Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Vltavě se srazil parník se šlapadlem. Žena skončila v nemocnici

U Slovanského ostrova v Praze se ve středu odpoledne srazilo šlapadlo a vltavský parník. Co kolizi předcházelo, a zda si kapitán lodi srážky vůbec všiml, nyní prověřuje Státní plavební správa. Žena na šlapadle si při nárazu poranila hrudník, odvezli ji do nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B41o75h19u66s91l60a80v 47K11r14á13l84í69k 2521610139536

Úsek mezi Šítkovským a Staroměstským jezem je v Praze jediné útočiště pro šlapadla a lodičky, kterých tam bývá jak naseto - lodě ho normálně objíždějí smíchovským kanálem. Pokud tam nějaká firma zajiždí větší lodí, tak si prostě o podobný průšvih koleduje. Ale co já vím, tak normálně tam žádné lodě nebývají.

0/0
25.7.2013 16:01
Foto

M14a71r19t10i97n 72K15l27u84m35p37a61r 5296328897894

Je to tak jak píšete, jezdí tam pouze tato společnost a pokud se zeptáte kohokoliv, kdo jejich lodě sleduje, jezdí tam jako prasata. Ostatně kdokoliv kdo tu přispívá se tam mohl kdykoliv v minulosti posadit na ostrov a přesvědčit se, jak bezohledně tam ty velké lodě jezdí.

0/0
26.7.2013 8:14

T87o93m28á27š 51Z52e53m18a82n 3125328974345

"Ale pokud se malé plavidlo střetne s velkým, které udržuje přímý směr,  jde s velkou pravděpodobností o vinu toho, kdo se pohybuje na malém plavidle,"

Okamžitě závést na silnice, skvělé pravidlo.

+1/−1
25.7.2013 13:57

B24o13h85u38s87l91a11v 68K11r32á43l38í39k 2191410369806

Tak ono na vodě platí víc zajímavých pravidel, třeba: "malá plavidla s vlastním pohonem musí uvolnit dráhu všem ostatním malým plavidlům,"  http://www.plavba.cz/cz/legislat/vMD_344_1991_hl6.html

0/0
25.7.2013 15:50

B31o17h26u37s46l95a62v 94K55r58á29l82í46k 2501840899726

Taky je zajímavé pravidlo pro "plavidla plující vysokou rychlostí":  "Plavidla na nosných křídlech nebo na vzduchovém polštáři musí ponechat všem ostatním plavidlům dostatek místa, aby mohla pokračovat v plavbě a nemusela přitom měnit směr ani rychlost plavby."

0/0
25.7.2013 16:06

J94a97n 34N60e15š61p36o81r 4466648236552

Kdoví, jestli to taky šetří Drážní inspekce? :-D

0/0
25.7.2013 13:10

J13i68ř75í 91K91ü64h54r 2190706880246

Vsadil bych boty že NEŠETŘÍ.

0/0
25.7.2013 13:38

B93o21h14u27s17l90a51v 70K65r15á49l41í33k 2621300719716

Státní plavební správa. Pokud se na horské bystřině cvakneš s kánoí a odřeš si koleno, tak to ze zákona tak musíš hlásit Státní plavební správě. Akorát to nikdo nedělá, protože zákony stejně nikdo nikdy nedodržoval.

0/0
25.7.2013 15:27

R79o89m74a82n 86S60o45u75č84e96k 4383975153186

Milá paní Vyroubalová

Váš článek je tendenční

o tom kdo zavinil nehodu není sporu tak se prosím nesnažte udělat z paní, která porušuje zákony chudinku

+2/−1
25.7.2013 13:04
Foto

M87a69r32t93i14n 19K66l21u77m79p57a85r 5626628367514

Koukám další, nejlépe mimopražský trouba, který na daném místě nikdy nebyl a už tady spekuluje a střílí moudra od boku.

+1/−5
25.7.2013 13:16

P91ř81e39m80e24k 41H16o59m67o51l31a 5928235715606

A koukám někdo kdo tomu nerozumí ale kecá. První pravidlo je, že musíte dát přednost lodím, tečka, na tom není co řešit..

O tom Vás poučí v každé půjčovně, já si teda půjčuji jen člun na Vltavě ale je to stejné..

+4/0
25.7.2013 13:31
Foto

M60a71r11t67i26n 61K14l67u21m93p34a11r 5976818487434

Nehoda se stala u Slovanského ostrova, zajímalo by mě, kdo z těch co tu hned přispívaji o odstupu 200 metrů na místě kdy byl. Na S.P.L.A.V. na pivo chodím pravidelně a pravdou je, že lodě v úseku mezi nábřežím a Střeleckým ostrovem jezdí mnohdy jako blázni a neberou příliš ohledy. Jezdí tak rychle, že to rozhoupe i ponton s hospodou. Navíc v tomto úseku Vltavy je plavební komora přes jez na pravé straně řeky, na rohu Jiráskova mostu a Masarykova nábřeží, lodě odtud míří ke Střeleckému ostrovu a kolem něj se stáčí k Mostu Legií. Určitě bych to nenazval přímou plavbou, spíše manévrováním, kdo to tam nezná, což většina turistů nezná, nemohou si být jistí, po které straně Střeleckého ostrova loď popluje a pak je již téměř pozdě. Kapitáni jsou v tomto úseku skutečně dost neohleduplní, jezdí rychle a dělají velké vlny, i když ví, že je to místo s největší koncentrací lodiček a šlapadel. Ostatně loni tam jiná loď narazila do šlapadla, shodila holku do vody a šroubem ji usekla obě nohy. Holka pak vykrvácela v sanitce.

+1/−3
25.7.2013 12:52

J47a35n 83M82a91z65ů23r11e58k 2218314968475

lod vám vlny bude dělat pořád, nenazval bych to neohleduplností, prostě se tomu nejde moc vyhnout, by pak parník musel jet hrozně pomalu a to by se pak celá vltava zasekala. Parník prostě musí mít přednost a podřídit se musí ostatní, protože ten menší se vždy vyhne snadněji, ale především, musím koukat kolem sebe a když vidím blížící se parník, tak musím vyklidit cestu,pokud nekoukám kolem sebe,tak to skončí špatně no. Jinak kolega pak přesňuje, že ta vzdálenost zavisí na charakteru vodní cesty a okolí.

+3/0
25.7.2013 13:07
Foto

M15a88r36t96i77n 54K75l75u76m25p26a76r 5936308457614

Znovu se táži, znáte to místo osobně? Lodě tam jezdí naprosto nepřiměřenou rychlostí. Já nezpochybňuji povinnost šlapadla vyhnout se lodi, ovšem vy odmítáte pochopit, že pokud se přímo na vás stočí loď ve vzdálenosti cca 80 metrů jedoucí dobře 30 km/h, tak má kdokolliv problém uhnout, protože má méně než 10 vteřin.

0/−4
25.7.2013 13:14

J38a57n 65M25a15z42ů25r52e72k 2598944168315

jezdím skoro každý den z práce tamtudy,takže ano znám. 30km/h je 16 uzlů a velmi pochybuji, že tak rychle tam jezdí parníky, ale hádat se nebudu. Vltava je primárně určena pro lodní dopravu a šlapadla jsou jen "hosté", kteří se musí sledovat a podřídit se.

+6/−1
25.7.2013 13:21

P76ř42e24m37e53k 58H13o92m14o73l22a 5258635765506

pán plácá dost hovadiny, jezdím tam loďkou, která jede 10km/h a většinou mi parník neujde, jejich snahou není jezdit rychle ale prodat po cestě co nejvíc jídla a pití :-)

Napsat nepřiměřenou rychlostí pokud netuším kolik mají jezdit a kolik opravdu jezdí, no nic...

+4/0
25.7.2013 13:55
Foto

M62a34r84t81i42n 30K15l40u26m93p98a56r 5206538147934

Já se tu s vámi hádat nebudu, já tam chodím na pivo každý týden v létě a vidím jak ty lodě jezdí. Ostatně namísto silných slov si na Slováč zajděte a poptejte se kohokoliv kdo tam pracuje, jak ty lodě jezdí tím úsekem...

0/0
26.7.2013 8:20

B79o69h55u47s82l61a66v 75K85r58á23l33í82k 2531980509656

Řád plavební bezpečnosti opravdu není o tom, k čemu je řeka určená primárně a kdo je na ní host. Pokud jde o priority, ty by měl řešit spíš vodní zákon. Krom toho parníky jsou v celé Praze jen dva (Vyšehrad a Vltava), Labe je jen motorová loď.

0/0
25.7.2013 15:46
Foto

M73a89r48t74i23n 72K11l71u12m97p42a54r 5126918497984

Pro lodní dopravu je tam smíchovský kanál. Což byste věděl, pokud byste tam skoro každý den jezdil. Pokud vaše skoro každý den neznamená jednou za rok.

0/0
26.7.2013 8:16
Foto

M78a42r55t18i38n 66K10l66u18m94p83a16r 5816568727944

Pane Mazůrek, zjišťuji, že si vykládáte pravidla poněkud tendenčně. Ten zde citovaný odstavec zákona o křížení říká, že malé plavidlo nesmí křížit směr plavby atd. Ovšem situace, ke které v daném často dochází je ta, že velká loď změní směr a najednou míří na šlapadlo nebo loďku. A to rozhodně křížení malým plavidlem není. Nesměl bystě být ovšem šovinistický demagog, který má po přečtení krátkého článku hnedle jasno, že muž kapitán, řídící velkou loď je nevinen, zatímco jakási čůza na šlapadle za to může. Trapné.

0/0
26.7.2013 8:31

J57a89n 45M63a65z29ů65r96e53k 2758804638335

co chtěj vyšetřovat? Je jasný, že za to může ona...parník je jak vlak a kapitán težko asi mohl něco dělat,když mu někdo vjede do dráhy, ikdyby reagoval ihned,tak než se loď otočí,tak to chvilku trvá...zde si ji ani nevšim dokonce, takže do jeho blízkosti vjet musela.

+10/0
25.7.2013 12:08

T31o83m65á73š 33L13u20d52v42í37k 5170898813656

Řád plavební bezpečnosti: "Malá plavidla nesmějí křížit směr plavby plavidel, která nejsou malými, ve vzdálenosti menší než 200 m. Musí zachovat bezpečnou boční vzdálenost od jiných plavidel. Bezpečná vzdálenost závisí na druhu plavidel, charakteru úseku vodní cesty a povětrnostní situaci."

+5/0
25.7.2013 12:15

B28o87h93u89s55l35a47v 96K22r55á84l43í59k 2761570649616

Článek 9.02, odst. 4, kdyby to někdo hledal. http://www.stranypotapecske.cz/dokument/rpb.asp

0/0
25.7.2013 16:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.