Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražští policisté bezdůvodně zbili zadrženého a tvrdili, že je napadl

Čtveřice policistů z Prahy 2 bezdůvodně zbila ruského občana zadrženého ostrahou obchodního domu kvůli krádeži. Vše se následně snažili maskovat historkou, že cizinec napadl je. Tři policisté dostali výpověď a jsou stíháni vazebně, policistka zůstává na svobodě postavená mimo službu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V12l83a76d53i22m44í54r 64V66e28t14e59š23k35a 2961925565292

Kam to spějeme.... když policajt nesmí zmlátit zloděje.

0/0
6.7.2013 9:55

R64i54j74a41n56a 29E42g71e75r56e29r50o80v19á 4216650114703

Asi se rozcvičovali do Duchcova.

0/0
5.7.2013 9:38
Foto

J47a23n 23B33r45a51u44n 1428808433415

Tělesné tresty (šarija) vymýtily drobnou kriminalitu ve vyspělých zemích Perského zálivu .  Dvacet ran holí přes zadnici je přesvědčivější trest nežli 500 Kč pokuty.

+5/0
5.7.2013 8:46

J37a31n 31Š67v62á74b 3506177698374

To byli patrně inteligentně vysoko když mu dali nakládačku před kamerou.

+3/0
5.7.2013 7:27

E57r21i50k 67H96r44a26d46i93l 6487568335368

Naprostý absurdistán, sáhnout na zloděje v tomto státě vám zničí celý život.

+6/−3
5.7.2013 4:50

E55r43i16k 40H19r33a96d24i47l 6977398485358

Předpokládám, že se budou novináři přesto moc divit, když nikdo nechtěl někde zasáhnout a jen na zloděje násilnáky koukal z okna...

+2/0
5.7.2013 4:56

R97o81m28a44n 69K58o40n42e88č12n72ý 4644478163

Nechapu Vas prispevek.Myslite ze je absurdistan to kdyz policiste nekoho brutalne zmlati?

+4/−4
5.7.2013 6:43

B13l93a74ž34e55j 44M41o82t72y23č19k22a 8207297715460

u recidivistu je to potřeba a máme štěstí že se tak děje.

+7/−2
5.7.2013 7:05

E78r97i91k 93H65r41a42d74i70l 6277778285608

Ne někoho, ale zloděje. Těm by měli rovnou lámat ruce v lokti.

+2/−2
5.7.2013 14:48

J13a55n 44Z41a32p57l71e98t37a75l 3678289795896

Ještě jeden důvod, proč akceptovat fyzický trest v případě nedobytnosti peněžité pokuty.

Samozřejmě, přednost by měla mít finanční pokuta, protože z pokuty má stát příjem, zatímco z fyzického trestu koukají tak maximálně výdaje na léčení, pokud policajt trošku víc přitne.

Nicméně v případě recidivy, po upozornění na tu možnost, které k ničemu nevedou je třeba k takovému potrestání přikročit. Málokomu dochází, že vymáhání pokuty si vyžádá náklady a trestání vlastně taky. Takže zloděj by měl zaplatit kauci, pokud nechce dostat pendrekem. Kauci, která garantuje, že bude z čeho vymáhat trest. Vlastně taky by vstup do vězení měl být předem zpoplatněn, protože vězni po opuštění věznice při ukončení trestu mívají dluhy za věznění, které běžně neplatí. Nepracují a neplatí dluh za náklady na trestání.

V případě vymáhání přestupku je běžná částka 1000 Kč. Vymáhání pokuty není pro stát zadarmo. To si málokdo uvědomuje. Proto třeba pracovat efektivně. Fyzický trest v případě zjevné nevymahatelnosti pokuty zejména za recidivu. Účinné a jednoduché. V jednoduchosti je přece krásaV

+8/−2
4.7.2013 22:41

J19a92r23o68s69l65a93v 93H58r18a63b83e40c 3230841555595

Mají to těžký,mlátit lidi v Duchcově a  Budějkách a nemlátit zloděje?

+6/−1
4.7.2013 21:33

J51o79s39e94f 57L93e51b33d86u68š33k41a 4232643583405

V každém případě mají policisté postupovat v rámci zákona. A zákon nezná trestání policisty při zadržení. Proto je jejich obinění správné a měli by dostat přiměřená trest, opět v rámci zákona, byť by bezdůvodně zbili několikrát trestaného kriminálníka. jiná věc je proč se někteří jedinci dopouštějí přestupků opakovaně a je je jim to vlastně dle platných zákonných norem umožněno.

+5/−3
4.7.2013 21:22

J66a19n 72Z34a30p80l97e60t45a56l 3978309765746

Nesouhlasím Josefe. V některých případech není jiné efektivní řešení. Fyzický trest zlodějovi nezatěžuje naše přetížené vězeňství, nezaměstnává soudy a všechny lidi kolem nich, netřeba nijaké administrativy, ani ten pokutový bloček není třeba vypisovat, stvrzenku má na zádech, která platí tak tři týdny, po kterémžto čase sama zmizne, další výhoda takové stvrzenky je, že ji nemůže ztratit ani nikam založit, aby ji pak těžko hledal.;-)

Navíc je to maximálně výchovné.

+3/−4
4.7.2013 21:50

V63l84a34d32i51m43í38r 74V17e10t52e35š31k93a 2601975985302

R^

0/0
6.7.2013 9:56

M56i57l87a70n 95S78l55a78v92í88k 8715826697218

Rus a ještě zloděj?V pořádku.:-)[>-]

+3/−3
4.7.2013 21:16

J87a38n 54Z79a26p41l48e66t16a48l 3688729565306

No, já myslím že pan Putin z toho dělat žádný politický skandál anebo nějakou diplomatickou roztržku nebude.:-)

+2/0
4.7.2013 21:52

V60í14ť92a 59N55o36v64á73k 1278643155491

Věřím,že si zasloužil . Kdyby neprovokovala nekradl , do držky by nedostal.

+6/−4
4.7.2013 21:03

J46a22r43o17s76l77a97v 33H58o21r28á76k 5413562316390

"Místo toho, aby s ním prohřešek řešili standardní cestou" - neboli nedelat nic, protoze se jednalo jen o prestupek?

+1/−1
4.7.2013 20:14

J71a17n 20C29h41o50b32o65t 5272624968601

Pak je to chyba zákonů, volejte svému poslanci. Rozhodně to neospravedlňuje nelegální chování policistů.

+6/−5
4.7.2013 20:32

J26a28n 98Z14a35p12l19e54t84a18l 3958899775886

Nelze pro všechno přijímat zákony a kvůli každé pitomosti obtěžovat poslance. Všechno nelze vecpat do zákonů. Někdy je nutná akceptovatelná právní svépomoc.

+1/−1
4.7.2013 21:56

J23a79n 46Z79a45p10l39e12t64a61l 3948169725466

V úvodním článku mi chybí zásadní informace. Krad ten zloděj nebo nekrad. Pokud krad a bylo to spolehlivě prokázáno, tak policisté nezbili zadrženého zloděje bezdůvodně, ale pokud mu to spolehlivě prokázáno nebylo, tak je to malér. Možná to byl slušný člověk a policisté ho bezdůvodně zbili, za což by jim patřil flastr. Takže v článku je dost nejasností a těžko se konkrétně vyjadřovat.

Tady bych chtěl upozornit na rasismus. Pokud souhlasíme s tím, aby takovým způsobem byli trestáni cikáni při opakovaných krádežích v obchodech, protože by to zjednodušilo trestní a přestupkové řízení vůči nim, tak se nemůžeme pohoršovat nad tím, že policajti takhle ztrestali po krádeži Rusa. To by pak byl rasismus a tady bychom překročili pomyslnou hranici mezi rasismem a nerasismem, minimálně by mohlo jít o selektivní rasismus.

Krádeže v obchodech jsou velký problém, jehož důsledky pociťujem všichni, aniž o tom někdy víme. Nejen že je vlivem zlodějů zboží dražší. Obchodník musí zahrnout škody do cen, protože nemůžeme po něm chtít, aby kvůli zlodějům prodělával. Platíme to pak my všichni bez rozdílu. Důsledkem bývá ale taky zavření obchodu pravidelně napadaného zloději, což je škoda pro nás všechny, protože zavřením takového obchodu se zhoršila občanská vybavenost v lokalitě a to je pro nás všechny vždycky škoda.

V této souvislosti bych rád zkritizoval policajtskou věrchušku, pokud zadržený zloděj opravdu a prokazatelně kradl. Hysterickými reakcemi policejního velení nahrává vedení policie ruku v ruce s GIBS zlodějům, což pozoruji delší dobu v různých souvislostech, že policie nepomáhá a nechrání slušné lidi, ale chrání a pomáhá delikventům. Pokud jednotliví policajti pomáhají slušným lidem, zde například jmenovitě prodavačkám, které pak ty škody musí platit, tak jsou od policejní věrchušky potrestáni nebo alespoň zastrašováni. Nicméně je těžko soudit, protože v článku chybí informace, jestli šlo o skutečného zloděje nebo pouze policajtům nesympatického Rusa podezřelého z krádeže.

+4/−4
4.7.2013 19:45

J29a54n 17C78h82o79b11o44t 5972554268201

Zdá se, že kradl. To pořád není důvod, aby se veřejní činitelé chovali nezákonně a pak  tom ještě lhali. je jedno, jestli si to chlap "zasloužil", jde o to, že tady se do pomsty dali lidé, kteří mají zákonné právo užívat násilí a tady svou funkci nenapravitelně zneužili a zneuctili.

+8/−4
4.7.2013 20:29

J44a88n 67Z97a45p54l19e56t19a38l 3538369485556

To jsou všechno akademické teorie. Pokud ten Rus fakt kradl, tak má trest takříkaje v maximálně krátkém čase, vyplacený v hotovosti. Víte pane Chobot, není nic horšího, než když se potrestání protahuje, delikvent pak nabývá dojmu, že je stíhán nevinně. Tady zloděj má rychlý trest bez zbytečných průtahů a pokud fakt krad, tak není co řešit.

Policajti naopak pane Chobot provedli maximálně efektivní práci. Krást se nemá a oni mu to co nejnázorněji vysvětlili. Snad pochopí a dále už krást nebude. A možná že se dokonce z něj jednou stane slušný člověk.

+5/−2
4.7.2013 22:02

R46o96m80a39n 19K58o65n80e39č56n31ý 4774378473

Dobre,ale jak pan napsal,policiste nemohou nikoho jen tak mlatit,hlavne kdyz ma na sobe uniformu.Taky by to mohlo nekdy dojit tak daleko,ze pujdete po meste,nejak se policistovi znelibite a on Vas preventivne zmlati.Co budete delat pak?Bohuzel se bratit.nebudete moct,to by bylo napadeni uredni osoby,takze nechate do sebe kopat?Tak to Vam pak gratuluju

+2/−2
5.7.2013 6:49

P56a94v45e28l 17M65e83j30s79t17r93i33k 2584823747476

Brat spravedlnost do vlastnich rkou vede jen a jen k chaosu a anarchii a u policeie to plati dvojnasob. Naprosto jasen zneuziti pravomoci verejneho cinitele, ktere je nastesti dokumentovane kamerou a tudiz se nebude ze strany byvalych strazcu poradku uz opakovat. reakce vedeni mi prijde naprosto adekvatni. Trestat drobnou kradez tezkym ublizenim na tele je mimo jakoukoliv rozumnou spravedlnost a odplatu zvlaste pokud se napadeny ani nemuze branit aniz by se vystavoval riziku obvineni napadeni uredni osoby. Odvaha techto strazcu zakona je opravdu ohromujici, jako by nestacilo ze jsou na nej ctyri. Otazka fyzickych trestu za kradeze je veci jinou a pouzivanou hlavne ve stredoveku a islamskych statech znamych svou urovni svobody a spravedliveho soudnictvi. Obcas by sice mohla takova odplata odradit od dalsich kradezi na druhou stranu by mohlo dojit i odhozeni veskerych zabran a radikalizaci a zlodejicci by presli od kradezi k fyzickym utokum aby si pak vsichni byli kvit.

0/0
5.7.2013 15:01

V63á44c69l42a45v 72V33a80n97ě25k 2813523658361

1. Nikdo neví zda-li to byl zloděj nebo ne - k soudu se ještě nedostal takže je nevinný

2. Zloděj nezloděj, policie nesmí občany mlátit ať už z jakéhokoliv důvodu

+9/−5
4.7.2013 19:23

J75a32n 37Z27a65p90l77e43t16a42l 3198549525796

Podívejte pane Vaněk, všechno nelze dávat k soudu. To by soudy nezvládaly. Policajti přestupky soudí běžně a nikomu to nevadí. Dostanete pokutu za nesprávné parkování a taky to neprošlo soudem. Možná že jste nevinný, možná že tam zaparkovala osoba blízká, ale Vy jste už pokutu zaplatil, dostal bloček, tak se nemůžete odvolat.

Další je otázka viny a neviny. Ani soud to neurčí spolehlivě, navíc soudce když vás nevinně odsoudí, tak se mu nic nestane a soudí dál.

Zatímco policajt kdyby seřezal nevinného zloděje, který nekrad, tak má policajt mnohem větší průser než má soudce, který odsoudil nevinného člověka. Já bych policajtům tuto pravomoc přiklepl taky v rámci zákona.

Primárně třeba vybrat pokutu, protože z pokuty má stát anebo obec příjem, ale pokud je přestupek spolehlivě prokázán a finanční pokuta nedobytná, tak bych umožnil několik ran pendrekem coby možnou a nouzovou alternativu pokuty. Byl by to metr na všelijaké zejména cikánské zloděje se kterými policajt může akorát tak sepisovat protokoly, kterým potom plní koše na odpadky. Oproti protokolu v koši má fyzický trest výchovný účinek.

+3/−5
4.7.2013 22:25

P43a48v64e56l 80O36b29d33r16ž44á95l64e24k 6276174838402

Nevim jak Vy, ale ja neznam nikoho, kdo by souhlasil v jakekoliv situaci s resenim prestupku bloky.

Na radu advokata vzdycky policistu jen slusne pozdravim a necham ho jednani, ktere on povazuje za prestupek, oznamit. Dal to uz resi pravnik a mnohokrat se mi to uz vyplatilo.

Napriklad jsem v zivote nedostal jedinny bod a kartu ridice mam naprosto cistou.

V blokovem rizeni jen policista zneuziva situace, kdy na ulici proti nemu stoji vystraseny a zakonu neznaly obcan, ktery mu podepise cokoliv. Kdezto u spravniho rizeni je cas a klid na vypilovani vypovedi, studium zakonu a vyhlasek atd... Zvlast kdyz na prestupkovych odborech byva pravnik jen vedouci a radovi pracovnici max Bc. nebo DiS.

0/0
5.7.2013 8:32

G59a39b65r40i18e81l 76H86o91r53t74e39n 9141919843484

Podobné případy by měly automaticky vést k rozpuštění celé služebny, protože co vím, málo kdy jde o exces jednotlivců. A těm, kdo si myslí, že si to zloděj zasloužil - opravdu stojíte o to, aby policajti mlátili lidi, kteří si to podle NICH zaslouží?

+9/−6
4.7.2013 19:19

J83a94n 49Z51a37p72l49e27t91a16l 3608459235606

Pane Hortene, prosím pěkně, nesuďme při nedostatku informací. Nevíme o jakého zloděje anebo dost možná i nezloděje šlo. V úvodním článku to měli napsat, ale to tam nenapsali. Já tam odpověď na tuto otázku nenašel.

Pokud to byl pravidelný zloděj, kterého už několikrát řešili, k ničemu to nevedlo, dál krad a teď dostal nakládačku, tak skutečně nemám problém. Nevíme nic o koho jde a my se tady pohoršujem. Chybí mnoho informací.

Tak se Vás ptám, jak řešit zloděje, kteří kradou, podmínka jim nic neříká, hlídají si limit 5000 Kč což mohou být pro někoho veliké peníze, avšak nejde o trestný čin a pokutu nezaplatí, protože je nemajetný a žije z podpor. Tak na to mi odpovězte a pokud vymyslíte něco skutečně účinného, abyste splnil všechny politickokorektní požadavky, pak máte ode mne velkou pusu na to, na čelo a pochvalu i když chlapy nikdy nelíbám, u Vás však bych učinil vyjímku, protože bych si Vás velmi vážil. Ruky jim sekat nechceme, kriminálů nemáme dost, peněžitý trest nezaplatí a podmínka včetně alternativích trestů neůčinkuje. Tak jak na to? Děkuji Vám srdečně za odpověď.V

+3/−4
4.7.2013 19:58

J73a63n 65C34h58o52b47o44t 5222334228181

O jakého zlodějě šlo, je zcela jedno! Ti policisté neměli právo mlátit žádného, pokud násilí neprojevil on, což prokazatelně neudělal. Tady ten příběh končí, žádné ale, kdyby, nebo "účel světí prostředky". Neměli právo ho bít a pak ještě křivě vinit z násilí.

Pokud chcete rychlejší potrestání zlodějů, je třeba upravit denšní nesmyslné zákony, které stanovují pevnou hranici trestného činu.

+9/−1
4.7.2013 20:34

G91a60b62r14i29e97l 39H24o94r35t41e46n 9451229663644

Nevím jak řešit chronické zloděje. Ale vím, že cesta nevede přes přivírání očí nad násilím ze strany policie. Jinými slovy, nemusíte znát správnou odpověď a přesto můžete snadno odhalit tu špatnou.

Hlavně si prosím nemyslete, že jsem nějaký od reality odtržený humanista, jen naprosto odmítám představu, že by trestat měla policie.

+5/0
4.7.2013 20:40

J14a36n 24Z50a44p12l66e24t56a61l 3198909635846

Pane Hortene, policie běžně trestá přestupky za souhlasu našich zákonů.

Pokuta v blokovém řízení je takový příklad trestu policajtem. Na bločku takové pokuty je napsáno, že proti této pokutě neexistuje opravný prostředek. Co však dělat v případě, že delikvent peníze na pokutu nemá a je zřejmo že nebude mít? V takovém případě je přijatelnou alternativou několik ran pendrekem od policajta. A delikvent může být vděčný za to, že se vyhnul pokutě. Vždyť pokuta znamená značnou část legálních příjmů zloděje na sociální podpoře. Výprask značně odlehčí zlodějově peněžence. Napravený zloděj taky potřebuje jíst a nebude mít nazbyt peněz, když má přestat krást a ještě by měl platit pokutu? No to by potom taky mohl umřít hlady. Tak zloděj je vlastně rád a vděčen policii, že to takhle vyřešila. Že trest byl a zlodějova peněženka neutrpěla tím spravedlivým trestem újmu. Měl by vlastně poděkovat a nikoli si stěžovat.

+2/0
4.7.2013 22:13

A97l54e96š 68N47o30v56á66k 6248850137116

Za komunistů by to nikdo neřešil a ten zloděj by byl rád, že dostal jenom přes držku a nemusí ještě do lapáku.

+9/−2
4.7.2013 18:39

J43a33n 79C62h11o73b50o19t 5862154428181

No za komunistů dostával přes držku, chodidla nebo koule kdekdo. To není nic, co by se mělo vracet...

+6/−4
4.7.2013 18:44

A85l98e30š 88N41o98v79á69k 6618280287726

Nekoukej zase tolik na filmy o StB...;-)

+6/−6
4.7.2013 18:57

J48a87n 69C64h38o56b40o52t 5172724368931

Na to nejsou potřeba filmy...ani přiblblý škleb :-/

+4/−3
4.7.2013 18:59

J68a85n 24Z15a16p24l22e13t85a79l 3398749895106

Nejsem volič KSČM, ale tenkrát se zloději uměli zamávat. Povinnost esenbáka vyšetřovat škodu krádežemi nad 300 KČS, vyšetřovala se doslova krádež každé husy a muselo se makat v kriminále, kam skutečně zloděje zavírali. StB je druhou věcí, socík bylo třeba vylít, ale neměli jsme vylívat s vaničkou taky dítě.

+7/0
4.7.2013 20:03

J22a72n 36C37h79o43b21o94t 5302334728911

Potom také není třeba argumentovat socíkem - stačí se podívat za hranice: v Německu není žádná nesmyslná hranice trestného činu, kdy jednotlivé činy lze opakovat jak dlouho chci, když jeden nepřesáhne 5000 Kčs. Za každou, byť sebemenší, krádež lze podat trestní oznámení. Také lze (komukoliv, což mi zas tak super nepřijde, ale i přistiženému zloději) zakázat vstup do pobočky, nebo dokonce všech poboček firmy. Přijde příště, je to tr. čin porušování domovní svobody.

To by v českých podmínkách možná dobrotu nedělalo, ale proč například neevidovat i pod-trestněčinové přestupky a když se podobných nastřádá za hodnotu tr. činu, neposuzovat to potom jako třestný čin? Nebo tu *možnost* mít vždy, ale využívat ji až při opakování činu.

+8/0
4.7.2013 20:27

P45e16t52r 80K75m69e91n20t 9482860226882

Pod to se podepíši tak to má být...

0/0
5.7.2013 16:00

J54o47s53e64f 87L60e64b79d90u12š68k54a 4552343173155

Taky by bylo vhodné uvést, že taková vykradená trafika, či krám byl pro nékteré tehdejší členy VB přímo zlatým dolem. Pití a kuřivo rázem bylo na několik týdnů. ptotože co nesebral zloděj, dodělali oni v rámci vyšetřování. Při výslechu pak zloděj dostal nakládačku, aby si "vzpoměl" kolik toho ukradl a pak to řádně podepsal.

+2/−2
4.7.2013 21:28

A29l73e64š 89N41o24v77á15k 6608140137696

A co myslíš, že je dneska Pepo??

Za komoušu se kradlo a teď taky

0/0
6.7.2013 7:51

E81v78z61e35n 59S47o82u41k88u55p 1167694676918

Joo, krást se nemá.... Ale to by museli zmlátit polovinu republiky.........

+2/−1
4.7.2013 18:12

J10a42n 47Z97a34p50l61e86t89a74l 3318319565396

Zase to tak hrozné není. Tak například já nekradu.

+3/0
4.7.2013 20:04

D47a14v82i56d 94M97u21n50z43a93r 3188512744256

jj v nekerych oblastich by cela populace chodila z oteklou hubou....

+4/0
4.7.2013 20:13

M31i48c23h45a67l 62M78e62s17i94c87e86k 4133374896528

no tak dostal po tlame,a zcela zaslouzene,nemel krast

+12/−4
4.7.2013 18:07

J72a51n 51C33h23o72b93o88t 5912134138261

Možná kdyby to udělali chlapi z hospody, padlo by to do "šedé zóny". Ale v žádném případě to nesmí udělat policisté.

+5/−2
4.7.2013 20:38

D98a86v71i26d 17M35u10n17z25a33r 3788512134936

no tak co,  dostane par facek, mozna pesti, mozna ho kopnou do bricha, mozna mu natrhnou pajsl, mozna mu prokopnou hlavu a v nejhorsim ho zastrelej...

no nemel se tam motat....dyt branej demokracii.. co jejich bratranci v prilbach delali na Narodni v 89...

+4/−8
4.7.2013 17:49

J87a12n 33L63u39k65á28š 5986123724317

To samé se stalo kolegovi na Muzeu, když se slovně zastal jedné černošky. Zmlátili ho a pak ho nechali ve služebně v Krakovské ve slipech v cele u otevřeného okna (venku bylo -10°C) Dostal zápal plic a pak ho ještě soudili, že napadl on je. Kamerové záznamy se záhadně ztratily... :-/

+9/−2
4.7.2013 17:27

P81a58v53l34a 53H63r58a62d63i29l33o70v78a 3777371811364

To je hruza, co pisete. ;-(

+2/0
4.7.2013 17:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.