Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky z letiště přes Semmering nakonec nepojedou, nevešly by se na trať

Vlaky z ruzyňského letiště nakonec přes tzv. Pražský Semmering zřejmě nepojedou. Pro půlhodinový interval, ve kterém by spoje mezi letištěm a hlavním nádražím měly jezdit, nemá uvedené spojení dostatečnou kapacitu. Vyplývá to ze studie proveditelnosti, kterou dokončuje Správa železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V59á46c29l45a36v 41V95r35á56n82a 7408329772626

Tak proč neudělají v úseku Praha hlavní.Praha Smíchov přímé vozy? Vlak do Berouna by měl v úseku PHN-PS 2x 471 a zadní Elefant by se na Smíchově odpojil a jel na Letiště ;-)

0/0
21.7.2013 14:01

J23a52n 24Z23e30m31a68n 1216835564646

Co bude dřív? Rychlodráha na ruzyňské letiště, nebo posunuté brněnské nádraží? Nebo trasa D metra? O všem se léta jen kecá.

0/0
19.7.2013 8:57

J79i26ř97í 18M76o96l41o 9579686101967

Ten kdo vymyslel takhle klikatou cestu rychlodráhy, ať zapomene na slovo rychlodráha. To bude zase jenom modernizace pomalého spojení Prahy s Kladnem.

+2/0
15.7.2013 14:37

J61a57n 78P73i43v49a66r58n41í89k 1228193693631

No vono stačí vyhlídkové metro z Kulaťáku na letiště Ruzyně

0/0
16.7.2013 8:44

J23i16r77k47a 61D72v79o55ř25á96k 4275790843988

Není důvod si myslet, že to pomalé a drahé metro bude na letiště kdykoli dotaženo.

0/0
16.7.2013 16:22

J74i19r62k25a 90D65v43o56ř87á29k 4545350243738

Na slovo rychlodráha se mělo zapomenout už před 15 lety. Nikdy to rychlodráha nebyla. Jde o normální příměstský vlak, kterému stejně na cestě na letiště v zástavbě nikdo víc než 80 km/h nepovolí, a na zbylé trati do Kladna pojede standardně: 100-110 osobák, podstatně méně než 160 km/h rychlík. Rovnější trať v zásadě není potřeba, dvoustovka by se na Kladno stejně nevyužila.

0/0
16.7.2013 16:13

J67i16ř37í 53M67o63l28o 9509896611447

S kamarádem jsme dávno tento problém vyřešili, ale pochybuju že by to někoho zajímalo. Trať by byla tramvajová a ne vlaková (menší náklady na zabezpečení a tonáž dráhy). Vedla by buď z Divoké Šárky nebo Dědiny a mohla by končit až v Kladně u Oázy, kde navazuje MHD Kladno.

+3/0
15.7.2013 14:12

M87a76r32e57k 45H32r85u72b42y 6257132561538

To musela byt opravdu velmi draha studie, kdyz prisla s tak objevnym zaverem 8-o;-)

+2/−1
15.7.2013 0:26

J72i51ř98í 65M28a58c91e36k 3575165874191

Upřesnil bych: Při organizaci práce, jakou předvádějí České dráhy, by se vlaky z letiště mezi vlaky z Berouny nevešly.

+2/−4
14.7.2013 18:55

P68a72v22e31l 79H34l28a10v80s12a 4879214979518

Mezi Smíchov a hlavák se opravdu už technicky nice nenacpe, je potřeba třetí most přes Vltavu. Po té ttrati jezdí hustá osobka na Beroun, rychlíky na Plzeň, švejci na protivín a na Smíchov se jezdí odstavovat soupravy z hlaváku plus sem tam náklad. Vlakový zabezpečovač má daný limit.

+2/0
14.7.2013 19:00

M95i67r61o81s58l64a59v 83Z80i25k63m61u31n40d 7699183404703

Ale nacpe, stačí tam udělat trojznaký autoblok s návěstidly po 500 metrech > zábrzdná vzdálenost činí pro rychlost 60 km/h "podle zákona" 400 metrů a provozní interval 5 minut zkrátíte na 2 - 3 minuty a místo 12 vlaků za hodinu jich tam procpete dvacet. Jenže celé to vyžaduje kompletní rekonstrukci jednak "Semmeringu", jednak staničního zabezpečovacího zařízení na Smíchově - je tu cca 60 let stará sovětská releovka - návazně na to na Vyšehradě.

Odhazem se celá ta "zabezpečovácká" sranda dá finančně odhadovat tak na jednu miliardu korun ...

 S vlakovým zabezpečovačem to nemá nic společného. Ten je na lokomotivě a slouží ke "kontrole bdělosti strojvedoucího", resp. přenosu návěstních znaků na kódované trati ...

K cestě z Ruzyně přes Masarykovo nádraží se musí připočítat ještě minimálně 15 minut na přesun na hlavní nádraží. Nutno počítat z konce stávající 7. koleje na Masaryčce, resp. budoucí 8. a 9. koleje (poslední vůz) na sedmé nástupiště na hlavním nádraží. Kdo to stihne pěšky s kufrem vážícím 15 kilo rychleji než za 15 minut, tak ať se přihlásí.

+7/−1
14.7.2013 19:32

P48a75v59e73l 51H61l90a83v55s72a 4709624879668

Tak uvažuje se se stanicí Výtoň a tam by to ani s lepším autoblokem při dvou kolejích přes Vltavu nestačilo.

Ale jinak bych považoval za nejlepší původní záměr spojení přes Dejvice. Pro turisty je Masaryčka dobrá a na hlavák se může udělat travelátor nebo nějaké kolejové nadzemní nebo podzemní spojení (vím, že to není s kolejemi jednoduché, už s eto různě všude probíralo, ale řešitelné to je).

+1/0
14.7.2013 20:00

M76a62t33ě73j 75V56o33n59d84ř91i95č66k28a 4124860408726

Pane Macku, jízdní řád sestavuje SŽDC (správa železniční dopravní cesty)! Tady toho České dráhy moc nevymyslí.

Tolik pro lidi, kteří si ještě po deseti letech nevšimli, že všechny koleje, výpravčí,  zaměstnance, starající se o koleje a sestavování jízdního řádu nemají na starosti České dráhy!!!;-€

+3/0
15.7.2013 10:54

J71i27r76k59a 75D46v93o20ř30á67k 4795130203198

Souhlas, kromě detailu u těch výpravčích. Jejich převod pod SŽDC se plánoval sice dlouho, ale uskutečnil se teprve předloni.

0/0
16.7.2013 16:22

M61i75r93o54s77l45a43v 63G23r20o87s89s66m77a83n43n 8872969254

Ano, nakonec nezbude než se vrátit ke koncepci z 90. let, která je podle mého názoru v principu jediná správná. Tedy moderní dvojkolejná elektrizovaná trať přes Dejvice.

+10/0
14.7.2013 16:55

G10a97b45r20i16e10l 26H39o63r54t88e53n 9551739813434

Za což budou obyvatelé Dejvic, včetně mě, velmi vděční. Protože pokud se to bude zakopávat do země, bude to z hlediska hluku při stavbě srovnatelné s tunelem Blanka, a pokud ne, znamená to zvýšení vlakového provozu pod okny o takových 500%.:-/

+2/−6
14.7.2013 19:24

P90a33v57e18l 93O38b17d13r65ž70á84l78e25k 6356864798812

Ta trať je tam od roku 1866 ... kdo z místních tam bydlí déle a mohl by tak být překvapen, že s bydlením u železniční trati je spojen hluk?

+8/0
14.7.2013 21:15

M86a20r21e26k 64T87u53r61n16o79v18e34c 7665412250846

No, ta Blanka jako tunel je přeci jen o dost širší, než jak široký by musel být tunel na dvoukolejnou trať...

+1/0
15.7.2013 6:57

J43i92r19k39a 87D31v70o90ř42á53k 4455250473238

Blanka je automobilová obluda, s tou železnici vůbec nemá smysl srovnávat. Provoz na železnici by stoupl, ale zdaleka nevěřím, že o 500%, to by nebylo snad fyzicky ani možné, když už teď tam jezdí jedním směrem 4 vlaky nestejnou rychlostí. Nové tratě jsou ale podstatně tišší. Navíc by ubylo hodně autobusů včetně hluku a smradu.

0/0
16.7.2013 16:47

V37l67a18d70i68m63í70r 27H35o45l14ý 8564871586977

mám nápad. Co prodloužit na letiště metro?

+1/−3
14.7.2013 19:32

P77a98v38e68l 92H81l42a76v49s93a 4659484299838

nedostatečná poptávka, na o dost dražší metro je potřeba větší počty cestujících. Navíc tou chalupoidou do Motola už je to zabitý.

+4/0
14.7.2013 20:07

A21n52t38o24n91í51n 50L25e95j72s61e24k 1263669737355

Mě by jako laika zajímalo, jaký je rozdíl. Rozchod to má stejný, v čem je problém napojit koleje metra na vlakovou dopravu a udělat nějakou linku, která bude umět jezdit po obou systémech?

+1/0
14.7.2013 20:59

P41a43v22e92l 63O54b16d55r53ž41á94l90e67k 6756134248502

Metro má odlišný průjezdný profil a napájecí kolejnici. Už dneska je problém uhlídat těch pár stovek metrů u dep, kdy vede metrotrať na povrchu. Pustit tohle mezi pole u Ruzyně je šílenost.

+2/0
14.7.2013 21:13

V43l24a92d74i42m94í17r 57H62o12l65ý 8174781656757

ok, panove, beru vase argumenty. ale neslo by metro vest po povrchu v uzavrenem tubusu, treba jako na konci trasy B?

0/0
15.7.2013 23:18

J12i24r62k31a 36D36v29o65ř45á82k 4705600553588

Další zdražení? Proč? Vlak je rychlejší, levnější a na venkovní prostředí "zvyklý".

0/0
16.7.2013 16:25

M56a29r69t46i72n 81N51e80r59m97u48t 9147457108519

záleží, jestli má metro vlaková nebo tramvajová kola (vlaková jsou spojena napevno levé a pravé, tramvajová mají diferenciál jako auto) Vlaková sjíždějí koleje trochu šikmo, tramvajová rovně.

+1/0
14.7.2013 21:20

I49v47o 73Z75d29e87b53o23r80s86k23ý 3233571560911

Opravdu mají tramvaje diferenciál? Myslel jsem, že sřípání v křižovatkách je způsobeno právě dvojkolím.

0/0
15.7.2013 0:41

M71a44r60e97k 15T82u95r70n15o82v33e31c 7645632820316

No nevím, jak přesně je to u starých tramvají (třeba T3), tam dvojkolí dost možná i bude - ale u těch nových, kde je snaha o nízkopodlažnost - být ani nemusí. Třeba tkaové ty pěkné tramvaje ve Vídni - tam je na obou stranách krabice, ve které je vlastní elektromotor a pohání právě to jedno kolo na té straně a mezi nimi žádné spojení není, protože už je tam podlaha... Myslím, že ty naše nové 15T (a možná i 14T) budou možná používat něco podobného...

0/0
15.7.2013 7:00

J90i29ř24í 95M44o95l84o 9369706131167

15T mají diferáky (každé kolo má vlastní motor jako ve vídni jak někdo psal), 14T nikoliv. Navíc 14T nemá otočné podvozky jako staré T3 nebo nové 15T prostě 14T byla předražená a nepoužitelná hračka na pražské koleje.

+1/−1
15.7.2013 14:35

J87i58ř58í 68K93o34c66u36r13e53k 6465944675538

15T nemají diferenciál, každé kolo má vlastní hřídel a hřídele nejsou fyzicky spojené.

Jinak každá jiná tramvaj v ČR má vždy dvě kola na jedné hřídeli.

+1/0
15.7.2013 15:15

M76a67r91t94i65n 87N59e97r65m32u93t 9427597568749

To skřípe okolek, jinak bez diferenciálu by ty zatáčky ve městech nešly vůbec projet (tramvajová kola jsou válcová)

+1/0
15.7.2013 9:04

I59v33o 36Z11d76e17b21o56r24s39k96ý 3973361780771

Díky za vysvětlení všem.

Našel jsem si něco o dvojkolích a podvozcích, docela slušná věda (za 150 let už se něco vyzkoumá). Pokud jsou tramvajová kola válcová a nemají profil UIC jako železniční, tak to nesnadné navázání tratí dává smysl.

0/0
15.7.2013 15:04

J53i33ř55í 52K67o37c91u41r14e25k 6555894925368

Pokud se tam vejde napájecí kolejnice, tak se tam už nevejde normální vlak. A naopak. Muselo by se buď překopat celé Metro nebo všecky vlaky. V napájecí kolejnici je navíc 750 V. Což není zrovna málo, na to, aby to mohlo být něchráněné mezi poli.

0/0
15.7.2013 15:17

A73n60t73o19n61í53n 29L20e92j90s45e64k 1213779657685

Tím "udělat nějakou linku, která bude umět jezdit po obou systémech" jsem myslel soupravu, která by jezdila jak v metru, tak na dráze. Aby to mělo dva různé sběrače nebo aby to splňovalo dva průjezdní profily udělat lze. Ovšem pokud ty kolejnice jsou různé a nelze udělat kola, která by jezdila po obou, jak tu někdo psal, tak to není cesta. O napájecí kolejnici na poli nebyla nikdy řeč.

0/0
15.7.2013 17:03

P89a32v28e86l 77O70b86d17r88ž46á66l91e32k 6856304278272

Nejde ani tak o dvojkolí, ale především o napájení ...

Dát M1 na střechu pantograf ... kam by ho schoval když zajede pod zem?

Naopak - při výjezdu na železniční trať by se musely u celé soupravy demontovat boční sběrače.

Ne náhodou je na Kačerově splítka právě kvůli profilu železnice x metro.

0/0
15.7.2013 23:04

J29o49s77e33f 87K74o34m58á43r39e64k 5164122264239

Pořád tam nevidím žádnou zastávku přímo související s letištěm...

+3/−1
14.7.2013 16:32

J74i45r34k33a 71D16v58o13ř73á65k 4305240863368

Článek je o trati do Kladna, ne o té odbočce na letiště.

0/0
16.7.2013 16:50
Foto

M86a16r70t28i46n 91K37o86k44e11š 3578924371430

Technická: Podklad odvozeného díla plánku nemá uveden zdroj... http://www.google.com/permissions/geoguidelines/attr-guide.html - What does the attribution text need to say?

0/0
14.7.2013 14:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.