyjímka je pouze když dává přednost protijedoucímu auto při odbočení vlevo a v případě chodců na přechodu.... čili pokud tam zastavil tak se na nehodě podílel taky (i dle paragrafů)...to nedodržení bezpečné vzdálenosti ti tím samozřejmě nevymlouvám, ale vinu vidím 2:1 pro prvního s ohledem na to že  ještě navíc neznal pokyny regulovčíka...

0/0
20.6.2013 7:41

T62o85m18á75š 52Z55e71m53a28n 3175768164125

Z jiného pohledu:

Stala by se ta nehoda, kdyby tam policista nestál?

Je-li odpověď ne, tak by možná stálo za to omezit řízení dopravy policisty na nejnutnější případy (kyvadlová doprava, uzavítky atd..).

0/−3
20.6.2013 1:50

K94a47r27e46l 68N81a89s90t75o46u29p51i53l 3250181440701

co to je za blbost? pokud se nehoda stala proto že nějaký trotl nezná pokyny regulovčíků, tak za to nemůže regulovčík, ale ten trotl a měl by okamžitě přijít o řidičské oprávnění....

+2/0
20.6.2013 7:34
Foto

D17a68v62i15d 89H58o80m27o46l23a 4502212129983

Kdyby byly exkrementy sladké, káleli bychom si do kafe....

To je asi jako kdybych řekl o nehodě, která by se stala pod semafory, že jiným pohledem je otázka, zda by se to stalo, kdyby semafory nefungovaly...a pokud je odpověď ne, pak by se řízení dopravy semafory mělo omezit jen na nejnutnější případy....

To, že ten řidič má znát pokyny regulovčíka a to, že ti za ním mají dodržet bezpečnou vzdálenost, prostě neoddiskutujete...

+1/0
20.6.2013 8:05

M19a82r85t95i78n 57K68o52d39a18t 2437856492887

Jak mohl dostat řidičák...já si to po patnácti letech ježdění už taky nepamatuji. A v životě jsem neměl nehodu. Ani malý "ťukanec". Ale podle vás zřejmě nemám na silnici co dělat... Jak člověk nezná pokyny regulovčíka tak je prostě špatný řidič, je to tak?

0/−3
20.6.2013 4:51

M34a97t39ě63j 18J57a10š18n52a 8969153884459

V podstatě jste. Protože pokud byste se dostal do situace, kdy budete muset jet podle jejich pokynů, představujete obrovské riziko pro ostatní.

+6/0
20.6.2013 6:01

J28a32k68u49b 79V72e46s20e67l66ý 9294380867125

Když víte, že to neumíte, měl by jste se to doučit, jinak jste případné nebezpečí pro ostatní...

+3/0
20.6.2013 6:53

K63a39r54e70l 13N18a91s92t47o82u85p12i54l 3980111390881

jasně, 15 let ses do té situace nedostal a až za pár let přijde a ty kvůli tomu že to neznáš způsobíš nehodu, zabiješ člověka, tak budeš říkat co? že je to tvůj první ťukanec?

+3/0
20.6.2013 7:44

A90n88t21o49n30í70n 67N63o22v13á78k 7651407200357

nejen řidiči, ale i chodci nevědí, co které pokyny znamenají - snad naopak, měli by to znát především řidiči, kteří z toho dělali zkoušky.

Každopádně k čemu to je, stejně si nevybavuji, že bych někde třeba při výpadku semaforů viděl dopraváka řídit provoz.

0/0
19.6.2013 23:41

M31a54r45e77k 97Š36i11m80o53n 2354847848628

Já jsem dneska při čekání na autobus na Čechově náměstí slyšel nějaký píšťalky, ale zdá se mi to nějak daleko.

0/0
19.6.2013 22:24

A76l28e47š 19J38a77v37ů48r74e61k 2432679850160

to byly lokomotivy z Vršovického nádraží ...

+3/0
19.6.2013 23:01

J89i15ř23í 36N16e72u60m79e98i62s32t40e62r 2882185673241

;-D

0/0
20.6.2013 8:36

J44a84k15u86b 93K65u68b37a 5618814864555

No jistě, není nad to když se do nacpaného městského provozu nacpou policisté s plácačkami aby si jen tak zasoutěžili.

+1/−2
19.6.2013 22:21

A92l12e19š 22J29a21v75ů39r98e77k 2212119950280

no, i ti policisté potřebují praxi, občas semafory vypadnou a ani řidičům to neuškodí ... .

+2/0
19.6.2013 23:02

K83a85r96e25l 47N39a17s47t97o82u79p29i94l 3480531970541

a kde to mají cvičit, na křižovatce, kde nic nejezdí? ty jsi taky doubrý moudro...;-D. Oni právě to musí nacvičit ve stresu, aby to zvládli, někde na vsi bych mohl řídit klidně i já...

+2/0
20.6.2013 7:45

M89i73c34h16a60l 22P28r42o77k41š 6371254662722

Chápu to správně, že aby si mohli policisté zasoutěžit, tak šli řídit křižovatku do ostrého provozu a dařilo se jim to tak šikovně, že způsobili dopravní nehodu?

+3/−10
19.6.2013 21:51

P14e89t75r 80M82a40r46u43š56á48k 5553145361410

To rozhodně správně nechápete. Dopravní nehodu způsobilo nedržení pravidel provozu na pozemních komunikacích jejími účastníky. V tomto případě, soudě dle popisu v článku, nedodržení bezpečené vzdálenosti mezi vozidly řidičem na skůtru.

+4/−1
19.6.2013 22:00

P98e25t36r 85M10a33r30u36š71á21k 5333735781810

Ježiš tolik překlepů... Pardóóón. :-)

0/0
19.6.2013 22:02

J69i96r78k32a 40N19o75v39á28k 6662705675189

to máte samozřejmě pravdu. na druhou stranu, vypnout funkční světelnou signalizaci kvůli nějaké soutěži policajtů mi taky nepřijde zcela rozumné. Věřím tomu, že je to naprosto v souladu naprosto se vším, ale rozumné mi to tedy nepřipadá. Jen se tím zbytečně zvyšuje riziko kolize a tím i dopravních komplikací v už tak komplikované pražské dopravě.

+3/−3
19.6.2013 22:04

P56e27t84r 60M56a84r85u43š62á14k 5513245431510

To máte samozřejmě pravdu, ale rozhodně z nějaké kolize nelze vinit policistu! Navíc, jak je to dlouho, co vám tam bouchnula trafostanice a třetina prahy byla "postižena bezproudím"?

0/0
19.6.2013 22:11

J76i28r64k57a 18N61o63v73á58k 6682325725279

jasně, ten policista co tu křižovatku řídil za to skutečně nemůže. ten co tu akci vymyslel a nařídil už trochu jo. jinak trafačka bouchla včera, předtím byly záplavy, prostě furt se děje dost na to, aby bylo třeba vymýšlet umělé překážky :-)

A osobní poznámka - to o té třetině prahy je novinářský kec, nejdřív to byla půlka, pak to stáhli na třetinu a stejně přehání. jednak v postižené oblasti bydlím a jednak pracuji v oboru ;-)

0/0
19.6.2013 22:19

A65l69e95š 69J25a42v25ů73r19e85k 2592759870910

ti policajti si to potřebují procvičit a těžko budou čekat až někde vypadnou semafory. Já v tom problém nevidím, problém je v šoférovi co neví která bije !

+2/0
19.6.2013 23:06

K48a17r92e37l 17N96a66s97t20o63u18p61i16l 3530811680261

právě na té bouchnuté trafačce se ukázalo, že by takové zkoušky měli dělat častěji!!!

+1/0
20.6.2013 7:47

M37a82r67e30k 73Š65i44m36o81n 2284777678418

Shodou okolností obě ty soutěžní křižovatky spadaly do temné zóny :-)

0/0
19.6.2013 22:25

T14o80m30á68š 25Z66e65m40a24n 3745608664585

Pak funguje neřízená křižovatka lépe bez policisty;)

(viz jižní Itálie)

0/0
19.6.2013 22:42

F42e60r62d35i70n91a49n69d 31S92l30a71v73í50k 1575112352789

z velmi častých cest po Praze musím říct, že doprava na křižovatkách kde nefungujou semafory je plynulejší bez policistů než s nimi.

0/0
19.6.2013 23:00

K87a40r78e58l 36N41a46s38t25o12u84p23i17l 3160621240321

z častých jízd po Praze tvrdím, že tomu tak rozhodně není.... "plynulejší" je akorát z některých směrů a z jiných je to mnohem horší, což způsobuje zpomalení dopravy v přilehlých oblastech...

+1/0
20.6.2013 7:49

J83a72n 55F56i85a27l71a 7814877985969

Dříve při tvoření kolon policista semafory vypnul a vzal křižovatku na ruku, dokud kolona nezmizela. Dneska by kolona naopak narostla, jelikož řidiči pokynům policisty nerozumí a reagují váhavě a špatně. Například trojstranná uzávěra, na tuto figuru čučí jak puci a nejedou ti, co můžou a rozjedou se ti, co mají stát.

+1/0
19.6.2013 21:36

P50a25v18e38l 88S95t71a36v79j82a33n31í87k 1420756460831

Dřív byl prd provoz a navíc řidiči byli zvyklí na pokyny policistů reagovat. Já si tuto legraci užil na vojně. Řídili jsme coby regulovčíci učedníci nejrušnější křižovatku. Nechali mě tam vydusit asi 20 minut, když zjistili, že u toho trochu přemýšlím a zmizela zácpa. Co ale byli někteří řidiči schopní vyvádět, to člověk nevěřil. Dneska si to neumím představit, protože spousta lidí neumí projet ani světelnou křižovatkou.

+3/0
19.6.2013 22:19

J18i84ř24í 18N58e28u72m38e78i31s12t22e16r 2762485413491

Tak na soutěži se asi chtějí vytáhnout, ale jednou řídilo křižovatku na Jarově takové jelito, že nebylo poznat, co si to tím pendrekem do luftu čárá. Čili takoví pak zaskočit skutečně umí.

+2/0
19.6.2013 21:23

P87a98v93e55l 34S21t44a36v44j49a60n50í66k 1240196790871

Ono je fuk, co dělá s pendrekem, důležitější je jak stojí. (Pokud se nepokouší o trojitou uzávěru, i když teď se tomu podle zákona teď nijak neříká).

0/0
19.6.2013 22:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.