Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dřevěné sedačky mohou mít i pražské autobusy. Vyberou si cestující

Pražský Dopravní podnik chce vyměnit látková sedadla v autobusech za jiná. Ve hře jsou koženková a dřevěná. Ošuntělá látková sedadla totiž leckteré cestující přimějí raději stát. Pražané podle anket kvůli hygieně preferují nečalouněné sedačky, aby viděli, na co si sedají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a33n 66H83o81r49k23ý 2476576166325

Látka? Problematická údržba, hygiena.

Koženka? Nepříjemná v létě, lehce poškoditelná.

Dřevo? Obtížně tvarovatelné, kluzké, žádné boční vedení.

U mě vítězí slast.

+5/0
3.7.2013 9:00

J23a71n 12H67o73r52k87ý 2606206746495

Plast. Zatracený našeptávač.

+5/0
3.7.2013 9:01

M43a72r95e56k 96Z15a37h77r98a22d30i88l 6514439735621

;-D... Teď k věci - koženka má nejmíň záporů V

+2/0
3.7.2013 9:25

K74a86r95e28l 16D46r32d50a 6204922457

A co kůže? Věčná, příjemná. Prý je ale drahá. (No nevím, ale boty za 500,- z koženky, co se nosit nedají a od 800,- začínají boty z kůže. To mi nepřijde nepřijatelné.)

0/0
4.7.2013 7:09

M84a94r82t76i59n 59K62u44b15a 6724172107786

Se divím, že tam nedali betonový...

+3/0
3.7.2013 8:53

M73i60l59a35n 18Š44v33a68g61r31o98v19s75k10ý 9852679855108

R^;-D

0/0
3.7.2013 9:12

K38a90r67e14l 37H88a28n83o13u55s60e95k 2126257340607

nejsou dotace, jinak už tam tak 5 let jsou....

0/0
3.7.2013 11:37

P22e42t39r 31Š70k45o41d85a 5597860474520

Koženky ano, ale ať nejdřív vyřeší teplotu v busech, jinak se na tom v létě nedá sedět.

+3/0
3.7.2013 8:33
Foto

R90o96m40a45n 95P96o16l24á20č87e60k 1310436490405

Zkuste po Praze narazit na tramvaj T6, která má plastové výplně místo čalouněných. Podle mě ideální varianta. Když to někdo poškodí, tak se vyhodí prakticky zanedbatelný díl sedačky a jede se dál.

U  15T musí pryč prakticky celá sedačka.

Libí se mi ilustrační foto. Oficiální dřevené sedačky do busů vypadají jako lavička...

+2/0
3.7.2013 8:29

J95i78ř43í 47K94r62e25j13č82í52k 2617488254576

Má to jednu potíž - žádná taková tramvaj T6 v Praze není... ;-D

+1/0
3.7.2013 13:55
Foto

R38o81m65a52n 85P97o52l68á22č53e21k 1270926240255

Omlouva. Je to rekonstruovaná T3, která má také Fainsy ;-)

0/0
4.7.2013 20:32

K45a32r17e60l 57D80r63d26a 6464172567

Včera jsem jel 15T a testoval jsem "novinku". Sklopné dřevěné sedačky umístěné proti dveřím v prostoru pro stojící cestující či snad dokonce kočárky. Ten sedák je těžký, kovová konstrukce, váží snad tunu. Mechanizmus je úplně na pytel. Ve sklopené poloze není téměř žádná aretace a sedačka hrozí samovolným vyklopením, když třeba tramvaj vjede do zatáčky. Pokud tu váhu necháte padnout samovolně do vyklopené polohy, je to rána jak z kanónu. Málem to utrhne stěnu vagónu.

  Při představě třeba kočárku či malého děcka na které padne tahle sedačka (či celá ta řada sedaček) se mi udělalo zle.

  Fakt nechápu jak Praha může dělat zakázky za miliardy a přitom obšťastňovat cestující takovým šlendriánem? Neměl by někdo z odpovědných manažerů ROPIDu a DPP stát za "pražské sedačky v MHD" konečně už před soudem? :-/

  Ty ankety jsou stejně jen alibismem zakrývajícím mizerné a neodborné řízení pražské MHD.

+3/−4
3.7.2013 8:06

K21a63r92e50l 43D80r12d40a 6674362217

Za co mám minusy? Ty sklápěcí sedačky popisuji technicky špatně nebo jsou zde fandové ROPIDu? ;-)

0/−1
4.7.2013 7:12

K15a85r21e57l 39D36r56d48a 6524922137

Připomíná to tradiční český Kocourkov. Neskutečné šarády jen proto, že DPP neumí roky kvalitně čistit vozy MHD a nutí Pražany jezdit trvale ve svinčíku. Pak to vyřeší anketou o dřevěných sedačkách a nakoupí za naše peníze dřevěné sedačky, které jsou absolutně k ničemu. To byl takový problém ty sedačky řádně otestovat u zakázky za miliardy? Podle mě je nyní v pytli především bezpečnost cestujících. Doporučoval bych při zlomenině žalobu na DPP. Třeba se to klouzající dřevo vymění za něco bezpečnějšího.

  V metru (C) látkové sedačky vcelku fungují. I když za jejich tvar a ergonomii by si návrháři zasloužili také přerazit obě ruce.

  Jenže autobusy to je jiné kafe. Odhaduji, že vagón metra se čistí v Praze tak jednou za čtvrtletí. Autobus je čistý, jen když právě vyjel z výroby. ;-D

  Ten smeták, co roky vozí řidiči autobusů v Praze v kabině odkazuje na skvělý servis DPP. Počítám, že řidič má úklid vozu ve smlouvě a bere za něj příplatek. Proto cestující kličkují kolem smetáku a pražské autobusy připomínají špatně udržovanou popelnici. ;-D

+5/−2
3.7.2013 7:50
Foto

J59a70n 35B67r34a98u21n 1158738153945

Dřevěné sedačky, nejlépe z nehoblovaného dřeva. Aby neklouzaly.;-D

+2/0
3.7.2013 7:48

F14i43l36i31p 14K95r10e62u10z73i81g64e30r 3769918308691

dřevěná sedačka je hezká věc, v tramvaji se ještě dá snést (obzvlášť ty které jsou zdrsněny proti klouzání) ale v autobuse, který drncá na pražských výmolech a zpomalovacích retardérech, to abych si do autobusu nosil vlastní polštářek. To je leda výmysl nějakého architekta nebo manažera který zásadně jezdí autem a do mhd nevleze.

+3/0
3.7.2013 7:41

I51v15a25n 70J98i63r70e71š 6673602261568

Bylo by po problému, kdyby každý kašpárek nevymýšlel hovadiny a používaly by se klasické, osvědčené, funkční, hygienické i esteticky krásné sedačky ze 60. let, u autobusů koženkové, u tramvají plastové.

+6/0
3.7.2013 6:53

R84o96m22a73n 44K84r95a95t53o78c25h55v55í74l 6426867776184

U takových těch málo exponovaných linek bych nechal látkové sedačky, u těch věčně plných proč ne, třeba ta dřevěná.

0/0
3.7.2013 6:12

A59l61e82x51a65n29d75r 91K53o64s47t81k77a 5779876979696

Dřevo je hladké. Už jen v té tramvaji to člověka při každé zatáčce vytlačuje ze sedačky a autobus zatáčí daleko razantněji.

+6/0
3.7.2013 6:48

L10u35k88a27s 30N85o22v65a16k 4309299743548

Latkove sedacky by byly OK, kdyby v MHD nejezdili bezdomači....

Normalni pracujici clovek nejede nikdy tak spinavej aby to byl problem cistit....

+6/0
3.7.2013 3:56
Foto

S83t54a26n22i84s83l68a16v 87M61í21č61e42k 3408765765866

Nové trolejbusy a nové rekonstrukce tramvají v Ostravě mají sedačky plastové a jsou zcela v pohodě. Problém se smradlavými občany mají ostravané taky a toto to celkem příjemně řeší. Co se týče Prahy, tak dřevěné sedačky v tramvajích ForCity a některých rekokachnách jsou též celkem příjemné, jen si na to člověk nesmí sednout "kulatě" - což je vlastně dobrý, jelikož to neútočí na záda. A že je to tvrdé? Odpůrců se ptám: Kolik zhruba strávíte času v tramvaji? Deset minut? Patnáct minut? Dvě minuty z Karlínského Náměstí na metro Florenc? Za sebe říkám, jen tak dál. Ať je to co nejvíc nepohodlné a ať co nejmíň bezdomovců křižuje Prahu sem a tam (rozumněj - nedá se dost dobře spát). Do autobusů dřevo ale nevím nevím... Nicméně vyzkoušet bych to rád vyzkoušel a poté sdělil svůj názor v anketě. Myslím si ale, že do autobusů se hodí spíše plast, nebo dřevo, ale v jiném tvaru než v tramvajích.

+3/0
3.7.2013 1:55

M71a89r17t92i63n 19N89o19v89o61t56n62ý 8479974897794

DP trvalo 10 let, než uznal, to co lidi říkali od začátku - látkové sedačky se nedají snadno čistit a budou furt špinavé. Nejlíp se sedělo v laminátových skořepinách ve starých tramvajích. I když autobus víc drncá, tam asi budou lepší koženkové. Takže zpět k tomu, co tu bylo před lety...

+4/0
3.7.2013 1:23

J86a57n 27M62a13j32e13r 5527527

Ty laminátové budou "výborné" hlavně ve dvou řadách. To bude sranda;-D

0/−2
3.7.2013 3:12

M87a50r14t58i24n 96N59o53v54o86t87n97ý 8779954817364

A proč ne? Dokonce jsem v nějakém městě jel tramvají, kde byli na jedné straně sedačky po dvou, a byly to ty klasické laminátové a nebyl v tom žádný problém.

+2/0
3.7.2013 5:05

R14o90m29a59n 26K78r71a59t15o79c92h77v86í17l 6836417896404

Ano, autobus drncá....

+1/0
3.7.2013 6:13

P60e86t85r 65P46e73t15r 9571885833919

Laminátové sedadla v tramvajích byly katastrofa, prakticky vzhledem k častým poruchám topení, na ně v zimě sedali jen otužilci, v létě zase byly mokré od potu, proto když jsem v tomto období čekal na zastávce, tak jsem se modlil ať přijede tramvaj s čalouněnými sedadly ze historických vozů byly jediné OK pružinové koženkové sedadla z T2.

0/−6
3.7.2013 9:08

M29a43r13t39i73n 15N54o17v69o26t82n58ý 8849984977284

Mě se na nich sedělo dobře, i když se v zimě netopilo, tak přes oblečení to nestudilo, a že by byly v létě upocené nepamatuju, ten hladký laminát nenasákne a pot zůstane v oblečení potícího se, to naopak na těch látkových jsou v létě mokré skvrny od potu.

Ať laminátové, dřevěné či koženkové, podstatné je, aby sedadla byla z materiálu, který nenasákne a je omyvatelný.

+5/0
3.7.2013 9:56

J87i93ř49í 17Š94v29a89g88r 3978930235606

Ve Vidni mame drevene sedacky v tramvaji. Ve Vidni mame drevene sedacky v tramvaji. Ve Vidni mame drevene sedacky v tramvaji. 

Jeste nekdo to chce napsat?

Jo, ale tady se jedna o autobus a na PRAZSKYCH silnicich. V zadni casti autobusu neni neobvykle, ze pri prejeti vymolu vyskocite o metr nahoru. Nechci mit na zadku modriny. Autobus ma jiny styl jizdy nez  tramvaj. To co je v Praze, neni drevo. Anketa je pravdepodobne zmanipulovana. Moznost otestovat sedacky v muzeu? Ty sedacky jsou umistene na simulatoru jizdy, ktery kopiruje jizdu autobusem pres diry v silnici a prudke brzdeni? Tezko.

Nekdo asi investoval do firmy kde se ty silenosti vyrabeji. Jinak to neni mozny. Ale je pravda, ze bezdomovci ty lamino sedacky nemaji moc v lasce.

+3/0
3.7.2013 0:52

J68a72n 39M22a34j84e98r 5317137

Ve Vídni mají dřevěné sedačky v tramvajích a po celém Světě jsou dřevěné lavičky. Do autobusu si můžete vzít vlastní podprdelník, nebo celou cestu stát:-P

0/−3
3.7.2013 3:10

A92l94e86š 50J37a59n66á55č41e78k 3943294896563

V tramvaji chci sedět na bezkonkurenčně nejlepších lamino sedačkách z T3 a v autobusu místo umolousaného hadru nebo tvrdého prkna klasický koženkový sedačky. Nevím co DP pořád špekuluje se sedačkama vyvádět.

+13/0
3.7.2013 0:06
Foto

M72a89r85t72i41n 48B63a32l77c84a63r 5280718310692

Ty sedačky ze dřeva stojí za prd. Ten kdo je navrhoval zapoměl na první poučku pro designéry.... FUNKČNOST!!! Prostě se na nich nedá sedět, zvlášť v obleku, nebo jiném oblečení z hladkého materiálu. Na druhou stranu chápu že údržba je levnější. Těch 17 hal z každé jízdenky pro p. Rittiga by to možná vyřešilo...;-)

+10/−1
2.7.2013 23:29

R97o26m36a67n 16K62r18a49t84o90c35h94v11í56l 6666637926224

Nedá sedět?

+2/−1
3.7.2013 6:14

L26u14c94i52a58n 23P17a31p55a12z73i37a88n 5694777601335

Když dřevěná je ve skutečnosti imitace dřeva se stlačenými pilinami. A také nemají ergonomický tvar, což zkušenosti lidí od dřevěné volby významně odklání.  Ve Vídni jsou opravdu z dřevěného masivu (poctivé dřevo) a hlavně mají ergonomičtější tvar. Nedivím se pak tomu, že Pražené z laminátových a la dřevo lavic nejsou tolik nadšeni jako ve Vídni. Opět platíme daň za přízemnou levnotu za každou cenu, kdyby se sedačky dělaly jak se má, pak by déle vydrželi a na údržbu by byly mnohem levnější jak stávající nechutné potahy. Když už byla kdysi volba za textil, tak se má udržovat  a po čase dávat nový potah, místo toho, stále vidíme ten samý špínou prožraný, takže po takové zkušenosti není divu, že Pražané nechtějí látku nikdy více. Koženka se lepí lidem v teple bez klimatizace (stále standard chudé Prahy) na tělo, je to také nechutné sednout si na něčí pot.

+5/−3
2.7.2013 22:39

K63a27r66e78l 40H23a46n85o58u68s27e25k 2646157140137

zatím se novým odfláknutým autobusům z tunelu JandT (SOR Libchavy) říkalo maslostroj, s dřevěnými sedačkami to budou "šejkry"....

+3/0
2.7.2013 22:35

V94í17t89ě57z23s96l35a77v 28G73o54r54g91o35ň 4147529618102

Vždy záleží na tom,jak je sedadlo tvarované.Pokud by např dřevěné sedadlo mělo vyšší boky a bylo mírně nakloněné směrem dozadu, tak bych v tom neviděl problém. PS: jo a ještě by mělo mít vzadu vyvrtanou odtokovou dírku-pro případ že se na něm nějaký bezdomovec vyčůrá ...;-)

+13/0
2.7.2013 22:27
Foto

S91t16a73n93i12s59l88a64v 76M71í59č89e12k 3208195435176

Odtoková dírka: Pěkně jsem se zasmál, díky. ;-D

+1/0
3.7.2013 1:40

T42o24m52á52š 67Z20e75m30a26n 3265218174405

V tramvaji to moc nevadí, ale v autobuse který drncá, brzdí a zatáčí výrazně více to vadit bude.

+8/−3
2.7.2013 21:53

D94a71v70i72d 79D10o60b42e16š 3965502487

Dřevěné sakra kloužou v prudší zatáčce a při brždění. V autobusu jsem vícekrát viděl i při potažených a koženkách při prudším zabrždění přesedání cestujících naproti. Po randících vagónech tak DP zavádá novinku i na častější seznamování cestujících v autobuse ;-D Patrně potřebuje zvednout demografickou křivku.

+11/−1
2.7.2013 21:43

L12u32c27i38a18n 77P82a41p45a11z41i52a66n 5844737591515

Protože nejsou ze dřeva, ale z nějaké imitace dřeva. Proto kloužou, špatná zcela nevhodná povrchová úprava. kdyby se tvar stal ergonomičtějším a k tomu i kvalita materiálu byla skutečně více dřevem jak imitací dřeva, pak bych preferovat skutečně dřevěné sedačky. Jsou opravdu ve Vídni nejoblíbenější, ale to se s tou pražskou hrůzou ala ODS Dopravní podnik z dřívější doby nedá srovnat.

0/−4
2.7.2013 22:42

J59a91n 78M87a55j54e43r 5787947

Imitace dřeva;-D

+1/0
3.7.2013 3:04

A79l24e70š 46M69e44t52l91i34c13k78ý 4782774234879

To myslej vážně, když brzdí tram,tak lidi  a těch sedačkách kloužou, co teprve v takovým autobuse, který většinou brzdí prudčeji? Co jako,že si to vyzkoušej někde,kde se ta sedačka ani nene..... Bože, to jsou nápady......

+14/−2
2.7.2013 21:39

J89i12ř85í 92K86ü40h44r 2970296890496

Nevím jak to máte u vás ,ale v Ostravě jsou cestující povinni se za jízdy držet.

+2/−2
2.7.2013 23:21

J76a87n 60M72a35j58e30r 5327387

STOJÍCÍ cestující je povinnen za jízdy držet...

+2/0
3.7.2013 3:03

R97o65b16e60r38t 94Š47i13m25e97č67e67k 6745191758758

dřevěné? to se asi zbláznili, se divím, že je dali to tramvají, ale dát je do autobusů je naprostá absurdita!

+10/−1
2.7.2013 21:32

R29o89m14a76n 37N77o58v39á10č53e72k 6435622654125

ve Vidni maji v tramvajich drevo. Je to velmi hygienicke a nemusi se to kazdy roka znovu potahovat. Vyborna volba.

+3/−2
2.7.2013 21:34

K88a62r25e63l 52H64a69n58o41u77s91e67k 2606547730727

vídeňská tramvaj vs. pražský bus, cítíte ten malý, bezvýznamný rozdíl?

+7/0
2.7.2013 22:37

J72i61ř15í 67K83r21e56j61č78í75k 2117838104266

Ještě bych prosil jeden relevantní odkaz na anketu ve které by vyhrálo dřevo... Ve skutečnosti vždy vyhrál plast nebo polstr, ale veřejné mínění lze snadno ovlivnit, že...

+8/−2
2.7.2013 21:21

R88o73m25a54n 93N33o21v52á72č86e65k 6745492344725

Ve Vidni mame ve vetsine tramvaji drevo. Je to hygienicke, dlouhoto vydrzi. Velmi dobry material, ostatne priroda je priroda. Jedine negativum muze byt nizsi pohodli. Ale MHD neni postel a dele nez hodinu v ni vetsinou nepretrzite nejedete.

+3/0
2.7.2013 21:35

A17l98e96š 31M61e14t82l18i91c38k26ý 4112194954689

A taky je to vyleštěné tak,že na tom kloužete při každém zabrždění????

+3/0
2.7.2013 21:40
Foto

A53n23t96o62n11í89n 83S59t37r83e98j56c 8165204445714

Nic snazšího. Stačí trochu umět s googlem.

http://zpravy.idnes.cz/ankety.aspx?id=A20080429_hos_102

0/0
3.7.2013 12:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.