Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Křičeli a hrozí soudem. Lidé se snažili zmařit růst letiště Vodochody

Skupina Penta chce z neveřejného letiště ve Vodochodech vytvořit mezinárodní. Práci tak podle investora mohou získat až tři tisíce lidí. Teď potřebuje od ministerstva životního prostředí stanovisko o vlivu projektu, takzvané EIA. Veřejné projednávání záměru v úterý odpoledne bylo bouřlivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K86a98t38e36ř20i29n47a 23H70u15t17o63v95á 9861795960337

Já sem pro. Spousta starousedlíků nejspíš zapomněla na ten šílenej kravál, co dělávaly za bolševika stíhačky. Lítaly nám nad domy, až zrnčela okna. Jenže tenkrát si nikdo stěžovat nedovolil. Ty v těch králikárnách naležato nelituju ani trochu. Měli si zjistit, kam se stěhují.... A navíc i kdyby těch pracovních míst mělo být jen tisíc, tak pořád je to hodně

+3/−1
24.7.2013 14:36

V29l26a74d68i84m86í96r 36H35o69l61ý 8664951826777

naprosto s vámi souhlasím. Snad se podaří letiště uvést do provozu co nejdříve i přes pokusy některých obyvatel okolních vsí stavbu zrušit (zbrzdit).

0/−1
24.7.2013 18:27
Foto

P83a13v32e75l 79N34o59v33o16t90n93ý 9170622458775

Svuj názor jste vyjádřila v referendu a... prohrala

0/0
24.7.2013 20:06

P81e39t45r 12N43o25v15o44t98n12ý 5117104490671

A referendum bylo o čem? Jestli chcete letiště nebo nechcete. Ne jestli bude nebo nebude.

0/0
25.7.2013 0:21

M79a27r87e36k 32H60r73u20b98y 6717722951208

Penta dela co muze, aby spatne investovane penize alespon nejak zhodnotila. Ani na vterinu je nenapadlo, ze by pripadne letiste provozovali. Jde jenom zhodnoceni pozemku, tak, jako to zkusili s pozemky u Ruzyne.

Duspiva a spol. proste nemaji cuch na obchod, jenom diky svym kontaktum prisli k rychlym penezum a ted koukaji, jak je otocit :-/

+1/0
24.7.2013 10:29

I60v57o 53J40a26n63á62č67e72k 8483133291732

Já jen nějak nechápu jak to myslí, protože Ruzyň je prázdná a skoro nic tam nelítá a to chtějí otevřít další letiště? Chápu, že přetáhnou lowcosty, ale na něco víc to moc nevidím... navíc co se stane? No logicky půjde cena a provoz na Ruzyni dolů, to dá rozum.

+1/0
24.7.2013 10:07

P78e84t91r 52N88o13v66o83t12n71ý 5667814660711

Chemička v Kralupech, sklad v Nelahozevsi i reaktor v Reži leží docela daleko od osy dráhy vodochodského letiště, reaktor dokonce 5km od osy, přímo v úrovni dráhy. To si ti odpůrci nemůžou alespoň najít nějaké relevantní argumenty a ne takové bláboly o ohrožení?

+2/0
24.7.2013 8:55

L16a32d41i40s67l74a50v 53M55i19k50a 1261639294634

Ten atomový reaktor v Řeži mě také pobavil, takový půvabný argument )) ... jinak to by nesměli létat letadla ani na Ruzyň, protože Kralupy jsou taky kousek.

0/0
24.7.2013 9:00

F83r56a53n46t29i86š79e52k 31P80r17u91d31k88ý 8902711722531

uz jsem psal na toto tema nekolikrat. Bydlim na prazske veletrzni ulici. Vibrace, hluk, smrad. Take si to nepreju. Ale co muzu delat, uz neziju v dobe volskych povozu, jeste tak mozna v dobe volu, a tech bohuzel neustale pribyva

+1/0
24.7.2013 8:36

P56a40v36e41l 80K37u78n30c 9322749518368

"Před časem získala kladné stanovisko i vedlejší dráha pražského letiště, která ale zatěžuje okolí daleko víc, než tomu bude tady," uvádí mluvčí letiště ve Vodochodech Karel Hanzelka.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/verejne-projednavani-k-rozsireni-letiste-ve-vodochodech-pek-/praha-zpravy.aspx?c=A130722_201011_praha-zpravy_zuf

"Před časem získala kladné stanovisko i vedlejší dráha pražského letiště, která ale zatěžuje okolí daleko víc, než tomu bude tady," uvádí mluvčí letiště ve Vodochodech Karel Hanzelka.

Díky za názor, bude se hodit. (Nám suchdolským.)

0/0
24.7.2013 8:25

P34e82t13r 10D54a27v29i61d 5797915637115

K čemu?

0/0
24.7.2013 10:35

V59l33a74d52i60m61í83r 45H95o68l33ý 8924321136287

nevíte? Suchdolští sabotují jakoukoliv užitečnou stavbu.

0/0
24.7.2013 18:04

P74e26t95r 21N38i25v95n96i14c91k76ý 3712704195927

Penta - lháři.

"Dali jsme veřejný příslib, že v noci žádné lety plánovány nebudou. V opačném případě budeme obcím hluk finančně kompenzovat."

Sám sobě si odporuje.

Penta letiště stejně časem prodá (jsou to finanční investoři, nikoli provozovatelé letiště) a jejími (ústními) sliby nebude nový vlastník nijak zavázán.

+1/0
24.7.2013 7:47

F61r92a38n75t18i15š84e27k 67P48r38u54d67k11ý 8882791962361

jenze to se jedna o mimoradna pristani v pripadech, kdy ma letadlo zpozdeni nebo nemuze prijimat ruzyne, a to zadny provozovatel letiste neovlivni. Provozovatel ma totiz ze zakona i povinosti, nemuze rici, lette si kam chcete, kdyz mate problem

0/0
24.7.2013 8:32

P52e13t64r 67N62i47v15n62i28c82k75ý 3882904745527

1. V dnešní době není zpoždění žádný "mimořádný případ".

2. Vodochody nejsou jediné letiště, kde mohou přistávat v případě špatného počasí.

0/0
24.7.2013 12:17

A44l74e93x27a23n96d43r 56K58o57s82t83k57a 5939186339936

1) konkurence. Ruzyně je údajně o cca 100% předražená oproti jiným světovým letištím, které nabízí podobné (mizerné) služby. Pokud je to pravda, tak je zde potenciál k obrovskému tozšíření provozu. Uvědomte si, že letecké společnosti fungují podobně jako PPLko. Balíky (cestující) se svezou na depo (jedno velké letiště) a tamodtud pokračují po optimalizované trase. A ČR má málo platné pozici přesně uprostřed evropy, Bylo by logickým startovním místem k dálkovým letům směrem na východ. (Ono se to nezdá, ale do Ruska, Číny, Indie atd směřuje hodně lidí.)

2) přesně!

3) Nemusí ho prodat, klidně může vybudovat kargo terminál sama. Ostatně argumenty by byly podobné jako u těch cestujících: Pro dopravu mezi Evropou a Asií by to bylo logické výchozí místo. A zboží se tam (a zpátky) vozí mnohem víc než lidí.

+1/0
24.7.2013 5:55

P49e28t66r 53N34i97v55n33i22c88k32ý 3182384755737

"Bylo by logickým startovním místem k dálkovým letům směrem na východ."

Nebylo. V Česku není tolik pasažérů, aby se vyplatilo mnoho dálkových linek. Lidé z Moravy létají z bližší Vídně, Němci odtud odlétat nebudou, mají vlastních letišť dost.

.

PS. Já taky raději létám z Vídně než z Prahy.

0/0
24.7.2013 7:50

P84e19t91r 17M70i66c98h91a95l 2540174841782

Celé to má více rovin:

1. Potřebuje skutečně Praha druhé mezinárodní letiště tak blízko? Zvlášť když se Ruzyně bude rozšiřovat. Na druhou stranu by konkurence možná nebyla od věci.

2. Opět tu narážíme na klasický problém u nás - všichni chceme, abychom byli světoví, aby se u nás investovalo atd., ale nikdo nechce, aby to měl poblíž svého plotu.

3. Trochu bych měl obavu z toho, že Penta zainvestuje peníze a po uvedení do provozu letiště prodá nějakému pofidérnímu majiteli. Potom by tam mohl být klidně i velký cargo terminál. A okolí bych nepřál, aby jim tam pravidelně létaly "skvělé" stroje Iljušin 76 apod. (kdo neví proč, dodám, že jsou několikanásobně hlučnější než moderní dopravní letadla).

0/0
24.7.2013 1:09

J88a20n 53L94u87k35á69š 7337303273452

Penta buduje jen terminaly a infrastrukturu pro odbavovani letu. Mezinarodni letiste se zpevnenou drahou 2.5km uz ve Vodochodech je ted, akorat je technicky neproveditelne, aby tam odbavili vetsi mnozstvi pasazeru atp.

0/0
24.7.2013 0:08

J29a69n 15L34u74k35á27š 7817833963732

Tohle bylo ve vlakne, ale ...

0/0
24.7.2013 0:08

J65i86ř46í 66B93o57č32e22k 6461494295653

to je podobné, jako když si v Písnici v referendu vybojovali nevybudování sjezdu z pražsského okruhu. a teď možná ti samí lidé řvou, že musí jezdit přes jižní spojku

+4/0
23.7.2013 22:52

P23e68t93r 43N81o68v52o52t67n73ý 5717464650411

Kdyby to letiště sloužilo tomu účelu, pro který bylo vybudováno, tak se z toho ted všichni okolo pos...u a budou rádi za civilní provoz. Nakoupili pozemky u letiště a ted remcaji.

+3/−1
23.7.2013 21:58

J34a66r77o71s33l86a15v 32B33r16ü37m92m77e46r 7204833776

To je fakt, ročně několik stovek zkušebních letů nově vyrobených Mig-21, kdy se muselo zkoušet vš na plný kozel muselo být mnohem horší, než jakýkoliv civilní provoz.

+3/0
24.7.2013 8:41

M26i62l56a45n 39L40u52k58e39š 8407390102921

Vzhledem k tomu, jak socanský luftjarda Tvrdík zlikvidoval ČSA a dnes se do mnoha hlavních evropských měst nedostanete jinak než s přestupem (ČSA prodaly i podstatu v podobě slotů na Heathrow), docela bych uvítal nějaký svěží vítr nízkonákladovek. Místní křičí, pochopitelně, ale je to to samé jako ti, co jim zaplavila domek voda. Postavili nebo koupili si to v záplavové oblasti (v tomto případě blízko letiště) a diví se. Celá ČR je takové malé středoevropské dividlo... Chceme investice do infrastruktury, ale za předpokladu "NIMBY", tedy never-in-my-backyard.

+6/−1
23.7.2013 21:38

O49t80a 34B69a89r54t50o23s 7616237431

Pokud Penta získá povolení k výstavbě mezinárodního letiště ve Vodochodech, bude to jen další důkaz našeho buranství a bezohledného gründerství. Jednak milionová Praha není žádný pupek světa, aby musela mít 2 mezinárodní letiště, druhak jestli Evropa dělá něco dobře, tak je to prosazování rozvoje vysokorychlostní železnice (VRT) na úkor kontinentální letecké dopravy. Koncepty jako TGV nebo ICE jsou tím, co by mělo urychleně nahradit tyto "vzdušné autobusy" (lowcost "šichťáky", kterými létají euro-pendleři do práce) a kde samotná doba letu je v prudkém nepoměru s dobou na odbavení a cestu z/na letiště. 

---

Jestli by EU měla k něčemu nutit zaostalé post-RVHP země, pak je to právě urychlené budování evropské sítě VRT a maximální potlačení vzniku dalších letišť pro kontinentální lowcost vzdušnou dopravu, tolik škodící životnímu prostředí.

+2/−4
23.7.2013 21:23

T89o61m65á50š 14P31a41v68l89í56k 7197890291

No, s těmi VRT si nejsem úplně jistý, máme tu moc kopců a byl by to samej tunel (obávám se, že hlavně na eurodotace).

Ale s těmi letišti taky moc nechápu ten smysl. Velikost Prahy je jedna věc a další je velikost ČR. Pardubice časově o moc dál nebudou a Brno taky není nedosažitelné. A když vidím, kolik lidí lítá na dovolenou z Drážďan nebo Vídně, tak potřebu dalšího letiště úplně nechápu.

+2/0
23.7.2013 21:32

O12t93a 24B28a42r91t57o14s 7396827351

Kopcovitost krajiny nehraje u VRT vůbec žádnou roli - i v ploché krajině se stejně počítá s vedením VRT buď v dlouhých tunelech nebo na dlouhých estakádách (kvůli bezpečnostní izolaci vysokorychlostního vlaku od rizik na trati).

0/−1
23.7.2013 21:45

J13i33ř86í 91B69o70č25e12k 6291654835733

nic proti vrtkám,ono svezení TGV nebo ICE je příjemné. ale letadlem je to pořád ještě mnohem levnější

+1/0
23.7.2013 23:24

J47a36r97o71s49l52a83v 58R60y32c74h75t35á18ř 2304149199146

Vedle hlukové zátěže přináší letiště i zátěž ze zplodin motorů startujících a přistávajících letadel. Představte si množství paliva, které při startu či přistání spálí motory v letadle a zkuste odhadnout množství spalin. Tato jedovatá směs zřejmě ve formě aerosolu padá na hlavy, domy či pozemky všech v okolí letiště.

Řeší tohle EIA?

Spaliny automobilových motorů jsou karcinogenní. Je tomu u spalin leteckých motorů jinak?

Jaké množství spalin chystá Penta pro obyvatele Vodochod?

Pracuje ještě na MŽP inženýrka Honová?

+1/−1
23.7.2013 21:20

P16e35t62r 27T26o39m70e97k 7731540883345

To je kdo  ?

0/0
23.7.2013 21:24
Foto

P14a75v91e43l 30N18o61v54o33t73n80ý 9570202658615

Ta to tam dnes řídila. Byla za MŽP ale asi za pentu.

0/0
23.7.2013 23:18

B20l92a25ž58e58j 20M72o31t96y36č73k74a 8977937345260

pokud zruší kruhový objezd na staré poště, tak proč ne.:-)

+3/0
23.7.2013 21:01

O92t70a 10B43a73r10t94o56s 7586817601

;-D;-D;-D

0/0
23.7.2013 21:07

J81a68n 16M72o18d57r62ý 2603739747

První letadlo přistálo na letišti Vodochody v roce 1942, což je před více než 70 lety. Každý, kdo se tedy nastěhoval k Vodochodům po tomto roce tedy zákonitě musel vědět, že bude bydlet u letiště, které - světe div se - se v budoucnu bude stále rozšiřovat a rozšiřovat... Logika stačí k tomu, abych si vypočítal, že KAŽDÝ, kdo nyní žije v okolí Vodochod, věděl, že bydlí u letiště. Za druhé - všichni si kupovali pozemky a domy za daleko nižší ceny, než v jiných lokalitách - právě proto, že byldí u letiště. A najednou se diví, že tam mají letiště?!?! A do třetice - pokud plánované rozšíření letiště splňuje české zákony - kde je problém? Hotov, tečka. R^

+17/−2
23.7.2013 20:37

J85a27r41o54m93í16r 56M43a63s60á98k 3573865856207

aha a že je v ČR X takových letišť to vás nenapadlo?

Já vás vidím jak si kupujete byt nebo barák a ptáte se jestli je někde poblíž letiště, určitě, to vám věřím.

Ceny byly nižší proto, že to je u letiště? A na to jste přišel jak? To mi musíte vyprávět

+1/−8
23.7.2013 20:44

V32a87c49l25a45v 66K76u96b38i13s 5241331289257

Nejsem negramotnej a slepej. Pokud vidim u baraku letiste ve viditelne vzdalenosti, coz tohle letiste je tak se ptam, navic tam letadla litaji min jedno za hodinu, takze kdokoliv tam je na prohlidce to letiste min uslysi.

+4/0
23.7.2013 20:49

J21a46r29o59m40í75r 39M55a48s66á53k 3613925966827

;-D jasně. Tak vám povim, že třeba z Kralup teda rozhodně ale rozhodně vidět není. Ono není vidět ani z Drastů který jsou asi tak 2 kilometry, ale co to budu vyprávět někomu kdo tam odsud není, že?

A to jedno letadlo za hodinu, to bych teda chtěl vidět. Tam nedaleko létají letadla každou minutu, to vidět je, ovšem ta letadla létají do Ruzyně

0/−2
23.7.2013 20:52

B13l93a81ž94e50j 30M18o47t24y17č97k87a 8877377395700

tuhle sem rozmluval kamaradovy domek v postřižíně, vubec netušil že za kopcem je dráha, cena rozhodně nižší nebyla:-)

0/0
23.7.2013 20:53

J87a40r31o26m40í48r 27M20a56s64á82k 3303955626527

no hlavně tam snad mají stavět ještě nějaké logistické sklady, tam je to úplně mrtvý - dálnice, ty sklady a ještě letiště

0/−2
23.7.2013 20:55

J68a92r93o43m30í29r 82M96a16s72á31k 3223615526867

koukám, že já jsem mínuskovanej i kdybych jen napsal, že je dnes úterý. No když vás to baví, lidičky

+1/−1
23.7.2013 21:00

O11l26i77n 77K22a40d76l66e43c 3859836341408

Přece mi nechcete tvrdit že kralupští nevědí kde je letiště!! A i kdybyste se včera přistěhoval - takový pako jsem ještě neviděl, aby kupovalo nebo stavělo barák a nevědělo, že tady jsou Kralupy, rafinerie, jen jeden most přes řeku, tady zas Vodolka, letiště, tady dálnice na Berlín...

+1/0
23.7.2013 21:12

J66a98r22o84m71í48r 14M92a53s16á19k 3863895346577

sorry, ale já jako kralupák to fakt nevěděl než se o tomto začlo mluvit. Stačilo, že tady bylo letiště předtím než tu byl Kaučuk. Dálnice je od Kralup nějakých 7 km, díky rafinerce tohle město začlo růst, takže aby to jeden nevěděl, stejně tak Vltava, ale letiště fakt ne

0/0
23.7.2013 23:17

M93a27r86t73i32n 55K48y14p51r 2822315754114

Kolik x? Kolem Prahy jsou letiště s 2,5 km dlouhou nebo delší betonovou dráhou celá tři. Ruzyně, Vodochody, Milovice.

0/0
23.7.2013 20:59

Z59d18e59n95e87k 25V97r93b87a 8599735573587

Ano, každý soudný investor si tohle ověří. A nejenom to. Takových překvápek může být mnohem více, než jenom Letiště (Navíc vybudované pro zbrojařskou fabriku, která tam zítra může klidně zalétávat třeba F-18tky...) Probuďte se člověče, nebo si nikdy nekupujte sám nemovitost.

0/0
23.7.2013 21:11

J42o93s16e89f 87P87a81l81a48t55a 1213602781915

no když si kupuju barák tak se o okolí dost zajímám, třeba jestli tam není letiště, to by neudělal jenom blázen..nebo blbec;-D

0/0
23.7.2013 21:14
Foto

P62a56v38e62l 95N46o53v84o93t20n31ý 9710912398695

V Lbeznicich jsou ty levné ceny 3200 za metr. To je malo? Kolik je to u vás?

0/0
23.7.2013 23:20

T44o53m39á25š 88N61o41v23o63t94a 7490924628

Všem plácalům o chemičce v blízkosti doporučuji nastudovat něco o tom, jak blízko leží vídeňské letiště od chemičky Schwechat, která je x krát větší než tav Kralupech. O provozu na vídeňském letišti ani nemluvím.

+4/0
23.7.2013 20:27

V13a96c97l27a95v 62K50u64b34i62s 5361131739487

Taky mi to napadlo a pokud si pamtuju tak navic pres kralupy by letecky koridor na Vodochody nevedl.

+2/0
23.7.2013 20:51

B82l84a28ž95e57j 22M46o93t26y94č71k26a 8597487915430

X krat je kolik? 1,05?

0/−1
23.7.2013 21:00

T23o12m83á50š 87N95o92v35o19t50a 7730454808

Umíš si to vyhledat? Německy asi neumíš, tak až sem napíšeš rozlohu té rafinerie v Kralupech, tak to tu hned napíšu rozlohu té ve Schwechatu.

0/0
23.7.2013 21:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.