- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řidiči v Praze dodržují nepsané pravidlo, že chodcům se na přechodech nezastavuje. Platí to místo od místa, ale málokterý přechod bez světel je tak bezpečný, že tam řidiči skutečně chodcům zastavují podle předpisů.
Buď je třeba větší represe a pokusit se řidiče opět převychovat nebo se na to vykašlat a vrátit přednost tam, kde byla před změnou pravidel.
Jak jsem pochopil, mnoha chodcům je hloupé zastavovat kolonu aut pro jednoho chodce, tak auta v mnoha případech dobrovolně pouští. No a řidiči to berou již jako samozřejmost. Zkuste se jako chodec chovat podle práva ze zákona a rychle narazíte. Problém je to tedy oboustranný. Jde o hloupé jednání řidičů i chodců.
Zákon něco předepisuje a Češi si tradičně vyrobí vlastní pravidla v rozporu se zákonem, která fungují jak kdy. Zkuste si ale v Praze chvíli jezdit. Plynulost provozu nikde, samá díra, kdejaké omezení, kolony... a jen to někde rozjedete, tak má někdo pocit že se máte k přechodu dobrovolně přibližovat 30 a uctivě pouštět chodce. Doprava je v Praze dost na hlavu.
Jo jo... přednost na přechodu nezaručuje nezranitelnost.
A už to začíná - prázdniny na začátku a hned dvě zprávy o sražení dětí na přechodu. Jsem zvědavý, kolik za letošní prázdniny řidiči srazí dětí ve složení cyklisti a chodci (bruslaři). To číslo je rok od roku větší - celkem sražených chodců za r. 2000 bylo 446, v roce 2001 938 (víc jak 2x tolik!) a třeba v roce 2008 už 959.
Jen bych si dovolil poznamenat, že cyklista na přechodu nemá co dělat a už vůbec tam nemá přednost.