Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Křičeli a hrozí soudem. Lidé se snažili zmařit růst letiště Vodochody

Skupina Penta chce z neveřejného letiště ve Vodochodech vytvořit mezinárodní. Práci tak podle investora mohou získat až tři tisíce lidí. Teď potřebuje od ministerstva životního prostředí stanovisko o vlivu projektu, takzvané EIA. Veřejné projednávání záměru v úterý odpoledne bylo bouřlivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K58a53t96e75ř73i45n77a 92H51u86t32o88v42á 9811205610837

Já sem pro. Spousta starousedlíků nejspíš zapomněla na ten šílenej kravál, co dělávaly za bolševika stíhačky. Lítaly nám nad domy, až zrnčela okna. Jenže tenkrát si nikdo stěžovat nedovolil. Ty v těch králikárnách naležato nelituju ani trochu. Měli si zjistit, kam se stěhují.... A navíc i kdyby těch pracovních míst mělo být jen tisíc, tak pořád je to hodně

+3/−1
24.7.2013 14:36

V64l65a90d54i85m63í62r 86H76o86l24ý 8404881196167

naprosto s vámi souhlasím. Snad se podaří letiště uvést do provozu co nejdříve i přes pokusy některých obyvatel okolních vsí stavbu zrušit (zbrzdit).

0/−1
24.7.2013 18:27
Foto

P67a67v18e77l 28N25o91v31o95t33n29ý 9630182188615

Svuj názor jste vyjádřila v referendu a... prohrala

0/0
24.7.2013 20:06

P19e28t78r 63N47o55v64o88t92n62ý 5517894190821

A referendum bylo o čem? Jestli chcete letiště nebo nechcete. Ne jestli bude nebo nebude.

0/0
25.7.2013 0:21

M89a25r64e72k 90H10r33u75b52y 6937752861478

Penta dela co muze, aby spatne investovane penize alespon nejak zhodnotila. Ani na vterinu je nenapadlo, ze by pripadne letiste provozovali. Jde jenom zhodnoceni pozemku, tak, jako to zkusili s pozemky u Ruzyne.

Duspiva a spol. proste nemaji cuch na obchod, jenom diky svym kontaktum prisli k rychlym penezum a ted koukaji, jak je otocit :-/

+1/0
24.7.2013 10:29

I74v62o 63J67a38n67á22č78e16k 8773793891362

Já jen nějak nechápu jak to myslí, protože Ruzyň je prázdná a skoro nic tam nelítá a to chtějí otevřít další letiště? Chápu, že přetáhnou lowcosty, ale na něco víc to moc nevidím... navíc co se stane? No logicky půjde cena a provoz na Ruzyni dolů, to dá rozum.

+1/0
24.7.2013 10:07

P13e29t61r 22N39o32v38o78t16n24ý 5457724910521

Chemička v Kralupech, sklad v Nelahozevsi i reaktor v Reži leží docela daleko od osy dráhy vodochodského letiště, reaktor dokonce 5km od osy, přímo v úrovni dráhy. To si ti odpůrci nemůžou alespoň najít nějaké relevantní argumenty a ne takové bláboly o ohrožení?

+2/0
24.7.2013 8:55

L88a27d28i55s87l94a61v 88M12i54k86a 1881359504534

Ten atomový reaktor v Řeži mě také pobavil, takový půvabný argument )) ... jinak to by nesměli létat letadla ani na Ruzyň, protože Kralupy jsou taky kousek.

0/0
24.7.2013 9:00

F32r12a84n66t22i30š42e48k 48P74r24u73d18k51ý 8332831602231

uz jsem psal na toto tema nekolikrat. Bydlim na prazske veletrzni ulici. Vibrace, hluk, smrad. Take si to nepreju. Ale co muzu delat, uz neziju v dobe volskych povozu, jeste tak mozna v dobe volu, a tech bohuzel neustale pribyva

+1/0
24.7.2013 8:36

P31a49v85e62l 88K61u71n79c 9242339988338

"Před časem získala kladné stanovisko i vedlejší dráha pražského letiště, která ale zatěžuje okolí daleko víc, než tomu bude tady," uvádí mluvčí letiště ve Vodochodech Karel Hanzelka.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/verejne-projednavani-k-rozsireni-letiste-ve-vodochodech-pek-/praha-zpravy.aspx?c=A130722_201011_praha-zpravy_zuf

"Před časem získala kladné stanovisko i vedlejší dráha pražského letiště, která ale zatěžuje okolí daleko víc, než tomu bude tady," uvádí mluvčí letiště ve Vodochodech Karel Hanzelka.

Díky za názor, bude se hodit. (Nám suchdolským.)

0/0
24.7.2013 8:25

P36e77t50r 89D79a72v91i49d 5887675317155

K čemu?

0/0
24.7.2013 10:35

V96l23a48d56i86m73í38r 46H45o64l50ý 8894391116627

nevíte? Suchdolští sabotují jakoukoliv užitečnou stavbu.

0/0
24.7.2013 18:04

P97e14t32r 67N69i68v33n50i24c49k80ý 3722814935797

Penta - lháři.

"Dali jsme veřejný příslib, že v noci žádné lety plánovány nebudou. V opačném případě budeme obcím hluk finančně kompenzovat."

Sám sobě si odporuje.

Penta letiště stejně časem prodá (jsou to finanční investoři, nikoli provozovatelé letiště) a jejími (ústními) sliby nebude nový vlastník nijak zavázán.

+1/0
24.7.2013 7:47

F50r39a98n96t93i66š56e73k 66P75r76u22d58k97ý 8402151342381

jenze to se jedna o mimoradna pristani v pripadech, kdy ma letadlo zpozdeni nebo nemuze prijimat ruzyne, a to zadny provozovatel letiste neovlivni. Provozovatel ma totiz ze zakona i povinosti, nemuze rici, lette si kam chcete, kdyz mate problem

0/0
24.7.2013 8:32

P82e61t48r 36N68i27v81n39i53c79k32ý 3452594875657

1. V dnešní době není zpoždění žádný "mimořádný případ".

2. Vodochody nejsou jediné letiště, kde mohou přistávat v případě špatného počasí.

0/0
24.7.2013 12:17

A71l82e56x19a88n70d62r 11K19o64s21t94k11a 5579726129896

1) konkurence. Ruzyně je údajně o cca 100% předražená oproti jiným světovým letištím, které nabízí podobné (mizerné) služby. Pokud je to pravda, tak je zde potenciál k obrovskému tozšíření provozu. Uvědomte si, že letecké společnosti fungují podobně jako PPLko. Balíky (cestující) se svezou na depo (jedno velké letiště) a tamodtud pokračují po optimalizované trase. A ČR má málo platné pozici přesně uprostřed evropy, Bylo by logickým startovním místem k dálkovým letům směrem na východ. (Ono se to nezdá, ale do Ruska, Číny, Indie atd směřuje hodně lidí.)

2) přesně!

3) Nemusí ho prodat, klidně může vybudovat kargo terminál sama. Ostatně argumenty by byly podobné jako u těch cestujících: Pro dopravu mezi Evropou a Asií by to bylo logické výchozí místo. A zboží se tam (a zpátky) vozí mnohem víc než lidí.

+1/0
24.7.2013 5:55

P81e42t76r 68N50i67v76n60i70c35k49ý 3732444235947

"Bylo by logickým startovním místem k dálkovým letům směrem na východ."

Nebylo. V Česku není tolik pasažérů, aby se vyplatilo mnoho dálkových linek. Lidé z Moravy létají z bližší Vídně, Němci odtud odlétat nebudou, mají vlastních letišť dost.

.

PS. Já taky raději létám z Vídně než z Prahy.

0/0
24.7.2013 7:50

P54e75t98r 20M74i42c51h81a72l 2720764721672

Celé to má více rovin:

1. Potřebuje skutečně Praha druhé mezinárodní letiště tak blízko? Zvlášť když se Ruzyně bude rozšiřovat. Na druhou stranu by konkurence možná nebyla od věci.

2. Opět tu narážíme na klasický problém u nás - všichni chceme, abychom byli světoví, aby se u nás investovalo atd., ale nikdo nechce, aby to měl poblíž svého plotu.

3. Trochu bych měl obavu z toho, že Penta zainvestuje peníze a po uvedení do provozu letiště prodá nějakému pofidérnímu majiteli. Potom by tam mohl být klidně i velký cargo terminál. A okolí bych nepřál, aby jim tam pravidelně létaly "skvělé" stroje Iljušin 76 apod. (kdo neví proč, dodám, že jsou několikanásobně hlučnější než moderní dopravní letadla).

0/0
24.7.2013 1:09

J18a26n 27L57u77k73á71š 7577963823392

Penta buduje jen terminaly a infrastrukturu pro odbavovani letu. Mezinarodni letiste se zpevnenou drahou 2.5km uz ve Vodochodech je ted, akorat je technicky neproveditelne, aby tam odbavili vetsi mnozstvi pasazeru atp.

0/0
24.7.2013 0:08

J15a87n 67L31u93k12á39š 7827253463592

Tohle bylo ve vlakne, ale ...

0/0
24.7.2013 0:08

J87i62ř28í 35B90o71č67e43k 6261684935143

to je podobné, jako když si v Písnici v referendu vybojovali nevybudování sjezdu z pražsského okruhu. a teď možná ti samí lidé řvou, že musí jezdit přes jižní spojku

+4/0
23.7.2013 22:52

P82e97t67r 40N57o27v64o26t79n14ý 5517224900131

Kdyby to letiště sloužilo tomu účelu, pro který bylo vybudováno, tak se z toho ted všichni okolo pos...u a budou rádi za civilní provoz. Nakoupili pozemky u letiště a ted remcaji.

+3/−1
23.7.2013 21:58

J93a14r50o82s69l37a35v 10B79r97ü89m21m53e31r 7164213716

To je fakt, ročně několik stovek zkušebních letů nově vyrobených Mig-21, kdy se muselo zkoušet vš na plný kozel muselo být mnohem horší, než jakýkoliv civilní provoz.

+3/0
24.7.2013 8:41

M71i70l98a36n 88L29u41k25e84š 8887420332451

Vzhledem k tomu, jak socanský luftjarda Tvrdík zlikvidoval ČSA a dnes se do mnoha hlavních evropských měst nedostanete jinak než s přestupem (ČSA prodaly i podstatu v podobě slotů na Heathrow), docela bych uvítal nějaký svěží vítr nízkonákladovek. Místní křičí, pochopitelně, ale je to to samé jako ti, co jim zaplavila domek voda. Postavili nebo koupili si to v záplavové oblasti (v tomto případě blízko letiště) a diví se. Celá ČR je takové malé středoevropské dividlo... Chceme investice do infrastruktury, ale za předpokladu "NIMBY", tedy never-in-my-backyard.

+6/−1
23.7.2013 21:38

O48t31a 49B59a75r40t80o74s 7886627981

Pokud Penta získá povolení k výstavbě mezinárodního letiště ve Vodochodech, bude to jen další důkaz našeho buranství a bezohledného gründerství. Jednak milionová Praha není žádný pupek světa, aby musela mít 2 mezinárodní letiště, druhak jestli Evropa dělá něco dobře, tak je to prosazování rozvoje vysokorychlostní železnice (VRT) na úkor kontinentální letecké dopravy. Koncepty jako TGV nebo ICE jsou tím, co by mělo urychleně nahradit tyto "vzdušné autobusy" (lowcost "šichťáky", kterými létají euro-pendleři do práce) a kde samotná doba letu je v prudkém nepoměru s dobou na odbavení a cestu z/na letiště. 

---

Jestli by EU měla k něčemu nutit zaostalé post-RVHP země, pak je to právě urychlené budování evropské sítě VRT a maximální potlačení vzniku dalších letišť pro kontinentální lowcost vzdušnou dopravu, tolik škodící životnímu prostředí.

+2/−4
23.7.2013 21:23

T37o39m14á57š 46P66a36v67l59í29k 7157780401

No, s těmi VRT si nejsem úplně jistý, máme tu moc kopců a byl by to samej tunel (obávám se, že hlavně na eurodotace).

Ale s těmi letišti taky moc nechápu ten smysl. Velikost Prahy je jedna věc a další je velikost ČR. Pardubice časově o moc dál nebudou a Brno taky není nedosažitelné. A když vidím, kolik lidí lítá na dovolenou z Drážďan nebo Vídně, tak potřebu dalšího letiště úplně nechápu.

+2/0
23.7.2013 21:32

O73t32a 15B24a93r50t95o20s 7246907651

Kopcovitost krajiny nehraje u VRT vůbec žádnou roli - i v ploché krajině se stejně počítá s vedením VRT buď v dlouhých tunelech nebo na dlouhých estakádách (kvůli bezpečnostní izolaci vysokorychlostního vlaku od rizik na trati).

0/−1
23.7.2013 21:45

J65i75ř15í 10B66o60č94e40k 6881334475353

nic proti vrtkám,ono svezení TGV nebo ICE je příjemné. ale letadlem je to pořád ještě mnohem levnější

+1/0
23.7.2013 23:24

J14a84r79o40s94l66a19v 79R70y29c53h95t98á17ř 2514839489156

Vedle hlukové zátěže přináší letiště i zátěž ze zplodin motorů startujících a přistávajících letadel. Představte si množství paliva, které při startu či přistání spálí motory v letadle a zkuste odhadnout množství spalin. Tato jedovatá směs zřejmě ve formě aerosolu padá na hlavy, domy či pozemky všech v okolí letiště.

Řeší tohle EIA?

Spaliny automobilových motorů jsou karcinogenní. Je tomu u spalin leteckých motorů jinak?

Jaké množství spalin chystá Penta pro obyvatele Vodochod?

Pracuje ještě na MŽP inženýrka Honová?

+1/−1
23.7.2013 21:20

P85e43t93r 42T54o10m69e91k 7541280483285

To je kdo  ?

0/0
23.7.2013 21:24
Foto

P45a43v43e80l 76N67o31v90o34t43n59ý 9690982658345

Ta to tam dnes řídila. Byla za MŽP ale asi za pentu.

0/0
23.7.2013 23:18

B39l46a17ž97e40j 81M81o62t86y24č27k50a 8857977505650

pokud zruší kruhový objezd na staré poště, tak proč ne.:-)

+3/0
23.7.2013 21:01

O49t86a 25B11a15r77t63o72s 7186127711

;-D;-D;-D

0/0
23.7.2013 21:07

J47a64n 51M68o97d93r40ý 2693359307

První letadlo přistálo na letišti Vodochody v roce 1942, což je před více než 70 lety. Každý, kdo se tedy nastěhoval k Vodochodům po tomto roce tedy zákonitě musel vědět, že bude bydlet u letiště, které - světe div se - se v budoucnu bude stále rozšiřovat a rozšiřovat... Logika stačí k tomu, abych si vypočítal, že KAŽDÝ, kdo nyní žije v okolí Vodochod, věděl, že bydlí u letiště. Za druhé - všichni si kupovali pozemky a domy za daleko nižší ceny, než v jiných lokalitách - právě proto, že byldí u letiště. A najednou se diví, že tam mají letiště?!?! A do třetice - pokud plánované rozšíření letiště splňuje české zákony - kde je problém? Hotov, tečka. R^

+17/−2
23.7.2013 20:37

J88a11r20o47m12í60r 97M23a79s17á73k 3833575616297

aha a že je v ČR X takových letišť to vás nenapadlo?

Já vás vidím jak si kupujete byt nebo barák a ptáte se jestli je někde poblíž letiště, určitě, to vám věřím.

Ceny byly nižší proto, že to je u letiště? A na to jste přišel jak? To mi musíte vyprávět

+1/−8
23.7.2013 20:44

V43a26c47l23a45v 11K29u76b18i73s 5591251759627

Nejsem negramotnej a slepej. Pokud vidim u baraku letiste ve viditelne vzdalenosti, coz tohle letiste je tak se ptam, navic tam letadla litaji min jedno za hodinu, takze kdokoliv tam je na prohlidce to letiste min uslysi.

+4/0
23.7.2013 20:49

J97a26r10o55m34í78r 60M94a22s14á66k 3253705566137

;-D jasně. Tak vám povim, že třeba z Kralup teda rozhodně ale rozhodně vidět není. Ono není vidět ani z Drastů který jsou asi tak 2 kilometry, ale co to budu vyprávět někomu kdo tam odsud není, že?

A to jedno letadlo za hodinu, to bych teda chtěl vidět. Tam nedaleko létají letadla každou minutu, to vidět je, ovšem ta letadla létají do Ruzyně

0/−2
23.7.2013 20:52

B57l66a56ž77e84j 49M42o21t36y19č81k74a 8657197275350

tuhle sem rozmluval kamaradovy domek v postřižíně, vubec netušil že za kopcem je dráha, cena rozhodně nižší nebyla:-)

0/0
23.7.2013 20:53

J51a34r62o64m40í20r 84M40a60s73á18k 3473855286327

no hlavně tam snad mají stavět ještě nějaké logistické sklady, tam je to úplně mrtvý - dálnice, ty sklady a ještě letiště

0/−2
23.7.2013 20:55

J96a61r60o47m26í56r 66M19a15s30á41k 3593225236527

koukám, že já jsem mínuskovanej i kdybych jen napsal, že je dnes úterý. No když vás to baví, lidičky

+1/−1
23.7.2013 21:00

O51l22i46n 47K57a97d44l15e78c 3949126261668

Přece mi nechcete tvrdit že kralupští nevědí kde je letiště!! A i kdybyste se včera přistěhoval - takový pako jsem ještě neviděl, aby kupovalo nebo stavělo barák a nevědělo, že tady jsou Kralupy, rafinerie, jen jeden most přes řeku, tady zas Vodolka, letiště, tady dálnice na Berlín...

+1/0
23.7.2013 21:12

J98a18r81o46m28í70r 95M56a42s22á65k 3743135186167

sorry, ale já jako kralupák to fakt nevěděl než se o tomto začlo mluvit. Stačilo, že tady bylo letiště předtím než tu byl Kaučuk. Dálnice je od Kralup nějakých 7 km, díky rafinerce tohle město začlo růst, takže aby to jeden nevěděl, stejně tak Vltava, ale letiště fakt ne

0/0
23.7.2013 23:17

M96a31r15t64i98n 10K60y93p94r 2432155854584

Kolik x? Kolem Prahy jsou letiště s 2,5 km dlouhou nebo delší betonovou dráhou celá tři. Ruzyně, Vodochody, Milovice.

0/0
23.7.2013 20:59

Z14d61e13n21e76k 71V16r88b62a 8429515403757

Ano, každý soudný investor si tohle ověří. A nejenom to. Takových překvápek může být mnohem více, než jenom Letiště (Navíc vybudované pro zbrojařskou fabriku, která tam zítra může klidně zalétávat třeba F-18tky...) Probuďte se člověče, nebo si nikdy nekupujte sám nemovitost.

0/0
23.7.2013 21:11

J34o79s25e89f 14P45a42l68a11t69a 1873142941615

no když si kupuju barák tak se o okolí dost zajímám, třeba jestli tam není letiště, to by neudělal jenom blázen..nebo blbec;-D

0/0
23.7.2013 21:14
Foto

P44a19v80e85l 33N75o62v50o56t62n61ý 9220102958385

V Lbeznicich jsou ty levné ceny 3200 za metr. To je malo? Kolik je to u vás?

0/0
23.7.2013 23:20

T35o24m25á11š 66N58o30v27o70t62a 7880944548

Všem plácalům o chemičce v blízkosti doporučuji nastudovat něco o tom, jak blízko leží vídeňské letiště od chemičky Schwechat, která je x krát větší než tav Kralupech. O provozu na vídeňském letišti ani nemluvím.

+4/0
23.7.2013 20:27

V67a29c43l19a16v 82K12u93b11i96s 5411581899107

Taky mi to napadlo a pokud si pamtuju tak navic pres kralupy by letecky koridor na Vodochody nevedl.

+2/0
23.7.2013 20:51

B14l62a49ž57e82j 79M56o11t73y59č77k79a 8457437525320

X krat je kolik? 1,05?

0/−1
23.7.2013 21:00

T64o15m15á98š 60N61o17v92o91t65a 7850314528

Umíš si to vyhledat? Německy asi neumíš, tak až sem napíšeš rozlohu té rafinerie v Kralupech, tak to tu hned napíšu rozlohu té ve Schwechatu.

0/0
23.7.2013 21:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.