Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kličkování místo cesty přímo patří mezi absurdity pražských cyklotras

V Praze je kolem 530 kilometrů cyklotras. Na některých se však cyklisté potýkají s nepříjemnostmi. Někdy stezka končí uprostřed silnice, jindy jsou na ní překážky v podobě sloupů veřejného osvětlení, víka od kanálu či nesmyslné objížďky. Na ty upozornila anketa o největší cyklistickou absurditu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u22c45i26a19n 84P23a86p96a53z76i72a49n 5284877871945

Z éry vlád ODS se Praha hned tak nevzpamatuje. Kličkování bylo oblíbené v době vlády Béma, co se dá dělat, vše se vyřešit ze dne na den nyní nedá. Vyhodit peníze do vzduchu jde poměrně rychle, ale našetřit si prostředky k nápravě ze dne na den zvláště v době krize skutečně nejde.

0/0
17.7.2013 8:45

K45a15r62e96l 47V49a53c65h63u83t 9213782329143

Absurdní jsou skoro všechny české silnice a cyklotrasy...  po celém světě jsou naprosto běžné ÚZKÉ uličky - v nich se potkávají auta, skútry i chodci ... a kupodivu se vyhnou!!! ;-) ... a ještě s úsměvem! R^ ... ale to asi není nic pro Čechy, ti musí frčet až slzí oči i těm, co jdou jenom kolem! ... :-/ Rv

+4/0
17.7.2013 8:31
Foto

R12o88b86e33r73t 10P52l70o78c66h 4306392871923

Proč reportéři idnesu kopírují reportáž ČT z pořadu Z metropole, starou asi měsíc?

+3/0
17.7.2013 0:59

L48u82c23i79a58n 52P28a21p11a46z42i11a66n 5924147821345

Protože se omezují stavy i mzdy, pak kvalita logicky musí jít dolů. Ale nový majitel možná posune laťku zase někam jinam, uvidíme zda k lepšímu nebo k dalšímu poklesu. Přál bych Idnes samozřejmě lepší časy, ale tím, že jsou soukromí subjekt není divu, že se řídí jen heslem výnosnosti zisku. V republice chybí věřejnoprávní noviny. Jako u televizí či rozhlasu je velký rozdíl, jestli informují veřejnoprávní média nebo komerční televize či rádia. Nejen co se týče objektivity, ale i kvality zpravodajství.

+2/0
17.7.2013 8:48

V10i73k78t76o29r 78Š49e30d66i64v57ý 8226241240346

Jestli by náhodou nebylo efektivnější přestat malovat cyklopruhy, vyvěšovat cedule pro cyklotrasy a místo toho prostě nechat řidiče všech motorových i nemotorových vozidel, aby se v normálním provozu spolu domluvili ...

+3/−3
17.7.2013 0:07

J68a93n 23F44i72a19l41a 7884137455959

To je sice pravda, ale je lepší v hustém provozu ty méně zkušené cyklisty poslat po oddělené cyklostezce. Řidiči budou jen rádi.

0/−1
17.7.2013 0:16

V81i49k49t98o78r 90Š12e46d51i89v66ý 8356831340116

A co ty "míň zkušené" řidiče nemotorových vozidel spíš poslat na školení? Pro nezkušené řidiče vozidel motorových se také nestaví extra komunikace.

+4/−1
17.7.2013 0:41

J65a43r28o59s26l87a12v 69Č90e34r14n10ý 6478384289338

Namalovat na silnici metr širokej pruh a do něj kolo a tomu říkat cyklostezka je drzost.

+5/0
16.7.2013 23:22

J39a76n 50F86i46a83l25a 7734897855399

Cyklostezka tomu ale nikdo neříká, snad novináři. Je to vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty. A cyklotrasa také není cyklostezka. Trasa a komunikace, po které trasa vede jsou různé pojmy. Cyklotrasa může vést po cyklostezce, ale i po silnici. Tady se to motá všechno dohromady.

+3/0
17.7.2013 0:14

R88o32m13a59n 93K83r55a31t39o28c22h20v90í80l 6126217806554

Cyklotras je hodně, cyklistů na nich málo.

+2/−2
16.7.2013 22:36

K61a34r95e63l 53P82o19k19o44r25n35ý 8538956562655

Tak to vezmu přes křižovatku rovně a neřeším a nebo do všehrdovy a tam potom seběhnu schody. a nebo je tu řešení, vykašlu se na značení a říznu to jednosměrkou neb tam stejně skoro žádná auta nejezdí

+1/0
16.7.2013 22:03

I92v27a 24M68a94k84a87l36o46v46á 1306279949940

Takových míst je po Praze víc, bohužel.

+1/−1
16.7.2013 21:54

M35i21l87o61s30l16a75v 29M54l17a76d15y 1973371884382

Cyklostezsky jsou mor silnic v ulicích měst. Kolik už 4prodových silnic bylo zničeno bandou otrapů na kole jako v takových Letňanech.

+12/−15
16.7.2013 21:28

J21i14ř52í 24H16u91d74e74c 4432341439382

Aby Ti neprasklá cévka....Já jen doufám, že cyklostezek bude v Praze přibývat.

+11/−4
16.7.2013 21:55

S10t38e41f94a57n88o 37S48i15n98i87g78a59g93l88i34a 3408837793451

Ja doufam ze ne! Uz ty existujici jsou vyuzivany tak z 20 procent, (ale pripelt museli z dani vsichni, i ti, ktere zuzenim pruhu zdrzujou) nemluve o tom, ze Praha vubec neni pro cyklodopravu vhodna.

+3/−8
16.7.2013 21:59

K22a39r54e55l 52P61o70k90o82r86n32ý 8888216272405

A že se z daní platí ty silnice a měly by být pro všechny včetně cyklistů tě asi nezajímá

+8/−2
16.7.2013 22:04

S27t67e70f16a19n58o 39S43i31n79i21g40a35g56l62i44a 3888777903761

Zajima me, proc kdyz jako motorista vydatne prispivam dani z PHM a silnicni dani do rozpoctu, musim jezdit po rozbitych silnicich, donekonecna flikovanych max na jednu sezonu, zatimco spratelene firmy i z mych dani stavi cykloztezky (vyuzivane par zoufalci) za miliony, ktere chybi na PORADNOU opravu po zime !!!

13 KM ZA 30 MILIONU !!! http://ostrava.idnes.cz/dalsi-usek-cyklotrasy-z-ostravy-do-beskyd-funguje-fs6-/ostrava-zpravy.aspx?c=A130712_1950714_ostrava-zpravy_ama

KILOMETR ZA 2,4 MILIONU!!! http://pardubice.idnes.cz/cyklostezka-litomysl-ochutnavka-dqx-/pardubice-zpravy.aspx?c=A130710_1949584_pardubice-zpravy_mt

+4/−4
16.7.2013 22:21

M39i46r58o18s34l98a25v 30G74r80o29s17s53m83a40n94n 8962629104

1. Spotřební daň je daň ze spotřeby a má regulační charakter, nejde o poplatek za použití dopravní cesty. Zaplatíte jí, i když palivo nalejete do sekačky nebo do lokomotivy. DPH souvisí s tím, že si něco koupíte. Auto je oproti kolu velmi těžké a energeticky náročné, proto zřejmě zaplatíte vyšší DPH za palivo než cyklista za jídlo. Silniční daň OK. Ale tu neplatí každý motorista.

2. Cyklostezky jsou podstatně levnější než silnice jak investičně, tak provozně. 13 km silnice za 30 milionů nepostavíte. Pokud jsou některé cyklostavby předražené, je to principielně obdobný problém jako u předražených staveb silničních a ten pochopitelně nevyřeší, že se přestanou cyklostezky (stejně jako silnice) stavět.

Osobně se mi nezdá, že by na kole jezdilo jen pár zoufalců, i když množství cyklistů je v různých městech různé. Na druhou stranu pochybuji nad některými cyklisticky přebujelými řešeními v místech, kde podle mého názoru ani výhledově nelze dosáhnout dostatečných intenzit cyklistické dopravy. Týká se to hlavně některých cyklopruhů na významných komunikacích.

+1/0
17.7.2013 8:29

S33t81e13f96a92n17o 71S91i10n15i56g84a40g13l91i40a 3118477953341

Ja nemluvil o vystavbe, pac je mi jasne, ze silnice stoji vic. Mluvil jsem o poradne provedenych opravach!

0/0
17.7.2013 13:11

V89i50k84t58o89r 83Š24e77d35i33v80ý 8416911840826

Copak cyklista nesmí jezdit po VŠECH ulicích, s výjimkou pár silnic pro motorová vozidla?

+1/0
17.7.2013 0:03

V15á47c46l52a60v 49K68a22f37t43a78n 7815219283936

Jenže takhle dopadají cyklostezky "z každou cenu". Odnikud nikam, k ničemu.

+1/0
16.7.2013 22:30

V89i19k47t71o25r 19Š13e77d73i22v75ý 8796161260106

A proč by mělo přibývat prostoru zabraného pouze a výhradně tak okrajovým a nevýznamným prostředkem, jako jsou jízdní kola?

Zvlášť, když to není třeba, mohou sdílet infrastrukturu s ostatními.

0/0
17.7.2013 14:02

K19a48m86i51l 52D70o88l20e62z55e17l 6382666644982

presne tak, zadny dane to neplati a chtelo by to cyklostezky, kdezto auta plati dane z benzinu a silnicni dan

+2/−5
16.7.2013 21:57

J74a76n 15F19i24a76l62a 7274727175349

Cyklista daně platí, jako každý jiný. Z benzínu ne, ale zase z piva jo. A silniční daň platí jen pracovní motorová vozidla.

+3/0
17.7.2013 0:24

V40i30k52t50o10r 81Š69e83d71i89v70ý 8576721850606

V Letňanech má přibýt Veselská. Místo dvou pruhů v každém směru zase nějaké cyklopruhy, retardéry ...

+1/0
17.7.2013 0:02

J52a81n 71F50i41a97l68a 7594447225619

Pruhy by se ubraly nezávisle na cyklistech. Pokud by tam nenamalovali cyklopruh, byly by tam květináče.

+1/0
17.7.2013 0:20

V43i18k74t78o27r 44Š10e51d88i28v35ý 8896641460806

Sice k tomu není žádný logický důvod, ovšem ono to na vizualizacích vypadá tak krásně, přidá se trochu sluníčkových keců ...

(A nikomu snad nevadí, že v areálu Avie se chystá výstavba = stoupne provoz.)

0/0
17.7.2013 14:00

T93o77m47á32š 93K42r68a81u78s 6936676374

Tragická je též Vršovická v Praze,kde nutně auta vjíždějící na ní z přilehlých ulic nutně musejí vystrčit čumák do cyklostezky aby vůbec měli rozhled díky podlélnému parkování aut těsně vedle cyklotrasy...

+7/0
16.7.2013 21:21

V94i72k95t21o76r 71Š82e47d69i41v81ý 8716451660176

A cyklistů je na ní pět a půl za hodinu.

+3/0
17.7.2013 0:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.