Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dřevěné sedačky mohou mít i pražské autobusy. Vyberou si cestující

Pražský Dopravní podnik chce vyměnit látková sedadla v autobusech za jiná. Ve hře jsou koženková a dřevěná. Ošuntělá látková sedadla totiž leckteré cestující přimějí raději stát. Pražané podle anket kvůli hygieně preferují nečalouněné sedačky, aby viděli, na co si sedají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28a52n 56H84o97r98k83ý 2406276866345

Látka? Problematická údržba, hygiena.

Koženka? Nepříjemná v létě, lehce poškoditelná.

Dřevo? Obtížně tvarovatelné, kluzké, žádné boční vedení.

U mě vítězí slast.

+5/0
3.7.2013 9:00

J74a21n 85H72o47r72k59ý 2696336226735

Plast. Zatracený našeptávač.

+5/0
3.7.2013 9:01

M27a16r69e20k 46Z65a86h55r59a92d79i12l 6754229285961

;-D... Teď k věci - koženka má nejmíň záporů V

+2/0
3.7.2013 9:25

K12a83r93e98l 77D49r34d95a 6544302827

A co kůže? Věčná, příjemná. Prý je ale drahá. (No nevím, ale boty za 500,- z koženky, co se nosit nedají a od 800,- začínají boty z kůže. To mi nepřijde nepřijatelné.)

0/0
4.7.2013 7:09

M92a90r24t57i13n 73K54u35b49a 6254872617276

Se divím, že tam nedali betonový...

+3/0
3.7.2013 8:53

M52i70l36a41n 93Š18v19a60g28r75o57v84s39k23ý 9952769805728

R^;-D

0/0
3.7.2013 9:12

K64a25r82e93l 63H45a45n76o37u31s86e78k 2816247310757

nejsou dotace, jinak už tam tak 5 let jsou....

0/0
3.7.2013 11:37

P55e16t23r 92Š12k45o21d32a 5737250664720

Koženky ano, ale ať nejdřív vyřeší teplotu v busech, jinak se na tom v létě nedá sedět.

+3/0
3.7.2013 8:33
Foto

R73o60m58a57n 67P52o32l46á44č58e16k 1900956270805

Zkuste po Praze narazit na tramvaj T6, která má plastové výplně místo čalouněných. Podle mě ideální varianta. Když to někdo poškodí, tak se vyhodí prakticky zanedbatelný díl sedačky a jede se dál.

U  15T musí pryč prakticky celá sedačka.

Libí se mi ilustrační foto. Oficiální dřevené sedačky do busů vypadají jako lavička...

+2/0
3.7.2013 8:29

J87i72ř49í 92K42r62e62j66č88í63k 2877708294146

Má to jednu potíž - žádná taková tramvaj T6 v Praze není... ;-D

+1/0
3.7.2013 13:55
Foto

R60o29m48a78n 71P13o76l72á38č20e38k 1900846410955

Omlouva. Je to rekonstruovaná T3, která má také Fainsy ;-)

0/0
4.7.2013 20:32

K10a31r96e83l 64D32r58d34a 6314332197

Včera jsem jel 15T a testoval jsem "novinku". Sklopné dřevěné sedačky umístěné proti dveřím v prostoru pro stojící cestující či snad dokonce kočárky. Ten sedák je těžký, kovová konstrukce, váží snad tunu. Mechanizmus je úplně na pytel. Ve sklopené poloze není téměř žádná aretace a sedačka hrozí samovolným vyklopením, když třeba tramvaj vjede do zatáčky. Pokud tu váhu necháte padnout samovolně do vyklopené polohy, je to rána jak z kanónu. Málem to utrhne stěnu vagónu.

  Při představě třeba kočárku či malého děcka na které padne tahle sedačka (či celá ta řada sedaček) se mi udělalo zle.

  Fakt nechápu jak Praha může dělat zakázky za miliardy a přitom obšťastňovat cestující takovým šlendriánem? Neměl by někdo z odpovědných manažerů ROPIDu a DPP stát za "pražské sedačky v MHD" konečně už před soudem? :-/

  Ty ankety jsou stejně jen alibismem zakrývajícím mizerné a neodborné řízení pražské MHD.

+3/−4
3.7.2013 8:06

K20a93r68e92l 79D81r13d42a 6824392677

Za co mám minusy? Ty sklápěcí sedačky popisuji technicky špatně nebo jsou zde fandové ROPIDu? ;-)

0/−1
4.7.2013 7:12

K22a33r23e14l 25D43r38d63a 6514762317

Připomíná to tradiční český Kocourkov. Neskutečné šarády jen proto, že DPP neumí roky kvalitně čistit vozy MHD a nutí Pražany jezdit trvale ve svinčíku. Pak to vyřeší anketou o dřevěných sedačkách a nakoupí za naše peníze dřevěné sedačky, které jsou absolutně k ničemu. To byl takový problém ty sedačky řádně otestovat u zakázky za miliardy? Podle mě je nyní v pytli především bezpečnost cestujících. Doporučoval bych při zlomenině žalobu na DPP. Třeba se to klouzající dřevo vymění za něco bezpečnějšího.

  V metru (C) látkové sedačky vcelku fungují. I když za jejich tvar a ergonomii by si návrháři zasloužili také přerazit obě ruce.

  Jenže autobusy to je jiné kafe. Odhaduji, že vagón metra se čistí v Praze tak jednou za čtvrtletí. Autobus je čistý, jen když právě vyjel z výroby. ;-D

  Ten smeták, co roky vozí řidiči autobusů v Praze v kabině odkazuje na skvělý servis DPP. Počítám, že řidič má úklid vozu ve smlouvě a bere za něj příplatek. Proto cestující kličkují kolem smetáku a pražské autobusy připomínají špatně udržovanou popelnici. ;-D

+5/−2
3.7.2013 7:50
Foto

J69a88n 41B89r85a64u80n 1128938263545

Dřevěné sedačky, nejlépe z nehoblovaného dřeva. Aby neklouzaly.;-D

+2/0
3.7.2013 7:48

F62i91l81i13p 45K39r56e87u52z57i66g41e19r 3739708598171

dřevěná sedačka je hezká věc, v tramvaji se ještě dá snést (obzvlášť ty které jsou zdrsněny proti klouzání) ale v autobuse, který drncá na pražských výmolech a zpomalovacích retardérech, to abych si do autobusu nosil vlastní polštářek. To je leda výmysl nějakého architekta nebo manažera který zásadně jezdí autem a do mhd nevleze.

+3/0
3.7.2013 7:41

I24v94a66n 81J41i88r33e79š 6613882951478

Bylo by po problému, kdyby každý kašpárek nevymýšlel hovadiny a používaly by se klasické, osvědčené, funkční, hygienické i esteticky krásné sedačky ze 60. let, u autobusů koženkové, u tramvají plastové.

+6/0
3.7.2013 6:53

R60o80m44a51n 66K69r30a31t22o97c98h17v62í34l 6726137566314

U takových těch málo exponovaných linek bych nechal látkové sedačky, u těch věčně plných proč ne, třeba ta dřevěná.

0/0
3.7.2013 6:12

A26l24e14x73a87n97d58r 72K30o13s58t33k83a 5499606509906

Dřevo je hladké. Už jen v té tramvaji to člověka při každé zatáčce vytlačuje ze sedačky a autobus zatáčí daleko razantněji.

+6/0
3.7.2013 6:48

L76u31k89a52s 13N49o38v94a25k 4959599283168

Latkove sedacky by byly OK, kdyby v MHD nejezdili bezdomači....

Normalni pracujici clovek nejede nikdy tak spinavej aby to byl problem cistit....

+6/0
3.7.2013 3:56
Foto

S26t29a32n39i71s80l43a86v 91M46í91č92e48k 3278715875246

Nové trolejbusy a nové rekonstrukce tramvají v Ostravě mají sedačky plastové a jsou zcela v pohodě. Problém se smradlavými občany mají ostravané taky a toto to celkem příjemně řeší. Co se týče Prahy, tak dřevěné sedačky v tramvajích ForCity a některých rekokachnách jsou též celkem příjemné, jen si na to člověk nesmí sednout "kulatě" - což je vlastně dobrý, jelikož to neútočí na záda. A že je to tvrdé? Odpůrců se ptám: Kolik zhruba strávíte času v tramvaji? Deset minut? Patnáct minut? Dvě minuty z Karlínského Náměstí na metro Florenc? Za sebe říkám, jen tak dál. Ať je to co nejvíc nepohodlné a ať co nejmíň bezdomovců křižuje Prahu sem a tam (rozumněj - nedá se dost dobře spát). Do autobusů dřevo ale nevím nevím... Nicméně vyzkoušet bych to rád vyzkoušel a poté sdělil svůj názor v anketě. Myslím si ale, že do autobusů se hodí spíše plast, nebo dřevo, ale v jiném tvaru než v tramvajích.

+3/0
3.7.2013 1:55

M58a55r22t43i94n 80N66o78v23o74t74n78ý 8719114977534

DP trvalo 10 let, než uznal, to co lidi říkali od začátku - látkové sedačky se nedají snadno čistit a budou furt špinavé. Nejlíp se sedělo v laminátových skořepinách ve starých tramvajích. I když autobus víc drncá, tam asi budou lepší koženkové. Takže zpět k tomu, co tu bylo před lety...

+4/0
3.7.2013 1:23

J24a85n 39M10a53j76e78r 5167137

Ty laminátové budou "výborné" hlavně ve dvou řadách. To bude sranda;-D

0/−2
3.7.2013 3:12

M83a84r97t58i63n 31N66o16v10o47t13n16ý 8729314487654

A proč ne? Dokonce jsem v nějakém městě jel tramvají, kde byli na jedné straně sedačky po dvou, a byly to ty klasické laminátové a nebyl v tom žádný problém.

+2/0
3.7.2013 5:05

R59o58m15a67n 18K30r44a93t48o34c40h42v86í69l 6806757156394

Ano, autobus drncá....

+1/0
3.7.2013 6:13

P20e94t68r 29P58e53t18r 9711715633939

Laminátové sedadla v tramvajích byly katastrofa, prakticky vzhledem k častým poruchám topení, na ně v zimě sedali jen otužilci, v létě zase byly mokré od potu, proto když jsem v tomto období čekal na zastávce, tak jsem se modlil ať přijede tramvaj s čalouněnými sedadly ze historických vozů byly jediné OK pružinové koženkové sedadla z T2.

0/−6
3.7.2013 9:08

M47a50r64t89i44n 93N28o73v48o94t63n50ý 8139194387894

Mě se na nich sedělo dobře, i když se v zimě netopilo, tak přes oblečení to nestudilo, a že by byly v létě upocené nepamatuju, ten hladký laminát nenasákne a pot zůstane v oblečení potícího se, to naopak na těch látkových jsou v létě mokré skvrny od potu.

Ať laminátové, dřevěné či koženkové, podstatné je, aby sedadla byla z materiálu, který nenasákne a je omyvatelný.

+5/0
3.7.2013 9:56

J34i28ř39í 66Š37v10a42g20r 3528960405986

Ve Vidni mame drevene sedacky v tramvaji. Ve Vidni mame drevene sedacky v tramvaji. Ve Vidni mame drevene sedacky v tramvaji. 

Jeste nekdo to chce napsat?

Jo, ale tady se jedna o autobus a na PRAZSKYCH silnicich. V zadni casti autobusu neni neobvykle, ze pri prejeti vymolu vyskocite o metr nahoru. Nechci mit na zadku modriny. Autobus ma jiny styl jizdy nez  tramvaj. To co je v Praze, neni drevo. Anketa je pravdepodobne zmanipulovana. Moznost otestovat sedacky v muzeu? Ty sedacky jsou umistene na simulatoru jizdy, ktery kopiruje jizdu autobusem pres diry v silnici a prudke brzdeni? Tezko.

Nekdo asi investoval do firmy kde se ty silenosti vyrabeji. Jinak to neni mozny. Ale je pravda, ze bezdomovci ty lamino sedacky nemaji moc v lasce.

+3/0
3.7.2013 0:52

J61a59n 45M57a80j98e10r 5837757

Ve Vídni mají dřevěné sedačky v tramvajích a po celém Světě jsou dřevěné lavičky. Do autobusu si můžete vzít vlastní podprdelník, nebo celou cestu stát:-P

0/−3
3.7.2013 3:10

A51l52e75š 61J12a66n44á55č54e64k 3193304626823

V tramvaji chci sedět na bezkonkurenčně nejlepších lamino sedačkách z T3 a v autobusu místo umolousaného hadru nebo tvrdého prkna klasický koženkový sedačky. Nevím co DP pořád špekuluje se sedačkama vyvádět.

+13/0
3.7.2013 0:06
Foto

M53a41r95t66i47n 18B53a47l47c63a28r 5210878580152

Ty sedačky ze dřeva stojí za prd. Ten kdo je navrhoval zapoměl na první poučku pro designéry.... FUNKČNOST!!! Prostě se na nich nedá sedět, zvlášť v obleku, nebo jiném oblečení z hladkého materiálu. Na druhou stranu chápu že údržba je levnější. Těch 17 hal z každé jízdenky pro p. Rittiga by to možná vyřešilo...;-)

+10/−1
2.7.2013 23:29

R68o14m18a54n 24K81r74a62t14o34c42h97v64í96l 6426307786984

Nedá sedět?

+2/−1
3.7.2013 6:14

L75u90c26i83a42n 62P75a31p14a15z22i43a90n 5774847491855

Když dřevěná je ve skutečnosti imitace dřeva se stlačenými pilinami. A také nemají ergonomický tvar, což zkušenosti lidí od dřevěné volby významně odklání.  Ve Vídni jsou opravdu z dřevěného masivu (poctivé dřevo) a hlavně mají ergonomičtější tvar. Nedivím se pak tomu, že Pražené z laminátových a la dřevo lavic nejsou tolik nadšeni jako ve Vídni. Opět platíme daň za přízemnou levnotu za každou cenu, kdyby se sedačky dělaly jak se má, pak by déle vydrželi a na údržbu by byly mnohem levnější jak stávající nechutné potahy. Když už byla kdysi volba za textil, tak se má udržovat  a po čase dávat nový potah, místo toho, stále vidíme ten samý špínou prožraný, takže po takové zkušenosti není divu, že Pražané nechtějí látku nikdy více. Koženka se lepí lidem v teple bez klimatizace (stále standard chudé Prahy) na tělo, je to také nechutné sednout si na něčí pot.

+5/−3
2.7.2013 22:39

K59a11r74e47l 11H77a78n91o42u14s19e88k 2496157420497

zatím se novým odfláknutým autobusům z tunelu JandT (SOR Libchavy) říkalo maslostroj, s dřevěnými sedačkami to budou "šejkry"....

+3/0
2.7.2013 22:35

V21í22t66ě88z83s71l55a78v 92G76o69r49g70o42ň 4647229248212

Vždy záleží na tom,jak je sedadlo tvarované.Pokud by např dřevěné sedadlo mělo vyšší boky a bylo mírně nakloněné směrem dozadu, tak bych v tom neviděl problém. PS: jo a ještě by mělo mít vzadu vyvrtanou odtokovou dírku-pro případ že se na něm nějaký bezdomovec vyčůrá ...;-)

+13/0
2.7.2013 22:27
Foto

S81t29a13n60i74s23l47a91v 98M57í65č41e64k 3108785925786

Odtoková dírka: Pěkně jsem se zasmál, díky. ;-D

+1/0
3.7.2013 1:40

T65o27m59á11š 87Z54e95m54a33n 3175388314985

V tramvaji to moc nevadí, ale v autobuse který drncá, brzdí a zatáčí výrazně více to vadit bude.

+8/−3
2.7.2013 21:53

D49a95v74i37d 32D23o45b59e47š 3535512917

Dřevěné sakra kloužou v prudší zatáčce a při brždění. V autobusu jsem vícekrát viděl i při potažených a koženkách při prudším zabrždění přesedání cestujících naproti. Po randících vagónech tak DP zavádá novinku i na častější seznamování cestujících v autobuse ;-D Patrně potřebuje zvednout demografickou křivku.

+11/−1
2.7.2013 21:43

L71u96c23i61a22n 69P69a76p63a98z94i63a20n 5924737171165

Protože nejsou ze dřeva, ale z nějaké imitace dřeva. Proto kloužou, špatná zcela nevhodná povrchová úprava. kdyby se tvar stal ergonomičtějším a k tomu i kvalita materiálu byla skutečně více dřevem jak imitací dřeva, pak bych preferovat skutečně dřevěné sedačky. Jsou opravdu ve Vídni nejoblíbenější, ale to se s tou pražskou hrůzou ala ODS Dopravní podnik z dřívější doby nedá srovnat.

0/−4
2.7.2013 22:42

J50a15n 18M69a10j18e68r 5667377

Imitace dřeva;-D

+1/0
3.7.2013 3:04

A76l65e56š 28M27e72t18l18i26c57k82ý 4922214474679

To myslej vážně, když brzdí tram,tak lidi  a těch sedačkách kloužou, co teprve v takovým autobuse, který většinou brzdí prudčeji? Co jako,že si to vyzkoušej někde,kde se ta sedačka ani nene..... Bože, to jsou nápady......

+14/−2
2.7.2013 21:39

J53i45ř49í 11K20ü26h39r 2490386530956

Nevím jak to máte u vás ,ale v Ostravě jsou cestující povinni se za jízdy držet.

+2/−2
2.7.2013 23:21

J48a42n 31M71a87j53e93r 5847927

STOJÍCÍ cestující je povinnen za jízdy držet...

+2/0
3.7.2013 3:03

R14o29b44e80r31t 55Š11i76m26e34č23e39k 6675501268638

dřevěné? to se asi zbláznili, se divím, že je dali to tramvají, ale dát je do autobusů je naprostá absurdita!

+10/−1
2.7.2013 21:32

R67o67m55a20n 46N25o28v74á30č34e74k 6855542684385

ve Vidni maji v tramvajich drevo. Je to velmi hygienicke a nemusi se to kazdy roka znovu potahovat. Vyborna volba.

+3/−2
2.7.2013 21:34

K97a35r53e62l 33H11a68n78o64u25s62e33k 2146397660797

vídeňská tramvaj vs. pražský bus, cítíte ten malý, bezvýznamný rozdíl?

+7/0
2.7.2013 22:37

J91i15ř17í 30K84r48e74j55č87í11k 2687608964806

Ještě bych prosil jeden relevantní odkaz na anketu ve které by vyhrálo dřevo... Ve skutečnosti vždy vyhrál plast nebo polstr, ale veřejné mínění lze snadno ovlivnit, že...

+8/−2
2.7.2013 21:21

R25o32m57a94n 25N13o23v87á91č62e98k 6885902944835

Ve Vidni mame ve vetsine tramvaji drevo. Je to hygienicke, dlouhoto vydrzi. Velmi dobry material, ostatne priroda je priroda. Jedine negativum muze byt nizsi pohodli. Ale MHD neni postel a dele nez hodinu v ni vetsinou nepretrzite nejedete.

+3/0
2.7.2013 21:35

A91l23e44š 63M53e82t80l46i48c53k58ý 4602974734329

A taky je to vyleštěné tak,že na tom kloužete při každém zabrždění????

+3/0
2.7.2013 21:40
Foto

A41n18t81o82n98í39n 74S19t24r62e66j13c 8225534305954

Nic snazšího. Stačí trochu umět s googlem.

http://zpravy.idnes.cz/ankety.aspx?id=A20080429_hos_102

0/0
3.7.2013 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.