Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha vychází vstříc cyklistům. V centru předláždí některé ulice

Cyklisté v Praze mohou zajásat. Ve snaze usnadnit jim průjezd metropolí rozhodl magistrát, že předláždí některé úseky ulic a náplavek. Informoval o tom primátor Tomáš Hudeček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K34a27r60e60l 25D49r61d43a 6124242567

Viděl naplavenina primátor někdy Hybernskou? Parkování z obou stran, hustý nebezpečný provoz v jednom a pak ve dvou pruzích. Významný odtah vozidel z centra na Magistrálu. U Prašné brány pak vyústění jen jednosměrek, kde cyklisté mohou pokračovat jen po chodnících a pěší zónou. (Náhradou za Hybernskou je Senovážné náměstí, tak jak jezdí auta. Zajížďka minimální.)

  To jako hodlá Magistrát TOP 09 zrušit polovinu parkovacích míst v Hybernské, aby zde zřídil cyklostezku? A jinak zdráv, pane primátore? :-/

  Existuje projekt na zklidnění Hybernské. Ten předpokládal omezení jízdních pruhů, rozšíření chodníků a vysázení stromů. Takže změna. Žádné stromy, žádné chodníky, auta pryč a korunujeme to cyklostezkou "zadarmo". Ano, tak jednají v Praze cyklobarbaři. ;-D

  Budou na Senovážném, v Hybernské, v Dlážděné, v Jindřišské, ve Vodičkově,,, předlážděny, nebo alespoň opraveny, také chodníky, aby si zde chodci přestali v dírách lámat nohy? :-P

+2/−1
20.7.2013 7:05

V33i96k77t91o89r 77Š59e80d41i15v66ý 8686381520226

A tentokrát památkáři nic? Při podstatně užitečnějších změnách vykřikují něco o narušení historického rázu a najednou pruhy na dlažbě nevadí.

+3/−1
19.7.2013 18:01

P42e47t38r 73S19k76o53k82a53n 3329949733509

Kdyby radsi vykaceli stromy na Smetanove nabrezi a udelali tam pruh na chodniku, to by bylo vhodnejsi podle mne.

0/−8
19.7.2013 13:31

L67u51k94á14š 47N47o92v93á81k 4956456962753

ze Smetanova náměstí bude pěší zóna. Chodci, cyklisti, tramvaje. Nikomu z těchto účastníků provozu stromy nevadí.

+4/−4
19.7.2013 13:40

T52o58m43á64š 88Z18e48m81a12n 3335688914475

Snad nebude..

+7/−1
19.7.2013 13:48

J12o50s52e54f 96S26c37h91m39i45d10t 5293317453582

Snad bude...

+1/−1
19.7.2013 17:01

M40i46c11h40a97l 66P27a20v27l64á24t 9563903484439

To je jeste hloupejsi napad nez cykloaktifisticka blbina s pesi zonou.

+1/−1
19.7.2013 14:13

L81u12k66á44š 95R49a48n83d79u18s 9149469160572

V principu mi nevadí, že se dělá něco pro cyklistiku, já ji sice neprovozuji, ale nevidím důvod proč to nepodpořit. Co mě však skutečně vytáčí je naprostá nesystémovost se kterou se tyhle změny dělají, vždyť ta cyklistická doprava se musí plánovat stejně tak jako automobilová, ne že si řekneme, předláždíme tuhle a tuhle ulici a budeme mít od nich zase na chvíli pokoj. Jestli to dopadne stejně jako s těmi, nyní naprosto všudypřítomnými cyklopruhy, které jsou na komunikacích kam se šířkově vejde sotva auto, tudíž tam je ten pruh úplně k ničemu, protože auto stejně nemá kolo jak objet a úplně nejlepší je, když najednou v nějakém náhlém zůžení najednou pruh zmizí a po 10m kde se opět rozšiřuje vozovka pruh se znovu objeví, to to mají cyklisti přeletět nebo jak to pan projektant myslel?

Na druhou stranu někteří (nedokážu posoudit jaká část, ale malá zrovna není) cyklisté by měli urychleně začít dodržovat dopravní předpisy. Je tomu méně než měsíc, kdy jsem porazil cyklistu (díkybohu to skončilo jen odřeným kolenem) - klasický příklad, cyklista jel po pravé straně vozovky, já ho pomalu dojížděl a když jsem byl tak 5m za ním najednou vyskočil na chodník a rovnou bez zpomalení, ohlédnutí se vyrazil na přechod přímo před mé auto. Policie by se možná také mohla zaměřit na přestupky cyklistů...nemyslím nějaké strašné represe, ale jen tak aby se jim připomělo, že pro ně platí předpisy také.

+6/0
19.7.2013 13:31

J24o43s52e58f 17S45c11h91m69i35d29t 5913337873392

Ty plány, co jsou v článku konkrétně popsány, jsou ale skutečně poměrně promyšlené -- tzn. potřebné a navazující na úseky, kde se dá na kole jet v pohodě.

0/0
19.7.2013 16:57

M50a34r88e58k 56T42u43r83n34o95v20e55c 7655912350616

Cyklopruhy? Myslíte tím opravdu vyhrazený pruh pro cyklisty, nebo jen tzv. piktokoridory?

0/0
19.7.2013 21:35

T60o68m95á82š 21Z65e48m54a47n 3505218764465

Cyklistům kočičí hlavy nevadí, možná některé na Žižkově kde jsou vymleté mezery mezi kostkami až 5cm.

Co vadí je nesmyslná spleť jednosměrek, kdy nelze se řídit orientačním smyslem (jako když jdete), ale opravdu potřebujete mapu.

A automat by měl být zařazen mezi Hammas a Alkajdu. Cyklistům opravdu nepomáhá.

+6/−4
19.7.2013 13:27

M52i71c60h18a43l 54K29o55ž88e73n24ý 4396185560482

dobre ty

0/0
19.7.2013 13:52

J60o78s18e66f 18S74c60h95m50i76d73t 5113787513172

Mně teda jako cyklistovi kočičí hlavy poměrně vadí. Takže to jenom vítám.

+2/0
19.7.2013 16:53

J44i64ř96í 40H62u44d11e22c 4212721799712

Jel jsi někdy na silničním kole na kočičích hlavách? Asi ne....

+1/0
20.7.2013 21:49

T86o54m65á73š 63S26t86r75n38a83d13e12l 6850568318832

Určitě to bude kvůli cyklistům a nikoliv OPĚT tunel s předraženou zakázkou.

+2/−1
19.7.2013 13:21

J44o41s74e77f 47S53c18h26m98i55d22t 5473487673442

Takovýhle celkem jednoduchý práce s největší pravděpodobností zajistí normálně TSK resp. DAP.

+1/0
19.7.2013 16:58

J85a46n 86F15i39a75l22a 7564247135229

Rozhodně se tím zvýší bezpečnost. Ale jsou to akce, plánované už před pár lety.

+1/0
19.7.2013 13:15

M33i41c61h21a83l 40P59a65v79l45á94t 9413273774379

To asi ano. Ale s podobnou vysi investice by se dalo pro bezpecnost provozu udelat mnohem vic, kdyby se neinvestovalo do hlouposti.

0/−1
19.7.2013 14:59

L66u27k50a78s 47N17o92v96a65k 4249799263548

Co kdyby radsi nejdriv opravili silnice a pak vymejsleli predlazdovani..,,

Ja platim DPH+spotrebni dan z PHM, silnicni dan a akorat si nicim auto po tankodromech, spomalovacich prazi h atd...

Ale pumpickarum se predlazdi ulice, Boze, kam sme se to dostali?

+7/−5
19.7.2013 13:12

J71a87n 27F70i64a24l21a 7554157245259

A co alimenty, platíš?

+3/−4
19.7.2013 13:16

J61i80ř68í 31H49u54d28e19c 4762721589702

Presedlej na kolo...usetris a jeste udelas neco pro sebe...dokonce budes i min nasranejsi:)

+7/−4
19.7.2013 13:28

M76a75r94t28i36n 74N47e40d67o85š87í77n62s74k39ý 1277153324

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+1/0
19.7.2013 16:50

J32o51s12e88f 96S78c85h53m51i47d15t 5123527953102

Prodejte auto a rázem bude Vaše situace následující: neplatíte DPH a spotřební daňj z PHM, silniční daň, na tankodromech si neničíte nic. Jednoznačné zlepšení situace. :D

+2/−1
19.7.2013 16:55

V20l50a74d45i87m46í18r 74H56o38l73ý 8134151566197

jak jsem z příspěvku pana Nováka pochopil, auto používá k podnikání. To má zboží rozvážet na kole v krosně? Případně nářadí?

+1/0
20.7.2013 19:03

J22o85s54e31f 55S81c79h96m19i74d83t 5373417373242

Já si jen dělám legraci z toho jeho hysterickýho tónu. Je mi celkem jedno, jestli bude auto používat dál nebo bude podnikat se zbožím v batohu. ;)

0/0
20.7.2013 19:23

M89a86r67e22k 98T93u39r68n24o56v94e72c 7245932730396

A co jako? U kol se také platí DPH 21 %... A dost lidí, co jezdí na kole, jezdí i autem a tím pádem platí spotřební daně na benzínu a naftě taky...

A silniční daň zase tolik lidí neplatí, takže si nemyslím, že by to byl až tak zásadní příspěvek na opravy a budování silnic...

Mám ale hlavně obavy, že obecně na ty silnice, aby se dostaly do slušného stavu (a také to nějakou dobu vydrželo), by bylo potřeba tak moc peněz, že to teď prostě nikdo nemá a nedá. Tak se pak holt musí určovat priority a látají se třeba jen ty nejhorší případy. Ale zrovna tyhle úzké pásy hladké dlažby pro cyklisty, to bude v rozpočtu Prahy jak flus v moři. Za to by se asi moc kilometrů silnic neopravili. A v některých místech by se to třeba už muselo předlážďovat tak jako tak - tak je aspoň dobré, když už se v budoucnu někde předlážďovat bude, tak když by podobné řešení někoho napadlo...

A to platí i pro jiné části infrastruktury pro cyklisty - není třeba stavět cyklostezky za 150 miliónů (a víte vůbec, proč to tam stálo tolik? to nebylo kvůli cyklistům...). Ale když už se někde dělá rekonstrukce celé ulice či křižovatky (relativně nedávno třeba Michelská), ať při tom proboha někdo používá tu kouli na krku - nějaké to opatření pro cyklisty to nijak zvlášť (nebo vůbec) neprodraží, ale cyklistům to může hodně pomoci... Když se dělá něco "jen" kvůli cyklistům, tak to často bývá předražené a navíc nějaká pitomost a akorát to pak rozdmýchává nenávist vůči všem, co občas na tom kole jezdí...

+1/0
19.7.2013 21:44

V43i24k35t28o57r 31Š49e28d39i53v65ý 8696131190756

A proč by se mělo dělat něco zrovna kvůli cyklistům a ne třeba speciálně kvůli řidičkám malých červených aut nebo provozovatelům kabrioletů?

+1/−1
20.7.2013 1:04

M46a41r48e85k 45T91u57r25n97o52v71e96c 7355812660856

Tuhle otázku myslíte vážně, nebo jen jako provokaci? Proč se třeba nezeptáte, proč dnes třeba vznikají vyhrazené pruhy pro MHD? Proč se vůbec něco dělá pro chodce?

+1/0
20.7.2013 10:32

R33o79m41a68n 11P22o79l92á49č68e37k 1680426330355

Já bych ocenil přeasfaltování některých ulic, které jsou horší než tankodrom a jezdí po nich busy MHD...

Je krásné vidět, jak si primátor honí body....Rv

+10/0
19.7.2013 13:11

P59e47t20r 62K34o38l57o80m80a28z26n81í56k 8594943660606

no kolo sice má každej druhej, ale ortodoxních cyklistů, coto ocení, je určitě daleko méně než teplech ...

+3/0
19.7.2013 13:38

J53o29s85e38f 44S17c63h65m47i98d26t 5173337243902

A kolik myslíte, že by se přeasfaltovalo ulic, kdyby se vzaly peníze z téhle předlážďovací akce? Pět metrů? Deset metrů? To by asi hodně pomohlo... ;)

+1/−1
19.7.2013 17:07

V71i92k33t86o72r 57Š38e37d51i97v23ý 8516281650306

Dobrejch pár metrů.

0/0
19.7.2013 18:04

R97o81m18a82n 48P55o94l89á52č83e53k 1250346210505

Ono by stačily pořádné záplaty těch největších děr, které ani nemusíme dlouho hledat...

0/0
19.7.2013 20:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.