Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Křičeli a hrozí soudem. Lidé se snažili zmařit růst letiště Vodochody

Skupina Penta chce z neveřejného letiště ve Vodochodech vytvořit mezinárodní. Práci tak podle investora mohou získat až tři tisíce lidí. Teď potřebuje od ministerstva životního prostředí stanovisko o vlivu projektu, takzvané EIA. Veřejné projednávání záměru v úterý odpoledne bylo bouřlivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K32a97t22e27ř37i10n44a 31H11u29t26o67v64á 9151165730127

Já sem pro. Spousta starousedlíků nejspíš zapomněla na ten šílenej kravál, co dělávaly za bolševika stíhačky. Lítaly nám nad domy, až zrnčela okna. Jenže tenkrát si nikdo stěžovat nedovolil. Ty v těch králikárnách naležato nelituju ani trochu. Měli si zjistit, kam se stěhují.... A navíc i kdyby těch pracovních míst mělo být jen tisíc, tak pořád je to hodně

+3/−1
24.7.2013 14:36

V96l28a50d63i50m25í65r 40H91o29l16ý 8794631636847

naprosto s vámi souhlasím. Snad se podaří letiště uvést do provozu co nejdříve i přes pokusy některých obyvatel okolních vsí stavbu zrušit (zbrzdit).

0/−1
24.7.2013 18:27

P31a53v68e50l 90N64o50v21o60t26n73ý 9430852878295

Svuj názor jste vyjádřila v referendu a... prohrala

0/0
24.7.2013 20:06

P80e64t40r 71N81o15v28o29t40n77ý 5157464720451

A referendum bylo o čem? Jestli chcete letiště nebo nechcete. Ne jestli bude nebo nebude.

0/0
25.7.2013 0:21

M59a98r56e59k 75H76r10u64b94y 6227842331848

Penta dela co muze, aby spatne investovane penize alespon nejak zhodnotila. Ani na vterinu je nenapadlo, ze by pripadne letiste provozovali. Jde jenom zhodnoceni pozemku, tak, jako to zkusili s pozemky u Ruzyne.

Duspiva a spol. proste nemaji cuch na obchod, jenom diky svym kontaktum prisli k rychlym penezum a ted koukaji, jak je otocit :-/

+1/0
24.7.2013 10:29

I64v75o 31J43a10n98á29č46e11k 8613443331162

Já jen nějak nechápu jak to myslí, protože Ruzyň je prázdná a skoro nic tam nelítá a to chtějí otevřít další letiště? Chápu, že přetáhnou lowcosty, ale na něco víc to moc nevidím... navíc co se stane? No logicky půjde cena a provoz na Ruzyni dolů, to dá rozum.

+1/0
24.7.2013 10:07

P26e17t94r 14N41o64v92o60t83n49ý 5737774890741

Chemička v Kralupech, sklad v Nelahozevsi i reaktor v Reži leží docela daleko od osy dráhy vodochodského letiště, reaktor dokonce 5km od osy, přímo v úrovni dráhy. To si ti odpůrci nemůžou alespoň najít nějaké relevantní argumenty a ne takové bláboly o ohrožení?

+2/0
24.7.2013 8:55

L43a57d78i75s95l60a71v 27M29i21k41a 1141839384224

Ten atomový reaktor v Řeži mě také pobavil, takový půvabný argument )) ... jinak to by nesměli létat letadla ani na Ruzyň, protože Kralupy jsou taky kousek.

0/0
24.7.2013 9:00

F52r82a49n64t70i44š44e71k 43P37r44u59d17k73ý 8102861852301

uz jsem psal na toto tema nekolikrat. Bydlim na prazske veletrzni ulici. Vibrace, hluk, smrad. Take si to nepreju. Ale co muzu delat, uz neziju v dobe volskych povozu, jeste tak mozna v dobe volu, a tech bohuzel neustale pribyva

+1/0
24.7.2013 8:36

P32a33v85e39l 43K24u21n74c 9212329668908

"Před časem získala kladné stanovisko i vedlejší dráha pražského letiště, která ale zatěžuje okolí daleko víc, než tomu bude tady," uvádí mluvčí letiště ve Vodochodech Karel Hanzelka.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/verejne-projednavani-k-rozsireni-letiste-ve-vodochodech-pek-/praha-zpravy.aspx?c=A130722_201011_praha-zpravy_zuf

"Před časem získala kladné stanovisko i vedlejší dráha pražského letiště, která ale zatěžuje okolí daleko víc, než tomu bude tady," uvádí mluvčí letiště ve Vodochodech Karel Hanzelka.

Díky za názor, bude se hodit. (Nám suchdolským.)

0/0
24.7.2013 8:25

P88e80t52r 95D23a14v38i16d 5567465987975

K čemu?

0/0
24.7.2013 10:35

V71l12a94d72i84m96í95r 87H54o74l50ý 8234101766717

nevíte? Suchdolští sabotují jakoukoliv užitečnou stavbu.

0/0
24.7.2013 18:04

P26e97t78r 55N63i28v47n24i39c30k10ý 3272624875867

Penta - lháři.

"Dali jsme veřejný příslib, že v noci žádné lety plánovány nebudou. V opačném případě budeme obcím hluk finančně kompenzovat."

Sám sobě si odporuje.

Penta letiště stejně časem prodá (jsou to finanční investoři, nikoli provozovatelé letiště) a jejími (ústními) sliby nebude nový vlastník nijak zavázán.

+1/0
24.7.2013 7:47

F58r30a37n23t53i46š28e33k 30P46r81u52d89k21ý 8192361972431

jenze to se jedna o mimoradna pristani v pripadech, kdy ma letadlo zpozdeni nebo nemuze prijimat ruzyne, a to zadny provozovatel letiste neovlivni. Provozovatel ma totiz ze zakona i povinosti, nemuze rici, lette si kam chcete, kdyz mate problem

0/0
24.7.2013 8:32

P58e73t86r 18N31i68v76n70i84c41k83ý 3962484755607

1. V dnešní době není zpoždění žádný "mimořádný případ".

2. Vodochody nejsou jediné letiště, kde mohou přistávat v případě špatného počasí.

0/0
24.7.2013 12:17

A41l30e14x94a76n56d35r 44K54o88s44t54k91a 5499806809556

1) konkurence. Ruzyně je údajně o cca 100% předražená oproti jiným světovým letištím, které nabízí podobné (mizerné) služby. Pokud je to pravda, tak je zde potenciál k obrovskému tozšíření provozu. Uvědomte si, že letecké společnosti fungují podobně jako PPLko. Balíky (cestující) se svezou na depo (jedno velké letiště) a tamodtud pokračují po optimalizované trase. A ČR má málo platné pozici přesně uprostřed evropy, Bylo by logickým startovním místem k dálkovým letům směrem na východ. (Ono se to nezdá, ale do Ruska, Číny, Indie atd směřuje hodně lidí.)

2) přesně!

3) Nemusí ho prodat, klidně může vybudovat kargo terminál sama. Ostatně argumenty by byly podobné jako u těch cestujících: Pro dopravu mezi Evropou a Asií by to bylo logické výchozí místo. A zboží se tam (a zpátky) vozí mnohem víc než lidí.

+1/0
24.7.2013 5:55

P22e18t40r 29N20i86v44n94i38c55k97ý 3512724875257

"Bylo by logickým startovním místem k dálkovým letům směrem na východ."

Nebylo. V Česku není tolik pasažérů, aby se vyplatilo mnoho dálkových linek. Lidé z Moravy létají z bližší Vídně, Němci odtud odlétat nebudou, mají vlastních letišť dost.

.

PS. Já taky raději létám z Vídně než z Prahy.

0/0
24.7.2013 7:50

P76e56t23r 63M82i90c52h54a23l 2290944681502

Celé to má více rovin:

1. Potřebuje skutečně Praha druhé mezinárodní letiště tak blízko? Zvlášť když se Ruzyně bude rozšiřovat. Na druhou stranu by konkurence možná nebyla od věci.

2. Opět tu narážíme na klasický problém u nás - všichni chceme, abychom byli světoví, aby se u nás investovalo atd., ale nikdo nechce, aby to měl poblíž svého plotu.

3. Trochu bych měl obavu z toho, že Penta zainvestuje peníze a po uvedení do provozu letiště prodá nějakému pofidérnímu majiteli. Potom by tam mohl být klidně i velký cargo terminál. A okolí bych nepřál, aby jim tam pravidelně létaly "skvělé" stroje Iljušin 76 apod. (kdo neví proč, dodám, že jsou několikanásobně hlučnější než moderní dopravní letadla).

0/0
24.7.2013 1:09

J86a30n 57L75u10k63á86š 7607403643122

Penta buduje jen terminaly a infrastrukturu pro odbavovani letu. Mezinarodni letiste se zpevnenou drahou 2.5km uz ve Vodochodech je ted, akorat je technicky neproveditelne, aby tam odbavili vetsi mnozstvi pasazeru atp.

0/0
24.7.2013 0:08

J74a16n 52L13u68k20á66š 7977743793702

Tohle bylo ve vlakne, ale ...

0/0
24.7.2013 0:08

J10i95ř36í 67B36o27č48e89k 6421884385673

to je podobné, jako když si v Písnici v referendu vybojovali nevybudování sjezdu z pražsského okruhu. a teď možná ti samí lidé řvou, že musí jezdit přes jižní spojku

+4/0
23.7.2013 22:52

P93e74t68r 46N21o17v84o49t70n13ý 5207944720331

Kdyby to letiště sloužilo tomu účelu, pro který bylo vybudováno, tak se z toho ted všichni okolo pos...u a budou rádi za civilní provoz. Nakoupili pozemky u letiště a ted remcaji.

+3/−1
23.7.2013 21:58

J54a78r42o58s94l72a24v 29B93r40ü37m20m31e96r 7314713706

To je fakt, ročně několik stovek zkušebních letů nově vyrobených Mig-21, kdy se muselo zkoušet vš na plný kozel muselo být mnohem horší, než jakýkoliv civilní provoz.

+3/0
24.7.2013 8:41

M37i15l68a41n 94L82u69k95e93š 8647840962751

Vzhledem k tomu, jak socanský luftjarda Tvrdík zlikvidoval ČSA a dnes se do mnoha hlavních evropských měst nedostanete jinak než s přestupem (ČSA prodaly i podstatu v podobě slotů na Heathrow), docela bych uvítal nějaký svěží vítr nízkonákladovek. Místní křičí, pochopitelně, ale je to to samé jako ti, co jim zaplavila domek voda. Postavili nebo koupili si to v záplavové oblasti (v tomto případě blízko letiště) a diví se. Celá ČR je takové malé středoevropské dividlo... Chceme investice do infrastruktury, ale za předpokladu "NIMBY", tedy never-in-my-backyard.

+6/−1
23.7.2013 21:38

O51t56a 34B77a32r75t75o22s 7946977401

Pokud Penta získá povolení k výstavbě mezinárodního letiště ve Vodochodech, bude to jen další důkaz našeho buranství a bezohledného gründerství. Jednak milionová Praha není žádný pupek světa, aby musela mít 2 mezinárodní letiště, druhak jestli Evropa dělá něco dobře, tak je to prosazování rozvoje vysokorychlostní železnice (VRT) na úkor kontinentální letecké dopravy. Koncepty jako TGV nebo ICE jsou tím, co by mělo urychleně nahradit tyto "vzdušné autobusy" (lowcost "šichťáky", kterými létají euro-pendleři do práce) a kde samotná doba letu je v prudkém nepoměru s dobou na odbavení a cestu z/na letiště. 

---

Jestli by EU měla k něčemu nutit zaostalé post-RVHP země, pak je to právě urychlené budování evropské sítě VRT a maximální potlačení vzniku dalších letišť pro kontinentální lowcost vzdušnou dopravu, tolik škodící životnímu prostředí.

+2/−4
23.7.2013 21:23

T82o52m70á24š 48P46a57v44l11í71k 7247220131

No, s těmi VRT si nejsem úplně jistý, máme tu moc kopců a byl by to samej tunel (obávám se, že hlavně na eurodotace).

Ale s těmi letišti taky moc nechápu ten smysl. Velikost Prahy je jedna věc a další je velikost ČR. Pardubice časově o moc dál nebudou a Brno taky není nedosažitelné. A když vidím, kolik lidí lítá na dovolenou z Drážďan nebo Vídně, tak potřebu dalšího letiště úplně nechápu.

+2/0
23.7.2013 21:32

O37t60a 24B57a60r28t30o66s 7936267181

Kopcovitost krajiny nehraje u VRT vůbec žádnou roli - i v ploché krajině se stejně počítá s vedením VRT buď v dlouhých tunelech nebo na dlouhých estakádách (kvůli bezpečnostní izolaci vysokorychlostního vlaku od rizik na trati).

0/−1
23.7.2013 21:45

J60i44ř18í 12B33o40č87e83k 6441534915583

nic proti vrtkám,ono svezení TGV nebo ICE je příjemné. ale letadlem je to pořád ještě mnohem levnější

+1/0
23.7.2013 23:24

J34a35r93o31s50l72a93v 47R90y42c76h26t13á55ř 2184279789896

Vedle hlukové zátěže přináší letiště i zátěž ze zplodin motorů startujících a přistávajících letadel. Představte si množství paliva, které při startu či přistání spálí motory v letadle a zkuste odhadnout množství spalin. Tato jedovatá směs zřejmě ve formě aerosolu padá na hlavy, domy či pozemky všech v okolí letiště.

Řeší tohle EIA?

Spaliny automobilových motorů jsou karcinogenní. Je tomu u spalin leteckých motorů jinak?

Jaké množství spalin chystá Penta pro obyvatele Vodochod?

Pracuje ještě na MŽP inženýrka Honová?

+1/−1
23.7.2013 21:20

P79e48t43r 68T90o18m58e72k 7101560783645

To je kdo  ?

0/0
23.7.2013 21:24

P86a77v43e38l 72N83o66v79o39t34n27ý 9980142148355

Ta to tam dnes řídila. Byla za MŽP ale asi za pentu.

0/0
23.7.2013 23:18

B90l32a43ž59e48j 50M74o62t83y10č61k34a 8467527845850

pokud zruší kruhový objezd na staré poště, tak proč ne.:-)

+3/0
23.7.2013 21:01

O26t14a 62B68a91r59t33o25s 7836107781

;-D;-D;-D

0/0
23.7.2013 21:07

J84a74n 22M52o45d57r57ý 2193329347

První letadlo přistálo na letišti Vodochody v roce 1942, což je před více než 70 lety. Každý, kdo se tedy nastěhoval k Vodochodům po tomto roce tedy zákonitě musel vědět, že bude bydlet u letiště, které - světe div se - se v budoucnu bude stále rozšiřovat a rozšiřovat... Logika stačí k tomu, abych si vypočítal, že KAŽDÝ, kdo nyní žije v okolí Vodochod, věděl, že bydlí u letiště. Za druhé - všichni si kupovali pozemky a domy za daleko nižší ceny, než v jiných lokalitách - právě proto, že byldí u letiště. A najednou se diví, že tam mají letiště?!?! A do třetice - pokud plánované rozšíření letiště splňuje české zákony - kde je problém? Hotov, tečka. R^

+17/−2
23.7.2013 20:37

J93a93r64o35m52í96r 84M87a97s49á75k 3763645346487

aha a že je v ČR X takových letišť to vás nenapadlo?

Já vás vidím jak si kupujete byt nebo barák a ptáte se jestli je někde poblíž letiště, určitě, to vám věřím.

Ceny byly nižší proto, že to je u letiště? A na to jste přišel jak? To mi musíte vyprávět

+1/−8
23.7.2013 20:44

V80a87c51l89a53v 57K83u36b96i38s 5151361909387

Nejsem negramotnej a slepej. Pokud vidim u baraku letiste ve viditelne vzdalenosti, coz tohle letiste je tak se ptam, navic tam letadla litaji min jedno za hodinu, takze kdokoliv tam je na prohlidce to letiste min uslysi.

+4/0
23.7.2013 20:49

J10a51r57o30m59í72r 16M76a80s93á19k 3573485296747

;-D jasně. Tak vám povim, že třeba z Kralup teda rozhodně ale rozhodně vidět není. Ono není vidět ani z Drastů který jsou asi tak 2 kilometry, ale co to budu vyprávět někomu kdo tam odsud není, že?

A to jedno letadlo za hodinu, to bych teda chtěl vidět. Tam nedaleko létají letadla každou minutu, to vidět je, ovšem ta letadla létají do Ruzyně

0/−2
23.7.2013 20:52

B39l14a85ž69e61j 91M98o72t81y34č94k88a 8677727955520

tuhle sem rozmluval kamaradovy domek v postřižíně, vubec netušil že za kopcem je dráha, cena rozhodně nižší nebyla:-)

0/0
23.7.2013 20:53

J54a37r67o47m76í68r 98M83a39s39á32k 3493325246237

no hlavně tam snad mají stavět ještě nějaké logistické sklady, tam je to úplně mrtvý - dálnice, ty sklady a ještě letiště

0/−2
23.7.2013 20:55

J53a97r66o44m46í15r 62M18a13s14á62k 3883565636307

koukám, že já jsem mínuskovanej i kdybych jen napsal, že je dnes úterý. No když vás to baví, lidičky

+1/−1
23.7.2013 21:00

O61l48i23n 56K42a87d48l45e44c 3109806461478

Přece mi nechcete tvrdit že kralupští nevědí kde je letiště!! A i kdybyste se včera přistěhoval - takový pako jsem ještě neviděl, aby kupovalo nebo stavělo barák a nevědělo, že tady jsou Kralupy, rafinerie, jen jeden most přes řeku, tady zas Vodolka, letiště, tady dálnice na Berlín...

+1/0
23.7.2013 21:12

J46a77r55o74m25í89r 58M83a14s63á91k 3473915476207

sorry, ale já jako kralupák to fakt nevěděl než se o tomto začlo mluvit. Stačilo, že tady bylo letiště předtím než tu byl Kaučuk. Dálnice je od Kralup nějakých 7 km, díky rafinerce tohle město začlo růst, takže aby to jeden nevěděl, stejně tak Vltava, ale letiště fakt ne

0/0
23.7.2013 23:17

M83a55r17t60i70n 82K95y44p10r 2862795234724

Kolik x? Kolem Prahy jsou letiště s 2,5 km dlouhou nebo delší betonovou dráhou celá tři. Ruzyně, Vodochody, Milovice.

0/0
23.7.2013 20:59

Z60d28e96n68e58k 87V92r23b55a 8789835913707

Ano, každý soudný investor si tohle ověří. A nejenom to. Takových překvápek může být mnohem více, než jenom Letiště (Navíc vybudované pro zbrojařskou fabriku, která tam zítra může klidně zalétávat třeba F-18tky...) Probuďte se člověče, nebo si nikdy nekupujte sám nemovitost.

0/0
23.7.2013 21:11

J82o68s10e12f 71P86a80l87a74t60a 1133462461605

no když si kupuju barák tak se o okolí dost zajímám, třeba jestli tam není letiště, to by neudělal jenom blázen..nebo blbec;-D

0/0
23.7.2013 21:14

P66a64v82e24l 95N91o89v34o26t70n78ý 9910222638285

V Lbeznicich jsou ty levné ceny 3200 za metr. To je malo? Kolik je to u vás?

0/0
23.7.2013 23:20

T22o72m47á59š 67N20o19v62o22t22a 7280194358

Všem plácalům o chemičce v blízkosti doporučuji nastudovat něco o tom, jak blízko leží vídeňské letiště od chemičky Schwechat, která je x krát větší než tav Kralupech. O provozu na vídeňském letišti ani nemluvím.

+4/0
23.7.2013 20:27

V24a67c39l14a75v 73K96u30b65i54s 5671311919897

Taky mi to napadlo a pokud si pamtuju tak navic pres kralupy by letecky koridor na Vodochody nevedl.

+2/0
23.7.2013 20:51

B56l46a83ž59e23j 43M37o16t50y92č82k34a 8477487545560

X krat je kolik? 1,05?

0/−1
23.7.2013 21:00

T98o37m61á84š 57N51o73v57o36t67a 7940954298

Umíš si to vyhledat? Německy asi neumíš, tak až sem napíšeš rozlohu té rafinerie v Kralupech, tak to tu hned napíšu rozlohu té ve Schwechatu.

0/0
23.7.2013 21:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.