Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky z letiště přes Semmering nakonec nepojedou, nevešly by se na trať

Vlaky z ruzyňského letiště nakonec přes tzv. Pražský Semmering zřejmě nepojedou. Pro půlhodinový interval, ve kterém by spoje mezi letištěm a hlavním nádražím měly jezdit, nemá uvedené spojení dostatečnou kapacitu. Vyplývá to ze studie proveditelnosti, kterou dokončuje Správa železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19á88c44l52a38v 40V73r75á86n39a 7918459392606

Tak proč neudělají v úseku Praha hlavní.Praha Smíchov přímé vozy? Vlak do Berouna by měl v úseku PHN-PS 2x 471 a zadní Elefant by se na Smíchově odpojil a jel na Letiště ;-)

0/0
21.7.2013 14:01

J79a65n 92Z69e89m54a77n 1616765434276

Co bude dřív? Rychlodráha na ruzyňské letiště, nebo posunuté brněnské nádraží? Nebo trasa D metra? O všem se léta jen kecá.

0/0
19.7.2013 8:57

J22i83ř82í 75M68o76l47o 9989716421107

Ten kdo vymyslel takhle klikatou cestu rychlodráhy, ať zapomene na slovo rychlodráha. To bude zase jenom modernizace pomalého spojení Prahy s Kladnem.

+2/0
15.7.2013 14:37

J26a95n 48P45i72v75a26r41n29í84k 1218273483971

No vono stačí vyhlídkové metro z Kulaťáku na letiště Ruzyně

0/0
16.7.2013 8:44

J44i78r82k58a 34D74v70o32ř68á54k 4635150973498

Není důvod si myslet, že to pomalé a drahé metro bude na letiště kdykoli dotaženo.

0/0
16.7.2013 16:22

J39i30r12k39a 43D82v26o56ř96á23k 4375450423908

Na slovo rychlodráha se mělo zapomenout už před 15 lety. Nikdy to rychlodráha nebyla. Jde o normální příměstský vlak, kterému stejně na cestě na letiště v zástavbě nikdo víc než 80 km/h nepovolí, a na zbylé trati do Kladna pojede standardně: 100-110 osobák, podstatně méně než 160 km/h rychlík. Rovnější trať v zásadě není potřeba, dvoustovka by se na Kladno stejně nevyužila.

0/0
16.7.2013 16:13

J31i10ř72í 85M48o95l85o 9279226331107

S kamarádem jsme dávno tento problém vyřešili, ale pochybuju že by to někoho zajímalo. Trať by byla tramvajová a ne vlaková (menší náklady na zabezpečení a tonáž dráhy). Vedla by buď z Divoké Šárky nebo Dědiny a mohla by končit až v Kladně u Oázy, kde navazuje MHD Kladno.

+3/0
15.7.2013 14:12

M20a40r71e41k 43H46r32u45b95y 6397882511388

To musela byt opravdu velmi draha studie, kdyz prisla s tak objevnym zaverem 8-o;-)

+2/−1
15.7.2013 0:26

J10i90ř10í 31M50a47c26e42k 3535705584811

Upřesnil bych: Při organizaci práce, jakou předvádějí České dráhy, by se vlaky z letiště mezi vlaky z Berouny nevešly.

+2/−4
14.7.2013 18:55

P16a66v28e79l 37H15l29a91v98s70a 4519824209748

Mezi Smíchov a hlavák se opravdu už technicky nice nenacpe, je potřeba třetí most přes Vltavu. Po té ttrati jezdí hustá osobka na Beroun, rychlíky na Plzeň, švejci na protivín a na Smíchov se jezdí odstavovat soupravy z hlaváku plus sem tam náklad. Vlakový zabezpečovač má daný limit.

+2/0
14.7.2013 19:00

M76i41r16o53s49l92a98v 80Z85i27k54m48u11n78d 7799393604583

Ale nacpe, stačí tam udělat trojznaký autoblok s návěstidly po 500 metrech > zábrzdná vzdálenost činí pro rychlost 60 km/h "podle zákona" 400 metrů a provozní interval 5 minut zkrátíte na 2 - 3 minuty a místo 12 vlaků za hodinu jich tam procpete dvacet. Jenže celé to vyžaduje kompletní rekonstrukci jednak "Semmeringu", jednak staničního zabezpečovacího zařízení na Smíchově - je tu cca 60 let stará sovětská releovka - návazně na to na Vyšehradě.

Odhazem se celá ta "zabezpečovácká" sranda dá finančně odhadovat tak na jednu miliardu korun ...

 S vlakovým zabezpečovačem to nemá nic společného. Ten je na lokomotivě a slouží ke "kontrole bdělosti strojvedoucího", resp. přenosu návěstních znaků na kódované trati ...

K cestě z Ruzyně přes Masarykovo nádraží se musí připočítat ještě minimálně 15 minut na přesun na hlavní nádraží. Nutno počítat z konce stávající 7. koleje na Masaryčce, resp. budoucí 8. a 9. koleje (poslední vůz) na sedmé nástupiště na hlavním nádraží. Kdo to stihne pěšky s kufrem vážícím 15 kilo rychleji než za 15 minut, tak ať se přihlásí.

+7/−1
14.7.2013 19:32

P65a73v24e66l 93H39l76a47v89s79a 4869274809358

Tak uvažuje se se stanicí Výtoň a tam by to ani s lepším autoblokem při dvou kolejích přes Vltavu nestačilo.

Ale jinak bych považoval za nejlepší původní záměr spojení přes Dejvice. Pro turisty je Masaryčka dobrá a na hlavák se může udělat travelátor nebo nějaké kolejové nadzemní nebo podzemní spojení (vím, že to není s kolejemi jednoduché, už s eto různě všude probíralo, ale řešitelné to je).

+1/0
14.7.2013 20:00

M53a19t41ě72j 92V59o70n76d95ř87i22č79k78a 4574350888406

Pane Macku, jízdní řád sestavuje SŽDC (správa železniční dopravní cesty)! Tady toho České dráhy moc nevymyslí.

Tolik pro lidi, kteří si ještě po deseti letech nevšimli, že všechny koleje, výpravčí,  zaměstnance, starající se o koleje a sestavování jízdního řádu nemají na starosti České dráhy!!!;-€

+3/0
15.7.2013 10:54

J49i15r76k67a 53D79v46o63ř67á63k 4685160813108

Souhlas, kromě detailu u těch výpravčích. Jejich převod pod SŽDC se plánoval sice dlouho, ale uskutečnil se teprve předloni.

0/0
16.7.2013 16:22

M59i72r45o17s37l85a30v 68G83r61o76s61s44m87a45n14n 8862169494

Ano, nakonec nezbude než se vrátit ke koncepci z 90. let, která je podle mého názoru v principu jediná správná. Tedy moderní dvojkolejná elektrizovaná trať přes Dejvice.

+10/0
14.7.2013 16:55

G74a19b58r37i54e16l 54H72o19r33t53e87n 9761469243754

Za což budou obyvatelé Dejvic, včetně mě, velmi vděční. Protože pokud se to bude zakopávat do země, bude to z hlediska hluku při stavbě srovnatelné s tunelem Blanka, a pokud ne, znamená to zvýšení vlakového provozu pod okny o takových 500%.:-/

+2/−6
14.7.2013 19:24

P72a50v71e15l 30O56b87d37r24ž33á64l43e42k 6766614238932

Ta trať je tam od roku 1866 ... kdo z místních tam bydlí déle a mohl by tak být překvapen, že s bydlením u železniční trati je spojen hluk?

+8/0
14.7.2013 21:15

M95a33r72e14k 66T89u43r28n62o75v79e17c 7255612840706

No, ta Blanka jako tunel je přeci jen o dost širší, než jak široký by musel být tunel na dvoukolejnou trať...

+1/0
15.7.2013 6:57

J46i73r98k65a 59D60v46o94ř34á71k 4215720773208

Blanka je automobilová obluda, s tou železnici vůbec nemá smysl srovnávat. Provoz na železnici by stoupl, ale zdaleka nevěřím, že o 500%, to by nebylo snad fyzicky ani možné, když už teď tam jezdí jedním směrem 4 vlaky nestejnou rychlostí. Nové tratě jsou ale podstatně tišší. Navíc by ubylo hodně autobusů včetně hluku a smradu.

0/0
16.7.2013 16:47

V94l38a56d64i13m41í57r 85H38o31l19ý 8384491496717

mám nápad. Co prodloužit na letiště metro?

+1/−3
14.7.2013 19:32

P75a38v62e28l 69H42l20a11v61s56a 4119974119928

nedostatečná poptávka, na o dost dražší metro je potřeba větší počty cestujících. Navíc tou chalupoidou do Motola už je to zabitý.

+4/0
14.7.2013 20:07

A92n21t32o32n33í28n 25L13e83j14s97e41k 1253639707265

Mě by jako laika zajímalo, jaký je rozdíl. Rozchod to má stejný, v čem je problém napojit koleje metra na vlakovou dopravu a udělat nějakou linku, která bude umět jezdit po obou systémech?

+1/0
14.7.2013 20:59

P20a88v70e65l 71O53b50d40r66ž19á42l81e55k 6656124478632

Metro má odlišný průjezdný profil a napájecí kolejnici. Už dneska je problém uhlídat těch pár stovek metrů u dep, kdy vede metrotrať na povrchu. Pustit tohle mezi pole u Ruzyně je šílenost.

+2/0
14.7.2013 21:13

V74l15a97d85i19m34í45r 87H70o39l30ý 8124151716937

ok, panove, beru vase argumenty. ale neslo by metro vest po povrchu v uzavrenem tubusu, treba jako na konci trasy B?

0/0
15.7.2013 23:18

J90i72r84k44a 36D57v52o62ř53á23k 4895500723588

Další zdražení? Proč? Vlak je rychlejší, levnější a na venkovní prostředí "zvyklý".

0/0
16.7.2013 16:25

M11a45r50t33i36n 26N77e60r90m73u10t 9107367518509

záleží, jestli má metro vlaková nebo tramvajová kola (vlaková jsou spojena napevno levé a pravé, tramvajová mají diferenciál jako auto) Vlaková sjíždějí koleje trochu šikmo, tramvajová rovně.

+1/0
14.7.2013 21:20

I44v67o 72Z28d69e95b21o39r54s94k10ý 3303911180441

Opravdu mají tramvaje diferenciál? Myslel jsem, že sřípání v křižovatkách je způsobeno právě dvojkolím.

0/0
15.7.2013 0:41

M75a44r52e30k 16T93u85r37n21o12v26e72c 7845182830166

No nevím, jak přesně je to u starých tramvají (třeba T3), tam dvojkolí dost možná i bude - ale u těch nových, kde je snaha o nízkopodlažnost - být ani nemusí. Třeba tkaové ty pěkné tramvaje ve Vídni - tam je na obou stranách krabice, ve které je vlastní elektromotor a pohání právě to jedno kolo na té straně a mezi nimi žádné spojení není, protože už je tam podlaha... Myslím, že ty naše nové 15T (a možná i 14T) budou možná používat něco podobného...

0/0
15.7.2013 7:00

J17i94ř80í 94M29o54l61o 9289566491497

15T mají diferáky (každé kolo má vlastní motor jako ve vídni jak někdo psal), 14T nikoliv. Navíc 14T nemá otočné podvozky jako staré T3 nebo nové 15T prostě 14T byla předražená a nepoužitelná hračka na pražské koleje.

+1/−1
15.7.2013 14:35

J13i43ř18í 42K24o25c39u56r78e30k 6575644175568

15T nemají diferenciál, každé kolo má vlastní hřídel a hřídele nejsou fyzicky spojené.

Jinak každá jiná tramvaj v ČR má vždy dvě kola na jedné hřídeli.

+1/0
15.7.2013 15:15

M69a11r95t20i12n 55N47e87r14m48u95t 9877897838569

To skřípe okolek, jinak bez diferenciálu by ty zatáčky ve městech nešly vůbec projet (tramvajová kola jsou válcová)

+1/0
15.7.2013 9:04

I86v12o 79Z12d59e76b93o95r85s85k25ý 3153871360511

Díky za vysvětlení všem.

Našel jsem si něco o dvojkolích a podvozcích, docela slušná věda (za 150 let už se něco vyzkoumá). Pokud jsou tramvajová kola válcová a nemají profil UIC jako železniční, tak to nesnadné navázání tratí dává smysl.

0/0
15.7.2013 15:04

J10i48ř20í 92K33o43c58u72r19e61k 6455634465298

Pokud se tam vejde napájecí kolejnice, tak se tam už nevejde normální vlak. A naopak. Muselo by se buď překopat celé Metro nebo všecky vlaky. V napájecí kolejnici je navíc 750 V. Což není zrovna málo, na to, aby to mohlo být něchráněné mezi poli.

0/0
15.7.2013 15:17

A52n39t68o51n54í98n 27L96e86j22s59e83k 1253809147245

Tím "udělat nějakou linku, která bude umět jezdit po obou systémech" jsem myslel soupravu, která by jezdila jak v metru, tak na dráze. Aby to mělo dva různé sběrače nebo aby to splňovalo dva průjezdní profily udělat lze. Ovšem pokud ty kolejnice jsou různé a nelze udělat kola, která by jezdila po obou, jak tu někdo psal, tak to není cesta. O napájecí kolejnici na poli nebyla nikdy řeč.

0/0
15.7.2013 17:03

P94a86v65e38l 13O64b55d35r82ž77á50l44e48k 6226574518662

Nejde ani tak o dvojkolí, ale především o napájení ...

Dát M1 na střechu pantograf ... kam by ho schoval když zajede pod zem?

Naopak - při výjezdu na železniční trať by se musely u celé soupravy demontovat boční sběrače.

Ne náhodou je na Kačerově splítka právě kvůli profilu železnice x metro.

0/0
15.7.2013 23:04

J27o43s70e16f 69K38o64m87á87r36e76k 5524382434539

Pořád tam nevidím žádnou zastávku přímo související s letištěm...

+3/−1
14.7.2013 16:32

J23i74r78k34a 43D64v95o13ř84á73k 4145640783848

Článek je o trati do Kladna, ne o té odbočce na letiště.

0/0
16.7.2013 16:50
Foto

M39a69r92t65i80n 19K97o53k89e40š 3988764121350

Technická: Podklad odvozeného díla plánku nemá uveden zdroj... http://www.google.com/permissions/geoguidelines/attr-guide.html - What does the attribution text need to say?

0/0
14.7.2013 14:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.