Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Vltavě se srazil parník se šlapadlem. Žena skončila v nemocnici

U Slovanského ostrova v Praze se ve středu odpoledne srazilo šlapadlo a vltavský parník. Co kolizi předcházelo, a zda si kapitán lodi srážky vůbec všiml, nyní prověřuje Státní plavební správa. Žena na šlapadle si při nárazu poranila hrudník, odvezli ji do nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B39o46h37u97s18l25a82v 48K24r31á14l74í59k 2101940909666

Úsek mezi Šítkovským a Staroměstským jezem je v Praze jediné útočiště pro šlapadla a lodičky, kterých tam bývá jak naseto - lodě ho normálně objíždějí smíchovským kanálem. Pokud tam nějaká firma zajiždí větší lodí, tak si prostě o podobný průšvih koleduje. Ale co já vím, tak normálně tam žádné lodě nebývají.

0/0
25.7.2013 16:01
Foto

M77a85r74t28i18n 54K40l79u90m59p92a73r 5286958807104

Je to tak jak píšete, jezdí tam pouze tato společnost a pokud se zeptáte kohokoliv, kdo jejich lodě sleduje, jezdí tam jako prasata. Ostatně kdokoliv kdo tu přispívá se tam mohl kdykoliv v minulosti posadit na ostrov a přesvědčit se, jak bezohledně tam ty velké lodě jezdí.

0/0
26.7.2013 8:14

T61o66m60á57š 79Z62e31m90a96n 3285278644885

"Ale pokud se malé plavidlo střetne s velkým, které udržuje přímý směr,  jde s velkou pravděpodobností o vinu toho, kdo se pohybuje na malém plavidle,"

Okamžitě závést na silnice, skvělé pravidlo.

+1/−1
25.7.2013 13:57

B17o98h35u11s53l21a61v 45K32r30á57l83í18k 2611420819506

Tak ono na vodě platí víc zajímavých pravidel, třeba: "malá plavidla s vlastním pohonem musí uvolnit dráhu všem ostatním malým plavidlům,"  http://www.plavba.cz/cz/legislat/vMD_344_1991_hl6.html

0/0
25.7.2013 15:50

B56o17h58u14s51l67a10v 29K85r19á42l85í92k 2421510219736

Taky je zajímavé pravidlo pro "plavidla plující vysokou rychlostí":  "Plavidla na nosných křídlech nebo na vzduchovém polštáři musí ponechat všem ostatním plavidlům dostatek místa, aby mohla pokračovat v plavbě a nemusela přitom měnit směr ani rychlost plavby."

0/0
25.7.2013 16:06

J52a25n 79N40e19š42p39o83r 4946138686112

Kdoví, jestli to taky šetří Drážní inspekce? :-D

0/0
25.7.2013 13:10

J18i81ř89í 21K43ü17h73r 2760306950246

Vsadil bych boty že NEŠETŘÍ.

0/0
25.7.2013 13:38

B47o44h59u80s40l15a27v 14K91r27á26l68í88k 2251800469826

Státní plavební správa. Pokud se na horské bystřině cvakneš s kánoí a odřeš si koleno, tak to ze zákona tak musíš hlásit Státní plavební správě. Akorát to nikdo nedělá, protože zákony stejně nikdo nikdy nedodržoval.

0/0
25.7.2013 15:27

R79o41m86a71n 45S62o60u98č11e69k 4143915223116

Milá paní Vyroubalová

Váš článek je tendenční

o tom kdo zavinil nehodu není sporu tak se prosím nesnažte udělat z paní, která porušuje zákony chudinku

+2/−1
25.7.2013 13:04
Foto

M83a41r79t51i54n 63K31l32u13m91p80a46r 5656528117714

Koukám další, nejlépe mimopražský trouba, který na daném místě nikdy nebyl a už tady spekuluje a střílí moudra od boku.

+1/−5
25.7.2013 13:16
Foto

P27ř90e23m66e94k 52H51o72m55o46l77a 5898315175106

A koukám někdo kdo tomu nerozumí ale kecá. První pravidlo je, že musíte dát přednost lodím, tečka, na tom není co řešit..

O tom Vás poučí v každé půjčovně, já si teda půjčuji jen člun na Vltavě ale je to stejné..

+4/0
25.7.2013 13:31
Foto

M48a70r38t32i56n 71K54l18u77m25p45a13r 5406888177944

Nehoda se stala u Slovanského ostrova, zajímalo by mě, kdo z těch co tu hned přispívaji o odstupu 200 metrů na místě kdy byl. Na S.P.L.A.V. na pivo chodím pravidelně a pravdou je, že lodě v úseku mezi nábřežím a Střeleckým ostrovem jezdí mnohdy jako blázni a neberou příliš ohledy. Jezdí tak rychle, že to rozhoupe i ponton s hospodou. Navíc v tomto úseku Vltavy je plavební komora přes jez na pravé straně řeky, na rohu Jiráskova mostu a Masarykova nábřeží, lodě odtud míří ke Střeleckému ostrovu a kolem něj se stáčí k Mostu Legií. Určitě bych to nenazval přímou plavbou, spíše manévrováním, kdo to tam nezná, což většina turistů nezná, nemohou si být jistí, po které straně Střeleckého ostrova loď popluje a pak je již téměř pozdě. Kapitáni jsou v tomto úseku skutečně dost neohleduplní, jezdí rychle a dělají velké vlny, i když ví, že je to místo s největší koncentrací lodiček a šlapadel. Ostatně loni tam jiná loď narazila do šlapadla, shodila holku do vody a šroubem ji usekla obě nohy. Holka pak vykrvácela v sanitce.

+1/−3
25.7.2013 12:52

J18a13n 11M26a24z30ů28r76e97k 2328344248425

lod vám vlny bude dělat pořád, nenazval bych to neohleduplností, prostě se tomu nejde moc vyhnout, by pak parník musel jet hrozně pomalu a to by se pak celá vltava zasekala. Parník prostě musí mít přednost a podřídit se musí ostatní, protože ten menší se vždy vyhne snadněji, ale především, musím koukat kolem sebe a když vidím blížící se parník, tak musím vyklidit cestu,pokud nekoukám kolem sebe,tak to skončí špatně no. Jinak kolega pak přesňuje, že ta vzdálenost zavisí na charakteru vodní cesty a okolí.

+3/0
25.7.2013 13:07
Foto

M12a81r43t57i55n 41K41l50u47m56p40a51r 5126478427334

Znovu se táži, znáte to místo osobně? Lodě tam jezdí naprosto nepřiměřenou rychlostí. Já nezpochybňuji povinnost šlapadla vyhnout se lodi, ovšem vy odmítáte pochopit, že pokud se přímo na vás stočí loď ve vzdálenosti cca 80 metrů jedoucí dobře 30 km/h, tak má kdokolliv problém uhnout, protože má méně než 10 vteřin.

0/−4
25.7.2013 13:14

J44a49n 31M51a59z31ů85r15e78k 2938654228335

jezdím skoro každý den z práce tamtudy,takže ano znám. 30km/h je 16 uzlů a velmi pochybuji, že tak rychle tam jezdí parníky, ale hádat se nebudu. Vltava je primárně určena pro lodní dopravu a šlapadla jsou jen "hosté", kteří se musí sledovat a podřídit se.

+6/−1
25.7.2013 13:21
Foto

P96ř67e16m71e85k 16H57o87m24o80l62a 5618125705556

pán plácá dost hovadiny, jezdím tam loďkou, která jede 10km/h a většinou mi parník neujde, jejich snahou není jezdit rychle ale prodat po cestě co nejvíc jídla a pití :-)

Napsat nepřiměřenou rychlostí pokud netuším kolik mají jezdit a kolik opravdu jezdí, no nic...

+4/0
25.7.2013 13:55
Foto

M69a73r21t81i85n 52K63l81u12m72p82a79r 5946378787604

Já se tu s vámi hádat nebudu, já tam chodím na pivo každý týden v létě a vidím jak ty lodě jezdí. Ostatně namísto silných slov si na Slováč zajděte a poptejte se kohokoliv kdo tam pracuje, jak ty lodě jezdí tím úsekem...

0/0
26.7.2013 8:20

B75o29h27u50s87l33a79v 25K41r83á45l30í67k 2681880579606

Řád plavební bezpečnosti opravdu není o tom, k čemu je řeka určená primárně a kdo je na ní host. Pokud jde o priority, ty by měl řešit spíš vodní zákon. Krom toho parníky jsou v celé Praze jen dva (Vyšehrad a Vltava), Labe je jen motorová loď.

0/0
25.7.2013 15:46
Foto

M40a44r14t81i83n 36K80l43u85m13p98a13r 5356618597444

Pro lodní dopravu je tam smíchovský kanál. Což byste věděl, pokud byste tam skoro každý den jezdil. Pokud vaše skoro každý den neznamená jednou za rok.

0/0
26.7.2013 8:16
Foto

M29a86r42t84i30n 66K46l93u94m50p11a16r 5426248437824

Pane Mazůrek, zjišťuji, že si vykládáte pravidla poněkud tendenčně. Ten zde citovaný odstavec zákona o křížení říká, že malé plavidlo nesmí křížit směr plavby atd. Ovšem situace, ke které v daném často dochází je ta, že velká loď změní směr a najednou míří na šlapadlo nebo loďku. A to rozhodně křížení malým plavidlem není. Nesměl bystě být ovšem šovinistický demagog, který má po přečtení krátkého článku hnedle jasno, že muž kapitán, řídící velkou loď je nevinen, zatímco jakási čůza na šlapadle za to může. Trapné.

0/0
26.7.2013 8:31

J34a28n 64M91a74z78ů90r91e45k 2168124308795

co chtěj vyšetřovat? Je jasný, že za to může ona...parník je jak vlak a kapitán težko asi mohl něco dělat,když mu někdo vjede do dráhy, ikdyby reagoval ihned,tak než se loď otočí,tak to chvilku trvá...zde si ji ani nevšim dokonce, takže do jeho blízkosti vjet musela.

+10/0
25.7.2013 12:08

T21o15m32á84š 84L47u81d55v71í40k 5720978193866

Řád plavební bezpečnosti: "Malá plavidla nesmějí křížit směr plavby plavidel, která nejsou malými, ve vzdálenosti menší než 200 m. Musí zachovat bezpečnou boční vzdálenost od jiných plavidel. Bezpečná vzdálenost závisí na druhu plavidel, charakteru úseku vodní cesty a povětrnostní situaci."

+5/0
25.7.2013 12:15

B42o35h73u10s71l68a25v 78K16r95á67l69í50k 2941500489236

Článek 9.02, odst. 4, kdyby to někdo hledal. http://www.stranypotapecske.cz/dokument/rpb.asp

0/0
25.7.2013 16:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.