Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Vltavě se srazil parník se šlapadlem. Žena skončila v nemocnici

U Slovanského ostrova v Praze se ve středu odpoledne srazilo šlapadlo a vltavský parník. Co kolizi předcházelo, a zda si kapitán lodi srážky vůbec všiml, nyní prověřuje Státní plavební správa. Žena na šlapadle si při nárazu poranila hrudník, odvezli ji do nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B59o96h18u15s11l83a76v 78K43r82á32l86í14k 2391690469886

Úsek mezi Šítkovským a Staroměstským jezem je v Praze jediné útočiště pro šlapadla a lodičky, kterých tam bývá jak naseto - lodě ho normálně objíždějí smíchovským kanálem. Pokud tam nějaká firma zajiždí větší lodí, tak si prostě o podobný průšvih koleduje. Ale co já vím, tak normálně tam žádné lodě nebývají.

0/0
25.7.2013 16:01
Foto

M32a30r58t75i25n 16K37l54u51m97p62a84r 5126138577464

Je to tak jak píšete, jezdí tam pouze tato společnost a pokud se zeptáte kohokoliv, kdo jejich lodě sleduje, jezdí tam jako prasata. Ostatně kdokoliv kdo tu přispívá se tam mohl kdykoliv v minulosti posadit na ostrov a přesvědčit se, jak bezohledně tam ty velké lodě jezdí.

0/0
26.7.2013 8:14

T48o68m80á52š 12Z88e68m41a31n 3365578644775

"Ale pokud se malé plavidlo střetne s velkým, které udržuje přímý směr,  jde s velkou pravděpodobností o vinu toho, kdo se pohybuje na malém plavidle,"

Okamžitě závést na silnice, skvělé pravidlo.

+1/−1
25.7.2013 13:57

B52o43h22u60s88l46a25v 87K55r43á90l80í59k 2581840249926

Tak ono na vodě platí víc zajímavých pravidel, třeba: "malá plavidla s vlastním pohonem musí uvolnit dráhu všem ostatním malým plavidlům,"  http://www.plavba.cz/cz/legislat/vMD_344_1991_hl6.html

0/0
25.7.2013 15:50

B40o79h73u49s65l70a87v 93K86r42á61l27í53k 2881570719756

Taky je zajímavé pravidlo pro "plavidla plující vysokou rychlostí":  "Plavidla na nosných křídlech nebo na vzduchovém polštáři musí ponechat všem ostatním plavidlům dostatek místa, aby mohla pokračovat v plavbě a nemusela přitom měnit směr ani rychlost plavby."

0/0
25.7.2013 16:06

J98a64n 49N34e23š65p42o58r 4926348886712

Kdoví, jestli to taky šetří Drážní inspekce? :-D

0/0
25.7.2013 13:10

J51i39ř82í 26K38ü94h76r 2900386850716

Vsadil bych boty že NEŠETŘÍ.

0/0
25.7.2013 13:38

B65o11h13u62s70l11a54v 43K18r83á59l30í73k 2671270239416

Státní plavební správa. Pokud se na horské bystřině cvakneš s kánoí a odřeš si koleno, tak to ze zákona tak musíš hlásit Státní plavební správě. Akorát to nikdo nedělá, protože zákony stejně nikdo nikdy nedodržoval.

0/0
25.7.2013 15:27

R90o72m46a98n 31S44o12u78č10e25k 4923795803476

Milá paní Vyroubalová

Váš článek je tendenční

o tom kdo zavinil nehodu není sporu tak se prosím nesnažte udělat z paní, která porušuje zákony chudinku

+2/−1
25.7.2013 13:04
Foto

M22a91r26t67i21n 62K78l87u90m79p55a62r 5676798617514

Koukám další, nejlépe mimopražský trouba, který na daném místě nikdy nebyl a už tady spekuluje a střílí moudra od boku.

+1/−5
25.7.2013 13:16
Foto

P69ř77e63m58e46k 23H35o34m44o66l10a 5838695855606

A koukám někdo kdo tomu nerozumí ale kecá. První pravidlo je, že musíte dát přednost lodím, tečka, na tom není co řešit..

O tom Vás poučí v každé půjčovně, já si teda půjčuji jen člun na Vltavě ale je to stejné..

+4/0
25.7.2013 13:31
Foto

M62a37r45t47i38n 57K98l15u60m61p13a80r 5666528677764

Nehoda se stala u Slovanského ostrova, zajímalo by mě, kdo z těch co tu hned přispívaji o odstupu 200 metrů na místě kdy byl. Na S.P.L.A.V. na pivo chodím pravidelně a pravdou je, že lodě v úseku mezi nábřežím a Střeleckým ostrovem jezdí mnohdy jako blázni a neberou příliš ohledy. Jezdí tak rychle, že to rozhoupe i ponton s hospodou. Navíc v tomto úseku Vltavy je plavební komora přes jez na pravé straně řeky, na rohu Jiráskova mostu a Masarykova nábřeží, lodě odtud míří ke Střeleckému ostrovu a kolem něj se stáčí k Mostu Legií. Určitě bych to nenazval přímou plavbou, spíše manévrováním, kdo to tam nezná, což většina turistů nezná, nemohou si být jistí, po které straně Střeleckého ostrova loď popluje a pak je již téměř pozdě. Kapitáni jsou v tomto úseku skutečně dost neohleduplní, jezdí rychle a dělají velké vlny, i když ví, že je to místo s největší koncentrací lodiček a šlapadel. Ostatně loni tam jiná loď narazila do šlapadla, shodila holku do vody a šroubem ji usekla obě nohy. Holka pak vykrvácela v sanitce.

+1/−3
25.7.2013 12:52

J32a26n 57M55a25z26ů31r10e97k 2658914338545

lod vám vlny bude dělat pořád, nenazval bych to neohleduplností, prostě se tomu nejde moc vyhnout, by pak parník musel jet hrozně pomalu a to by se pak celá vltava zasekala. Parník prostě musí mít přednost a podřídit se musí ostatní, protože ten menší se vždy vyhne snadněji, ale především, musím koukat kolem sebe a když vidím blížící se parník, tak musím vyklidit cestu,pokud nekoukám kolem sebe,tak to skončí špatně no. Jinak kolega pak přesňuje, že ta vzdálenost zavisí na charakteru vodní cesty a okolí.

+3/0
25.7.2013 13:07
Foto

M61a94r27t15i28n 91K35l31u42m33p93a69r 5716138957434

Znovu se táži, znáte to místo osobně? Lodě tam jezdí naprosto nepřiměřenou rychlostí. Já nezpochybňuji povinnost šlapadla vyhnout se lodi, ovšem vy odmítáte pochopit, že pokud se přímo na vás stočí loď ve vzdálenosti cca 80 metrů jedoucí dobře 30 km/h, tak má kdokolliv problém uhnout, protože má méně než 10 vteřin.

0/−4
25.7.2013 13:14

J41a68n 80M75a88z77ů66r22e40k 2458464158455

jezdím skoro každý den z práce tamtudy,takže ano znám. 30km/h je 16 uzlů a velmi pochybuji, že tak rychle tam jezdí parníky, ale hádat se nebudu. Vltava je primárně určena pro lodní dopravu a šlapadla jsou jen "hosté", kteří se musí sledovat a podřídit se.

+6/−1
25.7.2013 13:21
Foto

P48ř71e64m75e60k 97H66o85m75o47l60a 5418545895926

pán plácá dost hovadiny, jezdím tam loďkou, která jede 10km/h a většinou mi parník neujde, jejich snahou není jezdit rychle ale prodat po cestě co nejvíc jídla a pití :-)

Napsat nepřiměřenou rychlostí pokud netuším kolik mají jezdit a kolik opravdu jezdí, no nic...

+4/0
25.7.2013 13:55
Foto

M63a84r52t22i35n 65K65l96u21m56p64a83r 5376158747824

Já se tu s vámi hádat nebudu, já tam chodím na pivo každý týden v létě a vidím jak ty lodě jezdí. Ostatně namísto silných slov si na Slováč zajděte a poptejte se kohokoliv kdo tam pracuje, jak ty lodě jezdí tím úsekem...

0/0
26.7.2013 8:20

B54o30h85u92s60l38a93v 21K14r38á57l65í31k 2291430449876

Řád plavební bezpečnosti opravdu není o tom, k čemu je řeka určená primárně a kdo je na ní host. Pokud jde o priority, ty by měl řešit spíš vodní zákon. Krom toho parníky jsou v celé Praze jen dva (Vyšehrad a Vltava), Labe je jen motorová loď.

0/0
25.7.2013 15:46
Foto

M72a57r54t91i33n 78K78l81u73m53p28a94r 5246398797104

Pro lodní dopravu je tam smíchovský kanál. Což byste věděl, pokud byste tam skoro každý den jezdil. Pokud vaše skoro každý den neznamená jednou za rok.

0/0
26.7.2013 8:16
Foto

M63a15r21t68i95n 42K35l90u41m18p95a18r 5106758907224

Pane Mazůrek, zjišťuji, že si vykládáte pravidla poněkud tendenčně. Ten zde citovaný odstavec zákona o křížení říká, že malé plavidlo nesmí křížit směr plavby atd. Ovšem situace, ke které v daném často dochází je ta, že velká loď změní směr a najednou míří na šlapadlo nebo loďku. A to rozhodně křížení malým plavidlem není. Nesměl bystě být ovšem šovinistický demagog, který má po přečtení krátkého článku hnedle jasno, že muž kapitán, řídící velkou loď je nevinen, zatímco jakási čůza na šlapadle za to může. Trapné.

0/0
26.7.2013 8:31

J30a94n 64M56a29z90ů31r50e16k 2208854838745

co chtěj vyšetřovat? Je jasný, že za to může ona...parník je jak vlak a kapitán težko asi mohl něco dělat,když mu někdo vjede do dráhy, ikdyby reagoval ihned,tak než se loď otočí,tak to chvilku trvá...zde si ji ani nevšim dokonce, takže do jeho blízkosti vjet musela.

+10/0
25.7.2013 12:08

T26o89m98á76š 65L66u24d32v74í90k 5400328633606

Řád plavební bezpečnosti: "Malá plavidla nesmějí křížit směr plavby plavidel, která nejsou malými, ve vzdálenosti menší než 200 m. Musí zachovat bezpečnou boční vzdálenost od jiných plavidel. Bezpečná vzdálenost závisí na druhu plavidel, charakteru úseku vodní cesty a povětrnostní situaci."

+5/0
25.7.2013 12:15

B25o81h70u81s97l61a16v 73K28r73á33l79í72k 2831690629846

Článek 9.02, odst. 4, kdyby to někdo hledal. http://www.stranypotapecske.cz/dokument/rpb.asp

0/0
25.7.2013 16:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.