Diskuze

Soutěž regulovčíků zaskočila řidiče. Způsobili i malý ťukanec

Na dvou pražských křižovatkách předvedli své umění dopravní policisté. Řidiči si zároveň mohli vyzkoušet, zda by se podle jejich pokynů dokázali v případě potřeby správně řídit. Letošního ročníku soutěže o nejlepšího regulovčíka se zúčastnilo jednadvacet policistů. Vítězem se stal podpraporčík Jaroslav Hulvák.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

autor je mimo, regulovčík musí dávať pokyny zrozumteľne, postojom (otočním tela) i "obuškom", odvolávať sa na vyhlášku je nanajvýš sprosté!

keď som bol dieťa, vydržal som dlho sledovať regulovčíkov na centrálnej križovatke v nitre, tá križovatka mala cesty rovnakého významu (pravidlo pravej ruky), v slabej premávke mala nastavené rovnaké časy na semafóroch, v hustejšej premávke riadil svetlá "príslušník", a v špičkách sa postavil do stredu. a vtedy boli prestoje minimálne, ukazovaním na jednotlivé autá dával jednoznačné pokyny k jazde, zastaveniu. a najfantastickejšie bolo, ako dával pokyn k zrýchleniu, aby sa nešuchtali - točil obuškom a všetci sa snažili pridať!

na rozdiel od nich si spomínam na folkspolicajtku v berlíne pri zoo (týrpark), tá sa tam nejak otáčala a všetci stáli, tak som v rýchlom slede zaradil jednotku, dvojku, trojku a uháňal s trabim ... dcéry sa pozerali dozadu a vraveli že chcela pískať, ale skoro prehltla píšťalku ...

0 2
možnosti

Nehodu způsobilo především nedodržení bezpečné vzdálenosti, nikoliv zaváhání řidiče prvního vozu.

2 1
možnosti

No, a proto kolikrát na semaforech čekáme přes 3 světla, protože další auto se rozjede, až když to před ním je pomalu za křižovatkou :-/

2 2
možnosti

T74o28m 74P73á18l77e48k

20. 6. 2013 9:26

Dnes praktická ukázka na křižovatce Prosecká Vysočanská. Podle mě policistka ty gesta nezvládala a někdy nebylo jasné, zdali mává k sobě (pojeď,pojeď), nebo zastavuje gestem s nataženou paží. :-( Pak se vzekala. No dobrý chaos to tam byl. Rv

1 1
možnosti

Polovina diskutujících sebekriticky přiznává, že orientovat se v pokynech policisty není někdy jednoduché, druhá polovina samozřejmě machruje, že to není problém.

.

Takže zde strohá a jednoznačná teorie: http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/90/rizeni-provozu-pokyny-policisty/

.

A zde v praxi volná variace na dané téma: http://www.youtube.com/watch?v=ztwx7RIgqX8

1 0
možnosti

No teda uz je to nakej patek co sem se v autoskole ucil jak to funguje v pripade rizeni dopravy regulovikem :-) Uprime jelikoz jsem to nikdy v zivote nezazil asi bych taky chvili nechapave koukal coze to mam delat nez bych si vzpomel co ty mavance znamenaji ;-D

0 1
možnosti

hmm, ale že by to bylo k smíchu....

1 0
možnosti

P62e58t49r 80S21o21k85o89l

20. 6. 2013 7:12

Vážně pochybuji, že v USA jsou extra inteligentnější řidiči než u nás. Ale když se tam postaví ferda s píšťalkou do křižovatky tak každý bezpečně ví kdy a kam může jet. Ostatně je to jeho práce aby i úplný trotl pochopil kdy má jet a kdy má stát. Nesváděl bych to nikdy na neznalost povelů, ale na jejich prezentaci.

1 1
možnosti

no jasně, ridič může být kdovíjaký deb... ale může za to vždycky policajt co? je to jednoduché, znalost povelů regulovčíka je jeden z povinných předpokladů vlastnění řidičského oprávnění a kdo je nezná, tak mu má být oprávnění odebráno...

2 0
možnosti

J67a66n 94P97r90i52b53y96l

20. 6. 2013 2:32

Někteří řidiči se sice neumí pokyny řídit, ale často bývá taky problém v bengu. Někdy tam poskakuje v křižovatce, promenáduje se a rukama gestikuluje, že to má do předepsaných pokynů dost daleko a znalý řidič prostě nechápe co to ten vořech chce.

Další problém jsou velké křižovatky, kde se kříží 2x4 pruhy. Policat stojící v křižovatce prostě není ze všech míst vidět.

1 0
možnosti
Foto

V kolonách před oběma "soutěžními křižovatkami" jsem stál a před mýma očima se stal i onen zmiňovaný "ťukanec". Z něj bych policisty skutečně nevinil, ale dost mi vadí, že jsem se spolu s mnoha dalšími stal nedobrovolnou stafáží jejich soutěže. Kvůli ní jsme museli před křižovatkami čekat podstatně delší dobu, než kdyby je řídily semafory. Lidé by neměli být zneužívání jako pokusní králíci policejních soutěží. Organizátoři by si měli pro soutěžení vybrat méně frekventovaná místa nebo denní dobu, kdy jejich soutěžení nezdrží tolik lidí.

4 2
možnosti

Nadpis článku je tradičně mimo. Ťukanec nezpůsobili regulovčíci. Ťukanec způsobil řidič, který jejich pokyny nezná (což rozhodně není chyba regulovčíků). Jestli někdo ty pokyny nezná, co proboha dělá na silnici? Jak mohl dostat řidičák?

4 0
možnosti

Resp. samozřejmě viník nehody je ten, kdo nedodržel bezpečnou vzdálenost. Ale ten první řidič, co se rozjel a pak zase zastavil, protože nevěděl, co má dělat, tomu hodně nahrál.

2 0
možnosti

nejen řidiči, ale i chodci nevědí, co které pokyny znamenají - snad naopak, měli by to znát především řidiči, kteří z toho dělali zkoušky.

Každopádně k čemu to je, stejně si nevybavuji, že bych někde třeba při výpadku semaforů viděl dopraváka řídit provoz.

0 0
možnosti