Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha vychází vstříc cyklistům. V centru předláždí některé ulice

Cyklisté v Praze mohou zajásat. Ve snaze usnadnit jim průjezd metropolí rozhodl magistrát, že předláždí některé úseky ulic a náplavek. Informoval o tom primátor Tomáš Hudeček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K91a43r61e69l 70D78r70d94a 6184932887

Viděl naplavenina primátor někdy Hybernskou? Parkování z obou stran, hustý nebezpečný provoz v jednom a pak ve dvou pruzích. Významný odtah vozidel z centra na Magistrálu. U Prašné brány pak vyústění jen jednosměrek, kde cyklisté mohou pokračovat jen po chodnících a pěší zónou. (Náhradou za Hybernskou je Senovážné náměstí, tak jak jezdí auta. Zajížďka minimální.)

  To jako hodlá Magistrát TOP 09 zrušit polovinu parkovacích míst v Hybernské, aby zde zřídil cyklostezku? A jinak zdráv, pane primátore? :-/

  Existuje projekt na zklidnění Hybernské. Ten předpokládal omezení jízdních pruhů, rozšíření chodníků a vysázení stromů. Takže změna. Žádné stromy, žádné chodníky, auta pryč a korunujeme to cyklostezkou "zadarmo". Ano, tak jednají v Praze cyklobarbaři. ;-D

  Budou na Senovážném, v Hybernské, v Dlážděné, v Jindřišské, ve Vodičkově,,, předlážděny, nebo alespoň opraveny, také chodníky, aby si zde chodci přestali v dírách lámat nohy? :-P

+2/−1
20.7.2013 7:05

V35i56k14t54o77r 39Š57e87d65i42v94ý 8846541330496

A tentokrát památkáři nic? Při podstatně užitečnějších změnách vykřikují něco o narušení historického rázu a najednou pruhy na dlažbě nevadí.

+3/−1
19.7.2013 18:01

P12e75t84r 65S93k74o80k12a94n 3169919593619

Kdyby radsi vykaceli stromy na Smetanove nabrezi a udelali tam pruh na chodniku, to by bylo vhodnejsi podle mne.

0/−8
19.7.2013 13:31

L59u18k95á30š 86N92o51v10á10k 4306186392593

ze Smetanova náměstí bude pěší zóna. Chodci, cyklisti, tramvaje. Nikomu z těchto účastníků provozu stromy nevadí.

+4/−4
19.7.2013 13:40

T48o88m62á95š 58Z16e46m31a76n 3935198514985

Snad nebude..

+7/−1
19.7.2013 13:48

J23o53s54e19f 47S84c78h95m38i56d46t 5733967613802

Snad bude...

+1/−1
19.7.2013 17:01

M48i12c55h76a35l 44P36a91v48l97á57t 9853223394819

To je jeste hloupejsi napad nez cykloaktifisticka blbina s pesi zonou.

+1/−1
19.7.2013 14:13

L24u85k77á86š 78R97a55n89d81u33s 9609629190412

V principu mi nevadí, že se dělá něco pro cyklistiku, já ji sice neprovozuji, ale nevidím důvod proč to nepodpořit. Co mě však skutečně vytáčí je naprostá nesystémovost se kterou se tyhle změny dělají, vždyť ta cyklistická doprava se musí plánovat stejně tak jako automobilová, ne že si řekneme, předláždíme tuhle a tuhle ulici a budeme mít od nich zase na chvíli pokoj. Jestli to dopadne stejně jako s těmi, nyní naprosto všudypřítomnými cyklopruhy, které jsou na komunikacích kam se šířkově vejde sotva auto, tudíž tam je ten pruh úplně k ničemu, protože auto stejně nemá kolo jak objet a úplně nejlepší je, když najednou v nějakém náhlém zůžení najednou pruh zmizí a po 10m kde se opět rozšiřuje vozovka pruh se znovu objeví, to to mají cyklisti přeletět nebo jak to pan projektant myslel?

Na druhou stranu někteří (nedokážu posoudit jaká část, ale malá zrovna není) cyklisté by měli urychleně začít dodržovat dopravní předpisy. Je tomu méně než měsíc, kdy jsem porazil cyklistu (díkybohu to skončilo jen odřeným kolenem) - klasický příklad, cyklista jel po pravé straně vozovky, já ho pomalu dojížděl a když jsem byl tak 5m za ním najednou vyskočil na chodník a rovnou bez zpomalení, ohlédnutí se vyrazil na přechod přímo před mé auto. Policie by se možná také mohla zaměřit na přestupky cyklistů...nemyslím nějaké strašné represe, ale jen tak aby se jim připomělo, že pro ně platí předpisy také.

+6/0
19.7.2013 13:31

J25o32s60e54f 65S81c73h47m42i26d64t 5863617153202

Ty plány, co jsou v článku konkrétně popsány, jsou ale skutečně poměrně promyšlené -- tzn. potřebné a navazující na úseky, kde se dá na kole jet v pohodě.

0/0
19.7.2013 16:57

M88a98r65e65k 56T42u60r94n20o81v82e92c 7215722520746

Cyklopruhy? Myslíte tím opravdu vyhrazený pruh pro cyklisty, nebo jen tzv. piktokoridory?

0/0
19.7.2013 21:35

T80o26m60á33š 75Z96e40m56a57n 3175768524615

Cyklistům kočičí hlavy nevadí, možná některé na Žižkově kde jsou vymleté mezery mezi kostkami až 5cm.

Co vadí je nesmyslná spleť jednosměrek, kdy nelze se řídit orientačním smyslem (jako když jdete), ale opravdu potřebujete mapu.

A automat by měl být zařazen mezi Hammas a Alkajdu. Cyklistům opravdu nepomáhá.

+6/−4
19.7.2013 13:27

M32i91c46h50a79l 91K34o93ž96e62n98ý 4636365500722

dobre ty

0/0
19.7.2013 13:52

J81o88s62e74f 89S50c82h70m10i80d44t 5913677193182

Mně teda jako cyklistovi kočičí hlavy poměrně vadí. Takže to jenom vítám.

+2/0
19.7.2013 16:53

J48i64ř18í 43H87u89d46e52c 4412791289802

Jel jsi někdy na silničním kole na kočičích hlavách? Asi ne....

+1/0
20.7.2013 21:49

T83o62m60á68š 48S56t67r73n68a54d11e62l 6210488308452

Určitě to bude kvůli cyklistům a nikoliv OPĚT tunel s předraženou zakázkou.

+2/−1
19.7.2013 13:21

J68o44s10e65f 84S88c24h43m55i92d62t 5813457453312

Takovýhle celkem jednoduchý práce s největší pravděpodobností zajistí normálně TSK resp. DAP.

+1/0
19.7.2013 16:58

J94a70n 68F98i17a48l22a 7944457105449

Rozhodně se tím zvýší bezpečnost. Ale jsou to akce, plánované už před pár lety.

+1/0
19.7.2013 13:15

M49i92c63h54a31l 48P68a11v82l95á78t 9613953944489

To asi ano. Ale s podobnou vysi investice by se dalo pro bezpecnost provozu udelat mnohem vic, kdyby se neinvestovalo do hlouposti.

0/−1
19.7.2013 14:59

L27u22k55a93s 84N38o32v33a16k 4909519493238

Co kdyby radsi nejdriv opravili silnice a pak vymejsleli predlazdovani..,,

Ja platim DPH+spotrebni dan z PHM, silnicni dan a akorat si nicim auto po tankodromech, spomalovacich prazi h atd...

Ale pumpickarum se predlazdi ulice, Boze, kam sme se to dostali?

+7/−5
19.7.2013 13:12

J95a56n 49F64i65a50l48a 7314787115719

A co alimenty, platíš?

+3/−4
19.7.2013 13:16

J23i23ř44í 62H34u25d19e72c 4132681319982

Presedlej na kolo...usetris a jeste udelas neco pro sebe...dokonce budes i min nasranejsi:)

+7/−4
19.7.2013 13:28

M48a50r24t15i26n 69N57e62d78o97š55í14n36s55k24ý 1957543554

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+1/0
19.7.2013 16:50

J27o47s21e83f 79S71c92h69m97i89d81t 5783467533732

Prodejte auto a rázem bude Vaše situace následující: neplatíte DPH a spotřební daňj z PHM, silniční daň, na tankodromech si neničíte nic. Jednoznačné zlepšení situace. :D

+2/−1
19.7.2013 16:55

V56l10a23d51i44m32í60r 31H47o91l24ý 8664391356777

jak jsem z příspěvku pana Nováka pochopil, auto používá k podnikání. To má zboží rozvážet na kole v krosně? Případně nářadí?

+1/0
20.7.2013 19:03

J11o22s27e56f 51S82c87h64m69i51d21t 5563707663802

Já si jen dělám legraci z toho jeho hysterickýho tónu. Je mi celkem jedno, jestli bude auto používat dál nebo bude podnikat se zbožím v batohu. ;)

0/0
20.7.2013 19:23

M10a61r11e40k 79T55u10r53n20o33v65e26c 7725912640146

A co jako? U kol se také platí DPH 21 %... A dost lidí, co jezdí na kole, jezdí i autem a tím pádem platí spotřební daně na benzínu a naftě taky...

A silniční daň zase tolik lidí neplatí, takže si nemyslím, že by to byl až tak zásadní příspěvek na opravy a budování silnic...

Mám ale hlavně obavy, že obecně na ty silnice, aby se dostaly do slušného stavu (a také to nějakou dobu vydrželo), by bylo potřeba tak moc peněz, že to teď prostě nikdo nemá a nedá. Tak se pak holt musí určovat priority a látají se třeba jen ty nejhorší případy. Ale zrovna tyhle úzké pásy hladké dlažby pro cyklisty, to bude v rozpočtu Prahy jak flus v moři. Za to by se asi moc kilometrů silnic neopravili. A v některých místech by se to třeba už muselo předlážďovat tak jako tak - tak je aspoň dobré, když už se v budoucnu někde předlážďovat bude, tak když by podobné řešení někoho napadlo...

A to platí i pro jiné části infrastruktury pro cyklisty - není třeba stavět cyklostezky za 150 miliónů (a víte vůbec, proč to tam stálo tolik? to nebylo kvůli cyklistům...). Ale když už se někde dělá rekonstrukce celé ulice či křižovatky (relativně nedávno třeba Michelská), ať při tom proboha někdo používá tu kouli na krku - nějaké to opatření pro cyklisty to nijak zvlášť (nebo vůbec) neprodraží, ale cyklistům to může hodně pomoci... Když se dělá něco "jen" kvůli cyklistům, tak to často bývá předražené a navíc nějaká pitomost a akorát to pak rozdmýchává nenávist vůči všem, co občas na tom kole jezdí...

+1/0
19.7.2013 21:44

V63i44k29t88o68r 60Š88e12d90i67v45ý 8526981320746

A proč by se mělo dělat něco zrovna kvůli cyklistům a ne třeba speciálně kvůli řidičkám malých červených aut nebo provozovatelům kabrioletů?

+1/−1
20.7.2013 1:04

M89a63r66e90k 62T65u98r54n32o10v67e17c 7335842660246

Tuhle otázku myslíte vážně, nebo jen jako provokaci? Proč se třeba nezeptáte, proč dnes třeba vznikají vyhrazené pruhy pro MHD? Proč se vůbec něco dělá pro chodce?

+1/0
20.7.2013 10:32
Foto

R72o15m47a57n 22P50o77l21á48č72e98k 1480216190575

Já bych ocenil přeasfaltování některých ulic, které jsou horší než tankodrom a jezdí po nich busy MHD...

Je krásné vidět, jak si primátor honí body....Rv

+10/0
19.7.2013 13:11

P54e86t58r 74K61o16l10o12m48a63z88n96í88k 8104533640266

no kolo sice má každej druhej, ale ortodoxních cyklistů, coto ocení, je určitě daleko méně než teplech ...

+3/0
19.7.2013 13:38

J33o52s71e47f 60S74c61h49m85i54d52t 5883657593422

A kolik myslíte, že by se přeasfaltovalo ulic, kdyby se vzaly peníze z téhle předlážďovací akce? Pět metrů? Deset metrů? To by asi hodně pomohlo... ;)

+1/−1
19.7.2013 17:07

V23i52k23t29o74r 20Š15e17d72i12v97ý 8926331530886

Dobrejch pár metrů.

0/0
19.7.2013 18:04
Foto

R20o94m18a81n 24P68o46l19á92č22e95k 1350746610565

Ono by stačily pořádné záplaty těch největších děr, které ani nemusíme dlouho hledat...

0/0
19.7.2013 20:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.