Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dřevěné sedačky mohou mít i pražské autobusy. Vyberou si cestující

Pražský Dopravní podnik chce vyměnit látková sedadla v autobusech za jiná. Ve hře jsou koženková a dřevěná. Ošuntělá látková sedadla totiž leckteré cestující přimějí raději stát. Pražané podle anket kvůli hygieně preferují nečalouněné sedačky, aby viděli, na co si sedají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a31n 72H42o24r91k86ý 2246436156245

Látka? Problematická údržba, hygiena.

Koženka? Nepříjemná v létě, lehce poškoditelná.

Dřevo? Obtížně tvarovatelné, kluzké, žádné boční vedení.

U mě vítězí slast.

+5/0
3.7.2013 9:00

J83a71n 13H85o82r29k82ý 2266756876295

Plast. Zatracený našeptávač.

+5/0
3.7.2013 9:01

M90a74r62e61k 83Z85a71h71r81a94d94i11l 6194469195351

;-D... Teď k věci - koženka má nejmíň záporů V

+2/0
3.7.2013 9:25

K28a15r27e53l 28D92r52d13a 6644762827

A co kůže? Věčná, příjemná. Prý je ale drahá. (No nevím, ale boty za 500,- z koženky, co se nosit nedají a od 800,- začínají boty z kůže. To mi nepřijde nepřijatelné.)

0/0
4.7.2013 7:09

M29a13r73t41i21n 25K76u43b53a 6514492397356

Se divím, že tam nedali betonový...

+3/0
3.7.2013 8:53

M39i57l43a51n 11Š75v18a83g72r82o73v89s57k81ý 9112479565698

R^;-D

0/0
3.7.2013 9:12

K18a80r31e93l 87H62a90n30o68u96s30e41k 2916747630777

nejsou dotace, jinak už tam tak 5 let jsou....

0/0
3.7.2013 11:37

P24e92t63r 94Š68k22o75d17a 5207280104580

Koženky ano, ale ať nejdřív vyřeší teplotu v busech, jinak se na tom v létě nedá sedět.

+3/0
3.7.2013 8:33

R47o35m29a61n 51P14o92l68á26č58e35k 1480626470835

Zkuste po Praze narazit na tramvaj T6, která má plastové výplně místo čalouněných. Podle mě ideální varianta. Když to někdo poškodí, tak se vyhodí prakticky zanedbatelný díl sedačky a jede se dál.

U  15T musí pryč prakticky celá sedačka.

Libí se mi ilustrační foto. Oficiální dřevené sedačky do busů vypadají jako lavička...

+2/0
3.7.2013 8:29

J86i24ř75í 61K42r97e82j28č33í32k 2627168234216

Má to jednu potíž - žádná taková tramvaj T6 v Praze není... ;-D

+1/0
3.7.2013 13:55

R19o28m80a51n 71P30o20l59á93č21e39k 1320596840545

Omlouva. Je to rekonstruovaná T3, která má také Fainsy ;-)

0/0
4.7.2013 20:32

K76a15r68e29l 59D37r33d33a 6134342957

Včera jsem jel 15T a testoval jsem "novinku". Sklopné dřevěné sedačky umístěné proti dveřím v prostoru pro stojící cestující či snad dokonce kočárky. Ten sedák je těžký, kovová konstrukce, váží snad tunu. Mechanizmus je úplně na pytel. Ve sklopené poloze není téměř žádná aretace a sedačka hrozí samovolným vyklopením, když třeba tramvaj vjede do zatáčky. Pokud tu váhu necháte padnout samovolně do vyklopené polohy, je to rána jak z kanónu. Málem to utrhne stěnu vagónu.

  Při představě třeba kočárku či malého děcka na které padne tahle sedačka (či celá ta řada sedaček) se mi udělalo zle.

  Fakt nechápu jak Praha může dělat zakázky za miliardy a přitom obšťastňovat cestující takovým šlendriánem? Neměl by někdo z odpovědných manažerů ROPIDu a DPP stát za "pražské sedačky v MHD" konečně už před soudem? :-/

  Ty ankety jsou stejně jen alibismem zakrývajícím mizerné a neodborné řízení pražské MHD.

+3/−4
3.7.2013 8:06

K14a37r46e43l 28D80r39d62a 6124462267

Za co mám minusy? Ty sklápěcí sedačky popisuji technicky špatně nebo jsou zde fandové ROPIDu? ;-)

0/−1
4.7.2013 7:12

K30a81r95e21l 66D14r25d66a 6304672597

Připomíná to tradiční český Kocourkov. Neskutečné šarády jen proto, že DPP neumí roky kvalitně čistit vozy MHD a nutí Pražany jezdit trvale ve svinčíku. Pak to vyřeší anketou o dřevěných sedačkách a nakoupí za naše peníze dřevěné sedačky, které jsou absolutně k ničemu. To byl takový problém ty sedačky řádně otestovat u zakázky za miliardy? Podle mě je nyní v pytli především bezpečnost cestujících. Doporučoval bych při zlomenině žalobu na DPP. Třeba se to klouzající dřevo vymění za něco bezpečnějšího.

  V metru (C) látkové sedačky vcelku fungují. I když za jejich tvar a ergonomii by si návrháři zasloužili také přerazit obě ruce.

  Jenže autobusy to je jiné kafe. Odhaduji, že vagón metra se čistí v Praze tak jednou za čtvrtletí. Autobus je čistý, jen když právě vyjel z výroby. ;-D

  Ten smeták, co roky vozí řidiči autobusů v Praze v kabině odkazuje na skvělý servis DPP. Počítám, že řidič má úklid vozu ve smlouvě a bere za něj příplatek. Proto cestující kličkují kolem smetáku a pražské autobusy připomínají špatně udržovanou popelnici. ;-D

+5/−2
3.7.2013 7:50
Foto

J68a47n 76B85r11a54u90n 1588898573285

Dřevěné sedačky, nejlépe z nehoblovaného dřeva. Aby neklouzaly.;-D

+2/0
3.7.2013 7:48

F67i94l24i55p 66K74r95e14u77z54i91g74e67r 3529978778401

dřevěná sedačka je hezká věc, v tramvaji se ještě dá snést (obzvlášť ty které jsou zdrsněny proti klouzání) ale v autobuse, který drncá na pražských výmolech a zpomalovacích retardérech, to abych si do autobusu nosil vlastní polštářek. To je leda výmysl nějakého architekta nebo manažera který zásadně jezdí autem a do mhd nevleze.

+3/0
3.7.2013 7:41

I21v65a98n 19J38i83r68e86š 6733792141528

Bylo by po problému, kdyby každý kašpárek nevymýšlel hovadiny a používaly by se klasické, osvědčené, funkční, hygienické i esteticky krásné sedačky ze 60. let, u autobusů koženkové, u tramvají plastové.

+6/0
3.7.2013 6:53

R61o56m54a66n 40K33r77a52t71o88c69h10v55í70l 6556897926844

U takových těch málo exponovaných linek bych nechal látkové sedačky, u těch věčně plných proč ne, třeba ta dřevěná.

0/0
3.7.2013 6:12

A21l42e12x91a80n58d45r 61K68o85s85t70k97a 5869316339736

Dřevo je hladké. Už jen v té tramvaji to člověka při každé zatáčce vytlačuje ze sedačky a autobus zatáčí daleko razantněji.

+6/0
3.7.2013 6:48

L12u39k27a23s 84N67o53v62a67k 4939209483388

Latkove sedacky by byly OK, kdyby v MHD nejezdili bezdomači....

Normalni pracujici clovek nejede nikdy tak spinavej aby to byl problem cistit....

+6/0
3.7.2013 3:56
Foto

S37t96a41n83i86s28l41a28v 54M61í85č80e86k 3268835845126

Nové trolejbusy a nové rekonstrukce tramvají v Ostravě mají sedačky plastové a jsou zcela v pohodě. Problém se smradlavými občany mají ostravané taky a toto to celkem příjemně řeší. Co se týče Prahy, tak dřevěné sedačky v tramvajích ForCity a některých rekokachnách jsou též celkem příjemné, jen si na to člověk nesmí sednout "kulatě" - což je vlastně dobrý, jelikož to neútočí na záda. A že je to tvrdé? Odpůrců se ptám: Kolik zhruba strávíte času v tramvaji? Deset minut? Patnáct minut? Dvě minuty z Karlínského Náměstí na metro Florenc? Za sebe říkám, jen tak dál. Ať je to co nejvíc nepohodlné a ať co nejmíň bezdomovců křižuje Prahu sem a tam (rozumněj - nedá se dost dobře spát). Do autobusů dřevo ale nevím nevím... Nicméně vyzkoušet bych to rád vyzkoušel a poté sdělil svůj názor v anketě. Myslím si ale, že do autobusů se hodí spíše plast, nebo dřevo, ale v jiném tvaru než v tramvajích.

+3/0
3.7.2013 1:55

M97a11r67t48i31n 26N89o54v92o29t26n34ý 8379954777674

DP trvalo 10 let, než uznal, to co lidi říkali od začátku - látkové sedačky se nedají snadno čistit a budou furt špinavé. Nejlíp se sedělo v laminátových skořepinách ve starých tramvajích. I když autobus víc drncá, tam asi budou lepší koženkové. Takže zpět k tomu, co tu bylo před lety...

+4/0
3.7.2013 1:23

J57a46n 57M43a10j55e47r 5467547

Ty laminátové budou "výborné" hlavně ve dvou řadách. To bude sranda;-D

0/−2
3.7.2013 3:12

M69a20r71t60i98n 85N65o45v83o18t17n50ý 8369684577204

A proč ne? Dokonce jsem v nějakém městě jel tramvají, kde byli na jedné straně sedačky po dvou, a byly to ty klasické laminátové a nebyl v tom žádný problém.

+2/0
3.7.2013 5:05

R66o95m73a47n 98K38r37a57t83o19c58h35v48í54l 6646117226114

Ano, autobus drncá....

+1/0
3.7.2013 6:13

P83e71t30r 43P30e68t26r 8471708608922

Laminátové sedadla v tramvajích byly katastrofa, prakticky vzhledem k častým poruchám topení, na ně v zimě sedali jen otužilci, v létě zase byly mokré od potu, proto když jsem v tomto období čekal na zastávce, tak jsem se modlil ať přijede tramvaj s čalouněnými sedadly ze historických vozů byly jediné OK pružinové koženkové sedadla z T2.

0/−6
3.7.2013 9:08

M58a49r94t30i73n 51N45o80v50o79t31n21ý 8439334507124

Mě se na nich sedělo dobře, i když se v zimě netopilo, tak přes oblečení to nestudilo, a že by byly v létě upocené nepamatuju, ten hladký laminát nenasákne a pot zůstane v oblečení potícího se, to naopak na těch látkových jsou v létě mokré skvrny od potu.

Ať laminátové, dřevěné či koženkové, podstatné je, aby sedadla byla z materiálu, který nenasákne a je omyvatelný.

+5/0
3.7.2013 9:56

J55i86ř57í 68Š61v85a35g56r 3568350935756

Ve Vidni mame drevene sedacky v tramvaji. Ve Vidni mame drevene sedacky v tramvaji. Ve Vidni mame drevene sedacky v tramvaji. 

Jeste nekdo to chce napsat?

Jo, ale tady se jedna o autobus a na PRAZSKYCH silnicich. V zadni casti autobusu neni neobvykle, ze pri prejeti vymolu vyskocite o metr nahoru. Nechci mit na zadku modriny. Autobus ma jiny styl jizdy nez  tramvaj. To co je v Praze, neni drevo. Anketa je pravdepodobne zmanipulovana. Moznost otestovat sedacky v muzeu? Ty sedacky jsou umistene na simulatoru jizdy, ktery kopiruje jizdu autobusem pres diry v silnici a prudke brzdeni? Tezko.

Nekdo asi investoval do firmy kde se ty silenosti vyrabeji. Jinak to neni mozny. Ale je pravda, ze bezdomovci ty lamino sedacky nemaji moc v lasce.

+3/0
3.7.2013 0:52

J39a27n 40M21a88j86e33r 5257987

Ve Vídni mají dřevěné sedačky v tramvajích a po celém Světě jsou dřevěné lavičky. Do autobusu si můžete vzít vlastní podprdelník, nebo celou cestu stát:-P

0/−3
3.7.2013 3:10

A84l52e34š 89J58a75n29á43č90e97k 3323864446743

V tramvaji chci sedět na bezkonkurenčně nejlepších lamino sedačkách z T3 a v autobusu místo umolousaného hadru nebo tvrdého prkna klasický koženkový sedačky. Nevím co DP pořád špekuluje se sedačkama vyvádět.

+13/0
3.7.2013 0:06
Foto

M45a24r72t45i88n 87B19a94l27c93a19r 5850738500142

Ty sedačky ze dřeva stojí za prd. Ten kdo je navrhoval zapoměl na první poučku pro designéry.... FUNKČNOST!!! Prostě se na nich nedá sedět, zvlášť v obleku, nebo jiném oblečení z hladkého materiálu. Na druhou stranu chápu že údržba je levnější. Těch 17 hal z každé jízdenky pro p. Rittiga by to možná vyřešilo...;-)

+10/−1
2.7.2013 23:29

R80o31m43a63n 77K40r87a71t26o37c95h75v79í37l 6906137766174

Nedá sedět?

+2/−1
3.7.2013 6:14

L40u94c45i53a71n 60P79a19p96a43z38i72a64n 5654437681505

Když dřevěná je ve skutečnosti imitace dřeva se stlačenými pilinami. A také nemají ergonomický tvar, což zkušenosti lidí od dřevěné volby významně odklání.  Ve Vídni jsou opravdu z dřevěného masivu (poctivé dřevo) a hlavně mají ergonomičtější tvar. Nedivím se pak tomu, že Pražené z laminátových a la dřevo lavic nejsou tolik nadšeni jako ve Vídni. Opět platíme daň za přízemnou levnotu za každou cenu, kdyby se sedačky dělaly jak se má, pak by déle vydrželi a na údržbu by byly mnohem levnější jak stávající nechutné potahy. Když už byla kdysi volba za textil, tak se má udržovat  a po čase dávat nový potah, místo toho, stále vidíme ten samý špínou prožraný, takže po takové zkušenosti není divu, že Pražané nechtějí látku nikdy více. Koženka se lepí lidem v teple bez klimatizace (stále standard chudé Prahy) na tělo, je to také nechutné sednout si na něčí pot.

+5/−3
2.7.2013 22:39

K92a51r64e11l 21H66a83n84o73u72s59e23k 2296467660287

zatím se novým odfláknutým autobusům z tunelu JandT (SOR Libchavy) říkalo maslostroj, s dřevěnými sedačkami to budou "šejkry"....

+3/0
2.7.2013 22:35

V81í96t42ě73z84s85l88a90v 27G59o77r73g81o98ň 4327219238922

Vždy záleží na tom,jak je sedadlo tvarované.Pokud by např dřevěné sedadlo mělo vyšší boky a bylo mírně nakloněné směrem dozadu, tak bych v tom neviděl problém. PS: jo a ještě by mělo mít vzadu vyvrtanou odtokovou dírku-pro případ že se na něm nějaký bezdomovec vyčůrá ...;-)

+13/0
2.7.2013 22:27
Foto

S32t61a82n65i74s92l34a86v 87M74í16č46e47k 3308195355966

Odtoková dírka: Pěkně jsem se zasmál, díky. ;-D

+1/0
3.7.2013 1:40

T47o60m71á17š 29Z65e78m21a29n 3485338174985

V tramvaji to moc nevadí, ale v autobuse který drncá, brzdí a zatáčí výrazně více to vadit bude.

+8/−3
2.7.2013 21:53

D89a60v89i18d 32D72o94b29e23š 3765972907

Dřevěné sakra kloužou v prudší zatáčce a při brždění. V autobusu jsem vícekrát viděl i při potažených a koženkách při prudším zabrždění přesedání cestujících naproti. Po randících vagónech tak DP zavádá novinku i na častější seznamování cestujících v autobuse ;-D Patrně potřebuje zvednout demografickou křivku.

+11/−1
2.7.2013 21:43

L60u12c13i51a53n 40P36a61p89a95z23i74a42n 5604547631985

Protože nejsou ze dřeva, ale z nějaké imitace dřeva. Proto kloužou, špatná zcela nevhodná povrchová úprava. kdyby se tvar stal ergonomičtějším a k tomu i kvalita materiálu byla skutečně více dřevem jak imitací dřeva, pak bych preferovat skutečně dřevěné sedačky. Jsou opravdu ve Vídni nejoblíbenější, ale to se s tou pražskou hrůzou ala ODS Dopravní podnik z dřívější doby nedá srovnat.

0/−4
2.7.2013 22:42

J95a80n 14M47a63j67e16r 5557857

Imitace dřeva;-D

+1/0
3.7.2013 3:04

A39l10e13š 33M52e40t57l40i30c73k27ý 4192264954799

To myslej vážně, když brzdí tram,tak lidi  a těch sedačkách kloužou, co teprve v takovým autobuse, který většinou brzdí prudčeji? Co jako,že si to vyzkoušej někde,kde se ta sedačka ani nene..... Bože, to jsou nápady......

+14/−2
2.7.2013 21:39

J75i72ř38í 70K92ü93h56r 2400446740596

Nevím jak to máte u vás ,ale v Ostravě jsou cestující povinni se za jízdy držet.

+2/−2
2.7.2013 23:21

J76a11n 20M55a63j48e83r 5467847

STOJÍCÍ cestující je povinnen za jízdy držet...

+2/0
3.7.2013 3:03

R49o31b88e92r88t 32Š11i12m23e42č35e78k 6715871508838

dřevěné? to se asi zbláznili, se divím, že je dali to tramvají, ale dát je do autobusů je naprostá absurdita!

+10/−1
2.7.2013 21:32

R90o43m26a25n 46N16o55v92á17č64e97k 6635282634715

ve Vidni maji v tramvajich drevo. Je to velmi hygienicke a nemusi se to kazdy roka znovu potahovat. Vyborna volba.

+3/−2
2.7.2013 21:34

K54a76r22e42l 90H32a17n80o98u14s34e39k 2416617260507

vídeňská tramvaj vs. pražský bus, cítíte ten malý, bezvýznamný rozdíl?

+7/0
2.7.2013 22:37

J32i47ř66í 23K64r92e13j67č33í84k 2817478954246

Ještě bych prosil jeden relevantní odkaz na anketu ve které by vyhrálo dřevo... Ve skutečnosti vždy vyhrál plast nebo polstr, ale veřejné mínění lze snadno ovlivnit, že...

+8/−2
2.7.2013 21:21

R45o14m59a24n 70N17o26v21á38č50e98k 6205192434465

Ve Vidni mame ve vetsine tramvaji drevo. Je to hygienicke, dlouhoto vydrzi. Velmi dobry material, ostatne priroda je priroda. Jedine negativum muze byt nizsi pohodli. Ale MHD neni postel a dele nez hodinu v ni vetsinou nepretrzite nejedete.

+3/0
2.7.2013 21:35

A11l30e62š 75M13e81t22l94i25c14k41ý 4222284394339

A taky je to vyleštěné tak,že na tom kloužete při každém zabrždění????

+3/0
2.7.2013 21:40
Foto

A98n32t98o60n18í19n 92S37t12r12e78j25c 8315554835234

Nic snazšího. Stačí trochu umět s googlem.

http://zpravy.idnes.cz/ankety.aspx?id=A20080429_hos_102

0/0
3.7.2013 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.