Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky z letiště přes Semmering nakonec nepojedou, nevešly by se na trať

Vlaky z ruzyňského letiště nakonec přes tzv. Pražský Semmering zřejmě nepojedou. Pro půlhodinový interval, ve kterém by spoje mezi letištěm a hlavním nádražím měly jezdit, nemá uvedené spojení dostatečnou kapacitu. Vyplývá to ze studie proveditelnosti, kterou dokončuje Správa železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27á77c53l81a59v 48V29r84á22n12a 7188929962916

Tak proč neudělají v úseku Praha hlavní.Praha Smíchov přímé vozy? Vlak do Berouna by měl v úseku PHN-PS 2x 471 a zadní Elefant by se na Smíchově odpojil a jel na Letiště ;-)

0/0
21.7.2013 14:01

J75a34n 10Z10e90m56a73n 1346565174706

Co bude dřív? Rychlodráha na ruzyňské letiště, nebo posunuté brněnské nádraží? Nebo trasa D metra? O všem se léta jen kecá.

0/0
19.7.2013 8:57

J86i47ř46í 71M36o17l40o 9799926541727

Ten kdo vymyslel takhle klikatou cestu rychlodráhy, ať zapomene na slovo rychlodráha. To bude zase jenom modernizace pomalého spojení Prahy s Kladnem.

+2/0
15.7.2013 14:37

J67a31n 41P73i26v43a58r38n54í90k 1848453753601

No vono stačí vyhlídkové metro z Kulaťáku na letiště Ruzyně

0/0
16.7.2013 8:44

J87i19r84k97a 51D39v40o17ř19á33k 4415870143288

Není důvod si myslet, že to pomalé a drahé metro bude na letiště kdykoli dotaženo.

0/0
16.7.2013 16:22

J57i44r35k75a 59D11v17o65ř50á61k 4125820493218

Na slovo rychlodráha se mělo zapomenout už před 15 lety. Nikdy to rychlodráha nebyla. Jde o normální příměstský vlak, kterému stejně na cestě na letiště v zástavbě nikdo víc než 80 km/h nepovolí, a na zbylé trati do Kladna pojede standardně: 100-110 osobák, podstatně méně než 160 km/h rychlík. Rovnější trať v zásadě není potřeba, dvoustovka by se na Kladno stejně nevyužila.

0/0
16.7.2013 16:13

J40i20ř97í 37M60o72l83o 9769106721827

S kamarádem jsme dávno tento problém vyřešili, ale pochybuju že by to někoho zajímalo. Trať by byla tramvajová a ne vlaková (menší náklady na zabezpečení a tonáž dráhy). Vedla by buď z Divoké Šárky nebo Dědiny a mohla by končit až v Kladně u Oázy, kde navazuje MHD Kladno.

+3/0
15.7.2013 14:12

M30a41r79e26k 22H25r80u18b82y 6787522821288

To musela byt opravdu velmi draha studie, kdyz prisla s tak objevnym zaverem 8-o;-)

+2/−1
15.7.2013 0:26

J94i23ř57í 14M69a73c66e40k 3415125554461

Upřesnil bych: Při organizaci práce, jakou předvádějí České dráhy, by se vlaky z letiště mezi vlaky z Berouny nevešly.

+2/−4
14.7.2013 18:55

P48a64v86e41l 45H37l13a54v58s47a 4849354579668

Mezi Smíchov a hlavák se opravdu už technicky nice nenacpe, je potřeba třetí most přes Vltavu. Po té ttrati jezdí hustá osobka na Beroun, rychlíky na Plzeň, švejci na protivín a na Smíchov se jezdí odstavovat soupravy z hlaváku plus sem tam náklad. Vlakový zabezpečovač má daný limit.

+2/0
14.7.2013 19:00

M82i58r98o30s25l26a61v 93Z67i85k15m53u45n97d 7269463814763

Ale nacpe, stačí tam udělat trojznaký autoblok s návěstidly po 500 metrech > zábrzdná vzdálenost činí pro rychlost 60 km/h "podle zákona" 400 metrů a provozní interval 5 minut zkrátíte na 2 - 3 minuty a místo 12 vlaků za hodinu jich tam procpete dvacet. Jenže celé to vyžaduje kompletní rekonstrukci jednak "Semmeringu", jednak staničního zabezpečovacího zařízení na Smíchově - je tu cca 60 let stará sovětská releovka - návazně na to na Vyšehradě.

Odhazem se celá ta "zabezpečovácká" sranda dá finančně odhadovat tak na jednu miliardu korun ...

 S vlakovým zabezpečovačem to nemá nic společného. Ten je na lokomotivě a slouží ke "kontrole bdělosti strojvedoucího", resp. přenosu návěstních znaků na kódované trati ...

K cestě z Ruzyně přes Masarykovo nádraží se musí připočítat ještě minimálně 15 minut na přesun na hlavní nádraží. Nutno počítat z konce stávající 7. koleje na Masaryčce, resp. budoucí 8. a 9. koleje (poslední vůz) na sedmé nástupiště na hlavním nádraží. Kdo to stihne pěšky s kufrem vážícím 15 kilo rychleji než za 15 minut, tak ať se přihlásí.

+7/−1
14.7.2013 19:32

P91a83v75e87l 77H62l33a41v67s56a 4709374409988

Tak uvažuje se se stanicí Výtoň a tam by to ani s lepším autoblokem při dvou kolejích přes Vltavu nestačilo.

Ale jinak bych považoval za nejlepší původní záměr spojení přes Dejvice. Pro turisty je Masaryčka dobrá a na hlavák se může udělat travelátor nebo nějaké kolejové nadzemní nebo podzemní spojení (vím, že to není s kolejemi jednoduché, už s eto různě všude probíralo, ale řešitelné to je).

+1/0
14.7.2013 20:00

M14a48t57ě49j 78V46o44n69d40ř94i28č88k25a 4984540368626

Pane Macku, jízdní řád sestavuje SŽDC (správa železniční dopravní cesty)! Tady toho České dráhy moc nevymyslí.

Tolik pro lidi, kteří si ještě po deseti letech nevšimli, že všechny koleje, výpravčí,  zaměstnance, starající se o koleje a sestavování jízdního řádu nemají na starosti České dráhy!!!;-€

+3/0
15.7.2013 10:54

J74i70r95k57a 94D42v51o90ř51á59k 4875850623888

Souhlas, kromě detailu u těch výpravčích. Jejich převod pod SŽDC se plánoval sice dlouho, ale uskutečnil se teprve předloni.

0/0
16.7.2013 16:22

M28i38r64o73s97l62a56v 15G85r57o13s68s76m42a51n98n 8582699704

Ano, nakonec nezbude než se vrátit ke koncepci z 90. let, která je podle mého názoru v principu jediná správná. Tedy moderní dvojkolejná elektrizovaná trať přes Dejvice.

+10/0
14.7.2013 16:55

G98a74b94r88i17e61l 88H69o63r26t57e25n 9401749303304

Za což budou obyvatelé Dejvic, včetně mě, velmi vděční. Protože pokud se to bude zakopávat do země, bude to z hlediska hluku při stavbě srovnatelné s tunelem Blanka, a pokud ne, znamená to zvýšení vlakového provozu pod okny o takových 500%.:-/

+2/−6
14.7.2013 19:24

P35a68v92e68l 77O59b16d92r62ž15á94l82e80k 6296524838922

Ta trať je tam od roku 1866 ... kdo z místních tam bydlí déle a mohl by tak být překvapen, že s bydlením u železniční trati je spojen hluk?

+8/0
14.7.2013 21:15

M96a54r36e38k 67T11u57r49n46o25v40e64c 7365762980826

No, ta Blanka jako tunel je přeci jen o dost širší, než jak široký by musel být tunel na dvoukolejnou trať...

+1/0
15.7.2013 6:57

J73i72r49k52a 75D18v93o79ř21á17k 4875190153768

Blanka je automobilová obluda, s tou železnici vůbec nemá smysl srovnávat. Provoz na železnici by stoupl, ale zdaleka nevěřím, že o 500%, to by nebylo snad fyzicky ani možné, když už teď tam jezdí jedním směrem 4 vlaky nestejnou rychlostí. Nové tratě jsou ale podstatně tišší. Navíc by ubylo hodně autobusů včetně hluku a smradu.

0/0
16.7.2013 16:47

V66l70a31d85i72m73í72r 79H87o52l62ý 8134511826167

mám nápad. Co prodloužit na letiště metro?

+1/−3
14.7.2013 19:32

P20a88v41e54l 40H14l21a57v13s80a 4889664269338

nedostatečná poptávka, na o dost dražší metro je potřeba větší počty cestujících. Navíc tou chalupoidou do Motola už je to zabitý.

+4/0
14.7.2013 20:07

A90n44t85o28n60í52n 66L90e55j87s56e30k 1703319667465

Mě by jako laika zajímalo, jaký je rozdíl. Rozchod to má stejný, v čem je problém napojit koleje metra na vlakovou dopravu a udělat nějakou linku, která bude umět jezdit po obou systémech?

+1/0
14.7.2013 20:59

P65a29v61e34l 79O12b75d61r11ž94á76l14e14k 6626804388862

Metro má odlišný průjezdný profil a napájecí kolejnici. Už dneska je problém uhlídat těch pár stovek metrů u dep, kdy vede metrotrať na povrchu. Pustit tohle mezi pole u Ruzyně je šílenost.

+2/0
14.7.2013 21:13

V61l37a10d95i21m94í93r 59H88o27l20ý 8874931486917

ok, panove, beru vase argumenty. ale neslo by metro vest po povrchu v uzavrenem tubusu, treba jako na konci trasy B?

0/0
15.7.2013 23:18

J94i78r11k86a 89D64v32o94ř66á81k 4235960703378

Další zdražení? Proč? Vlak je rychlejší, levnější a na venkovní prostředí "zvyklý".

0/0
16.7.2013 16:25

M14a93r59t55i34n 58N35e71r85m75u11t 9517467848639

záleží, jestli má metro vlaková nebo tramvajová kola (vlaková jsou spojena napevno levé a pravé, tramvajová mají diferenciál jako auto) Vlaková sjíždějí koleje trochu šikmo, tramvajová rovně.

+1/0
14.7.2013 21:20

I83v65o 31Z93d89e23b49o39r84s71k14ý 3483391390681

Opravdu mají tramvaje diferenciál? Myslel jsem, že sřípání v křižovatkách je způsobeno právě dvojkolím.

0/0
15.7.2013 0:41

M16a11r44e14k 64T68u83r25n17o71v89e53c 7415252320156

No nevím, jak přesně je to u starých tramvají (třeba T3), tam dvojkolí dost možná i bude - ale u těch nových, kde je snaha o nízkopodlažnost - být ani nemusí. Třeba tkaové ty pěkné tramvaje ve Vídni - tam je na obou stranách krabice, ve které je vlastní elektromotor a pohání právě to jedno kolo na té straně a mezi nimi žádné spojení není, protože už je tam podlaha... Myslím, že ty naše nové 15T (a možná i 14T) budou možná používat něco podobného...

0/0
15.7.2013 7:00

J97i10ř11í 76M67o72l67o 9849646101557

15T mají diferáky (každé kolo má vlastní motor jako ve vídni jak někdo psal), 14T nikoliv. Navíc 14T nemá otočné podvozky jako staré T3 nebo nové 15T prostě 14T byla předražená a nepoužitelná hračka na pražské koleje.

+1/−1
15.7.2013 14:35

J29i25ř65í 51K34o37c81u21r41e66k 6315774905938

15T nemají diferenciál, každé kolo má vlastní hřídel a hřídele nejsou fyzicky spojené.

Jinak každá jiná tramvaj v ČR má vždy dvě kola na jedné hřídeli.

+1/0
15.7.2013 15:15

M21a89r77t66i18n 50N38e83r93m46u74t 9717547138169

To skřípe okolek, jinak bez diferenciálu by ty zatáčky ve městech nešly vůbec projet (tramvajová kola jsou válcová)

+1/0
15.7.2013 9:04

I55v24o 87Z98d26e59b87o35r60s58k85ý 3203471410211

Díky za vysvětlení všem.

Našel jsem si něco o dvojkolích a podvozcích, docela slušná věda (za 150 let už se něco vyzkoumá). Pokud jsou tramvajová kola válcová a nemají profil UIC jako železniční, tak to nesnadné navázání tratí dává smysl.

0/0
15.7.2013 15:04

J85i20ř32í 20K58o31c39u10r70e62k 6795574705628

Pokud se tam vejde napájecí kolejnice, tak se tam už nevejde normální vlak. A naopak. Muselo by se buď překopat celé Metro nebo všecky vlaky. V napájecí kolejnici je navíc 750 V. Což není zrovna málo, na to, aby to mohlo být něchráněné mezi poli.

0/0
15.7.2013 15:17

A44n77t22o93n22í24n 17L43e51j40s45e35k 1783409357965

Tím "udělat nějakou linku, která bude umět jezdit po obou systémech" jsem myslel soupravu, která by jezdila jak v metru, tak na dráze. Aby to mělo dva různé sběrače nebo aby to splňovalo dva průjezdní profily udělat lze. Ovšem pokud ty kolejnice jsou různé a nelze udělat kola, která by jezdila po obou, jak tu někdo psal, tak to není cesta. O napájecí kolejnici na poli nebyla nikdy řeč.

0/0
15.7.2013 17:03

P63a27v60e82l 86O52b42d53r41ž53á74l66e27k 6466814818742

Nejde ani tak o dvojkolí, ale především o napájení ...

Dát M1 na střechu pantograf ... kam by ho schoval když zajede pod zem?

Naopak - při výjezdu na železniční trať by se musely u celé soupravy demontovat boční sběrače.

Ne náhodou je na Kačerově splítka právě kvůli profilu železnice x metro.

0/0
15.7.2013 23:04

J41o47s43e78f 76K94o10m74á60r41e90k 5844612674219

Pořád tam nevidím žádnou zastávku přímo související s letištěm...

+3/−1
14.7.2013 16:32

J49i86r74k37a 24D27v30o90ř12á54k 4765740423348

Článek je o trati do Kladna, ne o té odbočce na letiště.

0/0
16.7.2013 16:50
Foto

M67a20r91t11i55n 11K45o34k31e13š 3858684971350

Technická: Podklad odvozeného díla plánku nemá uveden zdroj... http://www.google.com/permissions/geoguidelines/attr-guide.html - What does the attribution text need to say?

0/0
14.7.2013 14:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.