Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha vychází vstříc cyklistům. V centru předláždí některé ulice

Cyklisté v Praze mohou zajásat. Ve snaze usnadnit jim průjezd metropolí rozhodl magistrát, že předláždí některé úseky ulic a náplavek. Informoval o tom primátor Tomáš Hudeček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K40a43r47e77l 71D21r75d72a 6374302247

Viděl naplavenina primátor někdy Hybernskou? Parkování z obou stran, hustý nebezpečný provoz v jednom a pak ve dvou pruzích. Významný odtah vozidel z centra na Magistrálu. U Prašné brány pak vyústění jen jednosměrek, kde cyklisté mohou pokračovat jen po chodnících a pěší zónou. (Náhradou za Hybernskou je Senovážné náměstí, tak jak jezdí auta. Zajížďka minimální.)

  To jako hodlá Magistrát TOP 09 zrušit polovinu parkovacích míst v Hybernské, aby zde zřídil cyklostezku? A jinak zdráv, pane primátore? :-/

  Existuje projekt na zklidnění Hybernské. Ten předpokládal omezení jízdních pruhů, rozšíření chodníků a vysázení stromů. Takže změna. Žádné stromy, žádné chodníky, auta pryč a korunujeme to cyklostezkou "zadarmo". Ano, tak jednají v Praze cyklobarbaři. ;-D

  Budou na Senovážném, v Hybernské, v Dlážděné, v Jindřišské, ve Vodičkově,,, předlážděny, nebo alespoň opraveny, také chodníky, aby si zde chodci přestali v dírách lámat nohy? :-P

+2/−1
20.7.2013 7:05

V59i26k77t52o29r 56Š61e88d61i26v76ý 8146631350866

A tentokrát památkáři nic? Při podstatně užitečnějších změnách vykřikují něco o narušení historického rázu a najednou pruhy na dlažbě nevadí.

+3/−1
19.7.2013 18:01

P73e98t16r 39S74k57o30k63a11n 3109919473649

Kdyby radsi vykaceli stromy na Smetanove nabrezi a udelali tam pruh na chodniku, to by bylo vhodnejsi podle mne.

0/−8
19.7.2013 13:31

L69u96k56á44š 23N41o34v59á60k 4426706562783

ze Smetanova náměstí bude pěší zóna. Chodci, cyklisti, tramvaje. Nikomu z těchto účastníků provozu stromy nevadí.

+4/−4
19.7.2013 13:40

T62o19m92á62š 38Z82e51m83a46n 3755658974555

Snad nebude..

+7/−1
19.7.2013 13:48

J66o38s61e76f 51S37c18h96m28i63d68t 5423907323102

Snad bude...

+1/−1
19.7.2013 17:01

M37i23c66h45a82l 95P93a21v69l47á70t 9183943794329

To je jeste hloupejsi napad nez cykloaktifisticka blbina s pesi zonou.

+1/−1
19.7.2013 14:13

L31u90k46á67š 74R94a96n82d89u43s 9479819430542

V principu mi nevadí, že se dělá něco pro cyklistiku, já ji sice neprovozuji, ale nevidím důvod proč to nepodpořit. Co mě však skutečně vytáčí je naprostá nesystémovost se kterou se tyhle změny dělají, vždyť ta cyklistická doprava se musí plánovat stejně tak jako automobilová, ne že si řekneme, předláždíme tuhle a tuhle ulici a budeme mít od nich zase na chvíli pokoj. Jestli to dopadne stejně jako s těmi, nyní naprosto všudypřítomnými cyklopruhy, které jsou na komunikacích kam se šířkově vejde sotva auto, tudíž tam je ten pruh úplně k ničemu, protože auto stejně nemá kolo jak objet a úplně nejlepší je, když najednou v nějakém náhlém zůžení najednou pruh zmizí a po 10m kde se opět rozšiřuje vozovka pruh se znovu objeví, to to mají cyklisti přeletět nebo jak to pan projektant myslel?

Na druhou stranu někteří (nedokážu posoudit jaká část, ale malá zrovna není) cyklisté by měli urychleně začít dodržovat dopravní předpisy. Je tomu méně než měsíc, kdy jsem porazil cyklistu (díkybohu to skončilo jen odřeným kolenem) - klasický příklad, cyklista jel po pravé straně vozovky, já ho pomalu dojížděl a když jsem byl tak 5m za ním najednou vyskočil na chodník a rovnou bez zpomalení, ohlédnutí se vyrazil na přechod přímo před mé auto. Policie by se možná také mohla zaměřit na přestupky cyklistů...nemyslím nějaké strašné represe, ale jen tak aby se jim připomělo, že pro ně platí předpisy také.

+6/0
19.7.2013 13:31

J34o30s47e60f 51S56c33h18m30i24d58t 5713277903382

Ty plány, co jsou v článku konkrétně popsány, jsou ale skutečně poměrně promyšlené -- tzn. potřebné a navazující na úseky, kde se dá na kole jet v pohodě.

0/0
19.7.2013 16:57

M80a28r23e26k 94T42u77r95n32o56v14e39c 7395762120456

Cyklopruhy? Myslíte tím opravdu vyhrazený pruh pro cyklisty, nebo jen tzv. piktokoridory?

0/0
19.7.2013 21:35

T23o59m65á45š 26Z33e56m53a32n 3985228704315

Cyklistům kočičí hlavy nevadí, možná některé na Žižkově kde jsou vymleté mezery mezi kostkami až 5cm.

Co vadí je nesmyslná spleť jednosměrek, kdy nelze se řídit orientačním smyslem (jako když jdete), ale opravdu potřebujete mapu.

A automat by měl být zařazen mezi Hammas a Alkajdu. Cyklistům opravdu nepomáhá.

+6/−4
19.7.2013 13:27

M18i12c76h15a54l 19K24o34ž64e47n22ý 4556345240142

dobre ty

0/0
19.7.2013 13:52

J46o26s93e41f 27S77c45h21m61i55d21t 5563707683932

Mně teda jako cyklistovi kočičí hlavy poměrně vadí. Takže to jenom vítám.

+2/0
19.7.2013 16:53

J95i29ř17í 73H24u54d37e34c 4842671869212

Jel jsi někdy na silničním kole na kočičích hlavách? Asi ne....

+1/0
20.7.2013 21:49

T58o21m52á88š 91S19t52r17n15a14d79e52l 6530728908252

Určitě to bude kvůli cyklistům a nikoliv OPĚT tunel s předraženou zakázkou.

+2/−1
19.7.2013 13:21

J59o42s61e53f 64S70c51h92m48i60d10t 5583197913192

Takovýhle celkem jednoduchý práce s největší pravděpodobností zajistí normálně TSK resp. DAP.

+1/0
19.7.2013 16:58

J73a39n 66F85i98a19l65a 7294477275619

Rozhodně se tím zvýší bezpečnost. Ale jsou to akce, plánované už před pár lety.

+1/0
19.7.2013 13:15

M87i91c49h63a30l 51P62a21v73l51á15t 9433563874699

To asi ano. Ale s podobnou vysi investice by se dalo pro bezpecnost provozu udelat mnohem vic, kdyby se neinvestovalo do hlouposti.

0/−1
19.7.2013 14:59

L59u50k41a19s 92N96o22v93a16k 4229859863908

Co kdyby radsi nejdriv opravili silnice a pak vymejsleli predlazdovani..,,

Ja platim DPH+spotrebni dan z PHM, silnicni dan a akorat si nicim auto po tankodromech, spomalovacich prazi h atd...

Ale pumpickarum se predlazdi ulice, Boze, kam sme se to dostali?

+7/−5
19.7.2013 13:12

J15a92n 22F24i35a12l81a 7584537835399

A co alimenty, platíš?

+3/−4
19.7.2013 13:16

J58i94ř96í 28H66u67d94e20c 4962381589242

Presedlej na kolo...usetris a jeste udelas neco pro sebe...dokonce budes i min nasranejsi:)

+7/−4
19.7.2013 13:28

M86a38r33t63i74n 96N42e51d43o63š71í15n80s39k90ý 1187533154

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+1/0
19.7.2013 16:50

J20o16s66e11f 59S96c10h93m37i47d27t 5753887613552

Prodejte auto a rázem bude Vaše situace následující: neplatíte DPH a spotřební daňj z PHM, silniční daň, na tankodromech si neničíte nic. Jednoznačné zlepšení situace. :D

+2/−1
19.7.2013 16:55

V78l34a85d11i48m17í61r 20H42o95l93ý 8334901476377

jak jsem z příspěvku pana Nováka pochopil, auto používá k podnikání. To má zboží rozvážet na kole v krosně? Případně nářadí?

+1/0
20.7.2013 19:03

J76o86s66e91f 28S52c56h85m77i35d63t 5793697933332

Já si jen dělám legraci z toho jeho hysterickýho tónu. Je mi celkem jedno, jestli bude auto používat dál nebo bude podnikat se zbožím v batohu. ;)

0/0
20.7.2013 19:23

M67a74r19e58k 11T14u14r17n15o97v58e94c 7345142650736

A co jako? U kol se také platí DPH 21 %... A dost lidí, co jezdí na kole, jezdí i autem a tím pádem platí spotřební daně na benzínu a naftě taky...

A silniční daň zase tolik lidí neplatí, takže si nemyslím, že by to byl až tak zásadní příspěvek na opravy a budování silnic...

Mám ale hlavně obavy, že obecně na ty silnice, aby se dostaly do slušného stavu (a také to nějakou dobu vydrželo), by bylo potřeba tak moc peněz, že to teď prostě nikdo nemá a nedá. Tak se pak holt musí určovat priority a látají se třeba jen ty nejhorší případy. Ale zrovna tyhle úzké pásy hladké dlažby pro cyklisty, to bude v rozpočtu Prahy jak flus v moři. Za to by se asi moc kilometrů silnic neopravili. A v některých místech by se to třeba už muselo předlážďovat tak jako tak - tak je aspoň dobré, když už se v budoucnu někde předlážďovat bude, tak když by podobné řešení někoho napadlo...

A to platí i pro jiné části infrastruktury pro cyklisty - není třeba stavět cyklostezky za 150 miliónů (a víte vůbec, proč to tam stálo tolik? to nebylo kvůli cyklistům...). Ale když už se někde dělá rekonstrukce celé ulice či křižovatky (relativně nedávno třeba Michelská), ať při tom proboha někdo používá tu kouli na krku - nějaké to opatření pro cyklisty to nijak zvlášť (nebo vůbec) neprodraží, ale cyklistům to může hodně pomoci... Když se dělá něco "jen" kvůli cyklistům, tak to často bývá předražené a navíc nějaká pitomost a akorát to pak rozdmýchává nenávist vůči všem, co občas na tom kole jezdí...

+1/0
19.7.2013 21:44

V18i56k98t70o39r 19Š96e43d13i31v48ý 8176741840366

A proč by se mělo dělat něco zrovna kvůli cyklistům a ne třeba speciálně kvůli řidičkám malých červených aut nebo provozovatelům kabrioletů?

+1/−1
20.7.2013 1:04

M90a26r18e38k 28T24u41r45n33o71v78e61c 7925682570326

Tuhle otázku myslíte vážně, nebo jen jako provokaci? Proč se třeba nezeptáte, proč dnes třeba vznikají vyhrazené pruhy pro MHD? Proč se vůbec něco dělá pro chodce?

+1/0
20.7.2013 10:32
Foto

R80o21m61a54n 33P69o33l92á57č77e75k 1550796640965

Já bych ocenil přeasfaltování některých ulic, které jsou horší než tankodrom a jezdí po nich busy MHD...

Je krásné vidět, jak si primátor honí body....Rv

+10/0
19.7.2013 13:11

P41e29t71r 66K78o26l75o47m59a76z21n75í97k 8594573130736

no kolo sice má každej druhej, ale ortodoxních cyklistů, coto ocení, je určitě daleko méně než teplech ...

+3/0
19.7.2013 13:38

J55o97s66e95f 22S39c12h31m92i24d79t 5493487853642

A kolik myslíte, že by se přeasfaltovalo ulic, kdyby se vzaly peníze z téhle předlážďovací akce? Pět metrů? Deset metrů? To by asi hodně pomohlo... ;)

+1/−1
19.7.2013 17:07

V67i74k47t41o30r 12Š77e15d15i72v12ý 8776211920346

Dobrejch pár metrů.

0/0
19.7.2013 18:04
Foto

R42o10m73a11n 10P80o96l10á29č88e68k 1450856120945

Ono by stačily pořádné záplaty těch největších děr, které ani nemusíme dlouho hledat...

0/0
19.7.2013 20:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.