- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já sem pro. Spousta starousedlíků nejspíš zapomněla na ten šílenej kravál, co dělávaly za bolševika stíhačky. Lítaly nám nad domy, až zrnčela okna. Jenže tenkrát si nikdo stěžovat nedovolil. Ty v těch králikárnách naležato nelituju ani trochu. Měli si zjistit, kam se stěhují.... A navíc i kdyby těch pracovních míst mělo být jen tisíc, tak pořád je to hodně
naprosto s vámi souhlasím. Snad se podaří letiště uvést do provozu co nejdříve i přes pokusy některých obyvatel okolních vsí stavbu zrušit (zbrzdit).
Penta dela co muze, aby spatne investovane penize alespon nejak zhodnotila. Ani na vterinu je nenapadlo, ze by pripadne letiste provozovali. Jde jenom zhodnoceni pozemku, tak, jako to zkusili s pozemky u Ruzyne.
Duspiva a spol. proste nemaji cuch na obchod, jenom diky svym kontaktum prisli k rychlym penezum a ted koukaji, jak je otocit
Já jen nějak nechápu jak to myslí, protože Ruzyň je prázdná a skoro nic tam nelítá a to chtějí otevřít další letiště? Chápu, že přetáhnou lowcosty, ale na něco víc to moc nevidím... navíc co se stane? No logicky půjde cena a provoz na Ruzyni dolů, to dá rozum.
Chemička v Kralupech, sklad v Nelahozevsi i reaktor v Reži leží docela daleko od osy dráhy vodochodského letiště, reaktor dokonce 5km od osy, přímo v úrovni dráhy. To si ti odpůrci nemůžou alespoň najít nějaké relevantní argumenty a ne takové bláboly o ohrožení?
Ten atomový reaktor v Řeži mě také pobavil, takový půvabný argument )) ... jinak to by nesměli létat letadla ani na Ruzyň, protože Kralupy jsou taky kousek.
uz jsem psal na toto tema nekolikrat. Bydlim na prazske veletrzni ulici. Vibrace, hluk, smrad. Take si to nepreju. Ale co muzu delat, uz neziju v dobe volskych povozu, jeste tak mozna v dobe volu, a tech bohuzel neustale pribyva
"Před časem získala kladné stanovisko i vedlejší dráha pražského letiště, která ale zatěžuje okolí daleko víc, než tomu bude tady," uvádí mluvčí letiště ve Vodochodech Karel Hanzelka.
"Před časem získala kladné stanovisko i vedlejší dráha pražského letiště, která ale zatěžuje okolí daleko víc, než tomu bude tady," uvádí mluvčí letiště ve Vodochodech Karel Hanzelka.
Díky za názor, bude se hodit. (Nám suchdolským.)
Penta - lháři.
"Dali jsme veřejný příslib, že v noci žádné lety plánovány nebudou. V opačném případě budeme obcím hluk finančně kompenzovat."
Sám sobě si odporuje.
Penta letiště stejně časem prodá (jsou to finanční investoři, nikoli provozovatelé letiště) a jejími (ústními) sliby nebude nový vlastník nijak zavázán.
jenze to se jedna o mimoradna pristani v pripadech, kdy ma letadlo zpozdeni nebo nemuze prijimat ruzyne, a to zadny provozovatel letiste neovlivni. Provozovatel ma totiz ze zakona i povinosti, nemuze rici, lette si kam chcete, kdyz mate problem
1) konkurence. Ruzyně je údajně o cca 100% předražená oproti jiným světovým letištím, které nabízí podobné (mizerné) služby. Pokud je to pravda, tak je zde potenciál k obrovskému tozšíření provozu. Uvědomte si, že letecké společnosti fungují podobně jako PPLko. Balíky (cestující) se svezou na depo (jedno velké letiště) a tamodtud pokračují po optimalizované trase. A ČR má málo platné pozici přesně uprostřed evropy, Bylo by logickým startovním místem k dálkovým letům směrem na východ. (Ono se to nezdá, ale do Ruska, Číny, Indie atd směřuje hodně lidí.)
2) přesně!
3) Nemusí ho prodat, klidně může vybudovat kargo terminál sama. Ostatně argumenty by byly podobné jako u těch cestujících: Pro dopravu mezi Evropou a Asií by to bylo logické výchozí místo. A zboží se tam (a zpátky) vozí mnohem víc než lidí.
"Bylo by logickým startovním místem k dálkovým letům směrem na východ."
Nebylo. V Česku není tolik pasažérů, aby se vyplatilo mnoho dálkových linek. Lidé z Moravy létají z bližší Vídně, Němci odtud odlétat nebudou, mají vlastních letišť dost.
.
PS. Já taky raději létám z Vídně než z Prahy.
Celé to má více rovin:
1. Potřebuje skutečně Praha druhé mezinárodní letiště tak blízko? Zvlášť když se Ruzyně bude rozšiřovat. Na druhou stranu by konkurence možná nebyla od věci.
2. Opět tu narážíme na klasický problém u nás - všichni chceme, abychom byli světoví, aby se u nás investovalo atd., ale nikdo nechce, aby to měl poblíž svého plotu.
3. Trochu bych měl obavu z toho, že Penta zainvestuje peníze a po uvedení do provozu letiště prodá nějakému pofidérnímu majiteli. Potom by tam mohl být klidně i velký cargo terminál. A okolí bych nepřál, aby jim tam pravidelně létaly "skvělé" stroje Iljušin 76 apod. (kdo neví proč, dodám, že jsou několikanásobně hlučnější než moderní dopravní letadla).
Penta buduje jen terminaly a infrastrukturu pro odbavovani letu. Mezinarodni letiste se zpevnenou drahou 2.5km uz ve Vodochodech je ted, akorat je technicky neproveditelne, aby tam odbavili vetsi mnozstvi pasazeru atp.